Ministr dopravy Dan Ťok

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět

Pro jaký čas jste?

SELČ (tzv. letní)
41
51%
SEČ (tzv. zimní)
32
40%
Jiný
8
10%
 
Celkem hlasů: 81

vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od vaclav »

pivko píše: Kdyby stejnou energii jako těmto nesmyslům věnoval urychlení staveb nových úseků a rekonstrukci těch stávajících, mohlo by se to bývalo i někam posunout.
a on ji snad nevenuje? mam opacne zpravy.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od musklin »

oprava R1 u Černého mostu
nájezd z Chlumecké dvoupruhem na R1 se stopkou
fronta z R1 až na Chlumeckou
99 % profesionálních řidičů nic netuší o pravidlu zipu, stojí v jednom pruhu od R1 až na Chlumeckou
když volným levým pruhem projede řidič co zná prvidlo zipu troubí na něho řidič mého autobusu
jdu řidiči autobusu slušně říct, že si myslím, že zde platí pravidlo zipu
pošle mě slušně do pr..le s tím, že on tam čeká, tak všichni budou taky čekat a ve frontě za ním

Za celou dobu opravy tam nebylo jediné policejní auto, nikdo kdo by si na hodinu stoupl ke krajnici a dával řidičům ve frontě letáček s vyobrazením zipu.
Protože to je práce.

Místo toho bude plicie jezdit v superbech po dálnici a kontrolovat jestli náhodou v úseku kde nikdo nepracuje nejedu 95 místo 80.
bumbik
Příspěvky: 7955
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od bumbik »

musklin: mám sice opačnou zkušenost se zipem na moravě, ale to, co popisuješ je hrozné :-( v tomto případě by to policii chtělo permanentně!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lenny »

Nejhorší ministři dopravy za posledních 10 let:
1. JUDr. Bárta, ten primát už mu nikdo nikdy asi nesebere.
2. Ing. Šimonovský, za zastavení oprav na D1.
3. Ing. Ťok, za snahu zvyšovat pokuty, zavádět úsekové měření a jiné buzerace slušných řidičů. Pokud mu to vyjde, má šanci předběhnout dvojku.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10490
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od kot »

Jaká jsou kriteria výběru toho nejhoršího ministra? Ať to můžeme rozjet všichni.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od dvs »

ad zip, musklin: Vzhledem k tomu, že tam využil ten prázdný pruh na rampě sám, tak na zip neměl "právní" nárok, protože tam nebyla splněna podmínka "souběžné jízdy" ...

Lenny: Je někde seznam ministrů dopravy i před revolucí?
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Například pro mě je zásadní kritérium v hodnocení ministra především to, jak pohne nebo nepohne s výstavbou (včetně reko D1). Naopak např. úsekové měření pro mě nehraje téměř žádnou roli. Takže každý máme jiné priority a tím i jiné hodnocení.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Marty »

Vy všichni naděláte, jakoby ministr mohl hodně věcí ovlivnit. Podle mne to přeceňujete. Ten prostor je docela svázaný.

Hlavně financemi o které každý rok svádí touhle dobou boj. To, že ministerstvo financí nemá finanční plán s garncí 4 let dopředu končí každoročními tahanicemi. Že je pravidlem, že na výstavbu se nedává ani tolik, aby se mohly vyčerpat možné dotace EU je věc nad kterou mi zůstává rozum stát. Zejména, že se to děje opakovaně, zatímco ostatní země Viszegrádské 4 takový problém nemají. Ale proč tomu tak je? Podle mne taky proto, že se ministři dopravy točí jak na kolotoči a tudíž v tomto nejzásadnějším mají vůči relativně stabilnímu MF značnou nevýhodu...

