Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Lynx »

Pandemie omezí výstavbu silnic a dálnic. Není ubytování pro dělníky, komplikovaný je i transport materiálu

Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/p ... oprava_ele
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od theodor less »

V okamžiku zřejmých následků koronaviru jsem zvažoval založení nového vlákna. Pak jsem si uvědomil, že i když pandemie odezní, zůstane tu problém nedostatku peněz. Než pandemie ustoupí, budeme svědky a aktéry jevů, které svou závažností předčí patálie ve stavebnictví.
Vlákno ke koronaviru založil již ElWapp, ale moudře usoudil, že nebude tříštit a zdvojkolejňovat diskuzi, která již probíhá na vláknu "Financování výstavby dálnic". Dodatečně mu za to děkuji.
Věřte, že koronavirus časem přestane být téma, třeba proto, že "zmizí", ale fatální nedostatek peněz tady bude déle.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Anonym »

Takže Eurovia nejede, ale co ostatní? Když jsem včera projížděl Prahou, tak stavební firmy na stavbách normálně pracovali.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od theodor less »

- možná nepracovali normálně, protože jim podstatná část zaměstnanců chyběla
- leckterá firma na jedné stavbě dělá, na druhé zastavila práci, budeš muset sledovat jednotlivé stavby
- žádná firma na stavbě nepracuje pokud ji zastaví správce stavby (obchvat Krnova)
- pokud stavbu zastaví zhotovitel (Eurovia), je docela možné, že pracuje jeho podzhotovitel
- pokud stavbu zastaví člen sdružení (Eurovia), další člen může dál pracovat
- otázku "Eurovia" jsme probrali ve vláknu "Financování výstavby dálnic"
- firem jsou stovky, každá to má jinak; věci se vyvíjejí, statistiku ti nikdo nedá
- dílčí poznatky doporučuji uvádět ve vláknech jednotlivých staveb
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od martas »

K tématu vyšel článek v Euru, z něhož je i tato citace: Výpadek zahraničních, zejména slovenských a polských dělníků, je pro nás znatelný, ale ne natolik, abychom ho nepokryli z českých zdrojů. V současné chvíli jsme aktivovali všechny prověřené subdodavatele a na stavbách pokračujeme normálně dál,“ uvedl Radim Čáp, člen představenstva stavebního gigantu Metrostav.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od theodor less »

martas píše: Výpadek zahraničních, zejména slovenských a polských dělníků, je pro nás znatelný, ale ne natolik, abychom ho nepokryli z českých zdrojů.
Zásadní obrat. Ještě nedávno firmy (nejen stavební) viděly v nedostatku pracovníků největší problém české ekonomiky. Teď bude pracovníků zřejmě dost.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

To, co se staví, tak to se dostaví. Možná později, se skluzem. Koho to bude trápit, když se i tak bude jezdit citelně méně? Byl akutní nedostatek řidičů, já odhaduji přebytek této profese.

To, zda to poznačí novou výstavbu se ukáže až poté, jak bude známo zda tato korona- krize bude trvat do 3 měsíců nebo se to povleče. Systematicky se omezil provoz, omezuje se pohyb i produkce. To dostalo do nejistoty i lidi, takže se kromě potravin mnohem méně utrácí, co ještě přidává do celého řetězce nejistotu. Samotný stát si neporadí. Ale EU může sestavit nějaký balík, ze kterého se ujde něco i do sektoru stavebnictví, ale na nějaké zlaté časy nebude prostor. Bude to jak výmluva, tak omluva. Prostě fakt. Pokud by došlo k depresi a znovu nastavení celkového fungování lidského fungování, co je ale silně nad prostorem tohoto fóra, tak by se nedalo počítat ani se základem rozvoje. ČR skončí v deficitě a aby povstala z popela, tak si na to bude muset půjčit. Jde o to co vlastně stát vlastní a jak moc dluží. A jaká bude ochota proplácet nové dluhy. Ať už celkové ve formě deficitu nebo i specializované soukromé.

Ale na takovou debatu tady valná většina není přizpůsobená. Ten vliv nebude jen na silnice a dálnice. Stavebnictví bez funkční ekonomiky netvoří nic. A naopak to nemůže být donekonečna. Když by se nic nedělalo, jen stavělo, tak to je cesta do pekla. Je zásadní chyba, že za uplynulou dekádu se jen málo stavělo, když bylo z čeho, ale jaksi byla vždy jiná priorita a problémy kolem neschopnosti upravit a zjednodušit legislativní proces. Teď během této krize je vidět jak to jde, když se chce. Upouští se od nutnosti navštěvovat úřady a podobně. Najednou stačí email. Doteď ani systémy za miliardy.

