Příprava staveb ŘSD

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od michal »

Tak jestli z toho červeně označeného bude v prosinci rozestavěná půlka (jako že fakt reálně rozestavěného, s navezenou stavební technikou, zemními pracemi - nikoliv jen skrývkou pro archeologický průzkum, základy mostů apod.), tak se můžeme jít ožrat. Ale pochybuji, že na to dojde...
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od vaclav »

vcera v 90' ta mapka s tema 4 pidi usekama ve vystavbe, tragedie.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Honey72 »

Mě ty stavební úseky přijdou čím dál kratší. Vždyť kdy se bez problémů naposledy stavělo několik desítek kilometrů dálnice najednou ? Možná D5 z Plzně ke hranicím, pak už si nevzpomínám.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od monin »

Honey72: pak ještě snad v 5. a v 6. pětiletce. Ta pátá, pokud si dobře vzpomínám, byla splněna na 107,2% a ta šestá bohužel jen na 96,8% (výkyvy počasí).
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od vodouch2000 »

On to včera Ťok v 90 (ČT24) říkal, že je problém rozestavět delší úseky naráz, kvůli složitejší přípravě (která de facto donedávna stála), obstrukcím od zájmových skupin (opakovaně pro každou část řízení), atd. Pravda je, že stavět po 4km úsecích je spíš k smíchu (i když každý km dobrý). Ťok dával mj. za vzor polský model a legislativu (předběžná država pozemků, se kterou je možné dostat SP atd.) a nadhazoval novelu stavebního zákona v podobném duchu, resp. potřebu spec. zákona o liniovkách (pro zdejší čtenáře nic nového). Jinak ten pořad toho zas až tak moc nového nepřinesl.
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od petsheny »

Krásné plány máme na tento rok :D
Zaregistroval jsem malou nepřesnost v označení silnic.
Stavba "M60 I/44 Týneček – Šternberk" má být správně na silnici I/46
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Lenny »

Honey72 píše:Mě ty stavební úseky přijdou čím dál kratší. Vždyť kdy se bez problémů naposledy stavělo několik desítek kilometrů dálnice najednou ? Možná D5 z Plzně ke hranicím, pak už si nevzpomínám.
Několik jsou podle mě aspoň 2 desítky a ty splňují tyto úseky:
D0 512-4 D1 - Slivenec 23 km + reko 515 7,4
D3 0307-8B Tábor - Veselí 24 km
D6 Jenišov - Kamenný Dvůr 25 km
D8 0807 Trmice - st. hranice 23 km
D11 1104-5 Libice - Hradec Králové 45 km
D47 4704-9.1/2 Lipník - Bohumín 74 km
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Honey72 »

:D To ano, ale spíše jsem měl napsat, kdy naposledy byla rozestavěna delší část dálnice a také ve stejnou dobu i dokončena. A ne na kousky jako D11 (není dodnes), D47, D6.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Trupman »

Mě tam zaujaly některé ty šeé úseky. Tak např. obchvat Bíliny už neobchází město šíleným obloukem, stejně tak v tabulce je jeho délka jen 3,7 km. A některé dálnice jsou tam v půlprofilu a převedeny do jedniček. Třeba D49, D55. Zato jsou tam stále uváděny takové evergreeny jako D43 k Moravské Třebové nebo obchvat Havířova. To se s němi opravdu počítá? Myslel jsem, že ty jsou v takové fázi příprav asi jako tunel pod ČHS.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Marty »

Taky mne zaujaly chybějící kusy D49, D55 a nové obchvaty na jedničkách... Zajímavé, jestli někdo na ŘSD je tak "odvážný" a udělá změnu v koncepci aniž by si počkal na intentzity a dopravní proudy ze sčítání 2016... Navíc D49 je jako prioritní dálnice sítě TEN-T s termínem dokončení do 2030...

I když co mne štve nejvíc je, že kromě 2 úseků D35 (kde si ŘSD i my zbožně přejeme aby se letos skutečně začlo stavět) se nic letos mezi Vysokým Mýtem a Mohlenicí nebude připravovat/vykupovat.
xman
Příspěvky: 134
Registrován: 13.3.2011 19:13:13

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od xman »

Ale to přeci není pravda.
Běží DÚR a územní řízení na dalších 5 staveb až po Svitavy.
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od HP »

Trupman píše:Mě tam zaujaly některé ty šeé úseky. Tak např. obchvat Bíliny už neobchází město šíleným obloukem, stejně tak v tabulce je jeho délka jen 3,7 km. A některé dálnice jsou tam v půlprofilu a převedeny do jedniček. Třeba D49, D55. Zato jsou tam stále uváděny takové evergreeny jako D43 k Moravské Třebové nebo obchvat Havířova. To se s němi opravdu počítá? Myslel jsem, že ty jsou v takové fázi příprav asi jako tunel pod ČHS.
D49 a D55, to vyšlo myslím z ekonomického hodnocení, že se tam nevyplatí 4pruhy. A obchvat Bíliny, tam je nakreslena varianta X, na kterou se nedávno dělala TES. Je to varianta z půlky v tunelu a z půlky na estakádě.
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od bumbik »

xman píše:Ale to přeci není pravda.
Běží DÚR a územní řízení na dalších 5 staveb až po Svitavy.
ani to možná není pravda - úsek Ostrov - Staré Město je rozdělen na 6 staveb
:ok:
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Marty »

HP píše: D49 a D55, to vyšlo myslím z ekonomického hodnocení, že se tam nevyplatí 4pruhy.
A to ekonomické hodnocení dělal kdo a na základě čeho ? Pocitu jak se důležitost těchto silnic jeví z Prahy ? Nebo na základě intenzit z roku 2010 ?? Ptám se totiž proto, že mne zaráží, že jim zároveň ekonomicky dobře vyšla třeba taková D7 nebo D4, D6, D48...

