Ministr dopravy Martin Kupka

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od darwousek »

D0 by měla být dostavěna dvacet let dozadu navíc by se měl začít stavět nějáký okruh PLZEN-STRAKONICE-ČESKÉ BUDĚJOVICE-TŘEBON-JINDŘICHŮV HRADEC-HUMPOLEC-HAVLÍČKŮV BROD-ČÁSLAV-PODĚBRADY-MLADÁ BOLESLAV-MĚLNÍK-SLANÝ-ŘEVNIČOV-BUKOV-PLZEN aby se odlehčilo Praze a aby se z Plzně do Brna nejelo přes Prahu
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od darwousek »

https://mapy.cz/s/delebarota Nějáký můj základní nákres
Naposledy upravil(a) darwousek dne 24.12.2021 13:13:05, celkem upraveno 1 x.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Lynx »

Pane darwousek - Na odkazu se mi nic nezobrazuje, jenom mapa bez vyznačené trasy. Hlásí to "Jejda, obsah se nepodařilo načíst. Možná neexistuje, nebo ho majitel nesdílí s ostatními."

Jinak přeji všem pěkné Vánoce.
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od darwousek »

Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Lynx »

Teď už to funguje :-)
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od darwousek »

také přeji pěkné Vánoce
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Aram96 »

Lenny píše:A kolik takových pokut na S 11,5 jsi už zaplatil? Ja třeba ani jednu.
Nemít štěstí tak minimálně dvě, vždy to “odsral” někdo jiný z vláčku aut. :lol: Ale mě vadí už jen to, že musím porušovat zákon, abych jel pořád naprosto bezpečnou a přiměřenou rychlostí. :?

A taky všem přeju pěkné svátky a zdravíčko do nového roku.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od ElWapp »

Mike
Příspěvky: 4988
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Mike »

Diaľničiar píše: A jak pak ho chcete dohnat, když jste před ním nebo v jeho úrovni?
předpokládám, že to bylo myšleno tak, že postavíme tolik dálnic co oni
že byly rozdílné výchozí pozice a polsko je na tom nyní "stejně"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, to je taková obdoba neustále tvrdit, že Čína má víc dálnic než USA, takže jsou na tom lépe*. Všechno je to pravda, ale tak pro prvňáčka na ZŠ, který už umí něco málo z čísel a písmenek. Ne, doopravdy to takhle nelze neustále srovnávat. Jabka a hrušky. Nebyl to rozhodně nejlepší příklad. I když ano, PL udělalo velký posun dopředu.

*USA mají 100 tis. km zkapacitněných silnic, z toho 80 tis. I- dálnic; Čína má 200 tis km z toho 160 tis. km expressways a teď jiná fakta populace, rozloha ... kvalita a kdo snáší ceny ... atd. - je nepochybné, že ta Čína taky udělala velký skok dopředu, ale hustější síť silnic nebude mít ani dalších 20 let ...

ČR pokud zrealizuje ten plán 200 km dálniční sítě za 4 roky, tak to bude dost. Vzhledem na to co je zprovozněno a jaká je situace kolem nás. Poláci ať postaví 800 km, tak to vyjde prakticky na stejno. Ale ano postaví 4x více km. Já bych se ale spíš podíval na to Maďarsko, Rakousko, ačkoliv to 2. zpomaluje tento rozvoj, tak má nějaký rozsah již i dnes. Orbán v Maďarsku na veřejných pracích postavil politiku a docela úspěšně, když si uvědomíme kde to Maďarsko bylo: zaostalá infrastruktura bez páteřní kostry s agrárním územím. Hodně se tam toho změnilo, ale taky je co dělat, ale takhle lze rozepsat každý stát v EU na 2 strany A4 a vyspat roky a km a jsme doma. S koeficiantama srovnání, ne jen že km a stát. V Evropě jsou jen 2 extrémy, prvním je Španělsko a druhým je UK. Ten 1. stavil na veřejné práce a ten 2. z objektivních důvodů rozlohy volných ploch a ekonomických analýz znemožnil silniční rozvoj, za co dnes plánují a investují desítky mld. GBP do silniční sítě. Akorát, že jsou velmocí ... kdo je velmoc, ten má vždycky jaksi kapitál, rozhodně víc, než kdo ní není.

