O (ne)fungování státní správy
D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
A roky běží a nikdo není zodpovědný. Hlavně že to má nejvyšší prioritu.
http://www.sokp511.cz/stavbe-sokp-511-d ... ka-komise/
http://www.sokp511.cz/stavbe-sokp-511-d ... ka-komise/
O (ne)fungování státní správy
Problém není EIA, ale naprostá neschopnost, nebo možná neustálé a úmyslné zpožďování staveb na ŘSD a MD. Ať mně nikdo neříká, že je tam tolik neschopných lidí, kteří si nejsou schopni ošetřit tak důležitou stavbu. A to nejde jen o tento úsek, prakticky se nestaví nikde a kromě výmluv, kdo za to může, si v novinách nic jiného nepřečteme. Za 27 let od od revoluce jsme dokázali postavit pouze pár nejdůležitějších úseků a nechat totálně zdevastovat D1. Její rekonstrukci ani není možné považovat za stavbu.
Bohužel tento stát je bez jakýchkoliv ambicí, vše se dělá jen tak aby se to nerozpadlo a jen se záplatuje a udržuje současný stav. Já si vůbec nedovedu představit, že by se u nás stavělo naráz 50km dálnice, stejně jako úsek R1 na Slovensku u Nitry.
No nic, 511 se rychle dostaví pouze pod pořádným tlakem. Lidi budou muset soustavně blokovat Spořilov, nebo jižní spojku, nebo spadne lanový most, nevím, třeba nastoupí osvícený ministr dopravy.
Nyní se mně to ale jeví tak, že současný stav výstavby, teda spíše nevýstavby dálnic v ČR zodpovědným osobám vyhovuje. Úsměv od ucha k uchu pana Kroupy, mně v tom jen utvrzuje..
Bohužel tento stát je bez jakýchkoliv ambicí, vše se dělá jen tak aby se to nerozpadlo a jen se záplatuje a udržuje současný stav. Já si vůbec nedovedu představit, že by se u nás stavělo naráz 50km dálnice, stejně jako úsek R1 na Slovensku u Nitry.
No nic, 511 se rychle dostaví pouze pod pořádným tlakem. Lidi budou muset soustavně blokovat Spořilov, nebo jižní spojku, nebo spadne lanový most, nevím, třeba nastoupí osvícený ministr dopravy.
Nyní se mně to ale jeví tak, že současný stav výstavby, teda spíše nevýstavby dálnic v ČR zodpovědným osobám vyhovuje. Úsměv od ucha k uchu pana Kroupy, mně v tom jen utvrzuje..
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
ona ta vize, že za to může ministr, je taková...
ano, může politicky
ovšem v čechách nevládne vláda a ministři, nýbrž úředníci zabetonovaní ve svých pozicích
a teď si představte, že máte 5-6 let do důchodu, "oni" postaví 511 a Vám na stůl spadne nějaký další projekt
katastrofa
takhle 20let přendaváte lesjtra zprava doleva a zpět, posledních 5let pošlete občas nějaký ten mail a k tomu 5týdnů dovolené, stravenky....
jen idiot by tu stavbu někam tlačil
ano, může politicky
ovšem v čechách nevládne vláda a ministři, nýbrž úředníci zabetonovaní ve svých pozicích
a teď si představte, že máte 5-6 let do důchodu, "oni" postaví 511 a Vám na stůl spadne nějaký další projekt
katastrofa
takhle 20let přendaváte lesjtra zprava doleva a zpět, posledních 5let pošlete občas nějaký ten mail a k tomu 5týdnů dovolené, stravenky....
jen idiot by tu stavbu někam tlačil
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
Je to tak, ve státní správě se ve velkém razí heslo: "Kdo nic nedělá, nic nezkazí" s tím, že nefunkčnost dálnice v důsledku její neexistence se nebere jako kaz.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
2 Mike: S tím ministrem souhlas, je to politik - má politickou zodpovědnost. Vzhledem k době po kterou tam je a rozsahu průšvihu v dané věci zcela nepopiratelnou. A to i s ohledem na to, že EIA je v gesci ŽP. Doprava je ale jeden z hlavních "zákazníků", bez jejího vyřešení se prostě nehne.
Mě by ale zajímalo, co myslíte těmi úředníky, jakou úroveň - referenta, vedoucího oddělení nebo náměstka ?
