kauza Metrostav / David Rath
Re: kauza Metrostav / David Rath
kyku to jistě ! Ale lze podle tebe převést ty reference z trestně stíhané firmy na nově založenou ?
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: kauza Metrostav / David Rath
Čistě můj osobní laický názor, pokud jsou vyžadovány ve VŘ
- reference na předchozí zakázky společnosti, tak by měly být vůči nové společnosti.
- pokud nová společnost má převedenu část jiné společnosti (např. divize) pod sebe, tak bych se přikláněl k referencím převedené části
- referemce subdodavatelů na jakékoli historické projekty
- kvalifikace pracovníků totéž
Realita ale může být jiná
- reference na předchozí zakázky společnosti, tak by měly být vůči nové společnosti.
- pokud nová společnost má převedenu část jiné společnosti (např. divize) pod sebe, tak bych se přikláněl k referencím převedené části
- referemce subdodavatelů na jakékoli historické projekty
- kvalifikace pracovníků totéž
Realita ale může být jiná
Re: kauza Metrostav / David Rath
Takže vlastně by Metrostav soudním rozsudkem potrestán být nemohl. Firma nová ( nevinná ), reference převedeny ze staré ( možná jednou ) potrestané firmy. Rozsudek se bude týkat prázdné skořápky. Vlk / soud / se nenažral a koza ( MTS infrastructure ) zůstala celá = česká justice...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: kauza Metrostav / David Rath
Podívejte se, Slovensko kdysi prostřednictvím MF udalo tzv. stavební kartel. Dalo pokuty pro konkrétní firmy. Po mnoha letech soudy a výsledky. A stav. Kartel nebyl, pak zase ano. Kauza z roku let po 2000 se vleče ...
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/57 ... 5-milionov
https://www.hlavnydennik.sk/2019/07/22/ ... so-statom/
Strabag, Doprastav, Betamont, Inžinierske stavby, Skanska DS a Mota-Engil
Já bych zase mohl, tak jako i v případě MTS tvrdit v zájmu jiné firmy, že jen do nich, ale bohužel, chci spíš poukázat na ten fakt: nestačilo 5 ani 10 a ani 15 let na "konec". Justice, spravedlnost - a nic. Žádné hmatatelné právoplatní rozsudky. Je to jen jakože síla a prezentace státní moci a naplnění státní kasy o tehdy více než 1 miliardu korun, ale ve výsledku? Ta kostra vychází ven a ohrožuje později miliardy eur. Dokonce by se mohlo jevit, že ty firmy ani nemají jinde nic získat. (jinde v prostoru EU).
A vidíte to dnes? Skanska je favoritem na dostavbu tunelu Višňové. Atd., všichni někde. I když dnes malinko jiný DPS než kdysi. Někter firmy jsou začleněné jinak. To byl taky důvod, pro který již Skanska byla ze soutěže vyřazena, i s Doprastavem a proč to dostala italská firma. Ale pak zas další instituce uznala, že Skanska byla za tohle neprávem vyřazena. Dalo by se o tom psát na mnoho sto stran, i kdo zaplatil hned a kdo ne atd. Ale jde o podstatu merita věci a vývoj. A u vás jde taky o vývoj.
Závěrem "dělají si co chtěji" Kdo? to si doplňte sami. A u vás je to to stejné ... ale snad alespoň ten MTS uhradí tu jakousi pokutu. Tedy snad to nebude až tak jak to kot uvedl, že "nikdo nic".
Je nutno dělat ty kroky ze strany státní moci tak, aby byl jasný vývoj a jak reagovat na jednotlivé možnosti. To mi dost schází a když si čtu ty kauzy toho žalobce, všude stejný a všude takové "zajímavé" na pohled, "klubko propletených zájmů", tak jde o výsledky. A o to, zda to právo přináší nápravu a užitek nebo jen škodu a ještě nakonec pro samotný stát?
