Ministr dopravy Dan Ťok
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Ministr v Událostech, komentářích o výstavbě dálniční sítě s Františkem Lehovcem z ČVÚT stavební fakulty
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... roce-2017/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... roce-2017/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Viděl jsem, Ťok je neuvěřitelný optimista. Ale čas ukáže, fandím mu, působí na mě docela rozumě. Ale 110 km zahájeno v roce 2015? Tomu nevěřím
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Škoda, že nejsou uvedeny konkrétní stavby. Ale s D1 /modernizace/ a silnicemi I.třídy to asi naskáče.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Koukám že pan ministr je vtipálek.medvid píše:Viděl jsem, Ťok je neuvěřitelný optimista. Ale čas ukáže, fandím mu, působí na mě docela rozumě. Ale 110 km zahájeno v roce 2015? Tomu nevěřím
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Pan ministr sice optimista je (což je na jednu stranu dobře) ale nemyslím si, že by to bylo až tak nereálné...
Podle tabulky v http://www.silnice.info/planovana_vystavba_v_CR2.php by těch 110 km možná odpovídalo, když se rozjede celá D3 mezi Veselím a Borkem, R49, D1 u Přerova a modernizace. D3 už se konečně odblokovala, D1 snad taky během roku se pohne...
100% to nebude a část se určitě rozjede až těsně před koncem roku ale buďme rádi za to...
Podle tabulky v http://www.silnice.info/planovana_vystavba_v_CR2.php by těch 110 km možná odpovídalo, když se rozjede celá D3 mezi Veselím a Borkem, R49, D1 u Přerova a modernizace. D3 už se konečně odblokovala, D1 snad taky během roku se pohne...
100% to nebude a část se určitě rozjede až těsně před koncem roku ale buďme rádi za to...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
R49 letos rozhodně nevidím ... celou D3 od veselí bo budějice taky ne, ale zase může s počty zamíchat R4 Skalka - II/118 a možná R48 ... kéž by se začala i stavba R55 Otrokovice obchvat JV
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
tiskovka ke 100 dnům v čele resortu:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... at-v-noci/
a Interview ČT24
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1009 ... 058040311/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... at-v-noci/
a Interview ČT24
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1009 ... 058040311/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Český rozhlas: Ťok věděl o uplácení, říká někdejší šéf oddělení vnitřního auditu Skansky
http://zpravy.rozhlas.cz/zpravy/politik ... y--1467841
http://zpravy.rozhlas.cz/zpravy/politik ... y--1467841
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
ČT: 23.03.2015
Případ Ťokovy Skansky: Geosan nemohl stavbu mostu pustit nikomu jinému
V kauze ministra dopravy za hnutí ANO a bývalého šéfa stavení firmy Skanska Dana Ťoka přibyla nová pochybnost. V roce 2010 se švédský stavební gigant vzdal projektu mostu za 200 milionů korun ve prospěch firmy Geosan, ta tuto zakázku přihrála za 100 milionů zpátky Skansce. Podle ministra pochybný a zjevně prodělečný obchod proběhl za jeho zády. Reportér Janek Kroupa ovšem v Interview ČT24 připomněl, že Geosan měl již předem smluvně ukotveno, že případné předání získané zakázky poputuje právě k Ťokově firmě....
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... mu-jinemu/
Respekt: 21.03.2015
Ministra dopravy, který přišel čistit stavebnictví, dohání podezřelá a možná i předražená zakázka pro stát
http://respekt.ihned.cz/c1-63717710-tok ... ha-silnice
Případ Ťokovy Skansky: Geosan nemohl stavbu mostu pustit nikomu jinému
V kauze ministra dopravy za hnutí ANO a bývalého šéfa stavení firmy Skanska Dana Ťoka přibyla nová pochybnost. V roce 2010 se švédský stavební gigant vzdal projektu mostu za 200 milionů korun ve prospěch firmy Geosan, ta tuto zakázku přihrála za 100 milionů zpátky Skansce. Podle ministra pochybný a zjevně prodělečný obchod proběhl za jeho zády. Reportér Janek Kroupa ovšem v Interview ČT24 připomněl, že Geosan měl již předem smluvně ukotveno, že případné předání získané zakázky poputuje právě k Ťokově firmě....
