Tak zrovna vám a snad i všem je jasné, že to co se otevře (a i začne stavět) příští rok 2022 je ještě vizitka minulé vlády.1975 píše:A přesně ten mediální přístup - za zlé vlády by ČT vypíchla, že příští rok se otevře sotva polovina co letos, nyní, když vládě fandíme, tak nový ministr slibuje až 60km ročně! Co na tom, že až za dva roky...
Ministr dopravy Martin Kupka
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Mně ano. Nečtenářům tohoto fóra ani náhodou. Potkávám se s tím denně ve svém okolí jinak poměrně inteligentních lidí...
Jinak za mě mírný palec nahoru Karlovi, který reagoval na TW relativně umírněně, že plán představený Kupkou "je realistický". Samozřejmě tam podstrkuje, že "projekty jsou připraveny, stavby zahájeny, rozpočet rekordní".
Jinak za mě mírný palec nahoru Karlovi, který reagoval na TW relativně umírněně, že plán představený Kupkou "je realistický". Samozřejmě tam podstrkuje, že "projekty jsou připraveny, stavby zahájeny, rozpočet rekordní".
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Ale v tom má Karel pravdu ( nevolím ANO )...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
V mém okolí jsou podobní lidé také, ale to není důvod předefinovat stupnici inteligence. Pokud ovšem "poměrná inteligence" neznamená IQ 70 a méně.1975 píše:Mně ano. Nečtenářům tohoto fóra ani náhodou. Potkávám se s tím denně ve svém okolí jinak poměrně inteligentních lidí...Saljack píše:Tak zrovna vám a snad i všem je jasné, že to co se otevře (a i začne stavět) příští rok 2022 je ještě vizitka minulé vlády.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Od ministra přes dálnice až po stupeň rozvíjení teorií kolem inteligence. To tady nedovede rozhodně každý.
Tak nebo tak, každý km v provozu nakonec potěší.
A tak bude zajímavé sledovat, jak se to bude vyvíjet dál. Hned jak nastane snaha o konsolidaci rozpočtu, jaký bude stav toho investičního rozpočtu, jestli až takový. Protože málokdy ten beton vítězí nad sociálníma výdajama a obzvláště 2022 bude složitý rok.Samozřejmě tam podstrkuje, že "projekty jsou připraveny, stavby zahájeny, rozpočet rekordní".
Tak nebo tak, každý km v provozu nakonec potěší.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Odpusťte trochu naivní myšlenku. Jsou známy termíny dokončování rozestavěných dálnic, jsou známy reálné termíny zahájení staveb. Když tedy existuje "harmonogram" časový, existuje i harmonogram finanční. Je tedy známo kolik bude potřeba peněz (odhlédněme od inflace). Proto si myslím, že by nás minimálně v prvním roce nemuselo čekat žádné překvapení.Diaľničiar píše:A tak bude zajímavé sledovat, jak se to bude vyvíjet dál. Hned jak nastane snaha o konsolidaci rozpočtu, jaký bude stav toho investičního rozpočtu, jestli až takový.
Každý namítne, že termíny se dají z "objektivních" důvodů posunout. Tyto manipulace by muselo provádět ŘSD, a to si snad o Mátlovi nemyslíme.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Omyl, theo. Stačí, aby na MF někdo "přivřel kohoutek" a na ŘSD budou muset ty termíny posunout, protože nebudou peníze. Ano, nebudou to dělat o své vůli, ale pokud "dojdou love", jiné řešení nebude. Nebo ty jim snad pár miliard půjčíš?
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Pokud se to bude financovat z EU tak podle mě problem nebude.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
oba resorty jsou pod jednou stranou, tedy přivření kohoutku bych čekal jiným směremMPMP píše:Omyl, theo. Stačí, aby na MF někdo "přivřel kohoutek" a na ŘSD budou muset ty termíny posunout, protože nebudou peníze. Ano, nebudou to dělat o své vůli, ale pokud "dojdou love", jiné řešení nebude. Nebo ty jim snad pár miliard půjčíš?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Snad to tak bude. Také v to doufám, Miku.
Jedno je jasné, nikdo nikdy neušetří na tom, ani stát, když nedá peníze na již rozjeté stavby. V úvahu tedy může připadat jedině odložení nějakých méně potřebných a ještě nezahájených staveb v příštích letech. Popř. využití PPP.
Ale věřím, že k tomu nedojde, že ty rozpočty MD nad 100 mld (včetně peněz z EU) se udrží. Raději o 30 mld vyšší schodek a udržení rozpočtu SFDI než naopak.
A kdyby teklo do bot, tak zrovna ODS by se podle mě úplně nebála ubrat peníze SŽ a přidat ŘSD.
Jedno je jasné, nikdo nikdy neušetří na tom, ani stát, když nedá peníze na již rozjeté stavby. V úvahu tedy může připadat jedině odložení nějakých méně potřebných a ještě nezahájených staveb v příštích letech. Popř. využití PPP.
