kauza Metrostav / David Rath
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: kauza Metrostav / David Rath
Podle žalobce totiž – zjednodušeně řečeno – přechází trestní stíhání i na novou společnost. A Adam Borgula proto v dopise také žádá soud, aby začal s firmou Metrostav Infrastructure jednat jako s dalším obžalovaným. To znamená, že by případný trest, například zákaz zakázek, dopadl i na tuto společnost.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/metr ... nta-141530
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/metr ... nta-141530
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: kauza Metrostav / David Rath
To je ale zajímavé
Mimochodem, je pravda, že velké firmy mají extra segmenty.
Zajímavé, že krize ´09 to zhatila a stávající krize tomu nepřekážela.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/skupi ... nu/1906191
Já jen dodám, že DDM Group byl nápad česko-slovenských stavitelů ve snaze spojit síly do tehdejší skupiny. Víceméně samotný Metrostav "prorazil" i bez toho. Koho by to bavilo si číst, tak tady DOAS (ten většinový majitel Metrostavu): https://finstat.sk/35956381/osoby_vo_firme . A oni se prolínají navzájem. Fakticky pokryto vzájemně. Tady je více aktuální popis kolem Doprastavu: https://www.aktuality.sk/clanok/561552/ ... oprastave/ .
Kromě skupiny a kupování jeden druhýho, se taky měnila akcie.
Doas, Doprastav, Metrostav, DDM Group. A pak všechny možné odnože pro CZ, ale i SK. Poměrně přehledné, i když je toho opravdu hodně. DOAS je pro forma.
A kým MTS vydělává sta miliony Kč, tak DOAS je ve ztrátách: https://www.finstat.sk/31373917 . Více méně se věnuje jen očkem developingu. Existence jen pro existenci skupiny.
Tak to jen na margo toho "členění na další firmy", jakožto tedy i MTS Infrastructure, další v pořadí. V dobrých časech ta skupina disponovala 10 tis zaměstnanci. Dnes to neumím odhadnout, protože DPS měl problémy a otřásal se v základech ... více méně, aby dnes prorazil, tak se spojuje do seskupení v rámci Slovenska, ale zase se uplatnil při stavební krizi v SR i mimo Slovenska. Do jaké až míry ale vzájemně využívají právě toto propojení snad ani nerozepíšu. Jejich výhoda. Tím pádem výhoda pro zaměstnance a jakž takž se udržení vůči docela silné konkurenci jak ze západu, tak z dálného východu ... jiná forma dnes neexistuje. Jen vytvořit větší celky a ty rozčlenit dle zájmů. A když to nestačí pak na nějaký projekt, tak se spojit s dalšíma.
Mimochodem, je pravda, že velké firmy mají extra segmenty.
Zajímavé, že krize ´09 to zhatila a stávající krize tomu nepřekážela.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/skupi ... nu/1906191
Já jen dodám, že DDM Group byl nápad česko-slovenských stavitelů ve snaze spojit síly do tehdejší skupiny. Víceméně samotný Metrostav "prorazil" i bez toho. Koho by to bavilo si číst, tak tady DOAS (ten většinový majitel Metrostavu): https://finstat.sk/35956381/osoby_vo_firme . A oni se prolínají navzájem. Fakticky pokryto vzájemně. Tady je více aktuální popis kolem Doprastavu: https://www.aktuality.sk/clanok/561552/ ... oprastave/ .
Kromě skupiny a kupování jeden druhýho, se taky měnila akcie.
Doas, Doprastav, Metrostav, DDM Group. A pak všechny možné odnože pro CZ, ale i SK. Poměrně přehledné, i když je toho opravdu hodně. DOAS je pro forma.
A kým MTS vydělává sta miliony Kč, tak DOAS je ve ztrátách: https://www.finstat.sk/31373917 . Více méně se věnuje jen očkem developingu. Existence jen pro existenci skupiny.
