Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Plánovat určitě ne, kategorie II. je pouze dojetí již rozestavěných nebo naplánovaných bývalých R. A po jejich dokončení se budou už muset jakékoliv jejich modernizace či vestavby nových MÚK apod. projektovat podle I.
A rozdíl mezi D1 a D55 je i kvůli dopravní zatíženosti - veliký. A rovněž je rozdíl mezi dvěma MÚK kde se odbočuje k dálnicím a mezi MÚK, kde jedna z nich odbočuje jen k silnici II. třídy.
A rozdíl mezi D1 a D55 je i kvůli dopravní zatíženosti - veliký. A rovněž je rozdíl mezi dvěma MÚK kde se odbočuje k dálnicím a mezi MÚK, kde jedna z nich odbočuje jen k silnici II. třídy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Měl bych dotaz na mapmana: Vysvětluje Vaše poslední věta proč oba úseky D11 od Trutnova k polské hranici už zůstaly naprojektovány jako Rko a tedy dnes Dálnice II. třídy (D21,5) a jede se podle toho projektu bývalého Rka? Pokud ano, je tedy podle mezinárodních dohod (nebo jejich porušením -- což by mohlo zajímat dopravní direktorát v Bruselu) přijatelné postavit v trasách TEN-T druhotřídové dálnice bez odstavných pruhů? A jaké budou křižovatky? Rkové?
Děkuju předem za vyjasnění
Děkuju předem za vyjasnění
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Přeshranční úseky TEN-T jsem kdysi "zkoumal" v nařízeních EU a nic tvrdě daného, co by znemožňovalo postavit úsek D11 do Polska v nich není. Dokonce jsem tehdy nabyl dojmu, že by prošel i kus úseku směrově nerozdělené komunikace.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Myslím, že Brusel do norem silnic a dálnic zatím nezasahuje a to ani v případě dotovaných, pokud to není extrém. Stejně jako do dopravních pravidel a značek jednotlivých zemí. Od toho je jiná institituce, která s EU nemá nic společného a to Evropská hospodářská komise OSN (UNECE). Existovala již před založením EU a má na starosti evropské mezinárodní silnice E. U těch jediných existuje jakási dohodnutá norma, ale je to spíš zdá se nevymahatelné doporučení. Také i to, že přednostně se E silnice vedou po komunikacích dálničního typu.
Poslední horský úsek D11 se staví na dnešní poměry v dost šílené normě, ale buďme rádi, že se postaví alespoň takto. Čekat dalších deset či spíše více let, aby se vše předělalo už opravdu nikdo nechce
Poslední horský úsek D11 se staví na dnešní poměry v dost šílené normě, ale buďme rádi, že se postaví alespoň takto. Čekat dalších deset či spíše více let, aby se vše předělalo už opravdu nikdo nechce
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Proč v "šílené normě"? To tam čekáte takový provoz, aby to "horší" dálnice nepobrala?
I kdyby mělo být na celém úseku omezení MPR, bude to pořád 100x lepší než současný stav.
I kdyby mělo být na celém úseku omezení MPR, bude to pořád 100x lepší než současný stav.
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Honey, ve vší úctě, některé ty tvoje argumenty mluví právě proti těm tvým myšlenkám se mi zdá...Honey72 píše:Plánovat určitě ne, kategorie II. je pouze dojetí již rozestavěných nebo naplánovaných bývalých R. A po jejich dokončení se budou už muset jakékoliv jejich modernizace či vestavby nových MÚK apod. projektovat podle I.
A rozdíl mezi D1 a D55 je i kvůli dopravní zatíženosti - veliký. A rovněž je rozdíl mezi dvěma MÚK kde se odbočuje k dálnicím a mezi MÚK, kde jedna z nich odbočuje jen k silnici II. třídy.
