Ministr dopravy Dan Ťok

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět

Pro jaký čas jste?

SELČ (tzv. letní)
41
51%
SEČ (tzv. zimní)
32
40%
Jiný
8
10%
 
Celkem hlasů: 81

Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Standa »

Řekl bych, že Dialničiar přesně vystihl situaci. Jen bych to doplnil, že je to spíš dost různé podle konkrétního moderátora, takže ČT samotná jim IMHO nechává do určité míry volnost - krásně je to vidět třeba právě u pořadů o vědě, stačí srovnat Hyde Park Civilizace a Fokus Václava Moravce. Postřeh ohledně BBC a CNN asi mohu potvrdit, ještě bych doplnil mezi hodně manipulující televize Euronews a DW (tady ale vycházím jen z převzatých pořadů, německy neumím a DW samotnou nesleduji), naopak dost objektivní bývá francouzská TV24 - často pustí i něco úplně proti oficiálním francouzským (tedy eurosluníčkovým ;) ) postojům (nedávno třeba v reportáži z Východní Ghúty hlásil ve sklepě se skrývající civilista, že už se nemůže dočkat, až je Asad osvobodí - pro někoho trochu :shock: - faktem ale je, že tuhle část reportáže už z hlavních zpráv raději vypustili...).

Pro přesnost uvádím, že jde o moje osobní názory a nemám je podložené žádnými oficiálními zdroji ani stanovisky nevládek ;) !
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Diaľničiar »

Stando, bylo by asi chybou, když by na fóru něco co člověk napíše nebyl jeho názor, pokud něco komentuje. (na rozdíl od toho, když cituje fakta (opětovně ale vybraná z nějakého zdroje a tam je pak na místě jak s tím zachází atd., ale tak daleko bych nezacházel). Ale vím, jak jste to myslel. Na obranu před potencionálním "něčím". Jinak ale souhlas s pohledem i na DW i na France. Euronews třeba nedokážu shodnotit. Já spíš reagoval na to, že to Ťok nedostatečně vysvětlil. To je prostě mylná představa o tom jak to funguje a má fungovat. Ťok ale není Babiš, že by třeba drsně nereagoval na dotazy a pokračoval v tom v čem chce on, tak po této stránce odpovídá a komunikuje, ale je tím pádem unášen tím co chce moderátor. A to každý kdo tam je, ale to bych se opakoval. Snad ale co se toho samotného jádra týká, tak sice je fakt, že většina veřejnosti netuší nic o nějakém patrikovi nebo ten problém "eko" nevnímá dostatečně silně a jasně a srozumitelně (kde jsou ta médiá v tomto ohledu? :D ), ale na druhou stranu (a to je nutno si uvědomit), tak ani tomu nepřikládá důležitost při opaku. Tedy to, že se jeví někomu v tomto prostoru dálnic něco zřejmé a zároveň se mu zdá, že to nedokáže Ťok jasněji vysvětlit je fakt z tohoto pohledu, ale stejným faktem tady je, že to vlastně ani tak moc nevadí, protože to jako celek není vnímáno. Ten relativní laik, který ani neví že pod pojmem příprava se ukrývá mnoho typů jednání, rokování, dokumentací, tendrování a odvolání atd., tak tomuto člověku je zbytečné více vysvětlit kde je vlastně další problém. Většinu lidí nezajímají tyto problémy a postupnost, ale poklepání, následně průběh realizace a poté odevzdání do provozu a víceméně od toho momentu je vůbec nezajímá, že stavba je třeba v předčasném užívání, že se tam sypou další peníze nebo se něco ještě testuje atd. Stejně jako problematiku jiných odvětví nevnímáme jako celkovou schému, vnímá se až výsledek: ceny rohlíků, ceny PHM, kvalita školství ale i to je různorodé, někoho zajímá jen obtížnost studia atd. a v energetice většinu lidí zajímá tento obor až když nejde elektřina. :lol:

Nezvyknu ale psát názory nebo se v reální situaci vyjádřovat s těmi, se kterými se bavím v tom smyslu, abych vyslovované názory nezakládal na něčem konkrétním. Od toho jsou zkušenosti, odbornost, znalosti a názory podložené tím předešlým. Zcela jistě je to závislé na tom co člověk v té hlavě má, já jsem ještě neviděl člověka, který by to měl nějak naopak. Samozřejmě každý má nějaké odlišné vnímání a z toho pak plyne souhlas/nesouhlas s názorem/konáním. Protože je mnoho odobrníků na stejnou věc, ale stejný názor nemají. Respektivě stejný názor na možné řešení problému/zadání/úkolu.

Teď je to snad úplné. 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lynx »

Dříve jsem se Ťoka spíše zastával, ale po tomhle pro něj lepší výraz než "podrazácká svině" nenacházím. Připomínám, že Ťok opravu tratě opakovaně slíbil.

Citace:
Ministerstvo dopravy definitivně zavrhlo plány na možnou obnovu tratě z Lovosic do Teplic. Na ní téměř pět let nejezdí vlaky, protože ji poškodil sesuv půdy u Dobkoviček kvůli výstavbě dálnice D8. Ještě nedávno přitom ministerstvo tvrdilo, že trať opraví.

http://zdopravy.cz/zasypanou-trat-z-lov ... busy-9713/
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od kot »

No Lynxi, pokud byl prvotní odhad 240 Mega a dnešní výhled je 800 Mega bez sanace sesuvu + kraj chce revitalizovat celou trať a náklady se šplhají na 1,8 miliardy a více, tak sliby nesliby, je to pro těch pár lidí na spoji opravdu cenový nesmysl.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lynx »

Je otázka jednak reálnost-pravdivost té ceny. Nevím jestli tam nekalkulují s kolejemi ze zlata. Za druhé ta trať má velkou turistickou hodnotu, což u nás nedokážeme stále docenit. A zejména na ústecku, kde toho moc není, zato je tam spousta ošklivosti, bychom měli tyto turisticky atraktivní věci podporovat a vytvářet a ne naopak rušit.
Dan
Příspěvky: 61
Registrován: 16.4.2010 17:01:27

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Dan »

A čí je to vina? Pokud by nedošlo k sesuvu půdy vlivem špatně zvolené trasy dálnice, nemuselo k tomu dojít. Ale i kdyby se trať obnovila, zaplatíme to my všichni, jako vždy..

Nedávno jsem po této tratil jel a byla by opravdu škoda o ní přijít.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lynx »

Dan píše:A čí je to vina? Pokud by nedošlo k sesuvu půdy vlivem špatně zvolené trasy dálnice, nemuselo k tomu dojít.
Přesně tak. Proto považuji za samozřejmost, že by se měla trať obnovit. Ti diletanti co si prosadili nesmyslnou trasu D8 v nezajištěném zářezu, nejenže způsobili problémy dálnicím a obrovské finanční škody, ale zničili i železnici, která k tomu přišla úplně nevinně. To že to má právě železnice odnést ze všeho nejvíc, tedy trvalým zrušením, je hnus.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