Mě by ale zajímalo, co myslíte těmi úředníky, jakou úroveň - referenta, vedoucího oddělení nebo náměstka ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
Odspoda až po vrch až na čestné výjimky... Ono tomu taky zrovna dvakrát nepřispívá každoroční (nebo častější) výměna vedení; než se nové zorientuje kdo něco skutečně dělá a kdo jenom činnost předstírá, jde obvykle o dům dál...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
Prolíná se to všemi úrovněmi, aspoň tedy v případě ŘSD. S tím, že vedoucí pracovníci nemají moc šancí tlačit na referenty, protože je problém sehnat náhradu, obdobně o úroveň výše. Stát prostě kvalitní lidi nezaplatí.
Nízké platové ohodnocení je taky důvodem toho, proč na některých pozicích zůstávají staré struktury, které už díky odslouženým létům mají plat slušný - sami neodejdou, činnost vyvíjejí minimální a i když by se jich podařilo zbavit, tak obsadit místo někým, kdo bude skutečně pracovat a věc posunovat dopředu, lze za podmínek, které jsou nabízeny jen těžko.
Investiční referent inženýr s 5 letou praxí má základní plat cca 17 tis. hrubého, osobko bude kolem 5 tis. takže celkem 22 tis. hrubého. Nějaké stravenky a 5 týdnů dovolené to opravdu nevytrhne.
Nízké platové ohodnocení je taky důvodem toho, proč na některých pozicích zůstávají staré struktury, které už díky odslouženým létům mají plat slušný - sami neodejdou, činnost vyvíjejí minimální a i když by se jich podařilo zbavit, tak obsadit místo někým, kdo bude skutečně pracovat a věc posunovat dopředu, lze za podmínek, které jsou nabízeny jen těžko.
Investiční referent inženýr s 5 letou praxí má základní plat cca 17 tis. hrubého, osobko bude kolem 5 tis. takže celkem 22 tis. hrubého. Nějaké stravenky a 5 týdnů dovolené to opravdu nevytrhne.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
vangelism: Souhlasím. Krátce řečeno: výstavba dálnic v ČR dlouhodobě nefunguje. Slovensko, Polsko , Maďarsko - všichni se v posledních letech výrazně stavebně rozjeli. U nás trvá zoufalá stagnace a nezájem. Nevím co by se muselo stát, aby se to změnilo.
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
... nemit 9 ministru dopravy behem 5ti let.Dr.Fe1 píše: Nevím co by se muselo stát, aby se to změnilo.
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
to mike, Kubajsu, Martin z O.: Pánové, vaše shrnutí problému je zcela vyčerpávající a cokoliv k tomu dodávat je zcela zbytečné. Absolutní souhlas. Bohužel...
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
V tomhle hlavní problém není (i když normální to taky není). Stejně tak není problém na úrovni referentské - alespoň ne u EIA, kterou tu diskutujeme. Stav s EIA jde především za příslušným náměstkem a případně (velmi pravděpodobně) o jednu úroveň níž. Namočených bude podstatně víc, ale tohle jsou podle mě 2 hlavní posty, které silně zaváhaly - a platově na tom špatně nebudou ....vaclav píše:... nemit 9 ministru dopravy behem 5ti let.Dr.Fe1 píše: Nevím co by se muselo stát, aby se to změnilo.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
Vangelism: Taky říkám, že jde o sabotáž ! Ovšem nikoli ze strany úředníků na ŘSD nebo MD, ale ze strany různých zelených sluníček a dalších sociálních inženýrů, kteří se u nás (s vydatnou pomocí svých kamarádíčků v EK) dokázali zažrat hodně hluboko do politiky (i pomocí uměle navozených témat typu "boj proti korupci") a bohužel proti nim zatím "mlčící většina" nebyla schopna najít účinnou obranu. IMHO je to ale jen otázka času, jen doufám, že pak nebude vylito s vaničkou i dítě, nerad bych zase skončil v nějaké totalitě... Asi bude hodně záležet na tom, do jak velkého průšvihu nás (a potažmo celou EU) ta partička stihne zatáhnout (a že to rozjeli na hodně frontách - migrace, energetika, doprava...). Každopádně nás čekají zajímavé časy !
