EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
dvs: Díky za perfektní pokrytí tématu !
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Ještě bych doplnil článek přímo od poslance Laudáta
http://www.parlamentnilisty.cz/politika ... vse-433391
Ač já Laudáta nemám rád, tak zde má zřejmě pravdu.
http://www.parlamentnilisty.cz/politika ... vse-433391
Ač já Laudáta nemám rád, tak zde má zřejmě pravdu.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
To je sice hezké, že má teď pravdu, ale v prosinci 2014 taky hlasoval pro novelu. A to ho mám docela rád !Kuba píše:...Ač já Laudáta nemám rád, tak zde má zřejmě pravdu.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Na té současné diskusi mi vadí, že pro současnou vládní garnituru je mantrou, že to zavinili ti předtím a pro tu minulou, že ta současná nestaví a nesprovozňuje další úseky a ještě to zkomlplikovala tou EIA.
Přitom mají máslo na hlavě všichni.
Ta současná schválila špatný zákon a nedomyslela důsledky. Ta minulá zastavila přípravu staveb tj. hlavně projektování a výkupy. Toto ale asi moc slyšet nechtějí. Začíná mi to připadat, že se vlastně problém EIA hodí jako výmluva.
On ten současný problém je umocněný tím, že nejsou na obzoru stavby se stavebním povolením. Pokud by jich byl dostatek tak by to nebylo tak do očí bijící a zase by se to poslalo těm dalším ať si to vyžerou.
Ona ta naše implementace EIA nebyla napadána od počátku pro špatnou harmonizaci přímo v paragrefech. Na začátek je důležité zdůraznit, že předvstupní legislativa k životnímu prostředí nebyla vnímána nijak špatně. Ono nakonec to životní prostředí bylo i součástí požadavků z listopadu 1989 a přijetí zákonů tomu v následných letech odpovídalo. Teď přeskočíme do let po vstupu do EU. Projekty OPD se rozeběhly i se starou EIA. Problémy vznikaly až v průběhu, že jsme si hodně rozvolnili závaznost EIA výkladem samotného zákona EIA a hlavně stavebního zákona v následných řízeních.
Jedním z příběhů bylo prodloužení metra A. V podmínkách EIA bylo vybudování P+R. Výsledkem je metro bez P+R a do Bruselu jsme napsali, že je vše ok a ať to proplatí. Stojí za to si přečíst třeba tento 2 roky starý článek, jak metro zahrálo svoji roli http://www.euro.cz/archiv/ceskym-stavba ... ka-1065807
Přitom mají máslo na hlavě všichni.
Ta současná schválila špatný zákon a nedomyslela důsledky. Ta minulá zastavila přípravu staveb tj. hlavně projektování a výkupy. Toto ale asi moc slyšet nechtějí. Začíná mi to připadat, že se vlastně problém EIA hodí jako výmluva.
On ten současný problém je umocněný tím, že nejsou na obzoru stavby se stavebním povolením. Pokud by jich byl dostatek tak by to nebylo tak do očí bijící a zase by se to poslalo těm dalším ať si to vyžerou.
Ona ta naše implementace EIA nebyla napadána od počátku pro špatnou harmonizaci přímo v paragrefech. Na začátek je důležité zdůraznit, že předvstupní legislativa k životnímu prostředí nebyla vnímána nijak špatně. Ono nakonec to životní prostředí bylo i součástí požadavků z listopadu 1989 a přijetí zákonů tomu v následných letech odpovídalo. Teď přeskočíme do let po vstupu do EU. Projekty OPD se rozeběhly i se starou EIA. Problémy vznikaly až v průběhu, že jsme si hodně rozvolnili závaznost EIA výkladem samotného zákona EIA a hlavně stavebního zákona v následných řízeních.
Jedním z příběhů bylo prodloužení metra A. V podmínkách EIA bylo vybudování P+R. Výsledkem je metro bez P+R a do Bruselu jsme napsali, že je vše ok a ať to proplatí. Stojí za to si přečíst třeba tento 2 roky starý článek, jak metro zahrálo svoji roli http://www.euro.cz/archiv/ceskym-stavba ... ka-1065807
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
I kdyby se v poslední novele udělala výjimka pro starší EIA, tak by to nevedlo k akceptaci těchto projektů za strany EU = jejich proplacení.
Prostě EU nebude následujících 5 let proplácet projekty, které nerespektují EU přístup k EIA.
A to je ten hlavní problém a jsme kruhem tam kde jsme byli. Není zásadní textace, ale to, že na EIA (závěry) následné řízení kašlalo a stavby byly dělány přímo v rozporu s EIA.
Toto je co ? (Kdo konkrétně za to bude vyhozen z ŘSD, případně která projekční firma to zaplatí ?)
Prostě EU nebude následujících 5 let proplácet projekty, které nerespektují EU přístup k EIA.
A to je ten hlavní problém a jsme kruhem tam kde jsme byli. Není zásadní textace, ale to, že na EIA (závěry) následné řízení kašlalo a stavby byly dělány přímo v rozporu s EIA.
Toto je co ? (Kdo konkrétně za to bude vyhozen z ŘSD, případně která projekční firma to zaplatí ?)
Jinými slovy pokud projektanti kašlou na co můžou a považují se za mistry světa - hluk, nevadí změníme zákon, EAI, nevadí atd... tak nám EU ty peníze nedá nikdypetsheny píše:Nezabíjejte posla špatných zpráv
Nový leták z 19.4.2016 pro Třanovice-Nebory. Zásadní novinka: Dne 7. 4. 2016 bylo Ministerstvem ŽP vydáno NESOUHLASNÉ ZÁVAZNÉ STANOVISKO
dle Novely EIA ke Stavebnímu řízení vedeného KÚ MSK pro část hlavní trasy. Důvodem
nesouhlasného stanoviska byla změna v návrhu konstrukce vozovky, a tím nedodržení
podmínky Stanoviska EIA, které požadovalo upřednostnění typů povrchů s nejnižším
možným koeficientem v úsecích podél blízké obytné zástavby.