Takže panu ministrovi držet palečky a sledovat po očku Polsko ... je dost možné, že postaví více než 1,2 tis km. Více méně 200-300 km ročně kontrahují a drží tu rozestavěnost v těch číslech 300-900 km během let. Ale poslední roky snižují výdaje na výstavbu ačkoliv se je snaží již držet, tak jsou 4x nižší než na vrcholu ex dekády před MS ve sportu, což byla motivace a čerstvé fondy EU, levné pozemky a dobrá přípava a usnadněná legislativa. Tohle všechno se trochu zhoršilo, financování pokleslo ... ale stačí držet i další tempo rozvoje. Ale optimálně k tomu se staví i u vás ... a tak jak nemá okruh Varšava tak jej nemá ani Praha.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sojer
Příspěvky: 100
Registrován: 3.4.2009 19:23:39

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Sojer »

Warcz píše:https://www.lidovky.cz/byznys/vy-snad-c ... LN_otvirak

Nemáte někdo premium ? .-)
idovky.cz: Když jste seděl u prezidenta v rámci setkání s budoucími ministry, bavili jste se i o projektu kanálu Dunaj–Odra–Labe, na němž vždy hodně lpěl?
Nebavili. Nešel jsem k němu s tím, že by mě měl zkoušet, předkládal jsem mu své vize. K projektu vodního díla Dunaj–Odra–Labe jsem měl nachystané argumenty, které jsem s kolegy připravoval pro programové prohlášení vlády. Šlo zejména o to, jak realistický projekt by to byl, což je podle mě jeho největší potíž.

U projektů splavnosti řek jsou v Česku výrazně důležitější stavby, konkrétně stupně Děčín a Přelouč (vodní díla na Labi umožňující lepší ekonomické využití řek – pozn. red.), které se roky a roky nedaří uskutečnit. Musíme se zaměřit na projekty, u nichž panuje naprostá odborná shoda, že budou prospěšné.

Lidovky.cz: Co pana prezidenta zajímalo nejvíce?
Říkal jsem mu, že se počítá zejména to, co se opravdu postaví. Na tom jsem si zakládal jako starosta Líbeznic a později i jako středočeský krajský radní pro dopravu.

Lidovky.cz: Jaké úkoly si z regionu přenášíte na ministerstvo?
Že je třeba opravdu pohnout se silničním okruhem Prahy. Jeho dokončení je důležité nejen pro Prahu a střední Čechy, ale pro celou republiku. Je třeba dát projektu větší spád – od posouzení vlivu na životní prostředí přes územní rozhodnutí ke stavebnímu povolení... Nejvíc váznou úseky v jeho nedokončené severní část mezi Horními Počernicemi a Ruzyní. Tam jsme bohužel po mnoha a mnoha letech v podstatě na začátku povolovacího procesu: ještě ani nezačala příprava dokumentace pro posouzení vlivu na životní prostředí. To je obrovský vykřičník nad osudem Pražského okruhu. Chci, aby můj resort převzal vůdčí roli v projednávání a dotáhl projekt ke stavbě.

Lidovky.cz: Jihovýchodní část okruhu, která má propojit sjezdy z dálnic D1 a D11, je o něco dál. Má územní rozhodnutí, proti němu se ale odvolaly desítky subjektů. Projekt stojí. To také není žádná sláva, viďte?
O odvoláních k územnímu rozhodnutí stále rozhoduje jihočeský krajský úřad. I tady jde o alarmující vizitku státní správy. Ministerstvo pro místní rozvoj půl roku rozhodovalo o tom, komu se spis předá kvůli podezření ze systémové podjatosti (nakonec jej dostal na starosti právě Jihočeský kraj – pozn. red.). To je důvod, proč se stavby v Česku zpomalují. Pomůže jen přísnější dohled ministra na to, jak jednotlivé fáze projektu běží. Nechápu, proč se tehdejší ministr dopravy každý týden neptal ministryně pro místní rozvoj, kde je příslušné rozhodnutí. Nemůže ho ovlivnit, ale ptát se je jeho povinnost.

