Ministr dopravy Dan Ťok
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Tak mám to:
Začíná to od dotazu Poslanec Ondřej Polanský. Pokračujte ve čtení tlačítkem nahoře DALŠÍ.
https://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenpro ... 026094.htm
Začíná to od dotazu Poslanec Ondřej Polanský. Pokračujte ve čtení tlačítkem nahoře DALŠÍ.
https://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenpro ... 026094.htm
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Já mám pocit, že tam byl stanovený termín do kdy by to musela mít všechna auta. Zkusím to dohledat.MPMP píše:Ano, chystá, ale pro mýto je to nepoužitelné. Nařízení EU se má týkat NOVĚ VYRÁBĚNÝCH aut, nikoliv již prodaných. A jak všichni víme, následná kompletní obměna vozového parku v ČR je na dalších minimálně 20 let.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Jako některé věci od věci ale třeba to co popisuješ cituju:
"Za druhé, Ministerstvo by zpracovalo technologickou studii realizovatelnosti systému beznákladové varianty, mýtného systému vycházejícího z technologického rozvoje. Tady ta myšlenka vychází z toho, že do pěti, deseti let z každého automobilu bude v podstatě informační uzel. Kooperativní systémy typu C-ITS, jednotek eCall,
V2V komunikace, Vehicle-2-Infrastructure a dalších, mobilních aplikací, udělá z auta jeden velký informační uzel, který bude neustále komunikovat nejen s infrastrukturou, ale i s ostatními vozy vedle sebe. Ty technologie jsou už na spadnutí. Vizí je, aby mýtný systém v České republice byl realizován pouze jakousi aplikací do tohoto systému, jakousi naprosto beznákladovou verzí, kdy nebude třeba udržovat drahý systém distribuce palubních jednotek a dalších. Teoreticky řečeno, prakticky by systém mýtného mohl již dnes být realizován mobilním telefonem. Ta technologie umožňuje všechno, co od výběru mýtného požadujeme a v ideálním světě, z mého pohledu, by mýtný systém byla jenom jedna aplikace, kterou si řidič stáhne a jede. Do deseti let totiž předpokládám, že jak mikrovlnný, tak ale i satelitní systém bude koncepčně morálně zastaralý, tudíž nevidím důvod v tom, proč bychom před koncem životnosti obou systémů, které bych řadil spíše do 20. století, měli měnit jeden za druhým. Děkuji vám za pozornost."
mě nepříde úplně marné. Proč by mýtne nemohla byt appka v mobilu ?
"Za druhé, Ministerstvo by zpracovalo technologickou studii realizovatelnosti systému beznákladové varianty, mýtného systému vycházejícího z technologického rozvoje. Tady ta myšlenka vychází z toho, že do pěti, deseti let z každého automobilu bude v podstatě informační uzel. Kooperativní systémy typu C-ITS, jednotek eCall,
V2V komunikace, Vehicle-2-Infrastructure a dalších, mobilních aplikací, udělá z auta jeden velký informační uzel, který bude neustále komunikovat nejen s infrastrukturou, ale i s ostatními vozy vedle sebe. Ty technologie jsou už na spadnutí. Vizí je, aby mýtný systém v České republice byl realizován pouze jakousi aplikací do tohoto systému, jakousi naprosto beznákladovou verzí, kdy nebude třeba udržovat drahý systém distribuce palubních jednotek a dalších. Teoreticky řečeno, prakticky by systém mýtného mohl již dnes být realizován mobilním telefonem. Ta technologie umožňuje všechno, co od výběru mýtného požadujeme a v ideálním světě, z mého pohledu, by mýtný systém byla jenom jedna aplikace, kterou si řidič stáhne a jede. Do deseti let totiž předpokládám, že jak mikrovlnný, tak ale i satelitní systém bude koncepčně morálně zastaralý, tudíž nevidím důvod v tom, proč bychom před koncem životnosti obou systémů, které bych řadil spíše do 20. století, měli měnit jeden za druhým. Děkuji vám za pozornost."
mě nepříde úplně marné. Proč by mýtne nemohla byt appka v mobilu ?
