Ministr dopravy Dan Ťok

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět

Pro jaký čas jste?

SELČ (tzv. letní)
41
51%
SEČ (tzv. zimní)
32
40%
Jiný
8
10%
 
Celkem hlasů: 81

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Diaľničiar »

Vzhledem k tomu, ze i pan Lynx/theodor less je laik, tak vam to nevysvetli. Opetovne jen teoreticky napise 1000x opakovane teoreticke bludy, jak jsou urednici neschopni, jak se to musi zmenit. Atd. A ze se to musi zmenit tak jak to maji jinde. A ze k tomu postacuje sedlacky rozum a on by to davno zmenil. Atp.

Ano, Ceska republika (jako i nekolik dalsich) - zeme obstrukcii a odvolani. Radost v tomto segmentu byt a pohybovat se. Zdarma to totiz neni. Radost ale pro vsechny, jenom ne pro motoristy.

No a ministr Tok, at se to libi nebo ne, bude mozna nejdele pusobici v sektoru. Kdyby s nim byla takova nespokojenost tak uz nim davno neni. Ani ten mytni tendr by se nemenil ani mnoho jineho. To jsou reci pro (naivni) volice.

V podstate on dela co muze s rozpoctem ktere ma on a jeho organizace. Moc toho neni, protoze ono toho moc na chod tech organizaci ani nejde. Kde nejsou penize, nemuze byt ani kvalita. A Babis nema absolutni vetsinu, aby provadel zakony, ktere mohou umoznit spojit vicero typu pripravnich praci do jednoho baliku. Tam by se dal usetrit cas i penize.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lynx »

Honkl píše:
Lynx píše:Ťok: Rychleji by dálnice stavěl jen superman, věci ze stolu si nebalím

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/dan- ... domaci_lre

Možná je to taky spíš do sekce pro zasmání, alespoň tedy ten nadpis.
Jako lajkovi mi prosim vysvetli v cem se plete ohledne toho ze diky demokracii se do roka nemuze stavet. Kdyby nemel nikdo pravo na odvolani atd tak by to slo rychle. Kdyz se kouknu na kazdy usek d1 nebo dalsi typy dalnic tak tam vydim jenom same urednicke srandy a ruzne oddalovani.
Jedine v cem me stve je ze nic neudelal ohledne regulace rychlosti v useku Vysociny. Neprosadil vetsi pokuty kdyz clovek neudela zachranou ulicku. Mohl bych jmenovat dal :)
Rad se poucim protoze nejsem zadny expert na silnice a dalnice. Jenom me bavi koukat na letaky a mapy :)
Nikde netvrdím, to co mi podsouváte, tedy že se může do roka stavět a podobně. Mimochodem, Ťok není ve funkci rok, ale už asi 5 let.

Já jsem pouze upozorňoval na jeho silácké výroky typu "že rychleji by stavěl jen superman". Můžete mi tedy pro změnu vy obhájit, co se vám na tomhle nezdá ? Opravdu si myslíte, že rychleji než Ťok by stavěl jen superman ? Že tu výstavbu zvládá tak dokonale, že už to lépe nejde ?

Celkově mi ten rozhovor přijde ze strany Ťoka dost arogantní a silně přehnaný na straně toho co on všechno dokázal, jak se udělalo všechno nejlíp, jak bylo možné a podobně.
Diaľničiar píše:Vzhledem k tomu, ze i pan Lynx/theodor less je laik, tak vam to nevysvetli.
Nevím proč mě bez souvislosti spojujete s theodorem lessem ? Další invektivy ani nekomentuji. Zase bych byl já za toho zlouna, co si dovolí reagovat na agresi protiagresí.
Diaľničiar píše:V podstate on dela co muze s rozpoctem ktere ma on a jeho organizace. Moc toho neni, protoze ono toho moc na chod tech organizaci ani nejde. Kde nejsou penize, nemuze byt ani kvalita. A Babis nema absolutni vetsinu, aby provadel zakony, ktere mohou umoznit spojit vicero typu pripravnich praci do jednoho baliku. Tam by se dal usetrit cas i penize.
Peněz je dost, v tom žádný problém není. Máme růst jako málokdy, ideální čas pro investice. Dále nevím proč by Ťok nemohl např. reformovat ŘSD ? Nic mu v tom nebrání. Naopak, má ideální příležitost. A Babišovi taky nic nebrání vytvořit zákony, které by urychlily výstavbu. pro takové zákony by hlasovala i velká část opozice. Takže jen výmluvy .....
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od theodor less »

Honkl píše: Jako lajkovi mi prosim vysvetli v cem se plete ohledne toho ze diky demokracii se do roka nemuze stavet. Rad se poucim protoze nejsem zadny expert na silnice a dalnice.
Toto fórum je otevřené, mohou do něj vstupovat takřka všichni. To je ta dobrá zprava. Ta špatná zpráva je, že všichni nevstoupili najednou. Ti co vstoupili dříve přinášejí fakta, shromažďují pohledy z různých stran a o problémech diskutují. A pak máme ty, co vstupují postupně. Nevím, proč si někteří myslí, že právě jejich vstupem se začne diskutovat. Viděli v TV si nějaký rozhovor, udělali si názor a s tímto povrchním názorem vtrhnou do fóra a začnou psát. Blahosklonně přehlídnou, že existuje množství příspěvků vytvořených často chytrými lidmi. Pokud by si je přečetli, svůj povrchní názor vytvořený na základě jakési informace by opustili.
Pane Honkl, vy jste do fóra nevtrhl s nějakým názorem, vy naopak kladete pokorně otázky. Věřte, že většina z těchto otázek bude zodpovězena přečtením alespoň části předchozích příspěvků.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od mstitek »

