(Ex)Ministr dopravy Karel Havlíček

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
MPMP
Příspěvky: 3306
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od MPMP »

Diaľničiar píše:Tohle co uvádíte a rozepisujete, tak tohle platilo efektivně tak 40 až 20 let zpátky. Pak nastala doba IT, která zásadně usnadňuje tzv. řízení, co vy popisujete.
Dovolím si nesouhlasit. Ano, IT usnadňuje řízení ve smyslu "byrokratických úkonů", tedy podávání žádostí, schvalování, podepisování, přesouvání papírů.
Souhlasím ale s Japajoe, že efektivně lze řídit jen omezený počet přímých podřízených. Jestli je to číslo 5, 10, 15 nebo 30, to nevím. Ale efektivita řízení není jen o tom, že vyřídím ty "papíry", ale že umím rozhodnout ve věcných záležitostech. Ano, ti podřízení mi to musí připravit a mnohdy (u jednodušších případů) i rozhodnou, ale finální rozhodnutí je vždycky "na šéfovi". A ten buď "ví, která bije" a umí rozhodnout, nebo neví a věří slepě svým podřízeným. A zase - buď si ten tým vybudoval sám a ty podřízené zná a ví, co od nich může čekat (takových ale nikdy není dost), nebo je dobře nezná a zákonitě se časem dostane do prů...u, protože bude zodpovídat za nějakou blbost, co ten podřízený vytvořil a pustil do světa. A to podle mě není správný manažer.
Podle mého názoru musí šéf na dané úrovni abstrakce o problému věcně něco vědět. Generální ředitel automobilky nebude jistě odborník na motory, ale ani v době IT mu jistě nezbyde čas, aby k tomu jako "bokovku" řídil ještě ekofarmu. ;)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

efektivně lze řídit jen omezený počet přímých podřízených


Řídit podřízené. To je tedy to co jste považoval jako pointu uvedeného :?:
A to podle mě není správný manažer.
Za manažera mluví výsledky. ;) Ta vsuvka k IT byla spíš směrována na samotnou byrokracii a náplň času. Ovšem u vás může být co chce, protože agenda se fragmentuje, člení a stupňuje a často zbytečně. Takže nelze postřehnout 21. století, že by bylo v něčem lepší proti 20. století, protože se nezměnilo myšlení. Jo, bez toho IT by ale u vás byla ta byrokracie 2,5x taková. Spojovat ale IT a manažera není to, o čem jsem chtěl psát.

Vy nechcete rozumět patrně ani jeden. Rozhodně to co píšete MPMP, tak i tak je. Akorát to nebyla pointa. Možná není v mých silách to správně napsat, proto toho nechám. Možná se k tomu vrátím v jiné formě, abych to vyjádřil jináč. ;)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od bhs »

Ale ono to, co píše MPMP je podle mě v podstatě správně. Za mě bych k tomu doplnil:
- počet přímých podřízených, které lze ještě efektivně řídit, má limitní hodnotu
- tu ale nikdo stanovit nemůže, protože je odvislá od řady faktorů
- za mě v oblasti, o které je řeč je to max 10, extrém do 15
Primárně to závisí na schopnosti daného manažera.
Vedle již dříve uvedených věcí v diskusi považuji za nejdůležitější
- nastavit systém procesů /rozhodování tak aby to řídili a rozhodovali co nejvíc podřízení,
on potom dostává info (dashboardy ! IT:-) o tom jak to běží -a případně může zasáhnout.
Pak se může soustředit na rozhodování klíčových věcí (hlavní akce, koncepce, legislativa)
- asi ještě důležitější je zajistit, aby měl okolo sebe schopné podřízené.
Čím jsou lepší, tím víc na ně může delegovat to, co jsem již uvedl.
Musí si ale dát pozor na to, aby mu někdo nedával manipulativní podklady (a to často hrozí )
Pokud to nepozná, pak skutečně může nastat pr....

To je (praxí ověřená) teorie, vlákno je ale o KH.
A já si myslím, že řadu z nás by zajímalo, jak si tento odstupující ministr v oblasti silnic a dálnic vedl. Co se týká řídících struktur na obou ministerstvech, to by se dohledat dalo,
ale Dialničar řekl to nejpodstatnější - za manažera mluví výsledky !!!
Byl by tedy někdo, kdo má přístup k informacím shrnout, jaké měl zadání ? A proti tomu, co se mu podařilo a kde to naopak nedopadlo ? Jen podstané, klíčové věci ...
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

bhs píše:Byl by tedy někdo, kdo má přístup k informacím shrnout, jaké měl zadání ? A proti tomu, co se mu podařilo a kde to naopak nedopadlo ? Jen podstané, klíčové věci ...
Určitě se najde někdo povolanější. Za mně jenom pár dojmů.
Zadání bylo jasné. Dokončit modernizaci D1 do voleb. Přesvědčit řidiče(voliče), že postavil novou dálnici. Nejde jen o zadání, ale i o podporu. Jako vicepremiér ji měl.
Modernizace je hotova, i když byly slyšet hlasy, že něco chybí. Většina považuje modernizaci za hotovou. Že je to nová dálnice, tomu neuvěřil nikdo. A myslím, že se ani nepodařilo prodat to dokončení před volbami. Našli se rejpalové, kteří s poukazem na vleklost opravy, tuto opravu za úspěch nepovažovali.
Další stopu zanechal Havlíček v elektronických dálničních známkách. Jako většina voličů si už nepamatuji jak se to odehrálo; asi byl trochu zmatek. Havlíček říkal, že měl šibeniční termín; nikdo mu realizaci nevěřil; ale on to zvládl. Já si myslím, že to skutečně tak bylo. Hotová práce se pozná tak, že není vidět. O známkách již nikdo nemluví, to znamená, že to funguje.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od 1975 »