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Warcz: Osobně si myslím, že je ideální, když je to realizováno pomocí něčeho, co je fyzicky stále v autě. Telefon nosíte všude, nahráváte si na něj spoustu věcí, je tam moc velká pravděpodobnost, že se něco pokazí. Navíc mobilní aplikace v mobilu by šla jednoduše "oblbnout" a nikdo Vám nemůže zakázat úpravu telefonu, takže by to šlo softw/hardw. .
Jinak čekat na to, že bude někdy v budoucnu něco lepšího je nesmysl, viz obnova toho vozového parku. To je jako, že bych nestavěl dálnice/obchvaty, protože za 10 let budou auta elektrická a budou autonomní, takže se domluví, jak pojedou a nebudou znečišťovat.
Jinak čekat na to, že bude někdy v budoucnu něco lepšího je nesmysl, viz obnova toho vozového parku. To je jako, že bych nestavěl dálnice/obchvaty, protože za 10 let budou auta elektrická a budou autonomní, takže se domluví, jak pojedou a nebudou znečišťovat.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Napadá mě "milion" důvodů, např.:Warcz píše:mě nepříde úplně marné. Proč by mýtne nemohla byt appka v mobilu ?
1) Jak zabezpečíte, aby byla aplikace aktivní - administrativně?
2) Jak donutíte lidi aby měli kompatibilní telefon - penetrace je dnes maximálně 80-90% (iOs+Android), ti ostatní nebudou smět řídit?
3) Jak zabezpečíte, že aplikace funguje?
4) Jak přinutíte lidi aby měli zapnuté služby GPS? Zákonem?
... doplňte si další body ad 5 až ad "kolik chcete".
Já chápu, že pro většinovou společnost je dnes mobilní telefon s iOs nebo Androidem, velkým datovým tarifem a zapnutou GPS službou "normálem", ale věřte, že v této zemi žijí i lidé, kteří takové zařízení (nebo objednané služby) nemají a nebudou jich "zlomky procent".
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Co je velký datový tarif? Většina má max. 1,5 GB a to při používání telefonu nemusí na měsíc stačit. Spíš by se mělo jít cestou zabudovaného zařízení, ale neumím si představit, jak se celý svět, nebo jen Evropa shodne na jednom zařízení. Dyť se nejsou schopni shodnou ani na pitomé nabíječce na telefon.MPMP píše:[Já chápu, že pro většinovou společnost je dnes mobilní telefon s iOs nebo Androidem, velkým datovým tarifem a zapnutou GPS službou "normálem", ale věřte, že v této zemi žijí i lidé, kteří takové zařízení (nebo objednané služby) nemají a nebudou jich "zlomky procent".
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
a) Velký datový tarif je takový, který Vám umožní používat data tak, abyste nebyl omezován v "běžném" používání - za mě web, chat a komunikace aplikací (mimo aktualizací), video tam ale už nepatří a na to stačí i méně než těch 1,5 GB. Samozřejmě to předpokládá možnost jiné komunikace (PC, WiFi, ...), toto je TELEFON, který umožňuje datové spojení odkudkoli. Pokud jej někdo používá jako hlavní a jediný komunikační kanál se světem, pak mu to stačit nebude.Sosa píše:Co je velký datový tarif? Většina má max. 1,5 GB a to při používání telefonu nemusí na měsíc stačit. Spíš by se mělo jít cestou zabudovaného zařízení, ale neumím si představit, jak se celý svět, nebo jen Evropa shodne na jednom zařízení. Dyť se nejsou schopni shodnou ani na pitomé nabíječce na telefon.MPMP píše:[Já chápu, že pro většinovou společnost je dnes mobilní telefon s iOs nebo Androidem, velkým datovým tarifem a zapnutou GPS službou "normálem", ale věřte, že v této zemi žijí i lidé, kteří takové zařízení (nebo objednané služby) nemají a nebudou jich "zlomky procent".
