Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Ty hranice už budou zavřeny navždy?
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Hranice se za pár měsíců otevřou. Nicméně pravděpodobně nastane krize a stačí se podívat jaké následky měla krize minulá. Desítky tisíc ukrajinců tenkrát odjelo zpět domů a tady po nich zůstalo spoustu volných bytů. To mělo za následek propad cen bytů zhruba o 20%. Vrátili se až za několik let. Dá se očekávat pokles zájmu o nová auta, takže automobilkám budou stačit kmenový zaměstanci a agenturní ze zahraničí pošlou domů.theodor less píše:Ty hranice už budou zavřeny navždy?
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
je to ještě horšítheodor less píše:Buď nám lhali dřív nebo nám lžou nyní.
lhali nám tenkrát a lžou nám i nyní
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
7% lidí pracuje všeobecně ve stavebnictví. To nevztahujte jen na dálniční síť. Ale je to 7%. A celkem 15% díky stavební aktivitě má další práci, která ale navazuje nejen na stavebnictví a jde do kříže s dalšími obory navzájem. To je fakt.ElWapp píše:Ale dnes na stavbu dalnice nepotrebujete tisice obycejnych delniku. Dnes potrebujete par bagristu a par desitek ridicu. Investicemi do dopravni infrastruktury se problem s nezamestnanosti nevyresi.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Ano, ale porad plati, ze dalnici nestavi zednici, podlahari ani instalateri! Chceme-li udrzet stavebnictvi jako celek v dobe krize, snizme mirne vydaje na dopravni investice (tak, aby si dopravni stavitelstvi udrzelo uroven, ale nerostlo) a radeji investujme tam, kde se da ocekavat pokles poptavky, coz je pozemni stavitelstvi.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Já bych čistě sobecky nějaký pokles poptávky uvítal, už půl roku se snažím sehnat zedníky ochotné něco postavit a teda nic moc buď se už neozvou a nebo to je raketa.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Japao Joe: to se nezlepší, Když bude pokles, zmizí zahraniční dělníci a ty pak neseženeš ani UK, tedy, bude to ještě horší.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
To zjistit nepůjde, respektive údaje o celkovém počtu osob s trvalým nebo jiným pobytem jsou veřejně dostupné (nejsnadněji asi na webu ČSÚ, který má kvartálně aktualizované údaje od cizincké policie: https://www.czso.cz/csu/cizinci/predbez ... vane-rs-cp), ale pokud někdo překročí hranice ČR, tak mu samozřejmě povolení k pobytu zůstává a z těch statistik nevypadne.Matezs píše:Napadla mě i opačná otázka. Kdo to bude stavět? Bylo by zajímavé mít data kolik UK a spol. má tady trvalé bydliště nebo povolení a zůstalo tady.
Jinak konkrétně k 31. 12. 2019 platilo, že je v ČR registrovaných (reálně bude samozřejmě počet větší, protože dost lidí je v ČR na černo) celkem 145 518 občanů Ukrajiny, z čehož 86 930 má trvalý pobyt.
Mimochodem pro pořádek, mezinárodní zkratka Ukrajiny je UA, UK je Spojené království.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Jasně, ale "úkáčko" je v našich zemích jasný termín a zkratka se jaksi nabízí, i když je to blbost, omlouvám se, příště to vypíšu celým slovem.ML90 píše:Mimochodem pro pořádek, mezinárodní zkratka Ukrajiny je UA, UK je Spojené království.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Čistě takhle vzato, dálnice bohužel i v ČR staví lidi, kteří projdou rekvalifikací. A pak si teprve sednou do nákladního vozu nebo bagru. Když to berete profesně, tak je to pravda, ale tyto profese na trhu již tak nejsou. Když mírně klesne poptávka po tomto segmentu, nic zásadní se nestane. (nebudou mít oni peníze ale to je důsledek jejich neplacení si odvodů atp.)ElWapp píše:Ano, ale porad plati, ze dalnici nestavi zednici, podlahari ani instalateri!
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Nevím, zda je tohle úplně vhodné téma, ale chtěl bych nadhodit, že mám pocit, že provoz mě v tomto týdnu přišel téměř úplně normální, jako před pandemií. Víkend ještě horší, což je pochopitelné, ale i v pracovní dny mě to přišla skoro klasika. Zajímalo by mě, co v jiných částech republiky, za mě je to Blanensko a okolí Brna ze severu, jihu a západu.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Já jsem jel ve čtvrtek odpoledne v Praze na nákup a na severu Prahy mnoha kilometrová fronta kupodivu směrem do Prahy. Pak jsem je l o víkendu na západ Čech, také dost provoz. Předtím ještě ve středu jsem jel zase na sever (Louny, Žatec) po D8, obchvatel Slaného a pak po I/6 také silný provoz. D8 lokálně i ucpaná (ale to bylo vlivem dopravní nehody).
Vrací se to do starých kolejí.
U obchvatu Slaného je škoda, že se to udělalo úzké (kategorie 9,5) a ne jako třípruh a nebo alespoň dvoupruh 11,5. Nákladní doprava je tam velice silná a prakticky vždy jedete za kamionem celou trasu
Vrací se to do starých kolejí.
U obchvatu Slaného je škoda, že se to udělalo úzké (kategorie 9,5) a ne jako třípruh a nebo alespoň dvoupruh 11,5. Nákladní doprava je tam velice silná a prakticky vždy jedete za kamionem celou trasu
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Od zítřka jsou v Praze zase funkční parkovací zóny, takže lidi se vrátí zpět do MHD. Nyní jezdilo MHD poloprázdné a kolony byly podobné jako před virem.
