Ministr dopravy Dan Ťok

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět

Pro jaký čas jste?

SELČ (tzv. letní)
41
51%
SEČ (tzv. zimní)
32
40%
Jiný
8
10%
 
Celkem hlasů: 81

Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

Pardon, myslel jsem pásové BVP. (sorry za OT, jen příměr).

1975: Jenomže něco na způsob 416 mohlo být klidně předloženo již třeba v r. 2014. Podporu v PS by to jistě získalo již tehdy...
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak jak píše Gejza.
Jinak to, co se údajně chystá, má být spojení EIA + DUR, tudíž počítám něco na styl Polska v tom smyslu, že s EIOU se udělá trasa, se kterou nepůjde hnout, a bude se moct vykupovat. Co je hlavní, tak to asi nepůjde použít na rozpracované úseky, čili na ty, co EIU mají. Tudíž teď vidím jako hlavní cíl tento zákon stihnout tak, než začne příprava VRT, protože ta bude ještě problematičtější, protože kvůli velkým poloměrům a potřebném průchodu krajinou víceméně rovně, to bude občas ještě blíže obcím, vyšší mosty atd. čili ještě větší odpor :(
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lynx »

Nepřestává mi vrtat hlavou, proč u nás není ten zákon o liniových stavbách dávno schválený, když s ním všechny strany souhlasí nebo to alespoň deklarují ? A to už tak 10-15 let ! Není to jen za vlády ANO. Už před tím to zase deklarovala ODS a TOP 09, jak je tento zákon potřebný. I ostatní politické strany (KDU, ČSSD ..) s tím nikdy problém neměly. A přitom zákon stále nikde. Všichni ho chtějí, ale nikdo s tím nic nikdy neudělal.

Nejsem odborník na právo ani na politiku, ale to je to tak nekonečně složité ten zákon sepsat ? Nebo na čem to vázne ?
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Aram96 »

Lynx píše:Nepřestává mi vrtat hlavou, proč u nás není ten zákon o liniových stavbách dávno schválený, když s ním všechny strany souhlasí nebo to alespoň deklarují ? A to už tak 10-15 let ! Není to jen za vlády ANO. Už před tím to zase deklarovala ODS a TOP 09, jak je tento zákon potřebný. I ostatní politické strany (KDU, ČSSD ..) s tím nikdy problém neměly. A přitom zákon stále nikde. Všichni ho chtějí, ale nikdo s tím nic nikdy neudělal.

Nejsem odborník na právo ani na politiku, ale to je to tak nekonečně složité ten zákon sepsat ? Nebo na čem to vázne ?
Souhlas s tím, že je potřeba rozhodně déle než posledních 5 let, ale já právě vidím problém v tom měnění ministrů dopravy. A proto to mám ANO nejvíc za zlé, že to není. Je nejdéle sloužícím ministrem dopravy, po cca 10 letech kdy se měnili jak na běžícím páse, a zákon o liniových stavbách nikde. Místo toho rok dva zabrala novela 416 a teď x let bude trvat další novela 416. Pořádný zákon asi "Babiš" nechystá, zato důležité dálnice by chtěl do roku 2025 :D :D Plus k tomu všemu má ANO tak dlouho i MMR a MŽP, což jsou další 2 velmi důležitá ministerstva v těchto otázkách. Na ministerstvu zemědělství (nemíchat s tím, jak vypadá zemědělství v ČR) je udělaná koncepce do roku 2030 a jakmile se změnil ministr, tak se v tom pokračuje, takže ani teoretická výmluva nemůže být pro Ťoka použitelná, že je to ještě na delší dobu - tohle mohl říkat před 4 roky. Ne po 6 letech u válu :)
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od krtek700 »

Musím souhlasit s Lynx(což je neobvyklé). Kvůli svému nízkému věku si pamatuji politiku tak od konce Topolánka, ale tohle mě zaráží a předpokládám, že to fakt nikoho netrápilo.