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/57 ... 5-milionov
https://www.hlavnydennik.sk/2019/07/22/ ... so-statom/
Strabag, Doprastav, Betamont, Inžinierske stavby, Skanska DS a Mota-Engil
Já bych zase mohl, tak jako i v případě MTS tvrdit v zájmu jiné firmy, že jen do nich, ale bohužel, chci spíš poukázat na ten fakt: nestačilo 5 ani 10 a ani 15 let na "konec". Justice, spravedlnost - a nic. Žádné hmatatelné právoplatní rozsudky. Je to jen jakože síla a prezentace státní moci a naplnění státní kasy o tehdy více než 1 miliardu korun, ale ve výsledku? Ta kostra vychází ven a ohrožuje později miliardy eur. Dokonce by se mohlo jevit, že ty firmy ani nemají jinde nic získat. (jinde v prostoru EU).
A vidíte to dnes? Skanska je favoritem na dostavbu tunelu Višňové. Atd., všichni někde. I když dnes malinko jiný DPS než kdysi. Někter firmy jsou začleněné jinak. To byl taky důvod, pro který již Skanska byla ze soutěže vyřazena, i s Doprastavem a proč to dostala italská firma. Ale pak zas další instituce uznala, že Skanska byla za tohle neprávem vyřazena. Dalo by se o tom psát na mnoho sto stran, i kdo zaplatil hned a kdo ne atd. Ale jde o podstatu merita věci a vývoj. A u vás jde taky o vývoj.
Závěrem "dělají si co chtěji" Kdo? to si doplňte sami. A u vás je to to stejné ... ale snad alespoň ten MTS uhradí tu jakousi pokutu. Tedy snad to nebude až tak jak to kot uvedl, že "nikdo nic".
Je nutno dělat ty kroky ze strany státní moci tak, aby byl jasný vývoj a jak reagovat na jednotlivé možnosti. To mi dost schází a když si čtu ty kauzy toho žalobce, všude stejný a všude takové "zajímavé" na pohled, "klubko propletených zájmů", tak jde o výsledky. A o to, zda to právo přináší nápravu a užitek nebo jen škodu a ještě nakonec pro samotný stát?
Re: kauza Metrostav / David Rath
Líbí se mi ty úvahy, že reference převést lze, ale firma je jinak čistá jako lilie. Kdybyste měli s těmi referencemi pravdu, neměly by se pak přenášet i ty "negativní" reference ? Jakože ta firma byla soudem odsouzena za manipulaci s veřejnými zakázkami (samozřejmě pokud by byla odsouzena pravomocně, aby mě někdo nechytal za slovíčko) ale to se nám nehodí, tak tuhle referenci nepřevedeme ? Právní stát jak vyšitý. Druhá věc je, že pravděpodobně přesně tohle bude realita. Je cosi shnilého ve státě českém..
Re: Jaroměř - obchvat
Haward - díky za foto. I když nejsem bůhvíjaký zahrádkář, tak mám skoro chuť si přijet pro tu ornici a začít něco pěstovat Vypadá to úrodně.
Co to máte pořád všichni s tím Metrostavem ? Kdekoliv se mluví o soutěži, tak vždycky někdo Metrostav v žertu zmiňuje
Proč by mělo vadit že teď vyhrává soutěže Metrostav ? V čem je problém ? Že podstřelují ceny ? Domýšlím si, že je to asi nějáké opatření proti případnému soudnímu zákazu, ale že by se to nevztahovalo na jejich dceřinou společnost, co se dokonce jmenuje podobně ? ! Právně tomu pramálo rozumím, tak prosím o objasněn o co jde. Díky.
Já už jsem se na to ptal jinde možná i někdo odpověděl, teď to nemůžu najít - tak se omlouvám, pokud někdo odpovídal, že se ptám znova:kot píše:Díky Hawarde, ZAV jede slušně. Tak teď už jen výběrko, pokud možno raději bez Metrostavu !
Co to máte pořád všichni s tím Metrostavem ? Kdekoliv se mluví o soutěži, tak vždycky někdo Metrostav v žertu zmiňuje
Proč by mělo vadit že teď vyhrává soutěže Metrostav ? V čem je problém ? Že podstřelují ceny ? Domýšlím si, že je to asi nějáké opatření proti případnému soudnímu zákazu, ale že by se to nevztahovalo na jejich dceřinou společnost, co se dokonce jmenuje podobně ? ! Právně tomu pramálo rozumím, tak prosím o objasněn o co jde. Díky.
