retroreflexní svislé dopravní značky a osvětlení SDZ
retroreflexní svislé dopravní značky a osvětlení SDZ
Vypnuté (nebo nefunkční?) osvětlení portálů SDZ je v rámci úspor nebo je to dlouhodobá závada? Svítí možná tak 5-10% ze všech osvětlených.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
To nevím, ale co vím určitě je to, že veškeré osvětlení VLKP, až na odůvodněné výjimky (např. značky za obloukem na větvi, kde nefunguje dost dobře retroreflexe) se bude v příštích měsících a letech masivně rušit. Výkonnost retroreflexních fólií a jejich životnost šla za poslední dekády významně nahoru a osvětlení se tak ukazuje nejen u nás, ale i jinde v Evropě jako nadbytečný a neekonomický luxus.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Navíc i s vývojem a lepším výkonem světel vozidel...
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
V případě instalace samoopravovacích svodidel by se dalo částečně souhlasitmapman píše:"...osvětlení se tak ukazuje nejen u nás, ale i jinde v Evropě jako nadbytečný a neekonomický luxus..."
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Ne, že bych tam jezdil 6 x týdně, ale za ta léta od zprovoznění jsem NIKDY neviděl svodidla KOMPLETNÍ a 100% funkční.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Presne na tohle jsem myslel, kdyz jsem nedavno jel po mensi silnici, kde pred krizovatkou s vetsi instalovali novou ceduli ponekud velkorysych rozmeru. Date dalkove a nevidite nic, nez jen prezarenou ceduli. Nad dalnici fajn. Na uzke silnici obklopene porostem nic moc.Výkonnost retroreflexních fólií a jejich životnost šla za poslední dekády významně nahoru...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Mi to teda vadí i na dálnici, nové značky jsou s dálkami až příliš oslnivé.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
2 jozka :
naprostý souhlas
a ta cedule svítí tak, že po zhasnutí nevidíte ani srnky či zajíce
naprostý souhlas
a ta cedule svítí tak, že po zhasnutí nevidíte ani srnky či zajíce
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Já popravdě dlouhodobě přemýšlím, proč obecně při průchodu dálnicí městem nebo i jeho okrajem, je dálnice osvětlena. Zbytečný další světelný smog, nějaký smysl by mohly mít lampy např. na hojně využívaných přídatných pruzích, ale x km dálnice lemované lampami jsem nikdy nechápal. O to víc nechápu nové polské úseky, kde jsou lampy snad v každé MÚK.mapman píše:To nevím, ale co vím určitě je to, že veškeré osvětlení VLKP, až na odůvodněné výjimky (např. značky za obloukem na větvi, kde nefunguje dost dobře retroreflexe) se bude v příštích měsících a letech masivně rušit. Výkonnost retroreflexních fólií a jejich životnost šla za poslední dekády významně nahoru a osvětlení se tak ukazuje nejen u nás, ale i jinde v Evropě jako nadbytečný a neekonomický luxus.