Modernizace se dokončí, protože kdyby ne, tak ten zbytek se rozpadne. Novou výstavbu řešit teď je zkrátka zbytečné. Ještě snad stavby v soutěžích, ale i to bych se rozmyslel, pokud to stojí hlavně na státním financování. Stát pokud bude chtít udržet ekonomiku, tak bude muset provést kompenzace menším firmám, řemeslníkům a zesilnit sociální systém. A ne valit miliardy na mnoho staveb ...

Vždyť uvidíte.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Anonym píše:Takže Eurovia nejede, ale co ostatní? Když jsem včera projížděl Prahou, tak stavební firmy na stavbách normálně pracovali.
Tohle se snad nepovleče až tak zcela zásadně, protože to není jen stavební výstavba, ale i transport, lomy, asfaltové obalovny atd. Širší zázemí, které nabourává řetězec. S už i tak nedostatkem na trhu. Ale nesleduji detailně český trh. Jeví se, že se to během 1-1,5 nanejvýš 2 mesíců stabilizuje a poté během dalšího měsíce zase začne vracet do normálu. Nevím zda všechno fungování, možná že omezení z hlediska hranic a další budou ochromeny, ale to nezáleží na vývoji v ČR, ale v okolí a ve světě. Prozatím se plánuje, že se ekonomický režim obnoví brzy. Těžko ale říct, jak to bude s průmyslem. Prozatím platí omezení na 2-4 týdny. Vypadl řetězec dodavatelů v mnoha státech. To v globalizovaném světě má dopady široké, protože se nám omezuje i námořní provoz. Než se má cokoliv dělat s černými myšlenkami a pro nedostatek dílů (všeobecně), tak to je lepší dělat minimum za méně peněz a vyčkat. A poté zabrat. Zaměstnanci ve stavebnictví jsou na tom tak jak jsou, mnoho se jich vrátilo do mateřských států. To se může všechno poměrně rychle srovnat a život se zase obnoví. Ale taky ne. Proto je lepší vyčkat. Prozatím v řádu týdnů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

předem omluva za překlepy

A ještě do třetice. Pri dosavadních krizích vždy platilo, že stát má svůj nástroj: tím je státní rozpočet. Pak jsou centrální banky. To má vliv na národní měny. To teď ale zcela neplatí. Protože vy můžete tlačit peníze jak chcete, když je tady zdravotní riziko. Nedonutíte ty lidi jít do těch továren pracovat. To je celosvětový problém. A když to některý stát nezvládá, omezí se doprava. Citelně ta letecká. Ostatně všechny přestižní letecké společnosti jsou na tom velmi těžce. Dočasně se propouští. Do konce 04/2020 až 05/2020 v řádech tisíců. Taky je asi konec těm požadavkům na růst mezd v 2- ciferních částkách. Problémem je, že se ve velkém kupovalo letecké vybavení, na úvěry. Státy pak budují ohromná letiště. To je teď problém. Hotely a cestovní ruch jsou v závěsu. Dokonce se nám hotely mění na krizová centra, nemocnice. Život se zastavil. Někde až o 50%, někde o 70%. Někde o 25%. Německo to až tak neomezuje, naproti Itálii nebo Izraeli. Ale útlum je i na 2. straně Atlantiku. Asie trpí pro to letectví a cestovní ruch.

Tohle všechno sebou nese ekonomické ztráty, které povolí, až se to lépe bude vyvíjet po zdravotní stránce. Pak můžou státy vzhledem ke sníženým klíčovým sazbám natisknout peníze. Jako jeden nástroj. Do té doby ale dojde mnoho lidí o práci, pokud se to povleče. Lepší strojírenské a další firmy, které i omezují provoz, tak mají peníze i na kvartál na mzdy. Ale je řada firem kdo ty peníze nemá. A tady bude právě ten stát, který ty peníze bude muset do té ekonomiky dostat. Ještě během tohoto stavu.

