Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od KarelLer »

Aram96 píše:To se má zajistit pomocí financování (např. SFDI>kraje) ale ne, že budeme podřadnější silnice cpát do silnic první třídy, "aby je stavělo ŘSD a byly peníze".
Otázka je, jak to prakticky probíhá. Není to tak, že hejtman musí roky chodit někam žebrat, aby něco dostal?
Aram96 píše:Popravdě kolikrát až "závidím" těm obcím, které leží na méně významných jedničkách a dočkají se obchvatu pro cca 4 tisíce aut, ale město s 10-15 tisíci obyvateli obchvat nemá, protože leží na dvojce, byť tam jezdí 15 tisíc vozidel, ale obchvat by stál třeba 1,5 mld Kč, tudíž je to téměř nereálné postavit z krajského rozpočtu. Tohle je bohužel velice špatně promyšleno.
Není toto spíš záležitost celého kraje? Zrovna na té 353 je obchvatů hodně a další se plánují a předpokládám, že ty obchvaty financuje kraj, protože ty obce by na to neměly.
Aram96 píše:Jinak 2 KarelLer: na té II/150 od Boskovic na východ je kamionů dost, ale intenzity jsou naštěstí nízké. Pohledem na mapu to sice je "díra" kde chybí silnice první třídy, souhlas, nicméně si myslím, že takovéhle tahy/vzdálenosti opravdu nejsou na první třídu. Protože jakmile pojedete řekněme Žďár-Prostějov, tak už OA jede po dálnici.
To znamená, že kamiony Žďár-Prostějov radši jedou po D1 "zbytečně"? To by byl další argument pro modernizaci II/150 na I/19 Boskovice - Prostějov.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Aram96 »

Ne, domnívám se, že ty kamiony na tom úseku jsou právě lokálnější doprava, např. Boskovice-Prostějov. Bohužel stav II/150 neodpovídá ani tomu, ta silnice je řekněme tepnou mezi druhými třídami, ta by měla za mě nějak vypadat, ale když vidím, jak vypadají investice do silnic v JMK, tak je mi jasné, že na něco takového mohu ve svém životě zapomenout. Když by se zde plánovalo např. jak na Vysočině, umím si představit nějakou modernizaci nejhorších míst za cca 10-15 let, ovšem ten terén prostě pro silnice obecně není příhodný. Už i obchvat Boskovic je velmi málo reálný, protože prostě není téměř kudy.
Co se týče kamionů HavlBrod-Prostějov (obrazně) si netroufám odhadovat, nevím kama jezdí, osobně bych tipl, že menší dopravci, šetřílci po 19 a 150, větší firmy, které nemusí otáčet každou korunu po dálnici, ale fakt nevím, nechci kecat. :oops: Hlavní ale je, že takovéhle dopravy je naprosté minimum.

Řekl bych, že ano, že hejtmani musí žebrat, a to každý rok - nedá se pak pořádně ani plánovat opravy a stavby, protože jsou pořád nějaké volby a všechno je k ho*nu. Cestou je za mě rapidní navýšení rozpočtů krajů a i obcí, DLOUHODOBĚ, jenže z čeho by pak vlády měly na dárečky pro voliče a na své malé domů :ko: :ko: V současném rozpoložení politických sil tohle není možné prosadit ani teoreticky, natož prakticky.

II/353 ... podívej, alespoň z mého pohledu ... je kraj Vysočina na naprosto jiné úrovni, než JMK, co se týče silnic, jejich plánování a oprav. Přijde mi, že na Vysočině to má i hlavu a patu, že ten kraj ví, co by chtěl postavit v příštích 10, možná i 20 letech a jde si za tím a odpovídají tomu i finance. JMK se vymlouvá akorát na to, že polovina nebo kolik peněz obecně na silnice jde na IDS JMK, tudíž nejsou peníze na opravy, o nových silnicích radši ani nemluvím. Další rapidní rozdíl je v tom, že Vysočina je celá téměř venkov, JMK cpe hromadu peněz do Brna /přirozeně/, potom to také v regionech podle toho vypadá.
V JMK na sever od Brna to vypadá, že po 10 letech postaví další kousíček spojnice Boskovic a Blanska - II/374 a "slavnostně" obchvat Čebína na II/385 (kterým projíždí každý den cca 14-15 tisíc vozidel, aby si neznalí udělali obrázek), aby měl na dalších 10 let zase klid, protože další stavby nejsou do 5 let v dohlednu. :(
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od KarelLer »

