Zahájení staveb D + I v roce 2019
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Co D55? ŘSD na této dálnici zkouší, jak se vyplatí taktika "mlžit a nic neříkat"?
Je fajn, že některé velmi důležité úseky se daří dotáhnout do fáze stavby (D11, D35, D3), ale mám takový děsivý pocit, že dál nic... D0, D52, D1, ty jsou asi nadobro u ledu?
Je fajn, že některé velmi důležité úseky se daří dotáhnout do fáze stavby (D11, D35, D3), ale mám takový děsivý pocit, že dál nic... D0, D52, D1, ty jsou asi nadobro u ledu?
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
D0 požádáno o ÚR pak se uvidí ... D52 ÚR napadeno ekoteroristy, uvidí se ... D1 0136 změna ÚR zatím nevydána pak bude opět napadena atd. uvidí se ... takže dávat termíny zahájení u těchto staveb je celkem zbytečné, neboť ve všech případech chybí platné ÚR, dále pozemky a SP, takže práce na několik let ... (když se budou rychle vyřizovat jednotlivá odvolání ekologů, která jistě přijdou)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Právě, že to je práce na několik let...
Takže po letošním (a minulém) balíčku zahajování staveb na D (zaplať Ťokovi za ně, ale klidně toho mohlo být víc a rychleji) přijdou opět léta hubená a bůhví co jestli. Nebo se pletu? D11 severně od Jaroměře a D35 za Ostrovem asi nic, je reálné aby se D11 alespoň u Trutnova začala stavět 2020? A D3 jižně od Budějovic? Ještě možná bude v pohodě "paběrkování" na D6 a D7.
Takže po letošním (a minulém) balíčku zahajování staveb na D (zaplať Ťokovi za ně, ale klidně toho mohlo být víc a rychleji) přijdou opět léta hubená a bůhví co jestli. Nebo se pletu? D11 severně od Jaroměře a D35 za Ostrovem asi nic, je reálné aby se D11 alespoň u Trutnova začala stavět 2020? A D3 jižně od Budějovic? Ještě možná bude v pohodě "paběrkování" na D6 a D7.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Trupmane, pokud se nepletu, tak u úseku státní hranice s Polskem - Trutnov = 1109 stále není ÚR. (a že bych se pletl rád) Takže zahájení 2020 je víceméně nereálné...
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Ještě jsou 3 stavby na D7 relativně připravené, D48 Bělotín - Rybí a D55 5507 a 5508, dál už je to horší. Hubená léta přijdou to je zcela samozřejmé.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
S tou jižní D3 (na jih od Budějc) by se snad dalo pohnout. Tam by nic moc bránit nemělo, výkupy jdou
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Souhlas. Za poslední dobu zjišťuji, že sledovat nějak termíny, je úplně k hovnu, víceméně naprosto frustrující a znechucující. Znechucující mi stav naší legislativy a celé státní správy a veřejných institucí. Prostě Kdykoli někdo píše o dálnicích z Polska, tak je to typu - byla v plánu 2018-2021 a v roce 2018 stavba opravdu započala. Nevím, jestli to jsou všechny úseky (asi ne), ale když jsem četl něco z Polska, tak to tak bylo.Lynx píše:U těch staveb na D6 jsem měl při listování v letácích někdy před půl rokem či rokem docela radost, že se to má pohnout tak brzy (začátek stavby 2019). Až mě to tehdy kladně překvapilo, jak se pochlapili. Bohužel se ŘSD opravdu nedá věřit ani nos mezi očima, klidně to posunou rok sem ,dva roky tam, jakoby se nechumelilo.
Nejhorší je, že pokud člověk nemá nějáké zákulisní informace, tak nemá z oficiálních dokumentů ŘSD šanci poznat, co je pravda a co ne U staveb kde se stane něco neočekávaného (např. zrušení výběrka) se dá posun termínu pochopit , ale tady nic takového nebylo, prostě nás jen tahají za fusekli, slibováním nereálných věcí.
