České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Evropské mezinárodní silnice E1-E999
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=6849
Stránka 1 z 1

Autor:  Honey72 [ 7.3.2020 18:47:42 ]
Předmět příspěvku:  Evropské mezinárodní silnice E1-E999

Je běžné, že spousty evropských silnic vedou i dlouhé úseky souběžně, ale dost by mne zajímalo, jaký smysl má zbytečná "slovenská" E571 z Bratislavy do Košic, která vede úplně celá po naprosto stejné trase jako E58 z Vídně do Ruska.

Autor:  mapman [ 7.3.2020 18:56:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

Smysl nemá žádný a dneska je obsoletní. E58 totiž relativně donedávna vedla pouze do Bratislavy a z Bratislavy do Košic vedla E571. Pak došlo k prodloužení E58 v trase E571 a tato se tak stala zbytečnou.

Autor:  Honey72 [ 7.3.2020 19:36:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

Chtělo by to pořádnou revizi. Někdy zůstává hlava stát, proč třeba E761 začíná uprostřed ničeho, takže postrádá svůj účel - spojovat minimálně dvě evropské silnice. Podobně E675 končí pro změnu na hraničním přechodu. E80 zase nemá přes moře spojení žádným trajektem. A co je takovou balkánskou specialitou, když evropská trasa vede po silnici i když souběžně s ní vede dálnice, např. E80, E773.

Autor:  Martin z Ostravy [ 8.3.2020 14:15:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

Podle mně je toto značení mrtvé, jednak svým (ne)vyznačením a jednak neznám skoro nikoho kdo by se tím řídil.

Autor:  ElWapp [ 8.3.2020 15:54:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

No, existuji i zeme, ktere pro hlavni silnice pouzivaji jen evropske oznaceni a vlastni ani nemaji (Norsko). Ale z hlediska vyznamu celoevropskeho je toto znaceni opravdu nadbytecne.

Autor:  Honey72 [ 8.3.2020 18:46:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

Mrtvé není, ale zřejmě nejsou páky, které by jednotlivé země donutily brát evropské značení vážně. Člověk by řekl, že existuje nějaký fond, který je na značení v terénu vyhrazen.

Jediné skandinávské státy kromě Finska mají E silnice přímo začleněné v národní síti. Česko je vzorná země, k národní síti pečlivě E silnice značí na každém sloupku, každé směrovce či návěsti. Plus ještě pár dalších poctivých zemí jako Slovensko, Maďarsko. Pak jsou země, které to značí víceméně jen na návěstích, např. Francie. No a zbytek to má ovšem tak ledabyle, že byste podle značení nikam nedojeli. Oni totiž neznačí ani vlastní čísla silnic, např. Řecko či Ukrajina.

Při svých cestách evropské značení používám k orientaci hlavně při překročení hranic, než si zvyknu na jiné národní číslo. A kolikrát mne ujišťuje, že jedu stále správnou trasu. Hlavně při cestách na druhou stranu kontinentu.

Pravdou je, že i když používám navigaci, různé zkratky a kličkování, evropské číslo mě tak trošku dává jistotu, že bych měl jet civilizací a po hlavní trase. Tedy s dostatkem benzínek, velkých měst a po kvalitnější vozovce. I když na Balkáně vedou některé E silnice kolikrát po úzké okresce a s dírami jak lesní cesta.

Osobně bych síť evropských silnic významně zredukoval. Když je jich hodně, postrádá to trošku smysl. Stačí kouknout na mapu Rumunska, kde je evropskou silnicí skoro každá druhá národní silnice a přitom Rumunsko nepatří mezi tranzitní země.

Autor:  Rio13zm [ 8.3.2020 21:48:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

na Slovensku sa E571 prestala znacit a znacenie sa prelepilo, aspon co viem v okoli Nitry a Zlatych Moraviec

https://www.google.sk/maps/@48.3157326, ... 312!8i6656

https://www.google.sk/maps/@48.3559097, ... 312!8i6656

Autor:  Aram96 [ 8.3.2020 21:59:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

