Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic
Když jsem se teď díval na novou mapu naší sítě, tak jsem se nemohl ubránit dojmu, že v plánované síti cosi chybí
Nevíte někdo, podle jakých klíčů se současná síť navrhovala.
Nechystá se nějaká "aktualizace" která by odpovídala na nové požadavky dopravy?
Nevíte někdo, podle jakých klíčů se současná síť navrhovala.
Nechystá se nějaká "aktualizace" která by odpovídala na nové požadavky dopravy?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic
Zatím stále není postaveno ani to, co bylo navrženo již v základní koncepci z roku 1963. Kromě přetrasování D1 na Moravě a přidání D3 (ještě za komančů) se moc nezměnilo.Martin z Ostravy píše:Když jsem se teď díval na novou mapu naší sítě, tak jsem se nemohl ubránit dojmu, že v plánované síti cosi chybí
Nevíte někdo, podle jakých klíčů se současná síť navrhovala.
Nechystá se nějaká "aktualizace" která by odpovídala na nové požadavky dopravy?
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic
No já osobně si myslím, že ta celá plánovaná síť by měla být víc koncepčnější (např. chybějící potřebná R13 z Karlových Varů do Liberce jako R) a více zahustěná (třeba D19 Humpolec-Tábor-Písek-Plzeň).
Co na tom, že nemáme dostavěny "staré" dálnice z 1963 (R35). Hlavní je mít KONCEPCI, tedy dlouhodobý cíl kam to všechno chceme směřovat, mít připravené územní plány (tedy některé koridory nezastavět a nechat je pro výstavbu dálnice, tak jako se to drží u R43). Pak se to bude postupně realizovat podle potřeby a toho jak je která dálnice a který úsek připraven.
Přijde mi ale hloupý trvrdit, že "nemá smysl uvažovat o nových dálnicích, protože jsme ještě nepostavili staré".
Třeba říci ano, nejprve je třeba dostavět D1 a R35, ale poté musíme začít postupně připravovat D19. Rozumíte jak to myslím?
Já mám právě z toho všeho taky pocit, že se staví jen dílčí úseky a neřeší se dálniční síť jako celek. Viz paskvily R3, R11, I/13, chybějící D19, proč není R43 a R52 značená jedním číslem, když se jedná defacto o jednu silnici, apod. Stejný problém je i u silnic I. tříd, kdy se staví kruhové objezdy kde by měla být MÚK, apod.
Přijde mi, že za komunistů ta koncepce byla koncepčnější. D až na hranice, D35, MÚK na silniciích I. tříd, R13, atd..
Ale aby mě nikdo nepochopil špatně: jsem samozřejmě rád, že se staví jak se staví. Jsem rád, za každý kilometr, za každou novou MÚK.
Co na tom, že nemáme dostavěny "staré" dálnice z 1963 (R35). Hlavní je mít KONCEPCI, tedy dlouhodobý cíl kam to všechno chceme směřovat, mít připravené územní plány (tedy některé koridory nezastavět a nechat je pro výstavbu dálnice, tak jako se to drží u R43). Pak se to bude postupně realizovat podle potřeby a toho jak je která dálnice a který úsek připraven.
Přijde mi ale hloupý trvrdit, že "nemá smysl uvažovat o nových dálnicích, protože jsme ještě nepostavili staré".
Třeba říci ano, nejprve je třeba dostavět D1 a R35, ale poté musíme začít postupně připravovat D19. Rozumíte jak to myslím?
Já mám právě z toho všeho taky pocit, že se staví jen dílčí úseky a neřeší se dálniční síť jako celek. Viz paskvily R3, R11, I/13, chybějící D19, proč není R43 a R52 značená jedním číslem, když se jedná defacto o jednu silnici, apod. Stejný problém je i u silnic I. tříd, kdy se staví kruhové objezdy kde by měla být MÚK, apod.
Přijde mi, že za komunistů ta koncepce byla koncepčnější. D až na hranice, D35, MÚK na silniciích I. tříd, R13, atd..
Ale aby mě nikdo nepochopil špatně: jsem samozřejmě rád, že se staví jak se staví. Jsem rád, za každý kilometr, za každou novou MÚK.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic
Foxi vystihl jsi přesně to, co jsem tím dotazem myslel, a hezky jsi to rozepsal.
