Příprava staveb ŘSD
Re: Příprava staveb ŘSD
Tak jestli z toho červeně označeného bude v prosinci rozestavěná půlka (jako že fakt reálně rozestavěného, s navezenou stavební technikou, zemními pracemi - nikoliv jen skrývkou pro archeologický průzkum, základy mostů apod.), tak se můžeme jít ožrat. Ale pochybuji, že na to dojde...
Re: Příprava staveb ŘSD
vcera v 90' ta mapka s tema 4 pidi usekama ve vystavbe, tragedie.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Příprava staveb ŘSD
Mě ty stavební úseky přijdou čím dál kratší. Vždyť kdy se bez problémů naposledy stavělo několik desítek kilometrů dálnice najednou ? Možná D5 z Plzně ke hranicím, pak už si nevzpomínám.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Příprava staveb ŘSD
Honey72: pak ještě snad v 5. a v 6. pětiletce. Ta pátá, pokud si dobře vzpomínám, byla splněna na 107,2% a ta šestá bohužel jen na 96,8% (výkyvy počasí).
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Příprava staveb ŘSD
On to včera Ťok v 90 (ČT24) říkal, že je problém rozestavět delší úseky naráz, kvůli složitejší přípravě (která de facto donedávna stála), obstrukcím od zájmových skupin (opakovaně pro každou část řízení), atd. Pravda je, že stavět po 4km úsecích je spíš k smíchu (i když každý km dobrý). Ťok dával mj. za vzor polský model a legislativu (předběžná država pozemků, se kterou je možné dostat SP atd.) a nadhazoval novelu stavebního zákona v podobném duchu, resp. potřebu spec. zákona o liniovkách (pro zdejší čtenáře nic nového). Jinak ten pořad toho zas až tak moc nového nepřinesl.
Re: Příprava staveb ŘSD
Krásné plány máme na tento rok
Zaregistroval jsem malou nepřesnost v označení silnic.
Stavba "M60 I/44 Týneček – Šternberk" má být správně na silnici I/46
Zaregistroval jsem malou nepřesnost v označení silnic.
Stavba "M60 I/44 Týneček – Šternberk" má být správně na silnici I/46
Re: Příprava staveb ŘSD
Několik jsou podle mě aspoň 2 desítky a ty splňují tyto úseky:Honey72 píše:Mě ty stavební úseky přijdou čím dál kratší. Vždyť kdy se bez problémů naposledy stavělo několik desítek kilometrů dálnice najednou ? Možná D5 z Plzně ke hranicím, pak už si nevzpomínám.
D0 512-4 D1 - Slivenec 23 km + reko 515 7,4
D3 0307-8B Tábor - Veselí 24 km
D6 Jenišov - Kamenný Dvůr 25 km
D8 0807 Trmice - st. hranice 23 km
D11 1104-5 Libice - Hradec Králové 45 km
D47 4704-9.1/2 Lipník - Bohumín 74 km
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Příprava staveb ŘSD
To ano, ale spíše jsem měl napsat, kdy naposledy byla rozestavěna delší část dálnice a také ve stejnou dobu i dokončena. A ne na kousky jako D11 (není dodnes), D47, D6.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Příprava staveb ŘSD
Mě tam zaujaly některé ty šeé úseky. Tak např. obchvat Bíliny už neobchází město šíleným obloukem, stejně tak v tabulce je jeho délka jen 3,7 km. A některé dálnice jsou tam v půlprofilu a převedeny do jedniček. Třeba D49, D55. Zato jsou tam stále uváděny takové evergreeny jako D43 k Moravské Třebové nebo obchvat Havířova. To se s němi opravdu počítá? Myslel jsem, že ty jsou v takové fázi příprav asi jako tunel pod ČHS.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Příprava staveb ŘSD
Taky mne zaujaly chybějící kusy D49, D55 a nové obchvaty na jedničkách... Zajímavé, jestli někdo na ŘSD je tak "odvážný" a udělá změnu v koncepci aniž by si počkal na intentzity a dopravní proudy ze sčítání 2016... Navíc D49 je jako prioritní dálnice sítě TEN-T s termínem dokončení do 2030...
I když co mne štve nejvíc je, že kromě 2 úseků D35 (kde si ŘSD i my zbožně přejeme aby se letos skutečně začlo stavět) se nic letos mezi Vysokým Mýtem a Mohlenicí nebude připravovat/vykupovat.
