Zahájení staveb D + I v roce 2019
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Já teda náš stát nerozkradl. Vy jo?
Chorvati se zadlužili, že z toho měli pěkně těžkou hlavu.
Chorvati se zadlužili, že z toho měli pěkně těžkou hlavu.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Mozna maji ostatni zkusenosti s vysmivanim se cizincu mnozstvi dalnic v Cesku, osobne jsou mi znamy pouze poznamky na stav praveho pruhu D1, pokud dotycny musel jet s vozikem/karavanem - a zrovna tady se docela pracuje.
Jinak jsme ve stavu D/I/II s mnohymi opevovanymi vyspelymi zememi velmi podobne, velky rozdil vidim jen ve stavu trojek mezi malymi vesnicemi. Tam mame hladky asfalt opravdu zridka.
Jinak jsme ve stavu D/I/II s mnohymi opevovanymi vyspelymi zememi velmi podobne, velky rozdil vidim jen ve stavu trojek mezi malymi vesnicemi. Tam mame hladky asfalt opravdu zridka.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Vysmívání se ani moc ne, ale v Polsku mi opakovaně vyprávěli, že nám dřív hodně záviděli množství dálnic a dneska jsou svým způsobem hrdí na to, kam to v porovnání s námi dotáhli. Česko (a Češi) je totiž v Polsku velmi oblíbené a v mnoha věcech nás dlouho brali jako určitý vzor.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Nechci vám brát iluze, ale toto není pravda. Pokud byla zabrána zemědělská půda (tomu se dost výrazně JZD bránily a nebylo to vůbec jednoduché) tak musela proběhnou jinde rekultivace horší půdy na lepší na náklady investora. Pokud došlo k vykoupení nemovitosti (opravdu se muselo vykoupit) tak muselo být zajištěno náhradní bydlení. Stavba na vysoce bonitní půdě se prosazovala dost těžce a musela mít opravdu vysokou podporu.Aram96 píše: Na druhou stranu nelze to úplně srovnávat, protože se obávám, se komunisti neptali nikoho, zda jim prodá pozemek a mohou na něm stavět, takže v tomhle to měli o dost lehčí a stavěli "stejně".
Pro to, aby člověk prodal občas používali ne dost fér metody, jako vyhrožování apod., ale pokud se člověk zasekl, tak s ním moc neudělali. I do družstev museli lidi vstoupit "dobrovolně."
Většina těch průšvihů s pozemky vzniklo některými pololegálními stavbami, špatnou evidencí a restitucemi.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Chorvatsko neni zrovna idealni priklad, jednak, jak uz bylo naznaceno, kvuli tomu zadluzeni se docela fest drbou na hlave. Navic jde o to kudy jim ta dalnice (protoze o tu do Dalmacie jde predevsim) vede. Zcasti uzemim, kde vicemene nikdo nezil, zcasti dokonce i uzemim, kde do valky zili, ale pak uz ne...
Navic oni byli postaveni pred volbu zadluzit a stavet nebo kazdou sezonu privest zemi do kolapsu i s nasledky. Tak se rozhodli zadluzit a stavet, ale pobrezi je pro ne zlaty dul.
To uz spis i to Posko, tam to podle mne vzali za spravny konec, ale uprimne, dovedete si predstavit ten ryk ochrancu cehokoliv (krecku, prav, majetku...), kdyby se to tu zacalo delat stejne? Tenhle prumysl je u nas bohuzel rozvinutejsi...
Navic oni byli postaveni pred volbu zadluzit a stavet nebo kazdou sezonu privest zemi do kolapsu i s nasledky. Tak se rozhodli zadluzit a stavet, ale pobrezi je pro ne zlaty dul.
To uz spis i to Posko, tam to podle mne vzali za spravny konec, ale uprimne, dovedete si predstavit ten ryk ochrancu cehokoliv (krecku, prav, majetku...), kdyby se to tu zacalo delat stejne? Tenhle prumysl je u nas bohuzel rozvinutejsi...
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
V Polsku před cca 10 lety to byly silnice hruza, ted se situace presne obratila, u nas je totiz otresny stav i silnic II a III tridy extremne.
Za socialismu se po valce do roku cca 1970 se dělalo hlavne modernizovani/asfaltovani stavajicich silnic, pak prisla na vystavbu dalnice. Musime si ale uvědomit, ze na dalnice nebyl takovy tlak, protože provoz byl minimalni a práce byla vždy v miste bydliste, celkove preprava nebyla takova. Ale za socialismu se budovalo hodne, byty, sidliste, nove mestke casti, obchvaty a další stavby. Z toho do dneska zijeme, co se vybudovalo v letech 1970-1989. Vemte si ted ted bordel co panuje, každý developer si vytezi uzemi na maximum bez další dopravni navaznosti, stat nebo mistni sprava na to take kasle.
