Autor |
Zpráva |
zesp
Příspěvky: 890
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
No, je v tom totální chaos. Např. souběžka s D1 v úseku Brno - Vyškov je krajská II-430, v úseku Vyškov - Hulín pak státní I-47. Proč se i zde nepřevedla do druhé třídy??? NEBO proč není v celé délce souběžná komunikace první třídy? Alespoň by se daly koordinovat stavební akce a ne jak teď, KDY SE ZÁSADNĚ konají stavební práce souběžně na dálnici i na souběžných komunikacích, protože jsou v rozdílném vlastnictví... A těch příkladů je více. Více dvojek by se spíše mělo převést do jedniček a ne naopak, jak se zde vyhrožuje... Ale na to se mi samozřejmě nikdo neozve, protože i ti zodpovědní moc dobře ví, že je v tom bor..l, takže se to radši přejde...
|
27.10.2015 21:24:47 |
|
 |
Lenny
Autor
Příspěvky: 9768 Bydliště: na levém břehu Dunaje
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
II/430 je zajímavá, v 70. letech bylo navrženo přeznačení na II/647, nakonec z toho bylo II/430. To samé platí o II/437. V úseku Vyškov - Říkovice, si ještě I/47 nepřevzali do majetkové správy kraje.
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
|
27.10.2015 21:31:03 |
|
 |
zesp
Příspěvky: 890
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Otákou je, zdali si ji vůbec chtějí převzít. Zatěžuje to jejich rozpočet a přitom je to klíčová komunikace, která přebírá zátěž v okamžiku, kdy se na dálnici cokoli stane... Myslím, že ji kraje dle předchozích zkušeností s podobnými komunikacemi nechtějí záměrně a je to asi i trend do budoucna... A paskvil je na světě...
|
27.10.2015 22:46:36 |
|
 |
Standa
Příspěvky: 3681 Bydliště: Praha
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Nepletu-li se, třeba na Slovensku zůstávají po dobudování dálnice původní silnice (nově "jen" doprovodné) dál jedničky. V Rakousku a Maďarsku to na mne podle čísel působí stejně (třeba 3 a M3).
|
2.11.2015 9:19:02 |
|
 |
Rio13zm
Příspěvky: 428
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
ano, na Slovensku po dobudovani dialnic zostavaju cesty 1tr., cestami 1tr. stara sa o ne stat. o cesty 2-3tr. zase kraje. v roku 2016 by malo na Slovensku prebehnut celoplosne precislovanie dialnic a ciest. z rychlostnych ciest sa stanu dialnice a nanovo sa precisluju, ponovom bude D1 obchvat Bratislavy, D2 povodna, D3 povodna D1 ... k tomu sa sprisposobi aj cislovanie ciest 1tr. z ktorych sa stanu STATNE cesty a budu mat oznacenie S. kazda dialnica D(1-15) bude mat svoju statnu cestu S(1-99) s rovnakym cislom. pomoze to hlavne pri obchadzkovych trasach a podobne. spomeniem, ze z niektorych ciest 2tr sa stanu STATNE a bude sa o ne starat ponovom stat (statna spolocnost SSC, slovenska sprava ciest), co sa tyka sirkovych parametrov a podobne. ostatne cesty 2 a 3 triedy sa preklasifikuju na KRAJSKE cesty, oznacenie K(100-460), budu pod spravou krajov. a cesty 3triedy sa preklasifikuju na LOKALNE s oznacenim L ak vas to zaujima, viac v tejto teme viewtopic.php?f=116&t=4730
|
2.11.2015 11:00:20 |
|
 |
kot
Příspěvky: 5574
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Tak to bude hodně velké "silnicotřesení". Nechci to nazvat sakra zmatkem, ale...
|
2.11.2015 18:37:27 |
|
 |
P_V
Příspěvky: 1658 Bydliště: Praha
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Kdyby aspoň ty dálnice přeznačili na A, jako jinde v civilizaci (kromě Česka  ), když už jdou do takového resetu.
