(Ex)Ministr dopravy Karel Havlíček

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Lynx
Příspěvky: 3684
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Lynx »

Chci sloučit dopravu a průmysl, oběma ministerstvům to prospěje, říká Havlíček

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vice ... oj=otvirak

Pojďme od covidu k dopravě. Stát původně plánoval, že příští rok začnou dělníci pracovat na devětadvaceti dopravních stavbách. Radiožurnál ale získal dokument, ze kterého vyplývá, že přibližně třetinu dopravních staveb nejspíš čeká odklad.

To není nic tajného. Je to veřejný dokument. A je to tak vždy, že zhruba čtvrtina projektů se posouvá do následujícího roku. Nejčastější důvod bývá, že se odvolá ekologický spolek nebo že místně příslušný úřad to nestihne ke konkrétnímu datu vyřídit a je to posunuto o pár měsíců. Podstatné je ale to, kolik se zahájí staveb v daném roce. My letos zahájíme 91 kilometrů.

Počítá se s měřenými úseky na opravovaných částech dálnic v průběhu prázdnin?

Ano. Letos ještě musíme přes prázdniny přetrpět čtyři opravované úseky na D1. Zbývá nám 41 kilometrů. Chceme to dokončit do konce září a vypadá to, že se to stihne.

To vypadá jako politický marketing, že dálnici D1 dokončíte těsně před volbami?

Jestli je to, či není politický marketing, není podstatné. Podstatné je to, že D1 bude po 25 letech diskusí hotová. Řekli jsme, že to uděláme, a rekonstrukce nejvytíženější dálnice je nezbytnost. Bohužel to znamená, že ve čtyřech úsecích zkrátka budou přes prázdniny dopravní omezení.

Jak to vypadá s novelou bodového systému, který by měl být přísnější k vážnějším dopravním přestupkům? Podle původního plánu měla novela platit příští rok, ale Sněmovna ji zatím nezačala projednávat.

Je to na hraně. Ve Sněmovně se bojuje o to, co má přednost a co ne. Rok a půl se schvaluje jiná agenda. Covid nám to zpomalil neuvěřitelným způsobem, a když jsem si myslel, že se to rozjede, tak opozice chce mimořádné schůze.

.
.
.

Ale dokázal byste si variantu s premiérem Karlem Havlíčkem představit?

Nevidím důvod pár měsíců před volbami přepřahat. Ničemu by to v dané chvíli neprospělo. Třeba já jako ministr mám na starosti dopravní agendu, energetickou agendu, a to je podle mě podstatné dohrát. Premiérem by měl být šéf vítězné strany a nechť se rozhodne v řádných volbách. Do té doby ať to zůstane tak, jak to je. A pak se uvidí.

Premiér s vámi variantu „Havlíček premiérem“ nediskutoval?

Nediskutoval. Opravdu ne. Předpokládali jsme, že poslanci budou dostatečně rozumní a vládu udržíme.

Budete kandidovat za hnutí ANO. Čím chcete zaujmout?

Z těch strategických v oblasti průmyslu je to přechod v centrálním vytápění z uhlí na plyn, biomasu a odpady. Tím zajistíme 1,6 milionu domácností dostupné teplo. Pak samozřejmě Dukovany a také zahájení procesu sloučení ministerstev průmyslu a dopravy a vytvoření ministerstva hospodářství.

Chcete ministerstva dopravy a průmyslu sloučit?

Ano. Po zkušenostech s řízením obou resortů mohu prohlásit, že to jde a může to být ku prospěchu obou ministerstev.

Už loni jste oznámil, že ČEZ zvažuje zahájit stavbu továrny na lithiové baterie pro auta v severních Čechách s tím, že jedním z investorů by mohl být Volkswagen. Jak to s tímto projektem, kterému říkáte pracovně „Gigafactory“, vypadá?

