Ministr dopravy Vladimír Kremlík
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Já bych za sebe byl spíš radši, kdyby se jednotlivé druhy dopravy oddělily, aby je řídil odborník znalý dané problematice. Aspoň za první republiky i za rané doby KSČ existovalo zvlášť ministerstvo železnic. Třeba Ťok jako odborník na silniční dopravu byl velmi neoblíbený u železničářů.
Sjednocení dopravy s jiným resortem je spíš důkaz toho, že doprava vládu příliš nezajímá...
Sjednocení dopravy s jiným resortem je spíš důkaz toho, že doprava vládu příliš nezajímá...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Doprava je celek a jako celek je nejlepší když je pohromadě. I když modelů je vícero. Jsou státy, kde spadá doprava pod věci ekonomické. Jsou státy, kde je doprava ve smyslu dopravy a infrastruktura pod věcmi ekonomickými (veřejné práce atp.). A jsou i státy, kde se to rozdrobuje: ministerstvo železnic. Ministerstvo lodní dopravy atp. Vyspělé země se ale snaží vnímat dopravu jako celek a proto je nejčastěji forma dopravy extra jako ministerstvo, do kterého spadá většina jednotlivých druhů. Další rozdrobení je možno provést na úrovni samospráv a to se pak někdy stane, že část této problematiky je začleněno pod vnitro. Ale i tak dominuje samostatní ministerstvo dopravy, do kterého se často právě začleňují další segmenty.
Tak či tak, to vidím na "plodnou diskuzi", ztrátu času a zabíjení dalšího prostoru pro investice. Na oko se budou řešit, ale vytvářením nové hierarchie se ztrácí čas. Zanese se ještě více politiky.
Tak či tak, to vidím na "plodnou diskuzi", ztrátu času a zabíjení dalšího prostoru pro investice. Na oko se budou řešit, ale vytvářením nové hierarchie se ztrácí čas. Zanese se ještě více politiky.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2020 19:14:19, celkem upraveno 1 x.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Stejně jako je demagogie, že po sloučení ministerstva zemědělství s životním prostředím by došlo k upozaďování jednoho či druhého, je toto stejný případ
Naopak si myslím, že nějaké ministerstvo infrastruktury a průmyslu (MD + MPO) je smysluplné a mají mnoho věcí společného. Protože MD má dálnice a železnice, MPO zase sítě. Mohlo by to přebrat i agendu dvojek a trojek z MMR. Čím méně ministerstev tím lépe, tím menší náklady a může tvrdit kdo chce co chce
Naopak si myslím, že nějaké ministerstvo infrastruktury a průmyslu (MD + MPO) je smysluplné a mají mnoho věcí společného. Protože MD má dálnice a železnice, MPO zase sítě. Mohlo by to přebrat i agendu dvojek a trojek z MMR. Čím méně ministerstev tím lépe, tím menší náklady a může tvrdit kdo chce co chce
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Jak jste prisel na to, ze cim mine ministerstev, tim nizsi naklady? Personalne, agendou i budovami to muze zustat uplne stejne jako doted a naopak pribydou namestci pro jedno a druhe puvodni ministerstvo.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Opravdu? Proč si to myslíte? Lépe řečeno, i jeden vládce pro 5 ministerstev najednou ve skutečnosti ovládá jednotlivá ministerstva. Tam se nanejvýš ušetří ty pozice jednotlivých ministrů, tajemníků a jejich agenda. To jsou tak zanedbatelné úspory, že to nestojí za řeč. Ale o tom je republika, že to je jinak. Nejste sultanát, aby 1 osoba vedla polovinu kabinetu najednou. Ale ty instituce jako takové stojí i v tom sultanátu. Pouze to rozhodování je pak zrychlené.Aram96 píše:Čím méně ministerstev tím lépe, tím menší náklady a může tvrdit kdo chce co chce
Vytvořením super-ministerstva nedocílíte úspory peněz na celé úrovni, pouze v té vedoucí. Ta budova nezmizí, ani ty úřady v hierarchii. Naopak, se bude muset přeskládat struktura toho, kde se to připojí. Nové sekce, nová oddělení, další zástupci. A než se zreální forma komunikace a veškerá pošta, teď ty tabulky na budovách atd. tak jen tato administrativní změna by znamenala ztráty na roky vs. tu úsporu toho vrchního řízení.