|
2.11.2015 18:44:06 |
|
 |
JirkaS
Příspěvky: 2755
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Němci A na značkách taky nemají a jsou i civilizace, kde místo A používají M. Na Slovensku by A bylo logické ještě v 80. letech, kdy běžně používali slovo autostráda. Ale postupně se od nás naučili diaľnicu 
|
3.11.2015 2:25:38 |
|
 |
Rio13zm
Příspěvky: 428
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
ano, s tou autostradou suhlasim, stary otec volal dokonca autostradu cestu prvej triedy, ktora ide vedla mesta  ale A namiesto D, to nie, D je super, to nema na tabulach nikto, ani vy nie 
|
14.11.2015 20:42:29 |
|
 |
monin
Příspěvky: 1764
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
mapman píše: Já toho taky moc nepamatuju  nicméně od 1.1.1990 už bylo zavedeno zelené značení, je dost možné, že předtím byly odpočívky označovány pouze samostatnými značkami pro (P) a (ČS), protože žádné velké si tam z té doby před nepamatuju. Ten rozdíl u malých směrových značek je patrný dodnes např. i v Brně. Tam se taky používají značky řady IS1-IS5 jako obdélníkové s šipkou uvnitř, zatímco v Čechách takové vůbec nenajdeme a používají se klasické směrníky s trojúhelníkovitým okrajem vpravo vlevo nebo nahoře, podle směru. Čím byla tato anomálie způsobena netuším, osobně taky nemám rád směrníky a raději vidím ty s šipkou uvnitř. Budu se opakovat, nicméně směryníky by se pocelé Evropě používají typicky pouze v místě odbočení (v křižovatce) kde udávají směr jízdy - užití desítky metrů před křižovatkou je prostě špatně  Ty značky se šipkou uvnitř jsou daleko více stylovější a jednoduší. proč se v Čechách nepoužívají? https://www.google.cz/maps/@49.1909904, ... 312!8i6656
_________________ Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
|
15.11.2015 22:25:00 |
|
 |
JirkaS
Příspěvky: 2755
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Možná jsou stylovější, ale zvlášť ve větším počtu je z nich směr hůř čitelný. Proč byly už za ČS zaváděny na Slovensku a později na Moravě netuším, ale v žádné vyhlášce nikdy nebyly. V Čechách se ukazatele se šipkou používají už od začátku - nejdřív černobílé, pak modrožluté a pak modrobílé. https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_zna%C4%8Den%C3%AD_v_%C4%8Ceskoslovensku
|
15.11.2015 23:29:20 |
|
 |
elrondecuba
Příspěvky: 116 Bydliště: Praha 4
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Tohle je opravdu věc estetického cítění každého jednotlivce. Mě zase přijdou stylovější a čitelnější s vnější šipkou.
|
16.11.2015 11:20:00 |
|
 |
kollma
Příspěvky: 130
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Taky hlasuju pro značky s vnější šipkou. 
|
16.11.2015 11:40:12 |
|
 |
adamos
Příspěvky: 1610 Bydliště: D1, 2,78 km
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Musím říct, že pro mě jsou směrovky s vnější šipkou jednoznačnější, přehlednější, lépe a rychleji rozpoznatelné. Neměnil bych. Ale možná je to opravdu o zvyku
_________________ Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
|
16.11.2015 12:19:15 |
|
 |
Standa
Příspěvky: 3681 Bydliště: Praha
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Tedy, ačkoli se s Moninem ohledně dopravního značení (v případě Prahy spíš neznačení  ) vesměs shodneme, nějak se mi víc líbí ty vnější šipky - určitě jsou přehlednější. Je někde určeno, že musí být směr doleva umisťován nad směr doprava, nebo jde jen o zvyk ? BTW: Už jsme asi dost mimo rekategorizaci, kdyby nás někdo přesunul, bylo by to skoro lepší  .
|
16.11.2015 12:32:44 |
|
 |
elrondecuba
Příspěvky: 116 Bydliště: Praha 4
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Dnes jsem měl tu čest pro jet část bývalých silnic I. třídy Votice - Kutná Hora (dnes II/126, II/150, II/336) a byla to zajímavé. Některé úseky by snesly I.třídu i dnes, některé zase vypadají jako III.třída a když byly "jedničkou" na které se pomalu nevyhnou dvě nákladní auta, tak to muselo být výživné.
|
20.4.2016 22:27:54 |
|
 |
JirkaS
Příspěvky: 2755
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Však taky v novějších mapách a nakonec i ve staré automapě z roku 1959 jsou tyto úseky sice značeny jako I. třída, ale je použita užší čára nebo jiná barva jako pro vedlejší silnice.
|
20.4.2016 23:58:36 |
|
 |
elrondecuba
Příspěvky: 116 Bydliště: Praha 4
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
To je pravda, nikdy jsem si tomu nepřikládal takovou váhu. Resp. mám jen dva historické atlasy a v tom z roku 1985 to je tak, jak píšeš, ale v tom z roku 1973 jsou tenčí červenou jen (řekl bych) významnější silnice II. ev. III. třídy.