Postavilo se nemnoho novych obchvatu na silnicich I. tridy ale nejake mistni komunikace, cyklostezky, to se vůbec nestavi ani nemodernizuje navzdory tomu pocet automobilu narusta, sirka vozidel se zvetsuje a jeste do toho brazdi velke kamiony.
Copak opravdu nevidíte ten propastny rozdil zapad x CR.
Za socialismu se po valce do roku cca 1970 se dělalo hlavne modernizovani/asfaltovani stavajicich silnic, pak prisla na vystavbu dalnice. Musime si ale uvědomit, ze na dalnice nebyl takovy tlak, protože provoz byl minimalni a práce byla vždy v miste bydliste, celkove preprava nebyla takova. Ale za socialismu se budovalo hodne, byty, sidliste, nove mestke casti, obchvaty a další stavby. Z toho do dneska zijeme, co se vybudovalo v letech 1970-1989. Vemte si ted ted bordel co panuje, každý developer si vytezi uzemi na maximum bez další dopravni navaznosti, stat nebo mistni sprava na to take kasle.
Postavilo se nemnoho novych obchvatu na silnicich I. tridy ale nejake mistni komunikace, cyklostezky, to se vůbec nestavi ani nemodernizuje navzdory tomu pocet automobilu narusta, sirka vozidel se zvetsuje a jeste do toho brazdi velke kamiony.
Copak opravdu nevidíte ten propastny rozdil zapad x CR.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Jasně, jen ale se ohlížím do budoucna, u nás je dokončeno 62,5 % dálniční sítě, takže do 5 let na tom budou Poláci v tomto ukazateli obdobně (a možná už lépe) jak my.ML90 píše:Tak to taky ještě zdaleka nemá Momentálně mají hotovo nějakých 47 % z plánované sítě. Když se k tomu přidají stavby, které jsou v realizaci nebo se tendrují, tak jsou na nějakých 2/3 (ale tam jsou i tendrované úseky, které současná vláda de facto zmrazila a zatím se stavět nebudou – typicky S6 mezi Gdaňskem a Štětínem). Kolem 20 % ale ještě ani nemá platnou EIA.Martin96 píše:ve srovnání třeba právě např. s Polskem, které teď staví A+S jak o závod a tu základní páteřní síť již má skoro hotovou...
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Tímhle stylem ty dálnice určitě nepostavíme... Když až v průběhu stavby na ŘSD zjistí, že pozemek není jejich...
- Přílohy
-
- Capture.JPG (95.84 KiB) Zobrazeno 6996 x
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Vkládám pro zajímavost (i když trochu OT) článek Mariana Kechlibara ke stavbám VRT v USA. Zajímavé čtení. Dnes byl na Neviditelném psu http://neviditelnypes.lidovky.cz/svet-c ... nomika_wag a jinak je na Kechlibarově netu https://kechlibar.net/2018/12/01/cerne- ... alifornii/
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Shrnutí vykoupenosti, pro stavby se zahájením 2019, podle leráků a webu ŘSD:
Opatovice- Časy 100%
Plzeň Plaská 100%
Církvice 99%
Šlovice - Přeštice 98%
Nová Paka 98%
Plzeň - Třemošenský rybník 100%
Osová Bitýška 95%
Louny 100%
Panenský Týnec 92%
Havlíčkův Brod 100%
Chrudim 99%
Doudlevy 90%
Třanovice - Nebory 100%
Pardubice Palackého 90%
Úsilné Hodějovice 100%
Pardubice Doubravice 100%
Havlíčkův Brod JV 100% jedno vyvlastnění se dořešuje
Rádelský Mlýn 38% 3 z 8 LV
Karviná 100% jedno vyvlastnění se dořešuje
Chýnov 100%
Bělotín Rybí - I.etapa 100%
Bělotín Rybí - II.etapa 88%
Olbramovice 98%
Osová Bitýška 95%
D1 - úsek 7 100%
D1 - úsek 11 100%
D1 - úsek 16 100%
D1 - úsek 19 100%
D1 - úsek 23 100%
Opatovice- Časy 100%
Plzeň Plaská 100%
Církvice 99%
Šlovice - Přeštice 98%
Nová Paka 98%
Plzeň - Třemošenský rybník 100%
Osová Bitýška 95%
Louny 100%
Panenský Týnec 92%
Havlíčkův Brod 100%
Chrudim 99%
Doudlevy 90%
Třanovice - Nebory 100%
Pardubice Palackého 90%
Úsilné Hodějovice 100%
Pardubice Doubravice 100%
Havlíčkův Brod JV 100% jedno vyvlastnění se dořešuje
Rádelský Mlýn 38% 3 z 8 LV
Karviná 100% jedno vyvlastnění se dořešuje
Chýnov 100%
Bělotín Rybí - I.etapa 100%
Bělotín Rybí - II.etapa 88%
Olbramovice 98%
Osová Bitýška 95%
D1 - úsek 7 100%
D1 - úsek 11 100%
D1 - úsek 16 100%
D1 - úsek 19 100%
D1 - úsek 23 100%
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
2 1975 : Díky za perfektní shrnutí "vykoupenosti". Tato tabulka vypadá velmi nadějně !