Re: Jaroměř - obchvat
Jakýkoli výsledek soutěže půjde k UOHS.
Re: Jaroměř - obchvat
Díky za vysvětlení
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Jaroměř - obchvat
Lynxi, Metrostav se nejvíc řešil u D3 Třebonín - Kaplice, pak se celá diskuze přesunula sem http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 5&start=50 Tak si to tam všechno můžete přečíst, příjemnou "zábavu"
Re: Jaroměř - obchvat
Díky za info, pane Tomáši. Už jsem si přečetl článek na který odkazoval martas v jiném tématu, a tam je ten princip vysvětlen - hlavní problém je, že jsou zpochybňovány reference "nového" Metrostavu, který se na jednu stranu tváří jako nová firma a na druhou stranu by se rád hlásil k referencím "starého" Metrostavu. Takže to je předmětem protestů dalších firem a posílání k soudu resp. k ÚHOS.
Nová firma Metrostavu vyhrála neprávem, tvrdí konkurence. Obchvat Kojic je ohrožen
Zdroj: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/o ... zpravy_skn
Nová firma Metrostavu vyhrála neprávem, tvrdí konkurence. Obchvat Kojic je ohrožen
Zdroj: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/o ... zpravy_skn
Re: Jaroměř - obchvat
Škoda, že se na to nedá sázet u nějaké sázkové kanceláře, tady bych vyhrál Sdružení MI a MDS je taky dobréHaward píše:Tak dnes je termín Kolem 11:00 očekávám vyhlášení .... vyhrává MI
Re: Jaroměř - obchvat
Také jsem to tipoval, že MTS(I) vyhraje. Teď ještě aby vyhrál Klatovy a Paku a z letošních zahajovaček velkých obchvatů může také zbýt akorát Bludov. Snad to tak černě nedopadne.
Re: Jaroměř - obchvat
Ale tohle je přece dobrý nápad a dává to smysl - nepravomocně odsouzený MTS DS dodá (svoje) reference dokud ještě dnes může a po realizaci už bude mít reference i MTS INF - a to také už svoje. Takhle to měli udělat na všech těch letošních sporných zakázkách.
Re: Jaroměř - obchvat
Koukám samé teorie, tak přidám nějaká fakta... Ne že by to tedy pak bylo jasnější, spíše opačně
Metrostav DS není nepravomocně odsouzený, jde o společnost registrovanou na Slovensku. A přesně tohle sdružení už od loňska staví obchvat Opavy a tam reference prokázalo. Jaké konkrétně, to si může každý najít ve zveřejněné smlouvě.
Metrostav DS není nepravomocně odsouzený, jde o společnost registrovanou na Slovensku. A přesně tohle sdružení už od loňska staví obchvat Opavy a tam reference prokázalo. Jaké konkrétně, to si může každý najít ve zveřejněné smlouvě.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Jaroměř - obchvat
Nechce se mi věřit, že u všech staveb byli schopni nabídnout nejnižší cenu, aniž by to výrazně podstřelili. Vám to nepřijde zvláštní? Jako že jiné firmy se zrovna teď jak na potvoru nechytají?
Re: Jaroměř - obchvat
Taky mě to napadlo... Jako by věděli, jaká bude nejnižší cena. Kolikátá že je to stavba, kterou za sebou vyhráli, 5tá?michal píše:Nechce se mi věřit, že u všech staveb byli schopni nabídnout nejnižší cenu, aniž by to výrazně podstřelili. Vám to nepřijde zvláštní? Jako že jiné firmy se zrovna teď jak na potvoru nechytají?
Re: Jaroměř - obchvat
Je to logické, bude větší tlak na to jim ty reference uznat. Kdo čekal něco jiného ? Já tedy čekal a čekám na dalších stavbách přesně tohle, že to bude +- 80% předpokladu nebo i méně, aby prakticky měli jistotu, že to vyhrají.
