Ministr dopravy Vladimír Kremlík
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Pochopil jsem toto:
- ŘSD dodala memorandum o spolupráci místních částí Prahy a obcí Středočeského kraje "Společný postup při přípravě a realizaci"
- následně Centrální komise vypracovala závěr s touto připomínkou: "mezi jednotlivými investory bude zajištěna koordinace..."
Jaká je přidaná hodnota?
- ŘSD dodala memorandum o spolupráci místních částí Prahy a obcí Středočeského kraje "Společný postup při přípravě a realizaci"
- následně Centrální komise vypracovala závěr s touto připomínkou: "mezi jednotlivými investory bude zajištěna koordinace..."
Jaká je přidaná hodnota?
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Jaký faktický dopad na termíny mělo v tomto konkrétním případě to, že CK rozhodovala 1 rok? (zmiňuje se tam původní záměr realizace 2015-18, dnes je plán tuším 2020-22)Lenny píše:Tady je např. zápis z jednání pro snadnější pochopení:
https://www.pocernice.cz/app/uploads/20 ... 1-2014.pdf
Většina těch požadavků na doplnění mi nepřijdou jako věci, které má řešit top management. Např. ověřit, jestli vzdálenost mezi křižovatkami odpovídá normě. To by snad mělo být automaticky v podkladech. Myslel jsem, že CK řeší prioritu projektů mezi sebou, vybírá ty, na které ještě jsou peníze, nebo např. u něčeho řekne, že to je drahé a musí se přepracovat, atd.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
..jednou se umemorandujeme:o)
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Kolektivní posouzení je určitě lepší, jenže tady ten kolektiv místo, aby rozhodoval selským rozumem, tak např. u severní části S43 řekl, že všechny kategorie jsou ekonomicky přínosné, ale nerozhodl, a požaduje další posouzení (min. půl roku navíc) než rozhodne. Vždyť to je přece směšné. Další věc je, že projekty, které CK zamítla, by se daly spočítat na jedné ruce. Je to v 99% čistá formalita, která zbytečně přidává práci min, o půl roku až rok. Když už se předtím dělá ekonomická studie, a stavba se vyplatí, tak proč to musí schvalovat komisemapman píše:Centrální komise nejsou žádní placení papaláši, je to výběr příslušných ředitelů/náměstků (případně jejich zástupců) z Ministerstva dopravy a ze SFDI. Od těchto lidí se očekává, že se ve svých oborech vyznají a tudíž jsou kompetentní hlasovat o (ne)schválení Záměru projektu, případně dalších rozhodnutích. Její zrušení vlastně nic nepřinese - finanční úspora žádná, v praxi se stejně budou rozhodovat u stejných osob, jen to nebude mít tuhle "honosnou" formu. Naopak to bude horší pro ministra v tom, že takhle se má alespoň na co vymluvit, když to někdo v čase vyhodnotí jako špatné rozhodnutí. Pokud ji zruší, tak všichni budou plivat jen na něj, že si nedokázal zjednat pořádek. A osobně si myslím, že kolektivní rozhodování založené na odborných názorech je v těchto věcech přínosnější, než aby se rozhodovalo na základě pofidérní politické motivace...
