Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Aram96 »

Také nechápu, v čem to má urychlit přípravu. Pokud by to mělo urychlit přípravu, tak to ve výsledku musí fungovat stylem, že ten úřad bude dělat územko za všechny obce v regionech a ty k tomu tedy nemohou říct ani popel. Tohle nikdy neprojde přes hromadu dalších zákonů.

A jinak osobně vidím centralizaci úřadů do Prahy jako obrovský krok zpět, jak z pohledu efektivity těch samotných úřadů, tak z rizika korupce a neobjektivnosti, a hlavně z pohledu jaksi socioekonomického - prostě zase víc a víc lidí bude mít práci v Praze a venkov a "venkov" se bude čím dál víc vylidňovat. V 21. století v západní Evropě je potřeba dělat přesně opačná opatření.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Aram96 »

Aspoň že tak, tohle by zadělávalo na obrovské problémy do budoucna, kdyby to prošlo, to zpřísnění. Navíc si myslím, že ve městech se s tím opravdu musí počítat. Pokud chce člověk mít klid od dopravy, tak se má odstěhovat na venkov. Horší to je v situaci, kdy se okolo nějaké obce vede dálnice, po které budou jezdit auta, která momentálně jezdí někde 20-30 km od obce. Tam je potřeba pro to udělat maximum, co nejdál, zářez, PHS. Bohužel mám pocit, že jde dělat výrazně více, ale neděje se tak, nebo minimálně u staveb, u kterých začala příprava před mnoha zimami.
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Lojzik »

Ono to má dvě strany. Na jednu stranu se bude na ochranu před hlukem kašlat ještě víc než teď a zjednoduší to výstavbu komunikací tam kde nemaj co dělat, na druhou stranu vzroste motivace blokovat stavby co to jen jde, protože jakmile někde výstavbu dálnice připustí, tak je to pro okolí konečná. A když současná legislativa umožňuje táhnout dálnici skrz město, aniž kolem stála vůbec nějaká PHS a dálnice byla roky v dezolátním stavu s dopady na hluk a v minulosti se to vyřešilo jen zavedením trvalých korekcí limitů, tak je to špatně. Není snaha dělat ani naprosté a dostupné minimum a teď jim to ještě posvětili.
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od kyk »

No a pak máte také leta, mohdy desetiletí plánovanou dálnici, a obec která povolí resp. developeři postaví "Novou ves" až k ochrannému pásmu budoucí dálnice.
Viz například severní část budoucí D0.
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Lojzik »

Nevim jestli zrovna u té D0, ale dost často je tam kromě té dálnice v ÚP desetiletí plánovaná i ta výstavba. To že se v průběhu desetiletí změnila očekávaná zátěž komunikace často násobně a s tím i generované problémy není chyba developerů/vlastníků nemovitostí. U nás se třeba stihlo postavit, kolaudovalo se na 55dB, tehdy stačilo pár metrů PHS a problém nebyl. Doprava narostla, po korekci začal platil limit 70dB a hned nebyl důvod nic řešit a PHS dodělat a dálnice byly skoro 30 let v původním stavu. Tenhle přístup mi nepřijde zrovna v pořádku.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Aram96 »

Tak samozřejmě že nějaké limity být musí, ale v tomhle bych řekl, že se to určitě zlepšilo a ŘSD na tu ochranu před hlukem, konkrétně tedy PHS, dělá dost. Na všech plánovaných dálnicích jsou PHS když se dálnice blíží vesnici. Otázka je, jestli je v mnoha případech nutné, aby se vesnici přiblížila, kolikrát je okolo opravdu místo a rovinka a dálnice vede blízko jen kvůli "rovné" dálnici. Ale myslím, že protihluková ochrana se za posledních 10-20 let dosti změnila k lepšímu. Co podle mě chybí, je že pokud je to technicky možné, tak by kdykoli jde dálnice poblíž nějaké zástavby, tak by měla být dálnice standardně v zářezu. Je jasné, že to nejde všude kvůli navazující části a např. mostům, terénu atd., ale zářezů si myslím, že by mohlo přibýt, samozřejmě se to prodraží, ale obyvatelé by byli spokojenější. Poslední věc je, že mi přijde, že si ŘSD mnohdy neuvědomuje, že když jsou PHS na obou stranách dálnice, tak ten efekt je potom mnohdy menší. Tudíž když to vede zástavbou z obou stran (těch případů bude pár měst, ty největší nejspíš), tak tam by měly být alespoň zahnuté PHS, nebo tubusy.
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Lojzik »