Lynx: To já se Ťoka nikdy nezastával. Na tu dobu, co strávil v postu má podle mě dost tristní výsledky (příprava staveb, mýto, zákon o liniových stavbách...), byť ne vždy byly k práci ideální podmínky.
Ale v tomto případě bych na něj vinu neházel. Článek říká, že záměr zamítla Centrální komise MD, která rozhoduje o investičních záměrech. Centrální komisi předsedá 1. náměstek (Tomáš Čoček) a ta zpravidla schvaluje záměry na základě studií proveditelnosti, či jiných posudků - nikoliv tedy na vlastní pěst, a mám pocit, že v posledních letech ani na základě politického zadání. V tomto je možná slabina Ťoka, že nemá koule ty záměry prosazovat, tak jako někteří jeho předchůdci (napadá mě Řebíček a Stanjura).
800 mil. je nejspíše cena obnovy úseku postiženého sesuvem, která počítá s vybudováním mostu na pilotech, které budou zasazeny do skály v podloží (nikoliv do zvětraliny tvořící povrchovou vrstvu). Můžeme teoretizovat o tom, zdali to neobnovit postaru, ale v tom území se nyní kvůli dálnici řeší každý prd a nikdo si asi netroufne tam riskovat další sesuv.
1,8 miliardy (včetně obnovy) je cena která odpovídá revitalizacím/racionalizacím obdobných tratí (např. Louny - Lovosice vysoutěžená cena cca 1mld.). Tady se má smysl bavit o tom, jestli AŽD jakožto monopolní dodavatel zabezpečovacího zařízení, přejezdů, apod. nežere příliš (racionalizace by mohly v SFDI překřtít na položku "rozpočet AŽD"), ale jinak chápu, že Ústecký kraj požaduje rovnou revitalizaci, aby šla trať smysluplně zařadit do IDS ÚK a aby tam vlaky nebrzdily před každým přejezdem. Mnozí správně namítají, že kdyby šlo jen o těch 800M na obnovu úseku, tak by se to schvalovalo snáze, než vč. revitalizace, ale mít za 800M spojení, které je plné pomalých jízd také není nic snadno průchozího.
Suma sumárum to rozhodně není jednoduché rozhodování. Buď dáte 2 mld. na turistickou lokálku, kde se přinejlepším přepraví pár stovek cestujících denně, nebo ty 2 mld. dáte na trať, která má celostátní význam, nebo alespoň obsluhuje nácestná lidnatá sídla. Ale vzhledem k tomu, že je příprava prioritních staveb tristní, tak by se alespoň tato stavba mohla zařadit mezi ty, kterými se bude za pár let nahánět čerpání eur z OPD II. Vzhledem ke "schopnostem" přípravy staveb by ale do té doby byla stejně připravena akorát ta revitalizace, ale ne obnova sesuvného úseku, kde se budou dělat tisíce posudků, aby byl každý v případě dalšího sesuvu z obliga.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Sosa »

No ona nám ani ta EU na projekt nedá peníze, pokud neprojde ekonomická úspěšnost. Jen kvůli turistickému ruchu se tato trať nevyplatí. Bohužel.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

Sosa:
No neměla by. Ale elektrizace Šumperk - Kouty nad Desnou na konci minulého dotačního období, nebo třeba revitalizace České Budějovice - Volary v tomto směru dávají jisté naděje :kladivo:
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Jarda Š. »

Jenomže turistický význam tratí České Budějovice - Volary nebo Šumperk - Kouty nad Desnou je nesrovnatelně větší, než trati Lovosice - Teplice přes Středohoří.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Sosa »

Jenže to byla elektrizace funkční trati. To nestálo zase tolik jak tahle sranda. Průšvih je, že ta trať neměla moc provoz ani přes sesunem.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

No nikdo nemůže předpovědět čím vším se bude v l. 2021-23 lepit čerpání OPD II... Nechme se překvapit.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lynx »

Sosa píše:Jenže to byla elektrizace funkční trati. To nestálo zase tolik jak tahle sranda. Průšvih je, že ta trať neměla moc provoz ani přes sesunem.
Ta funkční trať vypadala po povodních v roce 1997 takto:

https://olomouc.idnes.cz/foto.aspx?r=ol ... ejejpg.JPG


Přesto jí stát opravil a posléze i elektrizoval. A dnes je to ukázková lokálka alá Švýcarsko.