Vy si to idealizujete, snad věkem, snad nezkušeností. V reálním životě by to bylo bohužel přesně naopak. A to nechci pomyslet na tu agendu, kterou potřebuje obyvatelstvo. Jaký zmatek by to přineslo do praktického provedení běžného života všech od obyvatelstva po firmy.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Pracovní síla na práci stejná, ale ubyde mnoho lidí, kteří jsou na všech ministerstvech a dělají tam administrativu samotného ministerstva a další věci, které se dablují. Menší počet ministerstev je ve výsledku méně lidí, i když samozřejmě agendy o moc asi neubyde. Ovšem při sloučení některých smysluplných ubude dablování posuzování čehokoli. I to už je úspora agendy. Hádání 2 lidí na jednom ministerstvu bude vždycky časově kratší, než hádání 2 celých ministerstev.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Lidí neubude spíš přibude, jen se přeskupí a vytvoří se nová vrstva řízení. A hádejte čemu se bude věnovat ministr Havlíček především? No doprava to nebude, protože má na hrbu nové reaktory v jaderkách.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Jsem rád, že takovéhle extrémní zlodějny - tedy 10 x předražené zakázky - už neprocházejí.
V tom nastal oproti dobám minulým jistý pokrok.
Jestli to byl jinak dobrý či špatný ministr to posoudit neumím. Ale tohle nelze tolerovat.
V tom nastal oproti dobám minulým jistý pokrok.
Jestli to byl jinak dobrý či špatný ministr to posoudit neumím. Ale tohle nelze tolerovat.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
To je jeden pohled. Na druhou stranu, přes dopravu teče dost peněz, že:o)Japao Joe píše:Lidí neubude spíš přibude, jen se přeskupí a vytvoří se nová vrstva řízení. A hádejte čemu se bude věnovat ministr Havlíček především? No doprava to nebude, protože má na hrbu nové reaktory v jaderkách.
Mít více lidí, větší budget, to prostě v korporátu/státní správě je znakem důležitosti.
Viz třeba role ministra kultury:o)
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
No teď zpětně jsem ochoten uznat, že možná MD a MPO nejsou úplně ideální dvojice na sloučení, protože to jsou opravdu důležitá ministerstva mající v nadcházející dekádě práce nad hlavu. Ale obecně sloučení ministerstev do menšího počtu jako krok správným směrem, za tím si stojím.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Nedělám si iluze o ministerstvech, ale dublování je poslední věc, z které bych je podezříval:Aram96 píše:.... ale ubyde mnoho lidí, kteří jsou na všech ministerstvech a dělají tam administrativu samotného ministerstva a další věci, které se dablují.