Co se ještě povedlo:
1) Prosazení novely 416.
2) razantní navýšení rozpočtu ŘSD (a SŽ)
3) což vedlo k největší rozestavěnosti za hodně dlouhou dobu
4) pravidelné přidávání do rozpočtu krajů na dvojky
5) získání podpory od premiéra pro MD/ŘSD (nebývalo zvykem)
6) rozjetí oprav mimo modernizaci (D1 u Prahy, D11, D8 atd.) - sice hlavně zásluha ŘSD, ale měli podporu
7) zlepšení stavu mostů ve správě ŘSD (opět ŘSD, ale ..)
8) komunikace ŘSD na sockách - každá správa na Twitteru - myšleno v kontextu komunikace zbytku státní správy. I pořad "Na rovinu" - byť místy trochu PR bizár, tak pravidelné info z resortu

Kde "to mohlo být lepší":
1) začít výkupy na 511, povolit to ŘSD/stát za nimi
2) zbytečné přejmenování ŘSD (začátek)
3) rychlejší řešení rozkladů
4) polknout ego a nezavinit tak "Patrikovu podjatost"


Neutrálně hodnotím:
1) začátek převodu ŘSD na jinou formu
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od kot »

To je hodnocení nezaujaté a reálné ! Úplný souhlas. :P
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

1975 píše:Co se ještě povedlo:
1) Prosazení novely 416.
2) razantní navýšení rozpočtu ŘSD (a SŽ)
3) což vedlo k největší rozestavěnosti za hodně dlouhou dobu
4) pravidelné přidávání do rozpočtu krajů na dvojky
5) získání podpory od premiéra pro MD/ŘSD (nebývalo zvykem)
6) rozjetí oprav mimo modernizaci (D1 u Prahy, D11, D8 atd.) - sice hlavně zásluha ŘSD, ale měli podporu
7) zlepšení stavu mostů ve správě ŘSD (opět ŘSD, ale ..)
8) komunikace ŘSD na sockách - každá správa na Twitteru - myšleno v kontextu komunikace zbytku státní správy. I pořad "Na rovinu" - byť místy trochu PR bizár, tak pravidelné info z resortu
Opravdu hodně bodů, snad až moc. Navýšení rozpočtu (2) je důsledek podpory od premiéra (5). Existuje statistika zlepšení stavu mostů (7)? Transfer peněz do krajů (4) je důsledek o neschopnosti peníze proinvestovat "doma". Chudák Mátl (8) - píše na Twitteru jako divej, ale nakonec je to zásluha Havlíčka...
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od bhs »

Ještě bych k tomu přidal velmi dobré výkony ve sledovaných diskusích, třeba v pořadu OVM byl hodně pod tlakem (měl proti sobě nejen špičky opozice, ale zjevně i moderátora).
Podle mě to ale celkem dobře ustál na rozdíl od svých předchůdců.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Saljack »

theodor less píše:Určitě se najde někdo povolanější. Za mně jenom pár dojmů.
Zadání bylo jasné. Dokončit modernizaci D1 do voleb. Přesvědčit řidiče(voliče), že postavil novou dálnici. Nejde jen o zadání, ale i o podporu. Jako vicepremiér ji měl.
Modernizace je hotova, i když byly slyšet hlasy, že něco chybí. Většina považuje modernizaci za hotovou. Že je to nová dálnice, tomu neuvěřil nikdo. A myslím, že se ani nepodařilo prodat to dokončení před volbami. Našli se rejpalové, kteří s poukazem na vleklost opravy, tuto opravu za úspěch nepovažovali.
Další stopu zanechal Havlíček v elektronických dálničních známkách. Jako většina voličů si už nepamatuji jak se to odehrálo; asi byl trochu zmatek. Havlíček říkal, že měl šibeniční termín; nikdo mu realizaci nevěřil; ale on to zvládl. Já si myslím, že to skutečně tak bylo. Hotová práce se pozná tak, že není vidět. O známkách již nikdo nemluví, to znamená, že to funguje.
Tohle je jako komentář na novinky.cz nebo sem na fórum. Protože tohle jsou jenom PR kecy. Modernizace D1 hotová není a příští rok se začne opravovat most Šmejkalka, který z toho byl vyjmutý aby se to stihlo, takže nesplněno, navíc se to celé opět protáhlo. Kecy, že je to nová dálnice snad nikdo nebral vážně kromě pár bláznů a bylo to spíš pro smích.
Elektronická dálniční známka byla ze začátku docela průser. A spousta lidí si to dobře pomatuje. Tohle bylo totálně nezvládnuté z pohledu managementu, který si to mohl pohlídat a měl trvat na testech, z pohledu IT naprostá fušeřina. Další problém u toho byla kontrola SPZ, když někdo zadal špatnou SPZ tak to nešlo vrátit zpátky. A většina lidí kupuje dálniční známku jednou za rok a to teď bude zase až v únoru, takže možná proto se o tom nyní mlčí uvidíme přelom nového roku až konec února. Takže co se z toho vlastně opravdu povedlo?

Já přidám pohled z druhé strany a to co se opravdu nepovedlo:
1) D0 - vůbec žádný pokrok
2) D3 ve středočeském kraji - vůbec žádný pokrok
3) D52 - vůbec žádný pokrok
4) D3 Bratránci - přes několikanásobné ujištění, že se bude do konce roku jezdit, vůbec žádný pokrok
5) D3 Pohůrka - šaškárna s poklepáním na kamen i když se vědělo, že se tunel bude muset stavět jinak
6) D35 - tam se to trochu hnulo, ale opravdu bych si představoval mnohem rychlejší tempo i vzhledem k situaci modernizace D1
7) Metrostav a MI - zablokovaná výstavba

Co naopak oceňuji:
1) D4 a PPP
2) Radek Mátl na ŘSD a doufám, že tam zůstane dlouho
Naposledy upravil(a) Saljack dne 14.10.2021 15:46:46, celkem upraveno 1 x.
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od kot »

