Stránka 5 z 81

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 4.2.2010 13:26:19
od egelebege
Ta R52 je vyjímka. Předevčírem jsem po ní jel a až na ne zcela dokonalej povrch je docela pěkná. Celkem široká, rovná, krásně se zařezává do krajiny, dlouhý připojovací pruhy atd. R10 na tom už tak slavně neni. U Brandýsa se klikatí a někde zbytečně moc kopíruje krajinu

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 4.2.2010 15:37:50
od andy
Osobně se mi nejvíc zamlouvá rakouské pojetí - některé rychlostní silnice jsou označeny dopravní značkou dálnice, nemá to ale vliv na číslování apod. Třeba nedávno otevřená S1 (již bylo mimochodem původně plánováno postavit v dálničních parametrech - jako pokračování A21) je osazena značkami dálnice.

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 19.2.2010 11:27:13
od multi
Včera byl v pořadu Hydepark na ČT24 Ing. Tomáš Jílek z ŘSD a ten tvrdil, že se usiluje o zřízení SSÚRS na všech rychlostních silnicích. Možná první, i když ne cílený krok k přeznačení některých R na D? Z dotazů diváků se nejlépe v problematice dálnic orientovala nějaká ženština z Brna. :-)

Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace

Napsal: 31.3.2010 9:42:28
od viky
D a R by měly být v červeném poli,normální silnice v modrém.Aby byl na první pohled rozeznán charakter komunikace

Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace

Napsal: 31.3.2010 10:07:02
od jonáš
Tak ono je to předevšim nesmyslný z toho hlediska, že jsou R rovněž zpoplatněný a podle navigace před odbočkou se to nepozná .. protože začít brzdit až u značky s autíčkem, evt. couvat zpátky do nájezdu neni nic hezkýho 8-)
Nejsme ve špatnym fóru? (přesunuto sem)

Re: I/20

Napsal: 16.4.2010 1:29:45
od FlakY`
Zajímalo by mě proč se staví tak luxusní a drahé silnice I. třídy. Stavba Písek, 7. stavba je projektována v kategorii R 22,5/80 a měří 5,852 km. Náklady na stavbu byly 1,14 miliardy Kč, nebo Stavba Vlachov - Rájec (třetí stavba) je projektována v kategorii R 22,5/100 a měří 2,889 km. Náklady na výstavbu jsou plánovány na 1,273 miliardy Kč. A to nemluvím o to, že nové stavby budou mít parametry S24,5/100. Závěr: mi nevadí, že se staví tak kvalitní silnice, mi vadí, když to je jen obyčejná silnice s neomezeným přístupem a díky kterému je snížena rychlost i když parametry jsou mnohdy vyšší. Přitom staví se doprovodné komunikace a další voloviny... To vše prodražuje stavbu. V anglii neřeší to, když tam naperou spoustu kruhových objezdů, třeba ušetří za MÚK.
Všude se mluví o tom, že se to bude překategorizovat alespoň na rychlostní silnici, ale to je ještě moc moc daleko.

Re: I/20

Napsal: 16.4.2010 13:14:08
od Jarda Š.
Souhlasím, že tyto silnice by měly jednoznačně být přeřazeny do kategorie R.

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 19.4.2010 10:56:26
od martin
Všechny nové dálnice v Durynsku (A71, A72, A38) jsou postaveny v kategorii RQ 26, což přibližně odpovídá naší R 24,5. Po odstranění bodových závad (připojovací a odpojovací pruhy, doplnění svodidel a později i o SSÚD/SSÚR) bych si vůbec nedělal vrásky s převodem téměř všech současných eRek na D.

Hrajeme si tady na perfekcionisty a přitom máme hotovou ani ne polovinu plánované sítě...

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 19.4.2010 23:41:39
od pavel.hrdina
martin píše:Hrajeme si tady na perfekcionisty a přitom máme hotovou ani ne polovinu plánované sítě...
Je to presne jak rikas, Martine. Opravdu mi to u nas hlava nebere, jakym trapnym zpusobem si "degradujeme" rozsah nasi dalnicni site (ted myslim opravdu komunikace oznacene jako D).