Lidovky.cz: Podobná slova o větším spádu příprav a přísnějším dohledu pronášeli i vaši předchůdci. Co konkrétně pro to uděláte vy?
Prošel jsem si přípravou veřejných staveb v rozsahu čtvrtmiliardové investice a bylo zřejmé, že bez pravidelné kontroly a tlaku hlavy instituce se může projekt na dlouho a na mnoha místech zaseknout. Pokud není vůle podložená pravidelnými dotazy, sledováním – fakticky projektovým řízením –, dochází k průtahům o měsíce.

Řešili jsme například projekt výstavby školy a museli jsme vše stihnout za dva roky. Za tu dobu bylo třeba projít všemi fázemi přípravy: od územního plánu přes architektonickou soutěž až k územnímu a stavebnímu řízení.

Lidovky.cz: Ale do územního řízení při stavbě školy se určitě neodvolalo přes 20 subjektů jako u jihovýchodní části Pražského okruhu... To je přece jen pro délku vyřízení odvolání rozdíl, ne?
Nemám ambici, aby dálnice získala povolení za dva roky, to je samozřejmě mnohem složitější. Ale chci tím upozornit na to, jak je hrozné, že například u severní části Pražského okruhu se už dělalo posouzení vlivu na životní prostředí skoro před 20 lety, a nyní jsme opět na začátku povolování.

Co se týče jeho jihovýchodní části, tam je podepsaná dohoda s hlavním městem o jeho významném zapojení. V příštím roce chceme výrazně posunout výkupy pozemků. V rozpočtu ministerstva na ně počítáme se stovkami milionů ročně. Věřím, že se mezi dálnicemi D1 a D11 začne stavět nejpozději v roce 2024 a hotovo by mělo být o dva roky později.

Lidovky.cz: Zmínil jste spolupráci s vedením Prahy. Příští rok vás čeká velká zkouška – oprava dopravně nejvytíženějšího místa v zemi, Barrandovského mostu. Jak se chystáte? Je to místo, které ovlivňuje řidiče nejen v Praze, ale každého, kdo musí metropolí projet.
I proto už se konají koordinační jednání pražských a středočeských správ komunikací, aby bylo vůbec možné složitou situaci zvládnout. Praha například buduje pruh pro autobusy na Strakonické, aby se zajistila dostupnost centra Prahy hromadnou dopravou především v ranních špičkách. Musíme také maximálně zprůchodnit stávající úseky Pražského okruhu. A samozřejmě pokud by byl kompletní, byla by situace výrazně jednodušší, protože nápor na dokončenou část bude logicky daleko větší.

Lidovky.cz: Příští rok se otevře jen 25 kilometrů nových dálnic. Nový úsek D35 mezi Časy a Ostrovem a pak obchvaty Frýdku-Místku, Olbramovic, Církvic a Chýnova. Není to málo?
Je toho pro příští rok skutečně méně. Neměla by ale stát příprava dalších dálnic. Dalších 131 kilometrů se staví, necelých 40 se nyní soutěží a bezmála 570 je v přípravě.

Lidovky.cz: Aktuální cíl je dokončení páteřní dálniční sítě v roce 2030. Věříte, že se to povede?
Na dálniční mapě Evropy Česko bohužel stále představuje bílé místo. Víra, že se zmíněný termín podaří stihnout, je jedna věc, ale musíme pro to i něco udělat. Klíčová je pro mě dálnice D35, protože představuje jedinou alternativu, jak ulevit trvale přetížené D1. I po letošním dokončení její modernizace stačí jediná nehoda, aby zkomplikovala dopravu mezi západem a východem země.

Byl jsem se podívat na stavbu úseku D35 mezi Časy a Ostrovem, který se otvírá příští rok a kde je klíčové zvládnout unikátní přemostění koridorové železniční trati. Je třeba dohlížet i na přípravu dalších úseků směrem k Mohelnici. Pro některé z nich můžeme uvažovat i o PPP projektech (spolupráce státu se soukromými firmami, které výstavbu financují a zákazník ji postupně splácí – pozn. red.).

