Ministr dopravy Dan Ťok
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Přesně, stačilo by začít systematicky kontrolovat. Průjezdné váhy s homologací existují a i kdyby se měly používat jen jako orientační a odhalené hříšníky vzít na převážení tak by to pomohlo.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
v tomhle už je státní správa samozřejmě dál
váhy váží, pokuty se posílají...
stačí si o tom přečíst, třeba na truck foru
jak je dle dynymických, homologovaných vah o 10tun težší, ačkoli ho vážili na výjezdu ze štěrkovny a byl půl tuny pod limit
leda že chce majitel štěrkovny zkrachovat a prodává toho radši víc...
váhy váží, pokuty se posílají...
stačí si o tom přečíst, třeba na truck foru
jak je dle dynymických, homologovaných vah o 10tun težší, ačkoli ho vážili na výjezdu ze štěrkovny a byl půl tuny pod limit
leda že chce majitel štěrkovny zkrachovat a prodává toho radši víc...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Jen posílání pokut je k ničemu, přetížený kamion je třeba odstavit a nepustit dál dokud bude přetížený.
To je jediná páka, poklud řidič a auto nejedou, nevydělávají.
To je jediná páka, poklud řidič a auto nejedou, nevydělávají.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Kámoš mi vyprávěl o tom, jak to dělají v Peru(!), a to byl prosím rok 2005, kdy tam byl na kole.kyk píše:Jen posílání pokut je k ničemu, přetížený kamion je třeba odstavit a nepustit dál dokud bude přetížený.
To je jediná páka, poklud řidič a auto nejedou, nevydělávají.
Každých x km váha umístěná mimo silnici na bočním "parkovišti" s povinností pro všechny NA ji přejet. Kdo nevyhověl, byl o kus dále zastaven a starej se, jak můžeš. Tak holt přijede další auto a část nákladu se přehází.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Zjednoduším to.
- Souhlasím s přísnější kontrolou kamionu
- Souhlasím se snížením vahového limitu
- Jsem pto to aby byla pokuta od Tuny přetížená. Třeba 100 000 za tunu nad limit.
- Souhlasím s přísnější kontrolou kamionu
- Souhlasím se snížením vahového limitu
- Jsem pto to aby byla pokuta od Tuny přetížená. Třeba 100 000 za tunu nad limit.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Podle mě není nutné snížení limitu, ale jeho dodržování.
Dále je potřeba, aby se PČR začala kromě měření rychlosti zabývat například i jízdou po krajnici, kterou se obzvláště ti hodně naložení (když jim to nejede) snaží uhnout a přitom krajnici ničí (a to nemluvím o ohrožování ostatních).
Dále je potřeba, aby se PČR začala kromě měření rychlosti zabývat například i jízdou po krajnici, kterou se obzvláště ti hodně naložení (když jim to nejede) snaží uhnout a přitom krajnici ničí (a to nemluvím o ohrožování ostatních).
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Moje teorie. Ťok cítí poslední šanci udělat uklid a zařídit si to podle sebe. Babiš ani nikdo jiný mu teď do toho kecat nebude, protože utočit na posledního mediálně schopného ministra nebudou: https://www.denik.cz/ekonomika/personal ... 80713.html
Podle mě vyhází politky a zkusí tam dosadit nepolitky. uvidíme jak to dopadne.
Podle mě vyhází politky a zkusí tam dosadit nepolitky. uvidíme jak to dopadne.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Warcz: Určitě budu rád, když z dozorčích rad zmizí političtí či odborářští vyžírkové, ale nejsem si jistý, jestli se to s těmi akademiky nepřehání. Oni bývají často také odtržení od reality (a tím nemyslím Moose)a mám pochybnosti o jejich schopnostech dohlížet na takový moloch.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Další z řady pozoruhodných mediálních vystoupení páně Ťoka:
https://ekonomika.idnes.cz/dan-tok-mini ... nomika_ane
O problému pomalé přípravy staveb ani slovo. Jen provozní agenda, resp. to, co se snadno řeší (bodování řidičů, autoškoly) a fantasmagorie (DOL). Jen by mě zajímalo, jak Ťok přišel na to, že kanál přivede vodu na Moravu. To jako, že ji budou čerpat z Dunaje?
https://ekonomika.idnes.cz/dan-tok-mini ... nomika_ane
O problému pomalé přípravy staveb ani slovo. Jen provozní agenda, resp. to, co se snadno řeší (bodování řidičů, autoškoly) a fantasmagorie (DOL). Jen by mě zajímalo, jak Ťok přišel na to, že kanál přivede vodu na Moravu. To jako, že ji budou čerpat z Dunaje?
