Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Svatosp
Příspěvky: 465
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Svatosp »

To je opravdu ostuda, bohuzel ostatni staty vychodniho bloku na tom byly po roce 1989 mnohem hure a ted nas predbehly jak ve vystavbe dalnic tak v zivotni urovni. U nas to jde opravdu dolu, kdyz si porovnate kolik km postavily jine zapadni staty za 30 let kapitalismu od roku rekneme 1969 -1999 , tak to je opravdu u nas neco otresneho. Bohuzel si za to muzeme sami.
dobry clanek srovnani s Polskem je zde: https://dotyk.denik.cz/publicistika/ost ... 61216.html
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Aram96 »

Souhlas, další věcí ale taky je výsledná podoba sítě. Ten cíl. Polsko po dokončení bude mít pokrytou víceméně celou zemi všemi směry (podobně jak Němci) My budeme mít pořád "díry".
Nejvíce bijící do očí je asi směr Brno-jižní Čechy-Plzeň/Německo. Dále Hradec-Jihlava-Znojmo-Rakousko, Budějovice-Hradec, Budějovice-Plzeň-K.Vary. Všechno tohle by navíc mohlo jít řešit přestavbou prvních tříd, jen je potřeba udělat plány a ne teď rekonstruovat někde I/20 a bude to S9,5 s úrovňovými křižovatkami :zvraci:
Slovensko bude po dokončení sítě mít cca 37 km dálnic/1000 km2. Dokonce více než Německo. My s naším cílem cca 27 km dálnic/1000 km2. Uznávám, že my plánujeme stavět i čtyřpruhové "rychlostky" čili silnice první třídy s dálničními parametry, ale že by jich mělo být nějak závratně moc, to ne. Navíc v nich chybí ta koncepce, pouze se plánují na v současnosti velmi vytížených úsecích a nehledí se moc dopředu. :(
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Martin96 »

Aram96 píše: Slovensko bude po dokončení sítě mít cca 37 km dálnic/1000 km2. Dokonce více než Německo. My s naším cílem cca 27 km dálnic/1000 km2.
Než Slováci dostaví všechny plánované D+R, tak bude pomalu konec století. Do té doby se můžou naprojektovat, či dokonce postavit (buďme optimisté) u nás doplňkové dálnice typu D19, D38, D21, atd.
Svatosp
Příspěvky: 465
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Svatosp »

A to se podivejte na tu hustou dalnicni sit v jinych statech třeba Benelux, Anglie apod, to se ani na tu mapu nevejdou ty tluste cary. Bohuzel u nas se stavi zcela nesmyslne useky, které uz v době vystavby nevyhovuji kapacitne ale lepsi postavit něco nez nic.. Nebo ty rychlovlaky, misto toho aby se uz budovaly vysokorychlostni zeleznice, tak se buduji s velkou slavou 2+kolejne trate, kde rychlost je velice omezena. Takze proti vyspelym ekonomikam neustale zaostáváme cim dal vic a vic... Bez dobře infrastruktury není mozny rozvoj. Opravdu do nebe volajici jsou ty průtahy a zdrzeni u kazde stavby, ale ukazuje to jak tento stat funguje.
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od AF-1 »

Jo, sousedova trava byla vzdy zelenejsi...
: o )
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od ML90 »

Svatosp píše:To je opravdu ostuda, bohuzel ostatni staty vychodniho bloku na tom byly po roce 1989 mnohem hure a ted nas predbehly jak ve vystavbe dalnic tak v zivotni urovni.
Tak to zase ne :) Podle Eurostatu platí, že jsme nejbohatší postkomunistická země (dlouho před námi bylo Slovinsko, ale to jsme před 5 lety předehnali). Jiná věc samozřejmě je, že se rozdíly mezi ČR a jinými zeměmi snižují a země jako Polsko, Slovensko, Estonsko, Lotyšsko, Litva, ale i Rumunsko nás stabilně dohání (v poslední době jsme zase přidali, ale vypadá to, že už se zase vracíme zpátky k tomu, kdy nás budou stahovat). I tak na tom ale nejsme ještě úplně nejhůř – Maďarsko bylo při vstupu do EU v roce 2004 po ČR druhou nejbohatší zemí V4, dneska je poslední a už je skoro dohnali i Rumuni.