Saljacku, pro jednoho je láhev poloplná, pro jiného poloprázdná. Někdo ocení postupující výstavbu silnic a dálnic včetně rozsáhlé přípravy pro stavby. Jinému se to může zdát málo. Někdo ocení malování cyklostezek na pražské ulice, jiný by raději viděl výstavbu radlické radiály či konečně výkupy zelených pásů. Život je zkrátka pestrý...
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

bhs píše:Ještě bych k tomu přidal velmi dobré výkony ve sledovaných diskusích...
Na špatné zapomeneme a zůstanou jen ty dobré vzpomínky. Jenže co jsou dobré vzpomínky u jednoho, u druhého dobré nejsou. Mě například utkvěla v paměti diskuze Havlíčka s Kalouskem. Kalousek peskoval Havlíčka jak malého kluka, a Havlíček z role peskovaného nebyl schopen vystoupit. Schopnost vysvětlit všechno na světě se Havlíčkovi nedá upřít. Ani buldočí zaťatost. Zaťatý byl i pár desítek minut před koncem voleb, kdy předpokládal, že 101-čková koalice nevydrží...
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od bhs »

Kalousek je ale top a v diskusi zmákne kohokoli, když bude chtít.
Tam ani velmi dobrý výkon nestačí. Já ale nehodnotím KH podle několika diskusí (někdy i ostrých hádek), kde nebyl tím lepším. Debaty (OVM, Události-komentáře, .. ) sleduji dlouhodobě.
A schopnost vysvětlit všechno KH má, to jsi trefil. Dokáže totiž přiznat svoji chybu. Pak to není takový problém.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od 1975 »

theodor less píše:
1975 píše:Co se ještě povedlo:

Opravdu hodně bodů, snad až moc. Navýšení rozpočtu (2) je důsledek podpory od premiéra (5). Existuje statistika zlepšení stavu mostů (7)? Transfer peněz do krajů (4) je důsledek o neschopnosti peníze proinvestovat "doma". Chudák Mátl (8) - píše na Twitteru jako divej, ale nakonec je to zásluha Havlíčka...
2/5 to se nevylučuje, respektive bez aktivity/loajálnosti KH (dosaď si sám) by se nestalo
7 - takhle narychlo jsem našel, že v 2020 zbývalo už "jen" 122 mostů (z 5000 ve správě ŘSD) v kategorii 6 a 4 v kategorii 7.
Přitom na 2020 byla v plánu oprava 100 mostů za 2,6mld. - nejvíc v historii a 2021 tam mělo jít ještě víc.
8) komunikace na twitteru podle mého byla "na doporučení KH a AB", byť se jí Radek Mátl "nebojí" a oceňuju, že i reaguje. Twittery ostatních jsou většinou jen "nástěnky" jednosměrné komunikace.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od 1975 »

Saljack píše:
Respektuju tvůj názor, přidám jen svůj pohled:o)
Já přidám pohled z druhé strany a to co se opravdu nepovedlo:
1) D0 - vůbec žádný pokrok Získalo se územko, byť nepravomocné. Proces je teď mimo MD/ŘSD, nemají šanci ho ovlivnit
2) D3 ve středočeském kraji - vůbec žádný pokrok. Podobně, je to na Plzeňském kraji. Oceňuju, že necouvli z trasy.
3) D52 - vůbec žádný pokrok Opticky ne, ale rozhodnuto, že se začne od začátku a po novu (s využitím nové legislativy
4) D3 Bratránci - přes několikanásobné ujištění, že se bude do konce roku jezdit, vůbec žádný pokrok Visí to na soudech - alibistech na kraji a ˇustavním, který již tři roky nerozhodl. Mimo možnosti MD/ŘSD to ovlivnit
5) D3 Pohůrka - šaškárna s poklepáním na kamen i když se vědělo, že se tunel bude muset stavět jinak tady souhlas, tam to historicky nebylo dobře, ale nyní nasazeno na koleje a nějak jede, ne?
6) D35 - tam se to trochu hnulo, ale opravdu bych si představoval mnohem rychlejší tempo i vzhledem k situaci modernizace D1 Ty procesy ale fakt takto trvají. že nějaký mediální trapák nebo politik vykřikuje, že D35 by stavěl zítra, prostě kecá. RM dosáhl průlomu u Litomyšle.
7) Metrostav a MI - zablokovaná výstavba Aktuálně dnes posun:o) První rozhodnutí UOHS, a RM deklaroval, že ho považují za směrodatné a dokončí výběr na klíčových D3, D7, Jaroměři atd. a pokusí se začít ještě letos, nebo na jaře.

Co naopak oceňuji:
1) D4 a PPP
2) Radek Mátl na ŘSD a doufám, že tam zůstane dlouho
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

1975 píše:... takhle narychlo jsem našel, že v 2020 zbývalo už "jen" 122 mostů (z 5000 ve správě ŘSD) v kategorii 6 a 4 v kategorii 7.
Přitom na 2020 byla v plánu oprava 100 mostů za 2,6mld. - nejvíc v historii a 2021 tam mělo jít ještě víc.
Komunikace na twitteru podle mého byla "na doporučení KH a AB", byť se jí Radek Mátl "nebojí" a oceňuju, že i reaguje.
Diskutovat havlíčkovsky na vláknu "Ministr dopravy Karel Havlíček" je opravdu stylové.
Napřed jsi vyhlásil zlepšení stavu mostů ve správě ŘSD, pak dohledáváš fakta. Najdeš sice stav v roce 2020, ale porovnání s předchozím stavem nikde. Ale pomůžu ti; v rámci modernizace se "pár" havarijních mostů zásluhou Havlíčka ocitlo v první kategorii. Takže hned dva úspěchy. Modernizace a výstavba několika nových mostů.
Dále jsi vyhlásil jako úspěch Havlíčka - twittery Radka Mátla. Tím jsi udělal z ředitele ŘSD pěkného hlupáka. Nakonec dodáš, že na twitterech Radka Mátla má zásluhu i Babiš. Ale i toto tvrzení zrelativizuješ, že je to jen "podle mého".
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od 1975 »

