Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět

Jak značit nové silnice pro motorová vozidla?

R
45
39%
S
48
42%
M
13
11%
A
0
Žádná hlasování
I
9
8%
SPMV
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 115

Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od Avantime »

Fox Mulder píše:Ty malé intenzity přes hory jsou jistě i proto, že tam právě ta dálnice nevede. Všichni pak jezděj pouze po D8, případně vůbec.
Myslím, že když se za velké peníze postavila D8 na hranice, tak ať tedy slouží co největšímu podílu tranzitní dopravy, tj. ať klidně funguje "nasávací efekt". Pokud je pro řidiče výhodnější trasa přes Chomutov, nechť využijí R7 a I/7, což se i děje, ale podílu takových řidičů odpovídají i intenzity na I/7 v úseku I/13 - státní hranice.
Fox Mulder píše:Takže dostavba až na hranice by nebyl vůbec žádný problém. Ani technický, ani finanční.
Minimálně finanční problém by to byl, protože jak je známo, peněz se nedostává ani v lepších časech než v těch dnešních, takže stavět silnici dvakrát dráž, než je nutné (viz intenzity dopravy v diskutovaném úseku), mi přijde jako vyhazování peněz, které lze použít na řekněme palčivější problémy (a že by se jich na naší silniční síti našlo, že).
Fox Mulder píše:Ale udělat 50 km propojku po zvlněný krajině, když už máme z větší části vybudované poloviční profily a na obou stranách velké aglomerace a za nimi další velké aglomerace? To mi prostě přijde škoda toho nevyužít, když chybí už jen tak málo.. Měli bychom tak s Němecema další důležitou propojku přes hranice.. Intenzity by se tam jistě zvýšili a pomohlo by to krajům na obou stranách hranice.
Můj názor je takový, že tak, jak je I/7 postavena od Chomutova na hranice, odpovídá tomu, jak by spoj takové důležitosti měl vypadat - jde o moderní silnici I. třídy. O rychlostní silnici je možné uvažovat, až když vzrostou intenzity natolik, aby se její výstavba vyplatila (a zde zdůrazňuji, že mám na mysli ekonomické hledisko).
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od JirkaS »

Fox Mulder píše:No tak u nás se Rka staví jako 2+2, tak by bylo asi trochu divný jednu silnici 1+1 označit jako R. :| Nevim vlastně ani jaký by to mělo význam? Zpoplatit to? To by pak všichni jezdili po tý doprovodný komunikaci..
Ono se to ale ve světě docela používá. Význam to nemá jen kvůli zpoplatnění, ale též pro vyloučení pomalých vozidel a povolení vyšší rychlosti.
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od Drak »

Jaroslav píše:
mapman píše:Tak jasně, to není stejný případ, nicméně co víme, tak Sasové žádnou dálnici nebo obecně 4pruh od Kamenice k Chomutovu nepřipravují, takže z naší strany taky nemá smysl něco většího chystat. Úsek od I/13 po Horu Sv. Šebestiána (vyjma té úrovňové křižovatky) bychom mohli označit tím 110kovym erkem a bylo by to akorát.
co je pak namalováno v tomto výhledu?
http://www.autobahnatlas-online.de/Plan ... eMitAS.pdf
mapman píše:Šedivá barva není výhled, ale zavržené plány. Ta bledě oranžová, to je přeložka Bundesstrasse, žlutooranžová pak už realizované úseky. 4pruh je tedy pouze Od Chemnitz po Zschopau, dál už jen 2 pruhy..
verworfen = neschválen, zamítnut
V tomto případě by bylo lepší volit překlad jako neschválen, než zamítnut. Čili zřejmě se s tím v budoucnu počítá, ale asi nejdřív tak za 30 let.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od martini »

Fox Mulder píše:A osobně si myslím, že postavit tu komunikaci v parametrech D místo v parametrech R už není zas tak velký rozdíl. Ty parametry nejsou tolik rozdílné, aby ta cena byla o tolik rozdílná. Tomu prostě nevěřim.
Tak tomu věřte :-). Hlavní rozdíl je v podílu zemních prací, protože D musí mít mnohem menší stoupání, větší směrové oblouky atp. To Déčka oproti Rkům prodražuje. Defacto to byl i důvod, proč se I/7 nedělala po odbočku na Vejprty jako R7, protože to stoupání, co je tam vybudované, by neodpovídalo kategorii ani R.