Ad Benelux nebo Anglie. To se zase nedá tak jednoduše srovnávat, podívejte se jakou mají hustotu osídlení. Třeba Nizozemsko je na plochu menší než samotné Čechy bez Moravy a má přes 17 milionů obyvatel. Belgie je o víc jak polovinu menší než ČR a má 11,5 milionu a Anglie má dokonce 424 ob./km2.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od P_V »

Svatosp píše: Nebo ty rychlovlaky, misto toho aby se uz budovaly vysokorychlostni zeleznice, tak se buduji s velkou slavou 2+kolejne trate, kde rychlost je velice omezena.
Berte to tak, že se na dráze dohání skluz asi tak půl století za okolními zeměmi. Tam nejdřív modernizovali zastaralé hlavní trati, rušili přežité "lokálky", pak začali stavět vysokorychlostní.
U nás se 40 let budoval socialismus, kde lidi na dálku cestovat nemusí, protože dostanou práci v blízkosti bydliště nebo bydliště v blízkosti práce, a tu práci mají jistou nafurt. Takže si vystačili s konzervací stavu. Jediná modernizace dráhy byla zaměřena na nákladní dopravu, a navíc jen ve stylu aby to všechno projelo, jízdní doba je nedůležitá. Nyní nám chybí vše výše uvedené.
Ty vysokorychlostní tratě pomůžou jen dálkové dopravě mezi krajskými městy, a politicky pohřbí snahy o zlepšení dopravy místní a rychlíkové. Už nyní pohřbívají, právě jak píšete "kde rychlost je velice omezena" - tam, kde se před časem rozhodlo, že někdy bude rychlá trať, tak proč se snažit. Pohřbeno je z Prahy na Plzeň a dál, pohřbeno je na Orlickoústecku, byly snahy pohřbít z Brna na Přerov atd.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Honey72 »

Všichni brečí, že nemáme rychlovlaky, ale jsem zvědavý až se postaví, jak budou zase lidi brečet, jak ta jízdenka je strašně drahá :-) Většina lidí si bláhově myslí, že jízdné bude stejné, nejlépe s Babišoslevami 75% a nedokážou pochopit, že místo dnešní akční jízdenky z Prahy do Ostravy za 200 Kč dají 1000 i více :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Aram96 »

No tím pomalým Slovenskem bych se moc neoháněl. Sám si pomatuji jak jsme se smáli Polsku a dneska ? :shock: Z doslechu vím, jak jsme se dříve smáli Rakušákům, že než budou mít dálnici k hranicím, tak my budeme mít dávno hotovo a bude se na ně čekat, a kde jsme dnes ... v prdeli a z ostudy kabát. To samé D3, tam se také dnes naši kasají, jak budeme u hranic dříve než AT a začíná to odkladem realizace obchvatu ČB. :crazy:

S Beneluxem bych se opravdu moc nechtěl srovnávat, jednak mají mnohem hustší osídlení a jsou to nesrovnatelně bohatší země, takže to docela chápu. Navíc bych řekl, že u nich už je to opačný extrém a tak nějak by se měly stavět potřebné dálnice a ne mezi každou horní dolní. Nevěřím tomu, že mají všechny dálnice tak vytížené, že jsou potřeba, ale možná se mýlím.

Ne, opravdu nejsem člověk, který by měl sousedovu trávu vždycky za zelenější. :) A už vůbec bych si nestěžoval, že si žijeme hůř než v Polsku nebo na Slovensku. Spíš mě mrzí, že (kór v tak dobré době) se infrastruktura zanedbává a tyto země nám trochu utíkají a rozdíl mezi námi a západem se prohlubuje, místo aby se zmenšoval.
Začínám pomalu trochu doufat a věřit, že někdy cca v roce 2023 se to rozjede jako teď v polsku a to díky změně legislativy, kterou se teď snaží ministerstva udělat, byť to mělo být dávno. Škoda jen, že v té době bude legislativa ale dost možná zase nebudou peníze (jak naše tak z EU)
Svatosp
Příspěvky: 465
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Svatosp »

