Právě je 7.7.2022 18:45:39




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Plošná rekategorizace 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 40
Příspěvek Plošná rekategorizace
Chci se zeptat, jestli někdo netušíte kdy proběhla plošná rekategorizace silnic? A lze k tomu někde najít technický předpis? Především jde o to, že na mnoha místech bylo plánováno S 11,5 po změně bude již jen S 9,5. Osobně považuji za bezpečnější kategorii S 9,5 ale zase na druhou stranu při vyšších intenzitách je S 11,5 vhodná.


18.5.2009 19:41:27
Profil
 

Příspěvky: 749
Bydliště: Most
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
Proč považujete za bezpečnější S 9,5? Nerozumím. Čím širší tim lepší, ne? Boční odstup je přece také důležitý..

_________________
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63


18.5.2009 20:15:58
Profil
 

Příspěvky: 40
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
To ano, ale mám za sebou několik dlouhých cest po Polsku, kde se široké mezinárodní silnice (zvlášť ta Varšava - Suwalki) blíží naší kategorii S 11,5 (i když jsou určitě ještě o chlup širší) a kolikrát jsem měl "na mále". Na širší silnici totiž řidiči předjíždí co to dá a nějak tak automaticky předpokládají, že ten protijedoucí uhne, protože je kam vybočit. To na S 9,5 nehrozí, tam se 3 auta vedle sebe vejdou ale je to o ústa, takže se to tolik nezkouší.


18.5.2009 20:32:07
Profil
 

Příspěvky: 1698
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
Zrovna v jednom nedávném čísle časopisu Silniční obzor vyšel důkladný rozbor bezpečnosti a nehodovosti kategorií 9,5 a 11,5m. Zvítězila širší kategorie.


18.5.2009 21:20:56
Profil
 

Příspěvky: 191
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
Po sobotní zkušenosti s jízdou v úseku Benešov-D1, kde je silnice ještě širší než 11,5, spousta řidičů šířku neřeší. Jedou přilepeni na půlící čáru jako k napájecí troleji, nenechají vás předjet a přitom jedou sotva předpisových 90. Achjo ti víkenďáci :cry:


18.5.2009 21:31:03
Profil
Autor

Příspěvky: 6621
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
František2 píše:
To ano, ale mám za sebou několik dlouhých cest po Polsku, kde se široké mezinárodní silnice (zvlášť ta Varšava - Suwalki) blíží naší kategorii S 11,5 (i když jsou určitě ještě o chlup širší) a kolikrát jsem měl "na mále". Na širší silnici totiž řidiči předjíždí co to dá a nějak tak automaticky předpokládají, že ten protijedoucí uhne, protože je kam vybočit. To na S 9,5 nehrozí, tam se 3 auta vedle sebe vejdou ale je to o ústa, takže se to tolik nezkouší.

Jsem téhož názoru, že ty široké cesty nedělají dobrotu. Podobně jak jste to popsal je to i na z Ostravy na Příbor. Radši 9,5 nebo už rovnou 4-pruh.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


18.5.2009 21:53:53
Profil ICQ
Autor

Příspěvky: 834
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
Já jsem na úzkých silnicích, dokonce i nepřehledných zatáčkách, viděl tolik nebezpečných situací, že škoda mluvit. Než o šířce silnice je to o řidičích.


19.5.2009 7:35:22
Profil
 

Příspěvky: 221
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
S 11,5 je myslím nejlepší značit jako střídavý třípruh. Zvlášť v české zvlněné krajině se stoupání a klesání střídají celkem pravidelně a tak je přidávání stoupacího pruhu docela dobré.
Jinak souhlasím, že na užší silnici, se řidiči chovají opatrněji. Ale zase, když už se najde pár nebezpečně předjíždějících řidičů, máte kam uhnout.
Kapacitu má oboje stejnou. Nemáte někdo odkaz na to srovnání bezpečnosti?
K návrhovým kategoriím silnic se vztahem k třípruhu u nás a v zahraničí jsem našel toto:
http://www.psp.cz/kps/pi/PRACE/pi-5-281.pdf


19.5.2009 7:58:26
Profil
VIP

Příspěvky: 3512
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
Protože se nám ve vlákně R48 Rybí - Rychaltice rozjela diskuse o střídavém třípruhu, navazuji na tuto diskusi ve věcně příslušném vlákně (možná by stálo za úvahu změna názvu topicu a do závorky dát střídavý třípruh).

