(Ex)Ministr dopravy Karel Havlíček

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od krtek700 »

Jen tak poznámka, Slovak energy je dcera BE ne? To není moc náhoda. Theo se prostě nesmí brát moc vážně, vypadá to, že na něj funguje okřiknutí a pak chvíli nepíše blbosti.

Majkii: To úplně nechápu. Jak by mohl kritizovat ministra, když si tuhle predikci vymyslel sám 1975? Kritiku si za špatný odhad zaslouží 1975 + za zbytečné příspěvky :-), ale nějakou souvislost s hodnocením ministra tam hledám fakt těžko.

Saljack: Naopak ministerstvo dopravy v dobré kondici podle mě už není nic moc velkého. Prakticky všechno pod MD má vlastní organizaci, interakci s občany také není tolik, dotace úplně neposkytují, synergií s průmyslem je tam dost a s nástupem elektroaut to bude ještě užší. Upřímně jsem si nevšiml, že by to extra nestíhal. Co přesně ti přišlo, že nestíhal? Opakuješ tady dokola ty Dukovany, což snad nemyslíš úplně vážně.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

Diaľničiar píše:Nebýt letos u vás volby vůbec, tak Bohemia Energy krachují dřív? Ne. Protože to je o tom plynu který mají nakoupen a další již nelze pro ty 5 krát větší ceny.
Pár tisíc hlasů rozhodlo volby. Ostatně o těch pár tisíc hlasů jde v každých volbách. Hledá se každá možnost a příležitost těch pár tisíc voličů najít a současně jiné neztratit nějakým výrokem či událostí. Pokud ministr o možném krachu firmy neví, je nekompetentní. Pokud si nedovede představit, co se děje v hlavách milionu zákazníků, kteří přišli o dodavatele energie, je sociálně necitlivý ignorant. Pokud se nepokusí krach firmy posunout o několik dní, není politik.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Proti tomu co jste napsal nelze nic namítat. Akorát, že to je zcela mimo obsah příspěvku jako celku. Jako skoro vždy pane theo. Hezký den (ať je to bez toho emotikonu).

krtek700: ano, ta malá neskromná poznámka mi unikla, děkuju za doplnění.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od 1975 »

Majkii píše:
1975 píše:Klidně, nicméně nevím přesně, co myslíš...
Třeba tohle, tohle nebo tohle. Smajlíky neberu jako polehčující okolnost, máš je v skoro každém příspěvku.
1975 píše:Ale OK, to zpoždění tam je minus.
Hele Majkii, že ty si taky myslíš, že jsem jen online alter ego Radka Mátla?:o) (Pozor, smajlík, jsem holt veselá kopa).

Ano, věřil jsem a odhadoval, že D11 dokončí o dva měsíce dřív než dokončí. Sypu si hlavu popelem a odcházím do hlubokých lesů zpytovat svědomí.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od kot »

Hlavně se vrať z těch lesů do 17.12.2021, ať neprošvihneš zprovoznění dvou úseků D11. :lol:
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od krtek700 »

kote, Odchod do hlubokých lesů mám spojený se zvířaty a ty takhle většinou odcházejí zemřít, tak jestli to myslel takhle, tak to prošvihne. :(

Když už tady budeme pokračovat v tak hloupé debatě theo, máš správně sociologicky ověřeno, že by to byl krach v neprospěch vládních stran? Já bych naopak řekl, že to má potenciál většího přínosu pro vládní strany než pro opozici. Vláda může zákazníky uklidnit, slíbit jim dobrý cenový přístup ČEZ, nějakou podporu atd. Naopak z krachu ji těžko někdo obviní, pokud teda někoho nenapadne podobná ptákovina jako Babišova drahota. Navíc v takové situaci lidé spíš začnou koukat na levicovější subjekty než na pravicové.
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Saljack »

krtek700 píše:Saljack: Naopak ministerstvo dopravy v dobré kondici podle mě už není nic moc velkého. Prakticky všechno pod MD má vlastní organizaci, interakci s občany také není tolik, dotace úplně neposkytují, synergií s průmyslem je tam dost a s nástupem elektroaut to bude ještě užší. Upřímně jsem si nevšiml, že by to extra nestíhal. Co přesně ti přišlo, že nestíhal? Opakuješ tady dokola ty Dukovany, což snad nemyslíš úplně vážně.
Ty Dukovany myslím smrtelně vážně, protože to je právě jasná ukázka proč nemá být stejný ministr pro dopravu a průmysl. Protože v takových chvílích se prostě tomu druhému ministerstvu prostě nemůže věnovat. Nyní by měl KH řešit drahé energie a při tom nemůže mít čas na dopravu a pokud ano tak ani jedno nedělá tak, jak by měl. MD je velmi o politických rozhodnutích, co se bude stavět, kam peníze půjdou atp. Ministr dopravy je jedna z nejvíce politických funkcí. To, že spousta agendy je v organizacích není zas takový rozdíl mezi tím, že jsou na ministerstvech různé "sekce". O spojení MD a MP se můžeme bavit až v ČR budeme mít dokončenou základní dálniční síť, do té doby je to podle mě naprosto mimo.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Saljack píše:O spojení MD a MP se můžeme bavit až v ČR budeme mít dokončenou základní dálniční síť, do té doby je to podle mě naprosto mimo.
A nemáte :?: Základní síť, máte spojené 2 největší města hlavní a největší s 2. největším. K tomu část krajských měst, což samo o sobě postačuje. V napojení na sousední země taky většinově prakticky hotovo. Těch pár chybějících km není nic co je nějaká zásadní překážka. Jediné, co schází je alespoň 1 okruh v dálničním parametru kolem hl. města, nejlépe i kolem toho 2. největšího, to je už dnes pomalu norma. Takže nemáte? Ale uvedl jsem to proto, aby se to ujasnilo, kdo co vnímá "za hotové". Kostra rozhodně stojí.