Můj osobní pocit je jiný. Pragmatický přístup - tam kde eko-škůdci jsou aktivní, zkusíme je utlumit tím, že postavíme jedničku a až tam doprava vzroste na neúnosnou mez, dostavíme to s podporou veřejnosti i přes eko odpor na čtyřpruh. Asi to tak nikdo naplno neřekne, ale bylo by to logické... Ona totiž i slušně udělaná jednička s obchvaty a MÚK bude obrovským přínosem než současný stav s dálkovou kamiónovou dopravou srkz obce...
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od HP »

Hodnotí se náklady a přínosy. Náklady u D7 a D49 jsou samozřejmě trochu jiné. Pokud 4pruh ekonomicky nevyšel, znamená to, že v hodnoceném období (30 let od zahájení výstavby) přínosy stavby nebudou takové, aby převýšily náklady. Intenzity tam zkrátka nebudou takové, aby obhájily náklady na stavbu 4pruhu. Intenzity se berou samozřejmě z prognózy dopravy.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Lenny »

Napři. D49 se řešila Technicko-ekonomická studie R49 v úseku Hulín – hranice ČR/SR, Viapont 09/2015, byly posuzovány varianty R 25,5, R 21,5, třípruh a posleze přidána varianta kombinovaná.
D55 průchod přes ptačí oblast ve čtyřpruhu je nereálná.

Uvidíme, jak s tím zamíchá sčítaní dopravy z roku 2016.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od martini »

Jak asi víte, MD už nějaký čas zveřejňuje Rozpisy projektové přípravy jednotlivých staveb... Momentální verze za listopad 2016, příští týden zveřejnění jarní verze...

http://www.mdcr.cz/Dokumenty/Strategie/ ... ava-staveb

Vyhledání z titulní stránky po zadání "projektová příprava"
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Kuba »

Zde je celkem zajímavý rozhovor s Janem Kroupou - reko dálnice D1, koncepce odpočívek, příprava SOKP 518-519.

https://nazory.e15.cz/rozhovory/lide-ne ... pa-1331048

Mimochodem toho Patrika už by měli opravdu zavřít do blázince.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Lynx »

Díky za odkaz. Zatím jsem to nečetl a tak reaguji jen na nadpis. Pokud by lidé víc znali územní plány, tak by to v našem právním prostředí bohužel znamenalo, že se nepostaví už vůbec nic. NIMBY protesty proti všemu by ještě narostly
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od vondr »

Příprava staveb nových dálnic směrem do Rakouska, k Polsku a na Olomouc jsou v plném proudu
http://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskov ... ove-zpravy
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od jozka »

Nevim, kam jinam, tak sem...

Pozoruji ty mini a midi posuny ve vlakne k D6... a neda mi to. Ja vim, ze to jsou vetsinou chvilky, ale ja tohle delat v praci, tak mi brzo kopnou do... ano, presne tam. Cim to je?
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od P_V »

Uchazeč v zadávací dokumentaci našel nějakou menší chybu nebo nejasnost - zadavatel upřesnil - prodloužil se termín aby to mohli reflektovat ostatní uchazeči.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od jozka »

Aha, diky, to dava smysl, ale takhle zvonku to vypada fakt divne.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Lynx »

Je to běžné u každé větší stavby, na kterou je vypsána veřejná zakázka. Vždycky se v zadávacím projektu najde něco, co je potřeba upřesnit resp. tam uchazeč nenajde něco, co tam má být a požaduje doplnění (upřesnění), aby to mohl přesně nacenit.

Občas se takhle taky přijde na menší či větší chyby v zadání tj. že tam něco zcela chybí. U Blanky na Letné údajně rozpočtáři zapomněli na polovinu kotev při kotvení stavební jámy. Takže to bylo takové to klasické cimrmanovské, všechno je to dobře, akorát jsem to zapomněl vynásobit dvěma .... v tomhle případě to dělalo desítky milionů rozdílu v ceně.
JAnD
Příspěvky: 418
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od JAnD »

Pokud se na to přijde před zahájením stavby, zdrží to sice zahájení ale horší je pokud se na to přijde až při stavbě. Pak leckdy rozestavěná stavba stojí po dlouhý čas a zhotovitel se handrkuje s projektantem a investorem kdo zaplatí vícepráce. A v horším případě je to stavba žádající si uzavírku stávající silnice.

Jednou se mi stalo, že rozpočtář odhadl odvoz vytěžené zeminy na 10 km, ale realizační firma, přestože věděla, že jediná skládka je 24 km daleko, upozornila na problém (chybí 10 milionů na její dopravu) až během realizace a stavba pak téměř stála dva měsíce a pak se protáhla přes zimu (úplná uzavírka)
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“