Oficiální stanovisko bychom chtěli dát na konci června, kdy bychom chtěli představit obrysy projektu. Vzhledem k tomu, že je tam více investorů, jsme vázáni mlčenlivostí. Co prozradit můžu, je to, že máme velký zájem, aby tady alespoň jedna továrna Gigafactory byla, a není vyloučeno, že by tady mohly být i dvě. Jednáme o optimální lokalitě, zřejmě v západních či severních Čechách.
Vikingkiller
Příspěvky: 653
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Vikingkiller »

kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od kot »

Nejsem koblihář, ale zde mi přišel rozhovor vyvážený a gramotný. :ok:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Ovšem v převážné míře se mluví o budoucnosti. ;) Jaký má být rozpočet po dalších volbách, kdy tam ani nemusí být. A jaký až ... ani neví co bude. VRT ano ale zakopne se v 2025, pomalu na okraji dalších voleb, pokud kdo bude vládnout souvisle. PPP další, ale ať je přesně vyjměnuje, které tedy ještě.
A co všechno doposud bylo realizováno nejen ním, ale celkově za uplynulé roky, kdy i nebyl ministrem dopravy, ale za stávající vlády. Ať neříká o miliardách ale o km ve výstavbě v těchto letech, o odevzdaných do provozu, o přípravách do možných tendrů, o rekonstrukcích. Dtto silnice, podpora krajských silnic, vlaky a tratě.
Takhle si nelze udělat relevantní obraz o stavu vyjma toho faktu, že všechno od 2023 dál bude na dluh. Což samo o sobě samozřejmě problémem není.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

Dokončení modernizace D1 měla být předvolební pecka. Možná, že byla; ale já jsem to tak nevnímal. Celé to trvalo moc dlouho.
Výkon Havlíčka byl ale dost výrazný - modernizaci dotáhl do konce; ručil za to svou hlavou a to bylo dost odvážné. Jeho nasazení bude nyní "odměněno" odchodem z ministerstva. Vlastně odchodem ze dvou ministerstev. Snad mu tuto ztrátu částečně nahradí poslanecký mandát.
Tento příspěvek není nekrolog. Optimisti se můžou těšit na jeho legislativní práci, která jistojistě urychlí výstavbu dálnic.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od bhs »

To není ztráta Havlíčka, to je náš problém - máme smůlu, přišli jsme o schopného ministra ...
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Paul1 »

Nevidím žádnou škodu, že končí ta Babišova podržtaška.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Aram96 »

Vzhledem k tomu, že hlavní potenciální hrozba pro dálnice, to jest Piráti, mají pouze 4 mandáty, považuji výsledek voleb naopak za více než uspokojivý. :)
Ale samozřejmě tam je ještě hodně dalších proměnných, na které si musíme počkat. Nová vláda musí udržet především dostatek peněz pro MD, nedělat personální změny na ŘSD bezhlavě a jen z politických důvodů a nehrabat do stavebního zákona a pokud ano, tak na věci, které povedou jen ke zlepšení. Zrušit nový stavební zákon jako celek by byla téměř jistě cesta zpět.
Georg
Příspěvky: 50
Registrován: 13.8.2014 23:29:30

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Georg »

Na dnešní debatě v deset na Plusu buď Farský, nebo Kupka prohlásili, že změny nebudou na příjmové straně (nebudou se měnit daně), ale na výdajové. Uvidíme, kde všude se dá vydávání peněz omezit. Tipoval bych, že to nebude politickým neziskovkám (to by řvali v Bruselu). Možná státním zaměstnancům, ale když odečtu, hasiče, policajty a učitele, tak to žádná závratná částka nebude. Takže mi vychází i ty investice do infrastruktury.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Aram96 »

Rozpočet na 120 mld se určitě neudrží, ale uvidíme o kolik půjde níž a hlavně jestli to pocítí více SŽ nebo ŘSD nebo to půjde rovnoměrně (dvě poslední možnosti považuji za chybu).

Vzhledem k tomu, jak furt tlachali, že se musí stavět víc, tak to bez peněz jaksi nepůjde. :lol: Já si spíš myslím, že nedodrží sliby o tom nezvýšení daní ..
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od bhs »

Souhlas, těch proměnných je nyní dost a uvidíme. Já neříkám, že bude z perspektivy výstavby dálnic hůř. Prostě uvidíme. Co je jasné, K. Havlíček (a o něm je toto vlákno) končí a budou na něho budou různé názory. I ty krajní - příklad: Paul1 o tomto člověku mluví jako o podržtašce - neuvěřitelné ...