Ale věřím, že k tomu nedojde, že ty rozpočty MD nad 100 mld (včetně peněz z EU) se udrží. Raději o 30 mld vyšší schodek a udržení rozpočtu SFDI než naopak.
A kdyby teklo do bot, tak zrovna ODS by se podle mě úplně nebála ubrat peníze SŽ a přidat ŘSD.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
ODS možná ano, ale projektům splufinancovaným z EU asi peníze neseberou. A to zrovna ty dálnice už nikdy nebudou.Aram96 píše:A kdyby teklo do bot, tak zrovna ODS by se podle mě úplně nebála ubrat peníze SŽ a přidat ŘSD.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Schodek kvůli investicím do nové infrastruktury mi nevadí. Je to prostě rozvoj do budoucna, tak se i v budoucnu může splatit. Je to naprosto něco jiného, než rozfrckat miliardy např. za slevu na elektriku pro všechny či za jízdné.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Honey72: Ano, to je pohled ekonoma. Ale kolik ti je let, že sis ještě nevšiml, kdo tuto zemi řídí? Pohled politika a pohled ekonoma se totiž shodují jen málokdy.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Aktualizace: v současnosti rozestavěno 131,1 km, + 50,1 km zahájení 2022 + 15,5 km hraniční D3 = 196,7 kmHoudini píše:Koalice Spolu měla ve volením programu do konce volebního období přibude nejméně 250 km. (volební období Poslanecké sněmovny začalo 8.11.)
Dle dat ŘSD v současnosti rozestavěno 169,6 km, v příštím roce se zahájí 50,1 km (z toho 38,9 v soutěži) = 219,7 km. Když připočtu 15,5 km hraniční D3 (zahájení 2023 - dokončení 2025) = 235,2 km.
ministr má ambici až 200 km ( = z -14,8 km na -3,3 km)
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
...jinými slovy, Martin má ambici dodat to, co ta zlá a neschopná předchozí vláda naplánovala a připravila:o)
Podle předvolebních siláckých řečí to ale vypadalo, že doženeme Polsko...
Ale je fakt, že nejvíc se lže po sexu, po lovu a před volbami:o)
Podle předvolebních siláckých řečí to ale vypadalo, že doženeme Polsko...
Ale je fakt, že nejvíc se lže po sexu, po lovu a před volbami:o)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
A jak pak ho chcete dohnat, když jste před ním nebo v jeho úrovni?1975 píše:Podle předvolebních siláckých řečí to ale vypadalo, že doženeme Polsko...
Jako že chcete mít tolik km co oni dnes? Tak ho doženete?
Oni mají asi 1/2 sítě, vy máte 1/2 sítě. I Slovensko má skoro 1/2 sítě.
Akorát ten stavební čas nahrává tomu Polsku, to je fakt.
Spíš by bylo slovo do bitvy, když by ČR chtěla dohnat Maďarsko, Rakousko. A ne Polsko (v roce 2021) ...
Není co řešit v tomto pohledu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Jenom aby to tak opravdu bylo, když v dobách kdy je a bude všechno opravdu přemrštělé ten výsledek za to stál. On i dluh není nekonečný že ano. A pak taky, se velmi snadno stává, že tam v tom schodku bude všechno dohromady. Bude se říkat, že to je "investiční rozpočet" a jinde se bude říkat že to je "ekonomiku podporující rozpočet" a ještě jinde že to je "pro-lidský" rozpočet. Stačí si vybrat, nevidím to až tak růžově ani s touto argumentací v tomto období ... Lze 1 rok snížit výdaje a vyčkat, než platit o 20% v základu navíc za materiály atd. (než i nadsazené instituce uznají, že se bude jináč proplácet atd.), proč si to platit sami? A jestli se začne víc preferovat jiný druh dopravy a ten vůz si nedopřeje tolik lidí, tak je otázka co se doopravdy vyplatí i ekonomicky a co ne. Sám jsem zvědav ačkoliv nevěřím že se o tom živě přesvědčím.Honey72 píše:Schodek kvůli investicím do nové infrastruktury mi nevadí. Je to prostě rozvoj do budoucna, tak se i v budoucnu může splatit. Je to naprosto něco jiného, než rozfrckat miliardy např. za slevu na elektriku pro všechny či za jízdné.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Dluh nekonečný není, ovšem např. 20 mld v 300 mld schodku už nikoho jaksi nevytrhne. Za to při stavbě nových dálnic je to peněz a peněz = km a km.
1975: tak nějak, důležité by mělo být hlavně hodně km zahájit. Pak budeš spokojen, nebo to bude také tou předchozí vládou, protože za jejího vládnutí ta příprava vlastně začala ?
Stejně to bude tak, že pokud se podaří přes úřady a soudy protlačit D0 511 a začne se stavět, tak bude vláda opěvována, pokud ne, tak bude vláčena kanálama. Přitom na to nemá téměř žádný vliv.
1975: tak nějak, důležité by mělo být hlavně hodně km zahájit. Pak budeš spokojen, nebo to bude také tou předchozí vládou, protože za jejího vládnutí ta příprava vlastně začala ?