Tak to jen na margo toho "členění na další firmy", jakožto tedy i MTS Infrastructure, další v pořadí. V dobrých časech ta skupina disponovala 10 tis zaměstnanci. Dnes to neumím odhadnout, protože DPS měl problémy a otřásal se v základech ... více méně, aby dnes prorazil, tak se spojuje do seskupení v rámci Slovenska, ale zase se uplatnil při stavební krizi v SR i mimo Slovenska. Do jaké až míry ale vzájemně využívají právě toto propojení snad ani nerozepíšu. Jejich výhoda. Tím pádem výhoda pro zaměstnance a jakž takž se udržení vůči docela silné konkurenci jak ze západu, tak z dálného východu ... jiná forma dnes neexistuje. Jen vytvořit větší celky a ty rozčlenit dle zájmů. A když to nestačí pak na nějaký projekt, tak se spojit s dalšíma.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Aby to Metrostav všechno stíhal, když je vítězem několikáté zakázkymartas píše:Zdejší strašák, viz tweet Mátla: ŘSD obdrželo 5 nabídek na realizaci akce “D3 311 Třebonín-Kaplice,nádr.” Nejvýhodnější nabídku podala spol. Metrostav Infrastructure a.s. za cenu 1 877,8 mil. Kč (cca 79% předpokladu).Stavba 8,5km dlouhé dálnice má vydané pravomocné SP. Zahájení stavby se předpokládá v 2.pol.t.r.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Zrovna to samé jsem chtěl napsat
A určitě je v dalších soutěžích. Blbé je, že si bere ŘSD jako rukojmí v boji se soudy a jejich rozhodnutím...
A určitě je v dalších soutěžích. Blbé je, že si bere ŘSD jako rukojmí v boji se soudy a jejich rozhodnutím...
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Tak to bude velmi zajímavé, jak se s tím ŘSD vypořádá. Aby se vůbec letos něco kromě D4 a D48 zahájilo, jelikož ve všech letošních tendrech je Metrostav (D3,D6 a D7) .
Naposledy upravil(a) bmw740d dne 14.4.2021 12:10:13, celkem upraveno 1 x.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Žádný pravomocný rozsudek neexistuje. Souzena je navíc firma Metrostav, nikoli Metrostav Infrastructure. Nikdo žádný název firmy neměnil. Výběrové řízení a spory s ním související vůbec se soudní sporem nesouvisí.mzik píše:Já bych se tomu nedivil. Na druhou stranu, přeci když mě odsoudí soud, tak nemužu udělat jinou firmu a jet klidně dál jako by se nic nestalo. Jen změním název. Za mě by ji měli vyloučit všude, dokud bude platit podmínka daná soudem.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
To ano, ale pokud by se pravne jednalo o novou 'cistou' firmu, tak logicky nemuze mit zadne reference pro danou stavbu a musi byt brana jako uplny novacek bez zkusenosti a bez referenci. Takze i na tom se muzou neuspesni ucastnici tendru pri odvolani tocit.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Ne že můžou, ale točí....Sakra. Když překonáme "Patrikovce", pomalé úřady, pomalé výkupy, nedostatek peněz z rozpočtu, ne úplně precizní zadání výběrka, tak zas je potřeba řešit další špek. Kurnikšopa.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Takze je to 'ganz einfach'.
1) Metrostav - zakaz ucasti v tendru a firma jakoby neexistovala (vcetne referenci, ktere jsou take 'fuj')
2) Metrostav Infrastucture - nova cista firma, nema dosud zadne reference, maximalne 'fuj' reference vyse. Tedy vyradit z tendru a dat o okamzite dalsimu v poradi. Branme normalni svet!
1) Metrostav - zakaz ucasti v tendru a firma jakoby neexistovala (vcetne referenci, ktere jsou take 'fuj')
2) Metrostav Infrastucture - nova cista firma, nema dosud zadne reference, maximalne 'fuj' reference vyse. Tedy vyradit z tendru a dat o okamzite dalsimu v poradi. Branme normalni svet!
