Reakce na JirkuS z tématu I/34 (ale víc odpovídající tomuto tématu):
Ta I/33 byla zajímavá, dokonce tam byla peáž s I/18 (též již bývalou). Koukal jsem, jak to přeznačili: I/29 vzali z Jižní spojky v Praze, peáž s I/19 odpadla, protažení II/137 se nabídlo samo, peážní úsek s I/18 využil její nové číslo II/150, protažení II/336 mi přijde poněkud umělé, II/126 naopak docela logické, nová I/2 (téma samo pro sebe
) a konečně II/333 - číslo sebrané odjinud. Předpokládám, že I/2 mezi Přeloučí a Pardubicemi byla původně II/322 (podle návaznosti) a I/2 mezi Prahou a Kutnou Horou byla právě ta II/333, pokud si matně vzpomínám.
Každopádně se odstraněním I/33 a I/18 z okolí D1 vytvořil dost divný prostor, IMHO ne moc dobře napojený na jiné směry, než je Praha a Jihlava. Právě ta nejednotná úroveň "dvojek" (jak mezi kraji celkově tak i v rámci krajů) mi u nás dost vadí a naopak bych spíš některé z nich zařadil (vrátil) mezi "jedničky". Podívejte se, kolik toho mají v Rakousku v kategorii B - a asi se shodneme, že se nám tam i mimo dálnice jezdí vesměs lépe, než u nás (teď nemám na mysli "zanedbané" pohraničí směrem k nám
). Nebo prostředky poskytované krajům na II a III účelově vázal
.