Celý problém dle mého názoru spočívá v tom, že máme nějaké stavebně technické parametry - kategorie, které jsou v tom konkrétním místě realizovány z kapacitních důvodů.

Tedy volí se kategorie dle významu a výhledového dopravního zatížení. To je samozřejmě správně a shodneme se na tom všichni. Tedy např. zmiňovaná I/7 od I/13 po odbočku na Vejprty je stavebně naprosto vyhovující v té kategorii v jaké je postavena (tj. S 11,5 se stoupacím a klesajícím pruhem). Stejně tak zbytek na hranice v kategorii S 11,5 je kapacitně dostačující.

Problém osobně vidím v tom, že nejsme (tedy rozumnějte zodpovědné orgány nejsou) ochotni přistoupit na to, že komunikace nemusíme označovat dopravními značkami dle jejich stavební kategorie. Zde je kámen úrazu.

Osobně si myslím, že R3 i R11 svými parametry dostatečně odpovídají výhledové dopravní zátěži a není nutně potřebné budovat zde komunikace v parametrech D (tedy menší stoupání, větší směrové oblouky atp.). Chce to jen odstanit ten blok na MD a povolit označení těchto komunikací jako D pro "marketingové účely". Čili jako dálnice by pak mohlo být vše, kde jsou všechna křížení mimoúrovňová a kde jsou dostatečně dlouhé připojovací pruhy. Kategorie R by pak mohla být pro všechny ostatní kvalitní komunikace klidně i S 11,5 s povolenou rychlostí 110 km/h. Toť můj názor.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

martini: s tím posledním odstavcem plně souhlasím, je to jen otázka legislativy.
R48 -> D48 se podařilo!
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od mts »

fox mulder: Oddavate se prilis dopravnimu schematismu ale castecne vam rozumim.
zatimco D8 spojuje Prahu, Drazdany a pak dal Berlin, Hamburg, Hannover, Braunschweig a Vlkohrad coz jsou vsechno mimoradne dulezita hospdarska centra tak R7 a jeho pokracovani do Nemec je naprosto sekundarni tah. V dobe, kdy nase dalnicni sit je teprve v polovine, v dobe kdy chybi D3, severni paralela k D1 (tj D11+R35), R1, napojeni Zlina na dalnice, R6 ad. tak v teto dobe je nejaka 4 pruhova R7 na hranice v horach absolutni zbytecnost. Mozna nekdy za 30 let.
Hodne tady smesujete hrusky s jabkama. Jedna vec je znaceni komunikaci (R co by mohly byt D a jednicky co by mohly byt R) a druha je skutecne stavebni a financni rozdily mezi napr R a D. V dobe, kdy stat pocita kazdou korunu je sakra velkej rozdil mezi R a D. Jina vec je take urcita sebeprezentace CR - melo by se pro ucely ziskavani investic prezentovat zasadne 4pruhR a D dohromady a bez rozlisovani - ale to uz se tu probiralo stokrat.
To, ze se u nas stavi dosud R jako 2+2 pruhy neznamena, ze do budoucna by se nemohlo jit i do 1+1 pruhovych reseni. Hlavni je vylouceni vsech tech vejtrasek, cyklistu, stoparu, mopedu a ostatniho slinicniho plevelu a tim zvyseni bezpecnosti a plynulosti.
S krizovatkou jsme si nerozumeli, mel jsem na mysli jinou.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od dvs »

Jenom k tomu "nasávání D8": Doprava ze severozápadu (Ústí n.L., Teplice) se rozděluje směrem na Prahu na D8 a R7 podle toho zda jede na východ nebo západ Prahy díky abcenci severního obchvatu Prahy. Na půli cesty to ještě umožňuje "spojka" I/16 (už aby byl obchvat Slaného). Po zprovoznění R1 (západní část D5-D1), tak bude R7 atraktivnější i z Ústí směrem na Brno....

