Ministr dopravy Martin Kupka
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Také nesdílím sympatie s vedením SŽ, ale Sůra je přímo nenávidí
mapman: Prosím bez bulváru, je to veřejně přístupné a celkem seriózní fórum, které čtou (nejen) i novináři.
mapman: Prosím bez bulváru, je to veřejně přístupné a celkem seriózní fórum, které čtou (nejen) i novináři.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Ta má pořád reálnou šanci bych řekl. Beze srandy. Kdežto ten zbytek, ten je ve fázích TES, ten se do 10 let opravdu nejspíš nestihne, i kdyby šla příprava dobře.Redispero píše:A taky zapomněl na středočeskou D3, ta do deseti let rovněž nebude, pokud vůbec...
JakubMD: jj, do SŽ jde hodně. Často ale oprávněně.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Za sebe si troufam odhadnout, ze v 2033 bude D1 komplet, D3 dotazena na hranice a ve Stc.K bude ve stavbe, D4 kompletni, D6 z Prahy po Bosov, D7 komplet, D0 Bechovice-Modletice a navazujici R12, D11 komplet, D35 nekam ke Svitavam, D52 jen obchvat Mikulova, D48 komplet, D49 do Frystaku hotovo, k Slusovicicm ve stavbe, D55 k Bzenci hotovo, Rohatec ve vystavbe. I/73 si vůbec netroufam odhadnout. Vse za prepodkladu, ze tu nebude jaderna poust…
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Tak vyjma shození bomby je rizikem pro jistý odklad nebo zpomalení výstavby spíš snad poškození JE. V takovém případě se to ale spíš týká UA, ve smyslu omezení výstavby. Tam se pak musí přistoupit k jistému širšímu pásmu (stejně jak "posledně v JAP"), kdy se nesmí "hýbat - manipulovat" se zemí, všeobecně jí zatěžovat mechanismama atp. (v ultra úzkém okruhu to platí "dlouhodobě", což již ví i ruská armáda, která v dosahu Černobylu chtěla provést jakési zakopání se atp. a jejich vojsko zůstalo ozářeno, nevím kam se poděla inženýrská elita ruských vědců a kam mozek generálů, no ale to je jedno); v širším pásmu jsou to jednotky let a možná, ale opravdu jen možná v okruhu desítek až stovek km to jsou měsíce. ČR je dost daleko, stavební výkony nemají po takové katastrofě tak daleko nějaký negativní dopad na okolí. Ten jistý j. sp., ten spíš ohrožuje obyvatelstvo jináč, než z těchto stavebních manipulací.
to jsou takové okrajové výzkumy, o kterých jsem četl nebo jináč jich zůčastnil; nejen havárie JE, ale taky dopad výbuchu sopek a silniční výstavby atp. (ať už DRK nebo třeba i oblast Kanárů, ale nemohu se informačně věnovat zde všemu)
Samozřejmě, okrajové jsou jen tehdy, pokud se "nás" nedotknou přímo. Proto se ale taky dělají a provádí další a další testy a série výzkumů, jaké má co další dopady na okolní půdu atd.
Záleželo by od velikosti havárie, počasí ... a i tak si myslím, že v prostoru ČR to jsou jednotky dnů/týdnů, co by se něco přerušilo. Tedy snad i kratší doba, než nejistota viru v 2020. To mnohem větší problémy způsobí jiné události: nejistota v zásobování, exodus dalšího obyvatelstva atd. Na východním Slovensku, Polsku, tam by ten aspekt mohl být "silnější", takové ty úvahy o masivní liniové výstavbě jsou ale jen v úvahách, nikoliv v realizaci. Takže i tam je to pak spíš teorie. Ale ano, kolem takové poškozené JE se klidně vytvoří pásmo desítek km, kde se nesmí dělat nic, nejen, že se tam nebude žít. To samozřejmě zkomplikuje rozvoj širšího území, protože dopravně se to musí "řešit" a přizpůsobovat ... nečekaně.
to jsou takové okrajové výzkumy, o kterých jsem četl nebo jináč jich zůčastnil; nejen havárie JE, ale taky dopad výbuchu sopek a silniční výstavby atp. (ať už DRK nebo třeba i oblast Kanárů, ale nemohu se informačně věnovat zde všemu)
Samozřejmě, okrajové jsou jen tehdy, pokud se "nás" nedotknou přímo. Proto se ale taky dělají a provádí další a další testy a série výzkumů, jaké má co další dopady na okolní půdu atd.