Protože ta D19 už se mohla klidně připravovat, R35 mohla být zpátky D35, D3 a D11 až na hranice, R6 jako D6, myslím, že ta síť co je teď by měla být jen dálnic (až na R7, R55, R4 a R46), pak by bylo třeba doplnit tu základní síť o R-ka třeba R57, R13, R20, R37 prostě aby to mělo hlavu a patu.
Třeba na Moravě mi to přijde docela dobře pořešené, tedy až na to esíčko D1, ale taky třena I/57, staví se po kouscích s tím, že to pak možná bude R57, jaké pak možná, je třeba jasně říct toto bude R. Prostě tak jak je to plánované, je ta síť nedostatečná a nevyvážená, někde předimenzována (severní Čechy, Morava) jinde poddimenzovaná (jižní Čechy).Chtělo by to aktualizovat.
Protože ta D19 už se mohla klidně připravovat, R35 mohla být zpátky D35, D3 a D11 až na hranice, R6 jako D6, myslím, že ta síť co je teď by měla být jen dálnic (až na R7, R55, R4 a R46), pak by bylo třeba doplnit tu základní síť o R-ka třeba R57, R13, R20, R37 prostě aby to mělo hlavu a patu.
Třeba na Moravě mi to přijde docela dobře pořešené, tedy až na to esíčko D1, ale taky třena I/57, staví se po kouscích s tím, že to pak možná bude R57, jaké pak možná, je třeba jasně říct toto bude R. Prostě tak jak je to plánované, je ta síť nedostatečná a nevyvážená, někde předimenzována (severní Čechy, Morava) jinde poddimenzovaná (jižní Čechy).Chtělo by to aktualizovat.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic
Taky jsem myslel, že jsi to téma diskuze myslel tímto směrem.Martin z Ostravy píše:Foxi vystihl jsi přesně to, co jsem tím dotazem myslel, a hezky jsi to rozepsal.
Tady jsem nepochopil jak jsi to myslel? R7, R55, R4 a R46 teda ponechat R, nebo přetransformovat jako D?Martin z Ostravy píše:Protože ta D19 už se mohla klidně připravovat, R35 mohla být zpátky D35, D3 a D11 až na hranice, R6 jako D6, myslím, že ta síť co je teď by měla být jen dálnic (až na R7, R55, R4 a R46),
+1 Souhlas!Martin z Ostravy píše:pak by bylo třeba doplnit tu základní síť o R-ka třeba R57, R13, R20, R37 prostě aby to mělo hlavu a patu.
+1 Souhlasim. Všechno je to tak napůl, jo, ne, uvidí se, provizorium, atd.. To je přesně případ I/13.Martin z Ostravy píše:Třeba na Moravě mi to přijde docela dobře pořešené, tedy až na to esíčko D1, ale taky třena I/57, staví se po kouscích s tím, že to pak možná bude R57, jaké pak možná, je třeba jasně říct toto bude R.
Souhlasim, že je to nedořešené, nedostatečné, nedodělané. R20, R57, R13, atd..Martin z Ostravy píše:Prostě tak jak je to plánované, je ta síť nedostatečná a nevyvážená, někde předimenzována (severní Čechy, Morava) jinde poddimenzovaná (jižní Čechy).Chtělo by to aktualizovat.
Nesouhlasim ale s tim, že by severní Čechy nebo Morava byly předimenzované. Jsou to velké aglomerace, hodně dopravních směrů a proto více dálnic. Dokonce bych i řekl, že něco je i poddimenzované. Myslím třeba, že Opava-Ostrava (a dále na východ) by mělo vést Rko, stejně jako třeba Karlovy Vary-Chomutov-Most-Teplice-Ústí n.L.-Děčín-Liberec. Jsem rád, že se aspoň podařilo prosadit R55 jako R a ne jako nějaké polovičatý nejistý I/55.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic
Myslel jsem to tak, že současná síť by byla převedena na dálnice až na R7, R55, R4 a R46, tyto tahy by zůstaly R-kyFox Mulder píše:Tady jsem nepochopil jak jsi to myslel? R7, R55, R4 a R46 teda ponechat R, nebo přetransformovat jako D?Martin z Ostravy píše:Protože ta D19 už se mohla klidně připravovat, R35 mohla být zpátky D35, D3 a D11 až na hranice, R6 jako D6, myslím, že ta síť co je teď by měla být jen dálnic (až na R7, R55, R4 a R46),
Pravda, na to nahuštění obyvatel jsem nepomyslel, jsem to bral z hlediska toho "jak to vypadá na mapě" , na tu R11 jsem vskutku zapomněl, ale tady je taky rozpor, uvažuje se taky o pokračování R56 až do Opavy, což mi přijde jako zbytečné jenže třeba učinit to rozhodnutí už dnes a říci jestli R11 do Opavy nebo R56 (já osobně bych byl za R11) nebo oboje. Stejně nejasné je to i u I/11, I/68, I/67 jakožto případné budoucí R67 nebo R11 není řečeno co jak.Fox Mulder píše:Souhlasim, že je to nedořešené, nedostatečné, nedodělané. R20, R57, R13, atd..Martin z Ostravy píše:Prostě tak jak je to plánované, je ta síť nedostatečná a nevyvážená, někde předimenzována (severní Čechy, Morava) jinde poddimenzovaná (jižní Čechy).Chtělo by to aktualizovat.