Dalším významným faktorem je podle mne, že ve státních organizacích typu ŘSD nelze praktikovat žádnou personální politiku. Jak chcete udržet, přilákat a motivovat schopné lidi? Poznamenám, že dle personálních teorií nemusí být pro takové lidi plat tím nejdůležitějším - mnohdy pocit že člověk dělá smysluplnou práci v kolektivu kde se dobře spolupracuje a nadřízený pravidelně siganalizuje, že si člověka váží a vychází mu vstříc třeba flexibilní pracovní dobou nebo částečnou možností práce z domu - mnohdy tyto faktory jsou pro lidi důležitější a začnou fluktuovat teprve tehdy až je mzdový rozdíl extrémní. Panuje takové prostředí na ŘSD? Ne. Proč? Protože je státní a management se mu mění ještě rychleji než ministři.

Proto říkám - teď to chce hlavně stabilitu a dál nedemotivovat změnami MD a managementu ty lidi, co by rádi dělali dobře svou práci. Doufám, že toto politici jednou pochopí...
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od musklin »

dvs píše:ad zip, musklin: Vzhledem k tomu, že tam využil ten prázdný pruh na rampě sám, tak na zip neměl "právní" nárok, protože tam nebyla splněna podmínka "souběžné jízdy" ...
To je samozřejmě úplná blbost.
Ve vašem pojetí tedy pokud je třeba půlnoc a nikdo nejede jsou oba pruhy prázdné.
Pak si představme, ža začne houstnout doprava.
Pokud budou stát všechna auta postupně v pravém za sebou, tak nikdy nevznikne podle vás soubežná jízda a pravidlo zipu.
Pokud v pravém stojí kolona, nikdo řidiči nezakazuje pokračovat volný pruhem až k zůžení.

Správný postu je tento :
"dojetí na konec ukončovaného pruhu není „vyčůranost“ chytráků, co se snaží předjet celou kolonu v průběžném pruhu, ale naopak chování přísně v souladu s daným pravidlem"
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Musklin: Souhlas s musklinem. Sám jsem chtěl napsat něco podobného. Názor dvs je právní formalismus odtržený od reality a dovedený ad absurdum. ¨

Marty: Já si taky nemyslím, že má ministr nějákou kouzelnou hůlku, kterou zahájí výstavbu. V jeho kompetenci je dlouhodobější ovlivňování problému tj. aby nastavil takovou koncepci a fungování MD a ŘSD tak, aby to lépe odsejpalo. S tím personálním kolotočem a dalšími věcmi máte podle mě pravdu. To platí jak pro ministra dopravy, tak šéfa ŘSD. Těch bylo za posledních několik let tolik, že už jsem ztratil přehled. Někteří z nich vysloveně nekompetentní a mimo obor. A každý jen v řádu měsíců .....
Naposledy upravil(a) Dr.Fe1 dne 19.8.2015 9:30:00, celkem upraveno 1 x.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od pivko »

To já mám tedy z poslední doby zkušenosti se zipem spíše pozitivní. Už dlouho se mi nestalo, že by mě nikdo do zipu nechtěl pustit, nebo na mě nedejbože ještě troubil. Pořád je ale dost lidí, kteří nevyužívají zip plně a najíždějí do průběžného pruhu předčasně. Na tom by to chtělo ještě zapracovat.

Jinak pokud jde o tohoto ministra můj názor je jasný - totální průser, protože se jak se zdá věnuje pouze dalšímu utahování šroubů v silničním provozu. Tomu, že se mu podaří urychlit nějakou podstatnou dálniční stavbu budu věřit, až to uvidím. A že možností má dost - 511, R52, R35, D8, D3...
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Taky bych řekl, že se situace ohledně zipování spíše zlepšuje. V tomto mám podobné postřehy jako pivko.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od dvs »

K tomu zipování. V poslední době je to fakt ve většině případů se zipem lepší než před lety.

Jenomže je pár případů, kdy realita ukazuje, že většině řidičů přijde obsazení dalšího pruhu jako nepatřičné a tím pádem i zipování na jeho konci.