Diaľničiar píše:V podstate on dela co muze s rozpoctem ktere ma on a jeho organizace. Moc toho neni, protoze ono toho moc na chod tech organizaci ani nejde. Kde nejsou penize, nemuze byt ani kvalita. A Babis nema absolutni vetsinu, aby provadel zakony, ktere mohou umoznit spojit vicero typu pripravnich praci do jednoho baliku. Tam by se dal usetrit cas i penize.
To chcete tvrdit, že s rozpočtem několik miliard korun nelze například všem zájemcům poslat stejnou verzi zadávací dokumentace? A to že Babiš nemá absolutní většinu a tedy nemůže měnit zákony je jenom výmluva. Obě důležitá ministerstva (doprava a místní rozvoj) je v rukou ANO už pět let. Za tu dobu se sami nedokázali domluvit na nějaké změně, natož ji formulovat jako zákon. Ale je pravda, že výmluvy ve stylu: já nic, já jsem jen ministr, slýcháváme už desetiletí.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Diaľničiar »

Vy vsichni chcete reformovat RSD. Reformovat se musi i fond, i sprava zeleznic atd. Nejdrive na to treba vybudovat opravdu kvalitni lidi. To se s prumernou hrubou mzdou 31000 Kc neda dosahnout. Tim debata konci. Tolik vydela kvalifikovany strojni delnik za 10h prace za den. Premie z hospodarskych vysledku stredni manazment RSD nevidi, nedostane 7-8000 2x do roka. Vidi mozna vanocni nikoliv ani 13. plat a dalsi a dalsi benefity. Neni tedy motivovany k jakemukoliv vykonu. Za to ale musi udelat mnoho vykonu. Proto radeji nedelaji a otsourcuji tyto cinnosti jinam, i kdyz to stoji vice penez. Ale prenasi sa i odpovednost. A kdyz se i najde 1 schopny pracovnik, sam po 6 letech pochopi, ze prace v tomto statnim molochu pro nej neni a system jej bud pohlti a prejde na uroven, kde pracuje nebo odejde. Do opacniho sektoru.

To, ze ma stat kazdy rok 100-150 mld. Kc navic je sice hezke, ale vidite to nekde? Ono se to tak nejak rovnomerne po 5% rozdava na vsechny strany az to najednou neni. Tudiz vase prazdni argumenty jak penize jsou - ne, nejsou. Nejsou v tom RSD, nevidi je ten clovek v kanclu, nevidi jej reditel ktery by mohl nadelovat odmeny za dobrou praci. Nejsou a nebudou.

A ne ze chci nebo nechci neco tvrdit. Vy tady mlatite prazdnou slamu radu let a jeste se radu let nic nezmeni. Samozrejme, ze z hlediska ministerstva jde o vymluvy, ale jen do te miry, do ktere je nutno zmenit legislativu, do ktere se neustale nekdo odvolava, do ktere manipuluje s medii, ze mu jsou upirana prava atd.

Ceska republika hlavne nepotrebuje mit mnoho firem/instituci, ktere ridi rozvoj infrastruktury. Potrebuje jit modelem - 1 agentura, ktera bude rozvijet jak silnicni, tak zeleznicni, lodni a leteckou infrastrukturu. O dopravu at se pak staraji prislusni silnicni, zeleznicni atd. spravci. Ale infrastruktura staci jedna. Model Irska, Madarska atd. A ne neustale rozdrobovat kompetence a clenit na jednotlive segmenty.

Ale dal je zbytecne psat. Pro tyto zmeny tady v tomto prostoru neni misto. Ani politicke ani jine. A ani nebudou.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od mstitek »

Diaľničiar píše:Vy vsichni chcete reformovat RSD. Reformovat se musi i fond, i sprava zeleznic atd. Nejdrive na to treba vybudovat opravdu kvalitni lidi. To se s prumernou hrubou mzdou 31000 Kc neda dosahnout. Tim debata konci. Tolik vydela kvalifikovany strojni delnik za 10h prace za den. Premie z hospodarskych vysledku stredni manazment RSD nevidi, nedostane 7-8000 2x do roka. Vidi mozna vanocni nikoliv ani 13. plat a dalsi a dalsi benefity. Neni tedy motivovany k jakemukoliv vykonu. Za to ale musi udelat mnoho vykonu. Proto radeji nedelaji a otsourcuji tyto cinnosti jinam, i kdyz to stoji vice penez. Ale prenasi sa i odpovednost. A kdyz se i najde 1 schopny pracovnik, sam po 6 letech pochopi, ze prace v tomto statnim molochu pro nej neni a system jej bud pohlti a prejde na uroven, kde pracuje nebo odejde. Do opacniho sektoru.

To, ze ma stat kazdy rok 100-150 mld. Kc navic je sice hezke, ale vidite to nekde? Ono se to tak nejak rovnomerne po 5% rozdava na vsechny strany az to najednou neni. Tudiz vase prazdni argumenty jak penize jsou - ne, nejsou. Nejsou v tom RSD, nevidi je ten clovek v kanclu, nevidi jej reditel ktery by mohl nadelovat odmeny za dobrou praci. Nejsou a nebudou.