Za sebe, lokální silnice v okolí Šumperka plus trasy Šumperk - Praha ( I/D35, I/D11) - rerlativní spokojenost, ale až poté, co v prosinci otevřou úsek Opatovice - Časy.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od kot »

ANO jsem nikdy nevolil, ale přesto je mi odchodu Havlíčka z ŘSD líto. Myslím, že pro rozvoj dálnic i jedniček udělal dost a dost. Jak lobingem peněz pro ŘSD, tak i tlakem na dostatek projektů. Jsem zvědav na jeho nástupce.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Aram96 »

Pro mě byl KH jeden z prvních, kterého jsem za ANO bral jako pořádného ministra (až na to, že seděl na dvou židlích, což jsem nikdy nekvitoval). Byl to jeden z mála, kterého prostě respektuji kvůli jeho vzdělanosti a ať tam byl za koho chtěl, tak jsem si ho vážil a byl by dobrý ministr na prakticky jakémkoli resortu. Stokrát lepší než třeba blbka Maláčová, Dostálová nebo (jinak však také chytrá, vzdělaná) JUDr Schillerová na ministerstvu financí . :)
Pro dálnice obecně nejvíce udělal asi Ťok - tím, jak tam byl dlouho a stabilizoval právě tu personální stránku ŘSD a dost věcí se za něj rozjelo (odpočívky atd.). Co se týče legislativy apod. tak jednoznačně vede KH. :ok: A bez ostychu sem napíšu, že éru ANO bych ocenil především za dvě věci - výrazné nárůsty platů učitelů a právě stavba dálnic. :ok: Najdou se samozřejmě i další věci, ty však nebyly ani tak o tom, kdo vládl, ale že měl 7 let po sobě neskutečné množství peněz, protože ekonomika rostla.
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Paul1 »

bhs píše:I ty krajní - příklad: Paul1 o tomto člověku mluví jako o podržtašce - neuvěřitelné ...
Stačilo si poslechnout jeho povolební prohlášení, kvičel stejně jako Babiš. Stejně tak se vyjadřoval ke všem jeho kauzám, kde ho bránil do roztrhání těla :) Jinak zmíněný Ťok byl za mě lepší ministr a nebyl to křivák.

Co se týče rozpočtu. Chtěl nechtě se bude muset šetřit i ve výstavbě. Klidně bych odložil na později méně důležité dálnice jako D6 dále ke Karlovým Varům, kde jsou intenzity daleko menší než na jiných silnicích 1. tříd.

A klidně bych by pro, aby se udělaly personální změny na některých pobočkách ŘSD (např. Vysočina nebo Jihomoravský kraj).


Osobní spory si řešte jinde nebo v koši Jirka L.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

kot píše:ANO jsem nikdy nevolil, ale přesto je mi odchodu Havlíčka z ŘSD líto.
Havlíček měl ještě další funkce? To mu nemohlo stačit ani těch 20 hodin práce denně.
Teď se konečně vyspí...
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od 1975 »

Překlep se stane, Theo...

Spíš mě napadla bizarní varianta, že pokud bude skutečně odcházet (a zdá, že ano), tak by mohl nástupci ztížit roli, že by uznal rozklady Patriků, a ať si je nějaký ten mudrlant (mluví se třeba o radním pro výmoly Středočeského kraje Kupkovi) vyžere a vyjedná pěkně od začátku.
Btw, kdyby to opravdu byl Kupka, tak má dvojKarlovi co vyčítat - byl by to trojMartin.o) (starosta/radní kraje/poslanec)
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od kot »

2 1975 : Díky ! Poněkud jsem se upsal, fakt blbě. :mrgreen: Ale fakt jsem nemyslel RM, ale KH jsem přesadil z MD na ŘSD. Opravdu vím kdo je kdo a kde se houpá na které židli... :lol:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Je zvláštní, jak pro veřejné funkce je "množení funkcí" fujky :D , ale v privátní sféře to není nic zvláštního. Vždyť de facto tam jde o to, že "instituce" pracují a mají reální kanceláře a personální obsazení a proč by na vrchu nemohl sedět 1 člověk? Který právě může pak co nejlépe koordinovat postupy a zadávat jasnější představy do rozvoje. To kdybych já měl ilustrovat na sobě a na vícero kolegů z asi 300 asociací, větších firem atd. tak mít 2 pozice jak tady p. Havlíček je prakticky ničím a samozřejmě myslím ve stejném časovém období. (protože klidně jeden segment celková koordinace vybraného projektu, další segment vedení mezinárodní spolupráce a pak zcela jiná firma/organizace s další naplní práce; nejčastěji implementace něčeho do praxe, ať už financí, mýta nebo prvotní rozvoj výstavby).