|
22.4.2016 0:33:14 |
|
 |
elrondecuba
Příspěvky: 116 Bydliště: Praha 4
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Ještě jsem rozšířil průzkum v terénu o úsek bývalé jedničky Tábor - Čáslav a zakončení bývalé I/2 v Herálci. Tloušťka čar z atlasu 1985 odpovídá i dnes parametrům v jednotlivých úsecích. Jak se vlastně určovalo, kudy povede silnice II. třídy? Mnohdy nevidím rozdíl v parametrech oproti III. třídě (např. již zmíněná bývalá jednička u Mladé Vožice je vedena přes Elbančice, ale přijde mi lepší silnice přes Bzovou https://mapy.cz/zakladni?x=14.8515826&y ... ase=ophoto). I hustota dvojek v různých částech republiky mi připadá nekonzistentní. A ještě, proč vedla kdysi I/44 naprázdno do Městečka Trnávky? Byl tam významný cíl, který žádal napojení jedničkou, nebo to měl být přivaděč k dálnici?
|
23.4.2016 9:52:50 |
|
 |
Vizi
Příspěvky: 402 Bydliště: Beroun nad Mží
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
elrondecuba píše: A ještě, proč vedla kdysi I/44 naprázdno do Městečka Trnávky? Byl tam významný cíl, který žádal napojení jedničkou, nebo to měl být přivaděč k dálnici? Podle poválečného záměru měla I/44 začínat v místě křížení Exteritoriální dálnice Vídeň - Vratislav se silnicí I/43 pod Svitávkou
_________________ Z denního tisku Průboj 18.12.1964 U Lovosic dali včera do užívání novou silnici. Motoristům umožní na trase Teplice—Praha jízdu mimo město Lovosice. Silnice, jež se v budoucnu stane levým pruhem dálnice Praha—Drážďany, vede západně od Lovosic...
|
23.4.2016 12:38:03 |
|
 |
Lenny
Autor
Příspěvky: 9768 Bydliště: na levém břehu Dunaje
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Měla vést spíše do Jevíčka, kde byla plánována MÚK D 35 a D 43.
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
|
23.4.2016 19:37:00 |
|
 |
JirkaS
Příspěvky: 2755
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Lenny píše: Měla vést spíše do Jevíčka, kde byla plánována MÚK D 35 a D 43. To určitě ne, křižovatka D35xD43 je až záležitostí 60. let. Značení silnic je někdy z roku 1947 a silnice I/44 je zakreslena k Městečku Trnávka (ale ne do něj) v mapě z roku 1959 a dalších (starší nemám). Je to podobný případ jako I/2 u Herálce, která taky začínala v poli, kde měla procházet D1, podle plánovaného značení I/2. (I/1 byl Pražský okruh).
|
23.4.2016 23:09:29 |
|
 |
Vizi
Příspěvky: 402 Bydliště: Beroun nad Mží
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Vizi píše: Podle poválečného záměru měla I/44 začínat v místě křížení Exteritoriální dálnice Vídeň - Vratislav se silnicí I/43 pod Svitávkou
Přílohy:
44.jpg [ 102.18 KiB | Zobrazeno 5444 krát ]
_________________ Z denního tisku Průboj 18.12.1964 U Lovosic dali včera do užívání novou silnici. Motoristům umožní na trase Teplice—Praha jízdu mimo město Lovosice. Silnice, jež se v budoucnu stane levým pruhem dálnice Praha—Drážďany, vede západně od Lovosic...
|
24.4.2016 7:49:40 |
|
 |
elrondecuba
Příspěvky: 116 Bydliště: Praha 4
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Díky za zajímavé info. I/26 je v obou starých atlasech vedená z Draženova přes Klenčí do Lískové, kde končí na křižovatce před v té době asi neexistujícím přechodem, když vedle byla Folmava. To má taky nějakou historickou souvislost?
|
24.4.2016 10:18:26 |
|
 |
kollma
Příspěvky: 130
|
 Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy
Historická stezka z Plzně do Řezna vedla přes Klenčí. Moc nechápu, proč by měla končit před hranicí, na historický mapě z 19. století vede normálně na hranice i s vyznačeným směrem na Waldmünchen. Na Folmavu se hlavní silnice přesměrovala relativně nedávno, kdy se postavil úsek okolo Újezdu.
|
24.4.2016 10:33:00 |
|
|