Nesouhlasim ale s tim, že by severní Čechy nebo Morava byly předimenzované. Jsou to velké aglomerace, hodně dopravních směrů a proto více dálnic. Dokonce bych i řekl, že něco je i poddimenzované. Myslím třeba, že Opava-Ostrava (a dále na východ) by mělo vést Rko, stejně jako třeba Karlovy Vary-Chomutov-Most-Teplice-Ústí n.L.-Děčín-Liberec. Jsem rád, že se aspoň podařilo prosadit R55 jako R a ne jako nějaké polovičatý nejistý I/55.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic
To je právě ten problém.... představy o potřebách byly v roce 1963 (možná bychom měli říct 1938) diametrálně odlišné od potřeb které jsou aktuální dnes.Fox Mulder píše:
Co na tom, že nemáme dostavěny "staré" dálnice z 1963 (R35). Hlavní je mít KONCEPCI, tedy dlouhodobý cíl kam to všechno chceme směřovat....
Přijde mi ale hloupý trvrdit, že "nemá smysl uvažovat o nových dálnicích, protože jsme ještě nepostavili staré".
Bohužel absolutní většina populace - tak 99% není schopna koncepčního pohledu a raději se hnípe v určitých parciálních detailech, které někdo někdy nastavil jako rámcové. Toto bohužel platí i o většině odborníků.... upřímně - stačí si pročíst toto fórum a zjistíte že je to stejné i zde. Samá diskuse na téma tento sjezd by měl být takový a tamten makový... ale to, že dálnice které se to týká by vůbec neměla být postavena, nebo měla vést jinudy, to si většina přispěvovatelů do diskusí ani neuvědomí...
Ruku na srdce - kolik uživatelů tohoto fóra má doma svůj plánek (vizi) toho jak by měla vypadat dálniční síť v naší zemi... moc jich nebude co? Pak ani nepřekvapí, že první sekcí tohoto diskusního fóra není sekce "koncepce dálniční sítě v ČR"...
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic
Myslím, že právě uživatelé tohoto fóra mají docela dost dobrých nápadů (např. debaty nad trasováním D19) a z většiny příspěvků je rozhodně koncepční myšlení cítit.Jaroslav píše: Ruku na srdce - kolik uživatelů tohoto fóra má doma svůj plánek (vizi) toho jak by měla vypadat dálniční síť v naší zemi... moc jich nebude co? Pak ani nepřekvapí, že první sekcí tohoto diskusního fóra není sekce "koncepce dálniční sítě v ČR"...
Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic
No já jsem něco takového stvořil poprvé někdy na základní škole. Neměl jsem tam sice R43, R52 a R55, ale za to jsem tam měl "velké kolečko" R13 (Liberec - KV), R27 (KV - Plzeň), R20 (Plzeň - ČB), R34 (ČB - Jihlava - Havl.Brod), R37 (Havl.Brod - HK) a potom něco na Liberec (mám ale dojem, že severně od plánované R35). A obligátní D38 Jihlava - Znojmo - Rakousko.Jaroslav píše:Ruku na srdce - kolik uživatelů tohoto fóra má doma svůj plánek (vizi) toho jak by měla vypadat dálniční síť v naší zemi... moc jich nebude co? Pak ani nepřekvapí, že první sekcí tohoto diskusního fóra není sekce "koncepce dálniční sítě v ČR"...
Naprostý souhlas s celým příspěvkemFox Mulder píše:No já osobně si myslím, že ta celá plánovaná síť by měla být víc koncepčnější (např. chybějící potřebná R13 z Karlových Varů do Liberce jako R) a více zahustěná (třeba D19 Humpolec-Tábor-Písek-Plzeň)...
Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic
Já bych do té koncepce přidal i silnice I.třídy s obchvaty jako páteřní silnice.
např.
stavba mostu v Litoměřicích bez dopadu na I/15.
Potřebujeme I/9 z Prahy do Mělníka nebo stačí pořádná D8 a I/16?
Potřebujeme v Ústeckém kraji jako páteřní silnice:
I/28 Louny - křížení s I/15
I/27 Most - Litvínov - Teplice
I/13 Teplice - D8 Exit 80
určitě se toto najde i jinde.
Neříkám, že je nepotřebujeme jako významné silnice II. třídy - říkejme "krajské".
např.
stavba mostu v Litoměřicích bez dopadu na I/15.
Potřebujeme I/9 z Prahy do Mělníka nebo stačí pořádná D8 a I/16?
Potřebujeme v Ústeckém kraji jako páteřní silnice:
I/28 Louny - křížení s I/15
I/27 Most - Litvínov - Teplice
I/13 Teplice - D8 Exit 80
určitě se toto najde i jinde.
Neříkám, že je nepotřebujeme jako významné silnice II. třídy - říkejme "krajské".
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Zajímavá myšlenka to propojit i s I/11. Já ji s dovolením ještě doplním o dva uvažované obchvaty dle platných UP obcí Velké a Malé Heraltice.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0f5Hek0e3.
Jen nevím, jestli by to někdo takhle schválil (myslím na MD), jelikož I/57 je přestavěno ve směru od Opavy na kategorii S 11,5/80 až k železniční zastávce Holasovice. Teprve pak se najíždí na starou cestu. Nová a stará cesta mají ale dost odlišnou nivelitu a možná by se tam dal udělat krátký hloubený tunel a pokračovat ve stopě současné silnice (jen s jinou nivelitou) až k plánovanému obchvatu Skrochovic.
Dále co vím, tak třeba následující obec ve směru na Krnov, tedy Úvalno, zamítli trasování jakéhokoliv obchvatu a pravděpodobně zde zůstane průjezd obcí. Co je tedy ještě plánováno, tak úprava vedení silnice od stavěného obchvatu Krnova na Úvalno dál od Petrova Dolu a také napřímení silnice mezi Skrochovicemi a právě Úvalnem.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0f5Hek0e3.
Jen nevím, jestli by to někdo takhle schválil (myslím na MD), jelikož I/57 je přestavěno ve směru od Opavy na kategorii S 11,5/80 až k železniční zastávce Holasovice. Teprve pak se najíždí na starou cestu. Nová a stará cesta mají ale dost odlišnou nivelitu a možná by se tam dal udělat krátký hloubený tunel a pokračovat ve stopě současné silnice (jen s jinou nivelitou) až k plánovanému obchvatu Skrochovic.
Dále co vím, tak třeba následující obec ve směru na Krnov, tedy Úvalno, zamítli trasování jakéhokoliv obchvatu a pravděpodobně zde zůstane průjezd obcí. Co je tedy ještě plánováno, tak úprava vedení silnice od stavěného obchvatu Krnova na Úvalno dál od Petrova Dolu a také napřímení silnice mezi Skrochovicemi a právě Úvalnem.
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Jo, takovýhle záměr by za mě dával rozhodně smysl. A žádné salámování jeden obchvat za 10 let. Buď to bude mít v nějakém čase prioritu a finance, tak 3 naráz nebo nic.
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Obávám se, že by to bylo spíše NIC, než TŘI NARÁZ...Moc dobře to shrnul Honey pár příspěvků výše. Je to politikum !
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Já jsem také myslel na ty dva další obchvaty, směrem na Horní Benešov jak doplnil správně pan petsheny.
Ale zatím jsem je tam nekreslil, protože jsem očekával o to větší řev, že takhle dlouhá přeložka neprojde. Jinak je to samozřejmě takhle logické.
Jinak si myslím, že to napojení I/11 na I/57 a následné vedení v peáži by bylo racionální - zároveň by se zkrátila trasa I/11 před Opavou a vyřešili by se obchvaty dvou malých obcí na tom zbytku I/11, co už by přestal být hlavní silnicí a stal by se už jen silnici druhé či třetí třídy.
Ale zatím jsem je tam nekreslil, protože jsem očekával o to větší řev, že takhle dlouhá přeložka neprojde. Jinak je to samozřejmě takhle logické.