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
jen opravím a doplním D1 - úsek 11 chybí 1 pozemek, který je příčinou rozkladu proti SP (vyvlastňuje se)
a D3 Hodějovice - Třebonín 100%
a D3 Hodějovice - Třebonín 100%
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
První údaj je z aktuálního letáku ŘSD a druhý z předloženého návrhu rozpočtu SFDI na rok 2019.
Je zajímavé vidět, jak se rozsah staveb proti předpokladu z roku 2017 zúžil.
D1 – úsek 07 – 56 Soutice – 66 Loket – 03/2019 – 04/2019
D1 – úsek 11 – 81 Koberovice – 90 Humpolec – 07/2019 – 04/2019
D1 – úsek 16 – 119 Velký Beranov – 134 Měřín – 2019 – 10/2018
D1 – úsek 19 – 141 Velké Meziříčí západ – 146 Velké Meziříčí východ – 03/2019 – 04/2019
D1 – úsek 23 – 168 Devět křížů – 178 Ostrovačice – 2019 – 03/2019
D3 – 0310/I Úsilné – Hodějovice – 2019 – 11/2018
D3 – 0310/II Hodějovice – Třebonín – 2019 – 10/2018
D7 – Panenský Týnec zkapacitnění obchvatu – 06/2019 – 05/2019
D7 – Louny, zkapacitnění obchvatu – 12/2019 – 09/2019
D35 – Opatovice – Časy – 2019 – 09/2018
D35 – MÚK Rádelský Mlýn – 10/2019 – 10/2019
D48 – Bělotín – Rybí – 03/2019 – 03/2019
D49 – 4901 Hulín – Fryšták – 2019 – 09/2019
I/3 – Benešov, úsek Červené Vršky – U Topolu – 09/2019 – 03/2019
I/3 – Olbramovice, přeložka – 09/2019 – 05/2019
I/11 – Doudleby nad Orlicí – obchvat – 05/2019 – 05/2019
I/19 – Chýnov – 04/2019 – 09/2018
I/20 a I /231 – Plzeň-Plaská – Na Roudné – Chrástecká – 2019 – 02/2019
I/27 – Plzeň, Třemošenský rybník – Orlík – 04/2019 – 09/2018
I/27 – Šlovice – Přeštice – 2019 – 05/2019
I/37 – Chrudim - obchvat, I/17 – Slatiňany – 2019 – 07/2019
I/37 – Pardubice, MÚK Palackého – dostavba – 04/2019 – 04/2019
I/37 – MÚK Doubravice – odbočovací pruh – 03/2019 – 03/2019
I/37 – Osová Bítýška – obchvat – 09/2019 – 09/2019
I/38 – Havlíčkův Brod – JV obchvat – 07/2019 – 07/2019
I/38 – Církvice, obchvat – 2019 – 06/2019
I/67 – Karviná obchvat – 10/2019 – 06/2019
I/68 – Třanovice – Nebory – 2019 – 10/2018
Je zajímavé vidět, jak se rozsah staveb proti předpokladu z roku 2017 zúžil.
