Svodidla v okolí silnic

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
G2I
Příspěvky: 2
Registrován: 29.5.2009 7:03:08

Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od G2I »

Zdravím všechny řidiče a ptám se na Váš názor, co si myslíte o typech svodidle používaných v ČR?

Mám na mysli klasická česká svodidla, a potom také svodidla užívaná v německu (širší okrajové pásnice a užší středový prolis), které se na našich silnicích také hodně vyskytují.

čím je ovlivněn výběr té či oné varianty?
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od martin »

Nějak nerozumím otázce. Máte na mysli profil svodidla? Tipoval bych, že profil a tloušťka značně ovlivňují pevnost svodidel a jak psal Dialničiar, tak minimálně na Slovensku toto je zase argument, proč nezavést 160 km/h.
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Nosorožec »

jako řidič jsem se svodidly ještě neměl tu čest, ale jako stopař preferuji klasický český profil, protože je při delším čekání pohodlnější na sezení. Vůbec nejpohodlnější na sezení je profil užívaný např. ve Francii a Itálii (vlnovka), který se u nás vyskytuje např. na R6 v Karlových Varech nebo na I/50 v serpentýnách u St. Hrozenkova :D
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od pavel.hrdina »

Nosorožec píše:jako stopař preferuji klasický český profil, protože je při delším čekání pohodlnější na sezení
To jako cekate "pohodle usazen" na svodidlech az to prijde?
Muzu se zeptat kolik je vam let a jak dlouho uz tyto praktiky provozujete?
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Nosorožec »

je mi 27, tyto praktiky provozuji 10 let a pouze na bezpečných místech, kde auta nejezdí rychle - např. na výjezdech z čerpacích stanic, v odstavných pruzích za kruháčema apod. ;)
Beaver
Příspěvky: 55
Registrován: 7.5.2009 23:12:24

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Beaver »

Je u nás dáno ze zákona, do jaké doby musí být svodidla opravena? Na R56 před Paskovem jsou po DN svodidla vpodstatě zničená a již 14 dní je tam omezená rychlost. Samosebou, nikdo to nedodržuje. Proč se třeba v Německu opravují svodidla ihned a u nás až za "uherák"???
Beaver
Příspěvky: 55
Registrován: 7.5.2009 23:12:24

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Beaver »

K tomuto tématu o svodidlech patří i diskuze kolem zvýšení rychlosti na 160 km/h. Pokud se dnes svodidla na R56 po nárazu auta ve smyku z rychosti 130 skoro srovnají se zemí, co asi nastane, až pojede auto 160??? Zvýšení rychlosti by mělo předcházet zesílení stávajících svodidel - nejjednoduší by bylo zdvojení ...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od jonáš »

Co vidíte jednoduchýho na vykopání všech stávajících sloupků a nahrazení delšíma a silnějšíma? Druhý pásnice to samy nezachráněj, a navíc je neni kam namontovat.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Web »

Podle mě nesmysl. Už dneska tam ty auta takhle jezdí. To co se děje na SK (přebudování na beton) je totální nesmysl (ještě horší působení na posádku auta). Nejnebezpečnější jsou a budou stejně kamiony, které tím projedou jak nůž máslem už dnes.

Edit: Nevím co je myšleno "srovnána se zemí", ona se svodidla po nárazu sesunou i v případě že předtím auto zastavila - obvykle se utrhnou ze sloupků.
G2I
Příspěvky: 2
Registrován: 29.5.2009 7:03:08

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od G2I »

Nevšilm jsme si že by někde v Německu byla zdvojená svodidla taky se tam méně ničí.. Je možné že optický vzhled svodidla působí na psychiku čidiče tak, že is od něj raději udržuje větší odstup..

jinak co jsem právě zjistil svodidla se řadí do jednotlivých kategorií dle zádržnosti, ale nevím jaká je předepsaná pro dálnice a rychlostní komunikace.. každopádně německý systém je celkem vychytaný, umožňuje montáž mostních zábradlí přímo na svodidla což je věc která se u nás provádí sólo..
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Fox Mulder »