Jinak si myslím, že to napojení I/11 na I/57 a následné vedení v peáži by bylo racionální - zároveň by se zkrátila trasa I/11 před Opavou a vyřešili by se obchvaty dvou malých obcí na tom zbytku I/11, co už by přestal být hlavní silnicí a stal by se už jen silnici druhé či třetí třídy.
Prodloužení trasy je jen o málo, za to ale po nové kvalitní silnici bez průjezdu skrz obce, takže celkově rychlejší. Kdyby měla být přeložena I/11 do samostatné trasy, tak to budou zábory půdy ještě větší, takže v tomhle směru by ti co nadávají na zábory měli naopak hýkat nadšením.theodor less píše:Nevím, jestli by byli v budoucnu spokojeni lidé jedoucí z Bruntálu do Hradce nad Moravicí, kterým jsi předepsal objížďku. Ale určitě vím, že by nebyli spokojeni všichni ti, co nadávají na zábory zemědělské půdy.
-
- Příspěvky: 1072
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
chápu, že malovat fixou v mapě je lákavé, ale kdo z vás někdy po té I/11 v úseku opava - velké heraltice někdy jel? současnost je taková, že vyjma velmi krátkého průjezdu "obcí" vlaštovičky, která by šla řešit úpravou komunikace v současné stopě, tak dále vede pouze okrajem zástavby obce neplachovice - zadky, zde by bylo vhodné také provést drobné úpravy, zejména zrušit množství napojení místních komunikací na I/11. jinak je trasa rychlá, povětšinou se předjíždět dá s dalekým rozhledem, vzhledem k dopravnímu zatížení do 6000 voz/24hod docela pohoda. nevidím jediný důvod, když už ta komunikace existuje, spojovat ji s I/57 (10000 voz/24 hod) tzn. dohromady 16000 voz/24hod- to byste tam chtěli dělat čtyřpruh v peáži aby to bylo zlepšení?
že by bylo vhodné na I/11 postavit obchvaty heraltic, to je samozřejmě pravda, ale řsd má na toto jiný názor, trasu nechce ani chránit v rámci zur. od přelomu tisíciletí, kdy dopravoprojekt ostrava zpracovával tahovou studii na homogenizaci kategorie na S11,5/80 v úseku opava - bruntál se hodně změnilo.
že by bylo vhodné na I/11 postavit obchvaty heraltic, to je samozřejmě pravda, ale řsd má na toto jiný názor, trasu nechce ani chránit v rámci zur. od přelomu tisíciletí, kdy dopravoprojekt ostrava zpracovával tahovou studii na homogenizaci kategorie na S11,5/80 v úseku opava - bruntál se hodně změnilo.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Souhlasím, podle mě je to tak i spravedlivější.kot píše:Obávám se, že by to bylo spíše NIC, než TŘI NARÁZ...Moc dobře to shrnul Honey pár příspěvků výše. Je to politikum !
evilcleaner: já si to popravdě uvědomuji, jel jsem tam asi před 5 lety. Proto mě právě to řešení výše přišlo zbytečné. Snad jedině, kdyby se někdy z I/11 měla dělat komfortnější silnice s obchvaty až dál na Bruntál, což právě není v plánu. Jinak bych tu nestavěl nic.
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Tak ono to není jenom o řidičích co projíždějí a jejich pohodlné jízdě, ale také o místních obyvatelích. Tedy těch co v místě bydlí. I kvůli nim se dělají obchvaty, aby byla kvalita jejich života lepší. Takže by obchvat hodně vylepšil život nejen v okolí této části I/57, ale i napojením I/11 by se vyřešilo i několik obchvatů na této silnici. Jednak na té části co by "odpadla" a pak návazně směr Horní Benešov. Vy to berete jen z hlediska řidiče, já to vnímám i z hlediska místních. (místní nejsem, ale obecně to takhle beru - aby to bylo co nejlepší pro všechny strany).evilcleaner píše:chápu, že malovat fixou v mapě je lákavé, ale kdo z vás někdy po té I/11 v úseku opava - velké heraltice někdy jel? současnost je taková, že vyjma velmi krátkého průjezdu "obcí" vlaštovičky, která by šla řešit úpravou komunikace v současné stopě, tak dále vede pouze okrajem zástavby obce neplachovice - zadky, zde by bylo vhodné také provést drobné úpravy, zejména zrušit množství napojení místních komunikací na I/11. jinak je trasa rychlá, povětšinou se předjíždět dá s dalekým rozhledem, vzhledem k dopravnímu zatížení do 6000 voz/24hod docela pohoda. nevidím jediný důvod, když už ta komunikace existuje, spojovat ji s I/57 (10000 voz/24 hod) tzn. dohromady 16000 voz/24hod- to byste tam chtěli dělat čtyřpruh v peáži aby to bylo zlepšení?