Navíc, když je to vůle lidu? Který ví, že ten dotyčnej sedí na vícero židlích? Zase jen taková ta závist. Nic jiného v tom neshledávám.

supr- ministr je docela běžná záležitost ve vícero monarchích; nebo je ministrem a pak i ředitelem všech státních agentur v rámci ministerstva, což taky není nic zvláštního; pak se nelze vymlouvat, že neklape personální záležitost, nebo komunikace v rámci toho molochu

Tam je nejdůležitější právě to, že takto postavenej manažer má slovo. A když ví, že ho má, tak si to zázemí zesilní a dokáže hodně dopředu posunout "procesy", legislativu, ale i konkrétní činy díky umění konat/jednat se nebojí nalézt system pro schvalování smluv". To se mimochodem v posledních letech uskutečňuje docela snadno, protože se všechno dá podepsat ve formě, že na přípravě dokumentu se podílejí páni A-X a ti se tam podepíšou taky. Rozkládá se právě ten možný pr.ser, ale koná se a nemusí vyčkávat na nevím jaký zázrak. A tito lidé jsou důležití obzvláště všude tam, kde se rozhoduje o penězích, kde to má dosah na ekonomický rozvoj. (nechci srážet některé části řízení společnosti jako práva menšin, vláda žen, lidská práva, kultura (ačkoliv tam pokud naštvete lidi, tak ta kavárna si vás podá). Tady p. Havlíček učinil pro dopravu hodně tím, jaký byl ve všem dalším, právě tím. O tom není pochyb.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Japao Joe »

To by pak ve vládě mohl být jen premiér. Ministr má politicky/manažerskou funkci a pokud ji nemá čas vykonávat (např. množením funkcí) musí vytvořit další řídící stupeň, který jeho práci udělá za něj.

Pokud si vlastník v soukromé sféře takovou osobu (a další pod ní) přeje z jakýchkoli důvodů platit, nechť to dělá, je to jeho majetek. Ovšem ve veřejném sektoru se podle mě jedná o něco krapet jiného - hospodaření se svěřeným majetkem.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

//příspěvek byl pro nevhodnost odstraněn//
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Japao Joe píše:To by pak ve vládě mohl být jen premiér.
To zase ne. To je zase taková ta radikalizace vnímání jiného názoru. Je jasné, že manažovat komplet všechno nelze.

V některých zemích, o podobné velikosti a menším výkonu ekonomiky než je ta vaše mají i 2x více ministerstev. Aby se ta agenda hezky rozdělila, ještě mnohem více. Jen těžko rozumí tomu, že lze spájet ty obory do jednoho. ;) A jsou státy, které pokračují ještě dál a zcela normálně dovedou spojit veškerou infrastrukturu do jedné agentury, od železniční přes silniční po městskou urbanizaci no a na ty zase hledíte vy, že to snad ani není možný. ;) Někde chtějí co nejlevnější stát a opravdu utrácejí DO 15% a někde na tohle nehledí a náklady na chod státní administrativy jsou NAD 25%. Rozdíl je pak v tom: kolik seberu na daních, kolik investuju a jak až jsem solidární. A to jsou ty benefity, které jsou ale málokde. (protože se musí uživit aparát kamarádů od politiků atd.)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Japao Joe »

Ale vůbec ne radikalizace. Obecně platí, že efektivně lze řídit tým čítající kolem 15 lidí. Pokud se tým zvětší nad 25 členů dojde přirozeně k jeho rozdělení (pracovní úkoly začnou řešit menší skupiny v daném týmu). Dále platí, že velikost týmu (který je efektivní) roste společně s dobou po kterou společně pracuje. Z toho vyplývá, že pokud toho budu muset řídit moc tak budu muset vytvořit další mezistupeň řízení a pokud to přenesu do původního tématu tak sice budu mít jen jednoho ministra pro dvě ministerstva, ale ten bude muset mít na každém ministerstvu další osobu, která bude jeho chod řídit. A ano mohou existovat ministerstva, která svou velikostí resp. malostí lze řídit jako 'bokovku', ale ta většinou vznikla z politických důvodů (nutnosti vytvoření místa pro koaličního ministra) a jako taková by mohla fungovat i jako odbor na jiném ministerstvu (to ale asi nebude v současnosti případ MP a MD).
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od 1975 »

theodor less píše://příspěvek byl pro nevhodnost odstraněn//
Máš to dost pomotaný.
1) neříkám, že bych s takovým přístupem souhlasil. Naopak, myslím, že by to byla škoda, a myslím, že to Karel neudělá. (i když, pokud budou tlaky typu "máme 108, trhněte si", jako razí MPA, třeba k tomu dojít může). A není to nic nového, jen variace hřibovského "musíme to znovu vyhodnotit, udělat audit=nechceme to dělat, jen zdržet"
2) s Patrikem to nemá nic společného
3) noví koně - zatím v hledáčku - Kupka, Stanjura, Skopeček - přeci jasně vědí, jak tyhle věci dělat lusknutím prstů, ne?

To je to, co mi vadí - že věší lidem i médiím bulíky. Tyhle věci nějak výrazně neurychlíte, spíše se to vymstí.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od kot »

Jen než se noví koně vyznají v tom, kde která stavba vůbec je a o "čem" je...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Japao Joe píše:Ale vůbec ne radikalizace. Obecně platí, že efektivně lze řídit tým čítající kolem 15 lidí. Pokud se tým zvětší nad 25 členů dojde přirozeně k jeho rozdělení (pracovní úkoly začnou řešit menší skupiny v daném týmu). Dále platí, že velikost týmu (který je efektivní) roste společně s dobou po kterou společně pracuje. Z toho vyplývá, že pokud toho budu muset řídit moc tak budu muset vytvořit další mezistupeň řízení a pokud to přenesu do původního tématu tak sice budu mít jen jednoho ministra pro dvě ministerstva, ale ten bude muset mít na každém ministerstvu další osobu, která bude jeho chod řídit. A ano mohou existovat ministerstva, která svou velikostí resp. malostí lze řídit jako 'bokovku', ale ta většinou vznikla z politických důvodů (nutnosti vytvoření místa pro koaličního ministra) a jako taková by mohla fungovat i jako odbor na jiném ministerstvu (to ale asi nebude v současnosti případ MP a MD).
Tohle co uvádíte a rozepisujete, tak tohle platilo efektivně tak 40 až 20 let zpátky. Pak nastala doba IT, která zásadně usnadňuje tzv. řízení, co vy popisujete. Jen je nevyhnutností to postupně aplikovat do vedení a i do služeb pro firmy a občany, čímž se neustále snižuje administrace ve smyslu personálního významu a funkční legislativa, která nevytváří zbytečnou byrokracii (od architektů přes milion druhů inženýrů, kteří si kladou za důležitost všechno ke značení, bezpečnosti, doklady atd.), čímž snížite nevyhnutnou kontrolu procesů a umožníte lidem větší svobodu v tom ohledu že kdy si co vybaví, ale vybaví si převážně sami a zdarma aneb osobněji ale ne sami (s úředníkem naproti, tudíž za větší poplatek) a vy pak máte čas věnovat se opravdovému rozvoji a propojíte opravdu měření návyků v cestování a to nejen časy, ale taky směry a druhy strojů, dovedete snadněji určovat kde se bude co stavět, protože není jedno jak kde vznikne dalších 25 let bydlení, administrativa, haly a zase dovedete mnohem snadněji rozplánovat a poté postavit a zase postavíte docela snadno, protože to je stejný zákon od bydlení přes dopravu po průmysl a vy tím pádem můžete mít s prominutím i 200 oddělení po 5 osob, ale v 1 funkčním bloku, kde na vrchu bude užší okruh vedení a nad tím opravdu POLITICKY stát 1 člověk. Namísto to probujelé agendy dnes, která všechno drobí a fragmentuje na menší a menší částečky, ale to jak do rolí úředných "sami pro sebe ve smyslu na řízení státu", tak i "pro občany, protože to vytváří mnoho náplní a povinností". Pak se děje to, že sice vznikají hezké dokumenty (stovky takových) kde je kterej strom zasazenej, ale fyzicky se ten strom nedožije kontroly ani jednou za 1 rok, jo prodjíždí kolem něj hromada lidí i z těch úřadů, ale nevnímají ho, protože ho jakože evidují. To je ten problém, že celá řada zemí a vaší nevyjímaje, již nevnímá realitu, ale pouze se "vylepšuje" papírové uspořádání systému. Proto nechce nikdo nést odpovědnost, proto nechce nikdo rozhodovat, proto nejsou zákony funkční, protože se rozdrobuje a komplikuje jejich působnost a do tohohle vstupují zájmy dalších a dalších navázaných na tohle fungování. Z toho co jste uvedl platí, že by bylo dobrý mít 100 ministerstev, ať je tam co nejmenší počet "řídících týmů". Ale o to tady nejde. Dobrá 1/3 vaší legislativy od dopravních staveb až po studny je přehnaně složitá a komplikovaná. To samo o sobě vytváří ideální prostor pro její nedodržování (neznalost), ale tím zase končíme u toho, že to není vina ani firem ani občanů, ale vina toho aparátu, že to takhle je. Ovšem nedovidí si dál (protože by došel o práci) a snaží se přesvědčit všechny, že je to dobrý tak jak to je.