My tedy pouze dostavíme právě připravované úseky dálnic podle starých norem (hromada z nich se bude stavět za nějakých 5 a více let; navíc se o tomhle rozhodlo někdy v roce 2014/15, takže minimálně 10 let na změnu kategorie), abychom je při nejbližší modernizaci přestavěli na nové normy, no promiň, ale tohle snad nemůže nikdo myslet vážně Zajímavé je, že se nám na D35 změnila norma z R25,5/100 na D26,0/130 - což chválím, podle mě je reálné že tam po dostavbě mohou povolit klidně 140 nebo 150 km/h Ale také to šlo, byť je to asi jen rozšíření SDP o půl metru. Ale šlo to a není problém. To by se opravdu příprava např. D11 u hranic prodloužila o roky kvůli změně kategorie z R21,5 na D26,0 ??? Když by byly vykoupené pozemky, je to jiná situace, ale takhle ...
A druhá část tvého příspěvku si jaksi sama odporuje. Pokud je na D1 větší zatížení, jakože mezi velkými MÚK u Brna je druhé nejzatíženější místo D1, tak tam právě nechápu, jak je možné na tohle přistoupit, že připojovák je zároveň odpojovákem. Každopádně ta věc s těmi připojováky a odpojováky absolutně nemá koncepci. Kde by to smysl dávalo a intenzity nejsou tak vysoké, tam to nejde kvůli normám nebo se staví naprosto zbytečný most, ale tam, kde se to hodí méně se dávat budou, nechápu
(podle mě je to ve většině případů skvělé řešení, takže nějak nekritizuji řešení u Brna na D1, jen to chtělo přidat o pruh více, když nebude jihozápadní tangenta )
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Podle toho, že Poláci staví až na naši hranici v kategorii 26,5 a se čtyřmetrovým a často i desetimetrovým SDP a i v tunelech na danou šířku, a také kvůli mezinárodní dopravě, má zjevně pravdu Honey72 s tou šílenou kategorií (a ten provoz tam MPMP určitě bude takový, že se bude u nás brzy přestavovat. Honey72 má ale pravdu určitě i s tím, že něco (tedy i Rková kategorie z minulosti) je lepší než nic. Dodatečné rozšiřování je ale u nás jediná cesta, kvůli počátečním obstrukcím. Drahé, ale zatím to jinak nešlo, stačí se podívat na to, co se děje na D11 u Prahy. Takový Kocourkov, že namalují po rozšíření pruhy jako dosud a budou čekat na povolení přemalovat na tři pruhy dva roky, by si nedovolil ani žádný režim v Africe (to má pravdu Aram96). Kdo je za ty dva roky zodpovědný?
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Za ty dva roky je zodpovědné ŘSD, kdyby udělalo to co je na první pohled nutné při rozšiřování resp. vyhovělo EIA, tak se nemuselo čekat. Že je nutné rozšířit všechny D, které přivádějí po totožné komunikaci lokální dopravu středočeského kraje do Prahy a současně tranzit na D0 je jasné 15 let, resp. ještě déle - od rozšíření D1.
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Kdyby se vyhovělo EIA tak se bude rekonstrukce povrchu dělat v 2+2 a opět rozšiřovat za dva roky až proběhne klasika UR, odvolání, soudy, výkupy, SP, odvolání, soudy, VZ, odvolání. Teď když jsem to napsal tak mi začaly ty dva roky připadat jako strašně optimistický termín.
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
jenže D0 stále není, takže jsem opět u pokusu přelít tři kyblíky do dvou...musklin píše:...
Že je nutné rozšířit všechny D, které přivádějí po totožné komunikaci lokální dopravu středočeského kraje do Prahy a současně tranzit na D0 je jasné ....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Jo u té Prahy je dost škoda, že se ty nejbližší úseky nestavěly s rezervou jako D11, alespoň 10-20 km od Prahy. Ale chápu, že se to v té době nečekalo. Jenže naši páprdi na to nehledí ani dnes. Jediné, kde to chápu, že není rezerva je D3, protože dělat rezervy v cca 3 tunelech a na obrovském mostě je jaksi mimo, navíc, jih od Prahy je dosti dualizován D4 a I/3, takže budiž. Ale jak bylo výše, Poláci staví 10 metrové SDP na hromadě 4-pruhových úseků, kde by někdy v budoucnu mohl provoz stoupnout. To my nikde - za mě se měl na D0 každý nový úsek (včetně 511) dělat s rezervou pro jeden pruh každým směrem, jižní část ve 4-pruhu stavěná před 10 lety je už totálně mimo, i kdyby se dodělala severní část okruhu, tak po dostavbě D3 nebude stačit úsek po Modletice minimálně. Samotný úsek od D5 po Barandov je trochu ospravdelněn chybějící radiálou, ale myslím si, že celá jižní část měla být, když už ne 6-pruh, tak 4-pruh s 10 m SDP.