A důležitá věc je, jak jste napsal, že kdyby byl odklad o rok kvůli napadení u soudu někým, tak se to dá pochopit. Jenže u nás dochází o postupným odkladům někdy i o 3-5 let jenom kvůli pomalé mravenčí práci, že prostě není dokumentace k něčemu, úřady pomalé, ŘSD s obcemi nemluvilo, tak všude možně běžná odvolání - sice zamítnutá, ale ve výsledku to taky dělá rok dva. A to nemluvím o tom, že dokážou udělat výběrové řízení tak, že dají ÚOHSu záminku je shodit ze stolu
Jinak teď to "Ťok" docela rozjel, pravda. Samozřejmě to není jeho práce, nebo z většiny, ale dá se říct, že to není tak hrozné. Dalo se dost peněz do oprav, to se taky musí nechat.
Ovšem druhá věc je, že se veze na nejlepší ekonomické situaci, kterou jsme tu měli a může si to dovolit. S legislativou, která je tím největším problémem stavby čehokoli u nás, udělalo ANO za 5 let totální PRD, ne-li to ještě zhoršili. I pro normální občany a běžné stavební povolení "na studnu".
Teď budou chudá léta na zahajování, pak se bude docela dost otvírat, ale když se podíváte na plány, co vše se má začít stavět v roce 2021, tak jsem zvědavej, KDO to bude stavět (je toho moc), ZA CO se to bude stavět, ale zůstávám naprosto klidný, protože výše napsané důvody nám dopředu říkají, že stavět se v těch letech začne 10%
Jediné v co stále věřím, protože to jsou prostě potřebné dálnice a docela bez velkých odpůrců, je D35 po Svitavy a D3 k hranicím. Obávám se, že o nějaké D52 si můžeme nechat zdát, když se nepostavila doteď, tak do velké změny legislativy to nemá šanci - a to jsem byl tak rád, když jsem někdy na jaře poprvé přišel na tohle fórum a na stránkách ŘSD si přečetl termín zahájení 2019 A vsadím se, že to nebude.
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
To Aram96: Sdílím absolutně Vaše pocity...
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Vždyť Litomyšl a další obce se ozývají, že nechtějí dálnici v té podobě, v jaké je navržena. Očekávám potíže jak s Dluhonicemi, tedy problémy s výkupy a různé citové vydírání typu "Proč já se musím ze zahrady dívat na dálnici a soused ne?"Aram96 píše: Jediné v co stále věřím, protože to jsou prostě potřebné dálnice a docela bez velkých odpůrců, je D35 po Svitavy:
Mimochodem, zajímalo by mě, proč se třeba nehýbe kupředu D35 Křelov. Jedna z těch výjimek, kde se skutečně po nátlaku obyvatel podařilo dálnici v ještě rozumné etapě přeložit do jiné stopy.
Krátký a bezproblémový úsek, vyřešil by nehody a zácpy u Olomouce. A přesto - stavba až 2024. (Podle letáku souhlasné stanovisko MŽP 02/2018, ale UR až 2020 a SP až 2023 - Proč??? Ťok to má z Prahy asi málo pod nosem.)
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Absolutně nechápu. Tahle stavba je celá na zblití. Realizace je plánována tak, aby se dokončovala asi až spolu s úseky u Mohelnice, asi mají ŘSD pocit, že není potřebná. Přesně jak píšete, ty roky jsou naprosto nepochopitelné. Navíc celá stavba v šířkovém uspořádání bez odstavných. Na tom snad pracuje nějaký důchodce ještě z minulého režimu.Trupman píše:Vždyť Litomyšl a další obce se ozývají, že nechtějí dálnici v té podobě, v jaké je navržena. Očekávám potíže jak s Dluhonicemi, tedy problémy s výkupy a různé citové vydírání typu "Proč já se musím ze zahrady dívat na dálnici a soused ne?"Aram96 píše: Jediné v co stále věřím, protože to jsou prostě potřebné dálnice a docela bez velkých odpůrců, je D35 po Svitavy:
Mimochodem, zajímalo by mě, proč se třeba nehýbe kupředu D35 Křelov. Jedna z těch výjimek, kde se skutečně po nátlaku obyvatel podařilo dálnici v ještě rozumné etapě přeložit do jiné stopy.