I když co mne štve nejvíc je, že kromě 2 úseků D35 (kde si ŘSD i my zbožně přejeme aby se letos skutečně začlo stavět) se nic letos mezi Vysokým Mýtem a Mohlenicí nebude připravovat/vykupovat.
Re: Příprava staveb ŘSD
Ale to přeci není pravda.
Běží DÚR a územní řízení na dalších 5 staveb až po Svitavy.
Běží DÚR a územní řízení na dalších 5 staveb až po Svitavy.
Re: Příprava staveb ŘSD
D49 a D55, to vyšlo myslím z ekonomického hodnocení, že se tam nevyplatí 4pruhy. A obchvat Bíliny, tam je nakreslena varianta X, na kterou se nedávno dělala TES. Je to varianta z půlky v tunelu a z půlky na estakádě.Trupman píše:Mě tam zaujaly některé ty šeé úseky. Tak např. obchvat Bíliny už neobchází město šíleným obloukem, stejně tak v tabulce je jeho délka jen 3,7 km. A některé dálnice jsou tam v půlprofilu a převedeny do jedniček. Třeba D49, D55. Zato jsou tam stále uváděny takové evergreeny jako D43 k Moravské Třebové nebo obchvat Havířova. To se s němi opravdu počítá? Myslel jsem, že ty jsou v takové fázi příprav asi jako tunel pod ČHS.
Re: Příprava staveb ŘSD
ani to možná není pravda - úsek Ostrov - Staré Město je rozdělen na 6 stavebxman píše:Ale to přeci není pravda.
Běží DÚR a územní řízení na dalších 5 staveb až po Svitavy.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Příprava staveb ŘSD
A to ekonomické hodnocení dělal kdo a na základě čeho ? Pocitu jak se důležitost těchto silnic jeví z Prahy ? Nebo na základě intenzit z roku 2010 ?? Ptám se totiž proto, že mne zaráží, že jim zároveň ekonomicky dobře vyšla třeba taková D7 nebo D4, D6, D48...HP píše: D49 a D55, to vyšlo myslím z ekonomického hodnocení, že se tam nevyplatí 4pruhy.
Můj osobní pocit je jiný. Pragmatický přístup - tam kde eko-škůdci jsou aktivní, zkusíme je utlumit tím, že postavíme jedničku a až tam doprava vzroste na neúnosnou mez, dostavíme to s podporou veřejnosti i přes eko odpor na čtyřpruh. Asi to tak nikdo naplno neřekne, ale bylo by to logické... Ona totiž i slušně udělaná jednička s obchvaty a MÚK bude obrovským přínosem než současný stav s dálkovou kamiónovou dopravou srkz obce...
Re: Příprava staveb ŘSD
Hodnotí se náklady a přínosy. Náklady u D7 a D49 jsou samozřejmě trochu jiné. Pokud 4pruh ekonomicky nevyšel, znamená to, že v hodnoceném období (30 let od zahájení výstavby) přínosy stavby nebudou takové, aby převýšily náklady. Intenzity tam zkrátka nebudou takové, aby obhájily náklady na stavbu 4pruhu. Intenzity se berou samozřejmě z prognózy dopravy.
Re: Příprava staveb ŘSD
Napři. D49 se řešila Technicko-ekonomická studie R49 v úseku Hulín – hranice ČR/SR, Viapont 09/2015, byly posuzovány varianty R 25,5, R 21,5, třípruh a posleze přidána varianta kombinovaná.
D55 průchod přes ptačí oblast ve čtyřpruhu je nereálná.
Uvidíme, jak s tím zamíchá sčítaní dopravy z roku 2016.
D55 průchod přes ptačí oblast ve čtyřpruhu je nereálná.