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
myslím, že i náměstek má tabulkový plat
což ve státní správě znamená, že se nehodnotí výkon nýbrž "praxe"
což ve státní správě znamená, že se nehodnotí výkon nýbrž "praxe"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
2 admin: navrhuji přesunout několik posledních příspěvků do jiného vlákna (např. Honza právě rozjel vlákno "Průhledná doprava") a toto vlákno nechat pouze problematice stavby 511
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
Největší rozdíly udělají ve státní správě osobní ohodnocení a odměny. Tam by se měl hodnotit právě ten výkon...Mike píše:myslím, že i náměstek má tabulkový plat
což ve státní správě znamená, že se nehodnotí výkon nýbrž "praxe"
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
A ještě k tomu mandelinka a vrazi z wólstrýtu!Standa píše:Vangelism: Taky říkám, že jde o sabotáž ! Ovšem nikoli ze strany úředníků na ŘSD nebo MD, ale ze strany různých zelených sluníček a dalších sociálních inženýrů, kteří se u nás (s vydatnou pomocí svých kamarádíčků v EK) dokázali zažrat hodně hluboko do politiky (i pomocí uměle navozených témat typu "boj proti korupci") a bohužel proti nim zatím "mlčící většina" nebyla schopna najít účinnou obranu. IMHO je to ale jen otázka času, jen doufám, že pak nebude vylito s vaničkou i dítě, nerad bych zase skončil v nějaké totalitě... Asi bude hodně záležet na tom, do jak velkého průšvihu nás (a potažmo celou EU) ta partička stihne zatáhnout (a že to rozjeli na hodně frontách - migrace, energetika, doprava...). Každopádně nás čekají zajímavé časy !
Nějak jsem si nevšimnul, že by v Neměcku, superzeleném Rakousku nebo třeba na Slovensku neměli ekologické spolky a sdružení. Ale staví a staví...
Jen u nás se vymlouváme na zlý Brusel, co si to zase vymysleli za EIA atd.
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
Nezapomínejte taky na zednáře ! Jen se mi nelíbí házet to pořád dokola na úředníky a projektanty, smrdí to od neschopných politiků a ty jsme tam dostali my, voliči (třeba takový Bárta - vyhodíte ho dveřmi, vrátí se oknem ).Dusanh píše:...A ještě k tomu mandelinka a vrazi z wólstrýtu! ...
No zas tak moc nestaví: Rakousko dohání směrem k nám to, co mohlo udělat kolem roku 2000, kdy bychom na to bývali dokázali navázat, a Německo se taky moc nepředvádí (těch pozastavených plánů mají také hodně - viz třeba A93/B15neu, vyrušení napojení naší D6, D7 atp.)Dusanh píše:...Nějak jsem si nevšimnul, že by v Neměcku, superzeleném Rakousku nebo třeba na Slovensku neměli ekologické spolky a sdružení. Ale staví a staví...
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
Mě se zase nelíbí vymlouvat se pořád dokola na ekology, když skutečná příčina je v úřednících a v politicích. Dušan vám správně napsal, že ekology mají všude, ale jen u nás se nestaví téměř nic.Standa píše: Jen se mi nelíbí házet to pořád dokola na úředníky a projektanty, smrdí to od neschopných politiků a ty jsme tam dostali my, voliči (třeba takový Bárta - vyhodíte ho dveřmi, vrátí se oknem ).
Ekologové to samozřejmě brzdí, ale zároveň slouží jako výmluva na každou neschopnost úřednictva. Snadno se za tímto zástupným nastrčeným pachatelem dá schovávat vlastní neschopnost. Viz třeba D8 a její nekonečná dostavba. I když ekologové už nic nedělají, tak jde ŘSD a spol. ta dostavba jako psovi pastva. Sesuv se řeší roky .......
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
V Německu se za posledních 10 let postavilo "jenom" 780km nových dálnic, tj. 78km ročně! A to nepočítám stovky km generálních oprav vč. komplet nových mostů (např. A3 a další). To nás mimochodem čeká časem taky, to jsem na to zvědavý...Standa píše:... Německo se taky moc nepředvádí (těch pozastavených plánů mají také hodně - viz třeba A93/B15neu, vyrušení napojení naší D6, D7 atp.)...