A ne ze chci nebo nechci neco tvrdit. Vy tady mlatite prazdnou slamu radu let a jeste se radu let nic nezmeni. Samozrejme, ze z hlediska ministerstva jde o vymluvy, ale jen do te miry, do ktere je nutno zmenit legislativu, do ktere se neustale nekdo odvolava, do ktere manipuluje s medii, ze mu jsou upirana prava atd.

Ceska republika hlavne nepotrebuje mit mnoho firem/instituci, ktere ridi rozvoj infrastruktury. Potrebuje jit modelem - 1 agentura, ktera bude rozvijet jak silnicni, tak zeleznicni, lodni a leteckou infrastrukturu. O dopravu at se pak staraji prislusni silnicni, zeleznicni atd. spravci. Ale infrastruktura staci jedna. Model Irska, Madarska atd. A ne neustale rozdrobovat kompetence a clenit na jednotlive segmenty.

Ale dal je zbytecne psat. Pro tyto zmeny tady v tomto prostoru neni misto. Ani politicke ani jine. A ani nebudou.
Souhlasím, že s tímto platem se toho moc dělat nedá. Řešením je transformovat ŘSD tak, aby mohlo nabízet konkurenceschopné platy a ne podle tabulky. To je ovšem něco, co musí prosadit ministr dopravy. A ten současný do toho určitě nepůjde.

Já celkem chápu Vaši skepsi, o tomhle se mluví už dlouhá léta (a nejen v resostu dopravy), ale nikdo do toho nechce říznout, jelikož je to politicky dost sebevražedná záležitost. Jenže když se budem všichni tvářit, že to prostě nejde, tak se to opravdu nikdy nezmění. Stačí se podívat do okolních zemí, že když se opravdu chce, tak to jde.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od theodor less »

Diaľničiar píše:To, ze ma stat kazdy rok 100-150 mld. Kc navic je sice hezke, ale vidite to nekde? Ono se to tak nejak rovnomerne po 5% rozdava na vsechny strany az to najednou neni.
Ano, souhlasím. Prostě se ty peníze prožerou. Až bude ekonomika v útlumu (doufejme, že to nebude krize), tak příjdou škrty a na reformu zase nebude.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

Diaľničiar: Prosím vás, jaké mlácení prázdné slámy? Už řadu let tu mnozí píšeme, že je potřeba změnit právní formu ŘSD, aby tam byla větší volnost v odměňování. Mluvilo se o tom ještě před Ťokem, byl na to dokonce zpracován projekt. A Ťok za 5 let nedosáhl v této věci žádný významný pokrok.
Diaľničiar píše: A Babis nema absolutni vetsinu, aby provadel zakony, ktere mohou umoznit spojit vicero typu pripravnich praci do jednoho baliku. Tam by se dal usetrit cas i penize.
A on potřebuje absolutní většinu? Na novele zákona o liniových stavbách zavádějící institut předběžné držby se shodly všechny strany v parlamentu. Kdyby Ťok nebo Dostálová (či svého času Šlechtová) přišly se schůdným návrhem zákona zjednodušujícího/slučujícího procesy EIA, ÚR, SŘ získali by s vysokou pravděpodobností dostačující podporu. Oni ale jaksi nepředložili nic. Resp. jen Šlechotvá novelu SZ nevhodnou pro liniové stavby - kde nedává smysl jít do EIA s projektovou dokumentací ve stavu DSP. Za těch 5 let co strávil ŤOK na MD mohl takový zákon projít schvalovacími kolečky třeba dvakrát.
Diaľničiar píše:
To, ze ma stat kazdy rok 100-150 mld. Kc navic je sice hezke, ale vidite to nekde? Ono se to tak nejak rovnomerne po 5% rozdava na vsechny strany az to najednou neni. Tudiz vase prazdni argumenty jak penize jsou - ne, nejsou. Nejsou v tom RSD, nevidi je ten clovek v kanclu, nevidi jej reditel ktery by mohl nadelovat odmeny za dobrou praci. Nejsou a nebudou.
Nikdo Babiše s Ťokem nenutil, aby populisticky rozfrcali 5+ mld Kč ročně za nesmyslné slevy jízdného pro študáky a důchodce. Nemusí ty přebytky tolik cpát do důchodů a dalšího kupování voličů, když jde navíc "pouze" o komunální volby. A pokud by to s infrastrukturou mysleli vážně, nebylo by zas takové drama zvednout daň z minerálních olejů třeba o 1 Kč/l a to celé dát do SFDI namísto rozpouštění v důchodech. Rozšířit mýto na silnicích I. tříd (namísto vytlačování kamionů na silnice I. tříd "nulovým mýtem"). atd.
Diaľničiar píše: Ceska republika hlavne nepotrebuje mit mnoho firem/instituci, ktere ridi rozvoj infrastruktury. Potrebuje jit modelem - 1 agentura, ktera bude rozvijet jak silnicni, tak zeleznicni, lodni a leteckou infrastrukturu. O dopravu at se pak staraji prislusni silnicni, zeleznicni atd. spravci. Ale infrastruktura staci jedna. Model Irska, Madarska atd. A ne neustale rozdrobovat kompetence a clenit na jednotlive segmenty.
Jasně. Takže máme dlouhodobě zavedený systém investorů a správců infrastruktury a potřebujeme ho zefektivnit, ale místo kvalitnější legislativy a zefektivnění procesů přípravy staveb budeme totálně převrtávat subjekty investorů. :crazy:
Můžete nám laikům prosím osvětlit přínosy takové změny a vysvětlit v čem převažují nad náklady a riziky? Taková změna může také klidně vést k úplně opačnému, než zamýšlenému efektu...

