Rok 2010
Re: Rok 2010
Vzhledem k usnesení vlády č.715 z 8.6.2009 (pro 12, proti 0, zdrželi se 3) bude zahajování dalších staveb opravdu asi problém:
Vláda ukládá členům vlády a vedoucím ústředních orgánů státní správy:
2f) zahajovat nové investiční akce pouze za předpokladu, že jsou zabezpečeny zdroje v rámci schválených výdajů podle bodu II/2 tohoto usnesení. (to by ještě nebylo nejhorší)
ale,
ukládá ministru dopravy:
a) zajistit snížení provozních výdajů u Státního fondu dopravní infrastruktury o 100 mil. Kč od roku 2010,
b) přehodnotit dálniční normy s cílem sblížení technických parametrů dálnic a rychlostních silnic, omezit na nejnutnější míru budování tunelů a mimoúrovňových křižovatek včetně omezení realizace staveb nesouvisejících přímo s budováním dopravní infrastruktury,
c) nezahajovat a přehodnotit rozsah přípravy a zahajování nových dopravních staveb ve vztahu k disponobilním zdrojům Státního fondu dopravní infrastruktury
d) změnit systém motivace projekčních kanceláří vedoucí k optimalizaci nákladů na realizaci staveb tak, aby nebyla odměna projektové kanceláře vázána na výši projektované ceny.
Výdajové rámce SFDI budou včetně OPD a úvěrů EIB cca 84 mld. Kč, avšak ze státního rozpočtu pouze 36 mld. Kč plánovaných ve výhledu. Nejhorší je, že pouze 17% z těchto 36 mld. je tvořeno garantovanými příjmy SFDI (výnos ze spotřební daně, silniční daň, mýtné...). Je to dlouhodobě v této struktuře neudržitelné.
Vláda ukládá členům vlády a vedoucím ústředních orgánů státní správy:
2f) zahajovat nové investiční akce pouze za předpokladu, že jsou zabezpečeny zdroje v rámci schválených výdajů podle bodu II/2 tohoto usnesení. (to by ještě nebylo nejhorší)
ale,
ukládá ministru dopravy:
a) zajistit snížení provozních výdajů u Státního fondu dopravní infrastruktury o 100 mil. Kč od roku 2010,
b) přehodnotit dálniční normy s cílem sblížení technických parametrů dálnic a rychlostních silnic, omezit na nejnutnější míru budování tunelů a mimoúrovňových křižovatek včetně omezení realizace staveb nesouvisejících přímo s budováním dopravní infrastruktury,
c) nezahajovat a přehodnotit rozsah přípravy a zahajování nových dopravních staveb ve vztahu k disponobilním zdrojům Státního fondu dopravní infrastruktury
d) změnit systém motivace projekčních kanceláří vedoucí k optimalizaci nákladů na realizaci staveb tak, aby nebyla odměna projektové kanceláře vázána na výši projektované ceny.
Výdajové rámce SFDI budou včetně OPD a úvěrů EIB cca 84 mld. Kč, avšak ze státního rozpočtu pouze 36 mld. Kč plánovaných ve výhledu. Nejhorší je, že pouze 17% z těchto 36 mld. je tvořeno garantovanými příjmy SFDI (výnos ze spotřební daně, silniční daň, mýtné...). Je to dlouhodobě v této struktuře neudržitelné.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Rok 2010
Ad sblížení to už se částečně uskutečnilomartini píše:b) přehodnotit dálniční normy s cílem sblížení technických parametrů dálnic a rychlostních silnic, omezit na nejnutnější míru budování tunelů a mimoúrovňových křižovatek včetně omezení realizace staveb nesouvisejících přímo s budováním dopravní infrastruktury,
No konečně! V zásadě tunely nemám rád, bo se tam musí jezdit 80 km/h, a ještě k tomu to kontrolují.
Ad MÚK občas je to děs ty MÚK. Např. u Slaného
Ad omezení nepřímo souvisejících staveb. Taky dobře, snad ubyde těch obchodů, povolíme vám stavbu dálnice a vy nám v obci opravíte mostky, postavíte chodníky a vybudujete místní rozhlas.
Podle mě je to krok správným směrem, pokud se to neskončí tak, že dálnice se budou stavět v nové kategorii D 21,5/80
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Rok 2010
Tak já zase souhlasím s tímto: U projekce všechny ty úspory přeci začínají ...d) změnit systém motivace projekčních kanceláří vedoucí k optimalizaci nákladů na realizaci staveb tak, aby nebyla odměna projektové kanceláře vázána na výši projektované ceny.
Re: Rok 2010
Obecně je to dobrý krok, například co se projektů týče. Mělo by se již na začátku hledět více na stavební náklady.