Honey72 píše:19 - zrušení první třídy chybou nebylo a dobře si pamatuji mediální tlak měst, že bez první třídy se ocitnou na jakési periférii. Prostě si to protlačila. Úsek silnice 18 mezi Žďárem nad Sázavou a Boskovicemi ztratila na významu zprovozněním dálnice D1. Tento tah k dálkové jízdě už nikdo nevyužívá a cesta z Havlíčkova Brodu do Prostějova je i 24 km dlouhou oklikou po D1 o půl hodiny rychlejší a pohodlnější. Dnes se jedná o jednu z nejméně zatížených silnic ve vnitrozemí, místy i s pouhým tisícem vozidel. Ovšem, vznikl bohužel jakýsi kočkopes. Když už tu silnici vrátili zpátky, měli jí vrátit alespoň do Prostějova. Takto z ní udělali jedinou naši silnici první třídy, která nemá pokračování dopravního tahu a nemá návaznost.
Já téhle argumentaci nerozumím (jsem laik a dopravnímu plánování nerozumím), ale opravdu je cíl všechno natlačit na dálnici a na rádobydálnici D46? D1 u Brna je a vždycky bude silně vytížená, takže podle mě by alternativní trasa existovat měla. O víkendu jsem jel dvakrát po II/150 (od Prostějova na západ) a nedivím se, že je to relativně málo zatížená silnice. I kdybych pominul 5 km průjezd přes celý Prostějov (k D46) kvůli neexistujícímu obchvatu, stav silnice na území Olomouckého kraje je dost zoufalý. Na některých místech si neumím představit, jak se vejdou dva protijedoucí kamiony, nebo jak takový kamion předjet, když hrozí, že skočím ve škarpě.

Jinými slovy, připadá mi, že pokračování I/19 na východ má velký smysl jako spojnice tří krajů a alternativa k D1 a D46.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od jeni013 »

Byť jsem velkým fanouškem bývalé I/18, nesouhlasím, že by byla v tomto směru nějak potřeba silnice I. třídy. Alternativou k D1 a D46 bude v nadregionálním významu D35. Hustota zalidnění v tomto prostoru je nízká, velkou část zabírá vojenský újezd, takže dopravní potřeba je natolik nízká, že se nevyplatí stavět v poměrně složitém terénu kapacitní komunikaci.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Aram96 »

Souhlas. II/150 by stačilo prostě opravit a především před Prostějovem narovnat okraje silnice. Obchvaty nebo přeložky si myslím, že pro takovéhle intenzity nejsou na místě s jedinou výjimkou - Boskovice. V Prostějově se staví obchvat mezi silnicí na Konici a mezi obchodní zónou potažmo D46. Myslím si, že se sem však přesune právě i doprava II/150-D46 čili Prostějov už bude také vyřešen.
Naopak bych I/19 dal do silnic druhé třídy a pouze postavil obchvat Sebranic, ten je určitě na místě kvůli mnoha bodovým závadám pro především nákladní dopravu.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Trupman »

Vždyť spousta dvojek je lepších a významnějších od kdejakých jedniček.

Jedničky byly dálkové trasy - nadregionální spojnice. Jenže tuhle roli přebraly dálnice, které jsou, i s případnou zajížďkou, rychlejší a přirozenější pro současného řidiče. A mnohé jedničky svou dálkovou roli ztratily. Oproti tomu se zvýšila potřeba "přivaděčů" na dálnice, anebo vznikly nové významné regionální tahy (do nově vzniklých krajských měst) a tam plní roli dvojky.