K tomu např. za posledních 15 let "jenom" 690km vysokorychlostních tratí (250 a 300km/h). Tratě na 200 a 230km/h jsem ani nepočítal. My se určitě předvádíme víc, že...
Re: D0 511 Běchovice – Modletice (D1)
No, prostým přepočtem na počet obyvatel to odpovídá méně než 100km za těch 10 let u nás, což za uplynulých 10 let celkem hravě překonáváme . Horší to bude, až nám z těch "posledních 10 let" vypadne rok 2006 ... A přepočteno na ekonomický výkon, to snad raději ani nebudeme počítat... Prostě i to Německo jede tak nějak "na půl plynu" (až na něj ostatní státy tlačí: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5284)...Dusanh píše:...V Německu se za posledních 10 let postavilo "jenom" 780km nových dálnic, tj. 78km ročně! A to nepočítám stovky km generálních oprav vč. komplet nových mostů (např. A3 a další). To nás mimochodem čeká časem taky, to jsem na to zvědavý... K tomu např. za posledních 15 let "jenom" 690km vysokorychlostních tratí (250 a 300km/h). Tratě na 200 a 230km/h jsem ani nepočítal. My se určitě předvádíme víc, že...
Dr.Fe1: Poslední dobou jsem četl pár odkazů, které směrem k ekoaktivistům (nikoli ekologům) celkem jasně míří. Namátkou: http://www.sokp511.cz/stavbe-sokp-511-d ... ka-komise/ (z tohoto tématu) nebo od D43 http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 72#p127872.
Ale jestli jste přesvědčeni, že hlavním viníkem tristní situace u nás je naše úřednictvo, můžete ve volbách podpořit někoho, kdo slibuje, jak s nimi zamete nebo je nahradí "vyspělou občanskou společností". Jen pak nebuďte zklamaní !
Re: O (ne)fungování státní správy
Stando tvoje poslední věta by byla hloupá i kdyby to měl být pouze vtip. Občanská společnost smrdí jako nezisková organizace. Banda nemakačenků a vyžírků...Za naše daně, Hnus velebnosti.
Re: O (ne)fungování státní správy
kot: No ono to tak nějak bylo i myšleno - právě tyhle organizace se často rády zaklínají "neschopností státních úředníků". Paradoxně, když jsem koukal do materiálů z tohoto tématu http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=209&t=5328, tak mi některé názory prezentované neziskovkami k tématu nestability úřednictva připadají docela k věci (tím samozřejmě neodpadne hlavní výhrada k neziskovkám - tedy to, že nevíme koho vlastně reprezentují...).
Ale při zpětném pohledu jsme tu diskusi asi zbytečně vyhrotili, máme tam solidní průnik viníků - naše politiky.
Jinak jsem zrovna dneska dost znechucený, právě jsem se dozvěděl, že jeden známý, za kterým zůstalo poměrně dost práce, která je docela vidět, opouští státní správu...
Ale při zpětném pohledu jsme tu diskusi asi zbytečně vyhrotili, máme tam solidní průnik viníků - naše politiky.
Jinak jsem zrovna dneska dost znechucený, právě jsem se dozvěděl, že jeden známý, za kterým zůstalo poměrně dost práce, která je docela vidět, opouští státní správu...
Re: O (ne)fungování státní správy
Stando, pokud je tvůj známý schopný, raději odchází , a když bude pracovat jako OSVČ či pro uznalého soukromníka, domů přinese více peněz a navíc bude ve větší pohodě a ve větším klidu než na úřadě, kde dělá že dělá. Alespoň já mám takovou osobní zkušenost...
Re: O (ne)fungování státní správy
O něj obavy nemám, spíš o tu státní správu ... Nebyl tam sice dlouho, ale dokázal rozjet a dotáhnout pár dobrých věcí. A samozřejmě není jediný, podmínky ve státní správě nejsou nic moc a nepomohl ani nový zákon o státní službě, který měl všechno zprofesionalizovat - evidentně o to není ze strany politiků zájem. Takže mi přijde dost nefér házet vinu za současný tristní stav třeba na těch pár fandů, co třeba na ŘSD navíc nějak přežili všechny ty personální turbulence, vyvolané politiky.
Re: O (ne)fungování státní správy
Tak já jen doufám, že ten tvůj známý není mapman, nebo dokonce nedej bože jeho kolega hh..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)