Lidovky.cz: Tento způsob výstavby, financování a údržby dálnic se nyní de facto testuje na 32 kilometrech D4 mezi Příbramí a Pískem. Zdá se, že si od PPP hodně slibujete...
Tato forma se využívá v řadě evropských států, na tom není nic špatného, jen musí proběhnout transparentně a správně, aby byl projekt funkční. Je dobré mít k dispozici více způsobů financování. PPP projekt na D4 znamená pro stát rozložení plateb v čase včetně následné údržby. To je důležité například pro dobu, kdy budeme mít na stavbu dálnic k dispozici méně peněz z Evropské unie.

Lidovky.cz: Pan premiér i vy jste vystoupili proti zákazu aut se spalovacími motory. V tuto chvíli se ale jedná o záměr snižovat emise, žádný zákaz na stole není. Nestává se z tématu spíše politika ve smyslu ukázat voličům, že jim nechcete brát jejich auta?
A vy jim je chcete brát? Klidně se vsadím, že do roku 2035 může být na trhu víc alternativních pohonů. Současné návrhy na drastické snižování emisí včetně chystané normy Euro 7 budou mít zásadní dopad na budoucnost konvenčních motorů. Požadavkům by nevyhověla ani auta s hybridními pohony. Spalovací motory nemusíte zakazovat, stačí nastavit takové podmínky jejich provozu, které technicky nelze splnit.

S tím nesouhlasíme kvůli českým domácnostem i autoprůmyslu, který je pilířem naší ekonomiky. Nepotřebujeme zbytečné restrikce a regulace, které zpravidla vedou ke zdražování. Navíc je férové říct, že se zatím o pevném datu jen diskutuje, a rádi bychom jasným postojem přispěli k tomu, že se nikdy nepřijme.

Lidovky.cz: Čistá mobilita každopádně bude tématem. Jak si představujete její podporu?
Elektroaut přibývá – a k tomu nutně potřebujeme více nabíjecích míst. Aby to celé navíc dávalo smysl, musíme v Česku zajistit více energie z čistých zdrojů. Proto patří k prioritám vlády posílení jaderné energetiky, usilovat budeme i o to, aby právě tento zdroj akceptovala EU jako bezemisní. Do roku 2030 bude možné vybudovat 19 až 35 tisíc dobíjecích stanic podle toho, jak se bude vyvíjet prodej elektromobilů.

Lidovky.cz: Vaše velké téma jsou vysokorychlostní železniční tratě. Ale přiznejme si: tam nejsme ani ve fázi projektů...
Zatím řešíme pouze koncept trasování. Nicméně Správa železnic už podnikla řadu důležitých kroků: například trasa Drážďany–Praha–Vídeň je zapojena mezi evropské prioritní stavby, což slibuje Česku z velké části financování z peněz EU. Musíme také najít způsob, jak trať z hlediska legislativy a přípravy prosadit v dostupném čase. Proto jsme se zavázali připravit zákon o vysokorychlostních tratích, který by přinesl pozitivní dopady pro města a obce a umožnil připravit rozumné vedení trasy. Nepochybně může urychlit celou přípravu.

Lidovky.cz: Která z tratí je nejblíže k realizaci a kdy by se podle vás mohla začít stavět?
Nejblíž realizaci je zmíněná trať z Drážďan přes Prahu do Vídně. Nejpokročilejší je přitom úsek z Prahy-Běchovic do Poříčan. První kilometry této trati by se měly začít stavět před rokem 2030.
Vikingkiller
Příspěvky: 656
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Vikingkiller »

"Takových projektů je více, například středočeská část dálnice D3, která mimochodem nyní zaznamenala významný posun, když soud potvrdil platnost trasování D3 v zásadách územního rozvoje Středočeského kraje. Což je velmi důležitá zpráva. "

pokud se tak stalo, tak :ok:
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od kot »

Potěšila mě věta o nepřepřahání na ŘSD. Velmi dobrá zpráva !
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Aram96 »