Nevšiml jsem si, že by se něco zlepšilo a ŘSD dělalo dost. Moje konkrétní zkušenost je, že u nás ŘSD začala řešit PHS teprve až v okamžiku, kdy potřebovala zkapacitnit a potřebovala mít vyřešený hluk, aby to mohli uvést do provozu. Do té doby roky nezájem. Proto jsou na zrekonstruované D11 v Praze pořád jen dva pruhy. MČ se přitom snažila dosáhnout snížení hluku už dávno předtím, naposledy před rekonstrukcí, aby byl hluk snížen už během stavebních prací. Kdyby se tak stalo a PHS stály, možná už tam ty tři pruhy mohly být.
A s požadavkem na tubus nás poslali do háje, že se hodlají držet výsledků 10 let staré studie (tehdejší akustická studie založena na 2/3 zátěže než která se tam čeká dle současných studií). V lepším případě ŘSD zajímá, aby splnil limity při kolaudaci, v EIA slíbí dodržení limitů pro zátěž očekávanou v roce 2040 a v DUR najednou splňuje limit jen bezprostředně po dokončení stavby a i tak musí dostat "dočasnou" výjimku na dodatečné dodělaní nějakých PHS. Že by s následným nárůstem doplnili i PHS se už počítat nedá. No a v horším případě se pokouší o trvalý zkušební provoz.
Jinak při jednom jednání s představiteli ŘSD, když přišla řeč na nějaká účinné PHO, tak nám pán vysvětlil, že bez ohledu na technické možnosti a proveditelnost nedaj na ochranná opatření ani korunu navíc než bezpodmínečně musej, protože jsou řádní hospodáři.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Aram96 »

Lojzik píše:Nevšiml jsem si, že by se něco zlepšilo a ŘSD dělalo dost. Moje konkrétní zkušenost je, že u nás ŘSD začala řešit PHS teprve až v okamžiku, kdy potřebovala zkapacitnit a potřebovala mít vyřešený hluk, aby to mohli uvést do provozu. Do té doby roky nezájem. Proto jsou na zrekonstruované D11 v Praze pořád jen dva pruhy. MČ se přitom snažila dosáhnout snížení hluku už dávno předtím, naposledy před rekonstrukcí, aby byl hluk snížen už během stavebních prací. Kdyby se tak stalo a PHS stály, možná už tam ty tři pruhy mohly být.
A s požadavkem na tubus nás poslali do háje, že se hodlají držet výsledků 10 let staré studie (tehdejší akustická studie založena na 2/3 zátěže než která se tam čeká dle současných studií). V lepším případě ŘSD zajímá, aby splnil limity při kolaudaci, v EIA slíbí dodržení limitů pro zátěž očekávanou v roce 2040 a v DUR najednou splňuje limit jen bezprostředně po dokončení stavby a i tak musí dostat "dočasnou" výjimku na dodatečné dodělaní nějakých PHS. Že by s následným nárůstem doplnili i PHS se už počítat nedá. No a v horším případě se pokouší o trvalý zkušební provoz.
Jinak při jednom jednání s představiteli ŘSD, když přišla řeč na nějaká účinné PHO, tak nám pán vysvětlil, že bez ohledu na technické možnosti a proveditelnost nedaj na ochranná opatření ani korunu navíc než bezpodmínečně musej, protože jsou řádní hospodáři.
Měl jsem na mysli samozřejmě u nových staveb. Že se dělají PHS až po dokončení a zprovoznění dálnice, je podle mě logické.
Zlepšení pozoruji právě v tom, že nějaké starší úseky dálnic prochází víceméně vedle baráků, stěny žádné. V tom, že kde se blíží obci, je PHS opravdu standard, U NOVÝCH STAVEB. Podle mě by ještě mohli trochu změnit jaksi filozofii dálnic celkově a stavět, kde to jde, opravdu klidně více zahnuté a dál od obcí a v zářezu. Bude to samozřejmě mít vliv na cenu, ale také to přinese méně odvolání žalob atd. Ale je pravda, že je to ve velké části případů opravdu těžké, protože prostě v ČR máme hromadu malinkých vesniček hrozně nahusto.