Bohužel hlavní problém se řeší hůře. V zahraničí pokud chce samospráva nějaký objekt, stát řekne, postavíme, ale zaplaťte si. U nás řekne stát, chceme zde stavět dálnici a samospráva řekne, dobře, ale jen pokud tam bude to, to, to ... Zcela opačně, neuvěřitelné. A to by znamenalo změnu tolika legislativy, že to jen tak někdo nezvládne.
Bohužel hlavní problém se řeší hůře. V zahraničí pokud chce samospráva nějaký objekt, stát řekne, postavíme, ale zaplaťte si. U nás řekne stát, chceme zde stavět dálnici a samospráva řekne, dobře, ale jen pokud tam bude to, to, to ... Zcela opačně, neuvěřitelné. A to by znamenalo změnu tolika legislativy, že to jen tak někdo nezvládne.
Hm, bohužel v tomto bodě je MD nyní velmi zaslepeno a jde směrem "šetřit, šetřit" a na tomto by se tedy rozhodně šetřit nemělo nebo toho budeme jednou velmi litovat. V těchto dnech se to projednává, uvidíme, co k tomu příští týden sepíší. Ty normy kéž by nestihli měnit.Lenny píše:Podle mě je to krok správným směrem, pokud se to neskončí tak, že dálnice se budou stavět v nové kategorii D 21,5/80
Re: Rok 2010
Jako nejvetsi problem u nas vidim nekvalitu vystavby. To muzou do dalnic tect biliony a stejne to bude malo. Jezdim po silnicich a koukam, jak par let od rekonstrukce uz jsou tam zase vyjety koleje od pretizenych kamionu, vymlaceny dilatace, vytluky presne v mistech, kde byl asfalt polozen viditelne nekvalitne uz pri reko atd. Posledni priklad je reko mostu na R10 pres Labe u Brandejsa. Ten hup co tam vyrobili – neco neuveritelnyho. A nedavno se tam v tom uz zase rejpali – par mesicu po dokonceni (samozrejme v patek odpol takze strudl stal uz od cernyho mostu). Nebo R6 mezi V.Dobrou a Pavlovem. A kazdy z nas prida dalsi priklad. Proc to proboha nikdo nekontroluje a nesleduje? Proc firma, ktera to takhle zprasi nema distanc na dalsich 10 let???
Re: Rok 2010
ad MTS - protože jsou stavební firmy zaháčkovaný v ŘSD.
ad obecně - Pan Slaneček je sand nejhorší ministr dopravy. Vůbec za svůj rezort nebojuje a tahle stupidní vláda může za svůj krátký mandát způsobit mnohaleté zaostávání naší země.
ad obecně - Pan Slaneček je sand nejhorší ministr dopravy. Vůbec za svůj rezort nebojuje a tahle stupidní vláda může za svůj krátký mandát způsobit mnohaleté zaostávání naší země.
Re: Rok 2010
Prima příspěvek - můžete sem teda napsat, kde na to má ta "stupidní vláda" vzít peníze, když se ekonomice nedaří?Maniac píše:ad MTS - protože jsou stavební firmy zaháčkovaný v ŘSD.
ad obecně - Pan Slaneček je sand nejhorší ministr dopravy. Vůbec za svůj rezort nebojuje a tahle stupidní vláda může za svůj krátký mandát způsobit mnohaleté zaostávání naší země.
Již několikrát bylo řečeno, že chybí řádově desítky miliard korun, řekněme, že 20 mld. Je nás 10 milionů (včetně kojenců), tak to máme 2.000,- CZK / hlavu. Odevzdáte Vy osobně své 2 tisíce ve prospěch silnic a dálnic?
Re: Rok 2010
Ano, aspoň by to byl první odvod státu, o jehož smysluplnosti bych byl přesvědčen.
Netuším, jaké máte znalosti z ekonomiky, nicméně, argument chybí 20 mld. neberu. Celkové výdaje rozpočtu na rok 2009 jsou 1152 mld. Je to o prioritách a bohužel, priority této vlády s velmi pofiderním mandátem jsou v krátkodobé spotřebě. První kapitola, kde by se mělo masivně škrtat je MPSV.
Netuším, jaké máte znalosti z ekonomiky, nicméně, argument chybí 20 mld. neberu. Celkové výdaje rozpočtu na rok 2009 jsou 1152 mld. Je to o prioritách a bohužel, priority této vlády s velmi pofiderním mandátem jsou v krátkodobé spotřebě. První kapitola, kde by se mělo masivně škrtat je MPSV.