že by bylo vhodné na I/11 postavit obchvaty heraltic, to je samozřejmě pravda, ale řsd má na toto jiný názor, trasu nechce ani chránit v rámci zur. od přelomu tisíciletí, kdy dopravoprojekt ostrava zpracovával tahovou studii na homogenizaci kategorie na S11,5/80 v úseku opava - bruntál se hodně změnilo.
Vy naopak místní obyvatele zjevně vůbec neberete v úvahu, jinak byste mohl těžko navrhovat věci jako průtah obcí v současné stopě ....zkuste se někdy v takové obci s průtahem projít po ulici jako chodec. To je řešení alá 70. léta. A je to zvěrstvo vůči místním. Ale to vás zjevně vůbec netrápí, vy řešíte jen svůj pohodlný průjezd ... svět ale nejsou jenom řidiči.
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
I na té Panoramě máme jednu pěknou momentku ze života v obci s průtahem a to právě v těch Vlaštovičkách .... doufám, že na to ten Ježíš z kříže dohlídnul a nikoho tam nepřejeli ...
https://mapy.cz/s/dupesazadu
https://mapy.cz/s/dupesazadu
-
- Příspěvky: 1072
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
s tímto přístupem by ale bylo třeba přebudovat, od pasu střelím, třeba 2000 km silnic I. třídy. to se nikdy nestane a pokud, tak nikdo z nás už tady nebude. proto je jednoznačně správné, že se z omezeného množství financí řeší ty důležitější úseky.
vy vidíte zvěrstvo ve stylu 70. let, já zase studii modernizace tohoto tahu, kterou jsem projekčně vypracoval a projednal na výrobních výborech se zástupci řsd, kraje a samospráv.
vy vidíte zvěrstvo ve stylu 70. let, já zase studii modernizace tohoto tahu, kterou jsem projekčně vypracoval a projednal na výrobních výborech se zástupci řsd, kraje a samospráv.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Bohužel musím souhlasit. Nevím kolik km, ale hodně. Nicméně bych to v nějakém větším výhledu i viděl. Tohle je každopádně silnice (myslím tu "jesenickou" část I/11), na kterou by měla přijít řada mezi posledními (po nich už jsou spíše takoví ti adepti na přeřazení do 2.třídy), až bude většina těch vytížených jedniček prostě plná obchvatů. Nejdříve tak za 20-30 let, ale neříkám, že nikdy... Jedině snad, že by do toho šly nějaké peníze na podporu těch "odlehlejších apod." regionů, to by to pak mohlo být reálné.evilcleaner píše:s tímto přístupem by ale bylo třeba přebudovat, od pasu střelím, třeba 2000 km silnic I. třídy.
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Podívejte se někdy na západ od nás. Tam tyhle silnice postupně přebudovávají do lidsky příznivých standardů. Například v SRN už dávno předělali spoustu silnic této úrovně do lepších standardů. A to včetně těch málo významných tahů. Zatímco u nás to i dnešní projektantni jako jste vy, mnohdy konzervují v trase , která je tam od středověku a vede od kostela jedné vesnice na kostel té druhé a kopíruje každý výmol v terénu a obkružuje pole, které vlastník před 300 lety neprodal.....Takže doufám , že nebudete mít pravdu a že se tímto směrem vydáme i my. A aniž bych vám přál cokoliv špatného, tak bych si přál aby jste vy zastánci starých pořádků šli co nejdříve od válu a místo vás nastoupila generace projektantů, kteří že nebudou uvažovat jen v intencích "hlavně pohodlně pro řidiče a co nejlevněji + co nejvíc zachovat ze staleté středověké trasy" ale že se bude brát ohled i na lidi, co tam žijí a myslet s výhledem dopředu.evilcleaner píše:s tímto přístupem by ale bylo třeba přebudovat, od pasu střelím, třeba 2000 km silnic I. třídy. to se nikdy nestane a pokud, tak nikdo z nás už tady nebude.