b) Proč by měla být zabudovaná zařízení shodná? Naprosto stačí když budou používat shodný komunikační protokol, nainstalované tam může být naprosto cokoli.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Asi tak. Stačí se shodnout na komunikačním standardu, a to až takový problém být nemusí. Pak může jednotky vyrábět kdokoliv.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Máte pravdu, špatně jsem se vyjádřil. Ale když vidím boj mezi zastánci satelitního a mikrovlnného placení, tak jsem na tu dohodu zvědav.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Ano, ale bavíme se o okamžiku, kdy budete muset mít data po celý měsíc, jinak bude problém s placením cest. Pak takovýto tarif stačit nebude. Ale to je naštěstí vzdálená budoucnost.MPMP píše: a) Velký datový tarif je takový, který Vám umožní používat data tak, abyste nebyl omezován v "běžném" používání - za mě web, chat a komunikace aplikací (mimo aktualizací), video tam ale už nepatří a na to stačí i méně než těch 1,5 GB. Samozřejmě to předpokládá možnost jiné komunikace (PC, WiFi, ...), toto je TELEFON, který umožňuje datové spojení odkudkoli. Pokud jej někdo používá jako hlavní a jediný komunikační kanál se světem, pak mu to stačit nebude.
b) Proč by měla být zabudovaná zařízení shodná? Naprosto stačí když budou používat shodný komunikační protokol, nainstalované tam může být naprosto cokoli.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Bavíme se každý o jiných lidech, já psal, že velký datový tarif "nebude omezovat" standardní používání, tedy předpokládám uživatele, kteří mají určité nároky a ty jim ten tarif pokryje, nikoliv uživatele, který 14 dní přes mobil prohlíží videa a 14 dní čeká jako na smilování na další měsíc.Sosa píše:Ano, ale bavíme se o okamžiku, kdy budete muset mít data po celý měsíc, jinak bude problém s placením cest. Pak takovýto tarif stačit nebude. Ale to je naštěstí vzdálená budoucnost.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Aktuální žebříček ministrů dopravy
Kód: Vybrat vše
Jméno datumy dnů ve funkci
------------------------------------------------
Ťok 4.12.2014 25.01.2019 1513
Šimonovský 15.7.2002 4.9.2006 1512
Stránský 2.7.1992 10.10.1995 1195
Řebíček 4.9.2006 23.1.2009 872
Schling 26.4.2000 15.7.2002 810
Peltrám 22.7.1998 26.4.2000 644
Říman 4.7.1996 2.1.1998 547
Dobeš 1.7.2011 3.12.2012 521
Slamečka 8.5.2009 13.7.2010 431
Prachař 29.1.2014 13.11.2014 288
Bárta 13.7.2010 21.4.2011 282
Budinský 10.10.1995 4.7.1996 268
Stanjura 3.12.2012 10.7.2013 219
Žák 10.7.2013 29.1.2014 203
Moss 2.1.1998 22.7.1998 201
Bendl 23.1.2009 8.5.2009 105
Šmerda 21.4.2011 30.6.2011 70
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Byť si myslím, že ANO za tu dobu udělalo téměř hovno (dát peníze na přípravu nepovažuji za odvedení práce ministrů a poslanců, mají dělat legislativu), tak bych řekl, že to je ku prospěchu, že tam je jeden, o tom žádná a práce na legislativě se začíná spravovat, tudíž teď už jen doufat, že to k něčemu bude a nezruší to ústavní soud kvůli zpoplatnění nároku na právo, jak podle všeho vypadají některé návrhy ...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
To, jakým způsobem se mění ministři je problém na spoustě ministerstvech, ale na dopravě asi nejvíc. Výsledkem toho bylo to, že se problémy hromadily a pokud tam nejste ani rok, tak neuděláte rázný krok v mýtu, nevyřešíte převod nádraží od ČD, nevyhodíte Italy z Hlavního nádraží.Aram96 píše:Byť si myslím, že ANO za tu dobu udělalo téměř hovno (dát peníze na přípravu nepovažuji za odvedení práce ministrů a poslanců, mají dělat legislativu), tak bych řekl, že to je ku prospěchu, že tam je jeden, o tom žádná a práce na legislativě se začíná spravovat, tudíž teď už jen doufat, že to k něčemu bude a nezruší to ústavní soud kvůli zpoplatnění nároku na právo, jak podle všeho vypadají některé návrhy ...
PS.: Teď když jsem psal o těch Italech, tak jsem si řekl, sakra, jakto že tady všechno dělají Italové?
