Ministr dopravy Martin Kupka
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Kupka poněkud nekonzistentní aneb jak se to zrovna hodí:
https://twitter.com/PatrikNacher/status ... 7502728195
https://twitter.com/PatrikNacher/status ... 7502728195
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
No, musí se holt naučit jak v tom chodit. Starostovat uměl, na kraji se taky neztratil, tak musí zase trochu upgradovat...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Je to slovickareni, ale rozsirit neznamena postavit.
Dalnicni sit byla rozsirena celkem o 620km, ale postaveno bylo 176km + 131km je rozestaveno. Mozna Nacher pocita jeste cca 160km D1 mezi Prahou a Brnem.
Ano, pokud zapocitame D1, rozsireni, postaveni a rozestaveni, je to uctyhodnych 911 km, tj. 91 km na rok. Pokud jen postaveni, tak 18km na rok.
Dalnicni sit byla rozsirena celkem o 620km, ale postaveno bylo 176km + 131km je rozestaveno. Mozna Nacher pocita jeste cca 160km D1 mezi Prahou a Brnem.
Ano, pokud zapocitame D1, rozsireni, postaveni a rozestaveni, je to uctyhodnych 911 km, tj. 91 km na rok. Pokud jen postaveni, tak 18km na rok.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Za minulé vlády se stavělo. Podle "novinářského" hodnocení čistě počtem km to dělá cca 25 km ročně. Když vezmeme, v jakém stavu byla příprava, tak je to myslím úctyhodné. Ty kecy současné vlády, že se nestavělo, se daly chápat před volbami.
Nicméně tady ten příklad považuju za nějaký úlet, většinou jsem Kupku slyšel naopak na rovinu přiznávat, že se výstavba za minulé vlády rozjela.
Nicméně tady ten příklad považuju za nějaký úlet, většinou jsem Kupku slyšel naopak na rovinu přiznávat, že se výstavba za minulé vlády rozjela.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Jo jo, je to tak jak píšeš Arame.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Tady je k tomu vyjádření MD a je tam i odkaz na FB pana Kupky. Pan Nacher není úplně důvěryhodný zdroj.Lynx píše:Kupka poněkud nekonzistentní aneb jak se to zrovna hodí:
https://twitter.com/PatrikNacher/status ... 7502728195
https://twitter.com/min_dopravy/status/ ... 95456?s=20
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Spekulovali jsme tady o financích na údržbu dálnic, tak podle dnešního vyjádření na Správě železnic se fakt osekává pravidelná údržba.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... .seznam.cz
Na stavby co budou v průběhu roku připravené snad peníze najdou, to se dodávalo vždycky zas takové pálky, aby se kvůli tomu vyplatilo tu stavbu odkládat to nejsou. (Zejména politicky, to je nahrávání na smeč.) Doufám, že tedy našli nějaké pravidelné údržby v řádech miliard které nejsou potřebné, nebo se jenom nevyjádřil přesně, že budou hledat finance i na údržbu.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... .seznam.cz
Naštěstí je těch 6 mld. ročně pro kraje až od roku 2023, chvíli mě napadlo, jestli to nechtějí zafinancovat z ŘSD a Správy.„Museli jsme se uskrovnit v oblasti pravidelné údržby, tak abychom dokázali udržet částku 53 miliard korun. Z tohoto pohledu to bude pro Správu železnic rok náročný,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
Na stavby co budou v průběhu roku připravené snad peníze najdou, to se dodávalo vždycky zas takové pálky, aby se kvůli tomu vyplatilo tu stavbu odkládat to nejsou. (Zejména politicky, to je nahrávání na smeč.) Doufám, že tedy našli nějaké pravidelné údržby v řádech miliard které nejsou potřebné, nebo se jenom nevyjádřil přesně, že budou hledat finance i na údržbu.
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 4.5.2016 22:04:46
- Bydliště: Fv 714 Lakseveien (Norsko) + I/56 (ČR)
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
V Polsku se v posledních letech otevírá necelých 400 km dálnic ročně. Ať budete porovnávat jakékoliv měřitelné kriterium (HDP, HDP na hlavu, rozlohu, počet obyvatel....), tak rozdíl mezi RP a ČR nebude nikdy větší než čtyřnásobek.Aram96 píše:Za minulé vlády se stavělo. Podle "novinářského" hodnocení čistě počtem km to dělá cca 25 km ročně. Když vezmeme, v jakém stavu byla příprava, tak je to myslím úctyhodné. Ty kecy současné vlády, že se nestavělo, se daly chápat před volbami.
