Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Podle mě pro kategorii D jsou životně důležité tyto 4 faktory, bez kterých bych do D nezařadil nic nového ( a D1 bych tento status odebral )
1. Plný profil.
2. Údržba na úrovni dálnic.
3. Oplocení.
4. Dostateční připojovací pruhy.
Pokud toto nebude splňovat tak spadne do kategorie R
Nebal bych se rozděleni rychlosti na 130 a 150...
1. Plný profil.
2. Údržba na úrovni dálnic.
3. Oplocení.
4. Dostateční připojovací pruhy.
Pokud toto nebude splňovat tak spadne do kategorie R
Nebal bych se rozděleni rychlosti na 130 a 150...
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Nemůžete z hlavní dopravní tepny udělat něco horšího, než je. I z marketingového hlediska to nemůžete udělat - ublížil by ste ČR. Můžete naopak udělat takovou věc, že znížíte rychlost. A co se týče rychlosti, můžete taky udělat to, že do 149 km/h bude policie tolerantní; to se tak běžně na dálnicích dělá (v USA vám tolerují 9 mph, i když se tam i tak pomalu jede, v HR mimo tunelů jim 140 km/h nepřekáží vzhledem k parametrům).
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 23.3.2009 17:21:08
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Možná se budu opakovat, ale pevně doufám, že po dokončení úseku Cheb - Karlovy Vary bude z R6 dálnice D6. Zrovnatak věřím, že ze silnice Karlovy Vary - Ostrov bude R13 s max. povolenou rychlostí 110 km/h.
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 15.10.2009 20:07:00
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Já jsem samozřejmě předpokládal, že brzdy v provozu mám: Avie, dodávky s vlekem; tam, kde chybí doprovodná komunikace a není to zakázáno (bavíme se o hypotetických třípruzích) dokonce i traktory apod.martin píše:Pokud nemám v provozu brzdy (křižovatky atd.) anebo Avie, tak při dodržování maximální povolené rychlosti není mezi rychlostí v jednom pruhu a v rozšířených dvou rozdíl.
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Možná nastal průlom:
Odkaz
Alfred Brunclík, generální ředitel ŘSD: Záměrem ŘSD je podle jeho slov vybudovat v budoucnu jednotnou síť dálnic v České republice. „Rychlostní silnice R7 by v budoucnu mohla být dálnicí D7,“ uvedl.
Odkaz
Alfred Brunclík, generální ředitel ŘSD: Záměrem ŘSD je podle jeho slov vybudovat v budoucnu jednotnou síť dálnic v České republice. „Rychlostní silnice R7 by v budoucnu mohla být dálnicí D7,“ uvedl.
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
To je dobrá zpráva! Koneckonců blíží se volby. Je šance, že se toho nějaká strana chytne a s heslem "380 km nových dálnic do dvou let" bude dělat díru do světa. Kdyby se k tomu ještě dobudovaly SSÚD, bude to jedině dobře!
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
výborná zpráva - jdu to zapít:)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Hurá, ať žije naše Sedmička!!
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
No jo, jenže když by přejmenovali R7 na D7, tak by bylo docela divný, že ta D7 končí někde v horách, respektive pod horama a dál už nijak nepokračuje, přestože by mohla (do Chemnitz a dále na Leipzig)..
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Tvoje problémy bych chtěl mít, zatím není vůbec jisté, zda dojde k přeznačení a už se tu objeví hned názory na pokračování R7 do Němec.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Proč problémy? To přece nejsou problémy, když podotknu, že by to byla jediná naše dálnice, která by končila někde v horách a nepokračovalo se s jejím dalším pokračováním..Lenny píše:Tvoje problémy bych chtěl mít, zatím není vůbec jisté, zda dojde k přeznačení a už se tu objeví hned názory na pokračování R7 do Němec.
Jinak jsem samozřejmě rád za případný povýšení R7 na D7!