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Přesně tak, proto jsem rád, že tam je jeden člověk a neřekl bych, že je neschopný ministr (jak tvrdí opozice kvůli D1 ). Neschopné je ANO jako celek, že nedokázali za 6 let pohnout s touhle legislativou, když mají dopravu i místní rozvoj. Výsledkem práce MMR bylo naopak prodloužení stavebního řízení, dostali jsme se na nějaké 150. místo mezi africké zeměkrtek700 píše:To, jakým způsobem se mění ministři je problém na spoustě ministerstvech, ale na dopravě asi nejvíc. Výsledkem toho bylo to, že se problémy hromadily a pokud tam nejste ani rok, tak neuděláte rázný krok v mýtu, nevyřešíte převod nádraží od ČD, nevyhodíte Italy z Hlavního nádraží.Aram96 píše:Byť si myslím, že ANO za tu dobu udělalo téměř hovno (dát peníze na přípravu nepovažuji za odvedení práce ministrů a poslanců, mají dělat legislativu), tak bych řekl, že to je ku prospěchu, že tam je jeden, o tom žádná a práce na legislativě se začíná spravovat, tudíž teď už jen doufat, že to k něčemu bude a nezruší to ústavní soud kvůli zpoplatnění nároku na právo, jak podle všeho vypadají některé návrhy ...
PS.: Teď když jsem psal o těch Italech, tak jsem si řekl, sakra, jakto že tady všechno dělají Italové?
Nemluvě o tom, že zákonem o linových stavbách podle Německa se Babiš zaklínal před volbama 2013
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
nejenAram96 píše: Neschopné je ANO jako celek, že nedokázali za 6 let pohnout s touhle legislativou, když mají dopravu i místní rozvoj.
mají i finance a životní prostředí
ad data, já mám 200MB...
ad mýto - tady bych čekal právě nějakou vizi EU
obzvlášť když jsem zaslechl něco o tom, že se zrušením známek by mohla cena stoupnout na 2000
má-li dálniční poplatek pro celé Německo být za 100E, tak za těch našich usoplených 1000km chtít skoro to samé
nejvyšší čas, aby za 100EUR byla celoevropská známka
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Moravec - nový ministr dopravy!!!!! Babiš by o této výměně měl uvažovat. podpora všech politických stran by byla jistá.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Ad mýto:
- "systémem" zpoplatnění 20. století je spotřební daň z PHM. Pořád si myslím, že nejefektivnější by bylo, kdyby se dostatečné množství sousedních států domluvilo na nějaké srovnatelné dani. To by byl jediný skutečně "beznákladový" systém (z pohledu absence vícenákladů). Jen by se muselo domyslet, jak se to aplikuje na elektroauta (i v kontextu jejich deklarované podpory).
- pořád považuji za populistické hulvátství to, že se v novém tendru minimalizoval růst délky zpoplatněných komunikací. Místo aby se kamiony směřovaly na dálnice, kam patří, tak se cpou na silnice typu I/19, a to na úkor lidí, co podél trasy bydlí, nebo co po ní dojíždějí. Stále marně čekám, kdy se toho chopí nějaký politik, protože mi to přijde urgentnější, než debaty o budoucích technologiích (kraje nechť si osadí zákazové značky a neku*** kvůli svým obavám celý systém).
- mýtné prostřednictvím mobilních technologií určitě nebude "beznákladové". Ta data musí někdo spravovat a hlídat. Ono i dnes, když chcete od operátorů data o pohybu uživatelů pro komerční využití, to stojí pěkné pálky. Takže se na tom nejspíše napakuje někdo z toho oligopolu mobilních operátorů (asi zase ten Kellner). Jinak si myslím, že asi budou stejně potřeba nějaké palubní jednotky, co budou s mobily komunikovat, aby ten systém měl alespoň nějakou úroveň kontroly.
- sice nedám dopustit na hloupé Nokie, ale povinnost pořízení chytrého telefonu bych vzal jako daň z pokroku (také jsme si museli všichni koupit nové TV, nebo set-top boxy, a nakonec ani diváci moc neremcali). Více by mi ale vadila ta nutnost používat dražší datový tarif. Ty náklady na data by mohl nést stát (sice by je promítnul do mýtného, ale snad by ho to vyšlo na jednotku uživatele levněji).
- "systémem" zpoplatnění 20. století je spotřební daň z PHM. Pořád si myslím, že nejefektivnější by bylo, kdyby se dostatečné množství sousedních států domluvilo na nějaké srovnatelné dani. To by byl jediný skutečně "beznákladový" systém (z pohledu absence vícenákladů). Jen by se muselo domyslet, jak se to aplikuje na elektroauta (i v kontextu jejich deklarované podpory).