A tedy jako kdyby jen samotná dálniční síť byla tím rozhodujícím prvkem? V obou ministerstvech nic není jen jaderná energetika a dálniční síť? To je hezké, že to lze i takto vnímat. To se vám nevysmívám, jen prvně něco takové čtu. Je to minimálně zajímavý argument ačkoliv nevím čím je tohle smýšlení dál argumentačně podloženo, že by tomu tak mělo být, co se týče zrovna těchto dvou parametrů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Saljack »

Diaľničiar píše:
Saljack píše:O spojení MD a MP se můžeme bavit až v ČR budeme mít dokončenou základní dálniční síť, do té doby je to podle mě naprosto mimo.
A nemáte :?: Základní síť, máte spojené 2 největší města hlavní a největší s 2. největším. K tomu část krajských měst, což samo o sobě postačuje. V napojení na sousední země taky většinově prakticky hotovo. Těch pár chybějících km není nic co je nějaká zásadní překážka. Jediné, co schází je alespoň 1 okruh v dálničním parametru kolem hl. města, nejlépe i kolem toho 2. největšího, to je už dnes pomalu norma. Takže nemáte? Ale uvedl jsem to proto, aby se to ujasnilo, kdo co vnímá "za hotové". Kostra rozhodně stojí.

A tedy jako kdyby jen samotná dálniční síť byla tím rozhodujícím prvkem? V obou ministerstvech nic není jen jaderná energetika a dálniční síť? To je hezké, že to lze i takto vnímat. To se vám nevysmívám, jen prvně něco takové čtu. Je to minimálně zajímavý argument ačkoliv nevím čím je tohle smýšlení dál argumentačně podloženo, že by tomu tak mělo být, co se týče zrovna těchto dvou parametrů.
Napojení na sousední země rozhodně hotovo není a v blízké době a i nebude spojí s Rakouskem tj. D3 a D52 neexistuje vůbec. Vždyť ani D1 není stále hotová. D11 a D35 jsou ještě taky daleko v nedohlednu a o D0 ani nemluvě. Takže se nenechte vysmát, ale tvrdit, že máme hotovou základní dálniční síť bych přirovnal k nesmyslu, že modernizace D1 je vlastně nová dálnice. Ještě bych dodal k MD i výrazně vylepšení železnice s VRT. MP rozhodně není jen jaderná energetika ani jsem to nikde netvrdil a obsahuje toho opravdu hodně a proto nevidím jediný důvod proč by se tam měla přidávat ještě doprava.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Já se klidně nechám vysmát. Jenom proto, že kdy taky až Rakousko dobudovalo spojení k vám a vy ho tam prakticky máte ;) (a Rakousko rozhodně kostru mělo a teď co?) a jenom proto, že lpíte na tahu jako celku se klidně vysmát nechám. Ačkoliv vám váš názor brát rozhodně nebudu. Na tom, že kostru vy máte se nic tím co jste uvedl nezměnilo. Na tom, že to není ještě síť jak by měla být ale taky ne. K tomu ještě několik set km schází bez ohledu na vaše celkové celostátní plány, které se pokud se kdy dokončí, tak to bude lepší síť. Připomíná mi to tu situaci, že dokud nebude mít řidič vybranou značku vozu, tak ho jiný řidič nebude považovat za vlastníka vozu a potažmo řidiče. Myslím, že někde je vlákno vize sítě, tam jsem to myslím již rozepsal, abych se nemusel znova opakovat. Bez ohledu na to, že s tím tvrzením 2/3 lidí nesouhlasí. Což je v podstatě možná lepší, protože existuje občanský tlak na další výstavbu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od krtek700 »

Saljack, máš zajímavé představy o řízení organizací. Kolik % času za den si myslíš, že mu zabraly Dukovany? Myslel jsem, že nemyslíš vážně to o Rusech a Číně. Rozhodnutí co, kdy a kde se bude stavět je na MD u ministra každý den? Co přesně že dělá? Hlavní úkol pro ministra dopravy vůči ŘSD a Správě železnic je zajistit finanční prostředky, případně nějaké legislativní úpravy ke zjednodušení výstavby, "supervize" samotných organizací.

Když to přeženu, tak jediný úkol by měl být, když dostane od SFDI číslo, kolik potřebují peněz na příští rok a vyjednat tu částku. Ostatní má řešit GŘ. Ministr k tomu má ještě náměstky. Zrovna u těchto "stavitelských záležitostí" se má nastavit cíl, a organizace ho vyřešit. Vsadil bych se, že ŘSD a Správa železnic nejsou na pořadu každý den. Mnohem více zaberou vlády, sněmovny, EU, konference, výjezdy atd. Kdyby ministr mohl pracovat jenom 1 hodinu deně, stavělo by se podle tebe méně? (Berme dnešní situaci, ne třeba dobu před 6 lety)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od kot »

Krtku, přesně tak ! Snad už se posune diskuze od Dukovan zase o kousek dál...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Přesně tak krtku. A šlo by to ještě rozepsat ...


Jedna z charakteristik, že kostra je hotová je, že se všeobecně dá dostat za pomoci zkapacitněné silniční sítě (pokud možno bez semaforů, nemusí být výhradně MÚK ve smyslu všech větví atd., ale ve smyslu toho hlavního průtahu) z jednoho státu do druhého přes posuzovaný stát tak, že se umíme dostat přes větší část posuzovaného území daného státu. Je to jen 1 ze 6 kritérií, ale tady nemusíme ani brát v potaz rozměry ČR, protože lze ze západní části od DE na Slovensko. Příklad v praxi, že se lze dostat z H přes Slovensko do ČR souvisle po dálnici neznamená, že Slovensko má hotovou kostru v posuzovaném parametru, protože D2 jde výslovně okrajem státu, ačkoliv hned 2. parametr souvisí s tím, že zkapacitněný tah by měl mít napojení na hlavní aneb největší, v rámci Evropy se posuzují ze 3 možností tohoto bodu alespoň 1 by měla být naplněná, tedy že na trase a) leží největší/hlavní město, b) tam leží alespoň 1/4 obyvatelstva, c) nechybí na dané trase víc jak 5% délky v plném profilu (do toho se berou i modernizace, proto se "musí" dbát na zachování těch JP i když se "jen" rekonstruuje). Pak hned 3 ze 6 je, že pokud je významná část obyvatelstva v jednom městě (to je populační stať na několik stran), u vás to plní jen Praha (ale ve smyslu pro váš stát pak všechna města nad 100 tis. obyv.) by se mělo dát v rámci toho města dostat bez semaforů po zkapacitněném tahu v rámci té možnosti č. 1 a to vy taky plníte, výjimkou je v tomto bodu pokud se hlavní nebo největší metropole nenachází co možná nejblíže ke středu území (obydleného území, to jsou pak složité systémy/mechanismy jak se to určuje), ale se nachází víc k některému okraji území, tak nemusí ležet na této hlavní mezistátní spojnici, ale pak je ke kostře 4 ze 6 a sice zkapacitněný tah pro největší aneb hlavní město aneb podíly měst (tohle kritérium ČR neplní, ale tím není dáno, že nemáte kostru, protože čtěte po konec), 5 ze 6 se netýká ČR, protože nemáte ostrov a větší rást populace žijící na ostrovech (to tady ani nebudu rozvádět) a 6 je propojení dvou největších měst a to taky máte. Kostra je tehdy, pokud jsou naplněné min. 2/3 kritérií, ne jen že 4 ze 6 bodů, ale počet kritérií, z čeho plyne, že vy jako stát kostru v našem dálničním světě máte hotovou. :P (náš dálniční svět = mezinárodní, nadnárodní, asociace, sdružení atd.), to že vy máte pocit že kostru nemáte, to vám ja neberu ani neseberu.

Ani se nebere ve světě v potaz, že musí existovat dálnice až ke státním hranicím. Protože je hromada států, která nemá normální provoz na hranicích kvůli mezistátním vztahům, takže vůbec není kritérium, že až na hranice musí být dálnice hotová. Zrovna u vás, ačkoliv to není to případ, tedy že Rakousko a vy normálně cestujete, tak km vzdálenost byla považována z celého území státu (vašeho), že jako kdyby to Rakousko napojené bylo. Naopak s váma Rakousko nebylo ani v tomto ohledu. Takže to veliké pŕŕŕ, co se týče takových hodnocení.

Je fakt, že ta kritéria se každých 5 let zpřísňují v tom, kolik bodů musí být, aby to bylo uznáno jako kostra. Proto jsem taky uvedl, že by bylo dobré posunout ten okruh Prahy dál. :) Slovensko až dokončí úseky s tunelama Višňové a Čebrať, tak ačkoliv bude 1 úsek chybět, tak z hlediska D1 bude plnit funkci pro kostru. Z hlediska D1/D2/D4/R7 u Bratislavy plní taky, chybějící km na D1 a v Košicích směrem po R4 nepřekáží v plnění uvedených kritérií, ale bude chybět dostavba D3 po Polsko, aby bylo naplněno hodnocení délky hranic a dálničního průchodu, pokud ten již z druhé strany bude (zase v dosahu 5% délky atd.). Ale taky proto ta D3 má prioritu z EU fondů. Ale to se bavíme o tom, že Slovensko dnes kostru nemá a do 2027 ani mít nebude, právě pro to, že neplní ta kritéria. (dřív nebude v provozu jiná alternativa, která by to vylepšila, tedy R3/R4).

Síť ve smyslu funkční sítě nemáte, protože na to jsou další kritéria a to se mi teď doopravdy rozepisovat nechce. Na to vám schází 400-500 km, tudíž nemusíte mít 2 a více tisíc, aby to byla funkční síť. Ale pokud se neuformuje (nevyberou ty vhodné úseky) to co schází, tak můžete mít i 2600 km a chybět bude 200, ale bude to dáno jako "základní síť". Tam opravdu záleží i na tom, co to kde je a tady stačí zapojit logiku, vychází to z těch kritérií výše uvedených, tedy se hledí již na státní situaci, ale všeobecní (tedy srovnatelnou v dalších státech Evropy), takže napojení na tu páteřní komunikaci (nebo pokud je ten tah složen z vícero tak na některý z nich) alespoň 40% regionů a dále, většina regionů (2/3) musí být napojeny tak, aby byl "okruh" v té síti, tedy né výhonky, které se nikde nespojují. Ale má to své další definice, pak to postupuje k cestovním dobám (pro tah) a pro "body", kde jsou časové ztráty a tudíž kolem takových, u vás vétších krajských měst, by měla na to ta síť pamatovat. Ale když se podíváte jinam, tak tam ta síť na to nepamatuje, ten tah jde křížem přes ta města, ale státy staví vedlejší silniční infrastrukturu, která ten hlavní tah odlehčí a není nutno budovat velké okruhy kolem těch měst a ty státy mají tu kostru uznanou.


Vše vychází z ekonomiky, tyto charakteristiky, definice atd. slouží pro jednak státy (ví jak na tom jsou a to nezklame, to jsou kombinace nakonec demografie, intenzity, atd.), ale taky pro ty hospodářské spolky (kdo kde dělá chyby a v čem a srovnání nákladů, a doporučení co kde dělat) a nakonec nebo snad i prvotně pro ty firmy, od projektantů po stavební sektor, protože lze vidět co kde jak je a lze odhadnout, kde se kolik čeho bude muset postavit, z čeho se to postaví (proto když vnímá někdo že někde se staví AO (asf oba) atd.) a kdo to postaví (jakmile je trh nasycen, tak lze mezi firmama expandovat dál do zahraničí atd.), formují se subdodavatelé a další vazby. Takže ta použitelnost je enormní, ale není to zase tak snadné, že někdo určí kde síť je a kde není a mezičasem o to hodnocení lze dojít. :lol: (to činí kongresy, které se občas realizují a umíme se hádat na tom co je svodidlo a jestli SOS hlásky nebo něco musí nebo nemusí být, aby byl další prvek, značení a nejen ale ten pojem smart - ideální smart je, že jedete v odstavním, využíváte tu plochu a spoléháte na vnímání lidí, když se něco stane, ale musíte tam mít ty kamery, záložní systémy zdrojů, inteligentní prvky atd., ale tohle jsou všechno "další agendy")

Myslím, že jsem to tady kdysi psal a když ne tady, tak možná na dialnice.info a tam je to možná i rozepsáno do detailů. Je to to "nejmenší", protože bohužel vy kostru máte, ale do sítě schází toho dost a řeknu to polopatisticky, někdo sní o nadstavbě plánované sítě, namísto toho, aby se zaměřil na dostavbu priorit ze stávající sítě. Usnadnil legislativu, pozemky, přípravu, peníze jsou a tendroval. A vyjasnil, co kdo může tendrovat. To všechno schází, co neschází je ta fragmentace byrokracie a další sliby ... Ale to nechci a nebudu dál hodnotit.

Modernizace D1 rozhodně není nová dálnice. Muselo se to udělat, protože vaše D1, která je nositelem toho hlavního, že plníte tu kostru, řekněme již svítila v tom technickém shrnutí, že přestává plnit tu roli bezpečné zkapacitněné rychlé komunikace. A existuje nějaký horizont let, kdy musí přijít k nápravě na nějaké % délky. To stejné bylo na D2, ale D2 jakožto součást toho propojení v tomto smyslu nebyl problém. D2 bylo vnímáno jako problém pokud se podíváme na ty hranice.

Dál se mi to rozepisovat nechce, i když by bylo co doplnit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Již mi nejde upravit ten příspěvek. Tady jsem to špatně vyjádřil:

Vše vychází z ekonomiky, tyto charakteristiky, definice atd. slouží pro jednak státy

Ne že by to vycházelo z ekonomiky. Nevychází to z ekonomiky. Z těch výsledných hodnocení se lze na to dívat ekonomicky, jak tu silniční síť lépe formovat tak, aby to tu ekonomiku lépe stimulovalo. Proto skoro každá stavba zkapacitněného tahu, pokud si kde čtete, že jde stavět, tak s sebou přináší snížení cestovního času, redukci kongescí, tudíž příznivě samo o sobě vplývá na ekonomické faktory. Čeho vedlejším důsledkem je ale i ekonomicky rozvoj daného regionu, je to magnet další výstavby kolem, nebo dopravních toků, které se sem přesměrují. Tudíž za nějakou dobu na to musíte znovu reflektovat, aby ten původní stimul (v silničním segmentu dopravy) udržel. Na to dost často stačí mít prostor pro rozšíření, tedy navýšení kapacit. (intenzit ve špičkách, to ne vždy vychází, to záleží pak od dalších dopravních staveb atd.)

Tedy vychází to jen z těch kritérii a ty nestojí na ekonomice. Já to neumím pro tuto chvíli napsat česky, to bych došel po to, že to vychází z dané situace dle těch parametrů, které se musí naplnit. Ale myslím, že každý porozuměl co jsem napsal.

Funkční kostra je jak jsem uvedl, schází pár set km, méně než 1/2 toho co je dnes v provozu.
A síť v tzv. nadstavbě, což je poslední možnost, kterou my evidujeme, tak tam pak cokoliv co je v 10% vyjádření délky (rozsahu všeobecně, tam nebereme do úvah, že je někde kapacita navíc na 40 let dopředu atd.) je všechno v té 3. kategorii. Takových států je v Evropě poměrně dost, ale 30% z nich má tuto pozici ohroženou pro překročené kapacity a tedy neplnění těch bodů, ale rozhodně mají hotové sítě. I to je dobré evidovat, protože ten kdo má II. nadstavbu sítě a má dnes 70-90% hotovo a my již evidujeme "zkapacitněnou, min. 2 JP v každém směru jízdy" jako termín, tak tam víme, že nová výstavba silničních staveb již nebude dominovat, ba co víc, bude ve stagnaci. Tudíž tam lze realizovat jiné prvky pro rozvoj na celonárodní úrovni ... což ale není váš případ, proto to nemusím dál rozepisovat.

"mám dálnici", to je nic neříkající spojení "mám dálnici v provozu" to je hezké, dokud my nezjistíme, že viz nedávný stav D1, ano máte, ale pro nás jí za chvíli mít nebudete, protože její stav degraduje všechny ty přínosy, které má mít a plnit ... a bylo hodně lidí co tvrdí, ale my jí máme a ano já říkám máte, ALE ... dnes jí zase máte na delší dobu bez ohledu na to, že její modernizace není v celé délce opravdu dokončená

To je to, čím náš sektor trpí nejvíce a to jsou politici, volby a nestabilita rozvoje. Desítky let některé státy (váš ne) politizoval dálniční výstavbu v negativním smyslu. Váš stát zase vedl v tom, že všichni je chtějí, ale málo se pro to dělá. To je obrovský rozdíl v tom co jsem uvedl, protože z toho pak váš bratr má nevýhodu jak jsem uvedl výše:

ČR kostru má
SR kostru nemá


A to navzdory toho faktu, že délka zkapacitněné sítě SR je v poměru k hlavním kritériím větší. A stejně SR kostru nemá. A mít nebude jak jsem uvedl do 2027.

Jestli vaše státy získají v této dekádě "pojem síť", to já si netroufám ani odhadovat. Jindy bych to odhadl, ale pro změny (eko změny) a nevyhnutnost cizích (nebo evropských) zdrojů si to ani nedovoluji odhadovat.

Vy dnes stavíte a pokud rozestavíte to co schází, tak klidně máte v 2030 síť, ale já si myslím, že to bude až v 2035. Máte na víc, ale je to jak s lidma, hodně lidí má na víc ...

SR nebude mít síť do té doby, než nepropojí území jižní části Slovenska v jeho středu. To není výhradně R2, to lze nahradit i R7, ale to samo o sobě nestačí, zásadně chybí R4 kvůli regionům jak jsou vnímané (jestli ty 2 kraje a jejich podíl a jejich napojenost na další dálnice atd.) a hlavní město, které dnes nebo za 5 let získá bonus v rámci toho co jsem výše uvedl na D1/D2/D4/R7, tak navzdory tohle D2 bude již kapacitně vyčerpána ze severu, a proto, že ty roury a další aspekty nelze lépe propojit pruhama, naopak se to vsadilo do prostoru, který nelze bez enormních nákladů rozšířit, tak se musí postavit tunel pod kopcem a nevidím realisticky finance do 2027 na to, aby byla kostra a aby se začala realizovat síť. A pokud se nezačne do 2027 budovat dostavba D4, v plné délce R2 (i ta Horná Nitra ten prostor buď se bude muset ucelit R3 dle jednoho variantu nebo R2 nebo R8 nebo zkapacitnit silnici I. třídy) a části R7 a tohle do 2035 provést nebude možno. Takže pochybuju o tom, že Slovensko bude mít síť ve stejnou dobu, co ČR. To zaostávání tam bude min. do 2040. Bez ohledu na rozsah, jo, ten rozsah pokud se nepostaví to co jsem uvedl a postaví se víc km ale méně tahů lidově řečeno, tak se tím nic ve směru ke kostře nezmění. (R3 kdyby se realizovala i s R1, tak tohle samo o sobě neplní pro funkci kostry skoro nic; tím neříkám, že se tam nemá postavit přeložka silnic atd.)

Proto ačkoliv má ČR menší podíl D/R/I-4 pruhy, tak má kostru a lepší výchozí pozici pro síť.

(ano, umíme dalším hodnocením, což není omluva, to je jen fakt, politizace výstavby; hornatost území, ale to souvisí částečně i s tou politikou), nízké výdaje na výstavbu (zase jiné politické cíle atd.)

Teď by to k tomu bodu bylo všechno.

Neptejte se mě na jiné státy, tyto služby jsou běžně zpoplatněné. A nechce se mi to ani zdůvodňovat proč kdo co má nebo nemá. Není to zase až tak důležité ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

A teď se můžu dostat k tomu, že: tvrdím to já , k čemu jsem opakovaně byl nepochopen.

KH pokud by plnil kritériá manažéra a on je plnil, o tom není pochyb, tak mohl dočasně zastoupit obě ministerstva. To bez ohledu na AB, který je min. stejně kvalitním manažérem bez ohledu na osobní emoce k němu věděl, a proto to tak udělal. AB vize, že tam dosadí přímo ze stavebního sektoru někoho a ten to popožene dál byl logický prvek/krok. Nebo že ho tam tak dlouho držel, protože i p. Ťok ten manažer je a uměl to vyargumentovat. Ovšem, já nepovažuji nejen modernizaci D1 za novou dálnici, ani technickou rekategorizaci R-ek nepovažuji za nové km, jakkoliv to lze brát s humorem. To je to, když odborník musí nebo nemusí, ale je k tomu nucen nepřímo obhajovat to co řídí - je nucen vyslovovat věci, které jsou takové jen politicky. Politika je umění správně vysvětlit pro voliče věci. Ale to je jen moje malé nic neříkající vyjádření. I když oni ho znají, šlo to číst jinde.

Neudělal KH ale nic zásadního pro dopravu, vyjma jediné věci a ta věc je tím, co má ministr plnit z 50% a to je politicky zajistit podporu, tedy peníze a když je potřeba tak legislativu. Ovšem, na to druhé je potřeba znalostí a když ne znalostí, tak týmu lidí, kterým bezvýhradně věří a důvěruje a oni za něj tu legislativu vypracují. I tento bod v té délce, co tam byl, tak byl dle mojeho názoru, ale to se již opakuji, naplněn. Protože věci rozběhl před ním někdo jiný. A on neupravil chod pod sebou, nezměnil systém a pravidla.

To není operace, že nastoupí jiný doktor a jináč vás zoperuje. To ani ekonomika nefunguje tak, jak si každý myslí, že došla nová vláda a všechno je dobře nebo zle, ty začátky ovlivňují předchůdci.

KH by mohl, stejně jako další dobří řídící pracovnící vést klidně 2 ministerstva, ALE ne v této dnešní podobě. O tom pochyb není. Ale to já ani nikde neuvedl. Musela by nastat reorgranizace, snížení administrativy. To je 1. bod, uvedl jsem státy, kde se to poslední dekádu až půl provedlo. A 2. bod je upravit společně s tím legislativní proces vedoucí k výstavbě.

Jediné co je, že "manažer" protože nechcí psát jménem, by se musel rozhodnout co by řídil. Celý průmysl s energetikou nelze spojovat s dopravou a výstavbou. Lze spojit stavebnictví jako infrastrukturu s dopravou do jednoho bodu, s bydlením, urbanizací, regionálním rozvojem. Klidně i telekomunikační infrastruktura, protože to jsou zase jen spoje a odnož dopravního vnímání a infrastruktury. NEBO odpojit dopravu a stavebníctví přesunout jako infrastrukturu státu pod průmysl a hospodářství. Lze to takhle členit, ale doprava jako celek nemá s průmyslem samotným nic, ta doprava by tím spojením trpěla.