Pokud je jejich jednání ohledně "slibů v EIA" a realitě, jak píšete, tak je to samozřejmě špatně a věřte, že já jsem tady na fóru asi jeden z posledních, kdo by chtěl řsd dělat obhájce. Ten posun v PHS jsem napsal z části i trochu kvůli tomu, že jsem měl konečně důvod napsat na ŘSD něco z mého pohledu pozitivního :D
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Lojzik »

Tak u nových staveb se snaží, protože musí. A tam kde se to nepovede si s tim hlavu moc nedělají... 512... (btw v EIA 511 je v posudku kouzelné zdůvodnění proč tam jsou na 512 problémy, protože se prý několik let po podání přihlášky ke vstupu do EU nepočítalo se vstupem do EU a jeho dopady na dopravu.)
Problém vidim spíš u existujících komunikací, že korekce staré hlukové zátěže nebo překročení limitů není jen výjimečné opatření v případě, že to odůvodněně nelze vyřešit. Že neexistuje automat, že v případě překročení limitů ŘSD dodělá PHS, v případě že PHS není řešení provede studii jiných opatření (další obchvat,...), pokud ze studie vypadne, že řešení neexistuje (nebo řešení způsobí víc škody než užitku), tak teprve pak dojde na sorry, máte smůlu. A to přináší i nejistotu a rizika pro okolí i nově vzniklých komunikací. Takhle se sice u nových staveb snaží, ale pokud to nějak podělají a podcení, tak místní mají smůlu a v budoucnu už se ničeho nedovolají, dokud nebude ŘSD potřebovat přidat pruh. Takhle to třeba proběhlo u nás. A ty PHS které postaví aby mohli přivést budoucí zátěž budou pravděpodobně reálně dimenzované na tu současnou. Takže i když ŘSD naslibuje co chce, tak jenom padlej na hlavu jim to odkejve, protože jak tam jednou ten asfalt bude, tak za současných pravidel do budoucna smůla. Teď se bavim o velkých stavbách, jako dálnicích, SOKP a podobně. Tam kde se z průtahu obce udělá lokální obchvat asi o přínosech diskutovat moc netřeba.
JAnD
Příspěvky: 418
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od JAnD »

Legislativa, která se týká spíše projektantů:
Od 1. 12. 2018 se změnila vyhláška 146/2008 O dokumentaci dopravních staveb.
Struktura dokumentace u nových projektů pro stavební povolení (a realizační dokumentace) se sjednotila se strukturou, která už rok platí u dokumentace pro územní řízení a společné povolení. U starých projektů je přechodné období do konce roku 2020.
Zmizí tak situace, kdy vlastní dokumentace stavebního objektu byla v DÚR v části D, ale v DSP v části C. Nově bude vždy v části D.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od ElWapp »

Díky za info!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Aram96 »

Doufám, že to tu ještě nebylo řešeno, ale našel jsem s opožděním nějaké příspěvky ve spolku pro D35+D43. Hlavní postava je tu Martin Kolovratník (ANO), který byl řekl bych nejvíce vidět ohledně novely 416. Myšlenky dobré, ovšem ptám se, proč až teď ?? Začínají teď, když je ANO u vlády těchto ministerstev 5 let. Touto dobou to mohlo přijít v platnost a pomoci to většině připravovaných úseků. Takhle pokud se to vůbec podaří dotáhnout do konce, bude efekt mnohem menší, protože už to pro většinu úseků nepůjde použít, protože EIY budou hotové a UR také nebo poběží. Vidina účinnosti takovéto změny bude tak 2021-2022, podle mého odhadu. :( Samozřejmě tím nechci ani v nejmenším naznačit, že tohle (i kdyby jen snaha) není dobrá práce :ok:
Dost mi to připomíná řadu myšlenek zde na fóru vyřčených, i v souvislosti s Polskem nebo možná i jinými zeměmi. Prostě EIA+UR bude řešit ten častý problém, kdy se udělá EIA, která vybere variantu, ale poté se jedné obci nelíbí trasa a chce ji při ÚŘ posunout (D35 Litomyšl) kvůli hluku, ale ŘSD se nebude chtít, protože příprava (EIA už je hotová) už je rozjetá. :crazy:

http://www.d35spolek.cz/aktualne/72-pra ... nem-proudu

Ještě přemýšlím, jestli tohle všechno je ta "rekodifikace stavebního práva" nebo jak o tom Babiš víckrát už mluvil.

Edit: pardon, špatný odkaz, na starší zprávu.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od theodor less »

Jixm píše: Tady je schéma procesu EIA: Schéma
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Aram96 »

ttc píše:Na novou legislativu zapomente....

... sice se o ni hodne hovori, ale ze by urychlily samotne povoleni to nenastane.... proste jen odstrani par nesmyslu a mezitim vyrvori nove.... viz. posledni urychleni stavebniho zakona kde vedle toho pridali zavazna stanoviska organu uzemniho planovani... a tet to urychly ze je zase odeberou a pridaji jine veci....