Krátký a bezproblémový úsek, vyřešil by nehody a zácpy u Olomouce. A přesto - stavba až 2024. (Podle letáku souhlasné stanovisko MŽP 02/2018, ale UR až 2020 a SP až 2023 - Proč??? Ťok to má z Prahy asi málo pod nosem.)
Co se D35 týče. Souhlas, nevypadá to tam dobře, ale stále věřím, že to dopadne dobře. Protože co tam mají za názory opravdu zůstává rozum stát. Prostě raději nechají 20 000 aut jezdit městem, než aby pár domů za PHS mělo o trochu více hluku. Nepochopím. Druhá věc ale je, že pokud u nás hlukové studie dopadají podle toho, kdo si je objedná, tak si ani ŘSD nezaslouží hladký prostup přípravou. Prostě pokud si nějaká obec zaplatí studii na hluk, která říká o dost jiné výsledky, než studie ŘSD, tak je asi něco špatně.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
U nás je problém totiž opravdu tohle.Tom od Budějc píše:To Aram96: Sdílím absolutně Vaše pocity...
Srpen 2017 se píše, že obchvat Svitav by mohl začít 2018.
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/o ... zpravy_jah
Máme začátek 2019 a podle letáku je začátek stavby 2020. A to už na konci roku 2017 bylo vydané nové UR, kvůli změně křižovatky. A na konci roku 2017 úřad řekl, že nové posouzení vlivu na životní prostředí není nutné. (druhá věc je proč by vůbec mělo být )
Proč je odložení stavby o 2 roky ?? Kór s novelou 416 ??
Prostě legislativa legislativa peníze papíry razítka legislativa papíry neschopnost. To jsou důvody proč se nestaví. Taková potřebná stavba navíc. Doba kdy bysme mohli otevírat 100 km ročně a my stavíme hovno. Fakt k pláči tady.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
vodouch2000 píše:Postavte první úsek dálnice D35 u nás, žádají Svitavy
https://pardubice.idnes.cz/dalnice-d35- ... 9fZx0s1NdY
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
To Aram96: Jenže to není jediný případ. Podobných je v ČR víc.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Mluvíte o úseku Janov-Opatovec? Tak tam je nyní podle letáku ÚR, takže je potřeba vykoupit pozemky (před ÚR je ŘSD vykupovat nemůže), zajistit SP a vybrat zhotovitele... takže termín zahájení, co tam je (2021), je bohužel asi reálný...Aram96 píše:U nás je problém totiž opravdu tohle.Tom od Budějc píše:To Aram96: Sdílím absolutně Vaše pocity...
Srpen 2017 se píše, že obchvat Svitav by mohl začít 2018.
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/o ... zpravy_jah
Máme začátek 2019 a podle letáku je začátek stavby 2020. A to už na konci roku 2017 bylo vydané nové UR, kvůli změně křižovatky. A na konci roku 2017 úřad řekl, že nové posouzení vlivu na životní prostředí není nutné. (druhá věc je proč by vůbec mělo být )
Proč je odložení stavby o 2 roky ?? Kór s novelou 416 ??