Uvidíme, jak s tím zamíchá sčítaní dopravy z roku 2016.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Příprava staveb ŘSD
Jak asi víte, MD už nějaký čas zveřejňuje Rozpisy projektové přípravy jednotlivých staveb... Momentální verze za listopad 2016, příští týden zveřejnění jarní verze...
http://www.mdcr.cz/Dokumenty/Strategie/ ... ava-staveb
Vyhledání z titulní stránky po zadání "projektová příprava"
http://www.mdcr.cz/Dokumenty/Strategie/ ... ava-staveb
Vyhledání z titulní stránky po zadání "projektová příprava"
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Příprava staveb ŘSD
Zde je celkem zajímavý rozhovor s Janem Kroupou - reko dálnice D1, koncepce odpočívek, příprava SOKP 518-519.
https://nazory.e15.cz/rozhovory/lide-ne ... pa-1331048
Mimochodem toho Patrika už by měli opravdu zavřít do blázince.
https://nazory.e15.cz/rozhovory/lide-ne ... pa-1331048
Mimochodem toho Patrika už by měli opravdu zavřít do blázince.
Re: Příprava staveb ŘSD
Díky za odkaz. Zatím jsem to nečetl a tak reaguji jen na nadpis. Pokud by lidé víc znali územní plány, tak by to v našem právním prostředí bohužel znamenalo, že se nepostaví už vůbec nic. NIMBY protesty proti všemu by ještě narostly
Re: Příprava staveb ŘSD
Příprava staveb nových dálnic směrem do Rakouska, k Polsku a na Olomouc jsou v plném proudu
http://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskov ... ove-zpravy
http://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskov ... ove-zpravy
Re: Příprava staveb ŘSD
Nevim, kam jinam, tak sem...
Pozoruji ty mini a midi posuny ve vlakne k D6... a neda mi to. Ja vim, ze to jsou vetsinou chvilky, ale ja tohle delat v praci, tak mi brzo kopnou do... ano, presne tam. Cim to je?
Pozoruji ty mini a midi posuny ve vlakne k D6... a neda mi to. Ja vim, ze to jsou vetsinou chvilky, ale ja tohle delat v praci, tak mi brzo kopnou do... ano, presne tam. Cim to je?
Re: Příprava staveb ŘSD
Uchazeč v zadávací dokumentaci našel nějakou menší chybu nebo nejasnost - zadavatel upřesnil - prodloužil se termín aby to mohli reflektovat ostatní uchazeči.
Re: Příprava staveb ŘSD
Aha, diky, to dava smysl, ale takhle zvonku to vypada fakt divne.
Re: Příprava staveb ŘSD
Je to běžné u každé větší stavby, na kterou je vypsána veřejná zakázka. Vždycky se v zadávacím projektu najde něco, co je potřeba upřesnit resp. tam uchazeč nenajde něco, co tam má být a požaduje doplnění (upřesnění), aby to mohl přesně nacenit.
Občas se takhle taky přijde na menší či větší chyby v zadání tj. že tam něco zcela chybí. U Blanky na Letné údajně rozpočtáři zapomněli na polovinu kotev při kotvení stavební jámy. Takže to bylo takové to klasické cimrmanovské, všechno je to dobře, akorát jsem to zapomněl vynásobit dvěma .... v tomhle případě to dělalo desítky milionů rozdílu v ceně.
Občas se takhle taky přijde na menší či větší chyby v zadání tj. že tam něco zcela chybí. U Blanky na Letné údajně rozpočtáři zapomněli na polovinu kotev při kotvení stavební jámy. Takže to bylo takové to klasické cimrmanovské, všechno je to dobře, akorát jsem to zapomněl vynásobit dvěma .... v tomhle případě to dělalo desítky milionů rozdílu v ceně.
Re: Příprava staveb ŘSD
Pokud se na to přijde před zahájením stavby, zdrží to sice zahájení ale horší je pokud se na to přijde až při stavbě. Pak leckdy rozestavěná stavba stojí po dlouhý čas a zhotovitel se handrkuje s projektantem a investorem kdo zaplatí vícepráce. A v horším případě je to stavba žádající si uzavírku stávající silnice.
Jednou se mi stalo, že rozpočtář odhadl odvoz vytěžené zeminy na 10 km, ale realizační firma, přestože věděla, že jediná skládka je 24 km daleko, upozornila na problém (chybí 10 milionů na její dopravu) až během realizace a stavba pak téměř stála dva měsíce a pak se protáhla přes zimu (úplná uzavírka)
Jednou se mi stalo, že rozpočtář odhadl odvoz vytěžené zeminy na 10 km, ale realizační firma, přestože věděla, že jediná skládka je 24 km daleko, upozornila na problém (chybí 10 milionů na její dopravu) až během realizace a stavba pak téměř stála dva měsíce a pak se protáhla přes zimu (úplná uzavírka)
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...