Příkladem je kolona v Praze na Bělohorské z města. Většina řidičů stojí v levém pruhu už cca 0,5 km před zúžením, protože nechtějí blokovat pravý pruh, který pokračuje jako odbočovací. Samozřejmě, že je pár řidičů, kteří i zde prosazují metodu zipu, ale oba pruhy se na souběžnou nikdy neobsadí. Jak to tam má být správně?

Na té Chlumecké je to podobné. Řekněte, proč zrovna na té rampě z Chlumecké na R1 se řidiči do toho druhého pruhu nestaví a radši stojí v jednom pruhu? Ono to je trochu tím, že kolona většinou začíná už v místech, kde je nejdřív pouze jeden pruh pro odbočení. Pak tam na 300m přibude další pruh, o kterém skoro všichni vědí, že před tou stopkou končí. Je fakt smysluplné vyjet z té řady a za pár set metrů zase zipovat?
MPMP
Příspěvky: 3299
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od MPMP »

2dvs: Na té Bělohorské se o pravidle zipu nedá mluvit, protože pravý jízdní pruh nekončí, ale odbočuje doprava. ZIP je jednoznačně definován pouze pro situace, kdy jízdní pruh KONČÍ.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lenny »

dvs píše:ad zip, musklin: Vzhledem k tomu, že tam využil ten prázdný pruh na rampě sám, tak na zip neměl "právní" nárok, protože tam nebyla splněna podmínka "souběžné jízdy" ...

Lenny: Je někde seznam ministrů dopravy i před revolucí?
Např. zde:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_mi ... oslovenska
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lenny »

Další kolo slibování, tentokrát VRT do Brna bude do roku 2030, práce v noci a další. Slibem nezarmoutíš, jak to říkají Kabáti.
http://domaci.ihned.cz/c1-64486430-tok- ... nem-i-noci
Zajímavý rozpor na jedné straně se v podmínkách stavebního povolení stanovuje, že práce budou prováděny od 6 do 22 hodin a na druhé ministr, který podepisoval rozklady se vyjadřuje, že se bude dělat i v noci.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od pivko »

Další bodíky do soutěže. Podle mě ten pitomec zjistil, že s dálnicemi nepohne, tak se snaží zviditelnit aspoň tímto:

http://archiv.ihned.cz/c1-64489020-mini ... qus_thread

Nejlepší je ovšem ten konec: "Ministerstvo dopravy ale starosty uklidňuje: plánuje, že pořídí automatické systémy na výběr pokut, takže úředníci budou jen posílat složenky." To myslím přesně vyjadřuje, o co těm zmetkům ve skutečnosti jde.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Marty »

pivko píše:Nejlepší je ovšem ten konec: "Ministerstvo dopravy ale starosty uklidňuje: plánuje, že pořídí automatické systémy na výběr pokut, takže úředníci budou jen posílat složenky." To myslím přesně vyjadřuje, o co těm zmetkům ve skutečnosti jde.
Tak o co jim teda jde ? Já to z toho nevyčtu. Trestat ty co překročí rychlost o 1km/h nebo ty co překročí o 25km/h ? Ti kdo jezdí o víc než 25 km/h jsou podle mého názoru sobečtí "zmetci" (mám-li použít Váš výraz) co ohrožují všechny okolo sebe. OK, jejich nové auto může být klidně bezpečnější při 160km/h než rozhrkaná Škodověnka 120 při 110 km/h ale v momentě srážky obou aut máme všechny mrtvé právě v tom autě, jehož řidič dodržoval předpisy.

Prosím uvědomte si vy z Vás, co obhajujete na dálnici 150 a víc, že na trase Brno-Praha (200km) mluvíme o minimálních časových úsporách:

130 km/h = 92 minut
160 km/h = 75 minut

tj. rozdíl 17 minut... Ale o polovinu vyšší kinetická energie která se musí vstřebat do deformace v případě havárie (...závisí lineárně na hmotnosti ale hlavně i na kvadrátu rychlosti - jsme se teda za mých mladých let učívali...)