Další věc je, že se na některé stavby prostě nedá dívat jen přes čísla. Je totiž hrozně zajímavé, co všechno za opatření se chystá na D0 511. Nebo obecně ty dálnice u měst jsou prostě dražší, ale proč .. protože ty úseky jsou většinou potřeba mnohem více než úseky nějaké jiné dálnice nebo jiné části té dálnice. Ekonomika řekne, že v okolí bydlí 30 000 lidí a proto "se tam vyplatí" i hloubený tunel kvůli hluku, ale o 10 km dál od města to jde už jen mezi 2 vesnicemi po 1000 obyvatelích, ale tam hloubený tunel nepřipadá v úvahu, protože "ekonomicky nevyjde" a to při stejných intenzitách provozu... Tohle je totální prasárna .. a přesně to se děje .. stačí se podívat na to, jak se plánuje např. D3 ve Stč kraji a porovnat si to s některými úseky D55 nebo i někde D35. To že to jsou bývalá Rka není omluva, ale maximálně výmluva a to ještě hodně hloupá .. D55 jde pořád v úrovní terénu, nebo na náspu, PHS použity jen v nejnutnějších případech v opravdu těsné blízkosti zástavby, kdežto na D3 se plánují PHS i na vrcholu zářezu hlubokého 6 metrů
Z tohoto všeho plyne, že počítání ekonomiky je velmi ošemetná věc, kde se dá velmi dobře kouzlit s čísly a tudíž je to dost zbytečné a CK MD tutově ..
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Společně s přispívatelem dd očekáváme od centrální komise priority (pořadí, žebříček, tabulku). Ani tohoto minima jsme se nedočkali. Proč tedy voláte po dalším zamlžení výstupů přidáním takzvaného selského rozumu? To se stane přidáním "Multikriteriálních analýz" a výsledkem je zvětšení prostoru pro netransparentní politikaření. Cesta je tedy od jednoduššího ke složitějšímu. Požadujme aspoň jednoznačné pořadí priority staveb.dd píše:Myslel jsem, že CK řeší prioritu projektů mezi sebou, vybírá ty, na které ještě jsou peníze, nebo např. u něčeho řekne, že to je drahé a musí se přepracovat, atd.
P.S.: Dokonce k tomuto máme vlákno"Prioritizace výstavby D+R".
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Člověče, trochu klidu..
Ani jeden z nás není nadřízený CK, abychom měli nárok se něčeho dočkat. Neznáme všechny výstupy a můžeme si tu maximálně diskutovat na fóru k tomu, co se dozvíme většinou z veřejných zdrojů.
A multikriteriální analýzy jsou v zásadě správné nástroje, jen se musí využívat rozumně.
Ani jeden z nás není nadřízený CK, abychom měli nárok se něčeho dočkat. Neznáme všechny výstupy a můžeme si tu maximálně diskutovat na fóru k tomu, co se dozvíme většinou z veřejných zdrojů.
A multikriteriální analýzy jsou v zásadě správné nástroje, jen se musí využívat rozumně.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Ta poslední věta, to jak tlachání v hospodě páté cenové skupiny, milý Marku.Aram96 píše: Kolektivní posouzení je určitě lepší, jenže tady ten kolektiv místo, aby rozhodoval selským rozumem, tak např. u severní části S43 řekl, že všechny kategorie jsou ekonomicky přínosné, ale nerozhodl, a požaduje další posouzení (min. půl roku navíc) než rozhodne. Vždyť to je přece směšné. Další věc je, že projekty, které CK zamítla, by se daly spočítat na jedné ruce. Je to v 99% čistá formalita, která zbytečně přidává práci min, o půl roku až rok. Když už se předtím dělá ekonomická studie, a stavba se vyplatí, tak proč to musí schvalovat komise
Další věc je, že se na některé stavby prostě nedá dívat jen přes čísla. Je totiž hrozně zajímavé, co všechno za opatření se chystá na D0 511. Nebo obecně ty dálnice u měst jsou prostě dražší, ale proč .. protože ty úseky jsou většinou potřeba mnohem více než úseky nějaké jiné dálnice nebo jiné části té dálnice. Ekonomika řekne, že v okolí bydlí 30 000 lidí a proto "se tam vyplatí" i hloubený tunel kvůli hluku, ale o 10 km dál od města to jde už jen mezi 2 vesnicemi po 1000 obyvatelích, ale tam hloubený tunel nepřipadá v úvahu, protože "ekonomicky nevyjde" a to při stejných intenzitách provozu... Tohle je totální prasárna .. a přesně to se děje .. stačí se podívat na to, jak se plánuje např. D3 ve Stč kraji a porovnat si to s některými úseky D55 nebo i někde D35. To že to jsou bývalá Rka není omluva, ale maximálně výmluva a to ještě hodně hloupá .. D55 jde pořád v úrovní terénu, nebo na náspu, PHS použity jen v nejnutnějších případech v opravdu těsné blízkosti zástavby, kdežto na D3 se plánují PHS i na vrcholu zářezu hlubokého 6 metrů
Z tohoto všeho plyne, že počítání ekonomiky je velmi ošemetná věc, kde se dá velmi dobře kouzlit s čísly a tudíž je to dost zbytečné a CK MD tutově ..