Nicméně tady ten příklad považuju za nějaký úlet, většinou jsem Kupku slyšel naopak na rovinu přiznávat, že se výstavba za minulé vlády rozjela.
JInak řečeno, podle Polských měřítek by se ročně mělo otevírat alespoň 100 km. Stavíme čtvrtinu toho, co jsou schopni Poláci. A tom, jakým tempem se tam investuje do železnice, je lepší nemluvit vůbec.
Vloni jsem to zběžně počítal a současné investice polské vlády do dopravní infrastruktury jsou 32x (!) vyšší, než v ČR. A to jsou jen 4x větší a uplácejí důchodce stejně, jak to dělal Babiš.
A jen pro připomenutí - PiS je v Polsku u vlády dokonce o rok a půl méně, než byl Babiš a ta jeho StBácká sekta a samozřejmě musí jet podle stejných rámcových zákonů a nařízení EU jako my....
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Nevím jestli Kupka někde řekl výslovně to co je uvedeno, ale ODS stále tvrdí, že ANO stavělo málo (jen jednotky km dálnic), oni budou stavět rozhodně víckubaPCE píše:Tady je k tomu vyjádření MD a je tam i odkaz na FB pana Kupky. Pan Nacher není úplně důvěryhodný zdroj.
https://m.facebook.com/ods.cz/posts/10159899058042700
Konkrétně slibují 200 km, tedy za každý tok vlády tedy průměrně 50 km nových dálnic.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Slibem nezarmoutíš...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
400 km každý rok fakt ne Tohle je od roku 2010:Ulafme píše:V Polsku se v posledních letech otevírá necelých 400 km dálnic ročně. Ať budete porovnávat jakékoliv měřitelné kriterium (HDP, HDP na hlavu, rozlohu, počet obyvatel....), tak rozdíl mezi RP a ČR nebude nikdy větší než čtyřnásobek.Aram96 píše:Za minulé vlády se stavělo. Podle "novinářského" hodnocení čistě počtem km to dělá cca 25 km ročně. Když vezmeme, v jakém stavu byla příprava, tak je to myslím úctyhodné. Ty kecy současné vlády, že se nestavělo, se daly chápat před volbami.
Nicméně tady ten příklad považuju za nějaký úlet, většinou jsem Kupku slyšel naopak na rovinu přiznávat, že se výstavba za minulé vlády rozjela.
JInak řečeno, podle Polských měřítek by se ročně mělo otevírat alespoň 100 km. Stavíme čtvrtinu toho, co jsou schopni Poláci. A tom, jakým tempem se tam investuje do železnice, je lepší nemluvit vůbec.
Vloni jsem to zběžně počítal a současné investice polské vlády do dopravní infrastruktury jsou 32x (!) vyšší, než v ČR. A to jsou jen 4x větší a uplácejí důchodce stejně, jak to dělal Babiš.
A jen pro připomenutí - PiS je v Polsku u vlády dokonce o rok a půl méně, než byl Babiš a ta jeho StBácká sekta a samozřejmě musí jet podle stejných rámcových zákonů a nařízení EU jako my....
2010 - 134 km
2011 - 308 km
2012 - 650 km
2013 - 309 km
2014 - 295 km
2015 - 30 km
2016 - 124 km
2017 - 297 km
2018 - 314 km
2019 - 412 km
2020 - 126 km
2021 - 378 km
O železnici bych radši nemluvil, ta byla dlouhé roky zanedbávaná a v podstatě se akorát modernizují staré tratě (mimo tratí Katovice-Varšava a Varšava-Gdaňsk se nikde nejezdí nad 160 km/h) a nádraží. Jediná větší investice do nové tratě je teď stavba nového spojení pod centrem Lodže. VRT se pomalu připravuje, jenže v návaznosti na centrální komunikační uzel - tzn. všechno půjde do Varšavy, což v Polsku nedává smysl a zatím se nestaví ani kilometr.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
..už se ví, jestli ŘSD taky bude muset obětovat minimálně část údržby na oltář škrtům, jako SŽ?