Souhlas, někde se to skoro až přehání To, co je na značce vidíte až v posledních metrech = úplně stejné, jako když je tam hodně stará značka, který nejde číst z dálky. U té nové nevidíte taky tu značku dopředu, ale nevidíte ani případné zvíře.jozka píše:Presne na tohle jsem myslel, kdyz jsem nedavno jel po mensi silnici, kde pred krizovatkou s vetsi instalovali novou ceduli ponekud velkorysych rozmeru. Date dalkove a nevidite nic, nez jen prezarenou ceduli. Nad dalnici fajn. Na uzke silnici obklopene porostem nic moc.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Myslím, že v Holandsku je to s osvětlenými dálnicemi ještě horší...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Ano, to se ale taky dá řešit. Jsou tři třídy RR folie, kdy RA3 je nejvýkonnější a ta by se měla používat prakticky jen na dálnicích a SMV. Běžné silnice by měly mít třídu RA2, která není tak výkonná, ale bohužel i v rámci tříd jsou mezi výrobci folií velké rozdíly, takže jsou i případy, kdy nová RA2 folie je výkonnější než stará RA3. Ale v tomhle jsme malými pány, to je harmonizovaná oblast evropských norem, takže to mají skoro všude v Evropě stejně.jozka píše:Presne na tohle jsem myslel, kdyz jsem nedavno jel po mensi silnici, kde pred krizovatkou s vetsi instalovali novou ceduli ponekud velkorysych rozmeru. Date dalkove a nevidite nic, nez jen prezarenou ceduli. Nad dalnici fajn. Na uzke silnici obklopene porostem nic moc.Výkonnost retroreflexních fólií a jejich životnost šla za poslední dekády významně nahoru...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
V Belgii se svítí ve Valonsku, ve Vlámsku nasvětlují už jen MÚK. Jednou jsem zažil rozsvíceno i ve Vlámsku, ale to bylo v době hrozby ledovky. Z pohledu řidiče mi připadá nasvícená dálnice o něco pohodlnější pro oči a tedy i bezpečnější, ale rozdíl není IMHO až takový, aby se to vyplatilo.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Mám za to, že logika osvětlených dálnic se v Belgii a ve Francii zdůvodňovala tím, že v noci je menší odběr a pro velké jaderné a uhelné elektrárny je efektivnější jet stále na konstantní výkon. V případě, že je energetika státní, tak to ve výsledku mělo vycházet nákladově plus mínus 0. Ale asi záleží, jaký zájem sledoval ten, kdo toto tvrdil
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
To by tam museli vsude montovat stare zarovky, aby jim to v noci co nejvice spotrebovavalo.
Re: retroreflexní svislé dopravní značky a osvětlení SDZ
věřil bych, že v době, kdy to realizovali, tomu tak bylo
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: retroreflexní svislé dopravní značky a osvětlení SDZ
Čili dnes by měli nejvíc svítit, když bude hodně foukat vítr nebo svítit sluníčko !
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: retroreflexní svislé dopravní značky a osvětlení SDZ
Rozdíl mezi souvisle osvětlenou a neosvětlenou dálnicí nejlépe poznáte na vlastní kůži, když při průjezdu nějakou vesnicí či městem vypadne proud. Najednou zjistíte, jak Vám lampy chybí. Musíte zpomalit, mít oči na stopkách a hlídat si každý přechod, zaparkované auto, psa u silnice a jak Vám ještě auta svítí do očí, vidíte jen max. pár desítek metrů. Tak nějak tedy má výhodu osvětlená dálnice a proto se osvětlují alespoň MÚK či okolí odpočívek, protože na stovky metrů máte rozhled alespoň v nejvíce nebezpečných místech.
Jízda po osvětlených belgických dálnicích je prima. Nemáte starosti s přepínáním světel, krásný rozhled až kilometry daleko, protijedoucí auta neoslňují, žádný odraz ze značek, vidíte i do krajnic, tedy i zvěř a kamiony se lépe zařazují po předjíždění. Člověk si na to tak rychle zvykne, že má pak problém projet pár kilometrů černým lesem, kde jsou lampy zakázány A když vjedete do sousední země, kde lampy nejsou, říkáte si, že je něco špatně
V dnešní době, kdy jsou pouliční výbojky nahrazovány úsporným a snadno regulovatelným LED osvětlením, by instalace souvislého osvětlení nebyla špatná.