Staci vyjet kousek za hranice do zeme, ktera v Evrope nema a nikdy nebude mit konkurenta co se historie dalnicni site tyce, a razem je videt, ze kdyz se chce, tak vsechno jde!

Pri rekategorizaci R1 na D bych jinak klidne snesl i D99, kdyz uz by fakt nebylo mozne udelat ji jako D0. ;-) Nedavno se nekdo z diskutujicich pokousel do Kasmeho fotky noveho znaceni od Lochkova prekreslit 1 v modrem na 99 v cervenem, a nevypadalo to vubec spatne. Pak jsem si prohlizel fotky okruhu Mnichova a tam ta 99 taky vypada naprosto v pohode.

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 20.4.2010 15:50:31
od Sosa
A co je nechet stejně označené,jen je administrativně převézt ze silnic I třídy pod D?Pak je kreslit v mapách jako dálnice?

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 20.4.2010 16:13:55
od Nosorožec
Sosa píše:A co je nechet stejně označené,jen je administrativně převézt ze silnic I třídy pod D?Pak je kreslit v mapách jako dálnice?
nesouhlasím - pokud už se to má měnit, je třeba to dotáhnout do konce. To, co je podle evropských zvyklostí de facto dálnice, by mělo být označené značkou dálnice. Značka R (autíčko) by by se tím "uvolnila" pro komunikace jako např. I/13, plzeňské přivaděče a některé dvoupruhové S11,5 s MÚK.

Re: I/37 Hradec Králové - Pardubice

Napsal: 6.5.2010 10:50:22
od dvs
Tak mám dojem, že změně na I/37 na R37 brání jedině lenost úředníků na ministerstvu dopravy.

Žádnou závislost na rozhodnutí vlády jsem nenašel. Jenomže proč by to někdo měnil...

Podle 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích § 3 odtavce 1 rozhoduje o zařazení Ministerstvo dopravy, protože je silničním správním úřadem jak I tak R.

Pokud budeme argumentovat důvody, tak silnice je určena pro spojení krajských měst a patří mezi páteřní silnice (určení, dopravního význam). Stavebně technické vybavení již dnes vyhovuje na tom kousku u Opatovické elektrárny, ale do Pardubic bude vyhovat po rozšíření.
citace paragrafu:
§ 3 (1) O zařazení pozemní komunikace do kategorie dálnice, silnice nebo místní komunikace rozhoduje příslušný silniční správní úřad na základě jejího určení, dopravního významu a stavebně technického vybavení.

Re: I/37 Hradec Králové - Pardubice

Napsal: 6.5.2010 13:45:46
od martini
dvs píše:Tak mám dojem, že změně na I/37 na R37 brání jedině lenost úředníků na ministerstvu dopravy.
Spíš než lenost v tom bude urputné trvání "silničního správního úřadu" na tom, že "D" je prostě "D 26,5 a vyšší", tudíž jako "D" nemůže dle jejich názoru být označeno Rko (ať už R 25,5, R 24,5) a jako "R" nemůže analogicky být označeno cokoliv jiného než silnice postavená v kategorii R (tedy ani S 24,5, která je lepší než leckterá R 22,5). Dokud se tento názor nepodaří změnit, tak to tak zůstane.

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 6.5.2010 14:58:22
od dvs
Měl jsem za to, že trvání na tom, že značka silnice pro motorová vozidla může být u silnice se stavební kategoriíí S bylo už zdoláno u R1. Kousíček křižovatky R1xR6 bylo dokonce MR (místní komunikace).

Takže problém je jenom v chápání pojmu "Stavebně technické vybavení" a v tom u rekonstruované I/37 není problém.

Nedá se podat podnět k tomu, aby správní úřad projednal zařazení do rychlostních silnic. Možná ty 2 roky do zprovoznění je tak akorát to spustit.