A propos, nejste vy náhodou Dan Ťok? :lol:
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Aram96 »

Diaľničiar píše: V podstate on dela co muze s rozpoctem ktere ma on a jeho organizace. Moc toho neni, protoze ono toho moc na chod tech organizaci ani nejde. Kde nejsou penize, nemuze byt ani kvalita. A Babis nema absolutni vetsinu, aby provadel zakony, ktere mohou umoznit spojit vicero typu pripravnich praci do jednoho baliku. Tam by se dal usetrit cas i penize.
Přesně tohle mělo být uděláno. Ministrem je 5 let, to tady dlouho, dlouho nebylo a vidíte někde pokrok. Já ne. Kromě novely 416 (mnohokrát díky za ni !) není nic. Díky tomu, že má Babiš hromadu peněz, tak se narvaly do přípravy a oprav a stavba dálnic se opravdu rozjela v porovnání s pár lety nazpět.
To s tou většinou je naprostý nesmysl, kdyby s něčím přišli, tak 90% sněmovny na to ruku zvedne, viděli jsme 416, takže to je naprostá výmluva. Kdyby měl většinu, tak by mohl připadat zákon o pražském okruhu stylu autokracie, že prostě povede tam a tam a nikdo k tomu nebudete nic říkat a postaví se, protože jinak se asi nedostaví.

Dále píšete o tom reformování řsd, že to s průměrnými platy 30k nejde. Já bych to viděl přesně obráceně. Je potřeba ŘSD reformovat, klidně způsobem, že do toho dají i SŽDC a vznikne jedna polostátní organizace, která díky "soukromé" části už bude moci nabízet úplně jiné platy a efektivita práce bude úplně někde jinde. Ale jak již bylo napsáno, toho se asi nedočkáme, protože se do toho nebude nikdy žádnému ministrovi dopravy chtít jít. Z politických důvodů :cry:

Babiš sám o sobě je dobrý manažer a populista, ale jako člověk (a podnikatel) a premiér, je totální ubožák a hajzl. V novoročním rozhovoru řekne, že dálnice mohli dávno postavit ti před ním, že to ODS měla postavit. Co na jako chcete říct. ANO má dopravu finance a místní rozvoj 5 let a že by byly vidět výsledky, to se říct dá - v podobě prodloužení průměrné délky stavebního řízení :zvraci: a nárůstu papírování všeobecně. Pořád se vymlouvá na staré strany a že oni jsou noví a všechno co je dobré, udělal jen on (nehledě na ČSSD a opoziční návrhy) a vše co je špatné, to jsme zdědili nebo jsme to chtěli změnit, ale opozice nebo koaliční partner to zavrhli. :zvraci:

Peněz je opravdu o mraky více každým rokem a přesně jak bylo napsáno, moc to vidět není. Jedině snad v důchodech, aspoň že tak, ale místo prachsprostého přidávání má být změna celého systému. Stejně tak doprava. "Rvou" peníze do přípravy, ale to, proč je tak dlouhá a krkolomná, není kvůli penězům. Všechny nové peníze tato vláda prožírá na kdejakých slevách a dotacích, investice vůči HDP nebo celkovému rozpočtu jsou teď menší, než měl Kalousek za krize, jako to je fakt na :zvraci: Z tohoto pohledu je tato vláda, snad kromě nesmyslu EET, naprosto jen udržovací a s ničím novým alespoň trochu převratným a potřebným nepřišla. Nejhorší je, že to třetina národa vidí asi obráceně, než je realita :(

Edit: koukám že mě někdo o chvíli předběhl a napsal skoro to samé, tak pardon za "opakování" :mrgreen:
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Aram96 »

Gejza píše:
Diaľničiar píše: Ceska republika hlavne nepotrebuje mit mnoho firem/instituci, ktere ridi rozvoj infrastruktury. Potrebuje jit modelem - 1 agentura, ktera bude rozvijet jak silnicni, tak zeleznicni, lodni a leteckou infrastrukturu. O dopravu at se pak staraji prislusni silnicni, zeleznicni atd. spravci. Ale infrastruktura staci jedna. Model Irska, Madarska atd. A ne neustale rozdrobovat kompetence a clenit na jednotlive segmenty.
Jasně. Takže máme dlouhodobě zavedený systém investorů a správců infrastruktury a potřebujeme ho zefektivnit, ale místo kvalitnější legislativy a zefektivnění procesů přípravy staveb budeme totálně převrtávat subjekty investorů. :crazy:
Můžete nám laikům prosím osvětlit přínosy takové změny a vysvětlit v čem převažují nad náklady a riziky? Taková změna může také klidně vést k úplně opačnému, než zamýšlenému efektu...