1) žárlivě si střeží kompetence s poukazem na kompetenční zákon
2) neviděl jsem úředníka, který dělá to co nemusí
Druhým největším škůdcem přírodního prostředí jsou zemědělci; je jasné, že poslání ministerstev ŽP a Ze jsou protichůdná a ne jenom konkurenční.Aram96 píše:Stejně jako je demagogie, že po sloučení ministerstva zemědělství s životním prostředím by došlo k upozaďování jednoho či druhého, je toto stejný případ.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
...ale jo, ale je potřeba to udělat jako v korporátu, když se sloučí dvě firmy - vezme se střední management a řekne se: děcka, zůstane vás půlka. Kdo přijde s většími škrty v FTE, má větší šanci zůstat, ale je to na vás. No a oni seškrtají lidi pod sebou, jimž agenda neubyde, ale rozdělí se mezi míň lidí. A vzhledem k vysokému tempu ve státní správě bych řekl, že by se s půlku lidí pořád dala dělat:o)
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Aha, tak některá ano, některá ne
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/30 ... -postavila
Theodore: A proto spojené zemědělství s ŽP funguje v zahraničí Já bych měl klidně i přesně opačný názor, že po spojení by zemědělství bylo tak upozaďováno, že by všechno ovládly zelené mozky a proto bych je nechal radši rozdělené, pro můj pohled navíc mluví situace v polovině EU Oboje je hloupost.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/30 ... -postavila
Theodore: A proto spojené zemědělství s ŽP funguje v zahraničí Já bych měl klidně i přesně opačný názor, že po spojení by zemědělství bylo tak upozaďováno, že by všechno ovládly zelené mozky a proto bych je nechal radši rozdělené, pro můj pohled navíc mluví situace v polovině EU Oboje je hloupost.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
...spojovat lze jen ta ministerstva, která patří jedné straně, Jasánek! )
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Tak ten byl dobrej, 1975 (ještěže tady už je OT víceméně povoleno )
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
MPO + MD + MZe + MŽp
ať se kluci pohádaj mezi sebou na chodbách a odsejpá to
+ ten korporátní přístup a najednou by to netrvalo 20let, ale půl roku
ať se kluci pohádaj mezi sebou na chodbách a odsejpá to
+ ten korporátní přístup a najednou by to netrvalo 20let, ale půl roku
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
... no, a pak se probudíš a zjistíš, že úředníci mají také volební právo, a že jich není málo, a že v poměrným systému vždycky bude nějaká ta koala nutná, takže zase potřeba nějaké ty ministerské fleky zobchodovat...
holt, není lehký zůstat optimistou:o)
holt, není lehký zůstat optimistou:o)
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Zloděj křičí: zabraňte zlodějně!...
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Tak abych shrnul práci ministerstva dopravy za vedení dnes již bývalého ministra Vladimíra Kremlíka:
Před jeho nástupem jsem z něj měl nedůvěřivý pocit, zejména pak kvůli tomu, že jeho alma mater neobsahuje žádný technický obor spjatý s dopravou. Na druhou stranu však působil jako člověk, co by mohl na tomto ministerstvu něčeho dosáhnout, hlavně ze stránky legislativy. Za jeho vedení si stihnul dvanáctkrát střihnout pásku staveb zahajovaných ministrem Danem Ťokem. Oproti tomu sám zahajoval osm staveb mimo modernizaci D1 (avšak nutno podotknout, že minimálně u stavby Plzeň, Třemošenský rybník – Orlík oficiálně jen klepal, stavba běžela už za exministra Ťoka). Otázkou však je, kolik z této práce na přípravě ministr sám odvedl a co bylo již v pokročilém stádiu přípravy. Dle zahajování staveb v příštích letech tak budeme schopni odvodit závěry z jeho přímého vlivu na některé stavební projekty. Celkově však vnímám jeho vedení jako naprosté nezvládnutí Andreje Babiše řešit krizové situace - sám si nemohl připustit, že by se vydal na cestu obhájce svých podřízených a namísto bez diskuze udělal z ministra obětního beránka. Bohužel tak činil nejspíše dle rady svého PR týmu a zachránil si tak svůj vlastní zadek. Nakonec tak největší ránu udělil samotné dopravě, kde se mimo jiné nejspíše veškerá příprava znovu zpomalí, jak tomu bývá při výměně ministrů.
Na závěr si myslím, že by nebylo fér do tohoto resumé započítat i legislativní část odvedené práce z důvodu příliš krátkého období, které jsme měli na pozorování a souzení efektů, či e-shopovou aféru už jen kvůli tomu, že ještě není zcela dořešená a nerad bych si sám dělal závěry na potenciálních nepravdách. V tomto ohledu rád zastanu objektivní názor.