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Ano, dával jsem to sem a je to na minulé stránce1975 píše:..už se ví, jestli ŘSD taky bude muset obětovat minimálně část údržby na oltář škrtům, jako SŽ?
Ale jestli se nepletu, tak to na rozdíl od Správy železnic nevypadá na nerozbíhání některých nových staveb ne?To se snažíme udělat jak v oblasti železniční dopravy, tak v oblasti správy komunikací. Byť to bude znamenat méně peněz do běžné údržby,
https://zdopravy.cz/prehledne-sprava-ze ... ze-103570/
Musím říct, že se na dopravě dějí věci, které jsem úplně nečekal, ale asi jim došlo, že těch 80 mld. by splnit měli i když částku dost to přestřelili.
Zítra mají snad projednat rozpočet, tak třeba oznámí konkrétnější věci.
Ale zatím mi to překvapivě příjde spíše jako mediálně totálně nezvládnuté, nejdřív tvrdí, jak se to dopravy nedotkne, pak že se omezí údržba(to nikdo moc nechápe), pak začnou prezentovat, co všechno Správa železnic nebude dělat.
Teď se objeví na Seznamu během psaní ještě tento článek, kde tvrdí, že se nejvíce má šetřit právě na dopravě a že se to nemá dotknout nových projektů, úspora nějakých 9 miliard, ale jenom ty stavby v předchozím článku jsou za více než 9. Tak asi bude fakt jistější počkat až na to co oznámí.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... xxx-187828
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Ja tu zpravu chapu tak, ze SZ nezacne stavet to, na co nema slibeno penize. Pokud vypsali souteze a nemeli na ne uz penize, tak bylo blahove a nebezpecne vypisovat souteze na zhotovitele. RSD snad stavbu odsunuje resp. nevypise tendr na zhotovitele, pokud nema penize.
Bohuzel po ministertvu zdravotnictvi je ministerstvo dopravy dalsim resortem, kde komunikace slysitelne selhava, ale zatim ne tolik.
Bohuzel po ministertvu zdravotnictvi je ministerstvo dopravy dalsim resortem, kde komunikace slysitelne selhava, ale zatim ne tolik.
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Problém staveb na železnici je časté prodražení projektu, resp. cena ze soutěže bývá často výrazně vyšší, než předpokládal projekt. Asi je to vlivem menší konkurence stavebních firem a také faktický monopol některých dodavatelů (např. pro zabezpečovací zařízení). Pak je jasné, že s plánovaným rozpočtem není možné zrealizovat všechno a některé projekty se prostě musí odložit.
Naopak u silnic se ceny v soutěžích často dostávají níže, než bylo v projektu.
Více o tom tady https://zdopravy.cz/spravu-zeleznic-cek ... ti-103382/
Naopak u silnic se ceny v soutěžích často dostávají níže, než bylo v projektu.
Více o tom tady https://zdopravy.cz/spravu-zeleznic-cek ... ti-103382/
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Pan Kupka za dva týdny navštíví JM kraj a provede PR fotosession na probíhajících stavbách.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Ale to je normální ten rozpočet pokud to tak bude. Především služba pro občany: jízdné se musí omezit. Jízda zdarma, ale na dluh - to se omezit musí, jináč nastupuje řecká cesta jestli se to někomu i nelíbí tak to tak je.
Investice jsem pochopil ve smyslu nových staveb se nemají omezovat. To by byl totižto i problém vyčerpat ty balíky peněz z EU. Ovšem zrovna prednostně železnice.
Uvidí se ... 9 miliard tedy 10% úspor zrovna doprava. Ale zrovna doprava takhle bolí nejméně. Ačkoliv by mohl někdo namítnout, že 20 mld. se "nalije" důchodcům ... ale to se zase vrátí státu zpátky ve spotřebě a daních vzhledem na zdražování a omezení plynoucí z covidu.
Ano vím, že ex vláda stavěla deficit na růstu HDP, který by předčil postupně i snižující se deficit a tímto způsobem by se masivně zesilnila ekonomika, ale za cenu absolutního růstu zadlužení. Ale lze - je to cesta, kterou preferuje 1/2 ekonomů ...
