K tomu článku: "Zahájili jsme výstavbu 155 km dálnic". Do toho počítá i "modernizaci" D1, ne?alabastr píše:Končící Ťok: Síla brutálního lobbingu majitelů STK překračuje možnosti ministerstva
Jaksi zapomněl zmínit, kolik opravdu klíčových úseků po dobu jeho ministrování zahájili. D35 nula. Dálniční obchvaty Budějovic, Přerova, Frýdku Místku (na D48) nula. O SOKP ani nemluvě...
Sice je příprava těch staveb (kromě SOKP) hodně daleko, ale na to jak dlouho byl v úřadu to podle mě mohlo být lepší.
Mnohem horší jsou ale strategické výsledky:
- není zákon o liniových stavbách
- novela stavebního zákona nejspíše přípravu staveb nikterak nezrychlí
- přes 3 roky mu trvalo, než přišel s institutem předběžné držby (a zatím nevíme, zdali to bude v naší praxi fungovat)
- netransformované ŘSD (stále odměny na základě demotivujících tabulek)
- nejistý osud mýtného tendru
Zkrátka jestli je hlavním úspěchem čtyřletého vládnutí poklepání na základní kámen u úseků D3 a D6, tak to na mě velký dojem nedělá
A nikdy nezapomenu na jeho legendární vystoupení při loňské předvolební debatě aspirantů na post MD, kdy se asi po půl hodině debaty o prioritách výstavby dopravní infrastruktury rozzářil a vzpomněl si (konečně!) na Dopravní sektorové strategie. Opravdu briskní přehled o základní strategii resortu.