Pokud o věcech nemám dostatek informací, tak přeci nemůžu dělat rychlé a nekompromisní závěry. Ekonomika stavby je základní parametr, bez něhož žádná stavba vzniknout nemůže a je to hlavní nástroj sloužící odůvodnění opodstatněnosti stavby, byť ne jediný - pokud vychází špatně ekonomika stavby, tak to neznamená že stavbu nelze postavit. Ale odůvodnit něco jen selským rozumem prostě nelze, pokud někdo rozhoduje, musí to umět odůvodnit a na to větička "vždyť to dává přeci rozum" nestačí...
Doporučuju k nastudování, jak postupují při schvalování staveb financovaných federální pokladnou Němci, to je teprve byrokracie! Nicméně velmi důsledné a poučné včetně multikriteriálního hodnocení - viz https://www.bvwp-projekte.de/
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Všechny výstupy znát určitě nechci. Ale pořadí staveb alespoň podle ekonomického vyhodnocení bych očekával. Z veřejných zdrojů se dozvíme akorát, že nějaký papaláš navštívil nějaké město či kraj a nasliboval všechno.dd píše: Neznáme všechny výstupy a můžeme si tu maximálně diskutovat na fóru k tomu, co se dozvíme většinou z veřejných zdrojů.
Nevím do jaké míry je realita odlišná od naplánovaných staveb v Moravskoslezském kraji. Ale vím, že existuje "Bílá kniha", která řadí stavby podle bodového hodnocení. Je něco takového na celostátní úrovni?
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Pravda, vyznělo to tak, jak kdybych seděl u piva ovšem něco na tom pravdy je. Je jasné, že se ekonomika dělat musí, to jsem nikdy nezpochybnil a to kouzlení s čísly jsem měl na mysli ve vztahu k počítání předpokládaných intenzit za 10,20,30 let. To je taková loterie s takovými odchylkami, že na jedné silnici může podle jedné studie jezdit 10 000 a podle druhé třeba 30 000 vozidel/24 h. Proto lze kouzlit s čísly i v ekonomickém posuzování. Čili ekonomika ano, ale tak nějak v rozumném duchu, a ne že 1 km tunel ano, ale 1,5 km ne, protože by to bylo drahé, přitom pohledem na mapu je jasné, že 1 km tunelu problém vyřeší z 50%. Prostě to nejde dělat JEN přes čísla. Jsem zvědavý, jak by se u nás dělaly ekonomiky dálnic, kdybychom uprostřed země měli pohoří a na každé dálnici museli mít několik 1+km dlouhých tunelů ..
Zpochybňuji však přínos CK MD, která v 99% stavbu schválí, ale čeká se na to půl roku a někdy i déle, přitom je to většinou formalita. Určitě by to šlo dělat tak, že by se jednou za 5 let nějaká taková komise sešla, daly se jí na stůl plánované projekty a ty méně ekonomicky příznivé/předražené s malým efektem by se pozastavily/zrušily a zbytek by se mohl připravovat dál. V ČR máme stejně tolik projektů, že postavit všechny je tak do roku 2040-2050 a to nemluvím o financování, tudíž spousta projektů se schvaluje/bude schvalovat několikrát za svou dobu existence úplně zbytečně, protože teď se schválí, ale projekt nehoří, tudíž UR se bude dělat 4 roky, poté nebudou peníze, příprava se odloží, pak se bude muset zase prověřit u CK, protože se místo stykové křižovatky navrhne kruháč a už je to jiný projekt (nadsázka).