Gejza: Jestli se zabrušuje do armády, tak tam zabrousím také :D. Je zajímavá domněnka, že ministr na Obraně by měl nakupovat cokoli. Ministr musí dostat přímo specifikaci, kterou vojáci potřebují a pokud se neshodnou na konfiguraci vrtulníků, tak je prostě koupit nemůžete. Nebo můžete a dopadne to jako s předchozími nákupy. Radary jsou kapitola sama pro sebe, když nám NATO prakticky není schopné říct, zda je můžeme koupit a používat nebo ne. BVP jsou 50 miliard a také není jasné, co může být nejlepší(ty se navíc začali řešit později).
To, že jste 4 roky ministr za dobré ekonomické situace neznamená, že se Vám může povést obměnit armádu. Všechny tyto zakázky jsou dávno po datu, né 5 let, ale min. 10. Navíc máte prakticky každého, kdo v minulosti něco kupoval před soudem(pravděpodobně právem, ale rozhodně Vám to nepřidá v rozhodování, ikdyž to budete dělat správně), takže úředníci(zaměstnanci armády) se do toho nehrnou a ty přezbrojovací komise se mění jako na běžícím pásu. Nějak nevím o úspěších Parkanové kromě CASA :D.
Situace v armádě teď a před 5 lety se nedá ani srovnávat.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od 1975 »

Gejza píše:Pardon, myslel jsem pásové BVP. (sorry za OT, jen příměr).

1975: Jenomže něco na způsob 416 mohlo být klidně předloženo již třeba v r. 2014. Podporu v PS by to jistě získalo již tehdy...
Ano, to říkají všichni teď.
A proč to tedy v tom Parlamentu nenavrhli? Mimo jiné, pokud se dobře pamatuju, tak k těmto "revolučním" úpravám byla vždy dost skeptická legislativní rada vlády, což byl možná jeden z důvodů, proč to nakonec šlo přes PS... A to už vůbec nemluvím o senátu a Ústavním soudu...
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od krtek700 »

1975: Jestli si správně pamatuji, tak části, které jsou teď v 416 byly přidány jako pozměňující návrhy k vládní novele stavebního zákona a mám pocit, že to právě kvůli něčemu takovému nebylo zahrnuto přímo v tom zákonu. Poté co byly ty pozměňováky odmítnuty, tak se asi začalo dělat na 416. Druhá varianta je, že jako poslanecký návrh s podporou všech klubů to má mnohem rychlejší průběh, než kolečka ve vládě.

PS.:Je někde seznam těch senátorů, kteří poslali 416 k ústavnímu soudu?
Mike
Příspěvky: 4998
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Mike »

nějaký takový zákon je potřeba minimálně od dob Valíku
a vždy zůstalo jen u keců
nadruhou stranu rozumím snahám o nedotknutelnost soukromého vlastnictví
ovšem to současnou "101" netrápí a proto mohl nastat pohyb
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

Krtek: raději z toho zase vybrousíme :D bylo by to na dlouho...
Jen takový příklad toho, jak ministr za ANO, co měl klid na práci v éře rostoucích příjmů rozpočtu a příznivé politické konstelace (strach po Ruské invazi na Ukrajinu) neudělal...nic.

Ti dnešní politici (a nejen za ANO) jsou zbabělci (já vím, mě se to kritizuje, když nejsem v jejich pozici). Před 10 lety jsme se všichni rozčilovali nad různými kauzami, ale tehdy jsme alespoň měli politiky, kteří byli ochotní zariskovat a dotáhnout něco do konce. Dnes takové na vládě (ani ve vedení velkých měst a krajů) nevidím.

Nesnášel jsem Řebíčka, Béma i tu Parkanovou, ale s odstupem času tváří v tvář neschopnosti jejich dnešních následovatelů na ně trochu měním názor...
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

Jinak k tomu legislativnímu kolečku - standardní postup u vládních novel vypadá asi takto:
1. Skupina expertů vytvoří legislativní návrh - optimálně i s hodnocením přínosů a nákladů
2. Návrh prochází vnitroresortním připomínkovým řízením na ministerstvu, kde vznikl
3. Meziresortní připomínkové řízení
4. Projednání a schválení vládou
5. 3 čtení v poslanecké sněmovně. Ve 2 čtení návrh obvykle zm*ví poslanci pozměňovacími návrhy
6. Projednávání Senátem
7. Schvaluje prezident
a když je tam něco "revolučního", jako třeba teď u 416 "zásah do vlastnických práv", tak přichází krok 8 - projednání Ústavním soudem

U složitějších novel se tak celé kolečko nestihne ani za 4-leté volební období. To je také důvod, proč řada věcí zamrzne někde na ministerstvech a oprašují se po letech. A nebo proč novely jako 416 raději jdou do legislativního procesu formou poslanecké iniciativy.

