Příprava staveb ŘSD

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Aram96 »

Jestli by se s tou mapovou aplikací mělo něco udělat výraznějšího, tak jsou to 1) odpočívky, přidat do samostatné sekce i další plánované odpočívky, které jsou v přípravě třeba alespoň za EIOU.
2) přepracovat to "otevírání detailů" u staveb, kdy vám to otevře novou záložku, která stejně ještě nevede do letáku, ale mapku se stavbami vám to zresetuje do původního oddálení, když se tam vrátíte. :mrgreen:
A 3. věc .. termíny některých staveb by se mohly radikálně změnit k brzkému zahájení :lol: :kladivo:
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Odpočívky jsou v přípravě, jak letáky, tak jejich filtrace v rámci mapové aplikace.
R48 -> D48 se podařilo!
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od theodor less »

1975 píše:Na http://www.rsd.cz v mapě projektů přibyl filtr na rok 2023 (dosud byly jednotlivě letošek a dva roky dopředu, pak už bylo všechno na jedné haldě).
Ta vylepšení a inovace jsou dobrá akorát ke zničení "důkazního materiálu". Pokud by byly k dispozici všechny letáky, nikoli jen ten aktualizovaný, viděli bychom hromadu nesplněných termínů. Ale zde je zakázáno používání zpětných zrcátek. Dívejte se jenom dopředu, tam nás čeká báječná budoucnost!
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od 1975 »

Jasně, rozdělili budoucí termíny staveb a tím zničili důkazy o minulosti... svatá prostoto.
Že by někde mohl být archiv, nebo historie těch termínů, asi proč ne, ale jaký to má súvis s roky dopředu...
No nic.
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Aram96 »

Martin z Ostravy píše:Odpočívky jsou v přípravě, jak letáky, tak jejich filtrace v rámci mapové aplikace.
Tak to je super zpráva :ok:
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od krtek700 »

Nebojte, theodor si ty důkazy určitě ukládá, když je to pro něj tak důležité.

Ty kategorie chápu, ale mám s tím zatím problém :D
Třeba ve stavbách v realizaci je zprovoznění třeba 2021 i zahájení stavby 2018, což by tedy mohli být stejné stavby. Lepší by mi přišlo zprovoznění v budoucnu + zprovozněné v minulosti v jedné kategorii. Zahájení taky v jedné kategorii :D
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od theodor less »

krtek700 píše:Třeba ve stavbách v realizaci je zprovoznění třeba 2021 i zahájení stavby 2018, což by tedy mohli být stejné stavby. Lepší by mi přišlo zprovoznění v budoucnu + zprovozněné v minulosti v jedné kategorii. Zahájení taky v jedné kategorii :D
Vypadáme jako cestující na nádraží, kteří se dohadují, jestli má tabule zpožděných vlaků správnou velikost, typ písma a barvu.
Takoví cestující neexistují; jestli se o něčem baví, tak o minutách či hodinách zpoždění.
Ale my na fóru budeme rozebírat "grafiku"
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Aram96 »

Dobře, když už jsi to nakousl :mrgreen: a jsme v tomto tématu, tak mě vyloženě dokáže na***t, když stavba má stavební povolení, ale stavět se začne cca za 3 roky, protože se musí přeložit vedení plynu, drátů nebo já nevím čeho .. proboha to to nešlo zadat či řešit dříve ?
Dotaz myslím vážně a není to na řešení u konkrétní stavby, protože takových je vícero. Tohle mi fakt nejde do hlavy, přece po pravomocném UR už musí být známo, kde co má vést, tak asi danou instituci/společnost, která přeložku bude realizovat oslovím, ať začne v předstihu. A že by stavební povolení na přeložku plynu apod. trvalo obdobně dlouho jako u staveb dálnic, mi tady snad nikdo tvrdit nebude :)
A druhá související poznámka .. myslím, že do nadcházející dekády, s tím jak příprava staveb obecně postupuje a snad postupovat bude nadále, by bylo na místě zavést opravdu nějakou prioritizaci. Není přece možné, aby se chystalo nesmyslné PPP na D35, která má úseky v různých stádiích přípravy jen proto, aby byly peníze na nějakou D6, D7, aj. :crazy: :ko:
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od 1975 »