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 7.5.2010 11:46:16
od martini
Podnět podle §42 správního řádu by určitě bylo možné podat :jidlo:
Více via soukromé zprávy...

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 7.5.2010 17:38:31
od Lenny
dvs píše:Kousíček křižovatky R1xR6 bylo dokonce MR (místní komunikace).
Nemáš k tomu podrobnosti?

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 7.5.2010 20:16:50
od dvs
Podrobnosti nemám a vzal jsem to primo z tohoto webu.
http://www.ceskedalnice.cz/rychlostni-silnice/r1
Třebonice – Řepy: MR 34/100

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 7.5.2010 21:19:47
od Lenny
aha, to bych měl opravit, bo 516 byla v kategorii R 34,0/100.

Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice

Napsal: 8.5.2010 8:25:49
od mapman
Lenny píše:aha, to bych měl opravit, bo 516 byla v kategorii R 34,0/100.
R 34/100 - nuly za čárkou se neuvádějí, ale to víš :)

Re: Telematika R1

Napsal: 10.5.2010 7:48:30
od MPMP
Dotzy nejspíš nesměřují na telematiku v pravém smyslu slova, ale na zařízení, které by řidiče nutilo dodržovat Zákon o provozu na pozemních komunikacích. To by přece byla vůči řidičům dost velká troufalost, že? :lol:

Re: Telematika R1

Napsal: 10.5.2010 14:40:42
od Mike
á MPMP
máte správně psát "které by řidiče nutilo dodržovat nesmyslná ustanovení ..."

jinak to červené není radar ale infrapřisvícení
proto se i v noci v autech tak hezky usmíváte
samozřejmě na infra platí zase infra, takže :roll:

Re: Telematika R1

Napsal: 10.5.2010 15:08:51
od MPMP
Mike píše:máte správně psát "které by řidiče nutilo dodržovat nesmyslná ustanovení ..."
Nikoliv! Zákon je zákon. Jestliže je podle Vás zneužíván k "nesmyslnému omezování řidičů", či čemu (dle Vás), je třeba snažit se změnit toto "nezákonné" chování těch, kteří zákon zneužívají. NENÍ ALE MOŽNÉ zákon ignorovat a ještě se pohoršovat nad tím, že pověřený státní (městský/obecní) orgán jeho dodržování hodlá vymáhat.
Nebo opravdu žijeme ve státě, kde platí jen právo silnějšího? To snad ne! :?

Re: Telematika R1

Napsal: 11.5.2010 8:38:55
od martini
MPMP píše:
Mike píše:máte správně psát "které by řidiče nutilo dodržovat nesmyslná ustanovení ..."
Nikoliv! Zákon je zákon. Jestliže je podle Vás zneužíván k "nesmyslnému omezování řidičů", či čemu (dle Vás), je třeba snažit se změnit toto "nezákonné" chování těch, kteří zákon zneužívají. NENÍ ALE MOŽNÉ zákon ignorovat a ještě se pohoršovat nad tím, že pověřený státní (městský/obecní) orgán jeho dodržování hodlá vymáhat.
Nebo opravdu žijeme ve státě, kde platí jen právo silnějšího? To snad ne! :?
To ne, ale zákony mají sloužit lidem, nikoliv lidé zákonům. Pokud usoudíme a shodneme se (rozuměj parlament), že nám současný zákon nevyhovuje, je třeba ho změnit! Např. tedy povolit zvýšení rychlosti i mimo obce na D a silnicích I. třídy...

Re: Telematika R1

Napsal: 11.5.2010 9:09:53
od MPMP
2martini: Ano, s tím bezvýhradně souhlasím a budu jen rád pokud k tomu dojde. Do té doby se ale jezdí podle pravidel a to i tehdy, když to vypadá naprosto "nesmyslně". Na tom se doufám shodneme taky. ;)

Re: Telematika R1

Napsal: 12.5.2010 20:35:13
od Mike
no on takový zákon o nelegálním opuštění ČSSR byl taky platný že :twisted:
ale dost OT, stejně budem odsunuti jinam ;)