Re: Jaroměř - obchvat
No, svoje schopnosti teď docela ukázkově předvádí na té kontinuální betonáži na D1. Takže proč ne ?
Re: Jaroměř - obchvat
Jojo, četl jsem na idnesu. Já proti tomu nic nemám, jen píšu, že jsem to docela čekal, že MTS po zakázkách teď půjde o něco hladověji.
Re: Jaroměř - obchvat
No, alespoň ŘSD "pár kaček" ušetří.
Re: Jaroměř - obchvat
Díky, to mě nedošlo. Každopádně to nemění smysl mého příspěvku, že by takto neměl nikdo napadnout postoupené reference, protože je subjekt s vlastními referencemi přímo součástí sdružení.Majkii píše:Koukám samé teorie, tak přidám nějaká fakta... Ne že by to tedy pak bylo jasnější, spíše opačně
Metrostav DS není nepravomocně odsouzený, jde o společnost registrovanou na Slovensku. A přesně tohle sdružení už od loňska staví obchvat Opavy a tam reference prokázalo. Jaké konkrétně, to si může každý najít ve zveřejněné smlouvě.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: kauza Metrostav / David Rath
Když vás ten MTS tak zajímá, tak tady se jde do hloubky, pro pochopení mnoha souvislostí.
Diplomová práce je zaměřena na analýzu vybrané společnosti Metrostav a.s., která
podniká ve stavebnictví v tuzemsku i zahraničí.
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=185393
Potopit MTS jako takový neznačí ani zdaleka potopit aktivity na stavbách. Jde ale o to, že MTS nese s sebou na desítky patentů, tech. postupů atd. Duševní vlastnictví je citelné. Ale to vše se bude dát řešit, pokud kdo bude chtít.
Dosavadní postup u soudů je jen oddalováním rozhodnutí, do dob, než se transformuje co je potřeba v případě velkých problémů a nabrání zakázek, co si může firma bez problémů dovolit bez toho, aby se ocitla v krizi s financiemi. A to je prakticky hotovo. Protože pak to bude "zajímavé" znovu, ale pro stát, jen ne v spravedlnosti, ale dopravě jakmile padne rozsudek, na který se část zde přítomných tak těší. Proto říkám, že levá ruka neví co dělá pravá a jaký to bude mít dopad na tělo, že jo. Bez koordinace obou lze i upadnout. A to zvykne bolet. V tomto případě obě ruce najednou, ale i zvyšek těla. Ale pak se to zase zahojí. Akorát, že tady v tomto případě se črtá trest ve formě oběšení - namísto řekněme nucených prací po nějakou dobu. Oběšení pro výstrahu.
A ty reference, které se mají vázat na novou firmu s názvem MTS je sice hezké, že to je "napadnuto" jako jakýsi záměr, ale jde o to, struktura skupiny a vlastníků to umožňuje. Snad nikdo si nedovolí označit třeba v jiné skupině, že když jedné firmě zakážu hlásit se o veřejné zakázky, tak se to vztáhne na dalších 500 kolem ní, když tam bude i jiné jádro. To obratem skončí ale na jiných, mezinárodních soudech. Kde ten český stát bude tahat za ještě kratší konec. A takových sporů bylo hodně, které český stát doma vyhraje nebo vyřeší po svojem, ale ve výsledku se platí miliardy za škody. A to se pak stát nedoplatí vzhledem na ten rozsah těch zakázek, které tedy MTS bere. Takže takové rozkmotření se rozhodně nestane, by nastalo vyrovnání atd. I když by pak jádro MTS nemohlo být přímo účastné. I nadále to je skupina, a v ní další