Stejně to bude tak, že pokud se podaří přes úřady a soudy protlačit D0 511 a začne se stavět, tak bude vláda opěvována, pokud ne, tak bude vláčena kanálama. Přitom na to nemá téměř žádný vliv.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Jinak co mě by se líbilo, kdyby MD opravdu ohledně ŘSD začalo řešit, tak:
1) odpočívky a jejich přípravu, protože ta je v mnoha případech žalostně v troskách, jako před 8 lety samotné dálnice.
2) mosty nad dálnicemi - aby byly majetkem ŘSD a ne obcí
3) možná tu transformaci, pokud by se naplánovala tak, aby opravdu vedla ke zlepšení
4) přehodnocení některých nesmyslných předpisů a norem - ať už ohledně značení (většinou už dolaďování detailů), minimálních vzdáleností MÚK od odpočívek, minimálního počtu státní pro NA i na MALÝCH odpočívkách a podobné špeky
5) aktualizace a rozšíření plánované dálniční sítě - doplněnou o nové 4-pruhy či 3-pruhy, ta současná není dostačující, především kvůli "radiálnosti" v Čechách
6) a samozřejmě až na prvním místě ty groše a ty kilometry noo
Legislativu bych řekl, že by měl nyní už primárně řešit stavební zákon - tj. jiná ministerstva, další možnosti pro nějaké zásadní zlepšováky už moc nevidím - 416ky a sloučené řízení je už samo o sobě dost slušný pokrok. Co se týče legislativy, tak chybí snad jen ta MPR 140/150 na rovných úsecích a 100 v tunelech (ta už je legislativně ale nejspíš pořešená).
1) odpočívky a jejich přípravu, protože ta je v mnoha případech žalostně v troskách, jako před 8 lety samotné dálnice.
2) mosty nad dálnicemi - aby byly majetkem ŘSD a ne obcí
3) možná tu transformaci, pokud by se naplánovala tak, aby opravdu vedla ke zlepšení
4) přehodnocení některých nesmyslných předpisů a norem - ať už ohledně značení (většinou už dolaďování detailů), minimálních vzdáleností MÚK od odpočívek, minimálního počtu státní pro NA i na MALÝCH odpočívkách a podobné špeky
5) aktualizace a rozšíření plánované dálniční sítě - doplněnou o nové 4-pruhy či 3-pruhy, ta současná není dostačující, především kvůli "radiálnosti" v Čechách
6) a samozřejmě až na prvním místě ty groše a ty kilometry noo
Legislativu bych řekl, že by měl nyní už primárně řešit stavební zákon - tj. jiná ministerstva, další možnosti pro nějaké zásadní zlepšováky už moc nevidím - 416ky a sloučené řízení je už samo o sobě dost slušný pokrok. Co se týče legislativy, tak chybí snad jen ta MPR 140/150 na rovných úsecích a 100 v tunelech (ta už je legislativně ale nejspíš pořešená).
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Ja bych byl velice rád, kdyby se tomu p. ministrovi povedlo docílit minimálně 1 větší úsek na okruhu Prahy ve stavu výstavby a další se tendroval. Aneb ještě lépe oba ve výstavbě nebo dokonce jeden v provozu a aby se nějak finalizoval jako celek resp. alespoň ze 3/4. On o tom velmi opatrně promlouvá, tak aby to nedopadlo tak, že se jeden bude tendrovat a druhý jakože do tendru půjde, to by se mi nezdálo jako nějaký posun. A povedlo docílit značí mj. i okrouhlý stolek, kde si všichni usednout. To je jeho práce zahájit jednání a docílit politickou jednotu v této prioritě bez ohledu na rozdílnost názorů a tady to o politice doopravdy je. Vyjma ještě kde sehnat peníze, což je jeho další náplní jakožto ministra. Když nepokazí chod institucí, tak se mu může dařit. Více ho nechci a nebudu hodnotit, bylo by to velice nekorektní.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Severní část okruhu je v nedohlednu jediný úsek co máme šanci mít je Běchovice-D1
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Bavíme se o dalších 4 letech.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Tak to budeme mít sotva ty Běchovice-D1
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Co se týče D0 511, tak opravdu budu považovat za úspěch, pokud se podaří do roku 2025 ZAHÁJIT.
A ještě dodám k předchozímu příspěvku, že by se mi líbilo, kdyby proběhla legislativní změna, aby mohla být 100 či dokonce 110 na směrově nedělených úsecích. Taková I/53, až bude komplet v S 11,5, tam je MPR 90 výsměch, který slouží akorát jako výběrčí pokut, žádný jiný smysl na většině trasy nemá.
A ještě dodám k předchozímu příspěvku, že by se mi líbilo, kdyby proběhla legislativní změna, aby mohla být 100 či dokonce 110 na směrově nedělených úsecích. Taková I/53, až bude komplet v S 11,5, tam je MPR 90 výsměch, který slouží akorát jako výběrčí pokut, žádný jiný smysl na většině trasy nemá.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
A kolik takových pokut na S 11,5 jsi už zaplatil? Ja třeba ani jednu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)