Jarda Š. píše:Jenomže turistický význam tratí České Budějovice - Volary nebo Šumperk - Kouty nad Desnou je nesrovnatelně větší, než trati Lovosice - Teplice přes Středohoří.
Neřekl bych. Turistický význam této trati je podle mě srovnatelný. A hlavně, je to v kraji, kde by se měla jakákoliv podobná věc obzvlášť podporovat, protože toho tam zas tolik nemají.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Neopravil ji stát, ale svazek obcí. Ve vedení tyto obce tenkrát měly a snad ještě mají lidi s pohledem do budoucna a vyplatilo se jim to.
R48 -> D48 se podařilo!
Hanes
Příspěvky: 1053
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Hanes »

Přesně tak, stát trať do Koutů po povodních 1997 odpískal a obce ji dali dohromady a dodnes patří Železnici Desná, jen tam od elektrifikace jezdí státní dopravce, jelikož jednání k tomu dospěla i díky tomu, že pár set metrů od konečné je jeden z největších lyžařských areálů v Jeseníkách. (Taky přispívají na dopravu) Dnes už to není jen lokálka, když se několikrát denně dostaneš do Olomouce přímým vlakem.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lynx »

Nejen ministerstvo je zástupce státu. Obce jsou také stát. Nicméně, díky za upřesnění.

Co se týče toho lyžařského areálu, tak ten vzniknul až pár let po rekonstrukci trati, takže vývoj je opačný, než tvrdíte. Trať přispěla k rozvoji turistiky - mimo jiné i vzniku areálu, nikoliv naopak !
Hanes
Příspěvky: 1053
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Hanes »

Ten areál vznikl samozřejmě spousty let po opravě trati ale tahá ty cestující na tuto trať, vedení společnosti, která má tento areál pod palcem pomohlo k rozšíření kapacit vlaků a to nejen sliby úmluvami ale hlavně penězi, jelikož přispívá na dopravní obslužnost, stejně jako obce. Skibus je navíc u každého vlaku.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lynx »

Ano, je to prima, že to někde funguje - tedy propojení lokální železnice, turistiky a podnikání, ku prospěchu všech zúčastněných. Takhle podobně, by to v ideálním případě mohlo vypadat na více místech.
kik
Příspěvky: 1008
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od kik »

Včera jsem náhodu v rádiu zaslechl něco o tom, že pokud "Bureš" bude chtít vládnout spolu s SPD a KSČM, tak v tom případě Ťok složí funkci ministra. O složení poslaneckého mandátu zatím prý neuvažuje. Tak uvidíme jak to dopadne.
jeni013
Příspěvky: 713
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od jeni013 »

Tak to mu hradní pán začal nařezávat větev...

Zeman po večeři v Lánech doporučil Babišovi jednat o vládě s KSČM a SPD
Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/babis-prezident ... domaci_kop
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lynx »

Billboard po smrtelné nehodě na D11 z místa promptně zmizel

https://www.novinky.cz/ekonomika/468879 ... mizel.html

Managory z reklamky zavřít spolu s Ťokem a Kroupou za zabití.
MPMP
Příspěvky: 3303
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od MPMP »

Lynx píše:Managory z reklamky zavřít spolu s Ťokem a Kroupou za zabití.
A proč? Zabil se jeden nepřipoutaný blázen. Počkejte si na vyšetření příčin nehody.
Osobně nemám billboardy rád a kdyby to bylo na mě, jsou už všechny dávno pryč, ale za tuhle smrt rozhodně nemůže. Billboard to auto neřídil, ani se v něm neopomněl připoutat.
jeni013
Příspěvky: 713
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od jeni013 »

Jsou tam tři prvky, které to auto roztočily:
1. Billboard (je na konstrukci, která se používá pro dopravní značení a zlomí se i při silnějším větru)
2. Kanál - ten byl původně zapuštěný v odtokovém žlabu, dnes je vystouplý
3. Nepřipoutaný řidič BMW - no comment, kdo se dneska ještě nepoutá...?
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od P_V »

Upgrade kanálu jsem nepochopil, jak se do něj teď ta voda z žlabu dostane?
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“