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Spíš tak, že ji budou zadržovat na jezech, zvýší hladinu nejen v řece, ale i v okolních sedimentech.
Ale čerpání mají snílci taky v repertoáru.
Ale čerpání mají snílci taky v repertoáru.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Vláda postaví 12 dálnic. Na každé aspoň kilometr
https://www.echo24.cz/a/S8JyK/vlada-pos ... n-kilometr
https://www.echo24.cz/a/S8JyK/vlada-pos ... n-kilometr
D3 nad zlato
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Hejkal: OK, zdrž trochu vody zadrží, ale tam, kde bude kanál (regulace) to naopak odvodní nivu, nebo ne? Každopádně hovořit o tom, že plavební kanál zvýší zadržování vody v krajině je protimluv.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Ale pro napájení kanálu je potřeba voda, a pro tu je nutné vybudovat přehrady. Tudíž by vodu mohla zadržet.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Ano, vody pro DOL je potřeba celkem cca 13m3/s. Je to voda potřebná pro dolnění vody ztracené odpařením a vsáknutím. Číslo vychází z hodnot získaných dlouhodobým sledováním údajů na kanálu Rhein-Main-Donau (SRN) a přepočtených na délku DOL. samozřejmě za předpokladu, že by se DOL postavil stejně důkladně, jako to postavili NěmciLenny píše:Ale pro napájení kanálu je potřeba voda, a pro tu je nutné vybudovat přehrady. Tudíž by vodu mohla zadržet.
Pro připomenutí - řeka Morava v Olomouci PRŮMĚRNĚ 26m3/s (ale dneska jen 5,4!!). Kolik asi tak m3/s můžete z té řeky dlouhodobě brát, aby to bylo hydrologicky udržitelné? 3 (tři)? A kolik dneska?
Jinými slovy, v té části střední Evropy, kde má kanál stát, NEJSOU vodní zdroje pro jeho napájení. K čemu přehrada? Např. Slezská Harta má průměrný odtok 5,5m3/s. Tam to taky nevezmeme.
kdo ještě neporozuměl, co chci říci, tak nechť si představí barák s okapem nikoli pod střechou, ale hned dvě tašky pod hřebenem. Co asi tak v tom okapu nachytáme?
Jediný možný zdroj vody je Dunaj *), ovšem pánové konečně pochopili (byli pochopeni), že Rakousko nám na tuto megakravinu vodu nedá. Proto také došlo ke "geniálnímu" odklonu kanálu z Hodonína přes hřeben Malých Karpat(!!!!!) na Slovensko. Místo toho, abychom to - když už - táhli nejjednoduším směrem, tak jedeme přes další kopec. Ještě někdo věří, že se na tvorbě této věci podílejí kompetentní jedinci?
*) z Dunaje se bere voda pro MDK, ovšem jaksi v místě (Kelheim), kde má Dunaj průměrný průtok 335m3/s a zároveň je toto místo 15km (patnáct!) a 60 výškových metrů od nejvyššího místa kanálu RMD. Srovnejte s 200km (dvěstě) a 175 metry u DOL (oproti Dunaji ve Vídni). Tohle holt praotec Čech trochu podělal, posadit nás někam, kde není dost vody do kanálu...
Když jsme počítali spotřebu el. energie pro čerpání vody z Dunaje na rozvodí kanálu u Hranic a Třebovic, tak nám vyšlo, že to ročně bude cca 70% roční spotřeby elektrické energie celé železniční nákladní dopravy. A to je jen ta voda, to není energie spálená v naftě v těch lodích... A teď kolik tunových km je na železnici a kolik tkm by to bylo kanálem. Takže asi tak
A komu to ještě nestačí, celková podudržovanost silniční sítě v ČR se odhaduje na 1bilion Kč (VUT Brno, 2006). To opravdu máme zbytečných 600GKč na kanál?
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Díky za zajímavý příspěvek k DOL.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Z Hodonína na Slovensko, cože? A hlavně kudy. Z Hodonína povede jen turistický Baťův kanál, jelikož dnes končí v poli u Hodonína. Četl jsem o alternativním plánu dokončit splavnění Váhu, kde už je toho hodně postaveno a vody také dost, a udělat jen krátký kanál s výtahy z Žiliny do Ostravy. Což je vzhledem k převýšení taky slušné scifi.