skupina. A tohle je záměrně vytvořeno na identické stavební trhy. Takhle daleko to ale snad ani nedojde. (paralelně, přitáhnuto za uši by Eurovia za jinou dálnici nemohla dnes další dálnici; ale to se děje; odstraněním MTS zcela z cesty by se tady uvolnil prostor pro další zakázky i pro ní, ale otevřou se i pro další firmy hlavně z východu, protože někde jsou i kapacity). Dost, že MTS tak jak celý stavební segment trpí na dopady pandemie. Většina států dělá co může, aby národní stavební firmy (hlavní v rámci států) uživila zakázkama kvůli práci a vlivu stavebnictví na ekonomiku, tak tady se odehrává něco, co je zcela nepochopitelné z tohoto pohledu. Naštěstí, pokud se tak stane, tak nebude na vině každý další kolem a kolem, ale jen a jen ČR. Na druhou stranu, ke státům patří i pády stavebních gigantů. V Německu, aby to nebylo moc daleko upadla 50 tis. firma Walter Bau, trh se pročistil a jede se dál. (pád a restart firem se ale odehrával všude kolem, ale nesou s sebou i reference, takže do seskupení je to ideální variant). Proces postupnosti je veden politicky. Má své pro i proti (jináč by dávno bylo jasno). Výsledek snad bude opravdu spravedlivý, když už budou škody, tak ať je alespoň podstata pravdivá. Letos firma oslávila 50. let existence. Ani zákaz činnosti jí nemusí položit zcela, takže bude pokračovat i nadále, jen možná mimo dopravních staveb. Odvedl na daních mnohem víc, než je pomyslná škoda a další aspekty s tím související si stačí uvědomit. Proč drvivá většina států rozhodně nepotápí a neohrožuje své národní stavební firmy, ale přesně naopak, ještě jim nadhání zakázky přes diplomatické styky a podporuje úvěrově. A to ty praktiky jsou všude tvrdé a dnes obzvláště tvrdé.
p.s. EU jináč uvažuje o zákazu realizace zakázek zahraničními firmami, takže se "ubráníme" východu. Nemělo by se stávat to, co na Pelješaci ze společných peněz EU a lze se prát mezi sebou.
Diplomová práce je zaměřena na analýzu vybrané společnosti Metrostav a.s., která
podniká ve stavebnictví v tuzemsku i zahraničí.
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=185393
Potopit MTS jako takový neznačí ani zdaleka potopit aktivity na stavbách. Jde ale o to, že MTS nese s sebou na desítky patentů, tech. postupů atd. Duševní vlastnictví je citelné. Ale to vše se bude dát řešit, pokud kdo bude chtít.
Dosavadní postup u soudů je jen oddalováním rozhodnutí, do dob, než se transformuje co je potřeba v případě velkých problémů a nabrání zakázek, co si může firma bez problémů dovolit bez toho, aby se ocitla v krizi s financiemi. A to je prakticky hotovo. Protože pak to bude "zajímavé" znovu, ale pro stát, jen ne v spravedlnosti, ale dopravě jakmile padne rozsudek, na který se část zde přítomných tak těší. Proto říkám, že levá ruka neví co dělá pravá a jaký to bude mít dopad na tělo, že jo. Bez koordinace obou lze i upadnout. A to zvykne bolet. V tomto případě obě ruce najednou, ale i zvyšek těla. Ale pak se to zase zahojí. Akorát, že tady v tomto případě se črtá trest ve formě oběšení - namísto řekněme nucených prací po nějakou dobu. Oběšení pro výstrahu.