Ten 3-pruh na I/16 by stejně moc nepomohl. Sice by umožnil předjet kamion, ale po chvilce by člověk dojel další.
Ten 3-pruh na I/16 by stejně moc nepomohl. Sice by umožnil předjet kamion, ale po chvilce by člověk dojel další.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Covid-19 se šíří v ubytovnách cizinců na Mělnicku a v Praze
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/co ... _campaign=
To není pro stavebnictví dobrá zpráva. tak doufejme, že to budou jen jednotlivé případy a ne všeobecný trend.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/co ... _campaign=
To není pro stavebnictví dobrá zpráva. tak doufejme, že to budou jen jednotlivé případy a ne všeobecný trend.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Tak první vlaštovka ve zlevňování staveb:
Koronavir zlevňuje dopravní stavby. U půlmiliardového obchvatu Církvic spadla cena o 27 %
https://zdopravy.cz/koronavir-zlevnuje- ... -27-50375/
Škoda, že nejsou stavby připravené.
Koronavir zlevňuje dopravní stavby. U půlmiliardového obchvatu Církvic spadla cena o 27 %
https://zdopravy.cz/koronavir-zlevnuje- ... -27-50375/
Škoda, že nejsou stavby připravené.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Letos je to opravdu bída na zahajování.
Třeba se podaří vysoutěžit levněji alespoň úseky VMO v Brně, na ten má jít letos dost mld.
Třeba se podaří vysoutěžit levněji alespoň úseky VMO v Brně, na ten má jít letos dost mld.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Akorát, že ta cena nejspíš nikam nespadla. Ten propočet je jen teoretický předpoklad a za ceny okolo 70 procent předpokladu se soutěžilo už před koronavirem.Anonym píše:Koronavir zlevňuje dopravní stavby. U půlmiliardového obchvatu Církvic spadla cena o 27 %
Teprve se ukáže spíš až v budoucích letech co koroňák udělá s cenami a výstavbou obecně. Oni zas nemají moc prostoru kam níž jít, kapacit taky moc není, takže na nějáké velké poklesy cen to nevypadá. Spíš se obávám, aby nepoklesl objem výstavby.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Ale zajímavé to určitě je a bude zajímavé to sledovat dále... Na železnici se aktuálně uzavírají smlouvy na velké stavby s cenami třeba +40% oproti předpokládaným (i když něco menšího se třeba i zrušilo) - nabídky podávány ještě před pandemií.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Tak to je opravdu zajímavý a pro mě překvapující, že na železnici je to s cenami opačně. Docela by mě zajímalo vysvětlení tohoto jevu.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Tak třeba u železničních staveb (většinou rekonstrukcí) tvoří výraznou část ceny technologie, které u silničních staveb nejsou potřeba. A třeba na zabezpečovačky nebo pražce tu vládne vlastně monopol.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Zajímavé. U zabezpečovaček to až tak nepřekvapí, to je specifická věc, ale že je monopol na pražce, když se přitom jedná o relativně jednoduchý žb prefabrikát, to je pro mě překvapující. Ale to je asi na jinou (železniční) diskuzi.
Jenom dodám, že u reko železniční stanice se bude jednat i o tu buduovu, takže pozemní stavby typu budov se v silničních a dálničních stavbách narozdíl od železnic skoro vůbec nevyskytují. Když tedy nepočítám budovy SSÚD, což je ale obvykle novostavba a obvykle je to oddělené od zakázky na výstavbu úseku dálnice.
Jenom dodám, že u reko železniční stanice se bude jednat i o tu buduovu, takže pozemní stavby typu budov se v silničních a dálničních stavbách narozdíl od železnic skoro vůbec nevyskytují. Když tedy nepočítám budovy SSÚD, což je ale obvykle novostavba a obvykle je to oddělené od zakázky na výstavbu úseku dálnice.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
A ještě prý dělají, že chcete pražce, musíte si vzít i PHS, jinak nic vám neprodáme.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Je a bude to zejména proto, že pro tuto dekádu se začíná upředňostňovat železniční cesta, MHD ve formě lehkého metra atp. Namísto silnic a dálnic, které jdou do úzadí. Platno jak pro EU, tak ale třeba i pro Rusko, Čínu, Izrael atd. Některé části dodávek končí jen u pár firem a vzhledem k tomu, že železnice nebyla dekády preferována, tak to způsobuje nárůst cen. To zdražování tohoto typu staveb je citelný všude, kde se ohlašují masivní investice do železnic. Proč by měla být zrovna ČR výjimkou? To se samozřejmě nebavíme o výstavbě jednoduchých tratí spřed několika dekád.Majkii píše:Tak třeba u železničních staveb (většinou rekonstrukcí) tvoří výraznou část ceny technologie, které u silničních staveb nejsou potřeba. A třeba na zabezpečovačky nebo pražce tu vládne vlastně monopol.
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Pěkný příklad k prostudování představuje čerstvě zasmluvněná Modernizace uzlu Pardubice (+ 25% oproti předpokladu...), u které je zveřejněn i rozpis ceny dle stavebních objektů. A jelikož jde o nádraží, ne o trať, tak tam o to větší část představují právě ceny technologií.Majkii píše:Tak třeba u železničních staveb (většinou rekonstrukcí) tvoří výraznou část ceny technologie, které u silničních staveb nejsou potřeba. A třeba na zabezpečovačky nebo pražce tu vládne vlastně monopol.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic
Nejsou lidé. Velké stavby, včetně opravy D1, může zpozdit koronavirus
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nejs ... rus-124666
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nejs ... rus-124666