Jízda po osvětlených belgických dálnicích je prima. Nemáte starosti s přepínáním světel, krásný rozhled až kilometry daleko, protijedoucí auta neoslňují, žádný odraz ze značek, vidíte i do krajnic, tedy i zvěř a kamiony se lépe zařazují po předjíždění. Člověk si na to tak rychle zvykne, že má pak problém projet pár kilometrů černým lesem, kde jsou lampy zakázány A když vjedete do sousední země, kde lampy nejsou, říkáte si, že je něco špatně
V dnešní době, kdy jsou pouliční výbojky nahrazovány úsporným a snadno regulovatelným LED osvětlením, by instalace souvislého osvětlení nebyla špatná.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: retroreflexní svislé dopravní značky a osvětlení SDZ
Bestia triumphans.Honey72 píše:V dnešní době, kdy jsou pouliční výbojky nahrazovány úsporným a snadno regulovatelným LED osvětlením, by instalace souvislého osvětlení nebyla špatná.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: retroreflexní svislé dopravní značky a osvětlení SDZ
Z hlediska životního prostředí mi zase až tak prima nepřijde,a rozhodně bych byl proti tomu dálnice nějak více osvětlovat.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: retroreflexní svislé dopravní značky a osvětlení SDZ
Já tě chápu, že tohle je vyšší komfort, nicméně na dálnicích je podle mě tohle ukázkový příklad jaksi "lidské rozežranosti". Chápal bych osvětlené důležité MÚK (a dálniční) a především naše dálniční křižovatky ty, které mají poloměry jak kdejaký sjezd do horní dolní, to ano.Honey72 píše:Rozdíl mezi souvisle osvětlenou a neosvětlenou dálnicí nejlépe poznáte na vlastní kůži, když při průjezdu nějakou vesnicí či městem vypadne proud. Najednou zjistíte, jak Vám lampy chybí. Musíte zpomalit, mít oči na stopkách a hlídat si každý přechod, zaparkované auto, psa u silnice a jak Vám ještě auta svítí do očí, vidíte jen max. pár desítek metrů. Tak nějak tedy má výhodu osvětlená dálnice a proto se osvětlují alespoň MÚK či okolí odpočívek, protože na stovky metrů máte rozhled alespoň v nejvíce nebezpečných místech.
Jízda po osvětlených belgických dálnicích je prima. Nemáte starosti s přepínáním světel, krásný rozhled až kilometry daleko, protijedoucí auta neoslňují, žádný odraz ze značek, vidíte i do krajnic, tedy i zvěř a kamiony se lépe zařazují po předjíždění. Člověk si na to tak rychle zvykne, že má pak problém projet pár kilometrů černým lesem, kde jsou lampy zakázány A když vjedete do sousední země, kde lampy nejsou, říkáte si, že je něco špatně
V dnešní době, kdy jsou pouliční výbojky nahrazovány úsporným a snadno regulovatelným LED osvětlením, by instalace souvislého osvětlení nebyla špatná.
Ve vesnicích je to něco úplně jiného. Tam kde mají nové LED osvětlení, tak často svítí naplno právě v dnešních dnech třeba od 17 do 21-22 h a poté se ztlumí a svítí jen tak, aby projíždějící vozidlo mělo dostatečný rozhled - právě kvůli třeba chodcům apod. - a tak nějak by to mělo být. Osvětlená dálnice v celé délce je přece nesmysl a na oplocených dálnicích tuplem - nemuset přepínat na dálková a lepší viditelnost značek opravdu neberu jako nezbytnost , nové značky jsou vidět i tak dost dobře. To raději ať se pořádně nasvítí tunely ve dne a naopak v noci ať svítí minimálně, tenhle nešvar bude ale asi ještě běh na dlouhou trať, než to bude všude
Re: retroreflexní svislé dopravní značky a osvětlení SDZ
Zajímavý způsob retroreflexe (starých) značek z Kalifornie:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: retroreflexní svislé dopravní značky a osvětlení SDZ
Ta v noci neviditelna dodatkovka k silne retroreflexni padesatce u Brumlovky na padesatce je "super". Pak se tam brzdi na padesat i mimo 22-06.
Re: retroreflexní svislé dopravní značky a osvětlení SDZ
TP 65, odstavec 8.6:ElWapp píše:Ta v noci neviditelna dodatkovka k silne retroreflexni padesatce u Brumlovky na padesatce je "super". Pak se tam brzdi na padesat i mimo 22-06.
Není dovoleno společně umísťovat značky různých světelně technických vlastností, tj. reflexní, osvětlené, zvýrazněné, prosvětlované, nereflexní apod.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...