Každopádně dík za odkaz na Němce
Zpochybňuji však přínos CK MD, která v 99% stavbu schválí, ale čeká se na to půl roku a někdy i déle, přitom je to většinou formalita. Určitě by to šlo dělat tak, že by se jednou za 5 let nějaká taková komise sešla, daly se jí na stůl plánované projekty a ty méně ekonomicky příznivé/předražené s malým efektem by se pozastavily/zrušily a zbytek by se mohl připravovat dál. V ČR máme stejně tolik projektů, že postavit všechny je tak do roku 2040-2050 a to nemluvím o financování, tudíž spousta projektů se schvaluje/bude schvalovat několikrát za svou dobu existence úplně zbytečně, protože teď se schválí, ale projekt nehoří, tudíž UR se bude dělat 4 roky, poté nebudou peníze, příprava se odloží, pak se bude muset zase prověřit u CK, protože se místo stykové křižovatky navrhne kruháč a už je to jiný projekt (nadsázka).
Každopádně dík za odkaz na Němce
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Proč nerozhodli D43? Neboť projektant nevzal u jednotlivých variant v potaz, že je tam postavené těleso, které bude D43 využívat a má to tam zapracovat a zohlednit v nákladech.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Přesto ale vyjdou ekonomicky příznivě všechny kategorie.
Tudíž čistě teoreticky je teď možné, že kdyby kvůli staré stavbě byl o dost levnější jen 4-pruh se zálivy než i s odstavnýma, postaví se to jen se zálivy místo mnohem bezpečnější komunikace, byť i ta by ekonomiku udělala. Neřeším teď, že by to v tomto případě stačilo, jde o princip, že prvně řeknou, že vyjdou všechny kategorie, ale stejně nerozhodnou .. resp. Proč nerozhodnout o té nejkomfortnější/nejbezpečnější ?
Tudíž čistě teoreticky je teď možné, že kdyby kvůli staré stavbě byl o dost levnější jen 4-pruh se zálivy než i s odstavnýma, postaví se to jen se zálivy místo mnohem bezpečnější komunikace, byť i ta by ekonomiku udělala. Neřeším teď, že by to v tomto případě stačilo, jde o princip, že prvně řeknou, že vyjdou všechny kategorie, ale stejně nerozhodnou .. resp. Proč nerozhodnout o té nejkomfortnější/nejbezpečnější ?
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Jde o kolik bude rozdíl mezi variantami.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Dopravní sektorové strategie - Aktualizace 2017
V rámci Knihy 7 byla ve vztahu k silničním projektům investičně náročným a kapacitně ne zcela odpovídajícím poptávce uživatelů (negativní výsledky hodnocení VMH a potenciál špatných výsledků ekonomické efektivity) přijata série doporučení pro další postup v přípravě těchto projektů. Jednotlivá doporučení však musí být rozpracována mimo projekt Dopravních strategií.
V rámci Knihy 7 byla ve vztahu k silničním projektům investičně náročným a kapacitně ne zcela odpovídajícím poptávce uživatelů (negativní výsledky hodnocení VMH a potenciál špatných výsledků ekonomické efektivity) přijata série doporučení pro další postup v přípravě těchto projektů. Jednotlivá doporučení však musí být rozpracována mimo projekt Dopravních strategií.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Teď jsem si vzpomněl, že např. CK vrátila ZP na I/46 Olomouc-východní tangenta v kategorii S 20,75 s tím, že to bude ucelený tah v kategorii R 21,5 v kategorii SMV.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Rozhovor na seznamu: https://www.novinky.cz/domaci/clanek/kr ... i-40308072
Za mě zajímavé dvě věci:
1) D1. To stále platí. Modernizace D1 bude ukončena nejpozději v roce 2021.