theodor less píše:
krtek700 píše:Třeba ve stavbách v realizaci je zprovoznění třeba 2021 i zahájení stavby 2018, což by tedy mohli být stejné stavby. Lepší by mi přišlo zprovoznění v budoucnu + zprovozněné v minulosti v jedné kategorii. Zahájení taky v jedné kategorii :D
Vypadáme jako cestující na nádraží, kteří se dohadují, jestli má tabule zpožděných vlaků správnou velikost, typ písma a barvu.
Takoví cestující neexistují; jestli se o něčem baví, tak o minutách či hodinách zpoždění.
Ale my na fóru budeme rozebírat "grafiku"
Klasicky pěkné a básnické přirovnání, ale trochu mimo...
Doteď to ukazovalo, že "vlak přijede za více než x minut".
Nyní to u vlaků, které přijedou do y minut ukazuje "přesně", a skupina neurčitých se tak zmenšila.
Jasně, není to něco, co vyřeší faktické postavení těch staveb, ale pořád to je mírné zlepšení přehlednosti. To je celé.
To, na co upozornil krtek, je zjevně chyba, kterou musejí odladit.
JAnD
Příspěvky: 419
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od JAnD »

Aram96 píše:Dobře, když už jsi to nakousl :mrgreen: a jsme v tomto tématu, tak mě vyloženě dokáže na***t, když stavba má stavební povolení, ale stavět se začne cca za 3 roky, protože se musí přeložit vedení plynu, drátů nebo já nevím čeho .. proboha to to nešlo zadat či řešit dříve ?
Dotaz myslím vážně a není to na řešení u konkrétní stavby, protože takových je vícero. Tohle mi fakt nejde do hlavy, přece po pravomocném UR už musí být známo, kde co má vést, tak asi danou instituci/společnost, která přeložku bude realizovat oslovím, ať začne v předstihu. A že by stavební povolení na přeložku plynu apod. trvalo obdobně dlouho jako u staveb dálnic, mi tady snad nikdo tvrdit nebude :)
A druhá související poznámka .. myslím, že do nadcházející dekády, s tím jak příprava staveb obecně postupuje a snad postupovat bude nadále, by bylo na místě zavést opravdu nějakou prioritizaci. Není přece možné, aby se chystalo nesmyslné PPP na D35, která má úseky v různých stádiích přípravy jen proto, aby byly peníze na nějakou D6, D7, aj. :crazy: :ko:
Pikantní je, že na přeložky některých sítí stačí územní rozhodnutí.

Jenže, plynovody, sdělovací a energetická vedení obvykle musí překládat zhotovitel vysoutěžený jejich správcem, což je (CETIN, ČEZ, E.ON, Innogy...) obvykle moloch.
Jen vyřízení takové přeložky (ne povolení) trvá klidně rok, u složitějších i déle. Pak soutěž a teprv potom realizace.

Dělám autorský dozor na jednom náměstí. Správci sítí věděli dlouho dopředu, že se stavba chystá, dokonce připravili projekty. A pak se začalo stavět, načež ČEZ teprve začal soutěž na zhotovitele. Musely tam být nějaké lhůty, takže v jednu chvíli neměl zhotovitel skoro do čeho píchnout, protože se čekalo na přeložení plynu. A z technologických důvodů se musí čekat, než je položena celá větev plynovodu, teprve pak se může udělat tlaková zkouška, přepojit a teprve potom se může dělat nad ním.
Potom už trochu časová tíseň, a na kritickém úseku se čekalo deset dní, než se zhotovitel Čezu dohodl s čezem na dodávce 50 m kabelu - pokud by totiž zhotovitel použil vlastní kabel, čez by mu jej neproplatil, musel se použít kabel ze skladu čezu.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Aram96 »

