Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Pokud je úsekové měření v omezení, pak by se ale měly zakrývat značky (případně dávat na vyšší rychlost) v době, kdy tam nikdo nepracuje. Je-li omezení mimo jiné na ochranu pracovníků, pak v době, kdy tam nejsou, se jedná jen o zbytečnou buzeraci.
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
V Polsku (i když nevím jak za poslední roky, už pár let jsem tam na dálnici nejel) se mi spíše vždycky zdálo, že takových těch skutečných prasat, které si člověk zapamatuje, je tam více než u nás. Ostatně stačí se podívat na Moravu, jak tam jezdí gastarbeitři každý víkend PL-AT a zpět. Podle mě v průměru o dost hůře než Česi a také mají zpravidla horší a starší auta.
Jinak s těmi úsekovkami, to co popisujete, pane Dálničáři, je určitý ideál, který po mnohaletých zkušenostech s českou státní správou pokládám za nedosažitelný. Jak se to jednou nainstaluje, byť třebas se stokrát bohulibými úmysly, tak to nakonec skončí na formalismu a buzeraci. Přijde k tomu nějakej ouřada a řekne, my nemáme zákonný mandát k tomu, abychom dělali nějakou toleranci, TV Nova pákrtát natočí, jak jel někdo 140 a nedali mu pokutu a bude po toleranci. Proto si myslím, že pokud se to někdy ve větším rozsahu nainstaluje (což je podle mě bohužel jen otázka času), bude to spíše tak, že se všude bude jezdit v levým max. tachometrových 120 a v pravém 80. Já toto tedy za ideál dálničního provozu nepovažuji. Podle mě je na dálnicích v současné době tak malý počet vážných nehod, že do stávajícího systému není třeba vůbec zasahovat.
Jinak s těmi úsekovkami, to co popisujete, pane Dálničáři, je určitý ideál, který po mnohaletých zkušenostech s českou státní správou pokládám za nedosažitelný. Jak se to jednou nainstaluje, byť třebas se stokrát bohulibými úmysly, tak to nakonec skončí na formalismu a buzeraci. Přijde k tomu nějakej ouřada a řekne, my nemáme zákonný mandát k tomu, abychom dělali nějakou toleranci, TV Nova pákrtát natočí, jak jel někdo 140 a nedali mu pokutu a bude po toleranci. Proto si myslím, že pokud se to někdy ve větším rozsahu nainstaluje (což je podle mě bohužel jen otázka času), bude to spíše tak, že se všude bude jezdit v levým max. tachometrových 120 a v pravém 80. Já toto tedy za ideál dálničního provozu nepovažuji. Podle mě je na dálnicích v současné době tak malý počet vážných nehod, že do stávajícího systému není třeba vůbec zasahovat.
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Tak to snad není závislé na nějakém měření ne? Překlapávací značky by dle mého měly být vyžadovány všude; ten dnešní stav vede akorát k nerespektování omezení v místech, kde se opravdu něco dělá. A vůbec se tomu nedivímKamioňák píše:Pokud je úsekové měření v omezení, pak by se ale měly zakrývat značky (případně dávat na vyšší rychlost) v době, kdy tam nikdo nepracuje. Je-li omezení mimo jiné na ochranu pracovníků, pak v době, kdy tam nejsou, se jedná jen o zbytečnou buzeraci.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Pravdou je, že nejen na dálnicích jsou zbytečně místa, kde je omezení non-stop i když k tomu není důvod. Třeba na I/14 na obchvatu Mladých Buků je 50 a protože jí nikdo moc nedodržoval, dalo se tam úsekové měření. Nyní se tam jezdí předpisově, ale je zbytečné měřit v noci a proč tam nedat proměnné značky, či jen dodatkovou tabulku s platností, aby se tam v noci mohlo jezdit alespoň 70. Je to jen kvůli přechodu pro chodce, vedoucí k vlakové zastávce a hřišti. Od 23 hodin žádný vlak nejezdí a na hřišti kromě pár ožralů u stánku asi také žádné dítě nečutá.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Další pěkný příklad formalismu na Pražském okruhu: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... le-1314924
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Se z tý "bezpečnosti" časem po....me. A ani to není na koho hodit, děláme si to sami. Podobná logika je, že v omezení se musí rychlost za každou cenu snížit - takže na dálnici je 80 OK. Na Štěrboholské radiále je 80 normálně, takže do omezení se dá 60... No a úplná bomba je Spořilovská, kde je normálně 50. Takže kvůli práci v naprosto stejné uzavírce jako na dálnicích 30km/h. WTF?????