Ano, ta mě také z celého článku potěšila nejvíce. :ok:
A druhá věc .. Myslel jsem, že Kupka zná tak možná D3, D35 a D0. Ale že zná i železniční spojky směrem na MB apod., mě překvapilo. Možná, že by mohl být lepší ministr, než by se zdálo. I na zbytek věcí má za mě dobrý názor. Např. odpověď na D52, na ceny dálničních známek (chce zdražení od 2023). Za mě :ok:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Diaľničiar »

Dle těch uvedených rozhovorů se to vyvíjí slibně. Pokud ekonomika dovolí a všechno co doprovází koronavirus, bude to i pravda. Obzvláště u toho posledního to je riziko, že sice existují "balíčky" a vláda tedy nestopne investice nebo je nebude skrtat tak razantně jak tam bylo naznačeno do období dekády zpátky, ale pro to zdražení se část těch balíčků neprojeví jako když i v praxi, takže se někde bude muset ubrat. No a ekonomika omezí projekty nebo dopravu. To je jedno s druhým. Je to smůla, že když je konečně příprava a koncept, tak jsou tady zase jiné okolnosti, za které ten (jednotlivec) stát nemůže a neví je vůbec ovlivnit. Já chci být optimistou, že jen tento rok bude takovým špatným a utřese se to všechno ... v těch produkčně-dopravních vztazích v návaznosti i na tištění peněz, které se omezí, čímž se sníží ty inflační tlaky a de facto vlna nejistoty.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Diaľničiar »

Takže dle dnešních zpráv chce vaše nová vláda zahájit snížení deficitu prozatím o 80 mld. Kč již v letošním roce. Nemá to být na úkor investicí, ale jak se ta částka seskládá jsem se nikde nedoslechl, ani nedočetl. V této souvislosti bych tedy předse jen do budoucna vypíchl několik vět z toho výše uvedeného rozhovoru i v tomto smyslu, protože ten rozhovor byl veden i k ekonomice. ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 78#p248478 )

Otázka: Klíčové pro dopravní infrastrukturu jsou peníze. Nebude se opakovat scénář roku 2010, kdy ministerstvo řadu staveb zastavilo a odložilo s tím, že na ně nejsou peníze?
Odpověď: To se nestane, nesmí se to stát. Dopady přerušení přípravy a konzervace některých staveb pociťujeme doteď. Říkám zcela jasně, že to nedopustím.

Otázka: Když se podíváme na krátkodobé výhledy, bude tato vláda schopná zopakovat u Státního fondu dopravní infrastruktury stejné rozpočty, jaké dávala do dopravy minulá vláda? Bez ohledu na státní dluh lámaly v posledních letech rozpočty SFDI rekordy a výrazně překračovaly sto miliard.
Odpověď: Snažíme se o to už v nastavení investic pro příští rok. Pokusíme se to investiční tempo udržet a rozhodně budeme pokračovat a rozvíjet přípravu staveb. To je základní podmínka pro splacení zmíněného infrastrukturního dluhu.

Otázka: I vzhledem k náročnému financování dopravních staveb, nechystáte nějakou revizi projektů z hlediska priorit? Když se podíváme do minulosti, tak se často nestavěly ty nejpotřebnější projekty.
Odpověď: Je na místě určit podle co nejpřesnějších kritérií pořadí priorit. Je to žádoucí i z hlediska dlouhodobého plánu investic, aby bylo zřejmé, které stavby řeší zásadní dopravní problémy země. Záměr je zajistit dlouhodobý výhled financování a na základě tvrdých kritérií mít určené projekty, které stojí na první místě.

