Stránka 4 z 9

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 27.10.2015 21:24:47
od zesp
No, je v tom totální chaos. Např. souběžka s D1 v úseku Brno - Vyškov je krajská II-430, v úseku Vyškov - Hulín pak státní I-47. Proč se i zde nepřevedla do druhé třídy??? NEBO proč není v celé délce souběžná komunikace první třídy? Alespoň by se daly koordinovat stavební akce a ne jak teď, KDY SE ZÁSADNĚ konají stavební práce souběžně na dálnici i na souběžných komunikacích, protože jsou v rozdílném vlastnictví... A těch příkladů je více. Více dvojek by se spíše mělo převést do jedniček a ne naopak, jak se zde vyhrožuje... Ale na to se mi samozřejmě nikdo neozve, protože i ti zodpovědní moc dobře ví, že je v tom bor..l, takže se to radši přejde...

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 27.10.2015 21:31:03
od Lenny
II/430 je zajímavá, v 70. letech bylo navrženo přeznačení na II/647, nakonec z toho bylo II/430. To samé platí o II/437. V úseku Vyškov - Říkovice, si ještě I/47 nepřevzali do majetkové správy kraje.

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 27.10.2015 22:46:36
od zesp
Otákou je, zdali si ji vůbec chtějí převzít. Zatěžuje to jejich rozpočet a přitom je to klíčová komunikace, která přebírá zátěž v okamžiku, kdy se na dálnici cokoli stane... Myslím, že ji kraje dle předchozích zkušeností s podobnými komunikacemi nechtějí záměrně a je to asi i trend do budoucna... A paskvil je na světě...

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 2.11.2015 9:19:02
od Standa
Nepletu-li se, třeba na Slovensku zůstávají po dobudování dálnice původní silnice (nově "jen" doprovodné) dál jedničky. V Rakousku a Maďarsku to na mne podle čísel působí stejně (třeba 3 a M3).

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 2.11.2015 11:00:20
od Rio13zm
ano, na Slovensku po dobudovani dialnic zostavaju cesty 1tr., cestami 1tr. stara sa o ne stat. o cesty 2-3tr. zase kraje.

v roku 2016 by malo na Slovensku prebehnut celoplosne precislovanie dialnic a ciest. z rychlostnych ciest sa stanu dialnice a nanovo sa precisluju, ponovom bude D1 obchvat Bratislavy, D2 povodna, D3 povodna D1 ...
k tomu sa sprisposobi aj cislovanie ciest 1tr. z ktorych sa stanu STATNE cesty a budu mat oznacenie S. kazda dialnica D(1-15) bude mat svoju statnu cestu S(1-99) s rovnakym cislom. pomoze to hlavne pri obchadzkovych trasach a podobne. spomeniem, ze z niektorych ciest 2tr sa stanu STATNE a bude sa o ne starat ponovom stat (statna spolocnost SSC, slovenska sprava ciest), co sa tyka sirkovych parametrov a podobne. ostatne cesty 2 a 3 triedy sa preklasifikuju na KRAJSKE cesty, oznacenie K(100-460), budu pod spravou krajov. a cesty 3triedy sa preklasifikuju na LOKALNE s oznacenim L

ak vas to zaujima, viac v tejto teme http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4730

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 2.11.2015 18:37:27
od kot
Tak to bude hodně velké "silnicotřesení". Nechci to nazvat sakra zmatkem, ale...

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 2.11.2015 18:44:06
od P_V
Kdyby aspoň ty dálnice přeznačili na A, jako jinde v civilizaci (kromě Česka :) ), když už jdou do takového resetu.

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 3.11.2015 2:25:38
od JirkaS
Němci A na značkách taky nemají a jsou i civilizace, kde místo A používají M. Na Slovensku by A bylo logické ještě v 80. letech, kdy běžně používali slovo autostráda. Ale postupně se od nás naučili diaľnicu :-)

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 14.11.2015 20:42:29
od Rio13zm
ano, s tou autostradou suhlasim, stary otec volal dokonca autostradu cestu prvej triedy, ktora ide vedla mesta :) ale A namiesto D, to nie, D je super, to nema na tabulach nikto, ani vy nie :)

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 15.11.2015 22:25:00
od monin
mapman píše:Já toho taky moc nepamatuju :) nicméně od 1.1.1990 už bylo zavedeno zelené značení, je dost možné, že předtím byly odpočívky označovány pouze samostatnými značkami pro (P) a (ČS), protože žádné velké si tam z té doby před nepamatuju.

Ten rozdíl u malých směrových značek je patrný dodnes např. i v Brně. Tam se taky používají značky řady IS1-IS5 jako obdélníkové s šipkou uvnitř, zatímco v Čechách takové vůbec nenajdeme a používají se klasické směrníky s trojúhelníkovitým okrajem vpravo vlevo nebo nahoře, podle směru. Čím byla tato anomálie způsobena netuším, osobně taky nemám rád směrníky a raději vidím ty s šipkou uvnitř. Budu se opakovat, nicméně směryníky by se pocelé Evropě používají typicky pouze v místě odbočení (v křižovatce) kde udávají směr jízdy - užití desítky metrů před křižovatkou je prostě špatně :(
Ty značky se šipkou uvnitř jsou daleko více stylovější a jednoduší. proč se v Čechách nepoužívají?
https://www.google.cz/maps/@49.1909904, ... 312!8i6656

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 15.11.2015 23:29:20
od JirkaS
Možná jsou stylovější, ale zvlášť ve větším počtu je z nich směr hůř čitelný. Proč byly už za ČS zaváděny na Slovensku a později na Moravě netuším, ale v žádné vyhlášce nikdy nebyly. V Čechách se ukazatele se šipkou používají už od začátku - nejdřív černobílé, pak modrožluté a pak modrobílé.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C ... oslovensku

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 16.11.2015 11:20:00
od elrondecuba
Tohle je opravdu věc estetického cítění každého jednotlivce. Mě zase přijdou stylovější a čitelnější s vnější šipkou.