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Dneska přece před hranicemi taky končí D3 a D11 Tady by se to dalo označit jako silnice pro motorová vozidla taky, až po Šebestiána to má doprovodku taky
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Jakto? Nekončí.. D3 a D11 pak pokračují Rkem a to pak na hranicích navazuje na další dálniční komunikaci, ne?mapman píše:Dneska přece před hranicemi taky končí D3 a D11 Tady by se to dalo označit jako silnice pro motorová vozidla taky, až po Šebestiána to má doprovodku taky
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Tak jasně, to není stejný případ, nicméně co víme, tak Sasové žádnou dálnici nebo obecně 4pruh od Kamenice k Chomutovu nepřipravují, takže z naší strany taky nemá smysl něco většího chystat. Úsek od I/13 po Horu Sv. Šebestiána (vyjma té úrovňové křižovatky) bychom mohli označit tím 110kovym erkem a bylo by to akorát.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
To máš asi pravdu..mapman píše:Tak jasně, to není stejný případ, nicméně co víme, tak Sasové žádnou dálnici nebo obecně 4pruh od Kamenice k Chomutovu nepřipravují, takže z naší strany taky nemá smysl něco většího chystat.
Souhlas. Ta úrovňová křižovatka je ale děsnej paskvil.. Zakončit asi 90km mimoúrovňový čtyřpruh úrovňovou křižovatkou..mapman píše:Úsek od I/13 po Horu Sv. Šebestiána (vyjma té úrovňové křižovatky) bychom mohli označit tím 110kovym erkem a bylo by to akorát
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
co je pak namalováno v tomto výhledu?mapman píše:Tak jasně, to není stejný případ, nicméně co víme, tak Sasové žádnou dálnici nebo obecně 4pruh od Kamenice k Chomutovu nepřipravují, takže z naší strany taky nemá smysl něco většího chystat. Úsek od I/13 po Horu Sv. Šebestiána (vyjma té úrovňové křižovatky) bychom mohli označit tím 110kovym erkem a bylo by to akorát.
http://www.autobahnatlas-online.de/Plan ... eMitAS.pdf
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Šedivá barva není výhled, ale zavržené plány. Ta bledě oranžová, to je přeložka Bundesstrasse, žlutooranžová pak už realizované úseky. 4pruh je tedy pouze Od Chemnitz po Zschopau, dál už jen 2 pruhy..
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
díky za info, moje němčina dostala ránu... takže těšit se můžeme zatím jenom na sedmdesátku...mapman píše:Šedivá barva není výhled, ale zavržené plány. Ta bledě oranžová, to je přeložka Bundesstrasse, žlutooranžová pak už realizované úseky. 4pruh je tedy pouze Od Chemnitz po Zschopau, dál už jen 2 pruhy..
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Tak mě napadá, že když už někdo vyslovil teorii o přeznačení rychlostních silnic na dálnice, tak by nebylo špatné to začít řešit i nějak oficiálně a už některá eRka začít stavět jako D, tím myslím hlavně značení, případně SSÚD. Jenže to by se muselo projednat na vládě, dílčí změny projektů atd. Takto mě napadá například zmíněná R7 a třeba R35, R11, R3, R52... Ono následné přeznačení nově postavených tahů by také byla asi nemalá částka.
Ještě bych možná doplnil, že by možná stálo za zvážení i změna orgánu, který schvaluje dálnice a rychlostní silnice. Dálnice (vše nad R24,5?) by měla jako páteřní komunikace schvalovat vláda a rychlostní silnice nějaký "pružnější orgán" - možná ministerstvo dopravy? Jednalo by se o již tolikrát zmiňovanou kategorii R 22,5 a rychlost 110 km/h.
Trochu jsem popustil uzdu fantazii, tak se omlouvám.
Ještě bych možná doplnil, že by možná stálo za zvážení i změna orgánu, který schvaluje dálnice a rychlostní silnice. Dálnice (vše nad R24,5?) by měla jako páteřní komunikace schvalovat vláda a rychlostní silnice nějaký "pružnější orgán" - možná ministerstvo dopravy? Jednalo by se o již tolikrát zmiňovanou kategorii R 22,5 a rychlost 110 km/h.