Ale to bohužel vidím skoro ve všem u nás, dvoupruhové odpojování a připojování děláme jen u Prahy, kde jsou obrovské intenzity, nikde jinde téměř ne, byť je to v zahraničí naprosto normální, kvůli komfortu příp. bezpečnosti na každém větším křížení a nemusí jít jen o dálnice. Tunely jen tam, kde je to opravdu jinak neřešitelné, Rakušáci postaví klidně za sebou 5 hloubených tunelů, aby ochránili obce od hluku a bordelu, u nás se místo toho 15 let hádáme s obcí V málokterých tunelech máme alespoň malé odstavné, klasika je, že je silnice, pruh a chodník hned vedle. A vidím, že jsem jaksi OT, tak končím.
Pak ještě vidíme, že, byť u hranic, budeme stavět zbrusu novou dálnici a bez odstavných pruhů, aby se při další modernizaci dodělávaly, přestože se ta dálnice chystá jak dlouho ??? Z minulého režimu předpokládám, to za 30 let od revoluce nikoho nenapadlo tam odstavné nepřidat A když vidíme nárůst dopravy tak alespoň v posledních cca 10 letech příprav ?? Za Bárty se přípravy zastavily, jak často ŘSD říká, proč tedy "po opětovném rozjetí" se to nepřipravuje jako je v 21. století normální ?? Fuj to jsem zase smutný z toho, jak to u nás chodí
Jinak teď ještě dodatek z úplně jiného soudku, související s D(R)35: Jsem zvědavý na přeliv té dopravy z D1 ... a už mám odpověď, proč se D1 u Přerova musí tak klikatit. Protože kdyby byla o chlup kratší (nějakých 7 km), tak bude severní trasa po D35 pro tranzit na D5 delší než po D1
Ale to bohužel vidím skoro ve všem u nás, dvoupruhové odpojování a připojování děláme jen u Prahy, kde jsou obrovské intenzity, nikde jinde téměř ne, byť je to v zahraničí naprosto normální, kvůli komfortu příp. bezpečnosti na každém větším křížení a nemusí jít jen o dálnice. Tunely jen tam, kde je to opravdu jinak neřešitelné, Rakušáci postaví klidně za sebou 5 hloubených tunelů, aby ochránili obce od hluku a bordelu, u nás se místo toho 15 let hádáme s obcí V málokterých tunelech máme alespoň malé odstavné, klasika je, že je silnice, pruh a chodník hned vedle. A vidím, že jsem jaksi OT, tak končím.