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... mu-jinemu/
Respekt: 21.03.2015
Ministra dopravy, který přišel čistit stavebnictví, dohání podezřelá a možná i předražená zakázka pro stát
http://respekt.ihned.cz/c1-63717710-tok ... ha-silnice
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Nebyl to náhodou měřený kontrakt? Pokud ano, jak mohu v případě jednotkových cen předražit zakázku? Ani když tam vyleji více, nedostanu více, než je ve výkazu výměr od projektanta.Honza1 píše:Respekt: 21.03.2015
Ministra dopravy, který přišel čistit stavebnictví, dohání podezřelá a možná i předražená zakázka pro stát
http://respekt.ihned.cz/c1-63717710-tok ... ha-silnice
Pokud ano, ostatní soutěžící taky nabízeli předražené ceny? Anebo to spíše odráželo situaci v daný moment na trhu?
Neříkal náhodou současný ministr, že Skanska pod jeho vedením bude dělat obchody čistě? Mám takový pocit, že to bylo snad v roce 2009. A komu se hodí tato očerňovací kampaň?
Samé otázky
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
tak podle mne se ho holub snazi zastat. a myslim opravnene.
ono je tezko udelat poradek v resortu, kde za 22 let bylo 17 ministru. pokud by si jeden strihnul i dve obdobi tak bysme meli byt na cisle 5! pokud pujde tok pryc pak snad tu dopravu zrusit a zaradit pod prumysl.
ono je tezko udelat poradek v resortu, kde za 22 let bylo 17 ministru. pokud by si jeden strihnul i dve obdobi tak bysme meli byt na cisle 5! pokud pujde tok pryc pak snad tu dopravu zrusit a zaradit pod prumysl.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
to snad ne, to vážněvaclav píše:tak podle mne se ho holub snazi zastat. a myslim opravnene.
ono je tezko udelat poradek v resortu, kde za 22 let bylo 17 ministru. pokud by si jeden strihnul i dve obdobi tak bysme meli byt na cisle 5! pokud pujde tok pryc pak snad tu dopravu zrusit a zaradit pod prumysl.
tak naproti tomu je slovenská doprava dost stabilní, až na nějakou kauzu s vláčkama, ale to je dost dávno, většinou ministři vydrží tolik, co vláda
http://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_min ... _republiky
jak říkám, jen I. Dzurindova vláda tam vyměnila více ministrů
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Tak to gratulujeme. Česko tímto strašně trpí a neposouvá se tím pádem, jak by mohlo. A navíc mezi těmi jmény byly vyloženě škodiči, Bárta např. patří rovnou do blázince.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
v článku je i odkaz na smlouvy k R7 http://www.skanska.cz/cz/News-and-press/Aktuality/idnes píše:Ministr dopravy Dan Ťok se obrátil na Radu Českého rozhlasu. Chce, aby prošetřila, zda reportáž o údajné korupci ve stavební firmě Skanska byla vyvážená. V době, kdy podle rozhlasu bylo z hospodaření Skansky vyvedeno sto milionů korun na úplatky
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/ministr-dopravy- ... domaci_pku
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
bohuzel...Diaľničiar píše: to snad ne, to vážně
http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_min ... _republiky
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
tak na Slovensku se myslím nejvíce mění ministři zdravotnictví, ale i tak je to "jen" 16, přičemž ve skutečnosti co se týče jmen tak 14
z pohledu té dopravy, de facto do konce 1994 se jen formovala základní politická moc, poté byla línie nastartování výstavby dálnic (kontroverzní výstavba, hodně kritizována opoziční mocí), ale faktem je, že pan Rezeš chtěl přes vnitřní úvěry postavit od 1995 do 2005 dálnici do Košíc a troufl si i na první tunely, ale jak víme, to se zhroutilo (tak jak se zhroutila ekonomika), poté když přišla změna ve všech směrech, odnesla si to doprava, kdy jednou tam bylo podezření na tunelování nějakých staveb a propojení na ministra a podobně (?), pak zas kauza vláček, ale od toho roku 2002 je ta línie stabilní v principu Prokopovič nastartoval obnovu vozovky na jedničkách, transformovala se tam síť silnic v rámci decentralizace, zakládá