Díky za poznámku. Popravdě u náměstí nebo rozkopaných silnic ve městech to ještě trochu chápu, že se něco nepovede zkoordinovat úplně na měsíce přesně, nebo to není ani technicky proveditelné. Ale u dálnice - ať jsem konkrétní - rozšíření D1 na 6 pruh v tom nejužším hrdle u Brna mezi 2 velkými MÚK, se plánuje nebo mluví o něm 15 let minimálně, pravomocné UR má tenhle konkrétní úsek od roku 2017, ale zahájení bude 2023, protože přeložka plynu je plánována na rok 2023 :crazy: To mě přijde pomalu jako sabotáž :mrgreen:
Byl bych za, aby se do té doby u téhle konkrétní stavby udělala změna UR a to ta, že se přidá i rozšíření jízdního pásu na levé straně D1 pro připojování pruhů z MÚK Brno-jih ve směru na Prahu. Tak jak je to v plánu na straně pravé, kde vznikne i nový most přes řeku pro odbočovací pruhy, stejně se měl řešit protisměr. Takhle bude po přestavbě za 3 mld korun připojovák Brno-centrum>Praha kratší než dnes :crazy: a pruhy z D2 a z kolektoru vedle D2 se musí nacpat zbytečně do jednoho a poté vytvoří nový pruh 6-pruhu ve směru na Prahu. To vše za situace, kdy se většina dálničních křižovatek u Prahy plánuje zkapacitňovat, aby propojení dálnic bylo všude 2-pruhové :crazy: :ko:
Edit: notabene když je na té straně dálnice místa dvě ... a ne jak na straně pravé, kde se bude i demolovat :crazy:
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od theodor less »

JAnD píše:Jenže, plynovody, sdělovací a energetická vedení obvykle musí překládat zhotovitel vysoutěžený jejich správcem, což je (CETIN, ČEZ, E.ON, Innogy...) obvykle moloch.
Jen vyřízení takové přeložky (ne povolení) trvá klidně rok, u složitějších i déle. Pak soutěž a teprv potom realizace.
Dělám autorský dozor na jednom náměstí. Správci sítí věděli dlouho dopředu, že se stavba chystá, dokonce připravili projekty. A pak se začalo stavět, načež ČEZ teprve začal soutěž na zhotovitele.
Tak, jak to líčíte, nešlo o jednu stavbu, ale staveb několik. Každá měla svého investora. Ale to snad jako autorský dozor víte. Zkoordinovat více staveb je docela problém. Pokud by to byla stavba jedna, přeložky by byly stavebními objekty této stavby. Nesoutěžil by je tedy majitel sítí, ale zhotovitel stavby. Účastníkem soutěže by mohla být pouze firma, která splňuje požadavky majitele sítě.
JAnD
Příspěvky: 419
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od JAnD »

theodor less píše: Tak, jak to líčíte, nešlo o jednu stavbu, ale staveb několik. Každá měla svého investora. Ale to snad jako autorský dozor víte. Zkoordinovat více staveb je docela problém. Pokud by to byla stavba jedna, přeložky by byly stavebními objekty této stavby. Nesoutěžil by je tedy majitel sítí, ale zhotovitel stavby. Účastníkem soutěže by mohla být pouze firma, která splňuje požadavky majitele sítě.
OK, více staveb na jednom staveništi v jednom čase. Ale pointa je v tom, že pokud jde o tyto sítě, není to zdaleka jednoduché.
I když je např. přeložka telefonu součástí stavby, musí to dělat firma, se kterou cetin spolupracuje
a projektant, který dělá pro cetin. a musí to projít cetinem.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od theodor less »

