Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od alabastr »

Ještě jeden článek na stejné téma s trochou grafiky:
Stát chce ještě letos rozjet stavby stovky kilometrů silnic a dálnic
https://www.denik.cz/ekonomika/stat-chc ... 71108.html
poljaq
Příspěvky: 171
Registrován: 25.3.2010 21:24:56
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od poljaq »

Jestli jsou mé neověřené zdroje dobře informovány ;) Tak na D6 se uchazeči na dalších místech odvolali... Takže termín zahájení v letošním roce je více než ohrožen :evil: :kladivo:
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od siesa »

To je neskutecny, jaky jsou ty terminy vystavby.... Modernizace D1 slibovala v zacatcich cely usek za 1 sezonu, a ted u Humpolce hned 2,5 roku! Stavby na D35 nebo D48 zaberou rovnou 4 roky. To snad ani neni mozny toto...
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od Svatosp »

siesa píše:To je neskutecny, jaky jsou ty terminy vystavby.... Modernizace D1 slibovala v zacatcich cely usek za 1 sezonu, a ted u Humpolce hned 2,5 roku! Stavby na D35 nebo D48 zaberou rovnou 4 roky. To snad ani neni mozny toto...
Podivejte se například do Rakous, dalnici A5 úseku Schrick - Poysbrunn 25km, uz oteviraji, zacinali nekdy na jare 2015. tj 2,5 roku komplet dalnice, u nas 2,5 roku trva rekonstrukce D1 !
Je to obraz celého hospodářství naší země. Produktivita je jinde a platy a zivotni uroven také. Smutne ale musime si to priznat!
hovi
Příspěvky: 1182
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od hovi »

Podle mě, když nabídnou firmy nízké ceny, nemohou dát víc pracovníků a dělat přesčasy, prostě od 8-16ti a konec směny. Jinak by jim to finančně už tuplem nevyšlo. Nebo jiný důvod?
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od Bobek »

Taky by výstavba nové dálnice oproti rekonstrukci stávající mohla být rychlejší díky tomu, že se kolem/po staveništi furt nemotaj nějaký auta. :P
Království a půl princezny za 511.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od jozka »

Mala poznamka... "jenom rekonstrukce" znamena, ze to je narocnejsi nez "komplet dalnice". Overeno pri "jenom rekonstrukci" baraku. Je holt rozdil, jestli stavite na zelene louce nebo bourate a stavite za plneho provozu.

Co se te produktivity tyce... bylo o tom popsano hodne papiru, nicmene pokud bychom byli placeni umerne produktivite, tak bych si piskal. U nas jsou totiz nuzky mezi produktivitou a mzdami docela rozevrene.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od FlakY` »

Nemotejte hrušky s jablkama. V ČR se především tendruje cena a méně významně pak garance a rychlost výstavby. Samozřejmě není problém stavby urychlit pokud to jde technologicky a pokud jsou dostatečně rychle uvolňovány finanční prostředky ze SFDI. U nás se stavba dofinancovává klidně 1-2 roky po dokončení. Je to dost zásadní.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od siesa »

Toto preci neni o produktivite ani o cene dila.... 'Nekdo' preci zadava zakazku, tak potom 'nekdo' musi trvat na nejakem rozumnem terminu. Stejne jako na rozumne cene. Jestli se proste 'nekdo' spokoji s tim, ze se 5km dalnice na rovnem poli se dvema propustky a jednim mostnim objektem stavi tri sezony, potom to vede presne k tomu, nad cim tady kroutime hlavou. Prestanme nadavat na nejakou nizkou produktivitu nebo finance. Tohle je preci uplne o necem jinem...
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od FlakY` »

siesa: Tebou citovaná D1, D48 a D35. Takže modernizace se natáhla z důvodu plynulosti dopravy a co nejmenšího omezení dopravy. D48 bude překopána za provozu a napřed se začalo pracovat na doprovodných komunikacích. D35 ještě ani nezačala, probíhá tam archeologický průzkum.
I/11 okolo Třince se zahájila 08/2014 a dokončila 10/2017 tj. 3roky a 2 měsíce.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
JAnD
Příspěvky: 418
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od JAnD »

Dost často bývá v zadání něco jako
* Celková cena (váha 80%)
* Termín dokončení (váha 10%)
* Záruční doba (váha 10%).
Takže pak je dost možné, že sice vyhraje nejnižší nabídka, ale o to déle pak trvá výstavba.

