EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od dvs »

Jenomže aby se aspoň ta EIA mohla udělat a mohl běžet ZAV, VZ atd, tak se musel aspoň schválit ten papír pod tím bodem 35 ;) Bez toho papíru by se čekalo až si udělají herbáře ...
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od kot »

Hanesi, ale není až tak na škodu zkusit oboje. Tím myslím ať vláda a ti naši slavní zastupitelé zkusí věc vyřešit (obejít) systémem české obezličky a jak správně píšeš mezitím může ŘSD tlačit a nechat udělat novou EIA. HLAVNĚ ať konečně přestanou jen žvanit a házet problém na své předchůdce a předchůdce předchůdců a ZAČNOU OPRAVDU něco dělat pro vyřešení problému. Je druhá polovina května a ZAV není stále vyřešen. (myslím D11 + D35)
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Hanes »

Nejhorsi na tom je, ze se furt o vsem jen keca a nic nedela.....
ZAV uz mel davno byt, protoze kolem HK toho zase najdou spoustu a bude to nejaky cas trvat nez to vse vyhrabou.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od dvs »

Jenom mne tak napaslo: Nemusi se udelat ty biologicke pruzkumy kvuli EIA? Kdyz se to preryje kvuli ZAV, tak uz asi nebude co zkoumat.
Nezastavam se toho byrokratickeho absurdistanu ...
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Kuba »

kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od kot »

No, skloňovat slovo Brusel panu politikovi moc nejde...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Standa »

To je součást koloritu části euroskeptiků, že místo "ten Brusel", používají "ta Brusel". Ale jestli se tato gramatická úprava uchytí mezi naší mládeží, to opravdu netuším :) .
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Country »

Jak známo, Brusel je ženského rodu a skloňuje se podle vzoru prdel. ;)
Tedy: jedu do Brusele, jsem v Bruseli, atd .....
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Hanes »

Country: na to, ze mas bydliste na Morave Ti to sklonovani nejak uteklo do Cech....



........ na Morave: Jedu do Brusela, jsem v Bruselu........ :lol: :lol: :lol:

Dle vzoru Olomoooc: Jedo do Olomoooca, su v Olomooocu nebo tez v Olomoooco :ok:

Se moc omluvuju za OT ale nemohl jsem jinak :mrgreen:
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Diaľničiar »

tak první problémy přichází i na Slovensko, což jsem nedávno ale předpokládal
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 39#p129739

v globálu se to naštěstí netýká tolika staveb jako v ČR (což je ale i normální vzhledem k opožděnosti legislativy atd.)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Country »

Hanes: bydliště bych do toho nemotal ... ti co to takhle skloňují tím chtějí vyjádřit že Brusel = prdel. Znám pár lidí co do Brusele opravdu čas od času služebně jezdí, a právě oni tohle skloňování hojně používají a občas si stěžují: už zase musím jet do té Brusele .....
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Trupman »

Podobný jev lze čas od času pozorovat u názvu města Bruntál.

"Jsem v Bruntáli." "Jedu do Bruntále." etc
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od vaclav »

Diaľničiar píše:tak první problémy přichází i na Slovensko, což jsem nedávno ale předpokládal v globálu se to naštěstí netýká tolika staveb jako v ČR (což je ale i normální vzhledem k opožděnosti legislativy atd.)
ty tri aktualni tendry se vypsaly tusim presne pred rokem. zajimave, ze ten problem s EIA se zverejni zrovna ted, tyden po otevreni cen?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Diaľničiar »

tomu se říká správné načasování :twisted: ohledně D1 u Prešova jsem to ale psal ve SK části fóra o pár měsíců dříve

třeba znalec ze společnosti INEKO je zásadně proti realizaci na D1 u Prešova, když se tam staví i silnice I. třídy, to ledacos naznačuje stejně s tím že ministerstvo to vyhodnocuje, ovšem šéf NDS pak napíše, že Prešov a Košice si obchvaty zaslouží a vynechává ten úsek na D3; problémem je i to že po těchto úsecích nejsou peníze na žádné další na rychlostní silnice, které slibuje strana, která má jediného ministra ve vládě a to zrovna dopravy