Technicky lze spojit infrastrukturu do bloku. Dopravy všeho druhu již ne, ale ty stavby ano. Vy tam můžete mít i 600 týmů, když máte takovou legislativu a pro každý "fakt" budou 2 lidi, z toho 550 jich bude na spodní úrovni a budou si řešit to svoje. Funkčně stačí mít 1 plánování, 1 přípravu, 1 podmínky do tendrování a kvůli politice ještě napojení na vyšší vedení. A je úplně jedno, jestli půjde o cyklo- v nějaké menší vsi nebo půjde o regionální trať nebo o obchvat nebo dokonce o dálnici. Máte nízkou nezaměstnanost, ti lidi z úřadů od států až po obce mohou pracovat i jinak, pak ten stát může zaměstnávat 60% lidí s VŠ II. stupně a taky může ty tabulky překopat a stejně to bude levnější a snadnější. Ovšem zákony tomu podřídit by trvalo delší dobu, ale lze to tak provést. Vždy si te region může postavit hlavu, ale všechny si jí nepostaví. A nemusíte ani snížit nároky na lidská práva ve smyslu pozemků. Vy můžete úkolovat nižší stupně řízení že budou nějaké koridory a ať si je právně dají do pořádku, pokud chtějí státní investici. A stát může ty dopravní modely tvořit a docela snadno, programy k tomu všemu existují. A na 1 úrovni, ne na 12 úřadech pro všechny druhy provozu. Akorát na té 1 úrovni bude pracovat více hlav a ke každé hlavě 2 další zaměstnanci. Klidně se může ŘSD spojit se železnicemi, co se infrastruktury týče.

A hned vedle takové instituce pro infrastrukturu bude stát další = pro plánování na základě skutečné dopravy, dopravních proudů, vytíženosti. Proto vedle, protože to absorbuje všechny druhy dopravy do bloku a mj. uvidí ty výstupné hodnoty tak nějak najednou. A ten blok s infrastrukturou z toho může čerpat a lépe upřednostňovat kde se nalije víc peněz do další přípravy pro výstavbu. Pak je nějaký plán - kapitálový program investicí na 5-6-10 let, který se normálně uveřejňuje, který má nějaký stupeň přípravy, nějaké náklady na realizaci a politik akorát řeší to, kolik peněz pro ten plán urve a když už ho urve a je toho připraveného najednou více než je peněz, tak co se bude soutěžit jako první.

A tak se vrací zpátky ten bumerang k národu: Lidi vidí, že plán existuje, lidi nejsou šižení, protože sami ví, kde je kolik aut, kde kolik lidí na peronu, kde jak ty vlaky jezdí, kde je kolona den co den, kde kterej most je užší, protože již toho tolik neunese atd. a taky ten národ ti lidi a firmy mohou pozorovat jak reálné je plnění plánu, jestli je dost peněz atd. A to je adekvátní odpověď zpátky v dalších volbách. A jen takhle má ten politik jistotu, že se bude dělat opravdu pro tu EKONOMIKU, že to ten přínos mít bude. Protože to jsou z hlediska kapitálových investic po obraně 2. největší peníze (pokud nebereme v potaz energetiku, která je často soukromá) a jsou nejvíc vidět. A pokud tam ten ekonomický přínos je, tak se to furt vrací zpátky. Žádá si to odosobnění se těch úřadů od personálu samospráv, což je jediným rizikem.

Mohu rozepsat mnoho států, které mají mnohem snadnější členění legislativy, úřadů i počtu pracovníků v této oblasti. A fungují a dokonce mnohem efektivněji pro stát i pro občany. A stejně tak státy, které vás tromfnou co se byrokracie týče. Možná zase jindy. (ale navzdory i takovému příkladu je tam těch ministerstev méně a tím pádem ačkoliv je tam ta aparatura složitá, tak postačuje 1 ministr na celý záběr)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“