- pořád považuji za populistické hulvátství to, že se v novém tendru minimalizoval růst délky zpoplatněných komunikací. Místo aby se kamiony směřovaly na dálnice, kam patří, tak se cpou na silnice typu I/19, a to na úkor lidí, co podél trasy bydlí, nebo co po ní dojíždějí. Stále marně čekám, kdy se toho chopí nějaký politik, protože mi to přijde urgentnější, než debaty o budoucích technologiích (kraje nechť si osadí zákazové značky a neku*** kvůli svým obavám celý systém).
- mýtné prostřednictvím mobilních technologií určitě nebude "beznákladové". Ta data musí někdo spravovat a hlídat. Ono i dnes, když chcete od operátorů data o pohybu uživatelů pro komerční využití, to stojí pěkné pálky. Takže se na tom nejspíše napakuje někdo z toho oligopolu mobilních operátorů (asi zase ten Kellner). Jinak si myslím, že asi budou stejně potřeba nějaké palubní jednotky, co budou s mobily komunikovat, aby ten systém měl alespoň nějakou úroveň kontroly.
- sice nedám dopustit na hloupé Nokie, ale povinnost pořízení chytrého telefonu bych vzal jako daň z pokroku (také jsme si museli všichni koupit nové TV, nebo set-top boxy, a nakonec ani diváci moc neremcali). Více by mi ale vadila ta nutnost používat dražší datový tarif. Ty náklady na data by mohl nést stát (sice by je promítnul do mýtného, ale snad by ho to vyšlo na jednotku uživatele levněji).
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Ale ANO nemá většinu v poslanecké sněmovně. A ta schvaluje zákony. Poláci měli kliku, že tam měli ME, protože se pak všichni báli ostudy a byli se schopni domluvit.Aram96 píše:[Přesně tak, proto jsem rád, že tam je jeden člověk a neřekl bych, že je neschopný ministr (jak tvrdí opozice kvůli D1 ). Neschopné je ANO jako celek, že nedokázali za 6 let pohnout s touhle legislativou, když mají dopravu i místní rozvoj. Výsledkem práce MMR bylo naopak prodloužení stavebního řízení, dostali jsme se na nějaké 150. místo mezi africké země
Nemluvě o tom, že zákonem o linových stavbách podle Německa se Babiš zaklínal před volbama 2013
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
To srovnání dost kulhá, když si koupím novou televizi, mohu ji i nadále používat stejným způsobem - volím kanály na dálkovém ovládání a případné "chytrosti" ignoruji - když přejdu z tlačítkového telefonu na dotykový, jsem rázem v úplně jiném světě a věřte, že starším lidem se suchou pletí dotyková vrstva na standardním telefonu reaguje mnohem hůře, nemluvě už o nutnosti přesné manipulace a další a další. prostě je to "něco jiného".Gejza píše:povinnost pořízení chytrého telefonu bych vzal jako daň z pokroku (také jsme si museli všichni koupit nové TV, nebo set-top boxy, a nakonec ani diváci moc neremcali).
Chápu, že pro mladší je to prostě "pokrok", ale nezapomeňte, že i mladý bude jednou starý.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Nebavíme se snad o důchodci jedoucímu do vedlejší vsi pro rohlíky, ale o profesionálním řidiči mnohatunového kolosu v hodnotě několika milionů... Tam jsou snad nějaké požadavky na technickou zdatnost a přístrojové vybavení na místě, ne?