bude to ještě zajímavé

ano, soutěže trvají téměř 1 rok; bylo tam odvolání vyloučených uchazečů
nabídky jsou si takto na pohled podobné, u některých občanů to vzbuzuje podezření na kartel
no tak se soutěže zase zruší a zase se to protáhne o další rok a když se to stane, tak se rovnou řekne že se třeba někde musí řešit EIA a začne se soutěžit úplně něco nové třeba na R2
stát si toho ale moc dovolit nemůže, ale sektor stavebnictví unese i tuto variantu, jen to obyvatelstvo v těch městech ne

http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-2 ... recka.html

Podľa Jána Kovalčíka, analytika inštitútu INEKO, je spomedzi troch spomínaných diaľničných úsekov najdôležitejší ten na Kysuciach – Čadca, Bukov – Svrčinovec. „Vyrieši doteraz najužšie miesto na dôležitom tranzitnom ťahu do Poľska i ČR. Je veľká škoda, že finále jeho projektovej a majetkovej prípravy sa pretiahlo o celé roky a namiesto neho sa peniaze z eurofondov nakoniec míňali na menej potrebné projekty.“ Pôvodne sa mal podľa neho stavať čo najskôr po nadväzujúcom úseku Svrčinovec – Skalité, ktorý sa tento rok dokončuje. „Spolu umožnia skompletizovať D3-ku od tunela Horelica pri Čadci až po hranicu s Poľskom,“ vysvetľuje J. Kovalčík.

Úsek D1 pri Košiciach, ako tvrdí, je menej urgentný. „Ale nevidím dôvod ho spochybňovať, keďže má prijateľný pomer prínosov a nákladov.“ Za najmenej potrebný z trojice projektov považuje D1 Prešov, západ – Prešov, juh, lebo Slovenská správa ciest dokončuje
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Diaľničiar »

I to PPP na D4/R7 se připravovalo dlouhé roky. A klidně se to mohlo podepsat v závěru volebního období a již se mohlo stavět, ale byla to politická objednávka, aby tomu tak nebylo a tak tomu tak nebylo. Sestavila se velmi rychle nová vláda, kde Smer-SD má i nadále dominantní postavění, ale PPP se podepsalo. Ovšem po marketingových kontrolách a vše je v pořádku. Byla to dobrá soutěž, je to +59 km D/R do výstavby u hl. města.

Teď zbývá z EU fondů kolem 1 mld. € na D/R po celé zemi a tady za 700-800 mil. € se může stavět 30 km D1/D3. Proč proces výběru nenatáhnout a nezrušit a postavit o 20 km více? Není problém zapojit 3. PPP a možná i 4. PPP, ale vše se tak budovat nedá. A vláda se jaksi nemá s tím, aby financovala více dálnic. Na Slovensku se musí řešit akutní problémy ve zdravotnictví s vnitřním dluhem nad 500 mil. €, musí se řešit alarmující situace ve školství. Sociální situace také není zrovna dobrá, důchody se valorizují o směšné částky atd. a pokud se do 2018 nenachází ze státního rozpočtu více peněz na D/R, tak se do konce volebního období nestačí odevzdat do provozu. A tak se čeká jak to udělat. Je to o čase. A na Slovensku to nyní všechno jde tak akurát do časových možností naplno; všechny termíny pro odvolání se využijí, úřady vše oznamují na hranu s časem a tak se ziskává čas. Veličina, která dává politikům prostor pro rozhodnutí o tom, kde se něco postaví a kde ne; všude se nedá.

V principu velké společnosti těm je to jedno. Bude to o menších, které mají problém s prácemi. Tam je to až likvidační. Tomu sektoru by ty úseky scházeli, ale ne zásadně. Ty EU fondy počkají na něco dalšího. Někdy se vyčerpají. Stejně tak i v ČR se vyčerpají, jen později a nárazově se všemi efekty, které to budou provázet.