Ví se o tom dávno, neudělalo se nic (a to ani aktuální experti, co slibovali, že budou stát řídit jako firmu). Totéž platí o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, kde by to chtělo nějak ztížit možnost podávání pozměňovacích návrhů, aby kdejaký blb, co se tam omylem dostal (každý si dosadí svého oblíbence), nemohl úplně zpackat něco, co je výsledkem letitých složitých vyjednávání.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od theodor less »

Lynx píše:Nepřestává mi vrtat hlavou, proč u nás není ten zákon o liniových stavbách dávno schválený, když s ním všechny strany souhlasí nebo to alespoň deklarují ?
Dnes Ťok říká, že by chtěl stavět, ale nemůže; brání mu majitelé pozemků a ekoteroristé.
A my mu to žereme. I když se už před deseti lety (19.2.2019) se v Poslanecké sněmovně konal seminář "LINIOVÉ STAVBY a veřejný zájem", kde se řešili výkupy a zelení. Dokonce jsou vyjmenované čtyři iniciativy, které to řešily, ale narazily.To co řešíme dnes, se řešilo už tehdy. Záznam semináře je poučné čtení nejen pro dálničáře, ale i pro občana. Jak máme krátkou paměť (ti starší) a jak nás nezajímá co bylo dřív (ti mladí).
http://www.rozvojsilnic.cz/public/data/ ... -zajem.pdf
Bude líp!
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od krtek700 »

Gejza: Tak jestli se bere to, že nebyla žádná korupční kauza při nákupu nějakých strojů, které armádě nakonec úplně v té konfiguraci nevyhovují je pravda. Nejsme ve válečném stavu, abychom brali cokoli za jakoukoli cenu. Například u těch vrtulníků by mi nevadilo, kdyby se vybíral třeba 5 let v předstihu, kdy budou potřeba, akorát nebyl nikdo, kdo by byl zvyklý na takto "fér" výběr a ještě k tomu to děláme několik let pozdě, takže máme problém s tím, že se to o rok nebo o dva protáhne.
Jestli zmiňujete Řebíčka, tak to už je silný kalibr, Bém byl primátor 8 let, proč máme Blanku, která nepokračuje? Navíc na příkladu Blanky/Opencard je vidět, že něco udělal, ale kam a za co ty prachy šly. Z OC se vzpamatovala Praha možná před dvěma roky, a dva primátoři, kteří se s tím nějak museli poprat jsou u soudu.

To kolečko zase tak dlouhé není, nad 4 roky je to spíš úplně nový zákon. Nevím, jestli je zrovna OK měnit legislativní kolečko, on je problém v tom, že prakticky všechny zákony jsou od základu na nic, takže se všechno stále novelizuje a ty první 4 zastávky trvají dlouho. Sněmovna je kapitola sama o sobě, když v pátek musí končit ve 14:00, i když nemají hotovou práci.

Poslanecký návrh 416, prakticky vytvořený na MD a ŘSD byl proto podle mě dobrý počin, navíc je teď nálada, že všichni chtějí zlepšovat legislativu na stavbu, škoda že to nepřišlo dřív a chvíli se tam ohřál pan Bárta. Ještě by to chtělo začít řešit silnice krajů a obcí, protože i když se začalo dávat pár miliard, tak je deficit přes sto. Třeba se někomu rozsvítí a budou EuroDotace hlavně na projekty co potřebuje stát. Navíc by ještě EU fungovala jako poradce ke kvalitním zákonům, které by všude sbírala a radila by státům, co upravit. To je ale asi moje chorá utopie, bohužel.
jeni013
Příspěvky: 714
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od jeni013 »

Je to jenom taková fabulace, ale jestli ti komanči Ťoka sundají, tak mají připravené eso v rukávu:

Řebíčkův návrat. Bývalý ministr dává rady a doporučení šéfovi komunistů
P.S.: Jaké strategie dávají tihle dva dohromady... :?: :D :D :D
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Sosa »