Prostě legislativa legislativa peníze papíry razítka legislativa papíry neschopnost. To jsou důvody proč se nestaví. Taková potřebná stavba navíc. Doba kdy bysme mohli otevírat 100 km ročně a my stavíme hovno. Fakt k pláči tady.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Když se podívám co se staví nebo má letos začít tak mi osobně přijde, že už máme vyčerpané stavební kapacity a víc se toho stavět nedá. A situace kolem Geosanu mě v tom jen utvrzuje i když tam to mohlo být i tím, že ho v tom subdodavatelé nechali naschvál vykoupat.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Ne, mluvím o samotném obchvatu Svitav, silnice I/43.1975 píše:Mluvíte o úseku Janov-Opatovec? Tak tam je nyní podle letáku ÚR, takže je potřeba vykoupit pozemky (před ÚR je ŘSD vykupovat nemůže), zajistit SP a vybrat zhotovitele... takže termín zahájení, co tam je (2021), je bohužel asi reálný...Aram96 píše:U nás je problém totiž opravdu tohle.Tom od Budějc píše:To Aram96: Sdílím absolutně Vaše pocity...
Srpen 2017 se píše, že obchvat Svitav by mohl začít 2018.
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/o ... zpravy_jah
Máme začátek 2019 a podle letáku je začátek stavby 2020. A to už na konci roku 2017 bylo vydané nové UR, kvůli změně křižovatky. A na konci roku 2017 úřad řekl, že nové posouzení vlivu na životní prostředí není nutné. (druhá věc je proč by vůbec mělo být )
Proč je odložení stavby o 2 roky ?? Kór s novelou 416 ??
Prostě legislativa legislativa peníze papíry razítka legislativa papíry neschopnost. To jsou důvody proč se nestaví. Taková potřebná stavba navíc. Doba kdy bysme mohli otevírat 100 km ročně a my stavíme hovno. Fakt k pláči tady.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/315 ... lacnov.pdf
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
A přesto má ŘSD v plánu někdy v letech 2020-2022 mít rozestavěných úseků tak třikrát tolik než dnes. Na druhou stranu, když mohou mít v Polsku každý rok rozestavěných tolik km jako je naše současná celá dálniční síť, tak si myslím, že by to mohlo jít. Musí se dotáhnout lidi ze zahraničí no ...Japao Joe píše:Když se podívám co se staví nebo má letos začít tak mi osobně přijde, že už máme vyčerpané stavební kapacity a víc se toho stavět nedá. A situace kolem Geosanu mě v tom jen utvrzuje i když tam to mohlo být i tím, že ho v tom subdodavatelé nechali naschvál vykoupat.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Jo jo, to se ted na D1 osvedcilo:o) Kolik prosim tedy maji Polaci dokonceno 2018, a rozestaveno? A existuji v Polsku nejaci "kazisuci" kalibru nasi svate trojice Miroslav, Frenk/Richtar/Vodnik z Tetcic? Diky za doplneni. Ma nekdo fakticka cisla za Slovensko, Rakousko?
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Co by nejen výstavbě, ale i dalším odvětvím pomohlo? Dle mě je nedostatek pracovních sil. Mladým se už nechce pracovat rukama. Pro zajištění dostatku pracovníku bych byl pro zrušení vízového styku pro občany Běloruska, Ukrajiny, Srbska a Moldavska a vydávání pracovních povolení na rok, či dva za úplatu. Chceš tu pracovat, dobře, ale zaplať např. 5000 Kč a tady máš na počkání povolení, že můžeš v ČR 2 roky pracovat. Dnešní proces vydávání pracovních povolení je velmi zdlouhavý a byrokraticky velmi náročný.
Mít v plánu 2-3x více km než dnes je pěkné, ale stačí si projít rozpočty SFDI za posledních několik let a každý pochopí, že plán je něco jiného než skutečnost. Plán je dělám za předpokladu, že se nikdo neodvolá, nikdo do toho nehodí vidle, nic se nezadrhne a všechno půjde jak po drátkách. Mohu sem klidně hodit tyto rozpočty od roku 2002, aby si každý udělal představu. Osobně, když vidím plán na další rok tak odhaduji, že se až polovina staveb nezahájí.