Takže i obchvaty se budou stavět jako součást dlouhodobějších ucelených tahů a ne obkroužená obec vytržená ze souvislosti nebo dokonce protažená skrz.
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Ale tohle není o projektantech, ale o tom, co se má a může stavět z našich daní. A na obchvaty této silnice já osobně rozhodně nyní přispívat nechci, protože to by se muselo stavět x set kilometrů na důležitějších silnicích. Co je na tom nepochopitelného.
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Je to jak o projektantech, tak jejich kamarádech na MD, ŘSD atd. co stanovují priority a způsob trasování. obojí je bohužel jedna parta s uvažováním zamrzlým před 40 lety v socialistickém Československu. A to jak co se týče (ne)braní ohledu na lidi, tak co se týče uvažování čím levnější, tím lepší.
Projektanti paneláků z té doby (stejný druh uvažování) se museli přeškolit a nebo změnit obor. Ale v dopravních stavbách zdá se početná skupina těchto dinosaurů a jejich žáků stále přežívá.
Nepochopitelný je váš odpor k souvislým řešením s výhledem do budoucna a naopak preferování lokálního záplatování, které pak nemá jak logicky navázat na souvislé řešení. Přitom se dají tyto věci stavět i po etapách.
Projektanti paneláků z té doby (stejný druh uvažování) se museli přeškolit a nebo změnit obor. Ale v dopravních stavbách zdá se početná skupina těchto dinosaurů a jejich žáků stále přežívá.
Nepochopitelný je váš odpor k souvislým řešením s výhledem do budoucna a naopak preferování lokálního záplatování, které pak nemá jak logicky navázat na souvislé řešení. Přitom se dají tyto věci stavět i po etapách.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Tady bych si dovolil nesouhlasit. Jestli nechceme aby se z této části republiky stal skanzen bez lidí a budoucnosti, je třeba mu zajistit slušnou dopravní dostupnost. Jak v V-Z tak S-J směru. Nebude to levné, ale potenciál to má.Aram96 píše:...Tohle je každopádně silnice (myslím tu "jesenickou" část I/11), na kterou by měla přijít řada mezi posledními...
Nicméně, ani stát nějak moc nepočítá s tím, co je od D35 výš.
Re: I/57 Skrochovice, obchvat
Už trochu zacházíme do obecné diskuze nebo kromě Skrochovic řešíme i Chrudim, ale on to snad někdo přesune do tématu Všeobecné.
Mě mrzí, že se rezignovalo (vyjma snad I/53) na rekonstrukci dlouhých souvislých tahů, kde se silnice homogenizuje na normové šířkové parametry, mírně se upraví směrové a výškové vedení, sem tam se udělá nějaký obchvat a jinak se většina trasy zachová ve stávající stopě. Pak tady máme situaci např. jako na I/38 mezi D11 a D1, kdy luxusní úseky obchvatů střídají úseky s parametry horšími. Přitom by stačilo tu srovnat horizont, tu narovnat zatáčku, tu přidat odbočovací pruh, sem tam nějaký stoupací pruh, a za realtivně málo peněz dostaneme kvalitní komunikaci, u které si odškrtneme "splněno", a u které si člověk řekne, "začnu jezdit tudy". Nemusí být hned do každé Horní Dolní dálnice, ale pořádná neošizená S11,5 s občasným třetím pruhem, na které člověk pojede i za náklaďákem 100kou a nebude mít potřebu nebezpečně předjíždět a být někde mermomocí o pár minut dřív. Třeba mezi Jihlavou a Brodem by stačilo pár kilometrů komunikace trochu srovnat, prodloužit stoupací pruhy, postavit paralelní místňačku mezi samotami a odstranit tak ty časté 70ky a křižovatky a máme jedné problém vyřešen. Nebo i to jižní propojení D5 a D1 - zainvestujme do úpravy stávajících jedniček a využijme jejich potenciál.
Nebo propojení D1 a severovýchodních Čech po komunikacích I/34(I/38) a I/37, který bych řekl, že bude po dostavbě Hradubické, obchvatu Chrudimi a D35 nabývat na významu. Máme most u Květinova, obchvat Brodu, výjezd z Brodu, obchvat České Bělé a obchvat Chrudimi v S11,5. Pak tam ale začneme připravovat JZ obchvat Brodu, obchvat Skály a Věže nebo Krátké Vsi v S9,5? Ptám se kolik na tom ušetříme, a proč aspoň jeden souvislý tah nemůžeme udělat ve stejné kategorii? To samé I/57 kdy obchvaty Krnova a Opavy jsou 11,5 a Skrochovice najednou 9,5. Ano, stačí to, ale tenhle region by si opravdu zasloužil kvalitní napojení na Opavu a Ostravu. O té průsečné křižovatce bez jediného přídatného pruhu ani nemluvím...to snad nikdo nemůže myslet vážně.
