Ministr dopravy Dan Ťok
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Myslím si, že se asi většina z nás shodne, že hlavní přednost Ťoka byla stabilita resortu daná jeho dlouhověkostí ve funkci a tím že byl alespoň průměrně dobrý ministr. Podobně je tomu u Kroupy na ŘSD.
Aby měla změna v těchto souvislostech smysl, tak by to měl být někdo výrazněji lepší. Nezbývá než doufat, že Babiš někoho dobrého najde a že tam ten nový také vydrží delší dobu. Nejhorší jsou neustálé rotace, to známe z předchozích období.
Aby měla změna v těchto souvislostech smysl, tak by to měl být někdo výrazněji lepší. Nezbývá než doufat, že Babiš někoho dobrého najde a že tam ten nový také vydrží delší dobu. Nejhorší jsou neustálé rotace, to známe z předchozích období.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Nyní mě napadá jenom jedna otázka.. Bude to horší nebo lepší ? Ale to ukáže čas.. Jaké máte názory ?
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Tak mě napadá jaké by měl mít vzdělání ? Bude lepší když to bude právník a bude mít focus na zákony a technické věci nechá ŘSD ? Nebo zase někoho z oboru, co rozumí kde se co staví a proč.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Z mého pohledu spíš manažer s dobrou znalostí právního prostředí a specifiky dopravy. Hlavní pozitivum bych viděl, kdyby dokázal přitáhnout schopné manažery do nižších pozic.Warcz píše:Tak mě napadá jaké by měl mít vzdělání ? Bude lepší když to bude právník a bude mít focus na zákony a technické věci nechá ŘSD ? Nebo zase někoho z oboru, co rozumí kde se co staví a proč.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Já osobně tipuji, že Babiš nikoho schopnějšího, kdo by byl ochoten to dělat, nenajde. Já jen doufám, že to nebude nějaký střelec, který to zase celé rozvrtá.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Já bych vsadil Kolovratník/Vokřál, podle mého by do toho nikdo z byznysu nešel, protože už se staví a na MD může dostat nařezáno za cokoli. Navíc se v posledních letech bude docela otvírat, takže by to i netakticky obdržel někdo mimo ANO a jak to bývá, bylo by dost lidí, co by tvrdilo, že to je tím, že to není Ťok a není z ANO, takhle si budou muset vybrat, jestli to přiznají Ťokovi, nebo tomu dalšímu.
Jinak by se dalo ještě spekulovat, kdy Ťok skončí, když podle novinářů ještě není náhrada.
+ Teda apríl Ťoka to letos asi vyhrál a nikdo to nečekal
Jinak by se dalo ještě spekulovat, kdy Ťok skončí, když podle novinářů ještě není náhrada.
+ Teda apríl Ťoka to letos asi vyhrál a nikdo to nečekal
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Hlavně ne Vokřál, ten udělá vše aby zaříznul D43
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Tak Babiš na TK na dotaz novináře podle mého řekl, že to nebude člen ANO, takže Vokřál ani Kolovratník a moje hypotéza je úplně k ničemu .
Okol TK na ČT24 komentoval snad politolok a ekonomická odbornice Seznam Zpráv, která se vyznamenala a řekla, že Ťok nedokázal pohnout s výstavbou dálnic a že jich postavil málo a je to tak špatné, aby na konci řekla, že další ministr bude se stavbami sklízet jeho ovoce.
Okol TK na ČT24 komentoval snad politolok a ekonomická odbornice Seznam Zpráv, která se vyznamenala a řekla, že Ťok nedokázal pohnout s výstavbou dálnic a že jich postavil málo a je to tak špatné, aby na konci řekla, že další ministr bude se stavbami sklízet jeho ovoce.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Ať je to jak je to, mě je z těch tv zpráv dneska zas líto ta povrchnost těch reakcí novinářů, veřejnosti či opoz. politiků typuLynx píše:Myslím si, že se asi většina z nás shodne, že hlavní přednost Ťoka byla stabilita resortu daná jeho dlouhověkostí ve funkci a tím že byl alespoň průměrně dobrý ministr. Podobně je tomu u Kroupy na ŘSD.
Aby měla změna v těchto souvislostech smysl, tak by to měl být někdo výrazněji lepší. Nezbývá než doufat, že Babiš někoho dobrého najde a že tam ten nový také vydrží delší dobu. Nejhorší jsou neustálé rotace, to známe z předchozích období.