Mít v plánu 2-3x více km než dnes je pěkné, ale stačí si projít rozpočty SFDI za posledních několik let a každý pochopí, že plán je něco jiného než skutečnost. Plán je dělám za předpokladu, že se nikdo neodvolá, nikdo do toho nehodí vidle, nic se nezadrhne a všechno půjde jak po drátkách. Mohu sem klidně hodit tyto rozpočty od roku 2002, aby si každý udělal představu. Osobně, když vidím plán na další rok tak odhaduji, že se až polovina staveb nezahájí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Tak těmi pracovníky jsem myslel čistě jen pracovníky, ne pochybnou firmu. A omlouvám se, ale nepochopil jsem, zda vaše otázka je myšlena vážně, nebo ironicky. Ten počet rozestavěných km tak je, bude to určitě ještě o něco více než je naše síť a to s kazišukama nevím, snad někdo odpoví. Já si myslím, že by se lidi našli, ale legislativa takovou ultra blokaci (např. D49,D52) neumožňuje. Ale zdůrazňuji, že to je domněnka, nevím jak to je A nebo jsou možná všichni poláci mnohem rozumnější nebo jim dálnice staví opravdu nekonfliktně, takže není důvod. Ale ani v jednu možnost nevěřím1975 píše:Jo jo, to se ted na D1 osvedcilo:o) Kolik prosim tedy maji Polaci dokonceno 2018, a rozestaveno? A existuji v Polsku nejaci "kazisuci" kalibru nasi svate trojice Miroslav, Frenk/Richtar/Vodnik z Tetcic? Diky za doplneni. Ma nekdo fakticka cisla za Slovensko, Rakousko?
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Naprostý souhlas s první částí, je to opravdu strašné papírování. Vidím to i na VŠ u zahraničních studentů z těchto koutů světa.Lenny píše:Co by nejen výstavbě, ale i dalším odvětvím pomohlo? Dle mě je nedostatek pracovních sil. Mladým se už nechce pracovat rukama. Pro zajištění dostatku pracovníku bych byl pro zrušení vízového styku pro občany Běloruska, Ukrajiny, Srbska a Moldavska a vydávání pracovních povolení na rok, či dva za úplatu. Chceš tu pracovat, dobře, ale zaplať např. 5000 Kč a tady máš na počkání povolení, že můžeš v ČR 2 roky pracovat. Dnešní proces vydávání pracovních povolení je velmi zdlouhavý a byrokraticky velmi náročný.
Mít v plánu 2-3x více km než dnes je pěkné, ale stačí si projít rozpočty SFDI za posledních několik let a každý pochopí, že plán je něco jiného než skutečnost. Plán je dělám za předpokladu, že se nikdo neodvolá, nikdo do toho nehodí vidle, nic se nezadrhne a všechno půjde jak po drátkách. Mohu sem klidně hodit tyto rozpočty od roku 2002, aby si každý udělal představu. Osobně, když vidím plán na další rok tak odhaduji, že se až polovina staveb nezahájí.
Co se druhé části týče, já jsem to samozřejmě myslel s nadsázkou, že řsd plánuje mít rozestavěných tolik km, proto ten smajlík. Protože přesně jak píšete také vím, že reálně to bude 10-30%.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
pro mě je v letošním zahajování staveb největší zklamání to, že stavby, které dostaly výjimku z EIA se daří v Čechách postupně zahajovat (D6 zahájené všechny 3, D35 jedna zahájená stavba, druhá nejspíš na jaře, D11 zahájené obě 2, D3 obě nejspíš na jaře, železnice Sudoměřice - Votice zahájeno, ...) a na Moravě se kromě D48 FM obchvat 1. etapa včetně přípojky na D56 nedaří nic, D49 4901 nic ještě dlouho ..., D48 FM obchvat 2. etapa se bude opakovat soutěž a letos se prakticky nekopne ..., D1 0136 nic ještě dlouho, ta Morava je vážně zákletá! takže gratuluji Čechám, ale smutníme na Moravě ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Nesmutni, donedávna to bylo právě naopak.