Intenzity hraničních úseků jsou menší všude viz D5 nebo spojení francouzské A4 a německé A6 u Saarbrucken.

K přejmenování - R35: Co nejdříve bych inicializoval usnesení vlády na povýšení R35 na D35 v úseku Opatovice - Mohelnice. Každý si dnes ten rozdíl mezi R35 a D11 může před Opatovicemi vyzkoušet (a to je to v rovině). Pokud takto chtějí stavět paralelní dálnici k D1 na Moravu tak to ještě radši nechme ať si to postaví potomci.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od Standa »

Drak píše:...
verworfen = neschválen, zamítnut
V tomto případě by bylo lepší volit překlad jako neschválen, než zamítnut. Čili zřejmě se s tím v budoucnu počítá, ale asi nejdřív tak za 30 let.
Asi Vás zklamu, ale jakožto neněmčinář si otvírám tyhle skvělé německé mapy v angličtině, kde je šedivá barva popsána jako "completely abandoned project", což mi zní hodně beznadějně :( (http://www.autobahnatlas-online.de/Lege ... arte_e.pdf).

Co se týče potenciálního spojení R7 a A74, určitě by časem mohlo být přínosem, takže by se mělo objevit v nějakých (hodně výhledových) plánech. Jednak se projeví to, co píše dvs v souvislosti s dokončením R1 a navíc po dokončení A44 od Kasselu k A4 by to bylo ideální spojení do Porůří a Nizozemí (viz budoucí reálná německá dálniční síť: http://www.autobahnatlas-online.de/Auto ... Bedarf.pdf). Rozhodně mi to připadá pro dálkovou dopravu provázanější, než nějaké napojení přes R6. Určitě to ale není potřeba hned a podmínkou pro nějaké stavby na I/7 je samozřejmě oprášení A74 v Německu.

Pozn.: Navrhuji tento příspěvek a některé předcházející přesunout do samostatného vlákna pod R7.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od Standa »

martini píše:...
Problém osobně vidím v tom, že nejsme (tedy rozumnějte zodpovědné orgány nejsou) ochotni přistoupit na to, že komunikace nemusíme označovat dopravními značkami dle jejich stavební kategorie. Zde je kámen úrazu.

Osobně si myslím, že R3 i R11 svými parametry dostatečně odpovídají výhledové dopravní zátěži a není nutně potřebné budovat zde komunikace v parametrech D (tedy menší stoupání, větší směrové oblouky atp.). Chce to jen odstanit ten blok na MD a povolit označení těchto komunikací jako D pro "marketingové účely". Čili jako dálnice by pak mohlo být vše, kde jsou všechna křížení mimoúrovňová a kde jsou dostatečně dlouhé připojovací pruhy. Kategorie R by pak mohla být pro všechny ostatní kvalitní komunikace klidně i S 11,5 s povolenou rychlostí 110 km/h. Toť můj názor.
Naprosto přesně vystiženo :!: Snad se to povede prosadit!
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od egelebege »

Naprosto nechápu, jak může někoho napadnout udělat z R D. Žádná rychlostní silnice (mimo úseku R35 Olomouc-Lipník, který byl stavěn ještě jako D) si nezaslouží být označována jako dálnice. Smiřte se stím, že NIKDY nebudeme mít pořádnou dálniční síť!
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od pavel.hrdina »

egelebege píše:Naprosto nechápu, jak může někoho napadnout udělat z R D. Žádná rychlostní silnice (mimo úseku R35 Olomouc-Lipník, který byl stavěn ještě jako D) si nezaslouží být označována jako dálnice. Smiřte se stím, že NIKDY nebudeme mít pořádnou dálniční síť!
Copak toto je zase za vyzblecht?

Jste snad nejaky odbornik, ze tady smahem vynasite takove soudy?