"každý kdo jezdí po našich nejhorších silnicích na světě ...,
modernizace D1 má dva roky zpoždění ...
pomalá výstavba ..."
to by tam mohl být pán bůh a tyto věty lze použít vždy. Byť byl Ťok strejda, po tom chaosu před tím byl pár let klid na práci, při právech všech např. při té výstavbě, kdy lze praktikovat "ano chci dálnici, ale ne tady u nás", tak se nic nezmění.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Jo dneska by se z těch výroků dalo tapetovat. Jurečka, Pospíšil, Fiala, ale to patří k politice. Novináři jedou taky své, zvláštní, že jsem za několik komentářů dnes neslyšel snad ani slovo o přípravě staveb, ale dostavené dálnice řeší pořád .
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
to nejdůležitější k celému odchodu zaznělo ve zprávách Novy
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
A co to bylo ve zkratce Miku ?
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Tak nevím, nic důležitého tam nezaznělo (možná to byla ironie), a třeba k D1, 1-to, že ho překvapilo, že v tu dobu sněží neřekl. "Měli to prodlouženo do 16. prosince, doufali jsme, že kalamitní sníh nepřijde, bohužel přišel," řekl Ťok.Mike píše:to nejdůležitější k celému odchodu zaznělo ve zprávách Novy
+ Ta známá fotka sněhuláka, který mám pocit je několik let starý z Polska.
Ale zase nezklamali s uvedením jen dostavěných úseků.
Ještě mě čekají Události, komentáře. Bohužel už na začátku vidím, kdo tam sedí . Jurečka
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
a novela 416, která měla být vládním návrhem vezme za své, to mě na tom štve asi nejvíc, určitě by přípravě velmi pomohla, takhle je u ledu, protože nové koště dobře mete a tak tu novelu smete a začne od začátkuhh píše:Ať je to jak je to, mě je z těch tv zpráv dneska zas líto ta povrchnost těch reakcí novinářů, veřejnosti či opoz. politiků typu
"každý kdo jezdí po našich nejhorších silnicích na světě ...,
modernizace D1 má dva roky zpoždění ...
pomalá výstavba ..."
to by tam mohl být pán bůh a tyto věty lze použít vždy. Byť byl Ťok strejda, po tom chaosu před tím byl pár let klid na práci, při právech všech např. při té výstavbě, kdy lze praktikovat "ano chci dálnici, ale ne tady u nás", tak se nic nezmění.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
416 dávno platí. Dokud jí ústavní soud neshodí ze stolu.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
mluvím o další novele, která má být transformována do zákona o liniových stavbách, v dubnu jí tuším měla schvalovat vláda, takhle neschválí nic (ta 416, o které Kubajsu mluvíš byl poslanecký návrh, tohle má být vládní návrh, který řeší fikci souhlasu, měly se řešit kauce za přezkumy stanovisek umožnění výkupů pozemků před ÚR, výkupy zbytkových parcel, atd. atd)Kubajsu píše:416 dávno platí. Dokud jí ústavní soud neshodí ze stolu.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Myslíte novelu stavebního zákona.bumbik píše:mluvím o další novele, která má být transformována do zákona o liniových stavbách, v dubnu jí tuším měla schvalovat vláda, takhle neschválí nic (ta 416, o které Kubajsu mluvíš byl poslanecký návrh, tohle má být vládní návrh, který řeší fikci souhlasu, měly se řešit kauce za přezkumy stanovisek umožnění výkupů pozemků před ÚR, výkupy zbytkových parcel, atd. atd)Kubajsu píše:416 dávno platí. Dokud jí ústavní soud neshodí ze stolu.
Teď zrovna kolem této novely bylo pár článků https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/s ... omika_mato
https://www.novinky.cz/domaci/501867-ze ... izeni.html
Zrovna současné číslo to má na titulce https://www.respekt.cz/tydenik/2019/15/ ... na-svobody
věcný záměr (verze z prosince) http://www.ckait.cz/sites/default/files ... 122018.pdf
Mluví se o tom, že legislativní rada vlády by mohla věcný záměr stavebního zákona schválit do konce května. Zákon by měl podle ministryně platit od února nebo března 2021 (pozor ne od příštího roku. ale nejdřív za 2 roky!).