Já osobně bych těmito kroky ministra souhlasil, za předpokladu, že bude fungovat 10pct. tolerance (což je tuším u nás nepsaným zvykem), ať lidé místo věnování se provozu nehypnotizují rychloměr. A zda tato tolerance na úsecích bude či ne - to v článku není. Prostě to vidím jinak.

OK máme tu dvě skupiny s odlišnými názory... Beru.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od pivko »

Proti tomu, aby se postihovali ti, kteří jedou nebezpečně, vůbec nic nemám, to jsem psal již mnohokrát. Spor většinou bývá o to, co za nebezpečnou jízdu považovat. Podle mě nelze paušálně říci, že je to zrovna rychlost 10 % nebo 25% nad limit. Někdy to je jízda i jen třeba pár km/h nad limit, často dokonce i jízda v limitu (pokud není přiměřená vzhledem ke stavu vozovky i provozu na ní).

Jenže jak šel vývoj této věci, ztratil u mě český establishment i poslední zbytky důvěry v to, že dokáže nebezpečnou jízdu nějak účinně postihovat. Vždyť si to vezměte, jaký je s přehledem nejčastěji pokutovaný přestupek - jízda do + 20 km/h v obci a do + 30km/h mimo obec. I taková jízda může být nebezpečná, pokud by se rychlost měřila tam, kde tak nízké překročení rychlosti skutečně nebezpečné je. Místo toho si z toho obce udělaly stroj na peníze. Radary jsou na zcela nesmyslných místech, často i s umělým a zbytečným snížením rychlosti v měřeném úseku a jen slovy MD "posílají složenky". Teď se chystají "posílat složenky" z dálnic, které jsou nejbezpečnějšími komunikacemi u nás. A klidně se vsadím, že to zvýšení pokut se zase bude týkat především těchto přestupků.

Nejsem zase takový liberál, abych horoval za úplné zrušení měření rychlosti či rovnou rychlostních limitů (i když pro německý systém na novějších úsecích dálnic bych ruku zvedl). Chápu, že 50/90/130 je takový default pro ty hloupější mezi námi, kteří sami nedokáží poznat, jak rychle mají kde jet. Způsob, jakým se u nás tato povinnost vymáhá je však bohužel naprosto tristní. Kdyby se k tomu přistupovalo rozumně, tedy například v tom prvním pásmu bez bodů, jen za pokutu dejme tomu do 1000 Kč a měřit pouze tam, kde je objektivně z nehodových map zjištěno, že tam pravidelně dochází k nehodám zaviněným právě tímto nízkým překročením rychlosti, pak proti tomu nic nemám. Když ale dnes v každé díře po granátu postaví rychlostní past "protože si to na sebe vydělá" a teď chtějí pokuty ještě zvyšovat, to je skutečně chucpe intergalaktických rozměrů. A jsou pouze dvě možnosti - buďto je Ťok takový pitomec, že tohle nevidí anebo to vidí moc dobře, akorát v tomto směru hájí něčí zájmy. A pak je to hajzl. Obě tyto možnosti dle mého názoru vylučují jeho další setrvávání ve funkci.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Pro mě třeba ten čas k dobru, který získám význam má.
Jako pokud někdo jezdí Praha - Brno jednou za měsíc nebo za rok, tak chápu, že nějaká čtvrthodinka ho nevytrhne, ale pokud to jezdíš 2x týdně, tak v součtu už to udělá za rok docela velkou porci času.
Navíc např. zrovna na D1 mezi Prahou a Brnem se třeba dnes dá málokdy jet i těch 130, takže nějakých 160 180 je utopie. Ale nevidím problém v tom, proč bych to po dálnici s minimálním provozem nemohl švihat 160, typicky D5 Rozvadov - Plzeň, D11, D1 na Moravě.
Jako měření v obci a na okreskách ok, tam je hodně nehod, ale na dálnicích mi to přijde mimo mísu, s jediným cílem - vybrat dodatečnou daň. Na dálnici je mnohem více jiných nešvarů, než zrovna překročení MPR.
R48 -> D48 se podařilo!
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Country »