A propos, nejste vy náhodou Dan Ťok? :lol:
V tom sjednocení SŽDC A ŘSD bych viděl velký přínos v tom, že to vyřeší "transformaci" obou organizací tak trochu zároveň, ale hlavní přínos bych viděl v tom, že by se dopravní infrastruktura plánovala jako celek. Prostě mi přijde, že se úplně zvlášť plánují silnice a dálnice, a vlaky úplně mimo to jako by byly v jiném světě. Kolikrát se staví nové dráhy nebo rekonstruují stávající, ale tak, že efekt, čili přesun IAD na koleje, je nulový, a to je špatně. Tohle by se díky tomu mohlo dosti změnit. Prostě se řekne: tyhle 2 města mají dobrý vlak, tam silnice tak nehoří, nebo celkově provázat stavbu nových silnic s dráhami v tom smyslu, že díky silnicím bude mnohem lepší dostupnost na nádraží a přesun na vlak.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Lynx »

Diaľničiar píše:To, ze ma stat kazdy rok 100-150 mld. Kc navic je sice hezke, ale vidite to nekde? Ono se to tak nejak rovnomerne po 5% rozdava na vsechny strany az to najednou neni. Tudiz vase prazdni argumenty jak penize jsou - ne, nejsou. Nejsou v tom RSD, nevidi je ten clovek v kanclu, nevidi jej reditel ktery by mohl nadelovat odmeny za dobrou praci. Nejsou a nebudou..
Ale ty peníze se nemusí rozdělit a rozmělnit, ty se dají dát právě na ty investice a potřebné reorganizace. Takže peníze jsou, ne že ne !

To jen zastánci starých pořádků (a že jich tady je !) mají představu, že nic nejde, nic se nedá změnit, peníze nejsou, nic není řešitelné .... a právě s tímhle uvažováním jsme dosáhli toho, že jsme stát s nejhorším fungováním státního investora v regionu a s nejslabší výstavbou dálnic široko daleko ! Nejen, že zaostáváme za západem, ale i za V4 !

Přitom jinak jsme z V4 hospodářsky nejsilnější. Takže jak je možné, že podle vás nemáme na dopravu peníze a ti hospodářsky slabší je mají ? Není tam troch paradox ?

My ty peníze máme, ale ochota ke změnám chybí. To je vidět i na tomto fóru, jak někdo mluví o změnách tak se na něj snese horda agresivních odpůrců, kteří sice nedokážou formulovat oponenturu, za to o to víc používají nejrůznější osobní útoky, argumentační fauly a podobně. Prostě ten odpor zastánců starých pořádků a rezistence ke změnám je u nás mimořádný.

Ale nutné je nerezignovat a snažit se to změnit !
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Diaľničiar »

To je vsechno moc hezke, ale realita je takova jaka je. A jak pak ji zmenite? Tim, ze to tady napisete klidne i na 200 stran se to nezmeni.

A ano, tam ten bod, ze jste hospodarsky velmi silna zeme, opetovne souhlas. Ceska republika opravdu je. Penez v systemu je dost, to ja rikam neustale, ale jsou spatne prerozdelene. Takze kdyz je navic 20 mld. Kc stavi se prakticky stejne jako kdyz je navic 100 mld. Kc. Jsou sice EU fondy, ale vysledek neni tak razantne znat jako treba v Polsku. Protoze je moc priorit se spatnym, zastaralym smyslenim. Rozdrobenost kompetenci a neporadek (nechci psat ze bordel) v tom kdo ma co vlastne udelat. Pritom je i fond, do ktereho se sypou penize, stat umi financovat stavby i bez fondu EU, stejne jak je tomu i v Madarsku, ale oproti Madarsku je ta ceska dalnicni sit v 1/2 urovni. A tyto noznice se rozeviraji. Muze se CR bit do prsou jak ma ty dalnice siroke, ale ty samotne km do rozsahu nejsou. A to co ma byt siroke, ta paterni D1 kdyz uz se konecne modernizuje, tak se naprimo v cele delce nerozsiruje, coz je velika skoda. Nebo zamer? A jeste i tato stavba za par desitek mld. Kc jde pres EU fondy.

Ochota ke zmenam je miziva, protoze se vzdycky najdou duvody, pro ktere je i v Nemecku na tom neco spatne. Vypichne se 10% problemu Nemecka, Rakouska a Francie jakozto 90% podil problemu, proc to nerealizovat tim smerem. Ale ze ta ceska realita je o tom, ze 90% nefunguje vubec dobre a ta ciste vlastni cesta nefunguje, to neuvadi nikdo. Pred lety jsem vas upozornil na starou EIA, ze to bude veliky problem. Pamatujete? Proc na to musim upozornit ja a ne tisicovky pracovniku ve statni sprave? To oddalilo procesy vystavby o roky. A najednou to padlo pro tak veliky balik projektu, ze nez se to dava dohromady - tak jsou zastarale dalsi dokumentace a museji se co? Aktualizovat. Dalsi desitky mil. Kc fuc. A ono se porad ale nestavi. Kdyby nekdo spocetl kolik penez sezralo vypracovani jen dokumentaci a jejich opakovani, protoze se za 20 let delaji na 3x tak to jsou miliardy korun. Takhle se opravdu neplanuje. Ani to pak nevychazi k dopravnim modelum a dopravni realite. Pak kolabuje vetsina statu a najednou se to ale tendrovat neda. Pak jsou zas vysoke ceny, kdyz stavari obsadi kapacity na mnoho desitek %, tak nejdou s cenou nize. A to vse se vsim souvisi. Problem je, ze pan Babis o tom jenom mluvi. Nedela pro napravu nic. Jako ti pred nim ale ani nemluvili. Slovensko treba dokaze jednou vypracovane stanovisko EIA do roka aktualizovat a uvest do praxe. Je to i o nauceni se pracovat se systemem v EU, komisi Jaspers atd. Pak se ledacos da - a pri trose sikovnosti i to Slovensko (nemyslete si, ze Slovensko je nejaky zazrak oproti CR) dokaze nastavit legislativu tak, ze i kdyz neni vsechno ukoncene tak se tunel razi. I kdyz formalne se nestavi, probihaji formalne jen banske prace. Taky se zahajila vystavba na nevysporadanem pozemku. Protoze skoda je mensi nez kdyz se stavba odlozi. S celou tou plejadou dokumentaci a vytendrovanou cenou. To jsou "jen finty" jak resit uskali, ktera jsou ale u liniovych staveb bezna.