Pak je tu ještě další novela 416, jejíž aktuální stav je přerušené s připomínkami
https://www.vlada.cz/cz/ppov/lrv/progra ... y--172777/
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Taky souhlas, konečně nějaký vyrovnaný a neemočně zabarvený článekhovi píše:za mě souhlas:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_rts
Tady bych řekl, že už najdeme pár nesmyslů, ale budiž ...
Já teď nevím, ale není to vykoupení zbytkových ploch umožněno už současnou novelou 416, která platí, ta ve které je mezitimní rozhodnutí ? Vzpomínám si, že když to prosazovali, tak tohle byla hned další věc, kterou po mezitimním rozhodnutí zmiňovali .. A jinak co jsem četl někde naposled, tak s touto novelou, nebo minimálně s těmi kaucemi za odvolání to nevypadá moc reálně (což se nedivím).bumbik píše:mluvím o další novele, která má být transformována do zákona o liniových stavbách, v dubnu jí tuším měla schvalovat vláda, takhle neschválí nic (ta 416, o které Kubajsu mluvíš byl poslanecký návrh, tohle má být vládní návrh, který řeší fikci souhlasu, měly se řešit kauce za přezkumy stanovisek umožnění výkupů pozemků před ÚR, výkupy zbytkových parcel, atd. atd)Kubajsu píše:416 dávno platí. Dokud jí ústavní soud neshodí ze stolu.
Obecně .. je obrovská škoda, že se vedle rekodifikace stavebního práva (které je taktéž rozhodně potřeba) nedělá nová 416, která by obsahovala ty nejlepší zlepšováky, např. spojení EIA+UR v jedno rozhodnutí, některé budou i v té rekodifikaci, a byla by přijata a účinná mnohem dřív než nové stavební právo. Šlo by samozřejmě aplikovat pouze a jen na dálnice + např. VMO či vybrané nejdůležitější stavby.
Protože se může stát a podle mě se to i stane, že rekodifikace se kvůli "průchodu" oseká tak, že výsledkem bude nějaký minimální přínos (snad to nepovede ještě k horšímu, to bychom se dostali na poslední místa na světě), bude to pozdě, možná ještě později než 2021, a hlavně tady ty změny nijak neodliší stavby a liniové stavby/stavby ve veřejném zájmu. To je podle mě největší problém. Že není v plánu skoro žádné zvýhodnění pro dálnice oproti běžným stavbám.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Rozhovor s ťokem na seznamu:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/konc ... lanky-home
Bohužel je to dost k ničemu, protože se moderátor ptal pořád na nějaké hypotézy, které mu Ťok vyvracel. Je to takový ten styl, kdy moderátor chce slyšet něco určitého, ale dotazovaný mu to nechce říct, necítí to tak, nebo je to prostě nepravda.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/konc ... lanky-home
Bohužel je to dost k ničemu, protože se moderátor ptal pořád na nějaké hypotézy, které mu Ťok vyvracel. Je to takový ten styl, kdy moderátor chce slyšet něco určitého, ale dotazovaný mu to nechce říct, necítí to tak, nebo je to prostě nepravda.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
dvs píše:Pak je tu ještě další novela 416, jejíž aktuální stav je přerušené s připomínkami
https://www.vlada.cz/cz/ppov/lrv/progra ... y--172777/
o tomhle jsem mluvil
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Všichni totiž věděj jak to bylo a pokud možno líp než Ťok no je to druhá možnost, že ho přestalo bavit nechat si scát na špičky, ta první je že ho vyměnil trenér, protože u diváctva kazil mančaftu image.krtek700 píše:Bohužel je to dost k ničemu, protože se moderátor ptal pořád na nějaké hypotézy, které mu Ťok vyvracel. Je to takový ten styl, kdy moderátor chce slyšet něco určitého, ale dotazovaný mu to nechce říct, necítí to tak, nebo je to prostě nepravda.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Myslím si, že pravděpodobnější je opravdu zákulisí než že by se Ťokovi chtělo samotnému. Chápu jeho důvody, na druhou stranu, neměl si teda alespoň počkat do září/října aby "otevřel" 22 km dálnic
A už možná hodně konspirační teorie je obchod s komoušema ... ti na něho pořád nadávají, nedivil bych se, kdyby Babišovi řekli, buď jde Ťok nebo my ... popravdě, co tak sleduju, tak teď by bez komunistů by Babišovi totálně teklo do bot kvůli biopalivům .. vláda dala negativní stanovisko, ale SPD je také pro zrušení, takže Babiš, ČSSD a komunisti. Bez nich by šly biopaliva doprdele tudíž nedivil bych se ani, kdyby šel Ťok prakticky kvůli zachování Andrejova byznysu
A už možná hodně konspirační teorie je obchod s komoušema ... ti na něho pořád nadávají, nedivil bych se, kdyby Babišovi řekli, buď jde Ťok nebo my ... popravdě, co tak sleduju, tak teď by bez komunistů by Babišovi totálně teklo do bot kvůli biopalivům .. vláda dala negativní stanovisko, ale SPD je také pro zrušení, takže Babiš, ČSSD a komunisti. Bez nich by šly biopaliva doprdele tudíž nedivil bych se ani, kdyby šel Ťok prakticky kvůli zachování Andrejova byznysu
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
A jéje, biopaliva. To, že jinak než biopalivy 1. Generace nejsme schopni naplnit limit směrnice(či co to je). A to není nějaká domněnka vlády, ale odborníků.