Investice jsem pochopil ve smyslu nových staveb se nemají omezovat. To by byl totižto i problém vyčerpat ty balíky peněz z EU. Ovšem zrovna prednostně železnice.
Uvidí se ... 9 miliard tedy 10% úspor zrovna doprava. Ale zrovna doprava takhle bolí nejméně. Ačkoliv by mohl někdo namítnout, že 20 mld. se "nalije" důchodcům ... ale to se zase vrátí státu zpátky ve spotřebě a daních vzhledem na zdražování a omezení plynoucí z covidu.
Ano vím, že ex vláda stavěla deficit na růstu HDP, který by předčil postupně i snižující se deficit a tímto způsobem by se masivně zesilnila ekonomika, ale za cenu absolutního růstu zadlužení. Ale lze - je to cesta, kterou preferuje 1/2 ekonomů ...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
U nás to bude na dlouho, jsme úplné staveniště. No ještě že se staví brněnský okruh, jinak by se neměl u čeho vyfotit.Likas píše:Pan Kupka za dva týdny navštíví JM kraj a provede PR fotosession na probíhajících stavbách.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
A přiveze si vlastní pávy? )Likas píše:Pan Kupka za dva týdny navštíví JM kraj a provede PR fotosession na probíhajících stavbách.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Pávi nebudou, musí se prej šetřit...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Diaľničiar: Ten poslední příspěvek jsem úplně nepochopil. Jak že doprava bolí nejméně? Podotýkám, že třeba "úspora" ohledně slev na jízdné se v tom účetním kouzelnictví vlastně neprojeví, protože si stěžovali, že tam Schillerová původně plánovala málo peněz, takže do té úspory u MD se to nepočítá.
Tady mluvčí v jedné větě brečí kvůli slevám a pak doplňuje škrty v údržbě, bohužel k tomu jsme za celou dobu nedostali jedinou informaci, co to znamená.
https://zdopravy.cz/ministerstvo-doprav ... in-103819/
Já jejich komunikaci pochopil tak, že výstavbu dáme stejně jako bylo v návrhu, aby se nedalo nic říct. Běžnou údržba škrtneme o 9 mld. Peníze na projekty ke konci roku, na které nemáme alokované peníze se pravděpodobně nezačnou, protože neplánujeme doplňovat rozpočet v průběhu roku, jak to dělala minulá vláda.
Tady mluvčí v jedné větě brečí kvůli slevám a pak doplňuje škrty v údržbě, bohužel k tomu jsme za celou dobu nedostali jedinou informaci, co to znamená.
https://zdopravy.cz/ministerstvo-doprav ... in-103819/
Já jejich komunikaci pochopil tak, že výstavbu dáme stejně jako bylo v návrhu, aby se nedalo nic říct. Běžnou údržba škrtneme o 9 mld. Peníze na projekty ke konci roku, na které nemáme alokované peníze se pravděpodobně nezačnou, protože neplánujeme doplňovat rozpočet v průběhu roku, jak to dělala minulá vláda.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Kdo využívá jízdné zdarma nejvíce? Studenti a důchodci. Ti druzí dostanou extra 21 miliard a je na nich co využijí pro své priority. Když mám sekyru a nechci jí mít, tak hold se musím omezovat. Mnohem pohodlnější by bylo se neomezovat. Ještě pohodlnější je nejenže se neomezovat, ale ani nebrat ohledy a být doslovně pohodlným ve vztahu ke komukoliv a čemukoliv dalšímu. Dle mojeho názoru, běžná spotřeba v dopravě, která je dotovaná bolí jednoduše nejméně. Vlaky se nezruší, ale nemusí se podporovat bezbřehá jízda když na to nejsou peníze a ty jednoduše nejsou. Bolelo by to, když by se opakoval scénář z dekády dozadu. To se stát nemá, protože stát potřebuje +% do HDP. Skrtit investice by bylo chybou a to se prozatím neděje.