Pokud byste dolozil nejakou seriozni argumentaci, tak bych Vam ten ton mozna i odpustil, ale takto je to absolutne mimo misu - obsahem i formou!
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od adi88 »

Musím se připojit k Pavlu Hrdinovi. Naprosto nechápu proč by nemohly být erka dálnice. V praxi jsou u nás úplně to samé co dálnice a že mají jiné parametry? Pak by ubylo dost dálnic v Německu, laickým odhadem bych řekl, že i A4 v Rakousku, či část severní D1 na Slovensku, u Liptovské Mary, zde to třeba šířkou odpovídá taky erku. Jediné co, tak erka nemají ve většině případů SSUD a SOS hlásky. Ale to se dá pomerně jednoduše napravit. U nás máme pro dálnice dost přísné parametry a velká spousta našich R by v zahraničí byla dálnicemi, troufám si tvrdit. Pokud myslíte, že ne, podpořte to nějakými argumenty a ne jen prostým "smiřte se že ne"...
R-13
Příspěvky: 59
Registrován: 18.12.2009 11:22:03

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od R-13 »

adi88 píše:Musím se připojit k Pavlu Hrdinovi. Naprosto nechápu proč by nemohly být erka dálnice. V praxi jsou u nás úplně to samé co dálnice a že mají jiné parametry? Pak by ubylo dost dálnic v Německu, laickým odhadem bych řekl, že i A4 v Rakousku, či část severní D1 na Slovensku, u Liptovské Mary, zde to třeba šířkou odpovídá taky erku. Jediné co, tak erka nemají ve většině případů SSUD a SOS hlásky. Ale to se dá pomerně jednoduše napravit. U nás máme pro dálnice dost přísné parametry a velká spousta našich R by v zahraničí byla dálnicemi, troufám si tvrdit. Pokud myslíte, že ne, podpořte to nějakými argumenty a ne jen prostým "smiřte se že ne"...
Tak, tak. Stačí 2 kategorie:

- dálnice
- silnice

a nic víc. Souhlasíte :?:
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od Fox Mulder »

R-13 píše:
adi88 píše:Musím se připojit k Pavlu Hrdinovi. Naprosto nechápu proč by nemohly být erka dálnice. V praxi jsou u nás úplně to samé co dálnice a že mají jiné parametry? Pak by ubylo dost dálnic v Německu, laickým odhadem bych řekl, že i A4 v Rakousku, či část severní D1 na Slovensku, u Liptovské Mary, zde to třeba šířkou odpovídá taky erku. Jediné co, tak erka nemají ve většině případů SSUD a SOS hlásky. Ale to se dá pomerně jednoduše napravit. U nás máme pro dálnice dost přísné parametry a velká spousta našich R by v zahraničí byla dálnicemi, troufám si tvrdit. Pokud myslíte, že ne, podpořte to nějakými argumenty a ne jen prostým "smiřte se že ne"...
Tak, tak. Stačí 2 kategorie:

- dálnice
- silnice

a nic víc. Souhlasíte :?:
Asi ano..
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od Web »

R-13 píše:
Tak, tak. Stačí 2 kategorie:

- dálnice
- silnice

a nic víc. Souhlasíte :?:
Ne, Rko je kategorie dobrá na různé třípruhy, nedělené čtyřpruhy, dvoupruhy s MUK apod.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od egelebege »

Žádný hmatatelný argument nemám, ale nikde v německu ani ve francii, v anglii atd by tahle blbost nikoho nenapadla. Jen u nás se snižuji normy (viz pendolino) aby na oko bylo vše ok. Podívejte se třeba na mapu španělska. Minimum dálnic, ale celá země je prošpikovaná rychlostkama(autovia) něco jako jsou u nás. Myslíte že na obrázku je dálnice?
Přílohy
P080909_09.47RN.JPG
P080909_09.47RN.JPG (45.7 KiB) Zobrazeno 10948 x
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Je třeba tři kategorie dálnice. rychlostní silnice a jedničky.
S tím, že dálnice budou vždy dělené čtyřpruhy, rychlostní silnic budou jak čtyřpruhy (dělené, nedělené), tak třípruhy(dělené, nedělené) tak dvoupruhy ale vždy s MÚK a s vyloučením pomalých vozidel no a jedničky budou klasické jedničky jak je známe dnes.