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Jestliže si koupím část podniku (divizi ) která v minulosti stavěla několik silničních staveb, tak logicky reference mám. Myslím si, že se tady budou nakonec vyjadřovat právníci a né stavaři ...... nemusí se nám to líbit, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno co s tím můžeme dělatSojer píše:To ano, ale pokud by se pravne jednalo o novou 'cistou' firmu, tak logicky nemuze mit zadne reference pro danou stavbu a musi byt brana jako uplny novacek bez zkusenosti a bez referenci. Takze i na tom se muzou neuspesni ucastnici tendru pri odvolani tocit.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Tady je ale IMHO jina situace. Firmu s referencemi si tady nekupujete. Ta firma se necim provinila a je (pokud mam spravne informace) na nejakou dobu kompletne suspendovana z tendru. Tzn. sama se jich (na sve ICO) nemuze ucastnit, ani reference jejiho 'nastupce' (ziskane pod stejnym ICem vyse) nemuzou byt uznany. Tohle rika zdravy rozum, ale otazka je samotrejme co rika judikatura a vyklad. Nekdy je opravdu lepsi osviceny diktaror, co to rozhodne eins-zwei nez nejaka byrokraticka demokracie s prostorem na nemistne svejkovaniHaward píše:Jestliže si koupím část podniku (divizi ) která v minulosti stavěla několik silničních staveb, tak logicky reference mám. Myslím si, že se tady budou nakonec vyjadřovat právníci a né stavaři ...... nemusí se nám to líbit, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno co s tím můžeme dělatSojer píše:To ano, ale pokud by se pravne jednalo o novou 'cistou' firmu, tak logicky nemuze mit zadne reference pro danou stavbu a musi byt brana jako uplny novacek bez zkusenosti a bez referenci. Takze i na tom se muzou neuspesni ucastnici tendru pri odvolani tocit.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Neříkejte mi, že když se z malé vodní elektrárny stane stavební firma s referencemi na dálnice, že se tomu nedá účinně bránit...
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Znovu. Žádný zákaz účasti společnosti Metrostav ve veřejných tendrech neexistuje.Sojer píše:Takze je to 'ganz einfach'.
1) Metrostav - zakaz ucasti v tendru a firma jakoby neexistovala (vcetne referenci, ktere jsou take 'fuj')
2) Metrostav Infrastucture - nova cista firma, nema dosud zadne reference, maximalne 'fuj' reference vyse. Tedy vyradit z tendru a dat o okamzite dalsimu v poradi. Branme normalni svet!
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Nesleduju to detailne, ale vychazel jsem napr z tohoto (necinim si narok na pravdu, mozna je tam od te doby nejaka zmena....) Howgh.xman píše:Znovu. Žádný zákaz účasti společnosti Metrostav ve veřejných tendrech neexistuje.Sojer píše:Takze je to 'ganz einfach'.
1) Metrostav - zakaz ucasti v tendru a firma jakoby neexistovala (vcetne referenci, ktere jsou take 'fuj')
2) Metrostav Infrastucture - nova cista firma, nema dosud zadne reference, maximalne 'fuj' reference vyse. Tedy vyradit z tendru a dat o okamzite dalsimu v poradi. Branme normalni svet!
https://zdopravy.cz/rana-pro-metrostav- ... nku-41347/
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Je to vse nepravomocne, tudiz by se mohl ucastnit i Metrostav s puvodnim ICO, proto puvodni reference plati. Soucasny Metrostav Infrastucture potrebuje nabrat rychle reference nove, pokud by nahodou s odvolanim v dane kauze neuspel.Sojer píše:Takze je to 'ganz einfach'.
1) Metrostav - zakaz ucasti v tendru a firma jakoby neexistovala (vcetne referenci, ktere jsou take 'fuj')
2) Metrostav Infrastucture - nova cista firma, nema dosud zadne reference, maximalne 'fuj' reference vyse. Tedy vyradit z tendru a dat o okamzite dalsimu v poradi. Branme normalni svet!
Kdyby to nemel pravne podchycene, tak se ucastni tendru s jinou firmou, ktera mu reference doda.
Urcite bych je nevyrazoval, to je pro RSD a stat cesta do pekel. Nejenze se zaplati za zakazku vice, ale bude se pak soudit Metrostav Infrastucture, ze je neopravnene vyradili, vyhraje a RSD zaplati mnohem vice.
Bohuzel soudy jsou pomale a neumi napsat rozsudek, ale za to RSD nemuze. Proto by melo s referencemi souhlasit a s Metrostav Infrastucture podepsat smlouvu co nejdrive. At to radeji zaluji neuspesni drazsi uchazeci, ti se namji o co oprit, kdyz ma Metrostav Infrastucture reference v dobe podani v poradku. Budouli cekat do pravomocneho rozsudku v kauze Metrostav, tak se tady nemusi letos zahajit jedina stavba.