A ty reference, které se mají vázat na novou firmu s názvem MTS je sice hezké, že to je "napadnuto" jako jakýsi záměr, ale jde o to, struktura skupiny a vlastníků to umožňuje. Snad nikdo si nedovolí označit třeba v jiné skupině, že když jedné firmě zakážu hlásit se o veřejné zakázky, tak se to vztáhne na dalších 500 kolem ní, když tam bude i jiné jádro. To obratem skončí ale na jiných, mezinárodních soudech. Kde ten český stát bude tahat za ještě kratší konec. A takových sporů bylo hodně, které český stát doma vyhraje nebo vyřeší po svojem, ale ve výsledku se platí miliardy za škody. A to se pak stát nedoplatí vzhledem na ten rozsah těch zakázek, které tedy MTS bere. Takže takové rozkmotření se rozhodně nestane, by nastalo vyrovnání atd. I když by pak jádro MTS nemohlo být přímo účastné. I nadále to je skupina, a v ní další skupina. A tohle je záměrně vytvořeno na identické stavební trhy. Takhle daleko to ale snad ani nedojde. (paralelně, přitáhnuto za uši by Eurovia za jinou dálnici nemohla dnes další dálnici; ale to se děje; odstraněním MTS zcela z cesty by se tady uvolnil prostor pro další zakázky i pro ní, ale otevřou se i pro další firmy hlavně z východu, protože někde jsou i kapacity). Dost, že MTS tak jak celý stavební segment trpí na dopady pandemie. Většina států dělá co může, aby národní stavební firmy (hlavní v rámci států) uživila zakázkama kvůli práci a vlivu stavebnictví na ekonomiku, tak tady se odehrává něco, co je zcela nepochopitelné z tohoto pohledu. Naštěstí, pokud se tak stane, tak nebude na vině každý další kolem a kolem, ale jen a jen ČR. Na druhou stranu, ke státům patří i pády stavebních gigantů. V Německu, aby to nebylo moc daleko upadla 50 tis. firma Walter Bau, trh se pročistil a jede se dál. (pád a restart firem se ale odehrával všude kolem, ale nesou s sebou i reference, takže do seskupení je to ideální variant). Proces postupnosti je veden politicky. Má své pro i proti (jináč by dávno bylo jasno). Výsledek snad bude opravdu spravedlivý, když už budou škody, tak ať je alespoň podstata pravdivá. Letos firma oslávila 50. let existence. Ani zákaz činnosti jí nemusí položit zcela, takže bude pokračovat i nadále, jen možná mimo dopravních staveb. Odvedl na daních mnohem víc, než je pomyslná škoda a další aspekty s tím související si stačí uvědomit. Proč drvivá většina států rozhodně nepotápí a neohrožuje své národní stavební firmy, ale přesně naopak, ještě jim nadhání zakázky přes diplomatické styky a podporuje úvěrově. A to ty praktiky jsou všude tvrdé a dnes obzvláště tvrdé.
p.s. EU jináč uvažuje o zákazu realizace zakázek zahraničními firmami, takže se "ubráníme" východu. Nemělo by se stávat to, co na Pelješaci ze společných peněz EU a lze se prát mezi sebou.
-
- Příspěvky: 652
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: kauza Metrostav / David Rath
Nějaký posun v této záležitosti ? Nebo se čeká na podzim na období před volbami do PS, kdy by mohlo nastat 3x na 3 různých dálnicích
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: kauza Metrostav / David Rath
Ano, ... možná i ne (možná nic co by se tady nerozebíralo)
Dvojice kauz, kvůli nimž hrozí Metrostavu tří- a šestiletá neúčast na státních zakázkách, nedělá těžkou hlavu pouze této stavební firmě. Komplikuje už i výstavbu aktuálních dálničních projektů. Situaci vyjasní až rozhodnutí soudu a antimonopolního úřadu.
Přes osm let trvající procesy, ve kterých byla původem největší česká stavební firma zatím nepravomocně odsouzena za korupci, se chýlí ke konci a negativní dopady případného odsouzení začínají vnímat státní investoři. Řada staveb, do jejichž veřejných soutěží Metrostav podal nejnižší nabídky, a je tak žhavým kandidátem na vítězství, se totiž nejspíš zpozdí.
Dočte si to jen ten, kdo má Premium od idnes.cz: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/m ... ntent=main
Dvojice kauz, kvůli nimž hrozí Metrostavu tří- a šestiletá neúčast na státních zakázkách, nedělá těžkou hlavu pouze této stavební firmě. Komplikuje už i výstavbu aktuálních dálničních projektů. Situaci vyjasní až rozhodnutí soudu a antimonopolního úřadu.
Přes osm let trvající procesy, ve kterých byla původem největší česká stavební firma zatím nepravomocně odsouzena za korupci, se chýlí ke konci a negativní dopady případného odsouzení začínají vnímat státní investoři. Řada staveb, do jejichž veřejných soutěží Metrostav podal nejnižší nabídky, a je tak žhavým kandidátem na vítězství, se totiž nejspíš zpozdí.
Dočte si to jen ten, kdo má Premium od idnes.cz: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/m ... ntent=main
Re: kauza Metrostav / David Rath
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...