Až jak se ukáže rozsah tak se uvidí jak to nakonec bude. Ale prozatím směrují USA, EU, Kanada, Izrael atd. do recese. Do až jak hluboké se ukáže. A jak se to projeví na zbytku světa rovněž; ČR je otevřená ekonomika závislá na okolních trzích. A to má dalekosáhlé dopady na fungování celé naší společnosti. V základech se otřásají trhy. Do toho cenová válka v ropním segmentu. Ještě hrozí i protekcionistická opatření. Z nich vyváznou silně jen silné státy se stabilní měnou. Protože banky nebudou ochotné půjčovat někomu kdo to nebude mít čím vykrývat. Nemluvě o tom, že banky jsou pod tlakem. Firmy nevyrábí, letadla nelétají, lidé jsou doma a již i bez práce.

Tady není prostor pro injekci do výstavby. A i ta: opravdu, zdravotní rizika jsou. Virus 80% obyvatelstva vynechává, je to taková forma chřipky. Ale u 20% způsobuje až zápal plic. Je mimořádně infekční. A to v kombinaci s jinými nemocemi způsobuje jak je známo přetížení zdravotních systémů. Vidíte co se kde děje? A to jsou vyspělé státy.

Obyčejná rouška a respirátory jsou dnes velkým problémem. Před touto krizí Čína produkovala 2 mil. ks. Dnes ve 3000 továrnách (na telefony, deštníky, potahy, auta, elektroniku atd.) vyrábí 200 mil. ks včetně 600 tisíc respirátorů nejvyšší třídy. Celkem se ve světě vyrábí něco kolem 0,5 miliardy masek. Ale požadavky jsou 3 miliardy. USA mají zásoby 30 mil. a požadavky na 300 mil. Velké nemocnice mají zásobu na 10 dnů. Francie žádá dokonce chemické a jiné továrny ať uvolní masky pro sektor zdravotnictví. USA a Kanada se dostávají do nového režimu: továrny přepínají produkci. Ostatně kdysi za IIWW tam ta produkca byla rovněž: někdo vyráběl bombičku na sodovku a změnil to na nádrž do tanků. Masivně se přestavují stadiony na nové nemocnice. Instalace rozvodů 02 a to je další problém: produkce ventilátorů. Jen v N.Y. jich chybí 55.000. To se nemusíme bavit kde se ten virus vzal a co dál, ale tohle způsobuje ohromující zátěž na všechno, výpadky produkce, nejistotu až strach lidí a přepisuje výhled. Největší producent roušek v USA Prestige Ameritech jich vyráběl 0,25 mil. a teď již více než 1 mil. denně. Skupina 3M která vyrábí ledacos produkuje v 16 továrnách na doraz 24/7. Ale i segment desinfekce a hygieny je proti objednávkám o 40% v deficitu produkce. Alkoholoví producenti uvoľnují stovky tis. l alkoholu do lékáren. Atd. Tak to nyní je. Tohle je válka producentů pro zdravotnictví proti času. Proto se musí to šíření zpomalit. I za cenu těch hospodářských ztrát, které dnes ani nelze dopočítat. To není samo o sobě v zisku, ta produkce není zisková, je z nařízení států ve firmách kde se to nedělalo. Teď se musí. A rozdíl doplácí ty státy. Ve stavech nouze. To jsou zákony platné ještě z dob studené války. Ale stále je všeho materiálu jaksi nedostatek. Zásobování je opravdu v řádu týdnů, někde i to ne. A pod tímto tlakem dnes tato planeta "jede" v nemocnicích a jinak "stojí".

Ale i tak, Čína má omezený režim do 06/2020. USA počítají, že do 08/2020 to bude lepší. Někde na léto se počítá i v prostoru EU, že se život začne vracet do normálu. Bez ohledu na to jestli tady bude nebo nebude když stoupnou teploty, tak 1. vlna nemoci bude zvládnutá, snad.

Momentálně, jsou ztráty enormní. Na všech frontech. A všude ve světě. Problémem je statistika i testování. Někde umírají a ani se neví na co. Teď je deficit SR ČR navržen na 200 mld. Kč. Klidně to může být i 300 mld. Kč. I 400 mld. Kč. To teď nikdo neřekne.

USA schvalují balík za 1000 mld. USD. Potažmo až na 2000 mld. USD.
Kanada schválila pomoc lidem a firmám ve výši 82 mld. CAD.
Evropa je někde na částce 700-800 mld. €. Plus EU fondy, které zbývají. A upouští se letošním rokem od maastrichtu.
Čína je někde na úrovni 600 mld. USD. Prozatím.
Atd.

Ono se to jakž takž udrží, i stavební produkce. Ale chtít dnes jakékoliv plány na delší dobu, i na více než půlrok je nadlidské úsilí.

A to ještě: ropní cenová válka snižuje zisky a vůbec v Kanadě, USA a dalších zemích, kde na tom stojí rozpočty ani nemluvě.

IMF a WB sestavují 25 mld. USD pro zdravotnické systémy v Africe. S uvolněným čerpáním.

Nevidím to růžově. Recese tady za tento rok bude, když ten virus do konce 06/2020 nezmizne do takové úrovně, aby se co nejdříve obnovila naplno produkce všeho. A když se to nepovede realizovat, já už jsem o tom psal jinde v rámci financování výstavby, tak nastane až deprese. Zda-li to má být cílem aby se upravil režim našeho fungování je již teorie na konspirativní úrovni.

Klidně se dá udržet rozpočet pro letošní rok na výstavbu. Ale taky ne. Že vám to nikdo neřekne je možné. Ale klidně se bude dát v létě naznačit, ze se 10 mld Kč z výstavby přesune na zdracvotnictví a sociální výdaje a vykrytí ztrát pro menší firmy. A výstavba počká. A to by byl ten lepší variant. Stejně jako bude lepší variant, když se třeba sestaví extra porce peněz pro výstavbu. Ale na to by musela existovat příprava atd.

Stavebnictví bude spíš propouštět. Dokončit se dokončí co půjde. Ale stavební segment nemá velké rezervy na několik měsíční útlum. Nebudou rekonstrukce, ubývá výstavba domů, zpomaluje se výstavba nových projektů od developéřů nebo se odkládá začátek. Všechno se dostává do režimu "odkladu o kvartál". Včetně plateb hypoték v mnoha státech. Ale to je ten lepší případ.

Ten výpadek kvartálu by se zvládl. Půlrok ale nikoliv. A půlrok v situaci, že se omezuje pohyb a ekonomika ... tak kdo je ve fázi, že se to nijak neprojeví a vše poběží jak má tak nežije v přítomnosti. CZK je jen místní měna. HDP klesne, dluh tak stoupne a to hned ze dvou stran: vyšší deficit a nižší HDP. Prostor pro start hospodářství bude mít jak říkám stát i EU, ale nyní to nezáleží od peněz, ale od zvládnutí zdravotnictví.

Je to opravdu širokospektrální problém. A tvrdo dopadne do všech částí fungování, včetně silniční infrastruktury. Je dost možné, že se sníží i výdaje na údržbu a opravy. Protože se bude muset skrtat ve velkém rozsahu. Dočasně. I to je na stolech. Proti tomu stojí fakt, že poté se bude muset vynaložit více a proti tomu ekonomický vývoj nyní a finanční situace. S pandemii naše ekonomické modely jaksi nepočítají.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od theodor less »

Diaľničiar píše: Snad časem doběhnu informační skluz, který je již roven cca. 3 týdnům, ne-li 1 měsíci. Za pochopení situace děkuji. Občas sem zajdu a prohlédnu si co je nové v zahraničních sekcích, ale na delší působení to tady teď nevidím. Snad, možná časem nebo postupně vždycky něco. Uvidíme.
Tak nakonec informační skluz dohnán. Jenom bych nesouhlasil s nadějí v pomoc EU: "Ale EU může sestavit nějaký balík, ze kterého se ujde něco i do sektoru stavebnictví, ale na nějaké zlaté časy nebude prostor."
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

No ano, můžete i nesouhlasit. Píšu může, ne že i sestaví. Zajímavé bude co se stane s nástrojem CEF, co se stane s dalším tzv. jucnker mechanizmem do PPP atp. A informační skluz ani zdaleka dohnán není. A hned tak nebude. ;)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Anonym »

Dnes, když jsem šel okolo rozestavěných staveb v Praze, tak tam nebyla ani noha. Věci se mění ze dne na den, asi také hraje roli počasí. Je pořádná zima.
ČR má štěstí, že se rozhodování o opatřeních účastnil vojenský epidemiolog Prymula a Babiš realizoval jeho doporučení i přes nesouhlas EU o zavření hranic. Prymula například napsal knihu o minulém SARSu v Asii.
Karanténa je již týden a další 3 týdny ještě bude. Po tomto měsíčním výpadku by mohlo dojít ke zvolnění opatření - třeba by mohli otevřít nějaké obchody, restaurace, apod... Podobně na tom bude celá V4, kde opatření následovala záhy po nás.
V západní Evropě to nechali zajít daleko, tam budou opatření trvat déle. Jižní státy (Itálie, Španělsko) mají jinou mentalitu. Pokud nechají obyvatele vycházet ven, tak se shlukují v parcích a na pláži, takže museli udělat úplný zákaz vycházení. U nás se každý každému vyhýbá obloukem a nasazuje si roušku. Západní státy budou mít problémy s nepůvodními obyvateli, kteří nebudou respektovat nařízení.
U nás se situace asi za pár týdnů vyřeší, ale nebude kam vyvážet a turisté přijedou za hodně dlouho.
200 mld schodek se dá zvládnout. Nyní je HDP 5 647 mld Kč a dluh je 1650 mld Kč tj nějakých 29%. Pokud by byl schodek 200 mld a HDP neklesl, tak by bylo zadlužení 32.7% HDP, což je ještě v pohodě. Nicméně HDP trochu klesne, ale zvládnout se to dá. Ještě v roce 2013 bylo zadlužení 41%.
Cena ropy je pro ČR positivní. Firmám i lidem zůstane více peněz.
Matezs
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2020 0:21:07
Bydliště: Svitavy

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Matezs »

Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Lynx »

theodor less píše:V okamžiku zřejmých následků koronaviru jsem zvažoval založení nového vlákna. Pak jsem si uvědomil, že i když pandemie odezní, zůstane tu problém nedostatku peněz. Než pandemie ustoupí, budeme svědky a aktéry jevů, které svou závažností předčí patálie ve stavebnictví.
Vlákno ke koronaviru založil již ElWapp, ale moudře usoudil, že nebude tříštit a zdvojkolejňovat diskuzi, která již probíhá na vláknu "Financování výstavby dálnic". Dodatečně mu za to děkuji.
Věřte, že koronavirus časem přestane být téma, třeba proto, že "zmizí", ale fatální nedostatek peněz tady bude déle.
Já jsem také nejdříve hledal jiné vhodné vlákno ale nenašel. Není pravda, že by ElWapp založil nějáké vlákno, dal to do diskuze k financování dálnic, což ale není moc přesné. Tohle téma je jiné - tedy nedostatek pracovníků, problémy s ubytováním, s pracovníky z ciziny atd. Není to tedy primárně o financování, na to dojde možná později. Proto jsem usoudil, že by se to nemělo míchat dohormady. To kolik tady přibylo během chvíle příspěvků mi dává za pravdu.

Že tohle téma časem zapadne je pravda, ale na tom není nic špatného. Téma ministr dopravy Antonín Prachař (jen příklad) také zapadlo a je to normální, některé věci jsou dočasné. Já doufám, že tohle téma zapadne co nejdřív - tedy že bude pandemie za námi.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Lynx píše:Já doufám, že tohle téma zapadne co nejdřív - tedy že bude pandemie za námi.
:ok: :ok: :ok:

Doufejme.


Protože to opravdu nese zdravotní rizika pro obyvatelstvo, ale následně paralelně i ekonomické škody. Každý řekne to teď nemá přednost, to je jistě svatá pravda, ale je to podstatná část našeho světa, protože to jaksi všechno na tom stojí. Teď se zrovna ukazuje, že vnímat zdravotnictví, to veřejné ryze z pohledu ekonomického je hloupost. Nejsou teď kapacity. Kolik soukromých klinik vyrostlo, ale ne v epidemiologickém rozmezí. Ne v infekčním rozsahu. Ne pro akutní léčbu.

Je to to samé jako vnímat, že vynaložit na novou výstavbu dálnice nebo mostu atd. není problém použít i multi-mld. USD/€ částku, ale najít do dané oblasti třeba 100 mil. na opravy vozovek, to už ne. Že není možno opravit 40-50 roční ulice, to je děs. Ale ekonomicky podložit přínos nové stavby, i s prodražením, to problém není.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od theodor less »

Lynx: Není pravda, že by ElWapp založil nějáké vlákno, dal to do diskuze k financování dálnic, což ale není moc přesné.
Podívej se ještě jednou, jak se ElWappův příspěvek jmenuje.