Marty píše:
Prosím uvědomte si vy z Vás, co obhajujete na dálnici 150 a víc, že na trase Brno-Praha (200km) mluvíme o minimálních časových úsporách:

130 km/h = 92 minut
160 km/h = 75 minut

tj. rozdíl 17 minut... Ale o polovinu vyšší kinetická energie která se musí vstřebat do deformace v případě havárie (...závisí lineárně na hmotnosti ale hlavně i na kvadrátu rychlosti - jsme se teda za mých mladých let učívali...)
Tak, tak, pod tohle se podepíšu .....a ještě bych dodal, že s kvadrátem rychlosti roste i odpor vzduchu, tedy potažmo i spotřeba, takže pokud jezdím ve 130 km/h za 6 litrů, tak při 160 km/h budu jezdit za 9, taky o polovinu vyšší, protože vliv odporu vzduchu na spotřebu je nad 100km/h už dominantní.
A to už stojí za zvážení (ekologie, náklady), i když je jasné, že jsou lidi, co to neřeší .....

A co se týče toho překračování rychlosti - já bych byl pro udělování takové "superlicence", která by se udělovala řidičům, kteří minimálně 10 let nezavinili žádnou kolizi a byli by ochotni podstoupit psychologické vyšetření (aby se úředně doložilo, že dotyčný není agresivní debil), a ta by je opravňovala k překračování rychlostních limitů o 20 km/h.

Prostě - jsou řidiči špatní a jsou řidiči dobří, tak je neházejme do jednoho pytle.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Marty »

@pivko:

Souhlasím s Vámi v tom, že pokuty by měly být víc odstupňovány. Jako příklad by šlo použít Vámi zmiňovanou imigrantům zemi zaslíbenou, jejíž sociální dávky v příchozí dav jsou rozšířeny... http://www.bussgeld-info.de/bussgeldkat ... indigkeit/ (rozlišují pokuty mimo obec a v obci)

Kdežto u nás platí tento sazebník: http://www.12bodu.cz/bodove-prestupky.php

Ale nesouhlasím proč Ťoka na základě zveřejněného článku hned odsuzujete. Já se tam dočetl "Nejvyšší pokuta, kterou může policista udělit na místě, je 2500 Kč. Podle Ťoka je to málo. ", s čímž alespoň já souhlasím. A dále čtu ""Proč bychom neměli mít zákony, které se budou dodržovat a vyžadovat? Nechápu, jak si u značek 80 km/h a souběžná jízda aut někdo může říct, že pojede 140, protože to zvládne," diví se ministr."

Já prostě lidi předem neodsuzuju, dokud neuvidím jejich činy. To samé zde u Ťoka. Takže věcně - jaký návrh zákona vlastně předkládá ? (zatím nic - chce se udržet ve funkci o pár měsíců dýl, neboť u nás to tak chodí, že MD se musí politickým nadřízeným podobným bonmotem občas zavděčit jinak po pár měsících z funkce letí...)

A ještě - s Vaším názorem " že 50/90/130 je takový default pro ty hloupější mezi námi" absolutně nesouhlasím.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od pivko »

Podle mě, odpovídá-li jízda povaze a stavu komunikace a provozu na ní (což může být poměrně široký interval i na té dálnici), pak do toho, kolik času tam uspořím nebo neuspořím nikomu nic není. I kdybych jel tam, kde to ve výše uvedeném smyslu možnosti dovolují, třeba těch 160 pouze proto, že se mi to líbí, je do toho každému akorát velké kulové. Stejně tak ale chápu, když tak někdo třeba kvůli spotřebě nečiní - pak ale nemá co to vnucovat ostatním. Oproti tomu, ohrožuji-li ostatní, třeba nervózní a agresivní jízdou byť povolených 120 v provozu, kde zrovna bezpečné leda tak 80, jsem čuně, které nepatří za volant.