Ale vůbec, na co kanál, když už se dá přes Evropu plout tím MDK. Smysl má jen to zesplavnění Labe do Pardubic a Odry do Ostravy. S obojím se už léta dělá vše pro to, aby to nešlo. V Česku jsou proti ekologisti, v Polsku byli ještě aktivnější a postavili tam přehradu bez komor. To už nejde jak počátkem minulého století, kdy se krajinou projelo parní rypadlo a z meandrovité nivy se stala splavná řeka.
Ale vůbec, na co kanál, když už se dá přes Evropu plout tím MDK. Smysl má jen to zesplavnění Labe do Pardubic a Odry do Ostravy. S obojím se už léta dělá vše pro to, aby to nešlo. V Česku jsou proti ekologisti, v Polsku byli ještě aktivnější a postavili tam přehradu bez komor. To už nejde jak počátkem minulého století, kdy se krajinou projelo parní rypadlo a z meandrovité nivy se stala splavná řeka.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Asi jsem to nepochopil, ale měl jsem za to, že kanál DOL má být spojení Dunaje, Odry a Labe. Pproč se uvažuje o přechodu hor z Moravy na Slovensko, když na obou stranách vedou řeky do Dunaje? To jako, že by autoři tohoto skvělého návrhu chtěli čerpat pro kanál vodu z Váhu?Dusanh píše:... Proto také došlo ke "geniálnímu" odklonu kanálu z Hodonína přes hřeben Malých Karpat(!!!!!) na Slovensko. ...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Zřejmě, protože i na Slovensku zatím taky žije pár tesilových strejdů, kteří celý život nedělají nic jiného, než kreslení takovýchto šíleností do map.MPMP píše:To jako, že by autoři tohoto skvělého návrhu chtěli čerpat pro kanál vodu z Váhu?
Já bych se chtěl zcela vážně zeptat, jaký to má smysl? Co je takového, že to musíme vozit a priori na lodích?P_V píše:Smysl má jen to zesplavnění Labe do Pardubic a Odry do Ostravy. S obojím se už léta dělá vše pro to, aby to nešlo...
U té Ostravy mě napadá, že se už dávno mohla udělat jiná věc, a sice rekonstrukce (+částečná novostavba) silnice do Kožle, kde už je na Visle "opravdový" říční přístav. Silnice, která by svými parametry umožnila přepravu velmi těžkých a nadrozměrných nákladů. Ano, stálo by to několk miliard, ale už to mohlo stát a ty dva nadstandardně veliké ingoty za rok, co se vyprodukují v Mittalu, by se mohly odvézt takto. Protože do těch fabrik se stejně žádné kanály dělat nebudou, takže se to bude muset stejně naložit na trajler a odvézt někam do přístavu.
Bohužel prostě u nás pro vodní dopravu nejsou přírodní podmínky. Největší řeka Labe v takovém Děčíně nesahá Rýnu v Basileji (5,5m hloubka, střední průtok cca 750m3/s!) ani po kotníky.
Splavnění do Pradubic - v Přelouči má Labe nějakých 60m3/s. TO JE PROSTĚ NULA NULA NIC. Kolik peněz bychom museli vydat, abychom to změnili - má to opodstatnění? Nedokážeme za ty prachy postavit něco, co bude mít mnohem širší užitek?
Lodní doprava má samozřejmě svoje opodstatnění, o tom nevedu spor. Ale je potřeba ji využívat tam, kde pro to jsou podmínky. V opačném případě je to jen průser - drahá stavba, ultra drahý provoz a efekt je kde?
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
tedy pane kolego, klobouk dolů, za ty informace
patrně je to navrženo tak, aby se nečerpala jen voda do kanálu
patrně je to navrženo tak, aby se nečerpala jen voda do kanálu
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Podle mapy by měl být podobný přístav jako v Kožli také v Glivicích. Alespoň tedy z pohledu laika. A tam už dálnice od nás vede.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Omlouvám se za chybu, v polském Kožle je přístav samozřejmě na Odře.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Jak je vidět, tak ani druhá největší řeka v ČR nedokáže zajistit dost vody pro pouhopouhé REKREAČNÍ lodičky...
https://zdopravy.cz/plavba-na-miliardov ... kem-14459/
https://zdopravy.cz/plavba-na-miliardov ... kem-14459/
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Vody je dost, jen to koryto má nevhodný tvar, když ho prý stačí jen dotvarovat. To jsou stavební činnosti, které se při stavbě přehrad odložily na neurčito, až se bude dělat to zesplavňování.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Pokud není dostatečné nadržení přehrady tak tvar koryta prostě nic nevyřeší - tam by se musel udělat další stupeň.