Pak ještě vidíme, že, byť u hranic, budeme stavět zbrusu novou dálnici a bez odstavných pruhů, aby se při další modernizaci dodělávaly, přestože se ta dálnice chystá jak dlouho ??? Z minulého režimu předpokládám, to za 30 let od revoluce nikoho nenapadlo tam odstavné nepřidat A když vidíme nárůst dopravy tak alespoň v posledních cca 10 letech příprav ?? Za Bárty se přípravy zastavily, jak často ŘSD říká, proč tedy "po opětovném rozjetí" se to nepřipravuje jako je v 21. století normální ?? Fuj to jsem zase smutný z toho, jak to u nás chodí
Jinak teď ještě dodatek z úplně jiného soudku, související s D(R)35: Jsem zvědavý na přeliv té dopravy z D1 ... a už mám odpověď, proč se D1 u Přerova musí tak klikatit. Protože kdyby byla o chlup kratší (nějakých 7 km), tak bude severní trasa po D35 pro tranzit na D5 delší než po D1
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Žádná mezinárodní smlouva požadavek na dálnici s odstavnými pruhy nespecifikuje. Takže D 21,5 je v tomhle ohledu naprosto v pořádku. To že by tam většina z nás viděla nejraději normální 25,5ku, o tom se hádat nemusíme...Honzl píše:Měl bych dotaz na mapmana: Vysvětluje Vaše poslední věta proč oba úseky D11 od Trutnova k polské hranici už zůstaly naprojektovány jako Rko a tedy dnes Dálnice II. třídy (D21,5) a jede se podle toho projektu bývalého Rka? Pokud ano, je tedy podle mezinárodních dohod (nebo jejich porušením -- což by mohlo zajímat dopravní direktorát v Bruselu) přijatelné postavit v trasách TEN-T druhotřídové dálnice bez odstavných pruhů? A jaké budou křižovatky? Rkové?
Děkuju předem za vyjasnění
Co se týče těch průpletů, na dálnicích II. třídy se mohou projektovat normálně, na I. třídě jen na výjimku z normy.
Honey72 píše:Plánovat určitě ne, kategorie II. je pouze dojetí již rozestavěných nebo naplánovaných bývalých R. A po jejich dokončení se budou už muset jakékoliv jejich modernizace či vestavby nových MÚK apod. projektovat podle I.
A rozdíl mezi D1 a D55 je i kvůli dopravní zatíženosti - veliký. A rovněž je rozdíl mezi dvěma MÚK kde se odbočuje k dálnicím a mezi MÚK, kde jedna z nich odbočuje jen k silnici II. třídy.
Tohle není úplně pravda, záleží pouze na normách (a tím pádem normotvůrcích), jestli budou rozlišovat mezi I. a II. třídou dálnice nebo se tohle rozlišení časem úplně zruší...
Aram96 píše:... Zajímavé je, že se nám na D35 změnila norma z R25,5/100 na D26,0/130 - což chválím, podle mě je reálné že tam po dostavbě mohou povolit klidně 140 nebo 150 km/h ...
Tohle taky není pravda Nová norma má jinou definici návrhové rychlosti než doposud, takže dnes z ní poznáte spíše rychlost, která bude na dané komunikaci povolena - nově se odvíjí od směrodatné rychlosti. Bližší vysvětlení je už trochu složitější, ale dá se někde na netu najít podle čísla normy 73 6101 a jména autora "Radimský", který k tomu měl opakovaně prezentace...
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Aha ... škodamapman píše:Aram96 píše:... Zajímavé je, že se nám na D35 změnila norma z R25,5/100 na D26,0/130 - což chválím, podle mě je reálné že tam po dostavbě mohou povolit klidně 140 nebo 150 km/h ...
Tohle taky není pravda Nová norma má jinou definici návrhové rychlosti než doposud, takže dnes z ní poznáte spíše rychlost, která bude na dané komunikaci povolena - nově se odvíjí od směrodatné rychlosti. Bližší vysvětlení je už trochu složitější, ale dá se někde na netu najít podle čísla normy 73 6101 a jména autora "Radimský", který k tomu měl opakovaně prezentace...
Ale jinak krok správným směrem, snad už v budoucnu nebude v letácích bordel v tom smyslu, že někde je 100, 110,120 a teď i 130 a bude jen 130 či na nových Rkách čili 4-pruhových silnicích první třídy 110
Každopádně mohli v tom letáku napsat rovnou 140, kdo by to poznal, a mohli jsme tam valit 140
Co se týče té D11 u hranic, je to opravdu ostuda ... nepřikazuje nám to zákon ani norma, tak proč bychom dbali na bezpečnost a komfort řidičů, serem na odstavný ... takhle ŘSD uvažuje, stejně takové uvažování je na severní části D43 ... na 4-pruh nejsou intenzity, takže stačí 2-pruh, proč tam dávát komfortní a mnohonásobně bezpečnější středově dělený střídavý třípruh