Záleželo by od velikosti havárie, počasí ... a i tak si myslím, že v prostoru ČR to jsou jednotky dnů/týdnů, co by se něco přerušilo. Tedy snad i kratší doba, než nejistota viru v 2020. To mnohem větší problémy způsobí jiné události: nejistota v zásobování, exodus dalšího obyvatelstva atd. Na východním Slovensku, Polsku, tam by ten aspekt mohl být "silnější", takové ty úvahy o masivní liniové výstavbě jsou ale jen v úvahách, nikoliv v realizaci. Takže i tam je to pak spíš teorie. Ale ano, kolem takové poškozené JE se klidně vytvoří pásmo desítek km, kde se nesmí dělat nic, nejen, že se tam nebude žít. To samozřejmě zkomplikuje rozvoj širšího území, protože dopravně se to musí "řešit" a přizpůsobovat ... nečekaně.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
D6 bude až po Olšová Vrata. D35 rozestavěna v úseku Opatovec-Modelnice. D52 komplet rozestavěna. D55 Bzenec-Břeclav ve výstavbě. I/73 nepravomocné SP. Jsem optimistamts píše:Za sebe si troufam odhadnout, ze v 2033 bude D1 komplet, D3 dotazena na hranice a ve Stc.K bude ve stavbe, D4 kompletni, D6 z Prahy po Bosov, D7 komplet, D0 Bechovice-Modletice a navazujici R12, D11 komplet, D35 nekam ke Svitavam, D52 jen obchvat Mikulova, D48 komplet, D49 do Frystaku hotovo, k Slusovicicm ve stavbe, D55 k Bzenci hotovo, Rohatec ve vystavbe. I/73 si vůbec netroufam odhadnout. Vse za prepodkladu, ze tu nebude jaderna poust…
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Teda ty sis ale hoodně zapřeháněl.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Arame, kdyby tam Jakub nedal "komplet D52 rozestavěnou", jeho tip bych bral. Něco by se mohlo taky navíc udát s D3 od Prahy...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Na serveru zdopravy.cz je možnost položit ministrovi dopravy otázky, které zodpoví v připravovaném podcastu
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Nevím, kam jinam to dát, tak to dám do politiky.
Zajímavá myšlenka, za mě asi správným směrem. Jako za koňských povozů .. tentokrát myšleno bez ironie. Jen se to nesmí přehánět. "Ekologie" však určitě zaplače.
https://zdopravy.cz/maximum-20-km-h-a-s ... ni-140033/
Zajímavá myšlenka, za mě asi správným směrem. Jako za koňských povozů .. tentokrát myšleno bez ironie. Jen se to nesmí přehánět. "Ekologie" však určitě zaplače.
https://zdopravy.cz/maximum-20-km-h-a-s ... ni-140033/
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
tak 150 km/h na 2 dálnicích, které pak to asi budou?
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nove ... ?zdroj=top
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nove ... ?zdroj=top
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Jaký je rozdíl proti obytné zóně, kterou už máme xy let a stále spousta řidičů ani chodců neví, jak se v ní chovat? Jak bude vypadat označení nové zóny, bude to nějak mezinárodně srozumitelné (viz Vídeňská úmluva)? Je opravdu správná cesta vymýšlet nová a nová pravidla a značky, když se stejného cíle dá dosáhnout i tím, co už máme?Aram96 píše:Nevím, kam jinam to dát, tak to dám do politiky.