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Bavíme se i o tom důchodci, protože je diksuze o náhradě papírových DZ pro osobní vozy. A on ten důchodce může bydlet i v takové Praze nebo jejím okolí, ne?Kubajsu píše:Nebavíme se snad o důchodci jedoucímu do vedlejší vsi pro rohlíky, ale o profesionálním řidiči mnohatunového kolosu v hodnotě několika milionů... Tam jsou snad nějaké požadavky na technickou zdatnost a přístrojové vybavení na místě, ne?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Soso, to bojuješ s větrnými mlýny - Aram96, Lynx a spol vědí, kdo za to může.o) To je jako kdybys jim chtěl říkat, že Poláci přijali tu legislativu někdy okolo 2010, a tak teď nyní sklízejí. Zatímco my prosadili 416 loni na podzim... (a to ještě kdo ví, jak dopadne u ÚS)Sosa píše:Ale ANO nemá většinu v poslanecké sněmovně. A ta schvaluje zákony. Poláci měli kliku, že tam měli ME, protože se pak všichni báli ostudy a byli se schopni domluvit.Aram96 píše:[Přesně tak, proto jsem rád, že tam je jeden člověk a neřekl bych, že je neschopný ministr (jak tvrdí opozice kvůli D1 ). Neschopné je ANO jako celek, že nedokázali za 6 let pohnout s touhle legislativou, když mají dopravu i místní rozvoj. Výsledkem práce MMR bylo naopak prodloužení stavebního řízení, dostali jsme se na nějaké 150. místo mezi africké země
Nemluvě o tom, že zákonem o linových stavbách podle Německa se Babiš zaklínal před volbama 2013
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
To ale s většinou ve sněmovně nesouvisí. Na 416 se shodly snad všechny strany v PS. Problém je v tom, že ministři (ani poslanci) za ANO za těch cca 5 let, co jsou ve funkci, téměř nic konstruktivního v tomto směru nepředložili (kromě té 416). Žádný (komplexní) zákon o liniových stavbách, žádné zásadní zjednodušení stavebního zákona... To pak mohou mít poslanci z ostatních stran sebelepší úmysly, ale když vláda nemá výsledky, tak s tím mnoho nenadělají.Sosa píše: Ale ANO nemá většinu v poslanecké sněmovně. A ta schvaluje zákony. Poláci měli kliku, že tam měli ME, protože se pak všichni báli ostudy a byli se schopni domluvit.
Analogicky třeba i u obrany. S**bi za ANO vycouvali z tendru na radary, vrtulníky a okolo tendru na kolové BVP chodí jako kolem horké kaše. Měli resort 5let v ekonomicky velmi příznivé době a dokázali mnohem méně než Parkanová za ekonomické krize v době, kdy vláda ani neměla zaručenou většinu. S tím také poslanci z ostatních stran nic nenadělají...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Tohle myslíte vážně ? Napsal jste totální nesmysl ... kdyby to bylo tak, že ministerstvo něco připraví a pak by to spadlo ve sněmovně na malé podpoře, tak neřeknu ani slovo. Jenže oni se ani nesnažili něco udělat. Žádný návrh, věcný, paragrafový, mezirezortní připomínky, nic z toho kromě novely 416 (díky za ni) nebylo, přitom o zákonu o liniových stavbách mluví Babiš někdy od roku 2012 Na co většinu ?? Myslíte, že by tento zákon neměl podporu ve sněmovně ? Já tvrdím, že jediní, kdo by mohl být teoreticky proti, je KSČM a Zelení, kteří tam naštěstí nejsou. Opravdu mimo ta vaše poznámka, stejně tak jako poznámka 1975, který to napsal dobře s těmi časy .. právě proto mě štve, že to ANO neudělalo za 6 let, mohlo to už cca 2-3 roky platit (počítám, že zákon o liniových stavbách by trval déle než 416) tím pádem bychom začali sklízet někdy v letech 2020 a dál. Takhle budeme sklízet to, že dálnicím to v 95% nepomůže, ale alespoň VRT, takže to také vítám, to co chystají teď, ale je to o 5 let pozdějc než to mělo býtSosa píše:Ale ANO nemá většinu v poslanecké sněmovně. A ta schvaluje zákony. Poláci měli kliku, že tam měli ME, protože se pak všichni báli ostudy a byli se schopni domluvit.Aram96 píše:[Přesně tak, proto jsem rád, že tam je jeden člověk a neřekl bych, že je neschopný ministr (jak tvrdí opozice kvůli D1 ). Neschopné je ANO jako celek, že nedokázali za 6 let pohnout s touhle legislativou, když mají dopravu i místní rozvoj. Výsledkem práce MMR bylo naopak prodloužení stavebního řízení, dostali jsme se na nějaké 150. místo mezi africké země
Nemluvě o tom, že zákonem o linových stavbách podle Německa se Babiš zaklínal před volbama 2013