Typicky Vysočina - I/23 nebo I/19 svůj nadregionální význam ztratily (i když se občas stále najdou dobrodruzi, kteří je pro dálkovou dopravu používají), jejich parametry jsou ostudné. Naopak význam mají dvojky napojující města na D1 a zároveň radiály z Jihlavy. Takže II/353, 602, 405, 360.

II/150 klidně může zůstat dvojkou a přitom být luxusní silnicí, která převede tranzit skrz Drahanskou vrchovinu.

Problémem ovšem je financování a spolupráce mezi kraji. Jak vidíte na příkladu II/150, tak za 20 let existence krajů se podařilo zprovoznit dva dílčí úseky (obchvaty Kralic a Domaželic) a na třetím krátkém se teprve maká. Každý kraj má jinak schopné vedení s jinými prioritami. Měl by nad tím někdo lépe dohlížet a dát zákonnou povinnost spolupracovat.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Honey72 »

Ono by to vážně chtělo přečíslování v rámci dvojek a trojek. Jedničky jsou už v pořádku, ale dvojek je nadbytek, hlavně na Vysočině. Je potom obrovský nepoměr mezi nádhernou širokou:
odkaz

a touto kousek vedle:
odkaz

Úplně bych zrušil rozdělení na třídy, to snad nikde nemají. A zavedl značení trojek (XXXX), jako je zavedlo Slovensko. Jinak ten systém nebude nikdy dobrý.
Spousta XXX spojuje jen vesnice, na což úplně stačí XXXX. Dnešní druhá třída by měla doplňovat jedničky a ne Horní s Dolní.
Když tudy jede cizinec, nechápe náš systém.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od KarelLer »

Díky za reakce, uzavřel bych to s tím, že si asi neporozumíme :) Já bych mnohem raději jel ze Žďáru n. S. na Hanou po I/19 a II/150, než oklikou po vytížené (v posledních mnoha letech přetížené) D1 u Brna a po nepříjemné D49. Stejně tak bych z Brna do jižních Čech jel raději po I/23 než po D1, I/19 a D3.

A jak už někdo psal, kategorizace na třídy dává smysl, při pohledu na mapu díky tomu vidím (měl bych vidět), jaká je základní síť hlavních silnic. Např. odkud mám pokračovat na východ z I/19? Je to II/150, nebo II/377, nebo nějaká kombinace obojího? Při samotné jízdě mi pomáhají ukazatele, ale při přípravě na cestu to na mapě nevidím. Nebo jak mám poznat, že se ze Ždáru na západ na D1 dostanu krásně po II/353 a nemám jezdit až do Humpolce po I/19 a I/34?

Když jsme zase u II/353, ta by mohla být součást I/19, protože by dávalo větší smysl, kdyby I/19 vedla do krajského města Jihlavy namísto do HavlBrodu.
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Martin96 »

Honey72 píše:Ono by to vážně chtělo přečíslování v rámci dvojek a trojek. Jedničky jsou už v pořádku, ale dvojek je nadbytek, hlavně na Vysočině. Je potom obrovský nepoměr mezi nádhernou širokou:
odkaz