Souhlas s názorem, že je tohle evropské značení přehuštěné .. řekl bych, že i u nás, ne jen ve "větším" např. zmíněném Rumunsku. Mělo by se to, když už, tak celkově zredukovat a poté i požadovat po členských státech, aby se to používalo jen na těch důležitých a dlouhých tazích. A jinak myslím, že smysl to má opravdu jen na hraničních přechodech. Troufám si říct, že 99% řidičů to nepoužívá vůbec a to jedno procento opravdu jen pro ujištění. Protože čísla silnic používá tak 20% řidičů OA a většina z těch 20% se mrkne na čísla jednotlivých komunikací v jednotlivých zemích, nikoli na nějaké evropské značení ...
A trochu OT si myslím, že u nás se to opravdu dodržuje až zbytečně poctivě, kolikrát jsou na jedné návěsti 3 evropská čísla a zabírají tak akorát místo. Když už, tak by to mělo být rozhodně menší, než čísla našich komunikací.

Autor:  Martin96 [ 9.3.2020 0:22:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

Někde je to značení přehuštěné (hlavně okolí Prahy), někde naopak chybí vůbec (např. česká a polská D1/A1 mezi Bělotínem a Gliwicemi).
Taková E65 je žhavý kandidát na přeložení... jasně, je to i kvůli mezinárodním dohodám, ale ty evidentně nikdo léta neaktualizoval a tady můžeme jen bezduše diskutovat co by kudy mělo vést... :?
Jinak za mě je dobrý nápad co udělali Slováci, E-značení pouze na dálkové návěsti a na křížení s jinými E-silnicemi, jinak stačí číslo silnice/dálnice.

Autor:  jozka [ 9.3.2020 7:28:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

Citace:
I když na Balkáně vedou některé E silnice kolikrát po úzké okresce a s dírami jak lesní cesta.


jj, vzdycky si v podobne chvili vzppomenu na E762 v useku Foca - Scepan Polje:-)

Autor:  Honey72 [ 9.3.2020 8:05:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

Ano. Příhraniční úsek v Bosně Vás přenese kamsi do podhůří Himaláje, ale má to své cestovatelské kouzlo :-) Úzká silnice, občas bez asfaltu, jen vyjetý štěrk nebo hlína. Kaluže, kterou se bojíte projet, provizorní mostky nebo dokonce jen brod. Sesuvy na vozovku nebo část silnice stržená do srázu. Kromě dobytka co nechce za žádnou cenu uhnout si to po okraji silnice štrádovalo i domácí prase. A hraniční most ... :-)

Nedokončená přeložka bohužel zarůstá v lesích:
https://www.google.com/maps/@43.4301357,18.7684475,778m/data=!3m1!1e3.

Pohled na silnici E762.
https://www.google.com/maps/@43.3494798,18.8400732,3a,75y,338.59h,86.74t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipNzfYDAGrquQOHAV-I4oHz8mvH0gveND5ozLV6m!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipNzfYDAGrquQOHAV-I4oHz8mvH0gveND5ozLV6m%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya290.4631-ro0-fo100!7i7680!8i3840

"Dočasný" hraniční most a vedle zničený visutý.
https://www.google.com/maps/@43.3486361,18.8453391,3a,75y,294.81h,82.95t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipPKQ-h507S8XJkpXk_P0ugfEPnSdwjJhZD-rXON!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipPKQ-h507S8XJkpXk_P0ugfEPnSdwjJhZD-rXON%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya204.0516-ro-0-fo100!7i8192!8i4096

Autor:  jozka [ 9.3.2020 8:49:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

No, brod tam nebyl, ale setkani s velkou sklapeckou a nasledne stometrove couvani kouzlo melo. A zrychlene dychani a tep posadky (obzvlast na prave strane) taky :-)

Autor:  Honey72 [ 9.3.2020 11:28:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Evropské mezinárodní silnice E1-E999

Brod tam byl jen "provizorní", protože mostek přes potok byl polozřícený, takže se to objíždělo. Naštěstí v tom potůčku nic neteklo, jinak bych to musel otestovat klackem :-) Blbé bylo, že jsem jel v koloně aut a autobusů a dokonce jednoho náklaďáku první v čele. Sice přede mnou nikdo neprášil, ale na mě zbývalo, abych riskoval bezedné kaluže, jimž jsem se co to dalo vyhýbal. Rozháněl dobytek apod. :-) A když jsem někoho z místních konečně nechal předjet, zmizel rychlostí blesku.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/