Já nyní napíšu takový text, který není určen pro matadory jako hh, mapman atd. a část zkušených lidí tady co vnímá o čem je doprava, stavebnictví ... (tím nechci říct, že si to nesmíte číst)

Jsou státy, kde stavebnictví jako obor je vnímán zcela samostatně od dopravy i průmyslu. Doprava to dost často schytává do minulosti, již ne, již je uznáno, že doprava má být sama, ale spěje to k tomu, že doprava a její ínfrastruktura by mohla být spojená.

Doprava má generovat nějaký podíl HDP, řekněme 10%. Na infrastrukturu se má vynakládat za normálních okolností plynulé výstavby a oprav kolem 1,5-2% HDP. Doprava to je hromada zákonů a pravidel a každý občan je účastníkem dopravy, ani to nevnímá. Vstoupíte na chodník tak jste tam. Autoškoly, dopravní firmy, bus firmy atd. až po vlaky, metro ... takže to jsou jak uživatelé, tak zaměstnanci. Proto 1/10 HDP, někde mnohem víc, někde 14% HDP. Někde 8%. Stavebnictví má generovat nebo se podílet 4-12% HDP. Zlatý střed 8%. Infrastruktura státu dominovat má logicky dopravní tvoří tedy "jen" kolem 1/4.

Stavebnictví je takový sluha státu. A přesto, stavební zákony, jaký je to problém, že jo :cry: Všechno se řídí od narození tím co se jak postaví. Narodíte se doma/v nemocnici, učíte se ve škole, chodíte po chodníku, jezdíte po silnici a donekonečna se to opravuje. Kdo kdy dělal s lopatou, tak ví, že aby vydržel, tak 10 minut dělá a 20 minut má oddech. Proto je 5 lidí opěrno o lopatu a 1 kope. Protože jakmile se unaví nepo zapotí, tak prostydne nebo je marod. Technika dělá hodně, vy jako student můžete jít studovat a budete tu techniku ovládat. ;) Hodně lidí chce "být u finišeru" a může. Ale je to práce na turnusy, cestuje se, žije se po ubytovnách a navzdory těm platovým podmínkám u strojů ta fluktuace je větší než u té lopaty v menší firmě. Neříkám že všude, ale menší firma = děláte o víkendech pro kamaráda. Ovšem stavebnictví má právě proto, že to jsou služby pro stát a obyvatelstvo nejblíže právě pro ten faktor výsledné realizace pro stát, k dopravě. Kde není dost zpevněných silnic tak je extra doprava a extra veřejné práce nebo vede silniční úřad pod ministerstvem veřejných prací jako celku, ale to není případ tady ČR s okolím ve většině. A proto lze vnímat, že výstavba nebo infrastruktura je i doprava. :idea: Tudíž stejné mechanismy, principy, a požadované výsledky pro regiony od silnic po ty objekty veřejného zájmu (školy atd.). Dopravní toky, to značí ten bus jde kolem té školy, nemocnice, napojíte tam metro, atd. atd. atd. Někde vyčleňují železnice, nebo když ne celé železnice, tak železniční dopravu, ale infrastrukturu lze zase snadno propojit je to liniova pozemní stavba je to tak vnímáno. A pokud jí máte patřičně elektronizovanou, a máte dost vlastních sil, tak údržbu zajistí ta dopravní divize. Proto bývá odčleněná.

Průmysl není stavebnictví ani doprava, protože průmysl ačkoliv produkuje stavební hmoty a stroje atd., ale i v té kategorii je to vedeno, průmysl stavebních materiálů atd. atd. atd. ... průmysl je průmysl. ČR byla a asi je charakterizována jako rozvinutý průmyslový stát je normální, že průmysl stojí extra. Měl nebo mohl by mít blízko (ale to již nejsou moje slova, ale já nejsem expertem na průmysl a věřím zase jiným hodnocením) propojen s obchodem, ale ten někdy bývá propojen se zahr. věcma ale ty někdy s EU/OECD atd. je to složitější ty vazby. ALE rozhodně může být energetická část když je v rukou státu a u vás je i není, klidně ale infrastrukturní část může spadat pod pojem infrastruktura a tedy stavebnictví a doprava. A právě když "vede" průmysl, tak začíná omezovat dopravu pro sebe, stejně tak to stavebnictví. Tyto negativní jevy nejsou ale z prostoru ČR-SR, naštěstí.

A pokud se tedy naplní ten předpoklad snížení administrace (administrativní chod, který zajišťuje byrokraci státu, legislativní procesy, postupy), že 1 Osoba může řídit 1/2 toho co má dnes průmysl s celou dopravou (se stavebnictvím s infrastrukturou i regionálním rozvojem) a bude mít pod sebou 1 státníhé tajemníka nebo v politice klidně vy to máte podpředseda vlády, který se bude věnovat té druhé náplni práce. Nevidím v tom nejmenší problém. Protože vy jste jen 1 stát z mnoha desítek států, kde to funguje a dobře to funguje, že se to vedení seshora snižuje, ten aparát se propájí a služby k občanům se poskytují v co největší míře elektronizovaně. A to až tak, že tam všechno naleznou. Ale to není opravdu otázka 1 roku. To si žádá participaci lidí, občanů. Neignorovat ty požadavky státu, ale zase nemusíte chodit na úřad a do blba na vícvero z nich pokládat to stejné. O půlnoci si vyplníte co chcete a máte odpověď přes den atp. Tohle není nic nemožné, tohle funguje a šetří to čas a peníze. :)

V opačném případě se divím, že dle některých názorů, že tedy ten KH snad aby usedl do toho bagru a šel kopat taky. :D Ať už základy pod elektrárnu nebo pod obchvat Prahy, to tak opravdu vyznívá tady. Přitom tento výkon vůbec není na něm samotném. To se pak vraťte do období, že stát má vlastní státní stavební firmy. A taky vlastní státní cementárny atd. Ano, tam pak ta administrativa a všechno kolem vyžaduje rozčlenit ten státní chod.