Přeznačení S 11,5/80 na střídavý třípruh není podle mě dost bezpečně možné (i kdyby to norma dovolovala, bezpečnost by nebyla skoro žádná, spíše by došlo k jejímu rapidnímu snížení).
c=0,25
v1=0,25
a=3,50
a=3,25
v2=0,25 (zde první primární problém, oddělení protisměru by muselo být fyzické)
a=3,50
v1=0,25
c=0,25 (zde sekundární problém - nemožnost objetí odstaveného vozidla)

Teoreticky "minimální" bezpečná kategorie pro střídavý třípruh je S 13,5/100(80)
Abychom si rozumněli tak popis kategorií je zde: http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info ... komunikaci
c=0,50
v1=0,25
a=3,50
a=3,25
v2=0,50 (z důvodů většího rozdělení protisměrů dvojitou plnou čarou)
a=3,50
v1=0,25
c=1,50

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


12.7.2009 17:03:29
Profil
 

Příspěvky: 1281
Bydliště: na trase budoucí R49
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
martini píše:
Protože se nám ve vlákně R48 Rybí - Rychaltice rozjela diskuse o střídavém třípruhu, navazuji na tuto diskusi ve věcně příslušném vlákně (možná by stálo za úvahu změna názvu topicu a do závorky dát střídavý třípruh).

Přeznačení S 11,5/80 na střídavý třípruh není podle mě dost bezpečně možné (i kdyby to norma dovolovala, bezpečnost by nebyla skoro žádná, spíše by došlo k jejímu rapidnímu snížení).
c=0,25
v1=0,25
a=3,50
a=3,25
v2=0,25 (zde první primární problém, oddělení protisměru by muselo být fyzické)
a=3,50
v1=0,25
c=0,25 (zde sekundární problém - nemožnost objetí odstaveného vozidla)

Teoreticky "minimální" bezpečná kategorie pro střídavý třípruh je S 13,5/100(80)
Abychom si rozumněli tak popis kategorií je zde: http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info ... komunikaci
c=0,50
v1=0,25
a=3,50
a=3,25
v2=0,50 (z důvodů většího rozdělení protisměrů dvojitou plnou čarou)
a=3,50
v1=0,25
c=1,50

:mrgreen: tak to na úseku Bělotín -Rychaltice vybyde místo i na cyklostezku :twisted:

_________________
MEGARAPID.EU - Z RAPIDSHARE.COM NEOMEZENĚ


12.7.2009 17:29:11
Profil
VIP

Příspěvky: 3512
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
Po té bych se chtěl svézt :lol:

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


13.7.2009 8:34:46
Profil
 

Příspěvky: 574
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
Dokument u třípruhu jsem pročetl a nejlepší mi přišel Německý systém. RQ15 by snad šlo vytvořit přeznačením z naší S11,5, ovšem bez zpevněné(zatravněné) krajnice. Určitě by to bylo ekonomické i bezpečné, spousta lidí by určitě vydržela jet několik kilometrů v koloně s vidinou rozšíření silnice o další pruh a nemuseli by tolik riskovat a ohrožovat ostatní řidiče.

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


17.7.2009 11:24:16
Profil
Autor

Příspěvky: 10188
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
martini píše:
Teoreticky "minimální" bezpečná kategorie pro střídavý třípruh je S 13,5/100(80)
Abychom si rozumněli tak popis kategorií je zde: http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info ... komunikaci
c=0,50
v1=0,25
a=3,50
a=3,25
v2=0,50 (z důvodů většího rozdělení protisměrů dvojitou plnou čarou)
a=3,50
v1=0,25
c=1,50


Už teď je možné stavět třípruh. Více o tom jde přečíst ve Sborníku: "Projektování pozemních komunikací, křižovatky" http://www.pragoprojekt.cz/vlastni-clanky/279

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


27.7.2009 20:36:51
Profil
VIP

Příspěvky: 3512
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: Plošná rekategorizace
Lenny píše:
Už teď je možné stavět třípruh. Více o tom jde přečíst ve Sborníku: "Projektování pozemních komunikací, křižovatky" http://www.pragoprojekt.cz/vlastni-clanky/279

Super. Díky za odkaz.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


28.7.2009 14:54:52
Profil
 

Příspěvky: 880
Příspěvek Re: R4 Skalka - křiž. II/118
Lenny píše:
R 24,5 resp. R 22,5 už nejsou v normě, byly nahrazeny R 25,5. Přelom pro určení toho, která stavba bude stavěna podle nové nebo staré kategorie bylo vydání ÚR, pokud ho měla, tak je stavěna ve staré kategorii, pokud ne, tak v nové.