Theo, tvé výpady tady jsou čím dál slabší a trapnější. Když se ti nelíbí fakta, tak dej ta, co dokazují opak. Posun v kategoriích mostů (všech ŘSD, ne jen na D1) je objektivní fakt - vzhledem k vyšším investicím do nich by bylo smutné, kdyby tomu tak nebylo. Dal jsem jen rychlý stav z 2020, které je na webu ŘSD. Letos ho ještě nevydali. Můžeš si na ŘSD napsat.
Twittery - já u těch porad MD/ŘSD osobně nebyl, takže si nebudu hrát ne ředitele zeměkoule jako ty, který všechno ví, všechno zná. Mám to neofiko, proto píšu "podle mého". A podle mých zkušeností to tak bývá. Karel s tím přišel, a Radek Mátl, narozdíl od jiných "státních", s tím neměl a nemá problém a vnímá to jako užitečný kanál, jak informovat.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Majkii »

1975: A nebudeš Havlíčka/Babiše kritizovat za to, že D11+D35 nezařídili do voleb, jak jsi tu mnohokráte predikoval?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od 1975 »

Klidně, nicméně nevím přesně, co myslíš...
1) D11 - myslíš otevření 1106/1107? Jo, tam jsem věřil, že ty dva měsíce se stáhnout dají a že na to budou víc tlačit... ale asi si řekli, že D1 je důležitější, nebo ty firmy chtěly víc peněz, nevím.
Na druhou stranu, co jsou dva měsíce oproti věčnosti:o) A podařilo se prokopnout ten kruháč na konci.
2) D35 - opět, myslíš zprovoznění? Tam jsem myslím ani já netvrdil, že letos bude. Ale OK, to zpoždění tam je minus. Pokud jde o o další úseky, klíčové je podle mého to prolomení patu u Litomyšle, a dotažení (tuším už všech?) ÚR..ty další fáze holt jdou svým, pomalým tempem.

Na druhou stranu, kdybys byl RM, tlačl bys je víc, když nevíš, jaký budget ti skutečně dají? Pak uzavřeš smlouvy, nebudeš moct začít, budeš platit penále... není to lehký tím prokormidlovat:o)

Nicméně, suma sumárum - rozhodně Karla/Andreje za vše nechválím, jen se vždy snažím držet faktů, ne jen emocí:o)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

1975 píše:Na druhou stranu, kdybys byl RM, tlačil bys je víc, když nevíš, jaký budget ti skutečně dají? Pak uzavřeš smlouvy, nebudeš moct začít, budeš platit penále... není to lehký tím prokormidlovat...
Jako, že by Stanjura výhradně na D11 a D35 nedal peníze? Jako, že chce do Prahy jezdit přes Suchý vrch?
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Majkii »

1975 píše:Klidně, nicméně nevím přesně, co myslíš...
Třeba tohle, tohle nebo tohle. Smajlíky neberu jako polehčující okolnost, máš je v skoro každém příspěvku.
1975 píše:Ale OK, to zpoždění tam je minus.
Jaké zpoždění? Smluvní termín je pořád leden 22.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Saljack »

1975 píše:
Saljack píše:
Respektuju tvůj názor, přidám jen svůj pohled:o)
Já přidám pohled z druhé strany a to co se opravdu nepovedlo:
1) D0 - vůbec žádný pokrok Získalo se územko, byť nepravomocné. Proces je teď mimo MD/ŘSD, nemají šanci ho ovlivnit
2) D3 ve středočeském kraji - vůbec žádný pokrok. Podobně, je to na Plzeňském kraji. Oceňuju, že necouvli z trasy.
3) D52 - vůbec žádný pokrok Opticky ne, ale rozhodnuto, že se začne od začátku a po novu (s využitím nové legislativy
4) D3 Bratránci - přes několikanásobné ujištění, že se bude do konce roku jezdit, vůbec žádný pokrok Visí to na soudech - alibistech na kraji a ˇustavním, který již tři roky nerozhodl. Mimo možnosti MD/ŘSD to ovlivnit
5) D3 Pohůrka - šaškárna s poklepáním na kamen i když se vědělo, že se tunel bude muset stavět jinak tady souhlas, tam to historicky nebylo dobře, ale nyní nasazeno na koleje a nějak jede, ne?
6) D35 - tam se to trochu hnulo, ale opravdu bych si představoval mnohem rychlejší tempo i vzhledem k situaci modernizace D1 Ty procesy ale fakt takto trvají. že nějaký mediální trapák nebo politik vykřikuje, že D35 by stavěl zítra, prostě kecá. RM dosáhl průlomu u Litomyšle.
7) Metrostav a MI - zablokovaná výstavba Aktuálně dnes posun:o) První rozhodnutí UOHS, a RM deklaroval, že ho považují za směrodatné a dokončí výběr na klíčových D3, D7, Jaroměři atd. a pokusí se začít ještě letos, nebo na jaře.
1) Psal jsem D0 ne jenom o 511. Ani tam se to moc neposunulo bez pravomocného ÚR to prostě neberu jako posun, JK to může klidně zase vrátit zpět. Za mě je tohle strašně málo, na to že to je možná nejvýznamnější úsek na českých dálnicích. Výkupy pozemků taky nedotáhnul do konce. A to, že nejsou připravená (EIA, ÚR, SP atp.) u 518, 519 a 520 je rozhodně problém. Bohužel tady nevidím ani moc snahu to dotáhnout a tlak z MD.

2) Ale tam ten pokrok prostě není je to zaseknuté. ANO mělo MD 8let a nejdéle sloužícího ministra dopravy Ťoka a posun je tam prostě nula. Klidně to teď může jakákoliv vláda respektive ministr dopravy shodit ze stolu.

3) Takže jsme úplně na začátku, takže žádný pokrok, ale krok zpět. Netvrdím, že to je nemusí být špatné rozhodnutí ale posun zde opravdu nevidím, protože stavbě jsme pořád stejně hodně daleko.

4) No ono to taky pěknou dobu vyselo na MD a čekalo se na rozklad. Co mi ale vadí na tom nejvíc jsou ty kecy co posloucháme snad víc už něž 5let, že letos to určitě bude.

5) Jo takže se staví již dva roky a dokončení jsme dál než na začátku :D . Tak to je mega úspěch. Navíc tenhle úsek vypadá, jako kdyby se tam začalo včera stavět a to pro mě problém je. V porovnání s tím druhým úsekem, který měl taky problémy se svahem.

6) Hmm, ale tady jde o to, že ty procesy se úž dávno mohli změnit.

7) To bude další průser, protože ÚHOS, jasně řekl, že rozhodnutí nelze paušálně použít na všechny ostatní výběrová řízení.

Jasně všechno není vina jenom KH ale spíš obecně ministrů dopravy pod ANO. Co ale mi přijde, že KH na MD neměl vůbec čas a že to všechno vlastně jelo samospádem. Za mě je naprosto neuvěřitelné, že si vůbec někdo myslí, že může řídit tak velká ministerstva jako dopravu a průmysl. Takže problém, je/byl, že ANO nikoho kompetentního pro řízení MD prostě nemá a než tam dávat lidi jako Vojtěch nebo Kremlík, tak to hodili na KH. Který ale kdyby měl dost rozumu, tak řekl sorry jako, ale to už je moc. Představuju si, že to na MD v některých chvílích vypadalo jako v seriálu Jistě pane ministře (hlavně v době kdy se KH bil za to aby Čína a Rusko mohlo dostavět Dukovany).
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

Saljack píše:Jasně všechno není vina jenom KH ale spíš obecně ministrů dopravy pod ANO. Co ale mi přijde, že KH na MD neměl vůbec čas a že to všechno vlastně jelo samospádem. Za mě je naprosto neuvěřitelné, že si vůbec někdo myslí, že může řídit tak velká ministerstva jako dopravu a průmysl. Takže problém, je/byl, že ANO nikoho kompetentního pro řízení MD prostě nemá a než tam dávat lidi jako Vojtěch nebo Kremlík, tak to hodili na KH. Který ale kdyby měl dost rozumu, tak řekl sorry jako, ale to už je moc. Představuju si, že to na MD v některých chvílích vypadalo jako v seriálu Jistě pane ministře (hlavně v době kdy se KH bil za to aby Čína a Rusko mohlo dostavět Dukovany).
Sice to není úspěch na MD, ale přece; domluvit s Bohemia Energy krach až po volbách je majstrštyk.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

theodor less píše:Sice to není úspěch na MD, ale přece; domluvit s Bohemia Energy krach až po volbách je majstrštyk.
Ale že p. Babiš uveden v jakýchsi Papers je co? :D Na Slovensku padl Slovak Energy. A jinde padají další. To je jen stejná shoda náhod, že u vás je zrovna po volbách. ;) Nebýt letos u vás volby vůbec, tak BE krachují dřív? Ne. Protože to je o tom plynu který mají nakoupen a další již nelze pro ty 5 krát větší ceny. A je po "alternativních dodavatelích". Ale zase, kdo ušetřil na tomhle, hold nyní si připlatí. ;) Rozhodně to nemusí všechno sanovat stát.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Již nelze upravit, ale tady jednoho experta z článku k 1.10. nalezneme:

https://forbes.cz/konci-dalsi-obchodnik ... neho-trhu/

„Bohemia Energy se dle mého názoru bez problémů udrží, pokud využije část zisků z minulých let. Dále určitě zůstane dodavatel ze skupiny EPH a z jiného soudku Nano Energies, protože nakupují elektřinu u výrobců,“ míní Palaščák.

Tak tato predikce mu nevyšla. Tak patrně BE již nemá ty zisky z let minulých. Nebo je nehodlala do tohohle udržení vrážet. Proč taky? Když mám nějaké peníze za sta tisíce zákazníku a nevidím to růžově a do dalšího roku budu v nevýhodě, protože té komodity není a já jí nijak nemám, tak to zabalím.

Snad to ale neznačí, že se podílel tímto názorem na výsledku voleb.
theodor less píše:Sice to není úspěch na MD, ale přece; domluvit s Bohemia Energy krach až po volbách je majstrštyk.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Já KH nemůžu (nemohu, co je lepší, když tak SZ), ale ano tohle je shrnuto zjevně nezaujato: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 36#p242636 . Ačkoliv jak to tak čtu, tak je to "jen" o výkladu.

pokročím v dopsání: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 75#p242575 mé původní, i když 2- krát vytržené jiné podstaty. :lol:

Pak jsou státy, které si hrají na federaci v Evropě, Asii, tam nemají na to peníze, protože nejdřív vznikla prakticky federace a ne nejdřív ty státy co se spojí postupně dohromady, což je zásadní rozdíl ve vzniku a do dalšího fungování, protože jednotlivě nikdo neschválí, aby celková agenda byla drahá a vzala většinu hlavních pravomocí, ani ta ekonomika ty peníze negeneruje, ale mají federálního ministra železnic, státní ministry železnic, železniční úřady, ovšem investice na tratě se nerealizují, protože na to nejsou peníze. Nebo se realizují, ale zcela mimo těchto institucí, výhradně na politický rozkaz a formou PPP, ale neupraví se stanice, protože ty jsou v rukách těch institucí, protože tam je možný byznys kolem prodeje všeho tovaru pro ty lidi atp. Ale je tam i federální ministr silnic a dálnic, státní ministři pro silnice a dálnice a městské komise pro silniční dopravu a silnice, ale ty silnice se tam nestaví. Je tam 10x větší administrace, než je potřebná, ale ani se neví kde je jaký most nebo značka. Ale každý si hraje na důležitýho a nemůžete to tam zrušit, nejde to, vždyť odjakživa to město zajišťuje bus linky, taxíky, agendu kolem semaforů. Místní stát si potrpí na doklady a federální instituce sní o miliardových projektech - rozvojové banky apelují na upgrade zemědělských silnic a stát sní o megaprojektech, na které ale nemá ekonomiku a ta začíná odspodu. A dokola dokolečka a jediný co tam je, tak jsou ty úředníci a přemrštělá administrativa bez jakýhokoliv projektu v praxi. A existuje to tak od vzniku, jen kde tu se formuje část jakéhosi koridoru i to s vypětím všemožných půjček.

Proto bohužel, ale klidně může 1 člověk pokud na to má vlohy, předpoklady a politické krytí vést víc jak 1 ministerstvo, v takové zemi ale ne, to je jasný, že nemůže vést něco co je tak bohatě rozvětveno. Taky jak se říká ubrat 10%, ale neuberu z platů ani z investic. Uberu z administrativy. Dá se ubrat. Takové ty všeobecní hlášky, že farmáři mají málo peněz: jo, ale že sekce na ministerstvu je identická se sekcí platební agentury a nemusí to tak být, to již neřekne nikdo. Že věda je důležitá, to rozhodně je, ale hlavní akademie nemusí mít dalších cca. 60 ústavů ještě i dějiny hudby nebo výzkum historie Egyptu atp. Na to nemusí být extra budovy, ředitel, kanceláře, to doopravdy ne. A takových institucí je v mnoha státech včetně V4 zbytečných. To je jako S.H. ten vědec, který popisuje částice, které nevidíme, které můžeme v ně věřit nebo ne, kdo nevěří je pomalu za blázna, ale klidně budu takový blázen, ale kam to došlo, až tam, že to podzemní zařízení v USA bylo nahrazeno v Evropě, ale dotují to fanoušci a fanatici. Stejně tak může fanatik sepisovat dějiny hudby, ale určitě se to nemá co sepisovat ze státních prostředků. A my najednou dospějeme k tomu, že ta státní agenda je menší, její rozsah je méně členitý, najednou vidíme, že výstavbu lze spojit s dopravou i místním rozvojem, že to bude jeden stavební zákon, ať jede pod jedním hlavním ministerstvem, ať se klidně vyřeší územní správa, ale bude mít svého pána a že lze i hospodářství vnímat jako ekonomiku, jako státní majetek jako finance. V dobách nouze, v politických krizích lze klidně aby jeden ekonom. ministr vedl dočasně i jinou oblast, a nic jiného se nestalo ani u KH. U mě tím krokem označení, že modernizace D1 je nová výstavba, protože to byla nová vrstva atp. tak tím u mě klesl hodně hluboko, ale v jiných věcech zase stoupl a i kdyby to tak bylo, tak z těch 3 základních slibů tam pak chybí ten rozsah modernizvaných km dálnic, D1 není jediná která to potřebuje, ale to je vedlejší, to vedení obou rezortů zvládal, jsou lidi, kteří by dokázali i za ten čas necelý 1 rok neudělat vůbec nic jenom aby se něco nepokazilo, ale tím by se pokazilo hodně, protože i nic nedělání značí poškozování.

A to existují i státy, SR nevyjímaje, které mají za miliardu korun audity náplně činností a které doporučují snížit konkrétní oddělení, zrušit je, přeskupit, celkově snížit administraci od okresů po ministerstvo o 16% a ono se nic z toho neudělá. :D Když ale někde sedí 2000 lidí zbytečně, tak za 10 let je to jen na mzdách jako kdyby 30 km nových dálnic. Ale to jen přímo, nepřímo je to ještě víc, protože ti lidi pokud pracují v soukromé sféře, tak ještě platí daně a přinášejí do systému pojištění další zdroje. Myslíte si, že je to jako normální, že státy, které mají prakticky funkční energetiku, průmysl, solidní bydlení atd. atd. atd. že neumí z toho co se vyprodukuje a zaplatí na daních nalézt peníze ani na údržbu toho všeho + 10% na nový rozvoj, když je permanentní schodek, který rozhodně převyšuje sumu investicí v tom roce? A vaše země jde v závěsu toho co jsem napsal, může si dovolit o celé řady lidí navíc ani ne tak v celém tomto molochu. To jsou ročně 3 km dálnice, je to málo? Je to 10% navíc. Pokud uberete těch lidí víc, tak bude celkově snadnější řízení, efektivita jinde, a můžete přidat železnici, doktorům, učitelům atd. Jde opravdu o to, že hodně z té agendy kterou dělají lidi ručně a osobně může dělat automaticky stroj, stroj rozešle i obálky, resp. stát nutí lidi k e- fungování. Vy všechno potvrzujete aplikacemi, ty méně zdatné obíhají lidi osobně. A to je ten rozestup existence, kde co jak již může fungovat a kde nefunguje ani v základu dodnes. Ovšem o ekonomice a´la Singapur každý samozřejmě sní.