Lynx: Není to tedy primárně o financování, na to dojde možná později.
Možná? Probuď se.

Lynx: Proto jsem usoudil, že by se to nemělo míchat dohormady. To kolik tady přibylo během chvíle příspěvků mi dává za pravdu.
Všimni si, že výsledkem je, že se to dohromady míchá.

Lynx: Že tohle téma časem zapadne je pravda, ale na tom není nic špatného.
Přiznávám, že psát o výpadcích na stavbách ve vláknu "Financování" není systémové, ale týden to fungovalo. Snad by pomohlo přejmenovat toto vlákno. Aby bylo z názvu patrné, že jde o provozní problémy a nikoli problémy, které budou pro výstavbu zásadní, t.j. peníze.

P.S.: Předem se zříkám nároku na pravdu, Lynxi. Šetři síly pro více zaťaté diskutéry.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Lynx »

Polib si zadel, Theodore. Z ničeho vyrábíš problém a provokuješ. Úplně zbytečně.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od theodor less »

Anonym píše: Podobně na tom bude celá V4, kde opatření následovala záhy po nás.
Vy jste babišovější než Babiš. I Babiš řekl, že jsme nouzový stav vyhlásili den po Maďarsku. Máme taky 10x více nakažených než v Maďarsku. Máme sice méně mrtvých, ale vděk patří zdravotníkům. Co se týče dalších států V4 - roušky používali Slováci tři dny před ČR.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Nouzový stav je jedna věc a omezující opatření zas další. Rozsah nakažených je jedna věc, ke které ale logicky patří počet testovaných. A to i v nějakém časovém sledu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Německo sestavilo 450 mld. € balík úvěrových garancí pro firmy.

ECB připravuje odkupovat dluhopisy za 750 mld. €.

EU připravila balík pro řešení dopadů korona krizy ve výši 37 mld. €. Třeba Slovensko z toho bude mít 2,5 mld. €.

A to jsou jen první zmínky. Protože se třeba státy domlouvají na koordinování materiální pomoci atd. atd.

To jen na margo takových prvních opravdu velkých impulzů. Dalo by se najít i další; Francie připravila balík ve výši kolem 40-50 mld. €.

Německo, Holandsko a další dokonce připravují něco jako corona- bondy.

Takže hospodářství se nakopne, ale zda to vyřeší dopady stávajících omezení chodu ekonomik, tak to záleží od toho jak dlouho se to protáhne. A to závisí hlavně na těch opatřeních (na jejich dodržování, tedy na lidech) a na úrovni zdravotnictví ve vztahu k tomu. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od kot »

V některých tabulkách o koronaviru je uveden i počet testovaných v jednotlivých státech. Tam je ještě u nás dost velká rezerva.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od theodor less »

Anonym píše:ČR má štěstí, že se rozhodování o opatřeních účastnil vojenský epidemiolog Prymula a Babiš realizoval jeho doporučení i přes nesouhlas EU o zavření hranic.
ČR nemá štěstí, že vojenský epidemiolog Prymula mohl rozhodovat až po svolání Ústředního krizového štábu. Do té doby platilo Babišovo "Vláda je štáb".
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Lynx »

kot píše:V některých tabulkách o koronaviru je uveden i počet testovaných v jednotlivých státech. Tam je ještě u nás dost velká rezerva.
Už máme otestováno bezmála 20 tisíc lidí, teď to jde tempem tak 2-2,5 tisíce testů denně, to je slušné. Přesto se potvrzené případy drží na úrovni mezi 100-200 denně. Vypadá to, že se projevují dobré výsledky izolace obyvatelstva, žádný raketový nárůst se naštěstí nekoná a doufejme, že ani konat nebude.
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od martas »

Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vliv pandemie na výstavbu silnic a dálnic

Příspěvek od Mipe »

Slovensko odhaduje az -9% HDP.
Nejhure bude postizeny aut. prumysl.
Proto všechny autom. stoji .
V breznu budou cisla prodeje aut bidne a
vypada ,ze v dubnu katastrofalni.
A do toho emise a elektromobilita.
P.S. Ve Francii je zastavenych myslim 80% nabijecek
kvůli velkému riziku pozaru kablu.
Jo fyzika je fyzika tu ani politici nezmeni .
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“