se NDS, přes úvěry za 15 mld. SKK a pak z EIB celkem za pár let až 1 mld. € se obnovuje všechno co se stoplo během 98-02 a mluví se o prvním PPP na úsek s tunelem Višňové, ale jak víme další vláda je zas levicová, ale ministr vydržel další 4 roky jenomže jsou to jak roky enormního nárůstu HDP meziročně, tak ke konci i světová krize, spoléhání se na PPP, slabé čerpání EU fondů, i když vzrůstá příprava nových staveb až o 200% a program odevzdání dálnic se plní na 140%, mohlo to být mnohem více poté změna, nástup pravice, bohužel pád na eurovalu, ale ministr Figeľ se zapsal do povědomí (i špatně, ohledně super levných dálnic, na kterých krachují DPS a VHS (?)) nápadem přesunu 200 mil. € z kategorie výstavba RC na jedničky na jejich obnovu a z pozice znalostí z práce eurokomisaře se mu daří zahájit tytp programy a na Slovensku se za pár let ještě s dojezdem již této vlády opravují komplexně stovky silnic I. třídy a již se to blíží k 1.000 km a zároveň se povedlo oživit EU fondy na dálnice a tato vláda opět znásobuje kapacitu přípravních prací (všechny studie, pozemkové vyspořádání atd.) a více méně je od roku 2002 nějaký konsenzus alespoň v tom, že je nutno investovat do výstavby dálnic, je nutno opravovat jedničky a je nutno to dělat jakkoliv (PPP nevylučuje ani pravice, EU fondy využívají všichni)
Kdyby to mělo být "jako na západě", tak je těch ministrů 25 za zhroucené mosty, za kauzy a´la mýto atd. K odstoupení dochází jenom při podezřelých tendrech atd. a i to né vždy.
To, co nejvíce chybí pro rozvoj národní dopravní infrastruktury není politika a odbornost, ale nedostatek národních zdrojů. Téměř 70% kapitálových výdajů v zemi v rámci výstavby a inovací se děje díky zdrojům z EU. To mluví za všechno.
z pohledu té dopravy, de facto do konce 1994 se jen formovala základní politická moc, poté byla línie nastartování výstavby dálnic (kontroverzní výstavba, hodně kritizována opoziční mocí), ale faktem je, že pan Rezeš chtěl přes vnitřní úvěry postavit od 1995 do 2005 dálnici do Košíc a troufl si i na první tunely, ale jak víme, to se zhroutilo (tak jak se zhroutila ekonomika), poté když přišla změna ve všech směrech, odnesla si to doprava, kdy jednou tam bylo podezření na tunelování nějakých staveb a propojení na ministra a podobně (?), pak zas kauza vláček, ale od toho roku 2002 je ta línie stabilní v principu Prokopovič nastartoval obnovu vozovky na jedničkách, transformovala se tam síť silnic v rámci decentralizace, zakládá se NDS, přes úvěry za 15 mld. SKK a pak z EIB celkem za pár let až 1 mld. € se obnovuje všechno co se stoplo během 98-02 a mluví se o prvním PPP na úsek s tunelem Višňové, ale jak víme další vláda je zas levicová, ale ministr vydržel další 4 roky jenomže jsou to jak roky enormního nárůstu HDP meziročně, tak ke konci i světová krize, spoléhání se na PPP, slabé čerpání EU fondů, i když vzrůstá příprava nových staveb až o 200% a program odevzdání dálnic se plní na 140%, mohlo to být mnohem více poté změna, nástup pravice, bohužel pád na eurovalu, ale ministr Figeľ se zapsal do povědomí (i špatně, ohledně super levných dálnic, na kterých krachují DPS a VHS (?)) nápadem přesunu 200 mil. € z kategorie výstavba RC na jedničky na jejich obnovu a z pozice znalostí z práce eurokomisaře se mu daří zahájit tytp programy a na Slovensku se za pár let ještě s dojezdem již této vlády opravují komplexně stovky silnic I. třídy a již se to blíží k 1.000 km a zároveň se povedlo oživit EU fondy na dálnice a tato vláda opět znásobuje kapacitu přípravních prací (všechny studie, pozemkové vyspořádání atd.) a více méně je od roku 2002 nějaký konsenzus alespoň v tom, že je nutno investovat do výstavby dálnic, je nutno opravovat jedničky a je nutno to dělat jakkoliv (PPP nevylučuje ani pravice, EU fondy využívají všichni)
Kdyby to mělo být "jako na západě", tak je těch ministrů 25 za zhroucené mosty, za kauzy a´la mýto atd. K odstoupení dochází jenom při podezřelých tendrech atd. a i to né vždy.