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
No a aparátu, který produkuje tyhlety věci bude někdo věřit, že bude k úsekovému měření na dálnici přistupovat se zdravým rozumem a tolerancí?
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Přesně tak, kolem Brna je to stejné. Na I/52 u Modřic je kvůli zúžení do jednoho pruhu 50ka. O kus dál na D52 byla loni podobná situace řešena 80kou. Že jde stavebně o jinou kategorii komunikace mi nikdo nenamluví, ještě donedávna bylo oboje eRko. Tímhle si jen nadbíháme k tomu, že má pak většina lidi nějaké omezení na háku. Ostatně logika těch omezení je beztak taková, že "dáme tam raději 30ku, on pak aspoň každej pojede kolem té 60ky a bude to cajk".Kubajsu píše:Se z tý "bezpečnosti" časem po....me. A ani to není na koho hodit, děláme si to sami. Podobná logika je, že v omezení se musí rychlost za každou cenu snížit - takže na dálnici je 80 OK. Na Štěrboholské radiále je 80 normálně, takže do omezení se dá 60... No a úplná bomba je Spořilovská, kde je normálně 50. Takže kvůli práci v naprosto stejné uzavírce jako na dálnicích 30km/h. WTF?????
Jinak celkově k úsekovkám, já mám osobně jinou zkušenost s dodržováním rozestupů. Teď v sobotu se na mě při cestě z Kývalky k Ostrovačicím celkem nepříjemně lepil kamion, zřejmě jeho tachometr ukazoval jinak než můj...Normálně bych přidal, ale mám riskovat, že to přešvihnu i o nějakou tu toleranci a hodím zbytečně pár stovek do nenasytné díry vykopané mistrem Ťokem? Nějak se mi nechtělo...Když se to zavede všude, tak to bude jak píšou kolegové výše, tj. všichni pojedou pro jistotu tachometrových 120. Pokud tohle někomu připadá jako ideál a dopravní ráj, jeho názor mu neberu. Ostatně sám taky často takovou rychlostí jezdím. Ale ta nemožnost v případě spěchu zrychlit na tachometrových 140-150 mě bude štvát. A ještě víc mě bude štvát ten pocit, jakoby mi seděl na zadním sedadle policajt a neustále mě hlídal.
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Souhlasím s tím, že logice omezení je u nás obtížné věřit. Nicméně pokud se v opravovaných úsecích stává mnohonásobně víc nehod a důvodem je nedodržování rychlosti - tak OK. Minulou neděli jsem jel z Brna do Prahy přes pět hodin, právě kvůli 2 nehodám ve zúženích... Ilustrativní článek (byť s názory pí Pošvárové) zde: http://zpravy.idnes.cz/dalnice-d1-uzavi ... domaci_ane
Dovolil bych si ostatní diskutující upozornit, že už i v dnešní prvopočáteční informační době velká data o rychlosti cestování jednotlivých osob i aut stejně jsou - jednotlivé snímky z kamerových systémů a jejich časový a polohový záznam, data o poloze jednotlivých telefonních čísel na D1 v čase, strejda Google o poloze a rychlosti Vašeho chytrého telefonu si je dokonce velmi rád k sobě i uloží... Prostě data o Vašem způsobu jízdy jsou. A to nemluvím o vyvíjených systémech pro autonomní komunikaci mezi auty... A tyto data jsou pro jisté firmy/lidi hodně zajímavá, jakkoli je nyní právně i výpočetně velmi obtížné je využít. Například se tak může v budoucnu stát, že Vám jednoho krásného dne Vaše pojišťovna odmítne nabídnout havarijní pojištění, protože o Vás ví, že v omezeních pravidelně nenodržujete rychlost. Myslíte si, že fantazíruju ? Povíme si za 10 let, OK ???