Zajímavá myšlenka, za mě asi správným směrem. Jako za koňských povozů .. tentokrát myšleno bez ironie. Jen se to nesmí přehánět. "Ekologie" však určitě zaplače.
https://zdopravy.cz/maximum-20-km-h-a-s ... ni-140033/
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Správné by bylo značky spíše rušit, protože jich je stejně moc a málokdo je zvládá pořadně sledovat.
To navýšení rychlosti je stejná blbost, zas někde přibude několik desítek značek.
To navýšení rychlosti je stejná blbost, zas někde přibude několik desítek značek.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Moc se mu odpovídat nechtělo, novinář to musel opakovat. Ta odpověď podle toho taky vypadá...bumbik píše:tak 150 km/h na 2 dálnicích, které pak to asi budou?
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nove ... ?zdroj=top
"Na nové části D1, kde je 6 pruhů, a uvažujeme o úsecích na D11."
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Zóna setkávání třetího druhu. Už dnes z nás cizinci rostou. Spíš bychom měli systém sjednotit se zbytkem Evropy (dálniční limit v obci, červené patníky, směrníky...)
A 150? A jen někde? Skončí to v tichosti první těžkou hromadnou nehodou, kterou s velkou pravděpodobností ani nezaviní onen jezdec, ale jiný nezkušený řidič, který mu do cesty vjede.
A 150? A jen někde? Skončí to v tichosti první těžkou hromadnou nehodou, kterou s velkou pravděpodobností ani nezaviní onen jezdec, ale jiný nezkušený řidič, který mu do cesty vjede.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Ale prd hromadnou nehodou, 150 se dnes jezdí běžně a nic se neděje (zrovna na D1 u Lipníka je to rychlost víc jak třetiny vozidel). To jsou pořád takové apokalyptické představy, stejné jako, že kdys se zruší limit, tak každý povalí 200.
Je ale nesmysl na 2 dálnicích tento limit zavádět, když už tak paušálně a udělat lokální omezení případně dát neomezený limit ale se stejnými dopady jako v Německu, v případě, kdy se prokáže že překročení doporučené rychlosti bylo příčinou nehody. PČR by se pak mohla respektive musela zaměřit místo snadného měření rychlosti na řešení skutečně nebezpečných nešvarů, jako je nedodržení bezpečné vzdálenosti, nevěnování se řízení a nesprávná jízda v jízdních pruzích.
Je ale nesmysl na 2 dálnicích tento limit zavádět, když už tak paušálně a udělat lokální omezení případně dát neomezený limit ale se stejnými dopady jako v Německu, v případě, kdy se prokáže že překročení doporučené rychlosti bylo příčinou nehody. PČR by se pak mohla respektive musela zaměřit místo snadného měření rychlosti na řešení skutečně nebezpečných nešvarů, jako je nedodržení bezpečné vzdálenosti, nevěnování se řízení a nesprávná jízda v jízdních pruzích.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
A to je pro naši policii naprostá utopie, takže z toho bude zase hov*o.
Se 150 souhlas s Martinem. Šlo by to dát rozhodně na mnohem více úseků. Radši to dál nekomentuju, co tam zas vymysleli experti. By bylo hodně *** Šlo by dát plošně 150 a omezit to na bývalých Rkách, D1 Praha-Holubice (Vyškov), na úsecích dálnice před Prahou rovněž kvůli intenzitám a možná na části D8. Zbytek může být a jezdí se tak už dnes. Jak bylo správně poznamenáno, D1 na Ostravu je to běžná rychlost už dnes.