Zahajování a uvádění staveb do provozu jsem neměl čas podrobně studovat, raději mě v tom necitujte a pokud se mýlím, klidně mě opravte.
Před jeho nástupem jsem z něj měl nedůvěřivý pocit, zejména pak kvůli tomu, že jeho alma mater neobsahuje žádný technický obor spjatý s dopravou. Na druhou stranu však působil jako člověk, co by mohl na tomto ministerstvu něčeho dosáhnout, hlavně ze stránky legislativy. Za jeho vedení si stihnul dvanáctkrát střihnout pásku staveb zahajovaných ministrem Danem Ťokem. Oproti tomu sám zahajoval osm staveb mimo modernizaci D1 (avšak nutno podotknout, že minimálně u stavby Plzeň, Třemošenský rybník – Orlík oficiálně jen klepal, stavba běžela už za exministra Ťoka). Otázkou však je, kolik z této práce na přípravě ministr sám odvedl a co bylo již v pokročilém stádiu přípravy. Dle zahajování staveb v příštích letech tak budeme schopni odvodit závěry z jeho přímého vlivu na některé stavební projekty. Celkově však vnímám jeho vedení jako naprosté nezvládnutí Andreje Babiše řešit krizové situace - sám si nemohl připustit, že by se vydal na cestu obhájce svých podřízených a namísto bez diskuze udělal z ministra obětního beránka. Bohužel tak činil nejspíše dle rady svého PR týmu a zachránil si tak svůj vlastní zadek. Nakonec tak největší ránu udělil samotné dopravě, kde se mimo jiné nejspíše veškerá příprava znovu zpomalí, jak tomu bývá při výměně ministrů.
Na závěr si myslím, že by nebylo fér do tohoto resumé započítat i legislativní část odvedené práce z důvodu příliš krátkého období, které jsme měli na pozorování a souzení efektů, či e-shopovou aféru už jen kvůli tomu, že ještě není zcela dořešená a nerad bych si sám dělal závěry na potenciálních nepravdách. V tomto ohledu rád zastanu objektivní názor.
Zahajování a uvádění staveb do provozu jsem neměl čas podrobně studovat, raději mě v tom necitujte a pokud se mýlím, klidně mě opravte.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
A zrušili tu zakázku za 401 milionů, anebo s novým ministrem dopravy poběží dál, ale už pěkně v tichosti?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Od Andreje je zadání - zrušit. pokud by to nešlo, co nejvíc zredukovat.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Ten konec má podle mě hlavní 2 body
1) Nikdo kromě sfdi/MD o tom nevěděl, o Babiše asi nejde, ten tomu stejně jako většina nerozumí, ale na jsou přesně k takovým digitalizačním záležitostem přímo lidé. Jeden z nich má nějaké "polské" jméno.
2) Mediální nesmysl okolo toho, že je to e-shop za 400 milionů, který by šel udělat za pár korun. 10x to určitě předražené není. S tím je spojena i ta 1, když nikdo neví a čelí tomu, že to má být několikanásobně dražší.
Zlevnění se může podařit překopáním toho systému a unikátní situací, kdy se možná bude spousta firem snažit dělat něco extra levně a prodat to marketingově.
Ke slučování ministerstev:
Obě mají něco do sebe. Podle mě jsou to asi 2 nejlogičtější spojení. Důležité je ale, jestli se tam dá najít prospěch. Myslím že hlavní problém MŽP a MZ je, že za sebou mají do jisté míry rozdílné cíle, naladění atd.(co vím od známých, tak zaměstnanci na prostředí jsou někteří dost jiní). Mám pocit, že se uvažovalo někdy na začátku období, že by se mohlo připravit spojování.
Mimochodem ten návrh měl spojit ministerstva roku 2026.