a touto kousek vedle:
odkaz

Úplně bych zrušil rozdělení na třídy, to snad nikde nemají. A zavedl značení trojek (XXXX), jako je zavedlo Slovensko. Jinak ten systém nebude nikdy dobrý.
Spousta XXX spojuje jen vesnice, na což úplně stačí XXXX. Dnešní druhá třída by měla doplňovat jedničky a ne Horní s Dolní.
Když tudy jede cizinec, nechápe náš systém.
A stačil by počet silnic třetích tříd na to, aby měly pouze čtyřciferné označení? Za mě možná dobře, že ty čísla silnic III. tříd mají souvislost se silnicemi vyšších tříd, kdyby měly jiné označení, jako teď mají na Slovensku, tak by si na to člověk nezvykl, navíc čísla od 1000 se už pamatují hůře, než jedno, dvou či trojmístná. Spíš jedině, že by místo pěticiferným číslům byly přiděleny čtyřciferné, pokud nějaké volné v rámci možností jsou.
Jinak je taky dost rozdíl v označování silnic II. třídy. Jsou silnice (jako třeba 353), kde je označen každý patník a řidič dobře ví, že pojede po 353. Na druhou stranu jsou tu i silnice, kde člověk někdy neví, zda náhodou nepřejel na silnici III. třídy, protože se nedozví, kam dvojka vede. Za sebe mohu říct jednoznačný příklad - silnice 355 z Úhřetické Lhoty do Hrochova Týnce (dokonce do 70. let se jednalo o silnici I. třídy č. 36), kdybych se nepodíval do mapy, tak bych vedení 355 od volantu netrefil :lol:

Tohle by bylo ale potřeba řešit nadregionálně, protože každý kraj se o silnice stará po svém (nejen z hlediska kvality a šířky, ale i z hlediska značení), v tom asi bude ten zakopaný pes :shock:
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od kollma »

To mi připomíná, když jsme jeli na Vranov ještě před dobou navigací. V Jemnici byla odbočka na Bítov, tak jsem tam samozřejmě odbočil. https://mapy.cz/s/futalolaka
Jenomže se mělo odbočit o kus dál a nenapadlo mě, že na Bítov se jede tudy: https://mapy.cz/s/hazugozavo a ne tudy: https://mapy.cz/s/mozakupuve Takže cedule s nápisem "Jihočeský kraj" mě po pár kilometrech dost překvapila.
Zrovna kraj Vysočina se tu často dává za příklad, ale tohle měli (nebo ještě mají) vymyšlený dost špatně.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Honey72 »

Sice jsem nikde nenašel aktuální počet silnic třetích tříd, pouze celkovou délku, avšak čtyřmístná čísla pro všechny trojky by stačit měla, protože jich byla obrovská řada zrušena (staly se místními a městskými komunikacemi) a také k nám už nepatří Slovensko. A na Slovensku šlo přečíslování snadno.

Současný systém, odvozený od vyšších tříd se mi vůbec nezamlouvá. Nejen, že je zastaralý a po přečíslování prvních a druhých tříd už u řady trojek to odvození ani nemůže platit. Velký problém dělá, dokonce samotným silničářům ona nula na začátku, která se někdy uvádí a někdy ne :-) Takže i na údaji o objížďce bývá často na značce špatně.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
JAnD
Příspěvky: 418
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od JAnD »

Našel jsem ve svém archivu seznam úseků z roku 2005, silnic III. třídy je v něm 8662, z nich je ale asi 200 s písmenem (A B H N) nebo s číslem (silnice s nesouvislými úseky).
Dnes to může být podobné, něco mezi 8-9 tisíci
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Majkii »

V aktuálních datech geoportálu ŘSD je 8481 čísel silnic III. třídy, z toho 176 s písmenkem.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od theodor less »

Aram96 píše:Popravdě kolikrát až "závidím" těm obcím, které leží na méně významných jedničkách a dočkají se obchvatu pro cca 4 tisíce aut, ale město s 10-15 tisíci obyvateli obchvat nemá, protože leží na dvojce, byť tam jezdí 15 tisíc vozidel...
A pak tady máme Nové Město nad Metují (9 398 obyvatel), které si přes náměstí (městskou památkovou rezervaci) nechá vyznačenou silnici I. třídy. Většina těžké dopravy sice jezdí po II/285 (dokonce jsou stále na hlavní), ale i tak je přes náměstí provoz, který poškodil historické budovy.
Město přečíslování komunikací a výměnu majetku podmiňovalo opravou stávající I/14.
Jak nás informoval Majkii, už i tady tají ledy...
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_kvi
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od prof2 »