D1 – úsek 07 – 56 Soutice – 66 Loket – 03/2019 – 04/2019
D1 – úsek 11 – 81 Koberovice – 90 Humpolec – 07/2019 – 04/2019
D1 – úsek 16 – 119 Velký Beranov – 134 Měřín – 2019 – 10/2018
D1 – úsek 19 – 141 Velké Meziříčí západ – 146 Velké Meziříčí východ – 03/2019 – 04/2019
D1 – úsek 23 – 168 Devět křížů – 178 Ostrovačice – 2019 – 03/2019
D3 – 0310/I Úsilné – Hodějovice – 2019 – 11/2018
D3 – 0310/II Hodějovice – Třebonín – 2019 – 10/2018
D7 – Panenský Týnec zkapacitnění obchvatu – 06/2019 – 05/2019
D7 – Louny, zkapacitnění obchvatu – 12/2019 – 09/2019
D35 – Opatovice – Časy – 2019 – 09/2018
D35 – MÚK Rádelský Mlýn – 10/2019 – 10/2019
D48 – Bělotín – Rybí – 03/2019 – 03/2019
D49 – 4901 Hulín – Fryšták – 2019 – 09/2019
I/3 – Benešov, úsek Červené Vršky – U Topolu – 09/2019 – 03/2019
I/3 – Olbramovice, přeložka – 09/2019 – 05/2019
I/11 – Doudleby nad Orlicí – obchvat – 05/2019 – 05/2019
I/19 – Chýnov – 04/2019 – 09/2018
I/20 a I /231 – Plzeň-Plaská – Na Roudné – Chrástecká – 2019 – 02/2019
I/27 – Plzeň, Třemošenský rybník – Orlík – 04/2019 – 09/2018
I/27 – Šlovice – Přeštice – 2019 – 05/2019
I/37 – Chrudim - obchvat, I/17 – Slatiňany – 2019 – 07/2019
I/37 – Pardubice, MÚK Palackého – dostavba – 04/2019 – 04/2019
I/37 – MÚK Doubravice – odbočovací pruh – 03/2019 – 03/2019
I/37 – Osová Bítýška – obchvat – 09/2019 – 09/2019
I/38 – Havlíčkův Brod – JV obchvat – 07/2019 – 07/2019
I/38 – Církvice, obchvat – 2019 – 06/2019
I/67 – Karviná obchvat – 10/2019 – 06/2019
I/68 – Třanovice – Nebory – 2019 – 10/2018
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Děkuji za tento příspěvek, který neodbyl éru komunistů jednou nálepkou. Osobně by mě zajímalo, jací lidé se při výkupu zasekli, a hlavně, jestli to zaseknutí zabránilo stavbě; pod buldozery si jistě nelehali. Myslím, že to byli lidi, kteří neměli co ztratit; měli dělnickou profesi, jejich děti nechtěli studovat atd.Sosa píše:Nechci vám brát iluze, ale toto není pravda. Pokud byla zabrána zemědělská půda (tomu se dost výrazně JZD bránily a nebylo to vůbec jednoduché) tak musela proběhnou jinde rekultivace horší půdy na lepší na náklady investora. Pokud došlo k vykoupení nemovitosti (opravdu se muselo vykoupit) tak muselo být zajištěno náhradní bydlení. Stavba na vysoce bonitní půdě se prosazovala dost těžce a musela mít opravdu vysokou podporu.Aram96 píše: Na druhou stranu nelze to úplně srovnávat, protože se obávám, se komunisti neptali nikoho, zda jim prodá pozemek a mohou na něm stavět, takže v tomhle to měli o dost lehčí a stavěli "stejně".
Pro to, aby člověk prodal občas používali ne dost fér metody, jako vyhrožování apod., ale pokud se člověk zasekl, tak s ním moc neudělali. I do družstev museli lidi vstoupit "dobrovolně."
Většina těch průšvihů s pozemky vzniklo některými pololegálními stavbami, špatnou evidencí a restitucemi.
Dalším zajímavým momentem bylo poskytování náhradního bydlení. Tam kde se stavěli paneláky, mohli dostat nový byt za plesnivý barák.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
ada031: Dovolím si pár oprav, které ne vždy už jsou v letácích uvedeny (termíny zahájení dle ŘSD)
I/3 nikoliv úsek, ale dvě samostatné stavby:
Benešov, okružní křižovatka Červené Vršky - 03/2019
Benešov křižovatka u Topolu - 03/2019
(I/3 Benešov, Červené Vršky – U Topolu, uspořádání 2+1 má být zahájení až 2020)
D48 Frýdek-Místek, obchvat, II. etapa - 11/2019
PS: MÚK Rádelský Mlýn není D35, ale I/35
jinak to odpovídá
I/3 nikoliv úsek, ale dvě samostatné stavby:
Benešov, okružní křižovatka Červené Vršky - 03/2019
Benešov křižovatka u Topolu - 03/2019
(I/3 Benešov, Červené Vršky – U Topolu, uspořádání 2+1 má být zahájení až 2020)
D48 Frýdek-Místek, obchvat, II. etapa - 11/2019
PS: MÚK Rádelský Mlýn není D35, ale I/35
jinak to odpovídá
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Prakticky jen 1 nova dalnice D35 !