Ale ministr Slamečka se vážně zabývá myšlenkou na změnu normy, aby se zúžením rychlostní silnice o něco zlevnily.


12.5.2010 10:18:52
Profil
 

Příspěvky: 439
Příspěvek Re: R4 Skalka - křiž. II/118
A v jakych parametrech ma 22,5 uzsi rozmery oproti 25,5, je to totiz 1,5 m na kazdou stranu, to neni uz zadna sranda...


12.5.2010 10:29:11
Profil
Autor

Příspěvky: 10188
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R4 Skalka - křiž. II/118
Svatosp píše:
A v jakych parametrech ma 22,5 uzsi rozmery oproti 25,5, je to totiz 1,5 m na kazdou stranu, to neni uz zadna sranda...

R 22,5
Kód:
   Jízdní pruhy      4 x 3,5 m
   Vnější vodící proužky   2 x 0,25 m
   Vnitřní vodící proužky   2 x 0,50 m
   Zpevněná krajnice      2 x 1,50 m
   Nezpevněná krajnice   2 x 0,5 m
   Střední dělící pás      3,0 m
   Volná šířka komunikace   22,5 m


R 25,5
Kód:
   jízdní pruhy           2 x 3.75 =   7.50 m
   vodicí proužek vnitřní          0.50 m
   vodící proužek vnější      0.25 m
   zpevněná krajnice         2.50 m
   nezpevněná krajnice          0.50 m
   střední dělící pruh         3.00 m   
   celková šířka v koruně      12.25 m   
   volná šířka = kategorie      25.50 m

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


12.5.2010 10:38:51
Profil
Autor

Příspěvky: 5381
Příspěvek Re: R4 Skalka - křiž. II/118
Přes stránky to sice dostupné není, nicméně srovnání kategorií máme zpracované v excelu, mrkněte tam: http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/kate ... egorie.htm


12.5.2010 11:14:00
Profil
 

Příspěvky: 574
Příspěvek Re: R4 Skalka - křiž. II/118
OT:
Neexistovala dřív i kategorie D26,5/150?

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


12.5.2010 11:24:38
Profil
Autor

Příspěvky: 5381
Příspěvek Re: R4 Skalka - křiž. II/118
Původně ano, počítalo se s ní pro úseky vedoucí v nížinách, kde nebylo předpokládáno výrazné zvýšení nákladů oproti /120. Na Slovensku jsou tak vystavěny úseky D1 (D61) Bratislava – Senec a D2 Bratislava – Kúty.

EDIT:
Ještě doplním, že dle materiálu z roku 1971 se počítal s NR 150 km/h na úsecích Praha – Hradec – Svitavy, Brno – Přerov – Ostrava, Brno – Bratislava a Bratislava – Trenčín.


12.5.2010 11:35:05
Profil
Autor

Příspěvky: 10188
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R4 Skalka - křiž. II/118
multi píše:
OT:
Neexistovala dřív i kategorie D26,5/150?

V ČR to byly dálnice D2, tak i vyprojektována
D47 Brno - Polsko
D11 Praha - Hradec Králové
D35 Hradec Králové - Svitavy

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


12.5.2010 11:42:30
Profil
 

Příspěvky: 574
Příspěvek Re: R4 Skalka - křiž. II/118
Díky za info. Ta D11 je v tom postavená a nebo to bylo přeprojektované?

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


12.5.2010 11:48:25
Profil
Autor

Příspěvky: 10188
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R4 Skalka - křiž. II/118
Multi zatím na tuto otázku nedokážu odpovědět. Časem to zjistím a podělím se o odpověď.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


12.5.2010 12:13:59
Profil
 

Příspěvky: 1661
Bydliště: D1, 2,78 km
Příspěvek Re: R4 Skalka - křiž. II/118
mapman píše:
Přes stránky to sice dostupné není, nicméně srovnání kategorií máme zpracované v excelu, mrkněte tam: http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/kate ... egorie.htm

Moc pěkný link, díky, Mapmane!

_________________
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.


12.5.2010 14:45:49
Profil
 

Příspěvky: 2805
Příspěvek Re: R4 Skalka - křiž. II/118
Lenny píše:
V ČR to byly dálnice D2, tak i vyprojektována
D47 Brno - Polsko
D11 Praha - Hradec Králové
D35 Hradec Králové - Svitavy
Ta D35 je pro mě docela překvapením, protože na rozdíl od ostatních rozhodně nebyla trasována jednoduchým terénem.


12.5.2010 19:06:27
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz