Zahájení staveb D + I v roce 2017
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Ještě jeden článek na stejné téma s trochou grafiky:alabastr píše:http://zdopravy.cz/prehledne-stat-chce- ... lnic-3936/
Stát chce ještě letos rozjet stavby stovky kilometrů silnic a dálnic
https://www.denik.cz/ekonomika/stat-chc ... 71108.html
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Jestli jsou mé neověřené zdroje dobře informovány Tak na D6 se uchazeči na dalších místech odvolali... Takže termín zahájení v letošním roce je více než ohrožen
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
To je neskutecny, jaky jsou ty terminy vystavby.... Modernizace D1 slibovala v zacatcich cely usek za 1 sezonu, a ted u Humpolce hned 2,5 roku! Stavby na D35 nebo D48 zaberou rovnou 4 roky. To snad ani neni mozny toto...
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Podivejte se například do Rakous, dalnici A5 úseku Schrick - Poysbrunn 25km, uz oteviraji, zacinali nekdy na jare 2015. tj 2,5 roku komplet dalnice, u nas 2,5 roku trva rekonstrukce D1 !siesa píše:To je neskutecny, jaky jsou ty terminy vystavby.... Modernizace D1 slibovala v zacatcich cely usek za 1 sezonu, a ted u Humpolce hned 2,5 roku! Stavby na D35 nebo D48 zaberou rovnou 4 roky. To snad ani neni mozny toto...
Je to obraz celého hospodářství naší země. Produktivita je jinde a platy a zivotni uroven také. Smutne ale musime si to priznat!
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Podle mě, když nabídnou firmy nízké ceny, nemohou dát víc pracovníků a dělat přesčasy, prostě od 8-16ti a konec směny. Jinak by jim to finančně už tuplem nevyšlo. Nebo jiný důvod?
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Taky by výstavba nové dálnice oproti rekonstrukci stávající mohla být rychlejší díky tomu, že se kolem/po staveništi furt nemotaj nějaký auta.
Království a půl princezny za 511.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Mala poznamka... "jenom rekonstrukce" znamena, ze to je narocnejsi nez "komplet dalnice". Overeno pri "jenom rekonstrukci" baraku. Je holt rozdil, jestli stavite na zelene louce nebo bourate a stavite za plneho provozu.
Co se te produktivity tyce... bylo o tom popsano hodne papiru, nicmene pokud bychom byli placeni umerne produktivite, tak bych si piskal. U nas jsou totiz nuzky mezi produktivitou a mzdami docela rozevrene.
Co se te produktivity tyce... bylo o tom popsano hodne papiru, nicmene pokud bychom byli placeni umerne produktivite, tak bych si piskal. U nas jsou totiz nuzky mezi produktivitou a mzdami docela rozevrene.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Nemotejte hrušky s jablkama. V ČR se především tendruje cena a méně významně pak garance a rychlost výstavby. Samozřejmě není problém stavby urychlit pokud to jde technologicky a pokud jsou dostatečně rychle uvolňovány finanční prostředky ze SFDI. U nás se stavba dofinancovává klidně 1-2 roky po dokončení. Je to dost zásadní.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Toto preci neni o produktivite ani o cene dila.... 'Nekdo' preci zadava zakazku, tak potom 'nekdo' musi trvat na nejakem rozumnem terminu. Stejne jako na rozumne cene. Jestli se proste 'nekdo' spokoji s tim, ze se 5km dalnice na rovnem poli se dvema propustky a jednim mostnim objektem stavi tri sezony, potom to vede presne k tomu, nad cim tady kroutime hlavou. Prestanme nadavat na nejakou nizkou produktivitu nebo finance. Tohle je preci uplne o necem jinem...
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
siesa: Tebou citovaná D1, D48 a D35. Takže modernizace se natáhla z důvodu plynulosti dopravy a co nejmenšího omezení dopravy. D48 bude překopána za provozu a napřed se začalo pracovat na doprovodných komunikacích. D35 ještě ani nezačala, probíhá tam archeologický průzkum.
I/11 okolo Třince se zahájila 08/2014 a dokončila 10/2017 tj. 3roky a 2 měsíce.
I/11 okolo Třince se zahájila 08/2014 a dokončila 10/2017 tj. 3roky a 2 měsíce.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Dost často bývá v zadání něco jako
* Celková cena (váha 80%)
* Termín dokončení (váha 10%)
* Záruční doba (váha 10%).
Takže pak je dost možné, že sice vyhraje nejnižší nabídka, ale o to déle pak trvá výstavba.
Investoři (stát, obce) se často bojí dát nižší váhu na cenu, protože pak přijde opozice s dotazy, proč se vyhazuje tolik peněz, když by to jiný uchazeč postavil o 20% levnější. Bohužel ve stavebnictví spousta lidí ještě pořád nepochopila, že cena není vše - přitom při koupi auta si pořídí Volkswagen, i když Dacii s podobnými parametry by pořídili podstatně levněji
* Celková cena (váha 80%)
* Termín dokončení (váha 10%)
* Záruční doba (váha 10%).
Takže pak je dost možné, že sice vyhraje nejnižší nabídka, ale o to déle pak trvá výstavba.
Investoři (stát, obce) se často bojí dát nižší váhu na cenu, protože pak přijde opozice s dotazy, proč se vyhazuje tolik peněz, když by to jiný uchazeč postavil o 20% levnější. Bohužel ve stavebnictví spousta lidí ještě pořád nepochopila, že cena není vše - přitom při koupi auta si pořídí Volkswagen, i když Dacii s podobnými parametry by pořídili podstatně levněji
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Timto prispevkem zase a znovu potvrzujete pouze to, ze jsme si na podobny styl a tempo prace zvykli, ze se spokojime s tim zovialnim 'budme radi, ze jsme radi' a ze neusilujeme o lepsi, kvalitnejsi a rychlejsi reseni nasi tristni situace.FlakY` píše:siesa: Tebou citovaná D1, D48 a D35. Takže modernizace se natáhla z důvodu plynulosti dopravy a co nejmenšího omezení dopravy. D48 bude překopána za provozu a napřed se začalo pracovat na doprovodných komunikacích. D35 ještě ani nezačala, probíhá tam archeologický průzkum.
I/11 okolo Třince se zahájila 08/2014 a dokončila 10/2017 tj. 3roky a 2 měsíce.
Myslim, ze obhajujete neobhajitelne.....
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Velmi by me zajimala pripadna studie, jake narodohospodarske skody napacha prodlouzeni vystavby klicove komunikace napr. o 2-3 roky. Kolik penez navic statu a firmam utece tim, ze nejaka dulezita komunikace nestoji a kolik by se ve skutecnosti usporilo (nejen penez), kdy by se zvolilo rychlejsi, byt v prvnim planu drazsi tempo vystavby....JAnD píše:Dost často bývá v zadání něco jako
* Celková cena (váha 80%)
* Termín dokončení (váha 10%)
* Záruční doba (váha 10%).
Takže pak je dost možné, že sice vyhraje nejnižší nabídka, ale o to déle pak trvá výstavba.
Investoři (stát, obce) se často bojí dát nižší váhu na cenu, protože pak přijde opozice s dotazy, proč se vyhazuje tolik peněz, když by to jiný uchazeč postavil o 20% levnější. Bohužel ve stavebnictví spousta lidí ještě pořád nepochopila, že cena není vše - přitom při koupi auta si pořídí Volkswagen, i když Dacii s podobnými parametry by pořídili podstatně levněji
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
V první řadě se silniční stavby soutěží za 60% odhadované ceny a hlavní argumenty z minulých let zmizely. Za druhé investor musí jít ruku v ruce se širší nabídkou stavebních firem. Tj. když si investor umane, že chce něco lepšího, tak úohs může celou soutěž zrušit a jako argument uvede, že je zakázka šitá na míru jedné konkrétní firmě. Zákon o veřejných zakázkách nelze brát jak přes kopírák z jedné či druhé země. Ale je tady hodně co zlepšovat. Tendrují se krátké úseky a ve finále se jedna dálnice staví 30 let. Místo aby se zahájilo 50km současně a vše do 4 let otevřeli. Jenže to se musí předělat stavební zákon a mít zákon o liniových stavbách.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
siesa: to je tak komplexní otázka, že to žádná studie není schopna vyčíslit věrohodně, či spíše jakákoliv studie je to schopna vyčíslit jakkoliv.... (zejména pokud do v ní zpracovatel zohlednění i různé externality, které jsou "k nezaplacení"
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
zdá se, že lidé ve Skansce zapláčou kvůli dopravně stavební impotenci viz.
http://zdopravy.cz/skanska-propusti-120 ... bach-4260/
škoda, že zatím žádná prioritní stavba není zahájena a to už je půlka listopadu ...
http://zdopravy.cz/skanska-propusti-120 ... bach-4260/
škoda, že zatím žádná prioritní stavba není zahájena a to už je půlka listopadu ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2017
Spíš to bude kvůli podsekávání cen v minulosti.