Otázka: Ceny dálničních známek se neměnily už deset let. Kdy přijde jejich zvýšení?
Odpověď: Byl bych rád, aby se už pro rok 2023 o tom navýšení začalo diskutovat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od 1975 »

Diaľničiar píše:Takže dle dnešních zpráv chce vaše nová vláda zahájit snížení deficitu prozatím o 80 mld. Kč již v letošním roce. Nemá to být na úkor investicí, ale jak se ta částka seskládá jsem se nikde nedoslechl, ani nedočetl. V této souvislosti bych tedy předse jen do budoucna vypíchl několik vět z toho výše uvedeného rozhovoru i v tomto smyslu, protože ten rozhovor byl veden i k ekonomice. ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 78#p248478 )

Otázka: Klíčové pro dopravní infrastrukturu jsou peníze. Nebude se opakovat scénář roku 2010, kdy ministerstvo řadu staveb zastavilo a odložilo s tím, že na ně nejsou peníze?
Odpověď: To se nestane, nesmí se to stát. Dopady přerušení přípravy a konzervace některých staveb pociťujeme doteď. Říkám zcela jasně, že to nedopustím.

Otázka: Když se podíváme na krátkodobé výhledy, bude tato vláda schopná zopakovat u Státního fondu dopravní infrastruktury stejné rozpočty, jaké dávala do dopravy minulá vláda? Bez ohledu na státní dluh lámaly v posledních letech rozpočty SFDI rekordy a výrazně překračovaly sto miliard.
Odpověď: Snažíme se o to už v nastavení investic pro příští rok. Pokusíme se to investiční tempo udržet a rozhodně budeme pokračovat a rozvíjet přípravu staveb. To je základní podmínka pro splacení zmíněného infrastrukturního dluhu.
TW RM:

Je pravda, že naše předpoklady rozpočtu ŘSD na roky 2023 a 2024 jsou ještě výrazně vyšší a přesahují 70 mld. Kč, posléze dokonce 80 mld. Kč.

Tož uvidíme.o)
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Aram96 »

Programové prohlášení vlády pro dopravu v kostce:
https://zdopravy.cz/programove-prohlase ... lu-100781/

Za mě osobně vypichuji tyto sliby/fráze/řeči/cíle (říkejte si tomu každý jak chcete):
Počet a kapacity odpočívek a odstavných ploch na dálnicích a silnicích I. třídy na povinné přestávky řidičů kamionů v následujících letech výrazně navýšíme tak, aby počet parkovacích stání přesáhl 4,5 tisíce.

Na nových úsecích dálnic vybavených moderní telematikou bude možné zvýšit povolenou rychlost až na 150 km/h za podmínek dobré viditelnosti a provozu.

Zefektivníme a rozšíříme dynamické vážení kamionů při zachování vymahatelnosti u zahraničních dopravců.

Zajistíme do konce roku 2023 transformaci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na státní podnik Správa dálnic a silnic (SDS), který bude efektivnější při přípravě, realizaci a zabezpečení údržby a provozu staveb.
Poslední jmenované je vypíchnuto v negativním slova smyslu, leda by se to pojalo úplně jinak.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Diaľničiar »

1. A kolik že je těch míst nyní?
2. Tyto iniciativy 150-160 kdekoliv v EU narážejí na "eko" od hluku po emise. Ale kdo ví ...

Příspěvky o výjimkách z dálničních poplatků přesunuty sem. Jirka L.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Aktuálně je 3054 míst pro NA.
R48 -> D48 se podařilo!
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od kot »

Díky Martine ! Tak to si v tomto případě nevzal Kupka malé sousto... To jsem fakt zvědav. Přijde mi, že těch 200 km je jednodušších / je hodně připraveno + rozestavěno / než těch cca 1 500 míst.
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od Aram96 »

Myslím, že vzhledem ke stavu připravenosti odpočívek je to naprosto nereálné. Ale mě potěšilo, že to tam je vůbec zmíněno, to značí alespoň nějakou naději, že se na odpočívky bude hledět a finance na ně snad budou.
Ideální by bylo, kdyby se upravila legislativa tak, aby se na ně vztahovaly výhody jako na dálnice.
martas
Příspěvky: 2487
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: Ministr dopravy Martin Kupka

Příspěvek od martas »

Včera v Událostech se věnovali výhledové výstavbě poměrně podrobně (tři příspěvky za sebou). Kupka zopakoval priority, Mátl upozornil, že se nemusí stavět vše, co je připraveno. Odkaz zde (od času 29:00): https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... 000100109/
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“