Když si dohledate historii tech letacku od rsd, tam se totiž před cca 10 lety psalo, ze dostavba vetsiny dalnic dokonceni do roku 2018 a drive, ted není realne zahajeno skoro nic a dalších 10 le nebude, takze uz tomu neverim.
Nerikejte mi, ze kdyz v roce 2008 se psalo, ohledne tehdejsi R6 (potrebna dalnice která spoji krajske KV) ze třeba zahajeni Kninice-Bosov bude v roce 2011 a ted se pise 2023, tak nekde je neco hodne spatne? Opravdu zajime cteni tyhle letacky co ještě zustaly v archivu internetu , dokazuji v jakem upadku se nechazime.
https://g.denik.cz/19/95/infografika_r6_kv_2009.jpg
https://img.ihned.cz/attachment.php/900 ... ocesky.jpg
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Mikulik »

Nakonec vidím, že se vlastně za toho zlého bolševíka možná postavilo více než dnes, škoda jen, že to všechno nezvládli postavit. Já tady vidím obrovskou neschopnost minulých vlád tradičních demokratických vlád, na které tady všichni (skoro) pějete ody a volíte je. A nakonec ti co volí toho zlého Babiše či Okamuru jsou ti špatní.
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Aram96 »

Právě to mě štve nejvíc, většina úseků byla v plánu dostavět někdy v těchto letech. Když se podíváte na staré vizualizace pražského městského okruhu co tam padá za plánované roky výstavby :mrgreen:
Ohledně vlád ... Ťok je myslím nejdéle sloužící ministrem dopravy nebo jedním z mála, kteří "přežili" jedno volební období. A po 4 letech jsme slyšeli, že se nestaví kvůli minulým ministrům :zvraci: . Jako je pravda, že už se to trochu rozbíhá, nemůže to být ze dne na den to je jasné. Ovšem tohle je práce ŘSD, ne ministra.
Ovšem řekněte mi, co udělal sám Ťok doteď ?? Dálnic se moc nezahájilo, (ani moc neotevřelo, ale za to, budiž, nemůže on) a pořád brečí, jak jsou otravné DZ atd. a s legislativou se udělalo také totální prd. Jedna záplata č.416 navíc na tom nic moc nemění, ale i tak díky za ni !
V letech 2020-2022 to vypadá na velké rozjetí výstavby, tak snad to tak dopadne, ovšem když vidíme jaké jsou kapacity stavebních firem a aby byly peníze ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Lenny »

A kdo to všechno bude stavět? Číňani? Máme tady nějaké množství stavebních kapacit, které ze dne na den nezvýšíte. Stroje ano, ty nakoupíte. Otevření dalších lomů a pískoven je záležitostí roků. Ale co neseženete jsou lidé, jak inženýři a stavbyvedoucí, tak i strojnicí i pomocné dělníky. A lépe v dělnických profesích opravdu nebude, když pomalu odchází nejpočetnější ročníky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Aram96 »

Napsal jsem to možná špatně. Myslel jsem to tak, že to vypadá, že hromada úseků bude připravena k realizaci někdy 2020-2022 ale nebude to mít právě kdo stavět, pokud vůbec budou peníze, jelikož se blíží ať větší nebo menší krize.
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Martin96 »

No jo, jenže v tom roce 2008 (kdy se plánovalo s dostavbou do roku 2018) přišla krize a všichni tehdejší ministři dopravy přípravy (zejména pak Bárta) stavby těchto dálnic doslova zmrazili na tak dlouho, že až nyní se to zase šnečím tempem rozbíhá. Byla to chyba, která nás stála 10 let a teď jsme na ostudu i v zahraničí, při pohledu na mapu našich dálnic v provozu ve srovnání třeba právě např. s Polskem, které teď staví A+S jak o závod a tu základní páteřní síť již má skoro hotovou...
Svatosp
Příspěvky: 465
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Svatosp »