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
Tak si to přečtěte pořádně. Je tam jasně hned v prvním odstavci napsáno, že rozhodnutí je nepravomocné.Nesleduju to detailne, ale vychazel jsem napr z tohoto (necinim si narok na pravdu, mozna je tam od te doby nejaka zmena....) Howgh.
https://zdopravy.cz/rana-pro-metrostav- ... nku-41347/
Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží
To jsem si samozrejme precetl. Myslel jsem tim, ze clanek je z 31.1.2020, tedy 14,5 mesice stary a necinim si narok na pravdu, protoze mezitim se mohlo mnoho podstatneho udat a aktualni stav veci zna jen clovek, s celou kauzou pravidelne seznameny a v ni angazovany...
Re: kauza Metrostav / David Rath
To samozřejmě. Nicméně obcházení zákona právními kličkami na samé jeho hranici tady teď sice je hodně v módě, ale neznamená to, že je to normální a mělo by to tak být. Mě přijde to vyřazení MTS předem pro ŘSD prostě jako bezpečnější a jistější cesta.evilcleaner píše:Dokud žijeme v právním state tak tyhle uliční soudy naštěstí nemaji žádnou platnost
To sice ano, rozsudek není pravomocný, ale co pak, když se pravomocným stane ? Bude se dělat nové výběrko pro novou firmu, která to dostaví ?xman píše:Znovu. Žádný zákaz účasti společnosti Metrostav ve veřejných tendrech neexistuje.Sojer píše:Takze je to 'ganz einfach'.
1) Metrostav - zakaz ucasti v tendru a firma jakoby neexistovala (vcetne referenci, ktere jsou take 'fuj')
2) Metrostav Infrastucture - nova cista firma, nema dosud zadne reference, maximalne 'fuj' reference vyse. Tedy vyradit z tendru a dat o okamzite dalsimu v poradi. Branme normalni svet!
Když to přeženu, tak MTS Infr. teď může naprosto v každém tendru navrhnout schválně nižší ceny, ale takové, aby nebyl vyřazen pro vyloženě nereálnou cenu, a každá stavba tak bude zablokována, protože: buď se MTS vyřadí a ten to napadne, nebo nevyřadí, ale posléze to bude napadeno u soudu a stavba přerušena ? U každé stavby ?
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 14.4.2021 18:16:28, celkem upraveno 1 x.
Re: kauza Metrostav / David Rath
Ano, jistější cesta ke zrušení zakázky, až se Metrostav odvolá a bude poukazovat na to, že neexistuje žádné soudní rozhodnutí opravňující k tomuto kroku.
Soudy se potáhnou roky a na konec to Metrostav vyhraje, protože při vyloučení skutečně žádné takové pravomocné rozhodnutí neexistovalo.
To chcete?
Soudy se potáhnou roky a na konec to Metrostav vyhraje, protože při vyloučení skutečně žádné takové pravomocné rozhodnutí neexistovalo.
To chcete?
Re: kauza Metrostav / David Rath
Jak jsem psal předtím u D6 .. tohle je těžký oříšek a MTS může teď slušnou dobu prakticky blokovat všechny tendry do kterých se přihlásí .. Super.
To, že není rozsudek pravomocný, přece neznamená, že tu nejsou nějaké pochyby.
To, že není rozsudek pravomocný, přece neznamená, že tu nejsou nějaké pochyby.
Re: kauza Metrostav / David Rath
Tak ty svoje pochyby sepiš tak, aby to bylo soudně neprůstřelný a nenapadnutelný. Jinak je to k ničemu.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: kauza Metrostav / David Rath
Nestahujte kalhoty, když brod je ještě daleko. Metrostav In je a asi i zůstane čistá firma a po republice je myslím si dost poddodavatelů, aby ty 3 dálnice najednou dali dokupy. Navíc rozsudek nebude mít zpětnou účinnost, takže uzavřené smlouvy budou platné a podle zásady smlouvy se musí dodržovat, budou plněny a je jedno, že v nich bude Metrostav jako poddodavatel Metorstavu In. Takže za mě jsou tu dvě snahy: a) zajistit Metrostavu práci jako poddodavateli, dokud to jde na ty tři suchý roky; b) využít toho a získat reference pro sesterskou společnost, aby se mohla účastnit tendrů v době, kdy Metrostav nebude moci být ani poddodavatelem s referencemi.
Metrostav In. tak podle mě bude stavět a bude to zvládat. Větší obavu mám z ostatních účastníků tendrů, aby to neblokovali z důvodu podnákladové ceny Metrostavu In.