Co se týče běžné údržby ... vždy je lepší přiškrtit tuto kapitolu než novou výstavbu. Samozřejmě, nesmí ten pokles trvat dekádu, nýbrž 2 roky a pak tam zase přidat a odčinit tento krok. Jednoduše takový je vždy vývoj když ekonomika a příjmy klesají. Není na tom nic zvláštního. A vždy si to doposud i ve světě odskáče údržba silnic/železnic. Ta údržba a lokální stavby, tomu se posledních pár let daří dobře. Útlum nebude žádné nóvum, proto to nebude extra moc bolet.
Nová vláda teprva začíná. Čekal jsem drastičtější opatření a to i v té dopravě. Protože čím více let, tím menší zásahy se budou realizovat, protože se přiblíží další kolo voleb. Rozhodně by se dalo osekat mnohem více miliard ze všemožných aktivit do chodníků, místního rozvoje a lokálních silnic pro kraje atd. Další miliardy k dobru, ale to neprošlo patrně pro složení vlády. Stát by se měl totižto přednostně starat o státní páteřní tahy, nikoliv o poslední vsi v regionech. Pro krizi a nedostatky peněz to platí 2x.
Co se týče běžné údržby ... vždy je lepší přiškrtit tuto kapitolu než novou výstavbu. Samozřejmě, nesmí ten pokles trvat dekádu, nýbrž 2 roky a pak tam zase přidat a odčinit tento krok. Jednoduše takový je vždy vývoj když ekonomika a příjmy klesají. Není na tom nic zvláštního. A vždy si to doposud i ve světě odskáče údržba silnic/železnic. Ta údržba a lokální stavby, tomu se posledních pár let daří dobře. Útlum nebude žádné nóvum, proto to nebude extra moc bolet.
Nová vláda teprva začíná. Čekal jsem drastičtější opatření a to i v té dopravě. Protože čím více let, tím menší zásahy se budou realizovat, protože se přiblíží další kolo voleb. Rozhodně by se dalo osekat mnohem více miliard ze všemožných aktivit do chodníků, místního rozvoje a lokálních silnic pro kraje atd. Další miliardy k dobru, ale to neprošlo patrně pro složení vlády. Stát by se měl totižto přednostně starat o státní páteřní tahy, nikoliv o poslední vsi v regionech. Pro krizi a nedostatky peněz to platí 2x.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Rozhovor s Kupkou na aktualne.cz
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... 47ab5f122/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... 47ab5f122/
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
kéž by měl pravdu ...
Nezasnil. Letos zprovozníme 25 kilometrů dálnic a v dalších letech to bude stoupat. Budeme otevírat mnoho staveb, které připravili už moji předchůdci. Ale moje hlavní odpovědnost je rozjet co nejvíce dalších projektů, aby se dokončila dálniční síť v Česku.
Zdůrazňuji, že i když vláda musela dupnout na brzdu zadlužování státu, tak na rozvoj dopravní infrastruktury peníze ponechala. Těch 200 kilometrů je opravdu reálný závazek.
Chci rychlou výstavbu dálnic, aniž by si vlastníci pozemků ve vyjednávání připadali jako třídní nepřátelé. Už při přípravě projektů musíme být schopni nabídnout férové podmínky, a teprve když opravdu nebude možné se dohodnout, tak ať proběhne řádný proces vyvlastnění.
Nezasnil. Letos zprovozníme 25 kilometrů dálnic a v dalších letech to bude stoupat. Budeme otevírat mnoho staveb, které připravili už moji předchůdci. Ale moje hlavní odpovědnost je rozjet co nejvíce dalších projektů, aby se dokončila dálniční síť v Česku.
Zdůrazňuji, že i když vláda musela dupnout na brzdu zadlužování státu, tak na rozvoj dopravní infrastruktury peníze ponechala. Těch 200 kilometrů je opravdu reálný závazek.
Chci rychlou výstavbu dálnic, aniž by si vlastníci pozemků ve vyjednávání připadali jako třídní nepřátelé. Už při přípravě projektů musíme být schopni nabídnout férové podmínky, a teprve když opravdu nebude možné se dohodnout, tak ať proběhne řádný proces vyvlastnění.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
No, jestli není až moc naivní. Až narazí jeho vstřícnost na šmejdy, žumpu a další ekoteroristy, aby se nedivil, že na ně jeho slušný a solidní přístup neplatí...