Jako řidiči mi je jedno jak se to jmenuje, problém je v tom, že na normální čtyřpruhové jedničce jsem buzerován rychlostním omezením, které neodpovídá parametrům silnice.
R48 -> D48 se podařilo!
R-13
Příspěvky: 59
Registrován: 18.12.2009 11:22:03

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od R-13 »

egelebege píše:Žádný hmatatelný argument nemám, ale nikde v německu ani ve francii, v anglii atd by tahle blbost nikoho nenapadla. Jen u nás se snižuji normy (viz pendolino) aby na oko bylo vše ok. Podívejte se třeba na mapu španělska. Minimum dálnic, ale celá země je prošpikovaná rychlostkama(autovia) něco jako jsou u nás. Myslíte že na obrázku je dálnice?
No to určitě, alespoň z pohledu laika.
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od Nosorožec »

R-13 píše:
egelebege píše:Žádný hmatatelný argument nemám, ale nikde v německu ani ve francii, v anglii atd by tahle blbost nikoho nenapadla. Jen u nás se snižuji normy (viz pendolino) aby na oko bylo vše ok. Podívejte se třeba na mapu španělska. Minimum dálnic, ale celá země je prošpikovaná rychlostkama(autovia) něco jako jsou u nás. Myslíte že na obrázku je dálnice?
de facto je to pro mě dálnice, co to je de iure to nevím...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od mapman »

egelebege: Dálnice je dohodou AGR definována jako komunikace s minimálně 4mi jízdními pruhy, fyzicky dělenými směry a minimální šířkou v koruně 25 m (tomu odpovídá i naše kategorie 24,5 mimochodem, my měříme volnou šířku a ne šířku v koruně, více na http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/kate ... egorie.htm - směrodatný můžeme brát první šedý sloupeček, popř. ten úplně poslední, pojem "šířka koruny" je u nás proměnlivý. Dohoda zároveň říká, že pokud byly před její platností vystavěny dálnice užší, je možno je jako dálnice ponechat, při přestavbě je nutno ale dodržet minimální požadavek.

Navíc, tato dohoda se vztahuje primárně na definované transevropské trasy, čili regionálních spojení se přímo nedotýká.

Co se týče poloměrů zatáček, příčný a podélných sklonů a pod., ty mají odpovídat návrhové rychlosti, ta se přizpůsobuje terénu. Obecně platí že při návrhové rychlosti 120 je směrodatnou a tj. reálně povolitelnou rychlostí 130 kmh a nikde na celé trase by neměl být úsek se sníženou rychlostí, pokud nedošlo někde k výjimce z normy. Pro návrhovou rychlost 100 se považuje 130ka za bezpečnou ale s lokálními omezeními, ideální by byla 110 kmh.

Rychlostní silnice v ČR mají tyto parametry:

Kód: Vybrat vše

kategorie . počet km
D 26,5    .  15,2 
R 22,5    .  46,4 
R 24,5    .  63,8 
R 25,5    .   8,8 
R 26,5    .  39,2 
R 34      .   5,8 
S 20,5    .   3,7 
S 21,5    .  25,0 
S 22      .  42,8 
S 24,5    . 120,6 
S 26,5    .  14,9 
Čili z celkového počtu 386ti km R silnic nevyhovuje modernímu požadavku dohody 118 km. To se dá řešit i přestavbou, týká se to hlavně prvních úseků R7, R35 Moh-Olom a R46.

Pak je tu ještě ona návrhová rychlost, pro tu platí tyto údaje:

Kód: Vybrat vše

návrh.rychl. . počet km
120          .  65,9 
100          . 303,3 
80           .  16,9 
Pokud převedeme do dálnic rychlostní silnice odpovídající dohodě AGR, tak se rozhodně nemusíme za nic stydět, regionální dálnice na západ od nás vypadají mnohdy podobně.