Abych ještě nebyl obviněn, tak si myslím, že je to naprosto nesmyslná směrnice. Je to nějakých 10% dopravy z obnovitelných zdrojů. Počítá se asi všechno i železnice, kterou máme elektrifikovanou, ale na uhelných a JE se jako OZ nepočítá (i když v tomhle smysl by asi jsou OK). Na paliva 2. generace nemáme technologii a pravděpodobně ani suroviny. Momentálně by šlo využít dřevo od kůrovce, ale to netuším, kolik to sežere za rok a co až nám dojde. Elektro auta to zatím nestihnou nahradit.
Jestli jsem slyšel dobře, tak dnes je to 6% a od příštího roku těch 10%.
Kvóty na cokoliv jsou zlo.
PS.: Mám pocit, že už na začátku roku Babiš/Ťok potvrdili, že nabídl rezignaci k D1 a premiér to odmítl. A spekulace o tom, že to v té době vymyslel Babiš, ačkoliv neměl náhradníka, ale aby zlepšil image je už trochu přitažená za vlasy. Ono je to neobvyklé končit jen tak, ale vemte si, že většina těch ministrů přišla mimo politiku a jsou tam nezvykle dlouho. Vemte si, že děláte práci na max. často i víkendy a každý měsíc Vás média a opozice označují jako totálního neumětela. Budete mít stále chuť 4 roky pracovat, když víte, že se některé výsledky dostaví třeba až za 6 let a to ještě není jisté, že za ně nebudete zase zesměšňováni.
Abych ještě nebyl obviněn, tak si myslím, že je to naprosto nesmyslná směrnice. Je to nějakých 10% dopravy z obnovitelných zdrojů. Počítá se asi všechno i železnice, kterou máme elektrifikovanou, ale na uhelných a JE se jako OZ nepočítá (i když v tomhle smysl by asi jsou OK). Na paliva 2. generace nemáme technologii a pravděpodobně ani suroviny. Momentálně by šlo využít dřevo od kůrovce, ale to netuším, kolik to sežere za rok a co až nám dojde. Elektro auta to zatím nestihnou nahradit.
Jestli jsem slyšel dobře, tak dnes je to 6% a od příštího roku těch 10%.
Kvóty na cokoliv jsou zlo.
PS.: Mám pocit, že už na začátku roku Babiš/Ťok potvrdili, že nabídl rezignaci k D1 a premiér to odmítl. A spekulace o tom, že to v té době vymyslel Babiš, ačkoliv neměl náhradníka, ale aby zlepšil image je už trochu přitažená za vlasy. Ono je to neobvyklé končit jen tak, ale vemte si, že většina těch ministrů přišla mimo politiku a jsou tam nezvykle dlouho. Vemte si, že děláte práci na max. často i víkendy a každý měsíc Vás média a opozice označují jako totálního neumětela. Budete mít stále chuť 4 roky pracovat, když víte, že se některé výsledky dostaví třeba až za 6 let a to ještě není jisté, že za ně nebudete zase zesměšňováni.