1975 píše:Soso, to bojuješ s větrnými mlýny - Aram96, Lynx a spol vědí, kdo za to může.o) To je jako kdybys jim chtěl říkat, že Poláci přijali tu legislativu někdy okolo 2010, a tak teď nyní sklízejí. Zatímco my prosadili 416 loni na podzim... (a to ještě kdo ví, jak dopadne u ÚS)
Jsem zkrátka nepoučitelný.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Aram96 »

Sosa píše:
1975 píše:Soso, to bojuješ s větrnými mlýny - Aram96, Lynx a spol vědí, kdo za to může.o) To je jako kdybys jim chtěl říkat, že Poláci přijali tu legislativu někdy okolo 2010, a tak teď nyní sklízejí. Zatímco my prosadili 416 loni na podzim... (a to ještě kdo ví, jak dopadne u ÚS)
Jsem zkrátka nepoučitelný.
A podle tohoto vyjádření i vtipný ;)
Ale ANO nemá většinu v poslanecké sněmovně. A ta schvaluje zákony.
:lol:
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od theodor less »

Po hlavě ministra Ťoka volají všechny parlamentní strany. Oni prostě musí, Ťok je špatný ministr vlády. Vlády, která naslibovala nové dálnice, ale nestaví je. Takže jedině křik, poukázání na pr***r na D 11 a případné odvolání Ťoka jsou cesta, jak otevřít voličům oči. Když bude Ťok odvolán, bude se o tom mluvit, bude se to řešit a Babišovi to neprospěje. I k uším těch uplacených důchodců možná dolehne, že je něco špatně.
Ale mezi námi, odvolání Ťoka nic neřeší. Nový ministr - nové koncepce,vize, strategie. A pak zase písnička: neschopný předchozí ministr, chamtiví majitelé pozemků, záludní zelení, zlé firmy...
Takže milí politici - křičte, namočte ho v tom, vyjmenujte jeho pr***ry, rekapitulujte jeho sliby, ale nechte ho tam. My už to s ním do příštích voleb nějak vydržíme.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od bhs »

Souhlas s jediným doplněním. Opozice křičí, ale Ťoka tam potřebuje. Ví, že změna negarantuje zlepšení stavu, možná se stav ještě dál zhorší. Asi by ale opozice musela nějaký čas "ostrouhat" (dát čas novému ministrovi). Takhle se do Ťoka mohou trefovat téměř kontinuálně a získávat politické body (brát je ANO).
Osobně si ale myslím, že Babiš nového ministra hledá. A to hlavně proto, že Ťok je neschopný především v PR (už to u Moravce i řekl - a má pravdu).
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od pivko »

Jo, já to tady píšu už pár let, že ten chlív na ŘSD / MD je třeba vykydat a vy tu píšete jen ne radikální změny, protože se pak nebude stavět už vůbec nic. A vidíte, nestaví se skoro nic a na tom co se staví se dělají naprosto diletantské průšvihy, jako na D1 u Humpolce nebo teď na D11. Kdyby se bývala celá ta instituce rozprášila už před 5 lety, začlo se do značné míry znovu a paralelně zamakalo na legislativě, dneska už by to mohlo taky vypadat jinak. Takhle to bude pořád stejné nehledě na to, kdo sedí na ministerský židli, protože ty problémy jsou do značné míry systémové. Legislativa stojí za prd, k tomu alibismus a neschopnost ouřadů všude možně a nedostatek politické vůle.

Každopádně, konečnou politickou odpovědnost za toto nese ministr dopravy, který je ve funkci už 5 let a za tu dobu se nezlepšilo nic.

A ještě douška: Bez toho, aby se dopravní (a to nejen silniční, ale třeba i železniční a letecká) infrastruktura dala do pořádku, se tato země mezi ty opravdu vyspělé nezařadí. Nikdy.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od bhs »

No pokud vím, tak o radikálních změnách jsem se vůbec nezmínil. Krátce jsem vyjádřil svůj názor na výměnu ministra, a to promiňte radikální změna skutečně není ...

Pokud jde o velké nebo radikální změny, proč ne - ale až to příslušná autorita bude mít zmapované a bude mít na to alespoň několik schopných lidí (manažerů) a jasnou shodu kudy jít - pak můžou mít šanci.