Se 150 souhlas s Martinem. Šlo by to dát rozhodně na mnohem více úseků. Radši to dál nekomentuju, co tam zas vymysleli experti. By bylo hodně *** Šlo by dát plošně 150 a omezit to na bývalých Rkách, D1 Praha-Holubice (Vyškov), na úsecích dálnice před Prahou rovněž kvůli intenzitám a možná na části D8. Zbytek může být a jezdí se tak už dnes. Jak bylo správně poznamenáno, D1 na Ostravu je to běžná rychlost už dnes.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
souhlas s Martinem a Aramem, přidal bych D2 Chrlice - Břeclav - myslím, že tento úsek se přímo nabízí a a za současného stavu se dá uvažovat i o D1 Říkovice - Vyškov či D1 už od Přerova k Lipníku nejen od Lipníka, dálnice duchů to zvládne už dnes ... těžko říct po dostavbě 0136 ... no jsem na to zvědavý, jak to dopadne, zatím to vidím na dlouhou diskuzi v parlamentu ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Může to sem někdo pinknout otevřené prosím ?Beekee píše:bumbik píše:tak 150 km/h na 2 dálnicích, které pak to asi budou?
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nove ... ?zdroj=top
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
kyku díky !
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
150 ... jsem zvědavej, jak se s tím poperete. Byla doba, kdy to bylo plánem na Slovensku, ale bylo to rychle vysvětleno, že dokud se neplní cíle pro snižování mrtvých a další, tak tyto záměry nejsou ty, které získají větší podporu tam, kde je to potřeba. A dodnes žádných 150 nikde není.
Taková Francie, uvažuje již o 110. (jen uvažuje, něco jako kdysi snížení na 80)
Taková Francie, uvažuje již o 110. (jen uvažuje, něco jako kdysi snížení na 80)
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Dnes bude Martin Kupka od 16.30 v moderovane diskuzi na konferenci Mosty. Nekdo nejakou otazku?
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Tedy pád otázek na pana ministra:
Proč se při rekonstrukcích větších mostů nepoužívá archivní dokumentace (proč k užití této nejsou nuceny projekční firmy)?
Příklad - rekonstrukce Žďákovského mostu, pokud by se projektant seznámil s původní dokumentací nevznikly by vícenáklady z nutnosti ubourat a následně znovu postavit opěry. Už by bylo zaneseno v projekční dokumentaci....
Připravujete rekonstrukci významného mostu přes řeku Vltavu v Podolsku (dvě mezinárodní ocenění konstrukce). Pokud si projektant (investor) nenastuduje dobovou dokumentaci dá se očekávat vršení vícenákladů při neznalosti těchto materiálů....
Velice rád bych se pana ministra zeptal proč ŘSD nepoužívá dobovou dokumentaci při rekonstrukcích velkých mostů?
Rád bych se také pana ministra zeptal proč ŘSD nepoužívá původní spisovou a projekční dokumentaci při přípravě stavby I/73 (původní německá dálnice). V Německu zcela normální věc. Každý kdo se podílel na dostavbě dálnic na území bývalé NDR, Vám řekne, že je to potřebné...
Otázek by bylo asi více, ale nepředpokládám, že se tímto bude někdo zabývat a opět to pouze zapadne.
Proč se při rekonstrukcích větších mostů nepoužívá archivní dokumentace (proč k užití této nejsou nuceny projekční firmy)?
Příklad - rekonstrukce Žďákovského mostu, pokud by se projektant seznámil s původní dokumentací nevznikly by vícenáklady z nutnosti ubourat a následně znovu postavit opěry. Už by bylo zaneseno v projekční dokumentaci....
Připravujete rekonstrukci významného mostu přes řeku Vltavu v Podolsku (dvě mezinárodní ocenění konstrukce). Pokud si projektant (investor) nenastuduje dobovou dokumentaci dá se očekávat vršení vícenákladů při neznalosti těchto materiálů....
Velice rád bych se pana ministra zeptal proč ŘSD nepoužívá dobovou dokumentaci při rekonstrukcích velkých mostů?
Rád bych se také pana ministra zeptal proč ŘSD nepoužívá původní spisovou a projekční dokumentaci při přípravě stavby I/73 (původní německá dálnice). V Německu zcela normální věc. Každý kdo se podílel na dostavbě dálnic na území bývalé NDR, Vám řekne, že je to potřebné...
Otázek by bylo asi více, ale nepředpokládám, že se tímto bude někdo zabývat a opět to pouze zapadne.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
To jsou ale otázky spíš na ŘSD....zkoušel jste jim je poslat?