Trochu jsem popustil uzdu fantazii, tak se omlouvám.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Pěkná mapka! O tom by snad stálo založit vlastní thread (samozřejmě v příslušný sekci). Některý ty "šedivý dálnice" (tedy zrušené) mi nepřijdou od věci.. Bylo by fajn, kdyby to mohli dostavět.Jaroslav píše:co je pak namalováno v tomto výhledu?mapman píše:Tak jasně, to není stejný případ, nicméně co víme, tak Sasové žádnou dálnici nebo obecně 4pruh od Kamenice k Chomutovu nepřipravují, takže z naší strany taky nemá smysl něco většího chystat. Úsek od I/13 po Horu Sv. Šebestiána (vyjma té úrovňové křižovatky) bychom mohli označit tím 110kovym erkem a bylo by to akorát.
http://www.autobahnatlas-online.de/Plan ... eMitAS.pdf
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Fox Mulder: nejakej dvoupruh pres hory s minimalni intenzitou bych vubec neresil, stejne tak jako ze je pred hranicema jedna urovnova krizovatka. Silnice se stavi kvuli doprave a ne kvuli tomu jak tlusta a barevna cara na mape je znazornuje. Stejne tak nevidim zadny problem v tom, ze D3 a D11 pokracuji na hranice jako R. Pokud tam neni intenzita tak nema smysl vyhazovat stamiliony. Ale nakonec i ta nova 1+1 pruhova I/7 k hranicim, mali li doprovodku, by mohla byt oznacena jako R a pouze pred urovnovou krizovatkou formalne zrusena a za ni by pokracovala - rakusaci a svycari to delaji bezne...
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Ty malé intenzity přes hory jsou jistě i proto, že tam právě ta dálnice nevede. Všichni pak jezděj pouze po D8, případně vůbec.mts píše:Fox Mulder: nejakej dvoupruh pres hory s minimalni intenzitou bych vubec neresil,
Já osobně nechápu, proč se u tak velkých aglomerací jako je Praha-Chomutovsko-Chemnitz-Lipsko nepočítá propojení dálnicí.
A my postavíme dálnici z Prahy až za Chomutov, Němci od Lipska přes Chemnitz až po Zchopau a pak tu máme asi chybějící 50 km úsek, který nikdo nepostaví. Je tohle koncepční? Mohla by tu pak snadno a levně (vybudováním toho chybějícího úseku) vzniknout nová tranzitní trasa. Viz vedlejší thread o koncepci.
Co překrucujete moje slova? Nejde tu o "jednu úrovňovou křižovatku před hranicema", ale o jednu úrovňovou křižovatku na konci "dálnice"! O to tu jde, že stojí na konci dálnice, ne o to, že je u hranic, proboha! Jde o to, že je to past na řidiče. To ať tam daj vážně radši ten kruháč! Sice je také úrovňový, ale je mnohem bezpečnější, než klasická křižovatka, co tam vybudovali. Nechápu, jak je tohle mohlo napadnout..mts píše:stejne tak jako ze je pred hranicema jedna urovnova krizovatka.
Proč vyhazovat stamiliony? Je problém to označit jako dálnici ve stávajících parametrech? A neni lepší, když ta dálnice to má pak i své vlastní stanoviště údržby silnic? Budete se divit, ale zahraniční investory zajímají i ty čáry na silnici. Také i řidiče ze vzdálených krajů, kteří nejznají naše silnice a neví že ta "obyčejná čára" je taky "dálnice", jen se jí tak stydíme nazývat.mts píše:Silnice se stavi kvuli doprave a ne kvuli tomu jak tlusta a barevna cara na mape je znazornuje. Stejne tak nevidim zadny problem v tom, ze D3 a D11 pokracuji na hranice jako R. Pokud tam neni intenzita tak nema smysl vyhazovat stamiliony.
A osobně si myslím, že postavit tu komunikaci v parametrech D místo v parametrech R už není zas tak velký rozdíl. Ty parametry nejsou tolik rozdílné, aby ta cena byla o tolik rozdílná. Tomu prostě nevěřim.
EDIT: To bysme takhle mohli postavit např. z Plzně na Rozvadov také jen R5, z Ústí na Drážďany taky jen R8, apod.
No tak u nás se Rka staví jako 2+2, tak by bylo asi trochu divný jednu silnici 1+1 označit jako R. Nevim vlastně ani jaký by to mělo význam? Zpoplatit to? To by pak všichni jezdili po tý doprovodný komunikaci..mts píše:Ale nakonec i ta nova 1+1 pruhova I/7 k hranicim, mali li doprovodku, by mohla byt oznacena jako R a pouze pred urovnovou krizovatkou formalne zrusena a za ni by pokracovala - rakusaci a svycari to delaji bezne...