... jedine urychleni neni novy zakon ci specialni zakon ale jiny pohled na proces a paraelizace ukonu... tedy ne jeden po druhem ale vse v jednom case... pak tam muzou zustat vsichni vcetne docentu, vod a deti a bude to rychle....

.... toto ale zatim nikdo ani nenavrhl... zatim je to politicke zaklinani novym zakonem, specialnim zakonem nebo urychlovaci novelou.... ale vzdy tak ze princip rizeni zustava....
Co jsem tak četl, tak by právě spojení v jedno mělo vzniknout. A to ne stylem jedno podruhém ale formálně naráz, ale že prostě bude jeden povolovací proces (EIA+UR), který určí trasu a poté s ní nebude možné hnout. Předpokládám, že v tomto procesu mohou přijít obce a navrhnout, ať se dálnice posune dál o 500 m pokud to půjde. A ne že ve stadiu SŘ se najde hňup, který to bude pořád blokovat s cílem změnit trasu, čehož stejně nedosáhne, protože "už máme EIA+UR" - což je pochopitelné. Stejně tak jako když se o trase hádají už při UR, tak se investor pochopitelné brání, protože za sebou má už 5 let dělání stanoviska EIA. Další problém podle mě je to, že proces EIA DOPORUČÍ variantu vedení, no jenže samozřejmě to někdo vidí jinak, takže se zase hádají. Prostě musí být jeden proces, všechny připomínky naráz vyřídit, procesem vybrat nejvhodnější variantu a začít vykupovat pozemky a dělat DSP. Ve stavebním řízení by se mělo být možno odvolat pouze proti věcem souvisejícími se samotnou realizací, čili tam nemá co dělat každý člověk, který bydlí 1 km od dálnice v obci, kterou nebudou projíždět denně náklaďáky.

Snad se snahy o takové změny podaří dotáhnout do konce a nevznikne z toho sračka jako poslední změna stavebního zákona, která nás dostala na min. 150. místo na světě mezi Ugandu Angolu a já nevím co dalšího :zvraci: a zhoršila stavební řízení i běžným občanům na pitomou pergolu. :ko:
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Mroz »

Kdyz ty duvody zdrzeni redaktorka zkrati do jedne dvou vet, tak to vypada spise jako komedie, nez tragedie.
http://ceskapozice.lidovky.cz/drtiva-ve ... -tema_lube

Pražský okruh 511: Běchovice–Modletice
Inženýrská příprava trvá rok a celou dobu chybí jedno stanovisko, bez něhož se nedá hnout. Jde o svolení Říčan s kácením stromů. Město trvá na doložení souhlasů vlastníků, ale ty se doložit nedají.

I/12: Běchovice–Úvaly
V roce 2009 bylo na stavbu vydané územní rozhodnutí, ale nenabylo právní moci. V březnu 2011 vrátil stavební odbor pražského magistrátu územní povolení k novému projednání, v němž dodnes nedošlo k rozhodnutí.

D55: Kokory–Přerov
Obec Rokytnice podala žalobu proti vydanému územnímu rozhodnutí v půlce roku 2017, po osmi měsících soud územní povolení zrušil a vrátil případ nižší instanci. Nyní se už sedm měsíců čeká na vypořádání kasační stížnosti, příprava stavby byla zastavená.

I/68: Třanovice–Nebory
Příprava je nedokončená kvůli sporu o vyvlastnění pozemků jednoho majitele. Ředitelství silnic a dálnic a Moravskoslezský kraj podaly kasační stížnost proti zrušení vyvlastnění, na verdikt se zatím čeká rok.

D49: Hulín–Fryšták
Vydání stavebního povolení brání žaloby a následné stížnosti proti výsledku kvůli zvláště chráněným živočichům. Vypořádat křečka polního trvalo 15 měsíců, dalších sedmnáct živočichů zabralo 13 měsíců. Spolek Egeria proti obojímu podal kasační stížnost, kterým soud přiznal odkladný účinek.
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od bumbik »

zákrok proti ekoterorismu se bohužel rozplývá :-(
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/t ... omika_mato
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Lenny »

To je dobře, že se kauce rozplývá.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od bumbik »

podle mě to dobře není ... ale věc názoru ... uvidíme cesta parlamentem je dlouhá ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Lenny »