Taky se to dá udělat tak, jak píšete, rozprášit .... třeba nový minitr a z chodu ....
Jen prosím až za čtyři roky, to už snad povede D35 k Mýtu :-))
pro případ, že by se nezadařilo a výstavba by se defakto stopla na dalších x let
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
žehož
Příspěvky: 78
Registrován: 21.1.2016 23:49:53
Bydliště: Praha

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od žehož »

Souhlas s pivkem, ŘSD se musí celý komplet přeorganizovat.
A současný vedení jak MD tak ŘSD je tam dost dlouhou dobu na to aby pokud by bylo kompetentní systémové změny dělalo a nedělá nic. Těžko taky chít nějaký změny po lidech, který v současným nastavení ŘSD vyrostli a kterejm v podstatě vyhovuje.
Takže ať ministr pro mě za mě zůstane, ale ať do háje zelenýho něco udělá s ŘSD protože to jsou amatéři.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od theodor less »

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypovědělo smlouvu sdružení firem Eurovia, Metrostav a Swietelsky na stavbu dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic. České televizi to potvrdila mluvčí Eurovie Iveta Štočková.
Ťok zareagoval rychle, zřejmě se domluvil se Strabagem.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

Ťokovi ani Burešovi nefandím, ale aktuálně se staví nejvíce za dobu, co jsou ve vládě. Na jaře se snad reálně rozběhne stavba D35 a D3 kolem Budějovic, a jestli se vyřeší ten tendr na D11, tak i celá D11 do Jaroměře. Co bychom za to dali třeba před 2-3 lety.
Otázkou je, jak by případná výměna ministra zasáhla přípravu staveb. Na mě to působí dojmem, že se po letech podařilo za stávajícího legislativního a personálního prostředí prostě protlačit ty dlouho odkládané stavby, a že když nebudou výrazné změny se teď už ten systém nějak stabilizuje. Příprava bude neefektivní, ale (pokud budou peníze) stavět se bude. Výkyv vzniklý zaříznutím přípravy v době krize a novelou EIA se snad již podařilo překonat. Pokud by nový ministr neměl nešťastnou ruku, tak by na tom asi nic nezměnil k horšímu. Jestli ovšem Ťok nebyl za 5 let schopen připravit zákon o liniových stavbách, tak už mu moc nevěřím, že něco takového do konce mandátu dotáhne. U schopného nového ministra by to bylo pravděpodobnější. Jenomže kompetentní, renomovaní experti, co jsou morálně na výši s Burešem nepůjdou. A je dost otázka, jestli se v tom zbytku najde někdo lepší než Ťok. Aby to třeba nedej bože nebyla nějaká vyhaslá hvězda ze Superstar. Za stávající konstelace bych se té výměny spíše bál.
Warcz
Příspěvky: 2091
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Warcz »

Podle mě je potřeba hlavně neusnout v plánování a připravovat stavby. Trochu se bojím toho, že se budeme opíjet tím kolik KM silnice se staví, potom kolik KM se postavilo a pak zase budeme čekat několik let na hotové projekty. Pořád nemáme spojení do Rakouska ani na Slovensko a nevidím zde velký posun v přípravě staveb. Největší průser vidím v ceně za kolik se stavby soutěží. Doba, kdy bylo možné úseky postavit levně je nenávratně pryč a zase to poletí nahoru.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