Pan Tok je z praxe. O to vice je udivujici, ze potreboval rozhled na zacatku. Rozhled potrebuje manazer, ktery je z jine oblasti. Takhle to tady muzeme psat dokolecka. Ale ano - CR ma penez jako stat dost. Oproti Slovensku. A oproti Madarsku ma CR 1/2 statni dluh. Polaci dohaneji skluz. Ale v 2020 bude skluz srovnany se stavem v CR. Kdyz to ale jim jde posledni roky a tady to nejde, kdo na tom bude lepsi v dalsi dekade? A proc to tady nejde ... vsichni stoji v tech samych kolonach.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od theodor less »

Aram96 píše:V tom sjednocení SŽDC A ŘSD bych viděl velký přínos v tom, že to vyřeší "transformaci" obou organizací tak trochu zároveň, ale hlavní přínos bych viděl v tom, že by se dopravní infrastruktura plánovala jako celek.
Racionalizace tohoto typu vždy dopadly tak, že jenom přibylo další patro pyramidy. Ředitelé zůstali řediteli, a celé to zastřešil generální ředitel s celým svým nákladným aparátem.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

Aram96 píše: V tom sjednocení SŽDC A ŘSD bych viděl velký přínos v tom, že to vyřeší "transformaci" obou organizací tak trochu zároveň, ale hlavní přínos bych viděl v tom, že by se dopravní infrastruktura plánovala jako celek. Prostě mi přijde, že se úplně zvlášť plánují silnice a dálnice, a vlaky úplně mimo to jako by byly v jiném světě. Kolikrát se staví nové dráhy nebo rekonstruují stávající, ale tak, že efekt, čili přesun IAD na koleje, je nulový, a to je špatně. Tohle by se díky tomu mohlo dosti změnit. Prostě se řekne: tyhle 2 města mají dobrý vlak, tam silnice tak nehoří, nebo celkově provázat stavbu nových silnic s dráhami v tom smyslu, že díky silnicím bude mnohem lepší dostupnost na nádraží a přesun na vlak.
A proč by se měla SŽDC transformovat? Máte informace, že by tam něco výrazně nefungovalo? Mě se třeba nelíbí, jakým způsobem tam zadávají studie proveditelnosti (které pak občas smete CK MD ze stolu) a slyšel jsem stížnosti na duplicitní činnost jejich odboru strategie (vůči stejnému odboru na MDČR). Jinak ale nemám informace o problémech, které by dosahovaly úrovně problémů na ŘSD. Transformací by se to mohlo zhoršit...
To co píšete je zajímavé, ale my tu diskutujeme, jak řešit problémy v procesním a projektovém managementu na ŘSD. A ne o koncepci výstavby infrastruktury. To je spíše věcí MDČR, které má i politické páky na to, aby to řešilo s dotčenými kraji a městy (váš model by stejně lépe neřešil koordinaci aktivit státního investora s kraji a městy). Souhlasím, že je velmi potřeba komplexní koncepce rozvoje železniční infrastruktury, zejména pak s ohledem na koordinaci staveb VRT a konvenčních tratí, návazností na jiné mody a hledání kompromisního řešení potřeb osobních a nákladních dopravců. To je ale opět spíše věcí MDČR, než SŽDC. SŽDC nemůže rozhodovat o politických věcech, na kterých naplňování takové koncepce záleží...
A to, že taková koncepce neexistuje a schvalují se záměry projektů na konvenční síti, aniž by se znaly parametry souvisejících staveb VRT je další manažerskou chybou Ťoka...
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

Diaľničiar píše: by měli být financováni na místní úrovni, a ne až z Bruselu). Ta Jsou sice EU fondy, ale vysledek neni tak razantne znat jako treba v Polsku. Protoze je moc priorit se spatnym, zastaralym smyslenim.
Souhlas. Specifických cílů je v OPD II asi moc. O ostatních OP a o implementaci podpory z fondů EU jako takové to ovšem platí dvojnásob. Je přímo zrůdné, že se třeba z ESF platí sociální pracovníci (kteří roztříštěnost podpory se pak vrací jako bumerang tím, že je celá veřejná sféra zahlcená administracemi podpory EU a nemůže se soustředit na skutečné priority, jako třeba budování dopravní infrastruktury.
Diaľničiar píše: oproti Madarsku je ta ceska dalnicni sit v 1/2 urovni. A tyto noznice se rozeviraji....
Polaci dohaneji skluz. Ale v 2020 bude skluz srovnany se stavem v CR.
Nechci být alibistou, ale v Maďarské rovinaté pustě s nízkou hustotou osídlení se dálnice budují o dost snáze. Totéž platí o Polsku.
Diaľničiar píše: Pred lety jsem vas upozornil na starou EIA, ze to bude veliky problem. Pamatujete? Proc na to musim upozornit ja a ne tisicovky pracovniku ve statni sprave? To oddalilo procesy vystavby o roky.
Tohle samozřejmě věděli jak úředníci tak politici. A stejně dobře věděli, že první vláda, která uvede do praxe příslušnou novelu Zákona o EIA, jejíž účinnost byla oddalována cca 10 let, bude řešit balík problémů a nebude stavět. Proto se to odkládalo dokud nehrozilo, že infridgement přejde do ostré fáze se sankcemi. Asi by se to dalo vyřešit efektivněji hned na začátku, když s tím požadavkem EK v době vstupu ČR do EU přišla, ale tehdejší politici bohužel nenašli odvahu. Ti potom už jen doufali, že to "schytají" ti po nich... Nakonec to schytal Ťok, ale ani ten to nevyřešil zrovna efektivně. Místo aby se domluvil se svým soudruhem Brabcem o nějakém efektivním průběhu ověřovacích stanovisek, rok přešlapovali na místě a pak to MŽP ověřovalo šnečím tempem.
Diaľničiar píše:Kdyby nekdo spocetl kolik penez sezralo vypracovani jen dokumentaci a jejich opakovani, protoze se za 20 let delaji na 3x tak to jsou miliardy korun.
Souhlas. U dokumentací létají (z dlouhodobého hlediska) z okna miliardy. Zatímco předražené stavby dočasně vyřešila krize a vyhladovění sektoru Bártou, na projektantech se to až tak citelně neprojevilo, a projektuje se vesele dál a pořád dokola. Ovšem jakmile do toho říznete, bude to mít nejspíše opět neblahý dopad na propad výstavby na několik let. Hlásí se nějaký dobrovolník?
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od theodor less »