Re: Rok 2010
Žel většina výdajů na MPSV je mandatorních. A ke změně zákonů
jen tak nedojde.
jen tak nedojde.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Stát hodlá dát na dálnice rekordní sumu
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 17&start=0
Co je to zase za canc? Nemají ty svý přehledy drobátko neúplný?
Co je to zase za canc? Nemají ty svý přehledy drobátko neúplný?
Re: Stát hodlá dát na dálnice rekordní sumu
aktualne.cz / exkluzivne vime uplne howno .. asi tak
Re: Stát hodlá dát na dálnice rekordní sumu
Nějaký relevantnější zdroj pro potvrzení těchto informací? Prý něco bylo na ihned, ale nemůžu to najít
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Stát hodlá dát na dálnice rekordní sumu
V infografice píšou "Zdroj: Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury 2010" ... ten ale samozřejmě ještě není, může bejt tak maximálně jeho návrh.
No a velmi úsměvné je zařazení stavby R6 Praha - Pavlov mezi nejisté stavby :D :D :D Někteří novináři prostě dokážou uvařit zázraky i z vody.
No a velmi úsměvné je zařazení stavby R6 Praha - Pavlov mezi nejisté stavby :D :D :D Někteří novináři prostě dokážou uvařit zázraky i z vody.
Re: Stát hodlá dát na dálnice rekordní sumu
Problém je, že jsem o tom čísle 120 taky slyšel, ale nemám to jak ověřit
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Stát hodlá dát na dálnice rekordní sumu
koukam ze cena svitavske radialy se z niceho nic zvedla temer o 600 mil..
Re: Rok 2010
Lehce obnovím diskusi na téma rozpočet SFDI na příští rok vs. aktualne.cz.
"Kvalitu" článků na aktuálně.cz znají už mnozí z nás, je to způsobeno hlavně dvěma jmény - Fránek a Holub. Soukromý názor druhého jmenovaného na rozpočet SFDI 2010 je k přečtení tady, myslím že to už nepotřebuje další komentář.
"Kvalitu" článků na aktuálně.cz znají už mnozí z nás, je to způsobeno hlavně dvěma jmény - Fránek a Holub. Soukromý názor druhého jmenovaného na rozpočet SFDI 2010 je k přečtení tady, myslím že to už nepotřebuje další komentář.
Re: Rok 2010
a ten prispevek nebo-li dotace na D8 od EU .. to ztroskotalo na cem.. nevite?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Rok 2010
Nepodařilo se někomu objevit ten návrh rozpočtu SFDI, který prý Slamečkovi Janota slíbil - 96mld.? Už ten poslední z července je velmi veselé čtení - například na 519 - 2,3mld., 518 - 1,37mld., 511-3,26ml. Kromě toho posledního, kde by se snad něco mohlo příští rok hnout, u Suchdola myslím 3,6mld. ušetří... I když ne že by mě to nějak těšilo...
Re: Rok 2010
Zkus si napsat o ten materiál na Úřad vlády, oni ti ho pošlou.1975 píše:Nepodařilo se někomu objevit ten návrh rozpočtu SFDI, který prý Slamečkovi Janota slíbil - 96mld.? Už ten poslední z července je velmi veselé čtení - například na 519 - 2,3mld., 518 - 1,37mld., 511-3,26ml. Kromě toho posledního, kde by se snad něco mohlo příští rok hnout, u Suchdola myslím 3,6mld. ušetří... I když ne že by mě to nějak těšilo...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Rok 2010
Vždyť to je on, z toho července. Vláda teď "jen" schválila to využití dluhopisového programu vypsaného původně pro D47... Čili SFDI 2010: 35,9 mld. státní rozpočet, 35,9 OPD, 12,2 z úvěru EIB a 11,65 mld. ty schválené dluhopisy.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Rok 2010
Aha... Ale to pak výše zmíněné 519+518+511 atd. patří do "nepokrytých potřeb" (Příloha 4)?http://www.komora.cz/hk-cr-top-02-sede/ ... -2009.aspx
Re: Rok 2010
Ano. Ale jsou to nepokryté potřeby v uvozovkách. Všichni víme, že 518 ani 519 a nejspíš ani 511 se v roce 2010 fyzicky nezačnou. Bohužel
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Rok 2010
518 a 519 ne, ale 511 by možná koncem roku 2010 se mohla začít stavět, není k ní takový odpor jako na severu. Sice jsou tak taky prudiči ale přece jen to není tak zlé, navíc po otevření jihu bude velký tlak na 511, protože jinak dojde na spořilovský masakr
Re: Rok 2010
Ministerstvo dopravy oficiálně zveřejnilo Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury, aktualizace pro roky 2010 – 2012 (2015). Tento harmonogram byl na včerejším jednání vlády schválen (o čemž stránka MD z jakýchsi tajemných důvodů mlčí...)