Vemte si vyspělé Nizozemsko, jak oni řídí dopravní infrastrukturu a jak řídí dopravu vůči lidem. Ale to není jenom doprava. Proč mají ty peníze? Taky by se dalo tam zesilnit státní aparát o 200%. A vymýšlet další složitější systém spolupráce mezi státem a obcema. A občan a firmy ať se přizpůsobují, protože jináč to nejde. Irsko nebo Dánsko jsou menší státy, ale ten stupeň řízení státní administrace je daleko lepší, rychlejší, efektivnější a účinnější. Proč Irsko nebo Pobaltí nebo Maďarsko dovede sjednotit ty infrastruktury v té dopravě do 1 organizace? To je snížení nákladů na chod o 25-40% a mnohem větší efektivita těch projektů. Nový Zéland dtto a nemají to tam snadné, furt se to tam otřásá, dělá škody. Myslíte, že oni ty ekonomiky mají na čem založený? Ono nejde donekonečna řešit "ty slabší, ty extrémy co když to padne co když to ti starší nezvládnou ovládat", to jsou jenom výmluvy pro to, aby to i nadále mohlo pokračovat jak doposud. Peníze se neberou z toho že "my ušetříme na tom co se neplatí na daních", to se tady říká v tomto prostoru to poslouchám 30 let. Ale tady je hodně lidí co došlo do soukromého sektoru a naopak na důchod odešlo ještě do úřadů a říkají jak to je; ta práce, kterou ten člověk udělá pro úřad na schůzi zadanou má za 20% čas, ale musí ho natáhnout ten úkol, protože to má ne na 1 ale na 5 dnů. A tohle v převážné míře platí v širším regionu. Pak když se stupňuje administrativa zadávaná z Bruselu, tak se to nestačí plnit, vznikají nové a nové instituce. Ale tohle není cesta ... Trochu praxe:

Polsko staví - psal jsem když rozjelo výstavbu, že jí rozjíždí díky kvalitně snížené legislativě. Do 1 roku mají výsledek tendru. Usnadněná příprava, ale mají i oni samosprávy. Jo, roviny, nížiny, menší zastavanost (všeobecně), ale ty rozměry státu a ten výchozí bod byl kde? To Maďarsko má již 75% délku rakouské dálniční sítě. Rakousko opravdu moc již nestaví, ale mají 2x toho co ČR. Čech shlédne že Asfinag dluží 12 mld. € a to by bylo dálnic v ČR, ale mohlo být, proč není? Že mají 2 mld. € na mýtném, mají no. On ten tranzit nejede jen přes SK D2, CZ D1 a dál, ale občas i přes to drahé A, kde jsou to samá omezení, kontroly na váhách atd., hodně dělá i jejich vlastní ekonomika. Ale ty mosty jim taky stárnou ...

Německo, váš další soused, co provedl? Sebral nižším regionům dálnice, sebral je dosavadním 2 institucím, zavedl novou instituci, přeskupil síly a založil jednu dálniční firmu. A z 90% kapitálových výdajů do roku 2030 se zaměří na nové mosty namísto dosavadních starých a modernizace. Tedy rozšíření, opravy vozovek. Jen kde tu se postaví ještě pár úseků. A stačí, protože jejich politika. Ale ta zaměstnanost tam, ta až sice přehnaná "technicita", taky to nemají růžové, ale ta ekonomika tu dopravu živí a i naopak, proto ty práce jedou i po nocích a s jiným počtem ks techniky. Já doteď nerozumím některým lokalitám v ČR, kde na to není hospodářská opodstatněnost, ani intenzity, ale plány sítě jsou tam enormní proti tomu co je v jiných průmyslných lokalitách v EU je to síla. Ale taky jsou to zas jenom plány a to důležité, to utíká.

Francie, 2. velmoc v EU, proto o ní píšu, co udělala s dálnicemi? Rozhodla se, že nebude do nich vrážet vlastní peníze. A kdo chce, ať si tam jede a platí mýto. A za horizontem nejlepších let ty dálnice dostane stát. Ale ten byrokratický aparát, tak na ten nemáte ani vy. :D Francii osobně považuji za nejvíc byrokratizovanej stát v prostoru EU. Ale taky tak na tom je, protože: Francie vychází z mnoha zákonů a tam je zákon posvátná záležitost: takže stát platí člověku za starost o historický domek, stát platí regionům, regiony platí lidem atd., ale že během 50 let peníze dojdou tak to nevadí, tak bude na dluh, ale ty platby budou. Takže vy jedete po hezké udržované silnici, vidíte hezké udržované domečky se zahradama, ale všichni mají dluhy ... kdysi Francie dluhy měla, ale vedla velké války. Na dálnice nezbylo, dálnice Francie považuje za luxus, proto se historicky domluvilo, ať se to řeší kapitálem. Teď se ukazuje, že to lze dělat, takže politici teď říkají, že ty dálnice vydělávají až moc. Opomínají se zájmy lidí a firem, vždyť je nikdo nenutí jezdit za € dálnice. Tento model zřejmě umírá, sílí hlasy proti výstavbě, sílí hlasy proti tomu, že to nevlastní stát, ale ten stát na to peníze nesebere. Dle toho modelu to stát převezme, ale bude nabízet zdarma, takže se ještě zvedne ten dluh. Ale o tom je ten franc. model mozku politika tam, "všechno je pro lidi". Všude je to jiný. Ovšem ministerstva? Méně než 20 nemýlim li se, ano poloviční prezidentská země. Ale takovej Tunis to stejné, velikost na obyvatele jako ČR, ekonomika kdepak, ale na region dost, ale ministerstev je víc než 20. Na co? Jo a pak schází peníze.