Gejza píše:. Zatímco předražené stavby dočasně vyřešila krize a vyhladovění sektoru Bártou, na projektantech se to až tak citelně neprojevilo, .....
Vaše slova jsou balzám na mou duši. Jenom malá pochybnost, myslím, že největší chybou Bárty bylo zastavení přípravy včetně projektování. Pokud mluvím o něčem jiném než vy, tak se omlouvám.
Mike
Příspěvky: 4988
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Mike »

dálničáři, to si tu rozpoutal...

jinak že bureš nemá, není pravda, má dokonce víc než zde uvedené MD a MPR
má i ministerstvo financí a ministerstvo životního prostředí
a má i vládu
čili, kdyby chtěl, tak už sype návrhy zákonů do parlamentu
jenže jeho zajímá, jak udržet monopol pro řepku ( anebo převzít tu modernější konkurenci )
a jak odstranit vlivné v kauze čapák a nerozházet si to v EU
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Aram96 »

Gejza píše: A proč by se měla SŽDC transformovat? Máte informace, že by tam něco výrazně nefungovalo? Mě se třeba nelíbí, jakým způsobem tam zadávají studie proveditelnosti (které pak občas smete CK MD ze stolu) a slyšel jsem stížnosti na duplicitní činnost jejich odboru strategie (vůči stejnému odboru na MDČR). Jinak ale nemám informace o problémech, které by dosahovaly úrovně problémů na ŘSD. Transformací by se to mohlo zhoršit...
To co píšete je zajímavé, ale my tu diskutujeme, jak řešit problémy v procesním a projektovém managementu na ŘSD. A ne o koncepci výstavby infrastruktury. To je spíše věcí MDČR, které má i politické páky na to, aby to řešilo s dotčenými kraji a městy (váš model by stejně lépe neřešil koordinaci aktivit státního investora s kraji a městy). Souhlasím, že je velmi potřeba komplexní koncepce rozvoje železniční infrastruktury, zejména pak s ohledem na koordinaci staveb VRT a konvenčních tratí, návazností na jiné mody a hledání kompromisního řešení potřeb osobních a nákladních dopravců. To je ale opět spíše věcí MDČR, než SŽDC. SŽDC nemůže rozhodovat o politických věcech, na kterých naplňování takové koncepce záleží...
A to, že taková koncepce neexistuje a schvalují se záměry projektů na konvenční síti, aniž by se znaly parametry souvisejících staveb VRT je další manažerskou chybou Ťoka...
Ne, nemyslím si že je nějak potřeba sždc transformovat. Myslel jsem, že kdyby se měly sjednocovat (jak někdo napsal výše), tak by bylo dobré udělat to rovnou i s tou transformací, protože takovému podniku se prostě lépe funguje. Může si brát úvěry, chová se více soukromě, takže určitě platy by byly na jiné úrovni a další výhody, vidíme ze zahraničí. Jen jsem to napsal jako reakci na myšlenku sjednocení řsd a sždc. Ale každopádně by bylo záhodno ŘSD reformovat na "soukromější" podnik, kvůli platům asi nejvíce.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Diaľničiar »

Gejza píše:Nechci být alibistou, ale v Maďarské rovinaté pustě s nízkou hustotou osídlení se dálnice budují o dost snáze. Totéž platí o Polsku.
Takze se vsim souhlas ale s timto ne? Nenechte se vysmat. Kdyz uz tak ne modernizace stavajici trasy D1 ale nova vystavba paralelni trasy. S tunely a mosty a zcela jinak. Ne jak dnes. Dnes to same jenom novejsi povrch. To by ani komuniste jakozto zhotovitele nedosli s nicim mensim co do rozsahu. A ani na to nejsou penize. I to musi financovat ta dojni krva zvana EU? Se vsemi omezenimi za 1 mld. eur. Dosti malo efektu takova modernizace. Madarska pusta neni az tak pusta. Vy kde az tak stavite ty tunely? Nebo dlouhe mosty? Rozdil mezi tou tzv. pustou a CR je pomalu 900 km. Uvedomujete si to? A to mate 2x nizsi statni dluh, ale stojite v kolonach 4x deleji nez oni. To jsou jen reci a projektantsky biznis; za mosty se penize sypou, za rovinu nikoliv. Ale budte klidne alibistou.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Gejza »

Diaľničiar: To že v rovinaté, relativně řídce osídlené krajině se liniové stavby projektují, prosazují a realizují snáze je objektivní fakt.
Tím ale nechci omlouvat neschopnost našeho státu, který bohužel (nejen) v této oblasti zaostává i za tím Polskem a Maďarskem, vůči kterému se v posledních dekádách s oblibou prezentoval jako úspěšnější.