kollma píše:To mi připomíná, když jsme jeli na Vranov ještě před dobou navigací. V Jemnici byla odbočka na Bítov, tak jsem tam samozřejmě odbočil. https://mapy.cz/s/futalolaka
Jenomže se mělo odbočit o kus dál a nenapadlo mě, že na Bítov se jede tudy: https://mapy.cz/s/hazugozavo a ne tudy: https://mapy.cz/s/mozakupuve Takže cedule s nápisem "Jihočeský kraj" mě po pár kilometrech dost překvapila.
Zrovna kraj Vysočina se tu často dává za příklad, ale tohle měli (nebo ještě mají) vymyšlený dost špatně.
Tím odbočením samotným se toho moc nezkazilo, cesta tudy na Bítov je dle Waze jen o 2 min. delší. Jenomže o kousek dál se má odbočit vlevo a tam už není šipka na Bítov, jenom na Polici, což považuji za ten hlavní problém.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Aram96 »

Neví prosím někdo, jak to vypadá s tou novou kategorizací silnic a dálnic do roku 2050 ? Kdy by měla být hotová ? Nemůžu na to najít smlouvu, jen výběrko.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od theodor less »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p220863
martini píše:Protože celá "vize" byla šita velmi horkou jehlou, dostalo následně ŘSD za úkol, aby vysoutěžilo externího zpracovatele, který by tuto "vizi" přetavil v něco uceleného, prověřeného jak z hlediska vyhledání možné trasy v území, tak z hlediska ekonomického. Zakázka s názvem "Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR" je pak zde https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/359470, takže se lze seznámit s tím, čím se teď v navazujícím období budeme zaobírat.
Bylo by logické předpokládat, že napřed bude "vize" a až následně rekategorizace. Ale možná dělám chybu, když do toho tahám logiku.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Aram96 »

Tohle je ale úplně jiná věc než o které mluvím .. ;) A popravdě si nemyslím, že se ty dvě věci nějak podmiňují .. i kdyby ta vize vznikla někdy teď, tak na její realizaci nedojde dříve jak za 15 let a to se bude kategorizace silnic měnit minimálně jednou .. navíc myslím, že tohle je určitě na delší dobu než rekategorizace, ta byla tendrována už v roce 2019, takže bych nějaké výsledky už očekával ..
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od theodor less »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 37#p212937
JirkaS píše:Asi by nebylo od věci systém silnic I. třídy jednou za čas aktualizovat. Poslední aktualizace byla před 22 lety.
Dvě desetiletí proto, že se jedná o citlivou věc. Říká se, že každá změna je k horšímu a možná, že některé minulé změny to potvrzují. S tím jak se staví nové úseky silnic I. třídy a dálnic, probíhá aktualizace spontánně a kontinuálně, takže žádná rezidua nevznikají. Tak možná jde o povýšení silnic II. třídy; ale to jde také o peníze.
V příspěvku martiniho je zmínka o nenadálé Kremlíkově vizi (obchvat Středních Čech), a to je možná důvod, proč musí aktualizace počkat.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Honey72 »