Opatovice - Casy .
Jinak modernizace nebo rozsireni .
Proc vypadla ta D6 ?
Opatovice - Casy .
Jinak modernizace nebo rozsireni .
Proc vypadla ta D6 ?
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Jaká D6 vypadla? Tam se nic zahajovat nemělo.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
List číslo 1
D6 – Krupá přeložka – 04/2019 – 04/2020
D6 – Hořesedly přeložka – 04/2019 – 04/2020
D6 – Hořovičky obchvat – 04/2019 – 04/2020
D6 – Krupá přeložka – 04/2019 – 04/2020
D6 – Hořesedly přeložka – 04/2019 – 04/2020
D6 – Hořovičky obchvat – 04/2019 – 04/2020
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Díky za info, nevěřil bych, že tyhle termíny mohly být jen půl roku zpátky (už tehdy byly velmi nereálné).
Teď už je u všech tří jaro 2021. Důvod odsouvání jsou podle mého názoru pomalé výkupy pozemků, jak už to většinou bývá.
Teď už je u všech tří jaro 2021. Důvod odsouvání jsou podle mého názoru pomalé výkupy pozemků, jak už to většinou bývá.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Jak je to Ado s temi Louny ?
Na jedne strance 100 % na druhé 17 z 34 !
Na jedne strance 100 % na druhé 17 z 34 !
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Zde se vše neustále posouvá:Jirka L píše:Jaká D6 vypadla? Tam se nic zahajovat nemělo.
Krupá - přeložka R 25,5/100 6 450 1 625 501 000 2021 2024
Hořesedly - přeložka R 25,5/100 9 200 1 935 971 000 2021 2024
Hořovičky - obchvat R 25,5/100 5 194 1 250 205 000 2021 2024
Začátek u všech staveb je stanoven až na rok 2021 ….. bohužel.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Neberte to prosím tak, že jásám. Jsem naštvaný pokaždé, když čtu starší příspěvky např. zde na fóru z roku 2011, jak je plánována realizace toho a toho mezi lety 2015-2018. Máme 2019 za dveřmi a plány jsou na roky 2025-2028 u něčeho. Ale zrovna úseky D6 mi přijdou jako nejméně potřebné, vzhledem k tomu, kolik tam jezdí aut. Přiznám se, že to tam opravdu neznám, ale pokud se mají nějaké úseky oddalovat, tak je to právě D6 a žádná jiná. Polovina úprav či přeložek silnic první třídy je mnohem potřebnější
Edit: nejsmutnější na tom je, že odložení není kvůli "prioritizaci" ani financím, ale úřadům, razítkům a neschopnosti.
Edit: nejsmutnější na tom je, že odložení není kvůli "prioritizaci" ani financím, ale úřadům, razítkům a neschopnosti.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
U těch staveb na D6 jsem měl při listování v letácích někdy před půl rokem či rokem docela radost, že se to má pohnout tak brzy (začátek stavby 2019). Až mě to tehdy kladně překvapilo, jak se pochlapili. Bohužel se ŘSD opravdu nedá věřit ani nos mezi očima, klidně to posunou rok sem ,dva roky tam, jakoby se nechumelilo.
Nejhorší je, že pokud člověk nemá nějáké zákulisní informace, tak nemá z oficiálních dokumentů ŘSD šanci poznat, co je pravda a co ne U staveb kde se stane něco neočekávaného (např. zrušení výběrka) se dá posun termínu pochopit , ale tady nic takového nebylo, prostě nás jen tahají za fusekli, slibováním nereálných věcí.
Nejhorší je, že pokud člověk nemá nějáké zákulisní informace, tak nemá z oficiálních dokumentů ŘSD šanci poznat, co je pravda a co ne U staveb kde se stane něco neočekávaného (např. zrušení výběrka) se dá posun termínu pochopit , ale tady nic takového nebylo, prostě nás jen tahají za fusekli, slibováním nereálných věcí.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Tak to je další z Babišových majstštyků: přesvědčit voliče, že za všechno můžou "úřady a razítka".Aram96 píše:Nejsmutnější na tom je, že odložení není kvůli "prioritizaci" ani financím, ale úřadům, razítkům a neschopnosti.
A kdo asi předkládá zákony, které ukládají povinnosti úřadům a stanovují procedury, které musí dodržovat? Za právní rámec, v kterém probíhá příprava a realizace staveb zodpovídá Babiš. Když říkal: Bude líp měl nekecat a dělat, prostě to postavit.