Nakonec je to ale zase jenom politika, co se spojí a co ne. Donedávna byl hřích vytvořit ministerstvo nebo úřad na úrovni samosprávy, který by spojil životní prostředí, výstavbu a dopravu a dnes je to politická výzva: mít ministerstvo dopravy a ekologie. ŽP je povýšeno na ekologii a doprava na mobilitu. To stavebnictví v tom, ta role té infrastruktury je najednou pod tlakem z "obou" stran. Léta preferované modely se změní během mžiku vteřin, stačila na to politická domluva. A ty vyspělé státy, které tam mají v tom pojmu i telekomunikace, tak mají nejen ekologii a mobilitu, ale i digitalizaci. :idea: A seshora dolů půjde změna do úřadů, okresů, měst a lidé velmi snadno začnou vnímat, co má být mobilita ... Je to cca. IV. proměna hlavních administrativních náplní států, kterou já mám možnost vidět a zažít. Tak si myslím, že si mohu dovolit uvést, že lze vést za nějakých předpokladů jak dočasně nějakou administrativu navíc a po úpravách i trvale z pozice ministra, který je na vrcholu toho co vede. (když by byl šéf elektrárny šéfem silničního úřadu a předtím se silničním segmentem nic neměl, to by dobré nebylo)

Lépe to již nevyjádřím.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

Základní předpoklad funkční kostry je to, že obsahuje všechny kosti. Pokud některá kost chybí, musíme mluvit o kostře neúplné s omezenou funkcí.
Používejme i nadále termín "síť". Už jen proto, že na kostru nám EU dotaci nedá.
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Saljack »

@Diaľničiar
Ok sypu si popel na hlavu a podle té definice máme kostru "funkční". Ale to nic nemění na faktu, že stále nejsou dálniční sítí propojená ani krajská města a naše dálniční síť je hlavně díky chybějícím částem D0 nefunkční. Také vlastně tvrdíte, že KH díky tomu, že nic nedělal, tak nic nezkazil. To mi příjde trochu málo na to aby ho někdo mohl hodnotit pozitivně.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

To mi příjde trochu málo na to aby ho někdo mohl hodnotit pozitivně.
Znovu a zas: Já jsem opakovaně řekl, že ho hodnotit nebudu, na tom nic nezměním. Navzdory tomu co jste uvedl, ale platí, že je hodně lidí co ho vnímá pozitivně. Stejně jako negativně. Dle mojeho názoru tam byl opravdu málo na to, aby to šlo hodnotit. Že to hodnotí politici, je věc politická, stejně jako když KH protáčí jako politik fakta ve smyslu "to je vlastně nová dálnice", to je výrok na dlouhou dobu, na kterém se lze zasmát. Ovšem řečeno v politické rovině před volbama, to nevypovídá o krocích. Zajistil rekordní peníze, posunul legislativu, takže jsou i dobré kroky. A neudělal radikální řez v personální sféře, což lze taky hodnotit více kladně. To, jaký by byl, to chtělo jednou takový čas.
Ale to nic nemění na faktu, že stále nejsou dálniční sítí propojená ani krajská města a naše dálniční síť je hlavně díky chybějícím částem D0 nefunkční.
Ano, to máte částečně pravdu. (vy jí máte ve svojich očích zcela, jen je nutno rozlišovat co myslíte tím propojením krajských měst) A extra D0 je něco, co bude za chvíli v těch hodnoceních chybět i pro plnění té kostry :idea: , alespoň ten S-J úsek by se mohl zrealizovat, když ne i komplet okruh. To je víceméně národní politika, k té já taky nechci nic extra psát, mám na to svoje důvody. Bez ohledu té národní výstavby:

Krajská města nelze ale takhle doopravdy vnímat. Značí to, že až dojde nová vláda a vyhlásí, že od ledna dalšího roku bude 50 krajských měst, co z toho bude vyplývat pro dálniční síť? Ne, bohužel, doopravdy nemusí být v každém městě dálnice. Stačí, aby do 30 minut jízdy (v části států světa je 20 min.) byl zkapacitněný tah. To je jedno z kritérii v těch 6 bodech. A je to docela myslím známý parametr, o kterém se často píše, že kolik % obyvatelstva nebo rozlohy má tento stav. Tohle je jeden z těch lepších, protože kopíruje realitu. Není to jen o tom, že ve vedlejší ulici vede dálnice, když já musím najet k jejímu připojení 40 minut. Atd.

Za to, že je něco "kraj" neznamená, že tam bude celá paleta dopravních řešení od VRT po dálnici i s letištěm. Že tam bude nemocnice pro onko, kardio, neuro onemocnění, že tam budou kasárny, PVO atd. Tím nechci shazovat význam administrativního uspořádání ČR. Jsem přesvědčen o tom, že to lze pochopit.

Důležitější je, že formulace "propojená krajská města" není dobrá, to by bylo do nadstavbové sítě dálnic. Napojit na souvislou zkapacitněnou silniční síť, nikoliv propojit ještě i krajská města. Tak to je dovolím si tvrdit daleké scifi pro 3-3,5 tis. km (min.) 4- pruhů. I když by to bylo opravdu hezké, že by se ani nemuselo jet po D0, protože bych ani nejel směrem na Prahu, ale jaksi jižněji kolem Prahy, taková delší spojnice dnešní D0 v tom směru. Já jsem za, jen toho se nedožijí ani moje pravnoučata. Takové spojení Plzeň - Č. Budějovice asi hned tak nebude, když je velkým problémem od revoluce napojit jednotlivá centra v tomto prostoru na Prahu samotnou. A z Plzně na KV. To by bylo zajímavý i pro části H, Balkánu a A v osi na DE tímto směrem a vynechat Slovensko a část Moravy. Ale je to sci fi ...