Martin96 píše:No jo, jenže v tom roce 2008 (kdy se plánovalo s dostavbou do roku 2018) přišla krize a všichni tehdejší ministři dopravy přípravy (zejména pak Bárta) stavby těchto dálnic doslova zmrazili na tak dlouho, že až nyní se to zase šnečím tempem rozbíhá.
Barta byl ministrem dopravy 9 mesicu, i kdyz to byl hlupak nejvetsi ve vsech, tak to nemohl zpusobit, spis jde o celkovy upadek toho rezortu,ktery byl vazne od roku 2008 v tezke krizi, ministri se tam stridali jako housky na krame, rok tam snad nevydrzel zadny!! Tok to ted vzal aspon trochu do ruky a snad aspon se davaji penize do te pripravy staveb i kdyz prace uredniku na RSD to je otresna stale. Spis by me zajimalo, co tam ty lidi delali cely ty roky predtim?
Ted uz jsme opravdu dle tech vyhledu mohli mit zakladni dalnicni sit hotovou a mohlo se pracovat dale, za 10 let se i v te silene nasi legislative da pripravit a postavit mnoho stovek km dalnic, ale neni nic. Misto toho umiraji stovky nebo tisice lidi na pretizenych silnicich a lide trpi v okolnich obcich, ekonomika se nerozrusta jak by mela a nuzky mezi CR a zapadem se stale vice rozeviraji.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od ML90 »

Martin96 píše:ve srovnání třeba právě např. s Polskem, které teď staví A+S jak o závod a tu základní páteřní síť již má skoro hotovou...
Tak to taky ještě zdaleka nemá :) Momentálně mají hotovo nějakých 47 % z plánované sítě. Když se k tomu přidají stavby, které jsou v realizaci nebo se tendrují, tak jsou na nějakých 2/3 (ale tam jsou i tendrované úseky, které současná vláda de facto zmrazila a zatím se stavět nebudou – typicky S6 mezi Gdaňskem a Štětínem). Kolem 20 % ale ještě ani nemá platnou EIA.
michal
Příspěvky: 4583
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od michal »

kik píše:Ona ta Mileta v HK nakonec prošla? Pokud ano, tak mi to nějak uniklo. To bude po letošní "srandě" s opravou KO na křížení Gočárova okruhu s Brněnskou (tedy I/31 a /35) v Hradci další dopravní omezení, při kterém se Hradec možná konečně posere. I když ta letošní oprava kupodivu nebyla tak zlá jak se původně čekalo.
Taky na to koukam, ze si Hradecti nedali pokoj a tak dlouho o tu Miletu usilovali, az ji dostanou i s urokama. Letosni stavby na I/35 u Hradce byly dost znat na zvyseni provozu na I/17 Chrudim-Zamrsk. Jedine stesti bude, kdyz se podari zprovoznit D35 po Ostrov driv nez Miletu. Jinak to bude na okruhu pred Brnenskou fakt mazec... :zvraci:
MiKu
Příspěvky: 327
Registrován: 21.3.2009 21:01:00
Bydliště: u Kbelské, schovaný za PHS

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od MiKu »

Mikulik píše:Nakonec vidím, že se vlastně za toho zlého bolševíka možná postavilo více než dnes, škoda jen, že to všechno nezvládli postavit. Já tady vidím obrovskou neschopnost minulých vlád tradičních demokratických vlád, na které tady všichni (skoro) pějete ody a volíte je. A nakonec ti co volí toho zlého Babiše či Okamuru jsou ti špatní.
Na homepage těchto stránek je ke stažení tato pěkná tabulka, tak se s ní na chvíli zabavte a pak pište o tom, že se postavilo za bolševika víc a je škoda, že to nezvládli postavit všechno. Když budu shovívavý, tak stavěli stejným tempem (km/rok), jako se staví po revoluci (vhodnější by bylo ale započítat také těch 19 let, kdy se nepostavilo nic, pak to už vychází skoro jen na poloviční tempo).
Po revoluci byly na otevírání dálnic nejbohatší léta 2006 až 2010, naopak celkem tragických je posledních 5 let.
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od jozka »

Po zapocteni tech 19 let urcite, ale kdyz prekonali ideologickou omezenost v tomhle smeru (=i blbemu uz bylo jasne, ze to bez dalnic nepujde), staveli v podstate stejnou rychlosti, obzvlast, kdyz si uvedomite jistou setrvacnost (roky 1990+1991).
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Mipe »