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 16.11.2015 11:40:12
od kollma
Taky hlasuju pro značky s vnější šipkou. :)

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 16.11.2015 12:19:15
od adamos
Musím říct, že pro mě jsou směrovky s vnější šipkou jednoznačnější, přehlednější, lépe a rychleji rozpoznatelné. Neměnil bych. Ale možná je to opravdu o zvyku

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 16.11.2015 12:32:44
od Standa
Tedy, ačkoli se s Moninem ohledně dopravního značení (v případě Prahy spíš neznačení :) ) vesměs shodneme, nějak se mi víc líbí ty vnější šipky - určitě jsou přehlednější. Je někde určeno, že musí být směr doleva umisťován nad směr doprava, nebo jde jen o zvyk ?

BTW: Už jsme asi dost mimo rekategorizaci, kdyby nás někdo přesunul, bylo by to skoro lepší ;) .

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 20.4.2016 22:27:54
od elrondecuba
Dnes jsem měl tu čest pro jet část bývalých silnic I. třídy Votice - Kutná Hora (dnes II/126, II/150, II/336) a byla to zajímavé. Některé úseky by snesly I.třídu i dnes, některé zase vypadají jako III.třída a když byly "jedničkou" na které se pomalu nevyhnou dvě nákladní auta, tak to muselo být výživné.

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 20.4.2016 23:58:36
od JirkaS
Však taky v novějších mapách a nakonec i ve staré automapě z roku 1959 jsou tyto úseky sice značeny jako I. třída, ale je použita užší čára nebo jiná barva jako pro vedlejší silnice.

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 22.4.2016 0:33:14
od elrondecuba
To je pravda, nikdy jsem si tomu nepřikládal takovou váhu. Resp. mám jen dva historické atlasy a v tom z roku 1985 to je tak, jak píšeš, ale v tom z roku 1973 jsou tenčí červenou jen (řekl bych) významnější silnice II. ev. III. třídy.

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 23.4.2016 9:52:50
od elrondecuba
Ještě jsem rozšířil průzkum v terénu o úsek bývalé jedničky Tábor - Čáslav a zakončení bývalé I/2 v Herálci. Tloušťka čar z atlasu 1985 odpovídá i dnes parametrům v jednotlivých úsecích.

Jak se vlastně určovalo, kudy povede silnice II. třídy? Mnohdy nevidím rozdíl v parametrech oproti III. třídě (např. již zmíněná bývalá jednička u Mladé Vožice je vedena přes Elbančice, ale přijde mi lepší silnice přes Bzovou https://mapy.cz/zakladni?x=14.8515826&y ... ase=ophoto). I hustota dvojek v různých částech republiky mi připadá nekonzistentní.
A ještě, proč vedla kdysi I/44 naprázdno do Městečka Trnávky? Byl tam významný cíl, který žádal napojení jedničkou, nebo to měl být přivaděč k dálnici?

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 23.4.2016 12:38:03
od Vizi
elrondecuba píše:A ještě, proč vedla kdysi I/44 naprázdno do Městečka Trnávky? Byl tam významný cíl, který žádal napojení jedničkou, nebo to měl být přivaděč k dálnici?
Podle poválečného záměru měla I/44 začínat v místě křížení Exteritoriální dálnice Vídeň - Vratislav se silnicí I/43 pod Svitávkou

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 23.4.2016 19:37:00
od Lenny
Měla vést spíše do Jevíčka, kde byla plánována MÚK D 35 a D 43.

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 23.4.2016 23:09:29
od JirkaS
Lenny píše:Měla vést spíše do Jevíčka, kde byla plánována MÚK D 35 a D 43.
To určitě ne, křižovatka D35xD43 je až záležitostí 60. let. Značení silnic je někdy z roku 1947 a silnice I/44 je zakreslena k Městečku Trnávka (ale ne do něj) v mapě z roku 1959 a dalších (starší nemám). Je to podobný případ jako I/2 u Herálce, která taky začínala v poli, kde měla procházet D1, podle plánovaného značení I/2. (I/1 byl Pražský okruh).

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 24.4.2016 7:49:40
od Vizi
Vizi píše:Podle poválečného záměru měla I/44 začínat v místě křížení Exteritoriální dálnice Vídeň - Vratislav se silnicí I/43 pod Svitávkou

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 24.4.2016 10:18:26
od elrondecuba
Díky za zajímavé info.
I/26 je v obou starých atlasech vedená z Draženova přes Klenčí do Lískové, kde končí na křižovatce před v té době asi neexistujícím přechodem, když vedle byla Folmava. To má taky nějakou historickou souvislost?

Re: Rekategorizace silnic I. a II. třídy

Napsal: 24.4.2016 10:33:00
od kollma
Historická stezka z Plzně do Řezna vedla přes Klenčí. Moc nechápu, proč by měla končit před hranicí, na historický mapě z 19. století vede normálně na hranice i s vyznačeným směrem na Waldmünchen. Na Folmavu se hlavní silnice přesměrovala relativně nedávno, kdy se postavil úsek okolo Újezdu.