MPO a MD zase nic moc rozdílného nemají. Synergie se pravděpodobně budou ještě zvětšovat (energetika, rozvodná síť, doprava, výstavba komunikací)
Nakonec tahle situace je asi nejlepší možná k tomu říct, jestli spojení by dávalo smysl nebo ne.
Ono stejně je všechno na MD přerozděleno do státních firem a mám z něj pocit, že je pěkně strukturované oproti ostatním.
1) Nikdo kromě sfdi/MD o tom nevěděl, o Babiše asi nejde, ten tomu stejně jako většina nerozumí, ale na jsou přesně k takovým digitalizačním záležitostem přímo lidé. Jeden z nich má nějaké "polské" jméno.
2) Mediální nesmysl okolo toho, že je to e-shop za 400 milionů, který by šel udělat za pár korun. 10x to určitě předražené není. S tím je spojena i ta 1, když nikdo neví a čelí tomu, že to má být několikanásobně dražší.
Zlevnění se může podařit překopáním toho systému a unikátní situací, kdy se možná bude spousta firem snažit dělat něco extra levně a prodat to marketingově.
Ke slučování ministerstev:
Obě mají něco do sebe. Podle mě jsou to asi 2 nejlogičtější spojení. Důležité je ale, jestli se tam dá najít prospěch. Myslím že hlavní problém MŽP a MZ je, že za sebou mají do jisté míry rozdílné cíle, naladění atd.(co vím od známých, tak zaměstnanci na prostředí jsou někteří dost jiní). Mám pocit, že se uvažovalo někdy na začátku období, že by se mohlo připravit spojování.
Mimochodem ten návrh měl spojit ministerstva roku 2026.
MPO a MD zase nic moc rozdílného nemají. Synergie se pravděpodobně budou ještě zvětšovat (energetika, rozvodná síť, doprava, výstavba komunikací)
Nakonec tahle situace je asi nejlepší možná k tomu říct, jestli spojení by dávalo smysl nebo ne.
Ono stejně je všechno na MD přerozděleno do státních firem a mám z něj pocit, že je pěkně strukturované oproti ostatním.
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Poctem ministerstev (cabinets) se zabyval Parkinson a zcela matematicky dosel k zaveru, ze cim mene tim lepe. Tehdejsi socialisticke Ceskoslovensko nevyslo ze srovnani nejlepe a tudiz jsme zrejme zaujati tim, ze vice je lepe. Dukaz je zde http://www.courtofrecord.org.uk/archive ... parkinson/
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
No, za mínus považuji, že o ministrovi na MPO, je relativně málo slyšet. Takže se mu budou hůře prosazovat priority. Pokud se vám to nezdá, tak hurá do mě. těším se na vaše názory a stanoviska...
Re: Ministr dopravy Vladimír Kremlík
Žádný mediální nesmysl se nekoná, nesmíte to Kremlíkovi a spol žrát i s navijákem. Je to naopak předražené víc než 10x. Jednoduchou fintou, že se do toho zamotá bezpečnostní prvek, který je tam přitom naopak na škodu, a pod touto záminkou se to zadává neprůhledně, jen vybraným zájemcům a výsledkem je extrémní předražení.krtek700 píše:2) Mediální nesmysl okolo toho, že je to e-shop za 400 milionů, který by šel udělat za pár korun. 10x to určitě předražené není.
Přitom jde v zásadě o jednoduchou banální věc, na které jsou e-shopy už vyvinuty, podobně jako další podpůrné záležitosti, jako je třeba provoz podpůrného call centra apod. na ničem z toho není nic extra k vymýšlení a nestojí to stovky milionů. Vymýšlí se tady už vymyšlené a platí se to absurdními částkami.
je to podobná kravina jako pražská opencard, která stála stovky milionů ne-li miliardy a pak se uzázalo, že to lze vyřešit za zlomeček této částky. teď se to jmenuje Lítačka a stojí to o jeden až dva řády méně.