Dovolil bych si ostatní diskutující upozornit, že už i v dnešní prvopočáteční informační době velká data o rychlosti cestování jednotlivých osob i aut stejně jsou - jednotlivé snímky z kamerových systémů a jejich časový a polohový záznam, data o poloze jednotlivých telefonních čísel na D1 v čase, strejda Google o poloze a rychlosti Vašeho chytrého telefonu si je dokonce velmi rád k sobě i uloží... Prostě data o Vašem způsobu jízdy jsou. A to nemluvím o vyvíjených systémech pro autonomní komunikaci mezi auty... A tyto data jsou pro jisté firmy/lidi hodně zajímavá, jakkoli je nyní právně i výpočetně velmi obtížné je využít. Například se tak může v budoucnu stát, že Vám jednoho krásného dne Vaše pojišťovna odmítne nabídnout havarijní pojištění, protože o Vás ví, že v omezeních pravidelně nenodržujete rychlost. Myslíte si, že fantazíruju ? Povíme si za 10 let, OK ???
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
vyuzivani naschromazdenych dat a nasledna uprava pojistneho se jiz deje, zatim tedy plosne. v britanii plati mlady muz povinne ruceni klidne v cene jeho ojeteho auta/motocyklu, nebot naschromazdena data rikaji, ze mlady muz cesto boura. take jsou pojistky upraveny dle mista prihlaseni vozidla, velka mesta = vice nehod = vyssi pojistka. snizeni pojistky je mozno dobrovolnym nainstalovanim cerne skrinky pojistovny.Marty píše: Například se tak může v budoucnu stát, že Vám jednoho krásného dne Vaše pojišťovna odmítne nabídnout havarijní pojištění, protože o Vás ví, že v omezeních pravidelně nenodržujete rychlost.
ano, nedivil bych se, kdyby pojistovny platili za data google a nasledne delaly pojisteni na miru.
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Opravdu? Nebo je jediným podkladem pro toto tvrzení článek na iběsu?Marty píše:Nicméně pokud se v opravovaných úsecích stává mnohonásobně víc nehod a důvodem je nedodržování rychlosti - tak OK.
Jsem přesvědčen, že mnohem rizikovějším faktorem (pro samotný provoz) je nedodržování bezpečné vzdálenosti, nesprávná jízda v pruzích a nevěnování se řízení - zejména v případě řidičů kamionů, pro které tam vlastně žádné rychlostní omezení není, 80 mají všude...
A to žádná úsekovka určitě nevyřeší - viz výše kamion nalepený na nárazníku, protože má omezovač nastavený na 86 a z toho nesleví ani o píď.
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
V tom clanku je ale predvsim uvedeno, ze nehody se stavaji na zacatku tech useku, tedy tam kde auta brzdi. Takze spise bude pricinou nevenovani se rizeni. To ale usekovka ve zuzeni nevyresi.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Pojišťovny si spíše budou hlídat styl jízdy brzda-plyn než překročování rychlosti. Tedy pokud to nebude o 100 km/hod. .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Pojišťovny už nyní v některých zemích (z Evropy zejm. ve Skandinávii) nabízí levnější pojistné, pokud si do auta necháta naintalovat monitorovací krabičku zaznamenávající způsob jízdy. A nepochybuju, že se najde dost ovcí, které si něco takového do auta s radostným bečením nainstalují.
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Tam bude asi dost rozhodovat poměr ceny s krabičkou/bez... Ve chvíli, když by se rozdíl stal řádovým, zřejmě bych vzdorovat dlouho nevydržel...
Ale to už by asi bylo skoro na soudy; vzhledem k tomu, že nemám žádné škodní události, proč by mě někdo měl penalizovat ze nepoužití zařízení, která má říct, že pravděpodobně nebourám (a bůhví jestli by to takhle krabička vyhodnotila)...