Já zrovna nevidím důvod k nějakému velkému přečíslovávání formou jednorázové akce. Současný systém je vyhovující a spíš budou státní silnice ubývat na úkor krajských díky výstavbě dálnic a přeložkám, než aby přibývaly. Jen vysoký provoz na krajské silnici neznamená, že by měla být "povýšena". To bychom se vrátili zase tam, kde jsme byli po roce 1990 :-) Státní silnice musí mít hlavně celostátní dopravní význam.
Pokud tedy nějakou velkou změnu, tak zrušení zastaralého rozlišování tříd a přejmenování na státní a krajské silnice. Proč by měly být krajské silnice druhořadé? Já bych podstatně redukoval druhou třídu, aby tříciferné silnice byly opravdu jen těmi hlavními spojnicemi jako v jiných zemích a ne silničkami, které mají význam maximálně na mapě, ale pro větší vzdálenost se kolikrát ani využít nedají, protože je rychlejší to objet jinudy. Jen málokterá se dá využít pro delší trasu, pokud tedy nejedete na výlet. A kompletně přečísloval tu třetí na výhradně čtyři cifry, aby mohla být na směrovkách. Ale o tom už jsme tu mluvili :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše:Já zrovna nevidím důvod k nějakému velkému přečíslovávání formou jednorázové akce. Současný systém je vyhovující a spíš budou státní silnice ubývat na úkor krajských díky výstavbě dálnic a přeložkám, než aby přibývaly. Jen vysoký provoz na krajské silnici neznamená, že by měla být "povýšena". To bychom se vrátili zase tam, kde jsme byli po roce 1990 :-) Státní silnice musí mít hlavně celostátní dopravní význam.
Pokud tedy nějakou velkou změnu, tak zrušení zastaralého rozlišování tříd a přejmenování na státní a krajské silnice. Proč by měly být krajské silnice druhořadé? Já bych podstatně redukoval druhou třídu, aby tříciferné silnice byly opravdu jen těmi hlavními spojnicemi jako v jiných zemích a ne silničkami, které mají význam maximálně na mapě, ale pro větší vzdálenost se kolikrát ani využít nedají, protože je rychlejší to objet jinudy. Jen málokterá se dá využít pro delší trasu, pokud tedy nejedete na výlet. A kompletně přečísloval tu třetí na výhradně čtyři cifry, aby mohla být na směrovkách. Ale o tom už jsme tu mluvili :-)
Souhlasím. Oddělat 1. 2.třídu, nechat jen čísla. Ale jinak já nemluvil o přečíslování, to je úplně jiná věc. Sice bych byl pro, aby se takové ty opravdu "místní" silnice první třídy přeřadily do 2.třídy, ale rekategorizace je alespoň z mého pohledu především o tom, aby se určily kategorie daných silnic. Na otázku na ŘSD, proč se zde někde nepřipravuje 3-pruh, byť intenzity, podíl NA i "smysl" komunikace do budoucna mu odpovídá, jsem několikrát dostal odpověď tu, že kategorizace určila S 11,5. Ta to určila v letech, kdy byl 3-pruh u nás víceméně v plenkách, proto vidím docela velkou potřebu té rekategorizace, především kvůli 3-pruhům :) Někde bych řekl, že by mělo dojít k úpravě z S 11,5 nebo 3-pruhu na 4-pruh, ale takových případů není moc.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Honey72 »

Tak to jsem to opravdu blbě pochopil :-) Každopádně to bude složitá mapa a škoda, že nebude možné jen říct, že celá silnice X bude jen v jedné kategorii. A jestli to budou pořád měnit jako PSA :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od theodor less »

Aram96 píše: Ale jinak já nemluvil o přečíslování, to je úplně jiná věc.
No jo, když je to ve vlákně, které se zabývá i silnicemi II. třídy, mysleli jsme, že jde o přečíslování. Pro kategorizaci, kterou máš na mysli, je určeno vlákno "Plošná rekategorizace". Uznávám, že to je název matoucí. Spíš by se vlákno mělo nazývat "Plošná kategorizace". Na častou záměnu jsem zde upozorňoval v dubnu. Možná, že admin překvapí a sousednímu vláknu přidělí název vyjadřující, že jde o šířkové kategorie. A také o homogenitu, jejíž cílem je aby se šířkové kategorie na silnici X sjednotily.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od Aram96 »

Aha, tak to se omlouvám, já to dal do první rekategorizace, kterou jsem našel. O tom, že má nějaká být, se psalo x krát v různých vláknech, tak jsem si říkal, že to bude alespoň tam, kde má :) A ono tedy stejně ne.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Příspěvek od theodor less »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 81#p210281
Sauce píše:To znamená, že mezi Novým Jičínem a Valmezem I/57 přejde do sítě druhých tříd? To jsem vůbec nevěděl. Teď když na to koukám, tak to smysl dává naprosto. Asi mi ten detail někde musel uniknout.
Možná, že se to už řešilo?
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“