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
Už jsem to několikrát na fóru psal. Systémově po celé zemi to nikdo neblokuje, ale samozřejmě taky v Polsku existují NIMBY (východní obchvat Varšavy), protesty ekologických a jiných aktivistů, žaloby starostů obcí/jiných dotčených osob (naposledy Wadowice proti S52) atp. V jednom případě došlo i k zastavení už běžící stavby (obchvat Augustowa - po protestech to odmítla financovat EU), dlouhým soudním sporům blokujícím stavbu (obchvat města Skarżysko-Kamienna na trase Varšava-Krakov) či úspěšným žalobám proti trasování, po kterém se musela dělat znovu EIA (okolí města Miechów na trase Krakov-Varšava, už běžel tendr na stavbu). Pak jsou tam taky třeba neúměrně se protahující tendry (to je záležitost současné vlády). Takže problémů je taky spousta. Celý vtip je ale v tom, že mají kvalitní legislativu (speciální zákon čistě pro výstavbu silnic už z roku 2003 a harmonizaci EIA s unijní legislativou taky řešili hned po vstupu do EU a ne až deset let potom jako u nás), která umožňuje řešit spory poměrně rychle, jít do nich jen do určité etapy přípravy (jakmile je pravomocná EIA, tak už nikdo s trasováním nepohne a už se řeší jen technické věci) a efektivně řeší pozemky (nevykupují se jednotlivě jako v ČR, po rozhodnutí o přesném trasování se automaticky převádí na stát, lidé se mohou soudit jen o výši náhrady, což ale neblokuje další přípravu). V poslední době bylo poměrně velké téma spojené s NIMBY na trase východního obchvatu Varšavy, ale teď v prosinci byla udělená EIA a jakmile bude pravomocná, tak už se všichni můžou stavět na hlavu, ale nic s další přípravou neudělají.1975 píše:Jo jo, to se ted na D1 osvedcilo:o) Kolik prosim tedy maji Polaci dokonceno 2018, a rozestaveno? A existuji v Polsku nejaci "kazisuci" kalibru nasi svate trojice Miroslav, Frenk/Richtar/Vodnik z Tetcic? Diky za doplneni. Ma nekdo fakticka cisla za Slovensko, Rakousko?
Re: Zahájení staveb D + I v roce 2019
No ale co soudy ? Když by někdo dal žalobu k soudu, že podle "jejich" studie je lepší jiné trasování a soud jim dal za pravdu, že se třeba nedostatečně projednali, tak závěr bude takový, že mají žalobci sice pravdu, ale už s tím nejde nic udělat, nebo jak ?
Ono jedna věc u nás je, že DZ kolikrát nesouhlasí s trasou (víceméně nesouhlasí s žádnou dálnicí ani silnicí), ani se tím netají, ale blokují to stejně přes křečky a čejky a já nevím co. Čili to, že je trasa daná, by dětem země jasně řeklo, že změny trasy nedosáhnou, ale jim je to ve výsledku jedno, když to mohou stejně takhle blokovat. Jak se tam vypořádávají s tímto druhem problémů ? Každý subjekt může dát jen jedno odvolání nebo jak ?
Ono jedna věc u nás je, že DZ kolikrát nesouhlasí s trasou (víceméně nesouhlasí s žádnou dálnicí ani silnicí), ani se tím netají, ale blokují to stejně přes křečky a čejky a já nevím co. Čili to, že je trasa daná, by dětem země jasně řeklo, že změny trasy nedosáhnou, ale jim je to ve výsledku jedno, když to mohou stejně takhle blokovat. Jak se tam vypořádávají s tímto druhem problémů ? Každý subjekt může dát jen jedno odvolání nebo jak ?