Měly by vymyslet jiné lepší řešení než je zavedení kauce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od bumbik »

očividně jiná řešení nejsou dostatečně účinná, jinak by nebylo zvoleno řešení formou kauce ... nevěřím, že odborníci na MDČR by nezvolili jiné řešení, pokud by bylo možné ... ale v principu je mi to jedno, něco se s tím udělat musí, podle mě to byla cesta správným směrem ... když nedojde ke změně, nepohneme se dál ... takže uvidíme jak to dopadne ..
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Odborníci MDČR :D
R48 -> D48 se podařilo!
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od 1975 »

Lenny píše:Měly by vymyslet jiné lepší řešení než je zavedení kauce.
Lenny, vím, že se ti to řešení od začátku nelíbilo, ale jak bys tedy řešil to, že ti jednou větou " a já chci přezkoumat všechna stanoviska, protože prostě chci" může kdokoli hodit vidle do čehokoli? Trochu se bojím, že i tu slavnou fikci souhlasu smetou podobně, ať už na průchodu legislativní radou vlády, Senátem, nebo pak po žalování NSS, ombudsmanky, Franka Bolda apod.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Aram96 »

To myslíte vážně, že zavedení kauce na odvolání byl dobrý nápad ?? Vždyť to je proti celé ústavě a myšlence právního státu, zpoplatnit právo.
"Jednoduchým" řešením je pořádný nový zákon o liniových stavbách + překopaný stavební zákon. Ono je totiž potřeba zkrátit stavební řízení pro všechny stavby, a podle mě ještě k tomu zrychlit přípravu staveb liniových a ve veřejném zájmu.
Zákon o liniových stavbách, který bude mít jednodušší podmínky než stavba haly na zelené louce. EIA+UR dohromady, jakmile EIA doporučí nějakou variantu, tak ta se bere jako směrodatná a ne, že se podávají odvolání a žaloby, protože někdo pořád vidí jako lepší variantu nějakou jinou. Dále možnost pouze jednoho odvolání, ale víceméně právo se odvolat dát jen těm, kteří se účastnili veřejného projednávání, či prostě samotného povolovacího procesu a měli připomínky. Pokud někdo nic nemá a po vydání povolení to chce shodit odvoláním > smůla.
Další krok, který by přípravu o dost v některých případech zrychlil, je zrušení zásad územního rozvoje - nechápu smysl této mezičásti mezi politikou UR a jednotlivými plány obcí, zbytečné zdržování, úředníci, peníze a hlavně čas :ko:
Součástí lepšího stavebního práva by byly závazné lhůty pro úřady, případně fikce souhlasu (která, se obávám, pro běžné stavby neprojde), digitalizace (jednak možnost z domu online, a hlavně polovinu si toho stavební úřad sežene na dálku sám, polovinu stanovisek), ubrání celkového počtu stanovisek - když stavím boudu na zahradě, tak to by se člověk posral, co všechno si musím sehnat, něco jsou naprosté nesmysly ...

Jako hlavní vidím spešl legislativu na liniové stavby, ty je nejdůležitější zrychlit. A další velký krok, který povede ke zrychlení přípravy, je kvalitnější příprava staveb ve smyslu dál od obcí, zářezy u obcí standardem, PHS naprostá samozřejmost, více tunelů a v neposlední řadě lepší komunikace a netvrdohlavost ŘSD ;) A ještě doplním celkově kvalitnější práce pracovníků ŘSD a lidí na úřadech, není přece možné, že když už se čeká tak dlouho na soud, tak ten v tolika případech vydané rozhodnutí opravdu zruší (D0 511) ... někdo udělal chybu, ten soud, předpokládám, není ekoterorista...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jo jo, dál od obcí a více tunelů - to je zaručený recept. 8-)

Každopádně přístup ŘSD se dost změnil, aspoň u některých správ - jezdí se do obcí, prezentují se záměry, vysvětluje se.
Ale na prohlášení typu: "Prostě to tady nechceme." není protiargument. A toto uslyšíš v každé druhé obci, které se nějaký takový záměr dotkne a ani nemusí být přímo dotčená např. je za kopcem, stačí že to má v katastru.

A k té kvalitě pracovníků a dělání chyb - podívej se třeba na ÚR na D35 Opatovec - Staré Město, kolik je to textu a jaká hromada podkladů k tomu je. Je potřeba toto zjednodušit a pak se nebudou dít chyby a ne opačně, chtít po lidech naprostou bezchybnost, když dokumentaci na stavební úřad vezou v kolečkách.
R48 -> D48 se podařilo!
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“