Libi se mi ten rok 2016 !
Jak mavnutim kouzelného proutku mame najednou 400 km dalnic .
( z "R" na "D")
Jinak o tempu vystavby se tu bavime min. od roku 2004 .
A o Patrikovi min. od roku 2006 .
Ted je hej počkejte az vyschnou peníze z EU .
To potom bude mazec 200 km rozdelanych a peníze skoro zadne .
Doma si také nekoupite na uver 20 mercedesu radeji 4 skodovky .
Pomalu ,ale jiste . Ja vim ,ze každý by chtěl vsechno hned .
Ja také , ale rozpocty se nedaji nafukovat .
V posledních letech ,kvuli Eia byly navíc ,ale pristi roky
na takovou kupu rozdelanych dalnis atd . se budou tezko hledat .
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak, za 4-5 let budeme v opačné situaci - stavby připravené nebo dokonce rozdělané, ale peníze nebudou - našich bude málo a z EU prd. Nemluvě o tom, že by to stejně neměl kdo stavět. Žel ostatní země nám dost utečou, protože jsou normální a když jsou peníze tak staví a nepapírují. Tady je vidět, jaké jsou u nás podmínky - ono je to podobné jako s podnikáním, také zabíjíte hromadu času a energie papírováním oproti zahraničí :zvraci:
Co se týče komunistů - ani jsem to nevěděl, je to smutné - že stavíme opravdu podobným tempem, jako oni. Ovšem jak bylo správně podotknuto, nelze jim zapomenout, že mezi léty 50-70 udělali pěkné hovno. I kdyby postavili jen polovinu, tak jsme dnes měli o cca 200 km dálnic více, pokud by se v té době už vůbec stavěly 4-pruhy a né jen poloviční profily. Na druhou stranu nelze to úplně srovnávat, protože se obávám, se komunisti neptali nikoho, zda jim prodá pozemek a mohou na něm stavět, takže v tomhle to měli o dost lehčí a stavěli "stejně".
Ovšem největší propadák a ostuda nastává právě v těchto (posledních 10) letech, tudíž přesně naopak než je potřeba (kvůli intenzitám) a než by to mělo být, vezmeme-li v potaz ekonomickou situaci :zvraci:
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Likas »

Peníze z EU fondů budou i po OPD II. O to bych strach neměl...
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Anonym »

Aram96 píše:
Co se týče komunistů - ani jsem to nevěděl, je to smutné - že stavíme opravdu podobným tempem, jako oni. Ovšem jak bylo správně podotknuto, nelze jim zapomenout, že mezi léty 50-70 udělali pěkné hovno.
Mezi léty 50-70 asfaltovali cesty, do té doby byla většina cest prašná.
Svatosp
Příspěvky: 465
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019

Příspěvek od Svatosp »

MiKu píše: Na homepage těchto stránek je ke stažení tato pěkná tabulka, tak se s ní na chvíli zabavte a pak pište o tom, že se postavilo za bolševika víc a je škoda, že to nezvládli postavit všechno. Když budu shovívavý, tak stavěli stejným tempem (km/rok), jako se staví po revoluci .
To je tendencni zpracovani, protože pokud tabulka zahrnuje D+R tak uz tam nemůžou byt znova v roce 2016!! , to aby zakrylo ten pruser v poslední dekade! Ale i tak jsou ty cisla zajimava, v podstate se za komunistu stavelo plus/minus stejne jako po Sametove revoluci. Ale srovnavat ty cisla je zcela nesmysl, protože za 30 let jsme usli nejaky velky pokrok, doprava vzrostla mnohanosobne a HDP/hlavu take. Ale z pohledu ekonomiky, vývoje a rozvoje je to velky pruser! Porad me prekvapuje, ze si to plno lidi nepripousti, takova ceska neschopnost. Podivejte se treba na tabulku Chorvatska do roku 2009 (kdyz u nas něco malo stavelo). https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... netzes.png
V roce 1993 Chorvati byli po valce, dalnicni sit měli o cca 90 km mensi a v roce 2009 měli uz 1250km (my 750!) ta země byla v rozkladu, ale uvedomili si priority, a ted z toho tezi. My jsme jenom promrhali prilezitost a rozkladli nas stat.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“