Krtek: Jak jsem psal, z diskuze o AČR tady raději vybrousím. Možná bychom k tomu mohli založit vlákno.
Otevírala se mi kudla v kapse, když jsem slyšel Béma lhát, Řebíčka vykoktávat nesrozumitelné věty a Parkanovou "zpívat", ale už se na ně dívám obohacen zkušenostmi s Krndou, Ťokem a Stropnickým.
Blanku, která nepokračuje, máme proto, že se Praha musela z Blanky dlouho vzpamatovávat. Přeci jen tam byla určitá finanční i lidská vyčerpanost. Navíc kvůli skandálům nebyla moc vůle hned pokračovat s přípravou dalších částí. Byl to asi také důsledek toho, že Bém lhal o ceně, když vědomě udával cenu jen za holou stavbu (jinak by to prý neprošlo). Má ale nesmrtelný pomník, který bude každý motorista ještě dlouho oceňovat. Co má třeba taková Krnda?
U legislativního kolečka bych si dovedl představit to, co se navrhuje teď u stanovisek dotčených orgánů v územním a stavebním řízení - tedy máte na vnitroresort / meziresort 2 (3) měsíce, pokud se neozvete, máte smůlu a jdeme na vládu. U PSP ČR by to podle mě opravdu chtělo změnit jednací řád, aby pozměňovací návrhy mohla podávat třeba jen skupina poslanců, nebo členové příslušného výboru. Prostě je strašně kontraproduktivní, že se k nějaké novele sejdou i desítky pozměňovacích návrhů - to je ta hlavní příčina nekvalitní a zaplevelené legislativy.
Krajské silnice by se měly řešit rozpočtovým určením daní. Zavedení krajů nebylo ve skutečnosti nikdy dotaženo do konce - byla ještě plánována 3. fáze reformy veřejné správy, při které měly být mnohé kompetence včetně financování převedeny na kraje. Bohužel to ztroskotalo na neochotě vlád vzdát se kompetencí. Kraje by prostě měly systematicky dostávat o miliardy kč navíc (a to nejen na silnice), aby byly vůbec schopny samostatně spravovat svůj majetek a vykonávat svou agendu bez téměř neprosté závislosti na státu. 1-2 mld. Kč na průměrný kraj navíc by ty silnice vyřešilo. A k tomu případná redukce délky krajských silnic (+ třeba zimní údržby).
Eurodotace bohužel směřují především do oblastí, které odpovídají celoevropským strategiím (třeba Evropa 2020). Drtivá většina prostředků jde ale na skutečně potřebné věci. Problémem je ovšem to, že to jsou často věci, o které by se měly starat místní samosprávy, nebo stát, a tak je ten systém strašně neefektivní (na zaměstnání 1 sociálního pracovníka potřebujete hypoteticky minimálně 1 administrativního pracovníka pro pořešení veškeré související byrokracie). Dotace z EU by měly směřovat jen na velké projekty nadnárodního významu (nebo se třeba koncentrovat na vybraná odvětví vědy), jinak je to strašně neefektivní.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Aram96 »

Gejza píše:Ťokovi ani Burešovi nefandím, ale aktuálně se staví nejvíce za dobu, co jsou ve vládě. Na jaře se snad reálně rozběhne stavba D35 a D3 kolem Budějovic, a jestli se vyřeší ten tendr na D11, tak i celá D11 do Jaroměře. Co bychom za to dali třeba před 2-3 lety.
Otázkou je, jak by případná výměna ministra zasáhla přípravu staveb. Na mě to působí dojmem, že se po letech podařilo za stávajícího legislativního a personálního prostředí prostě protlačit ty dlouho odkládané stavby, a že když nebudou výrazné změny se teď už ten systém nějak stabilizuje. Příprava bude neefektivní, ale (pokud budou peníze) stavět se bude. Výkyv vzniklý zaříznutím přípravy v době krize a novelou EIA se snad již podařilo překonat. Pokud by nový ministr neměl nešťastnou ruku, tak by na tom asi nic nezměnil k horšímu. Jestli ovšem Ťok nebyl za 5 let schopen připravit zákon o liniových stavbách, tak už mu moc nevěřím, že něco takového do konce mandátu dotáhne. U schopného nového ministra by to bylo pravděpodobnější. Jenomže kompetentní, renomovaní experti, co jsou morálně na výši s Burešem nepůjdou. A je dost otázka, jestli se v tom zbytku najde někdo lepší než Ťok. Aby to třeba nedej bože nebyla nějaká vyhaslá hvězda ze Superstar. Za stávající konstelace bych se té výměny spíše bál.
S tímto názorem se naprosto ztotožňuji. Také nefandím ANO, ale Ťoka bych tam nechal kvůli stabilitě. Ale souhlas, že je mu toho hodně co vyčítat, kvůli nezlepšení legislativy. Ale vyčítat mu, že nestaví, je naprostá demagogie a nechápu v tomto opozici. A naprostý souhlas, že nový ministr by s přípravou asi moc nepohnul (ani k lepšímu, ale ani k horšímu) pokud by tam nenastoupil někdo typu Bárty, který všechno zarazí. A smutné je, že z lidí okolo Babiše tohle není vyloučené, takže bych tam také Ťoka nechal. Naprostý souhlas s tímto :ok: :ok:
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“