Kdy přesně?
Můj apel k ŘSD je, aby to bylo co nejdříve. To znamená, že moje představa není prosinec, ani listopad, ani říjen.
Takže předvolební tlak bude VELMI velký:o)
2) Novela 416
Znamená to, že od roku 2021 by to mohlo začít fungovat v praxi?
Pokud jde o legislativu, tak bude záležet na tom, kdy to schválí Sněmovna a kdy Senát.
Říkal jste, že příští rok.
Ale je tam poté nějaká odkládací doba, tzv. odložená účinnost, ta je tam devět měsíců, takže já předpokládám, že by se podle zákona mohlo postupovat v průběhu roku 2021.
Zajímavé, že u daňového balíčku je odložená účinnost jeden den (vyjde ve Sbírce 31.12.2019 a 1.1.2020 už bude platit - holt, když se chce:o)
Za mě zajímavé dvě věci:
1) D1. To stále platí. Modernizace D1 bude ukončena nejpozději v roce 2021.
Kdy přesně?
Můj apel k ŘSD je, aby to bylo co nejdříve. To znamená, že moje představa není prosinec, ani listopad, ani říjen.
Takže předvolební tlak bude VELMI velký:o)
2) Novela 416
Znamená to, že od roku 2021 by to mohlo začít fungovat v praxi?
Pokud jde o legislativu, tak bude záležet na tom, kdy to schválí Sněmovna a kdy Senát.
Říkal jste, že příští rok.
Ale je tam poté nějaká odkládací doba, tzv. odložená účinnost, ta je tam devět měsíců, takže já předpokládám, že by se podle zákona mohlo postupovat v průběhu roku 2021.
Zajímavé, že u daňového balíčku je odložená účinnost jeden den (vyjde ve Sbírce 31.12.2019 a 1.1.2020 už bude platit - holt, když se chce:o)
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
1975: ta odložená účinnost je šílená, ale pokud to začne v roce 2021 v praxi fungovat co nejdříve, je možné, že to pomůže pro rychlé získání stav. povolení na D1 0136
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Ty dvě věci jsou asi to nejpodstatnější v rozhovoru. Pak tam jsou i trapnosti (i ze strany moderátorky): "Proč výstavba 8 km dlouhého úseku trvá 3 roky?"; "Chci práci v noci, budu o tom mluvit s ministrem zdravotnictví"; "Chci zvýšit rychlost na dálnicích o 10 km."1975 píše:Rozhovor na seznamu: https://www.novinky.cz/domaci/clanek/kr ... i-40308072
Za mě zajímavé dvě věci:
1) D1. To stále platí. Modernizace D1 bude ukončena nejpozději v roce 2021.
2) Novela 416
Pokud jde o legislativu, tak bude záležet na tom, kdy to schválí Sněmovna a kdy Senát.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
No, doufám, že to zvýšení rychlosti v tunelu o 10 km/h byl jen přeřek a max do 2 let bude ve všech dálničních tunelech 100 km/h, jinak jsou na celém MD čučkaři
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Arame nekopíruj toho našeho hradního pána. Ty máš na víc...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
...a hlavně, "čučkaři" už jsou obsazeni:o)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Stále pozitivní zprávy. Ministr Kremlík si koupil novou bundu. Už nenosí tu bundu s norskou vlajkou; tím odvrátil podezření, že pochází z osla. Nyní má bundu červenou; dokonce bez žlutých hvězd.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
No jo theodore, ale v dalším vystoupení na ČT 1 už zase neměl tu červenou, ale nejspíše ( ty dřívější oslí zaběry jsem neviděl ) tu tebou dříve avizovanou bundu - oslí bundu.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
dnešní rozhovor p. ministra pro idnes:
https://ekonomika.idnes.cz/kremlik-mini ... all-locked
https://ekonomika.idnes.cz/kremlik-mini ... all-locked
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
...a rovnou prémiovej:o)