G2I píše:každopádně německý systém je celkem vychytaný, umožňuje montáž mostních zábradlí přímo na svodidla což je věc která se u nás provádí sólo..
Není to kvůli bezpečnosti, že když je zvlášť svodidlo a pak zvlášť zábradlí, tak souhrnně to má vyšší zádržnou sílu, že svodidlo namontované na zábradlí?
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Taky bych řekl, že to udrží více a navíc při menším nárazu nemusí zákonitě dojít k poškození zábradlí, takže další výhoda, i když možná je to jinak? :?:
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Lenny »

No když jsem v pátek viděl svodidla na 187 km na D1 tak jsem chvili zapochyboval, jestli tam opravdu musí být, když jsou prorezlé a drží jen díky setrvačnosti. Jakou mají životnost?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Kdo ví trošku anglicky, nalezne pár detailů třeba zde: http://www.highwayguardrail.com/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od balik »

Podobné deformační "bublinky" se teď objevily na MÚK Zbraslav, první rozplet z R4 ve směru DC.
http://www.highwayguardrail.com/products/heart.html
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od jannnn »

Čím/kým je určen profil montovaných svodidel? Protože jen na tom kousku D1 se v poslední době osadily hned tři různé typy.. Co zrovna stavební firma výhodně sežene a má certifikaci, to se tam může použít? Obzvlášť u toho kolektoru, kde je vlevo a vpravo jiný, to vypadá dost..zvláštně.

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 4.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 4.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 3.JPG.html
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Pime »

Zkusim dotaz sem.
Nevim kam jinam ho dat.
Jak se rozhoduje ktere silnice ci mosty maji byt osvetleny.
Ted jsem se dival na fotky z Bohumina.
A predtim mne zaujalo osvetleni u Pribora.
ovak
Příspěvky: 20
Registrován: 9.9.2011 9:42:47

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od ovak »

@jannnn

První obrázek je toto svodidlo, rakouské http://www.svodidla-voestalpine.cz/nabi ... h2-silnice

Na druhém obrázku nalevo je taky rakouské svodidlo, ale jiný typ. Viz http://www.svodidla-voestalpine.cz/nabi ... 2b-silnice

Na druhém obrázku napravo a na třetím je české svodidlo NH4 z Mittalu Ostrava.

Aby se svodidlo mohlo osadit na cestu tak musí mít dnes evropskou certifikaci a dále pak schválení Ministerstva Dopravy. Toto má dnes již celá řada výrobců.
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Sponik »

http://www.novinky.cz/ekonomika/272782- ... didla.html

že by zase pokrok v před v bezpečnosti na silnici?
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od vaclav »

Sponik píše:http://www.novinky.cz/ekonomika/272782- ... didla.html

že by zase pokrok v před v bezpečnosti na silnici?
ten pokrok v bezpecnosti tam nevidim, jde o 30% ubytek materialu vymenou za pevnejsi material, tedy vysledek z hlediska bezpecnosti = nula?
harmonica
Příspěvky: 223
Registrován: 26.4.2012 15:43:50
Bydliště: Ostrava

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od harmonica »

Podle článku je tam přidaná hodnota bezpečnosti prudkosti nárazu ne?

"Například index prudkosti nárazu, který definuje, jaký má náraz vliv na posádku vozidla, je lepší než u systému NH4."
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI

Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od jonáš »

Tož hlavně aby na ně měli borci v rychtiku certifikaci ;-)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od P_V »

O 30% méně materiálu = o 30% rychleji to urezaví.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od adamos »

Už pár desítek let se svodidla vyrábí pozinkované a nepamatuju si, že by někde rezly. Jo ty starší, z obyčejný oceli, to je jiná....
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Svodidla v okolí silnic

Příspěvek od Sponik »

jak píše harmonica: je tam lepší index narazu tj. vydrží větší tlak než se prorvou
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“