A možná to bude i naopak, bude se to veřejní mínění takhle masírovat silněji a pak se řekne, vidíte nedá se moc navíc stavět a budou všichni rádi za to co se soutěží + 1 až 2 úseky navíc. A ta vládní strana s ministerstvem dopravy měla ve volbách 5% a očekávala 15%, má dluhy a ty musí splácet, takže reálně musí poslouchat hlas jiných stran. Tam je spokojenost u SNS i Most-Híd. A když 70% všech nových veřejných staveb je z EU fondů vše co se na Slovensku staví závisí na EU fondech, tak když jsou pomalu poslední peníze, tak jde o hodně, i když vláda teprve vládnout začala. Ale o tom to bude. Tady se budou odevzdávat do provozu úseky, které zahájila předchozí vláda anebo je připravovala v soutěžích a to byl jen Smer-SD, nikoliv Sieť. A to je zas další marketing. A jsme zas u spolitizované výstavby dálnic na Slovensku od příprav až po finální práce. Na tom se stále nic nezměnilo.

Novší úseky, které se připravují tak se připravují s novou EIA. Tyto úseky starší, které se ale plánují 20 let to vše dohání bídná minulost v rozvoji dálnic. Otázka spíš stojí jinak: proč nikdo tu EIA neřešil před zahájením tendrování :?:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od kot »

Já bych na tvém místě byl rád, že u vás nejste v situaci jako my. Nejdříve nebyla dokumentace, pak to chvíli vypadalo s budoucími stavbami luxusně (bylo i dost peněz - prý) a pak bum a v situaci plné příjemných očekávání se vynořil problém s EIA. Naopak u vás se staví na plné pecky a km dálnic otvíráte jak na běžícím pásu... :ok:
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od dvs »

Diaľničiar píše:Já třeba nemám problém s EIA v ČR. Klidně ať si staví ČR dálnice i bez EIA. Bez EU fondů. Proč ne?
Nejde stavět baz EIA. Nezávisí to přímo na fondech. Nelze postavit stavbu se starou EIA za naše peníze. Jde o to, že to je součást evropského práva. Už proboha neopakujme stále dokola tento argument nebo se z té staré EIA nevymotáme.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Diaľničiar »

To je pravda. Jsou ale i jiné možnosti. Ale ano, nebudeme to neustále rozebírat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od dvs »

11.5. nám pan ministr mžp Brabec slíbil, že do konce května předloží novelu s vyjímkou. http://www.mzp.cz/cz/news_160512_novely_EIA
Tento týden na vládu nepřinesl nic. http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/ti ... 16-144427/
Příští týden 30.5.2016 v programu jednání vlády také nic https://apps.odok.cz/djv-agenda?date=2016-05-30

Takže klasika: Do konce měsíce asi nic nebude. Schválně zdali jej novináři v pondělí pořádně ugrilují.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od kot »

Ta naše vláda je "slibotechna" a skutek utek...
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Hanes »

Dvs: to je ten pruser, ze Evropske pravo je nadrazeno pravu svrchovanych statu. Ja se nedivim Anglicanum, ze v tom spolku nechteji byt, kdyz jsou porad nejak omezovani.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Sosa »

Ale posouzení vlivu na životní prostředí bylo i za minulého režimu. Tady je spíše problém retroaktivity, ale vzhledem k době od EIA se není co divit. Chtělo to spíš zavést, že EIA platí určitou dobu a pak je třeba provést aktualizaci.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od dvs »

Za minulého režimu veřejné posouzení na životní prostředí ve smyslu EIA nebylo. Nevím co tím myslíte?
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od Standa »

Nějak se vliv na životní prostředí vyhodnocovat musel. Otázkou je kdo (samostatné MŽP vzniklo až v roce 1990) a jak hluboko se tím zabýval. Veřejné to skoro určitě nebylo. Bylo vůbec veřejné projednávání jednotlivých stupňů stavebního řízení, šlo-li o veřejně prospěšnou stavbu?
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí

Příspěvek od dvs »

Podstatou EIA je právě to veřejné projednání a to opravdu za minulého režimu nebylo.
Podle mne si to někdy pleteme zjednodušeně s ochranou přírody. To se řídí jiným zákonem o ochraně přírody a ten měl svého předchůdce i za minulého režimu.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“