Španělsko má největší síť dálnic v EU a největší zkapacitněnou síť v EU. Nejvíce VRT v EU. Atd. Ale ta administrativa státu na počet zaměstnanců patří k nejnižším. Hodně se nechalo na regionech, taky regiony staví dálnice i mají dluhy, ale regiony taky nutí obyvatelstvo aby vše k dopravě řešilo v e- formě. Je digitalizace, ať ta infrastruktura a to jsou další velké firmy ať mají peníze. Stát sám na sobě šetří. Španělsko je státem, který je závislým na státních investicích a logicky nejvíce jde do stavebnictví. Takových států je víc, tato politika se udrží a v tomto případě oni čerpají EU peníze jak jen to jde, ale vydrží dekády, ale ne na věky. Navíc vyvstane otázka z čeho to opravit. A nemůže být všude mýto, to budou dálnice duchů a drahé služby v zemi atd. Začarovaný kruh, ale administrativně mají obrovskou síť s minimální schémou ve fungování. Cca. 20 ministerstev, pro tu zemi. To hlavní v našem případě je Ministry of Transport, Mobility and Urban Agenda a na letošní rok s rozpočtem přes 13 mld. €. Víte jakým vývojem si to tam prošlo? Od institucí jako veřejné práce to je dnes veškerá doprava, dopravní infrastruktura, mobilita a s tím spojeno vše z Bruselu v tomto ohledu, ale taky renovace historických památek. Španělsko má 3. nejvyšší počet památek v UNESCO zapsaných resp. tradic atd. A ta agenda kdysi patřila do kultury, dnes do stavebnictví, měst a tohoto portfolia.

Rozhodně nejlépe fungují státy, které umí ve svém vedení rychle, pružně a efektivně zadávat práci, týmy, které na ní pracují jsou motivovány k výsledkům a tak se zrodí hodně dobrých programů rozvoje, plánů do realizace a drží se cenové hladiny. K tomu je za potřebí pokud to již jináč nejde, tak založit novou organizaci, s novým schématem a dosavadní zrušit, než je donekonečna vylepšovat. Ten návrh pokud mám dobrý zdroj pro info máte i vy, sloučení silnic a železnic do bloku, potažmo s další infr. a vedle toho ponechat plánování, mapy a vize, modely. K tomu ponechat a lépe propojit zadání které úlohy a jak mají vykonávat regiony, ovšem provedení se nechává na nich. Jenomže tohle si žádá doopravdy promyšlený plán, odhodlanost v tom, že to bude mít i svá negativa (pochopitelně snížení rozsahu lidí) a tudíž z "protistrany" všichni kdo budou proti, tak zapojí všechno. Ale pokud je politická síla, tak lze zapojit co kdo chce, má smůlu. Přesně takhle drasticky se to ale v těch státech, které budují, provedlo. Pak lze stavět desítky a desítky km silnic, obchvatů, modernizovat tratě atd. To schéma zaměstnanosti od Irska přes severské státy (i to NV které bere projekty od SV v Norsku), Pobaltí po to Maďarsko je takové, že tam jsou 3/4 nových lidí, mladších mozků, vydělávají víc než jejich předchůdci, ale taky jsou ty výsledky vidět. A to jen co se Evropy týče.

Nechci zacházet do Latinské Ameriky, protože tam často je silniční úřad, který má ředitele s pár set lidmi, ale pracují pro ně nadnárodní poradenské firmy a takhle vznikají 10x nákladnější na přípravu projekty, které ale zase získají díky této práci finanční úvěry a tedy realizaci. Je jen málo výjimek jako třeba Kolumbie, která provedla taky velkou změnu ve vedení úřadů pro výstavbu. A to nejen silnic.

Jasný je, že když někdo nemá mozky, nemá tu univerzitu, nemá ty lidi, tak může udělat i 5 reforem za 10 let a nic se nezmění. Ten Bangladéš má instituci pro zemědělské silnice, pro mosty, pro hlavní silnice, dálnice ... a co z toho je? Ale je to tím, že jsou tam, kde Evropa v roce 1950 co se veřejné výstavby týče. Všechno se jim zdá "složité", protože ta zaostalost tam je.

Je velmi špatné, když v této době v tomto roce, éra že tady není problém s technickou, telekom. infrastrukturou ani se vzděláním funguje pořád mnoho věcí jako v dobách před tímto. (Protože je to já nevím, snad pohodlnější) Zajímavé je, že soukromé společnosti mají jiné schéma fungování i v ČR, protože když by to fungovalo jak na úřadech tak zkrachují nebo nebudou vánoční premie, dle provozu. Ten státní moloch není vůbec nijak motivován k lepšímu hospodaření. Proto ta zaostalost, proto přezaměstnanost a proto je složitější aby 1 člověk manažoval tolik lidí a oddělení, to je pravda, ale není pravda, že to je potřeba, protože není, to si váš stát dělá sám.

Irsko tu změnu zavedlo v roce 2015. A benefity tam jsou jak ve větší firmě.
Norsko ve stejném roce Nye Veier. Výhradně pro zrychlení realizace sil. zkapacitněné sítě. S reálnám datem o něco opožděným, protože se formovala náplň a lidi. Jo, Norsko si to mohlo takhle dovolit, ale i to je cesta. Nebyla tam zpokojenost s dosavadním postupem pro ty projekty.
To jsou bohatší státy, že by se nedalo u nich živit víc lidí a na všechno čekat, ale právě proto, že jsou bohaté, tak chtějí výsledky.

Maďarsko není zas tak bohaté a zvládlo to před poslední krizí v dobrých časech 2007/2008. A dnes tam nemají jen dálnice a železnice, ale bike infr.
Nový Zél. v roce 2008 založil novou dopravní agenturu NZTA. Oni zas spojují dopravu s infrastrukturou.

Nebudu to dál rozepisovat. Pokud kdo vytrhne něco z kontextu, nebudu na to již dál reagovat, já myslím, že kdo chce, tak porozuměl tomu, co jsem myslel ze začátku toho co jsem psal. :)

(teď takovou změnu nelze čekat; při tak moc stranách s rozdílným programem ve složité době, při již tak složité legislativě ve státě bych nerušil již to co jakž takž je nastartováno projektama a smířil se s tím jak to nyní je; to je to co já nazývám tím, že "čas byl a bylo ho hodně, dnes ho již není - bude, po 2030, kdy zanikne většina dotací pro většinu náplně činností, pak by již doopravdy ta agenda nižší být mohla, protože bude bez přínosů o statistice)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“