Ten obrázek z Francie je jistojistě nějaká N route, nicméně, takové tu máme taky, stačí se podívat na I/20 u Písku, I/13 u Varů či Liberce atp... To jsou ideální kandidáti na "nové rychlostky" se 110 kmh... Tyto silnice totiž větišnou i mají návrhovou rychlost 100. Tolik porovnání norem...
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od egelebege »

Ano na obrázku je skutečně francouzská N80. Je nově přestavěná, označená značkou jako jsou u nás eRka, je srovnatelná s naší R6 od letiště po Unhošť, ale pořád to neni dálnice. Nemyslete si, že bych si nepřál, aby většina našich čtyřpruhových R-silnic byly dálnice. Nákladnou přestavbou by to určitě bylo možný. Ale dřív ne. Nedávno jsem několikrát projížděl nový úsek R35 Sedlice-Opatovice a ten by minimálně rozšíření potřeboval jinak z toho dálnice být nemůže. Tady mi připadá, že některý lidi si myslí, že stačí jen vyměnit pár dopravních značek a hned se bude jezdit po o kategorii lepší silnici. To je jako když si někdo myslí, že když si na škodovku namaluje rychlý pruhy,tak že má hned lepší auto
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od jannnn »

Ale z naprosto laického pohledu běžného řidiče - rozeznává on rozdíl D x R? Pozná rozdíl v šířce vozovky, sklonech, poloměrech? Nepozná. Neznám snad nikoho, kdo by se choval jinak na D a na R. A v tom je dle mého ten problém. Staví se tu podle různých norem, silnice jsou různě označovány, ale pro drtivou většinu řidičů to nic neznamená. Podle mě by označení mělo sloužit zejména pro řidiče a ne pro to, aby to pěkně vypadlo na papíře. Proto je imho sjednocení D a R do jedné kategorie žádoucí a ono "uvolněné" označení použít pro silnice, které se od D/R zásadně liší (např. nejsou směrově oddělené, jsou tam jen lanová svodidla, nebo se jedná o zmíněný střídavý trojpruh), ale přitom mají parametry umožňující bezpečně jet rychleji.

Cílem značení by mělo být dát řidičům jasnou informaci - nyní jsi na komunikaci, která je označená tak a tak, proto na ni můžeš čekat toto a toto. Tyto informace jsme ti poskytli označením značkou a podle toho si zvaž, jak rychle se ti zdá bezpečné jet.

Dnes máme jen téměř shodné D+R, a potom až silnice první třídy, kde je jejich kvalita propastně rozdílná. Chybí mezi nimi nějaký mezičlánek. A to se opět dostáváme na začátek :)
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od Web »

jann: Přesně tak! Pro řidiče dneska není rozdíl mezi značkou R a D. R by byla mnohem užitečnější jak píšete vy.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od egelebege »

jannnn píše:
Cílem značení by mělo být dát řidičům jasnou informaci - nyní jsi na komunikaci, která je označená tak a tak, proto na ni můžeš čekat toto a toto. Tyto informace jsme ti poskytli označením značkou a podle toho si zvaž, jak rychle se ti zdá bezpečné jet.
V tomto s vámi souhlasim. Proto bez stavební úpravy (prodloužení připojovacích a odbočovacích pruhů, narovnání zatáček, rozšíření pruhů) neni možné přejmenovat R na D. Podotýkám, že jsem řidič kamionu a věřte, že rozdíly mezi R a D, které se v osobáku zdaj zanedbatelný, jsou za volantem 40ti tunovýho kolosu znát
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Příspěvek od adi88 »

Je to složité, chápu sice egelebege, že jako řidič kamionu to vidí trochu jinak, ale on ani ten dnešní systém nedá řidiči tušit co má čekat. R46 a třeba R52, R10 a jiné jsou taky značeny stejnou značkou a přitom je to jako noc a den. A je to tak ve spoustě věci, člověk z mapy nepozná, zda se jedná o lepší či horší D. Jak vyplívá z toho, co tu psal mapman tak máme eRka lepší a horší. A ta lepší si podle mě zaslouží být dálnicemi klidně už teď...Ale holt se v tom asi neshodneme. Nezbývá než společně doufat, že v roce 2010 i v dalších letech se nic nezkomplikuje a vyrostou nám krásné nové komunikace, ať už D nebo R.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“