To, co nejvíce chybí pro rozvoj národní dopravní infrastruktury není politika a odbornost, ale nedostatek národních zdrojů. Téměř 70% kapitálových výdajů v zemi v rámci výstavby a inovací se děje díky zdrojům z EU. To mluví za všechno.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Také nejsem pro střídání ministrů. Je to hrůza.... ale pokud jde o aktuální kauzu, tak EDS byl tu na severu namočen v hodně moc kauzách. A co to je za firmu? http://ekonomika.idnes.cz/neznama-firma ... nomika_fih
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
ten Ťok se nějak s těmi náměstky rozšoupl ... no a ta diskuze pod článkem je jako vždy gól!
http://ekonomika.idnes.cz/tokova-asiste ... domaci_jpl
http://ekonomika.idnes.cz/tokova-asiste ... domaci_jpl
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
tak včerejší Otázky Václava Moravce s Danem Ťokem, Zbyňkem Stanjurou a Zdeňkem Žákem zde:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... ice-useku/
Ťok chce přesvědčit prezidenta, aby nevetoval novelu silničního zákona
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... ice-useku/
Ťok chce přesvědčit prezidenta, aby nevetoval novelu silničního zákona
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
A máme tu další bodíky v soutěži o nejhoršího ministra dopravy.
http://www.denik.cz/automoto-denik/mini ... 50817.html
Že se ten vůl neinspiruje v Německu, kde jsou pokuty už mnohdy o dost nižší než u nás. Že jde opět hlavně o rychlost, to myslím nikoho nepřekvapí.
http://www.denik.cz/automoto-denik/mini ... 50817.html
Že se ten vůl neinspiruje v Německu, kde jsou pokuty už mnohdy o dost nižší než u nás. Že jde opět hlavně o rychlost, to myslím nikoho nepřekvapí.
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
k onomu zvýšení je zde reportáž ČT24:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... -prestupky
asi tě pivko nepřekvapí ani můj postoj, kdy říkám správně, jen ať se pokuty výrazně zvýší, jsem pro
ale rozhodně tady nejde jen o rychlost, ale o různé další nešvary, viz. reportáž
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... -prestupky
asi tě pivko nepřekvapí ani můj postoj, kdy říkám správně, jen ať se pokuty výrazně zvýší, jsem pro
ale rozhodně tady nejde jen o rychlost, ale o různé další nešvary, viz. reportáž
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Dan Ťok
Zajímavé je, že pokuty se už "výrazně zvyšovaly" několikrát, aniž by to k něčemu vedlo. I když vlastně vedlo - rok po zavedení bodového systému a výrazného zvýšení pokut se zvýšil počet mrtvých, a dva roky mu trvalo dostat se zase na úroveň roku 2006.
Několikanásobná výše pokut oproti Německu mi při stavu našich silnic přijde jako kardinální chucpe a Ťoka bych za to vykopl na hodinu. Kdyby stejnou energii jako těmto nesmyslům věnoval urychlení staveb nových úseků a rekonstrukci těch stávajících, mohlo by se to bývalo i někam posunout.
Několikanásobná výše pokut oproti Německu mi při stavu našich silnic přijde jako kardinální chucpe a Ťoka bych za to vykopl na hodinu. Kdyby stejnou energii jako těmto nesmyslům věnoval urychlení staveb nových úseků a rekonstrukci těch stávajících, mohlo by se to bývalo i někam posunout.