Aby se dalo mluvit o síti, základní síti, tak chybí, to co mělo stát jako je D3. Z Hradce na Brno/Ostravu. Ostrasa s Brnem, samozřejmě D0, ale bude potřeba "zkapacitněně" myslet na samotné Brno a krajská města, kde se dnes dost stojí navzdory napojenosti na zkapac. tahy. S DE jsou přechody, s A stačí jeden na ty délky na šíť, na kostru není potřeba ani jeden pro blízkost akceptovatelnost situace z druhé strany a faktu blízké infr. u Brna a D2. Na SR přechod je. Síť značí, že má být 1 napojení na 1 sousední stát násobeno počtem států a pak se přihlíží na délku hranic a situaci naproti a zase ty intenzity atd., ale se to každých 5 let vyhodnocuje. Tedy teoreticky: když je 1 spojení se Slovenskem a ten stav s A, tak na síť bude potřeba mít 2 přechody s Polskem, nebo posilnit ten druhý se Slovenskem na severu. Jenomže z hlediska národních priorit tyto hraniční úseky opravdu mají čas ... než potom na protistraně není nic. Což značí, že při veškeré skromnosti 400 km, neznám tu přípravu, ale od 0 potřebujete na všechno možný průměrně 30-40 mld. Kč na přípravu a další průměr je výstavba. U rozpočtu, který jsem již mnohokrát vysvětloval, že to není 120 na dálnice, ani 60 na výstavbu dálnic, by to trvalo teď u rekordního rozpočtu 1 dekádu. Něco se staví, něco se ale ani nečrtá do výstavby.

A je to ten KH, který tam stál a ten rekordní rozpočet zařídil. Takže nelze ani říkat, že ho nelze vůbec hodnotit pozitivně, protože bez peněz nepřipravíte a nepostavíte vůbec nic. Pak opravdu stačí "nic nedělat" jako hodně těch co tam již sedělo. Stačilo se vymlouvat "nemáme peníze".
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

Diaľničiar píše:
Saljack píše:...stále nejsou dálniční sítí propojená ani krajská města
Krajská města nelze ale takhle doopravdy vnímat. Značí to, že až dojde nová vláda a vyhlásí, že od ledna dalšího roku bude 50 krajských měst, co z toho bude vyplývat pro dálniční síť?
Saljack mluví o třinácti krajských městech oprávněně. Mnohé kraje splňují limit 800 000 obyvatel, která musí být dálničně propojena, jen dva kraje (KV, Liberec) jsou od limitu daleko. Zřízením 50 krajů by se tyto "kraje" přesunuly do kategorie NUTS IV a tam dálniční spojení není podmínkou.
Poznámka:
Transevropská dopravní síť TEN-T má dvě vrstvy. Vrstva globální síť (comprehensive network) – zajišťuje multimodální propojení všech evropských regionů na úrovni NUTS 2.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

Chraň bůh, že bych někomu bral jeho právo na napsání čehokoliv. ;) Když by jste lépe četl, zjistil by jste, že není připojení jako připojení, protože proti tomu co jste uvedl znovu nemohu nic namítat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

Diaľničiar píše:supr- ministr je docela běžná záležitost ve vícero monarchích; nebo je ministrem a pak i ředitelem všech státních agentur v rámci ministerstva, což taky není nic zvláštního...
Nebo je tuplovanej ministr a ještě dohlíží na ředitele soukromé firmy. Ředitel Dusla, které vyrábí AdBlue měl nějaký názor, ale Havlíček věc uvedl na pravou míru.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... 000101022/ Čas 38:28
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od Diaľničiar »

theodor less píše:
Diaľničiar píše:supr- ministr je docela běžná záležitost ve vícero monarchích; nebo je ministrem a pak i ředitelem všech státních agentur v rámci ministerstva, což taky není nic zvláštního...
Nebo je tuplovanej ministr a ještě dohlíží na ředitele soukromé firmy. Ředitel Dusla, které vyrábí AdBlue měl nějaký názor, ale Havlíček věc uvedl na pravou míru.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... 000101022/ Čas 38:28
To je něco na styl vašich duplicitních příspěvků napříč forum?
nedostatek AdBlue: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=7265 , já bych ještě přidal tohle téma nejen tady k ministrovi KH, ale do všech dalších témat, kde se staví, protože ten nedostatek může ochromit výstavbu, pak i kde se nestaví, protože se ochromí údržba atd., ať to zcela jistě nepřehlédneme :lol:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

Zde se diskuze o společném řízení MD a MPO (zatím) uzavřela 17.10.2021. Poslední diskuzi v médiích jsem zaznamenal včera na ČT (Události, komentáře). Havlíček řekl, že spojení těchto ministerstev byl původně nápad ODS. Možná, že toto říkal již dříve.
Dnes Havlíček vystoupil s informací, jak Úřady práce vyřeší akutní energetickou chudobu. Očekával jsem, že takovou informaci dostaneme od ministryně PSV, ale znáte Havlíčka. Taky se ukázalo, že záchrana chudých přes ÚP nebude rychlou pomocí.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od kot »

Havlíček se bije až do roztrhání těla... :lol:

OT přesunuto do koše. Jirka L.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Ministr dopravy Karel Havlíček

Příspěvek od theodor less »

Diaľničiar píše:Já jsem opakovaně řekl, že ho hodnotit nebudu, na tom nic nezměním. Neudělal KH ale nic zásadního pro dopravu, vyjma jediné věci a ta věc je tím, co má ministr plnit z 50% a to je politicky zajistit podporu, tedy peníze a když je potřeba tak legislativu.
Našel jsem příspěvek, od kterého se odpíchnu. Nemusím psát přímo o KH, spíš mě zajímá klišé: "udělal dost, sehnal peníze". Jestli nějaký rezort má více peněz, znamená to, že jiný rezort má peněz méně. Chceme víc dálnic, ale znamená to, že chceme méně lékařské péče nebo armádu se starou sovětskou technikou? Když budeme hodnotit ministry podle toho kolik urval, budou se rvát všichni. A nejlepší vláda bude ta, jejíž ministři se nejvíc hádají o peníze.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“