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553b ... 049745.pdf
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Když jsme u toho hluku:
http://archiv.ihned.cz/c1-65269420-desi ... zi-zavreni
Tahle vláda se dočista zbláznila.
http://archiv.ihned.cz/c1-65269420-desi ... zi-zavreni
Tahle vláda se dočista zbláznila.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Problém EIA: výsledek nekompetentnosti bývalých vlád
http://www.agris.cz/clanek/192103
http://www.agris.cz/clanek/192103
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Jak je to se zpracováním E.I.A.? Da se po jejim zpracovani vuci ni odvolavat a blokovat ji (jako treba uzemni rozhodnuti) nebo tento typ zdrzeni pri jejim vydavani nehrozi?
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
EIA jako taková není napadnutelná u soudu. To zůstalo stejné. Napadnout je možné až ÚR a SP.
Poznámka: Soudně přezkoumatelný je negativní závěr zjišťovacího řízení. To přibylo. To se týká těch "meších" staveb. Třeba Patrik to zvládl u obchvatu Okříšek.
Tady to mají už rozepsané jak to je po novele.
http://frankbold.org/poradna/kategorie/ ... uzeni-k-oz
Poznámka: Soudně přezkoumatelný je negativní závěr zjišťovacího řízení. To přibylo. To se týká těch "meších" staveb. Třeba Patrik to zvládl u obchvatu Okříšek.
Tady to mají už rozepsané jak to je po novele.
http://frankbold.org/poradna/kategorie/ ... uzeni-k-oz
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
A o jake stavby ze to ma jit?!
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Nikdo nejmenoval konkrétni stavby. Sobotka řekl že jde o 10 věčinou dálničních úseku a 1 železniční stavbu. Já pořád doufám že je tam i VMO: Žabovřeská I.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Tady těch staveb mají osmnáct, jestli dobře počítám.
http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... _okruh.htm
http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... _okruh.htm
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Počítáš blbě, je jich 15.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Tak jsem to spočítal ještě jednou a pořádně a je jich v podstatě jedenáct. Takže to bude zřejmě těch jedenáct staveb, které chtějí protlačit.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Pánové, ať jich je třeba jen osm. Ale doopravdy. Raději si počkejme na vládní seznam a na to co nám Brusel z vládního seznamu posvětí.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Tak seznam je to pěkný, kéž by to vyšlo...
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Ono to cislo 10 mozna vychazi z toho, ze Sobotka jej dohodl na sve urovni v Bruselu. My jich pak poslali 20 a to nam hodili na hlavu. viz jednani hospodarskeho vyboru snemovny.
Ted to upravili na 10+1zeleznicni, tak ze pospojovali logicky souvisejici stavby.
Jenom mi vysvetlete, kde se bere v tech clancich info o nejake rychlo novele? V tech tiskovych zpravach nic takoveho neni.
Ted to upravili na 10+1zeleznicni, tak ze pospojovali logicky souvisejici stavby.
Jenom mi vysvetlete, kde se bere v tech clancich info o nejake rychlo novele? V tech tiskovych zpravach nic takoveho neni.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Ráno na ČT24 mluvil o "speciální novele" Sobotka, měla by být přijatá v jednom čtení, v čem přesně spočívá neříkali. Dál zmiňovali 11 staveb (10 dálničních + 1 železniční, explicitně uvedli obchvat ČB na D3 a 511), kde by se mělo vydat ověřovací stanovisko. Ťok na tiskovce přislíbil materiál pro urychlení stavebních řízení a výkupů.
Zatím tady (vrátit se na zprávy v 6:00, je to první věc): http://www.ceskatelevize.cz/ct24#live.
Zatím tady (vrátit se na zprávy v 6:00, je to první věc): http://www.ceskatelevize.cz/ct24#live.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
no upřímně pokud jim ta rychlonovela zákona EIA vyjde a Obchvat Frýdku-Místku, Obchvat Přerova, 511 (východní obchvat Prahy) Obchvat Českých Budějovic, a západní a jižní obchvat Hradce Králové (D35/D11) dostanou ověřovací stanovisko EIA a budou se moci stavět, tak otevírám šáňo ... ale neuvěřím, dokud se na uvedených stavbách neobjeví stavební stroje! a na to si ještě hodně dlouho počkám ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Prozatim se Ti to sampicko nadherne vychladi. (teda pokud se za ta leta nezkazi)
Ja tem nasim politikum neverim uz ani "Dobry den"
Ja tem nasim politikum neverim uz ani "Dobry den"
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: EIA - posuzování vlivu staveb na životní prostředí
Jenže nikde ani slovo, že to skousne EU z hlediska dotací.
Pouze Idnes píše "V příštích týdnech se mají vést intenzivní jednání s Evropskou komisí, aby navrhované řešení vyhovovalo i jí."
Pokud by se dohodl kompromis na tyto stavby ohledně dotací (=lze postavit a zafinancuje EU), tak je to větší vyjednávací úspěch než příměří v Sýrii
Pouze Idnes píše "V příštích týdnech se mají vést intenzivní jednání s Evropskou komisí, aby navrhované řešení vyhovovalo i jí."
Pokud by se dohodl kompromis na tyto stavby ohledně dotací (=lze postavit a zafinancuje EU), tak je to větší vyjednávací úspěch než příměří v Sýrii