No a s tim formálnim ukončenim kvůli úrovňový křižovatce - to si děláte srandu, ne? To jako když oni něco blbě postaví a umí se s tim "papírově vypořádat", tak my to po nich budem dělat stejně taky a řikat, že ta úrovňová křižovatka na konci dálnice je v poho?? Hergot, jde tu o bezpečnost a plynulost jízdy, ne jestli to umíme správně osadit značkama, aby to jsme byli z obliga..
Naposledy upravil(a) Fox Mulder dne 27.11.2009 18:07:04, celkem upraveno 1 x.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
ja bych mel skromny navrh:
jako priklad si vyberu dalnici a pak rychlostni silnici cislo 3.
D3 nechat jako Dalnice
DR3 znacit jako dalnice-rychlostni.
Oboji zacina na D, coz by jednoznacne poukazovalo na fakt, ze se jedna minimalne o 2+2 pruhy.
jako priklad si vyberu dalnici a pak rychlostni silnici cislo 3.
D3 nechat jako Dalnice
DR3 znacit jako dalnice-rychlostni.
Oboji zacina na D, coz by jednoznacne poukazovalo na fakt, ze se jedna minimalne o 2+2 pruhy.
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
při rozhodování, zda D, R nebo S by se nemělo zapomínat na celkový přínos v poměru k celkovým nákladům. Jedna věc je úsek Praha-Chomutov, postavený relativně levně v rovné průmyslové krajině jako náhrada za přetíženou sedmičku s primární funkcí napojit Prahu na Podkrušnohoří (Chomutov, Most atd.) a něco jiného je stavět dálnici přes Krušné hory, kde je složitý terén, relativně řídká doprava a relativně velké zásahy do přírody - čili vysoké náklady (jak interní tak externí) a nízké celkové přínosy.
Takže říkám, D7 Praha-Chomutov ano, přes hory ne.
Koncepce neznamená, že určitý tah musí být dálnicí v celé své délce.
Takže říkám, D7 Praha-Chomutov ano, přes hory ne.
Koncepce neznamená, že určitý tah musí být dálnicí v celé své délce.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
No jo, jenže ona R7 byla vybudována až na hory. Sice ne v parametrech R a ne jako oficiální Rko, ale 4pruhové s oddělenými pruhy to je. Takže vlastně to nejkomplikovanější je už překonaný. Pak už to vede po náhorní ploše Krušných hor, takže žádný komplikovaný problém. A dá se říci, že tam je ta stávající I/7 už jakoby R7 v polovičním profilu, protože vede relativně rovně a mimo obce (parametry S11,5). Takže dostavba až na hranice by nebyl vůbec žádný problém. Ani technický, ani finanční. Na německé straně to mají také ve slušném stavu, chybí jim jen obchvat Hohndorfu.Nosorožec píše:při rozhodování, zda D, R nebo S by se nemělo zapomínat na celkový přínos v poměru k celkovým nákladům. Jedna věc je úsek Praha-Chomutov, postavený relativně levně v rovné průmyslové krajině jako náhrada za přetíženou sedmičku s primární funkcí napojit Prahu na Podkrušnohoří (Chomutov, Most atd.) a něco jiného je stavět dálnici přes Krušné hory, kde je složitý terén, relativně řídká doprava a relativně velké zásahy do přírody - čili vysoké náklady (jak interní tak externí) a nízké celkové přínosy.
Škoda.Nosorožec píše:Takže říkám, D7 Praha-Chomutov ano, přes hory ne.
Na tom se asi neshodneme.Nosorožec píše:Koncepce neznamená, že určitý tah musí být dálnicí v celé své délce.
Já třeba pochopim, že eventuelní D43 by končilo někde u Moravské Třebové, přestože by teoreticky mohlo pokračovat až do Wrocławi, tak, jak to bylo plánováno ve 30. letech. Propojka Moravská Třebová-Wrocław je ale prostě přiliš dlouhá (cca 150 km) a vede více než z poloviny přes hory, takže v tomhle případě chápu, že je to příliš "sci-fi" a není to "na pořadu dne".
Ale udělat 50 km propojku po zvlněný krajině, když už máme z větší části vybudované poloviční profily a na obou stranách velké aglomerace a za nimi další velké aglomerace? To mi prostě přijde škoda toho nevyužít, když chybí už jen tak málo.. Měli bychom tak s Němecema další důležitou propojku přes hranice.. Intenzity by se tam jistě zvýšili a pomohlo by to krajům na obou stranách hranice.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63