Pane JAnD, budu reagovat na Váš příspěvek; ale začněme od začátku.
Aram96 píše:...tak mě vyloženě dokáže na***t, když stavba má stavební povolení, ale stavět se začne cca za 3 roky, protože se musí přeložit vedení plynu, drátů nebo já nevím čeho .. proboha to to nešlo zadat či řešit dříve ?
Tohle mi fakt nejde do hlavy, přece po pravomocném UR už musí být známo, kde co má vést, tak asi danou instituci/společnost, která přeložku bude realizovat oslovím, ať začne v předstihu. A že by stavební povolení na přeložku plynu apod. trvalo obdobně dlouho jako u staveb dálnic, mi tady snad nikdo tvrdit nebude
Mám několik vysvětlení pro tento návrh:
1) Aram si neuvědomuje, že přeložky jsou součástí stavby, chápe je jako jakousi přípravu a předpokládá, že je nezávisle realizuje vlastník sítí
2) Aram ví, že přeložky jsou součástí stavby, ale přichází s návrhem: přeložky ze stavby vyjmout a učinit je samostatnými stavbami. Ale původní stavba je identifikována nejen projektovou dokumentací. Jako celek (označený nějakým kódem) na ni nahlížejí i ekonomové. Takže rozdělení vysvětlit ekonomům, a začít znova ÚR. Samozřejmě SP. A potom musí ŘSD udělat na každou přeložku výběrové řízení. A potom musí ŘSD koordinovat přeložky; normálně to dělá zhotovitel celé stavby.
Japao Joe
Příspěvky: 1051
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Japao Joe »

Přeložky sítí si řeší vlastník sítí a ne zhotovitel stavby.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od theodor less »

JAnD píše: Ale pointa je v tom, že pokud jde o tyto sítě, není to zdaleka jednoduché.
I když je např. přeložka telefonu součástí stavby, musí to dělat firma, se kterou cetin spolupracuje
a projektant, který dělá pro cetin. a musí to projít cetinem.
V minulém příspěvku jsem Vám napsal: Účastníkem soutěže by mohla být pouze firma, která splňuje požadavky majitele sítě. Měl jsem zato, že zhotovitel dělá soutěž, protože těch firem, co dělají pro Cetin je víc. V tom se tedy shodneme.
A když si zhotovitel vybere dobře, tak se o průtahy obávat nemusí; prostě ta firma pro Cetin nejen dělá, ale taky dobře ví, co Cetin chce. A Cetin firmu zná, a nemá zájem ji dělat problémy. Pokud si zhotovitel vybere toho nejlevnějšího a nebo toho, co to s Cetinem neumí, je problém. A pak to není jednoduché.
bumbik
Příspěvky: 7956
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od bumbik »

Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od 1975 »

..asi jediná cesta....zavalit je:o)

Děti Země jsou standardním spolkem, u kterého činnost podle stanov určují jeho členové. Její rozsah pak závisí na našich odborných znalostech a schopnostech. Bohužel se tak nemůžeme pustit do každé kampaně na ochranu přírody, ačkoliv nás o to lidé a jiné spolky velmi často žádají. Jsme takovými žádostmi o pomoc stále zavaleni, ale snažíme se aspoň poradit.
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od kot »

Ale ZAVALIT v hodně hlubokém dole a pak ihned odstřihnout lano držící těžní klec ...
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od theodor less »

Novinář (pjk) :Co říkáte na kritiku, že svým jednáním poškozujete obraz zelených hnutí a organizací ve společnosti?
Patrik: O takové kritice z řad ekologického hnutí jsme neslyšeli. Zřejmě ji šíří naši oponenti, protože jim docházejí věcné a logické argumenty a zřejmě nám závidí naše znalosti, zkušenosti a úspěchy.
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Aram96 »

Je to jak jsem psal .. mají toho moc, protože příprava všech dálnic šlape .. bohužel se DZ zaměří na kraj, kde se za posledních 20 let nepostavil jediný metr dálnice a do loňského roku ani metr 2-pruhové silnice :cry:
Ale z jejich vyjádření (už se za to ani nestydí) je jasné, že u D52 nejde o to, že by tam byl nějaký ekologicky problém, ale že s touto dálnicí prostě nesouhlasí, budou blokovat i obchvat Mikulova, protože podle nich prostě je správně, aby ta dálnice vedla z D2 u Břeclavi rovnou do Rakouska .. že podávají odvolání i na 2-pruhový obchvat Břeclavi asi zapomněl de**nt země. :zvraci: Aha .. já zapomněl, že on by nebyl proti, kdyby se chystal rovnou jako dálniční :kladivo: Měl by mu někdo říct nebo ho svézt podívat se za hranice, kam vede dálnice z Vídně, na kole tam asi nedojede ..