Ke zbytku se vyjadřovat nebudu, protože to by bylo opravdu jen tlučení slámy...
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Aram96 »

Tak dneska si premiér byl podebatovat sám proti sobě. Kromě toho, že by tam nejraději neměl ani toho moderátora, Moravce, tak zase klasicky brečel svaloval vše na jiné atd. Každopádně se chvástal, že Moravec lže a teď že se staví a otevírá, jako nikdy. Ano stavbu rozjeli, ale to otvírání nevím teda. To podstatné co pro mě ale bylo, je tvrzení, že reformace ŘSD není pro občany důležitá, takže v tomto volebním období se o tom nebude ani mluvit, natož aby se něco začalo chystat. :cry: Tahle vláda neudělá jedinou věc, která by byla málo “prodatelná” za hlasy.
tod
Příspěvky: 25
Registrován: 10.11.2015 23:00:03

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od tod »

Až zábavné bylo sledovat Moravce a Babiše, jak nedokážou pochopit rozdíl mezi oběma grafy, kdy Babiš ukazuje čísla zahájených a zprovozněných nových dálnic a modernizace D1 za ministra Ťoka (tedy léta 2015, 2016, 2017 a 2018) a Moravec ukazuje čísla zprovozněných nových dálnic za rok 2018. Oba grafy jsou tedy správné :)

Odkaz: https://www.ceskatelevize.cz/porady/112 ... 030500106/
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Aram96 »

tod píše:Až zábavné bylo sledovat Moravce a Babiše, jak nedokážou pochopit rozdíl mezi oběma grafy, kdy Babiš ukazuje čísla zahájených a zprovozněných nových dálnic a modernizace D1 za ministra Ťoka (tedy léta 2015, 2016, 2017 a 2018) a Moravec ukazuje čísla zprovozněných nových dálnic za rok 2018. Oba grafy jsou tedy správné :)

Odkaz: https://www.ceskatelevize.cz/porady/112 ... 030500106/
Přesně, taky mě zamrzelo, že Moravec nebyl sto mu to říct, že modernizace se do nových úseků nepočítá nebo že tam má v těch součtech i jedničky ( to kdyby tam měl ty nová čísla se kterými naposled operoval Ťok). Každopádně co se otevírání týče, tak nebyl by Babiš pozadu i včetně modernizace v porovnání s léty nějak 2006-08 nebo kdy to byly ty velké otvíračky ...
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od Martin96 »

V něčem ale měl Babiš pravdu a Moravec mu to pořád vnucoval, jako by za to musel on, a to je příprava staveb českých silnic a dálnic a jejich délka. Pokud tedy příprava staveb trvá v průměru 13 let, tak těžko se něco změní během několika let, během kterých je u kormidla Babiš a spol. Tohle je práce mj. i bývalého ministra Bárty, který přípravu všech klíčových staveb zmrazil a rozběhlo se to až s nástupem Ťoka, plus špatných zákonů (jednak že má prioritu nabídka s nejnižší cenou, která může naopak všemu uškodit a pozastavit výstavbu i na roky dopředu - ať už pochybnou kvalitou nebo nezajištění podmínek výstavby ať už z důvodu ekonomické nebo personální, druhak složité výkupy pozemků či délka vydání SP). Nicméně nechápu, proč se Babiš zastává vedení ŘSD, které sice se bije do prsou že se staví, ale tam jsou stále stejní lidé, jako byli právě za doby Bárty či Stanjury... Že bychom těch odborníků, kteří by místo současného vedení dali ŘSD do kupy, měli málo?
A že Babiš neumí argumentovat, jsem si zvykl, ale Moravec jakožto zaměstnanec ČT, by měl být nezávislý a neměl by prosazovat své vlastní názory na poli veřejnoprávní televize...
Takový můj osobní pohled na dnešní komedii... :)
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ministr dopravy Dan Ťok

Příspěvek od ML90 »

Gejza píše:Nechci být alibistou, ale v Maďarské rovinaté pustě s nízkou hustotou osídlení se dálnice budují o dost snáze. Totéž platí o Polsku.
Občas je fajn si zjistit fakta, abych nebyl za blbce :) Polsko má téměř stejnou hustotu osídlení jako ČR (123 ob./km2 vs. 134 ob./km2). Jasně že existují méně zalidněné regiony (hlavně území získané po válce od Německa mimo Slezsko), ale to máme třeba v západních nebo jižních Čechách taky. Naopak třeba jižní Polsko je velmi hustě osídlené a urbanisticky roztříštěné, takže protáhnout nové silnice zástavbou je hodně velký problém (nejvíc Slezské vojvodství: 370 ob./km2, což je víc než jakýkoliv český kraj a srovnatelné třeba s Belgií). Bourání domů kvůli stavbě dálnic a rychlostních silnic je naprosto běžné. Doporučuju si prohlédnout třeba průchod S1 okolím měst Bielsko-Biała a Żywiec.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“