Když už jsme u té Chrudimi nebo Skrochovic, představoval bych si, že se nejdřív udělá nějaká technická a ekonomická studie mezi městy A a B nebo křižovatkami s jinými jedničkami, v jednotných parametrech a a pak se z toho vyzobou podle důležitosti jednotlivé obchvaty, což zajistí finanční etapizaci a přednostní řešení problematických míst, a zároveň to umožní napojení dalších úseků bez nutnosti provizorních napojení a nějakých divokých šikan. Vím, že někdo to jde, ale zde asi ne.
Jen doufám, že se už nebudeme muset vymlouvat na neustálou změnu norem. U trasování a šířkového uspořádání už snad není potřeba vymýšlet kolo a neustále měnit o půl metru nebo o metr osvědčené kategorie.
Mě mrzí, že se rezignovalo (vyjma snad I/53) na rekonstrukci dlouhých souvislých tahů, kde se silnice homogenizuje na normové šířkové parametry, mírně se upraví směrové a výškové vedení, sem tam se udělá nějaký obchvat a jinak se většina trasy zachová ve stávající stopě. Pak tady máme situaci např. jako na I/38 mezi D11 a D1, kdy luxusní úseky obchvatů střídají úseky s parametry horšími. Přitom by stačilo tu srovnat horizont, tu narovnat zatáčku, tu přidat odbočovací pruh, sem tam nějaký stoupací pruh, a za realtivně málo peněz dostaneme kvalitní komunikaci, u které si odškrtneme "splněno", a u které si člověk řekne, "začnu jezdit tudy". Nemusí být hned do každé Horní Dolní dálnice, ale pořádná neošizená S11,5 s občasným třetím pruhem, na které člověk pojede i za náklaďákem 100kou a nebude mít potřebu nebezpečně předjíždět a být někde mermomocí o pár minut dřív. Třeba mezi Jihlavou a Brodem by stačilo pár kilometrů komunikace trochu srovnat, prodloužit stoupací pruhy, postavit paralelní místňačku mezi samotami a odstranit tak ty časté 70ky a křižovatky a máme jedné problém vyřešen. Nebo i to jižní propojení D5 a D1 - zainvestujme do úpravy stávajících jedniček a využijme jejich potenciál.
Nebo propojení D1 a severovýchodních Čech po komunikacích I/34(I/38) a I/37, který bych řekl, že bude po dostavbě Hradubické, obchvatu Chrudimi a D35 nabývat na významu. Máme most u Květinova, obchvat Brodu, výjezd z Brodu, obchvat České Bělé a obchvat Chrudimi v S11,5. Pak tam ale začneme připravovat JZ obchvat Brodu, obchvat Skály a Věže nebo Krátké Vsi v S9,5? Ptám se kolik na tom ušetříme, a proč aspoň jeden souvislý tah nemůžeme udělat ve stejné kategorii? To samé I/57 kdy obchvaty Krnova a Opavy jsou 11,5 a Skrochovice najednou 9,5. Ano, stačí to, ale tenhle region by si opravdu zasloužil kvalitní napojení na Opavu a Ostravu. O té průsečné křižovatce bez jediného přídatného pruhu ani nemluvím...to snad nikdo nemůže myslet vážně.
Když už jsme u té Chrudimi nebo Skrochovic, představoval bych si, že se nejdřív udělá nějaká technická a ekonomická studie mezi městy A a B nebo křižovatkami s jinými jedničkami, v jednotných parametrech a a pak se z toho vyzobou podle důležitosti jednotlivé obchvaty, což zajistí finanční etapizaci a přednostní řešení problematických míst, a zároveň to umožní napojení dalších úseků bez nutnosti provizorních napojení a nějakých divokých šikan. Vím, že někdo to jde, ale zde asi ne.
Jen doufám, že se už nebudeme muset vymlouvat na neustálou změnu norem. U trasování a šířkového uspořádání už snad není potřeba vymýšlet kolo a neustále měnit o půl metru nebo o metr osvědčené kategorie.