Investoři (stát, obce) se často bojí dát nižší váhu na cenu, protože pak přijde opozice s dotazy, proč se vyhazuje tolik peněz, když by to jiný uchazeč postavil o 20% levnější. Bohužel ve stavebnictví spousta lidí ještě pořád nepochopila, že cena není vše - přitom při koupi auta si pořídí Volkswagen, i když Dacii s podobnými parametry by pořídili podstatně levněji
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od siesa »

FlakY` píše:siesa: Tebou citovaná D1, D48 a D35. Takže modernizace se natáhla z důvodu plynulosti dopravy a co nejmenšího omezení dopravy. D48 bude překopána za provozu a napřed se začalo pracovat na doprovodných komunikacích. D35 ještě ani nezačala, probíhá tam archeologický průzkum.
I/11 okolo Třince se zahájila 08/2014 a dokončila 10/2017 tj. 3roky a 2 měsíce.
Timto prispevkem zase a znovu potvrzujete pouze to, ze jsme si na podobny styl a tempo prace zvykli, ze se spokojime s tim zovialnim 'budme radi, ze jsme radi' a ze neusilujeme o lepsi, kvalitnejsi a rychlejsi reseni nasi tristni situace.

Myslim, ze obhajujete neobhajitelne.....
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od siesa »

JAnD píše:Dost často bývá v zadání něco jako
* Celková cena (váha 80%)
* Termín dokončení (váha 10%)
* Záruční doba (váha 10%).
Takže pak je dost možné, že sice vyhraje nejnižší nabídka, ale o to déle pak trvá výstavba.

Investoři (stát, obce) se často bojí dát nižší váhu na cenu, protože pak přijde opozice s dotazy, proč se vyhazuje tolik peněz, když by to jiný uchazeč postavil o 20% levnější. Bohužel ve stavebnictví spousta lidí ještě pořád nepochopila, že cena není vše - přitom při koupi auta si pořídí Volkswagen, i když Dacii s podobnými parametry by pořídili podstatně levněji
Velmi by me zajimala pripadna studie, jake narodohospodarske skody napacha prodlouzeni vystavby klicove komunikace napr. o 2-3 roky. Kolik penez navic statu a firmam utece tim, ze nejaka dulezita komunikace nestoji a kolik by se ve skutecnosti usporilo (nejen penez), kdy by se zvolilo rychlejsi, byt v prvnim planu drazsi tempo vystavby....
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od FlakY` »

V první řadě se silniční stavby soutěží za 60% odhadované ceny a hlavní argumenty z minulých let zmizely. Za druhé investor musí jít ruku v ruce se širší nabídkou stavebních firem. Tj. když si investor umane, že chce něco lepšího, tak úohs může celou soutěž zrušit a jako argument uvede, že je zakázka šitá na míru jedné konkrétní firmě. Zákon o veřejných zakázkách nelze brát jak přes kopírák z jedné či druhé země. Ale je tady hodně co zlepšovat. Tendrují se krátké úseky a ve finále se jedna dálnice staví 30 let. Místo aby se zahájilo 50km současně a vše do 4 let otevřeli. Jenže to se musí předělat stavební zákon a mít zákon o liniových stavbách.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od Sudr »

siesa: to je tak komplexní otázka, že to žádná studie není schopna vyčíslit věrohodně, či spíše jakákoliv studie je to schopna vyčíslit jakkoliv.... (zejména pokud do v ní zpracovatel zohlednění i různé externality, které jsou "k nezaplacení" :-)
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od bumbik »

zdá se, že lidé ve Skansce zapláčou kvůli dopravně stavební impotenci viz.
http://zdopravy.cz/skanska-propusti-120 ... bach-4260/

škoda, že zatím žádná prioritní stavba není zahájena a to už je půlka listopadu ... :(
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017

Příspěvek od Sosa »

Spíš to bude kvůli podsekávání cen v minulosti.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“