Podle mě i měření v obcích se naprosto zdiskreditovalo, však se podívejte, kde se třeba v Praze měří rychlost. Strakonická, Spořilovská, magistrála - všude omezení rychlosti naprosto neodpovídající povaze té komunikace, radary a "posílání složenek". Ještě tak mimo obce, kde měří PČR (s nějakou tolerancí) a alespoň občas se jim povede vybrat místo, kde to má smysl.

Ad default - pane Marty můžete to rozvést - co to tedy podle vás je?
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Marty »

@pivko: OK, pokusím rozvést trošku oklikou.

V našich končinách končí Evropská civilizace, která uznává, že zákony je třeba dodržovat. Pokud je zákon špatný, tak se jej snaží změnit místo toho aby jej porušovala. Jak to s tím dodržováním zákonů v dopravě jde dál na východ uvidíte na Youtube videích u Fail compilations. Ale ten princip zákonnosti je taky vidět co udělali rusové nedávno na Krymu ale také na jedné události co se stala na den přesně před 47 lety.

Já prostě chci patřit do civilizované Evropy a souhlasím s Ťokem, že se zákony u nás mají dodržovat. Ťok vše :-)
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od pivko »

Marty píše:@pivko: OK, pokusím rozvést trošku oklikou.

V našich končinách končí Evropská civilizace, která uznává, že zákony je třeba dodržovat. Pokud je zákon špatný, tak se jej snaží změnit místo toho aby jej porušovala. Jak to s tím dodržováním zákonů v dopravě jde dál na východ uvidíte na Youtube videích u Fail compilations. Ale ten princip zákonnosti je taky vidět co udělali rusové nedávno na Krymu ale také na jedné události co se stala na den přesně před 47 lety.

Já prostě chci patřit do civilizované Evropy a souhlasím s Ťokem, že se zákony u nás mají dodržovat. Ťok vše :-)
To co jste popsal, je ideálem demokratického systému a podobně jako všechny ostatní ideály je v realitě zřejmě nedosažitelný. Tohle lze říct ve společnosti, kde ideálně funguje demokratický systém a právní stát a rozhodování se nikdo nesnaží zneužít pro svůj partikulární prospěch. Je však otázkou - je takovou zemí dnešní ČR? A je vůbec na světě taková země? V demokratickém systému, který se liší od tohoto ideálu nelze s tímto jednoduchým přístupem vystačit - až vám zákonem zase zakážou poslouchat zahraniční rozhlas nebo se připojovat na internet, taky budete říkat, že zákon se musí dodržovat?

Myslím, že rozdíly mezi východní a západní částí Evropy jsou dány i lecčíms jiným, než dodržováním rychlostních limitů, tudíž si myslím, že tato zkratka rovněž nefunguje. Navíc v těchto zemích mají mnohdy drakonické zákony a mnohdy je i (vůči běžným lidem) docela tvrdě vymáhají - přesto se jejich kultura nijak nelepší.

Nicméně já jsem to s tím defaultem myslel trošku jinak - jako vodítko pro ty, co nechtějí nad svou jízdou moc přemýšlet. Je otázka, zda je tento přístup správný - jeho rubem jsou hromadné nehody na silnicích, když naprší nebo trochu nasněží a vozidla vylétlá ze zatáček tam, kde zrovna nikdo nedal pět cedulí a sedmdesátku. Ale zákonodárce si tento přístup vybral a riziko, že lidi odnaučuje při jízdě myslet, evidentně pokládá za menší, než riziko plynoucí z porušování tohoto defaultu - soudě podle energie, které jeho vymáhání věnuje (byť o se obávám, že o bezpečnost provozu v současné české dopravní politice již jde pouze fasádně). Nicméně beru to jako jeden z možných kompromisů, které v principu při rozumném vymáhání mohou fungovat. Problém je, když se to vymáhání začne zneužívat, což se v současné ČR děje v přímém přenosu.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“