Ale to už by asi bylo skoro na soudy; vzhledem k tomu, že nemám žádné škodní události, proč by mě někdo měl penalizovat ze nepoužití zařízení, která má říct, že pravděpodobně nebourám (a bůhví jestli by to takhle krabička vyhodnotila)...
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Pro zvýšení bezpečnosti se v tunelu Klimkovice na D1 u Ostravy instaluje kamerový systém pro měření úsekové i okamžité rychlosti. Pro montáž technologie se využijí plánované pravidelné servisní odstávky tunelu, nejbližší připadne na 24. a 25. srpna, druhá na počátek října, finální na polovinu listopadu, v tunelu v té době bude zachován obousměrný provoz v jedné tunelové troubě.
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/rsd/a ... 37bfbf8043
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/rsd/a ... 37bfbf8043
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Kolik se tam stalo nehod?? Já tipuji tak do deseti za celou dobu? Ale vyhodíme pár mega.vondr píše:Pro zvýšení bezpečnosti se v tunelu Klimkovice na D1 u Ostravy instaluje kamerový systém pro měření úsekové i okamžité rychlosti. Pro montáž technologie se využijí plánované pravidelné servisní odstávky tunelu, nejbližší připadne na 24. a 25. srpna, druhá na počátek října, finální na polovinu listopadu, v tunelu v té době bude zachován obousměrný provoz v jedné tunelové troubě.
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/rsd/a ... 37bfbf8043
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Co chceš, když má tunely na starosti bývalý dopravák? Zvyšování rychlosti? Zapomeňme! Jedině zvyšování represe.
Jde dohledat vyjádření projektanta, že tunely Klímkovice jsou projektovány na rychlost 110 km/h.
Jde dohledat vyjádření projektanta, že tunely Klímkovice jsou projektovány na rychlost 110 km/h.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Jo tohle mne vzdycky rozesmutni pri navratu z Alp. To po tunelech bez odstavnych pruhu, kde je 100km/h se u Plzne objevi Valik. Tunel skoro sirsi, nez delsi, 80 km/h a usekove mereni.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
A všichni se diví, že tady mají lidé z pravidel, příkazů a zákazů akorát prdel.
Tohle je přesná ukázka naprosto nesmyslného, alibistického limitu.
Tohle je přesná ukázka naprosto nesmyslného, alibistického limitu.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Tomu tunelu na D5 kde je opravdu mnoho značení ještě s výhrůžkou radaru, kde pak všichni zpomalí ještě o 5-6 km/h pod daný limit opravdu nerozumím proč ta rychlost tam je takhle prudce snížená. To samé Praha v noci.
Ale řidiči zpomalí.
Ale řidiči zpomalí.
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Tam mě jednou rozesmála cedule:
Pozor RADAR
OPRAVDU probíhá měření!
80 km/h
Pozor RADAR
OPRAVDU probíhá měření!
80 km/h
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Asi naše zastaralé normy vyšší rychlost v tunelech neumožňují. Nejsme tunelová velmoc. A pokud by se rychlost zvýšit mohla, dobře by si namastil kapsu ten, kdo by určil co se všechno kvůli tomu musí v tunelu upravit, doplnit, přestavět. Podobně jako na SMV kvůli 110.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
Pozitivní zprávou aspoň je, že se opět rozhýbaly ledy směrem ke zvýšení rychlosti v tunelech, takže to sice nějaký ten měsíc či rok potrvá, ale měli bychom jezdit v dlouhých tunelech s jednosměrným provozem 100 a v kratších než 500 m i více...
Re: Úsekové měření rychlosti na dálnicích
mapmane naznač prosím, kolik je reálné jezdit v tunelu Lysůvky u Frýdku-Místku na D48 - délka je 160 m tuším, takže kolik po zprovoznění obchvatu Frýdku-Místku a po tom "rozhýbání ledů" tak za 5 - 7 let současným hlemýždím tempem já nevím 110 nebo i víc ?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...