Co se týče trestu, tak nyní už stát vydělal stovky milionů korun na úkor Metrostavu In, který hází takové cenové haluze, že tu společenskou škodlivost svého jednání jistě dost cítí. Smyslem trestu přeci není likvidace Metrostavu, ale ochrana veřejného zájmu, a to, zdá se, funguje.
Jinak Arame to, že není rozsudek pravomocný, znamená, že na obžalovaného musíš pohlížet, jako by byl nevinný (zásada presumpce neviny).
Metrostav In. tak podle mě bude stavět a bude to zvládat. Větší obavu mám z ostatních účastníků tendrů, aby to neblokovali z důvodu podnákladové ceny Metrostavu In.
Co se týče trestu, tak nyní už stát vydělal stovky milionů korun na úkor Metrostavu In, který hází takové cenové haluze, že tu společenskou škodlivost svého jednání jistě dost cítí. Smyslem trestu přeci není likvidace Metrostavu, ale ochrana veřejného zájmu, a to, zdá se, funguje.
Jinak Arame to, že není rozsudek pravomocný, znamená, že na obžalovaného musíš pohlížet, jako by byl nevinný (zásada presumpce neviny).
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: kauza Metrostav / David Rath
Do mts infra přešla cela divize 4, neni to žádná schranka
Snaha strabagu a zejména eurovie vymazat mts z povrchu zemského by byla vyloženě úsměvná, kdyby jejich chování bylo fair play (což z principu nemůže byt), nemluvě o milionech které se nebojí investovat do právníků.
Snaha strabagu a zejména eurovie vymazat mts z povrchu zemského by byla vyloženě úsměvná, kdyby jejich chování bylo fair play (což z principu nemůže byt), nemluvě o milionech které se nebojí investovat do právníků.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: kauza Metrostav / David Rath
z D7
Z Twitteru RM: "Vyhodnocení nabídek v rámci VŘ na akci D7 Chlumčany, zkapacitnění probíhá, ale je velmi složité. Hodnotící komise prověřuje reference a mimořádně nízkou nabídkou cenu. Zároveň byl podán podnět na ÚOHS ohledně převodu referencí u MTS. Vyhodnocení předpokládám v průběhu dubna."
na tom ÚOHS to může být taky klidně nějaký ten měsíc.
Metrostav IS je "čistá" nová firma, ale vzhledem k tomu, že M IS má jiné IČO než M, tak ty reference mu přeci nepatří. Jako kdybych si založil teď novou firmu Eurovia ABC a prokazoval se referencemi Eurovie CS, tak přeci mi to taky nemohou uznat.
Netvrdím, že M IS ty stavby v pohodě nezvládne, zase nic tak velkého ty stavby nejsou, ale jeví se to pouze jako účelové obcházení zákona.
Zajímavé také je, že všechny tři stavby vyhrál metrostav sám, žádné sdružení. Skoro to vypadá, že ani právníci ostatních stavebních firem s postupem Metrostavu úplně nesouhlasí a do společných projektů s ním nejdou.
Z Twitteru RM: "Vyhodnocení nabídek v rámci VŘ na akci D7 Chlumčany, zkapacitnění probíhá, ale je velmi složité. Hodnotící komise prověřuje reference a mimořádně nízkou nabídkou cenu. Zároveň byl podán podnět na ÚOHS ohledně převodu referencí u MTS. Vyhodnocení předpokládám v průběhu dubna."
na tom ÚOHS to může být taky klidně nějaký ten měsíc.
Metrostav IS je "čistá" nová firma, ale vzhledem k tomu, že M IS má jiné IČO než M, tak ty reference mu přeci nepatří. Jako kdybych si založil teď novou firmu Eurovia ABC a prokazoval se referencemi Eurovie CS, tak přeci mi to taky nemohou uznat.
Netvrdím, že M IS ty stavby v pohodě nezvládne, zase nic tak velkého ty stavby nejsou, ale jeví se to pouze jako účelové obcházení zákona.
Zajímavé také je, že všechny tři stavby vyhrál metrostav sám, žádné sdružení. Skoro to vypadá, že ani právníci ostatních stavebních firem s postupem Metrostavu úplně nesouhlasí a do společných projektů s ním nejdou.