Když by bojovali za to, že někde má být ekodukt, protože tam je biokoridor, beru všema 10, zvlášť proto, že ŘSD občas staví ekodukty naprosto nepromyšleně, nebo by někde bojovali za PHS kvůli obcím, taktéž beru, ale blokovat proto, že s tím prostě nesouhlasí, to je mimo, byť si myslím, že to propojení Brna a Vídně jak říká Patrik, není úplně nesmysl (z D2 do Rakouska a D2 zkapacitnit), ale dávno se rozhodlo jinak, takže není co řešit, navíc D52 není žádný nesmysl, bude to kratší, v případě jeho varianty by pořád část provozu zůstávala na I/52. Otázkou zůstává, zda by neprskali ještě víc kvůli vedení dálnice přes L-V areál.
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od cawez »

Proč se na ŘSD připravují stavby hrozně často úplně ad hoc, jak kdyby to ani na sebe nemělo navazovat a ne jako ucelené tahy? Proč to nemá nějakou koncepci tak, aby byla celá cesta odněkud někam jako ucelená trasa v nějakých parametrech? Mluvím hlavně o stavbách jedniček. Taková klasika je přeložka nějaké silnice a půlka křižovatek mimoúrovňová a půlka úrovňová, někde kruháč ... a nepřipadá mi, že by to bylo podle důležitosti. Co to jako má být? Proč je to takhle?
vondr
Příspěvky: 2917
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od vondr »

Přehled připravovaných dálničních a silničních staveb ŘSD
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/domu/ ... 9d3facf282
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od Aram96 »

cawez píše:Proč se na ŘSD připravují stavby hrozně často úplně ad hoc, jak kdyby to ani na sebe nemělo navazovat a ne jako ucelené tahy? Proč to nemá nějakou koncepci tak, aby byla celá cesta odněkud někam jako ucelená trasa v nějakých parametrech? Mluvím hlavně o stavbách jedniček. Taková klasika je přeložka nějaké silnice a půlka křižovatek mimoúrovňová a půlka úrovňová, někde kruháč ... a nepřipadá mi, že by to bylo podle důležitosti. Co to jako má být? Proč je to takhle?
Vítej v realitě :(
Ale řekl bych, že velmi záleží na jednotlivých správách ŘSD různě po republice. Myslím, že se dají najít místa, kde to koncepci má a smysl to dává. Víc dle mě ale převažuje opačný stav :kladivo:
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Příprava staveb ŘSD

Příspěvek od theodor less »

theodor less píše:Novinář (pjk) :Co říkáte na kritiku, že svým jednáním poškozujete obraz zelených hnutí a organizací ve společnosti?
Patrik: O takové kritice z řad ekologického hnutí jsme neslyšeli. Zřejmě ji šíří naši oponenti, protože jim docházejí věcné a logické argumenty a zřejmě nám závidí naše znalosti, zkušenosti a úspěchy.
Tak možná nejde o ideologii, ale o soutěž v úspěšnosti.
1975 píše: Aktivisté se tedy soustředili na kontrolu staveb a někteří v tom dosáhli velké zručnosti.Jedním z nejúspěšnějších je v téhle práci Josef Dvořák, penzista z Tetčic nedaleko Brna. Publicita mu radost nedělá. Rezolutně zakazuje své fotografování a odpolední setkání s novináři v restauraci si také několik dní rozmýšlel. Byl k zastižení jedině přes své přátele. Mobilní telefon sice používá, ale jen kvůli mapám při svém oblíbeném čundrování. Během něj se těžko smiřuje s tím, jak krajinu protínají dálnice a on je musí složitě překonávat. I to podle jeho slov způsobilo, že se teď stavbou dálnic zabývá. Ale jinak, než by si vládní politici přáli: pomáhá lidem, kteří se cítí stavbou dálnic nějak dotčeni. A je v tom velmi úspěšný.
A nepodává ten pán odvolání kvůli chybějícím Dvořákoduktům?
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“