Návrhy na změnu dopravního značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od monin »

JirkaS píše:A jakou souvislost má ta chcípající koza s tím, že chcete k informační značce nacpat větší reklamní panely? :roll:
Vaše uvažování je někdy dost mimo. Něco vidíte, co se vám líbí, a pak píšete naprosté voloviny jen proto, že máte pocit, že je špatné, že to samé zde nemáme a že je to ukázkou naší zaostalosti.
Tak to se někomu, kdo vidí jen sám sebe, či nevidí dál, než k Mikulovu, či Rozvadovu, samozřejmě hůř vysvětluje, respektive je v podstatě nemožné, to někomu takovému vysvětlit. Ten vůl, či chuj chtěl jen naznačit, že nyní když např. už u nás nebudou reklamy u dálnic, by bylo fajn, aby ty loga různých společností na odpočívkách byly dostatečně a jasně čitelné, z pochopitelných důvodů, které, ale nemá takovému člověku jako jsi ty, cenu vysvětlovat (ale přesto - viz. např. Likas). Jinak pro tvůj klid nevlastním bufet na Rohlence, ani směnárnu na Dolním Dvořišti. A to, že zaostalí jsme hodně, ukazuje už jen styl tvého uvažovaní a myšlení. :)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od JirkaS »

Vcelku očekávaná reakce. Z věcné záležitosti uděláte "politický" problém a vašimi argumenty je jen tupé osočování typu "vidí jen sám sebe", "nevidí dál než k Mikulovu" a podobné hovadiny. Vůbec nedokážete pochopit, že na věc může mít někdo i jiný názor a ne že jen ten váš je ten správný. Co je nečitelného na firemním logu o velikosti dodatkové tabulky? - Těch firem je pár a jejich logo každý, kdo u nich tankuje, snadno pozná.
Tohle je typické: "A to, že zaostalí jsme hodně, ukazuje už jen styl tvého uvažovaní a myšlení. :)" Tím vnucujete myšlenku, že jiný názor než ten váš je ukázka zaostalého myšlení. Že byste byl revoluční předvoj ve značení silnic? :-)
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Komentář k Rohlence
Přílohy
D1.jpg
D1.jpg (42.22 KiB) Zobrazeno 7493 x
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Komentář k obecnému návrhu.
Přílohy
obecne.jpg
obecne.jpg (45.06 KiB) Zobrazeno 7492 x
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin_L »

monin píše:mám trochu obavy když už takto na papíře jsou tam chyby
Ale to, že se velkoplošná značka ve výkrese zobrazuje schematicky není žádná chyba, to je naprosto běžný postup. To bychom se mohli úplně stejně děsit, že na značce není správné písmo, ale nějaký obyčejný windowsovský Arial a odvozovat z toho, že to tak bude i v reálu.
monin píše:už u nás nebudou reklamy u dálnic, by bylo fajn, aby ty loga různých společností na odpočívkách byly dostatečně a jasně čitelné, z pochopitelných důvodů, které, ale nemá takovému člověku jako jsi ty, cenu vysvětlovat
Myslím, že JirkaS měl na mysli něco jiného. Zobrazovat loga či logotypy provozovatelů služeb na odpočívce je fajn a patrně všichni účastníci této diskuze si myslí, že to je dobrý nápad (z mnoha různých důvodů). Český způsob bude podle všeho velmi podobný způsobu německému u kterého jsme se shodli, že je ideální a fajn. Zároveň platí, že jsou (na Západě) země, kde mají ta loga větší (Itálie), ale také jsou země, kde je nemají vůbec a přitom nemají billboardy u dálnic také (třeba Dánsko). To, co JirkoviS (a mně) vadí je přístup, kdy řeknete, že ta Itálie je jediný správný západ a všechny, kdo to neuznávají (což je tedy mj. celý zbytek civilizované Evropy) označíte za zaostalé a celou technickou debatu nad rozměrem cedulky převrátíte do politické roviny. Když tedy někdo, kdo nechce obří italská loga, vidí jen k Mikulovu, platí to i pro ty Dány?

Dotaz pro pana hh: Ta vzdálenost k následující odpočívce je pevně daná (tj. jde o vzájemnou vzdálenost odpočívek samotných)? Nebylo by lepší, aby šlo o vzdálenost od dané značky k odpočívce (pak by se údaj u tabulí 2000 m a 500 m musel lišit)?
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Byla k tomu diskuze, 1) vzdálenost je od této značky k té druhé odpočívce, 2) je tam fixně neměnící se vzdálenost mezi těmi odpočívkami. V návrhu prošla dvojka, myslím, že je to vcelku jedno a oboje je správně.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od monin »

hh: i když tedy nepoznám, co značí ten modrý symbol vpravo, tak za mě dobrý :ok: , respektive dobrý, pokud se zadaří a bude to tak doopravdy i v reálu :)
JirkaS vše co jsi zde napsal, respektive, co jste napsal, mohu podepsat, tedy až na to vnucování, tam bych to korigoval spíše jen na konstatování, ale člověk má být skromný a nemůže chtít vše, že? Jako v mém případě u velikostí těch log na odpočívkách. :)
Martin_L: kdybychom spolu hovořili osobně, tak ten pohled na tyto věci bude určitě naprostý jiný. Každý vidí mezi těmi řádky samozřejmě trochu něco jiného. Nikdy jsem neřekl, že kolega hh či mapman má okamžitě vystartovat do Itálie, a od Coma až po Ventimiglii hromadně začít odmontovávat jejich info cedule na odpočívkách a začít je umísťovat u nás. Jen jsem se zmínil, či respektive dovolil zmínit o tom, aby to nebyly zase nějaké miniatury, a aby to mělo alespoň nějakou štábní kulturu, vzhledem k tomu bordelu jaký u nás pořád ještě máme. Viz. ten přechod z R/D, kde přesto, že ta věc byla určitě precizně připravena na papíře, v reálu pak vypadá mnohdy tristně, viz. nespočet fotek od kolegy zesp, či jeden blbý příklad zde: malá modrá jednička změněná na malou červenou 0, ale modrá malá 6 ponechaná jako malá modrá 6. Než takový paskvil, tak už je snad lepší počkat 15-20let a komplet to vyměnit za nové a dobře označené tabule. A to je jen jeden blbý příklad. Takže asi tak nějak. https://mapy.cz/zakladni?x=14.2956910&y ... id=2027117 Ale JirkaS v tom určitě zase uvidí, že to vidím politicky, nebo, že jsem nějaký revoluční předvoj. :)
Jinak dotaz na mapmana, opravdu by to zemětřesení v Praze mělo nastat? Nějak tomu nepomohu uvěřit. A pokud ano, tak by bylo ideální začít od středu města ven, tam ten stav se značením je nejtragičtější, v širším okruhu se občas nějaká ta Pankrác, nebo dokonce výjimečně i Brno, či Plzeň občas objeví, tak tam to ještě chvíli vydrží. Pro JirkuS: toto není to žádný příkaz, ani vnucovaní myšlenky, jen pouhé konstatování, co člověk denně vidí. :)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od JiVi »

monin píše:hh: i když tedy nepoznám, co značí ten modrý symbol vpravo
a to si zrovna myslim, ze je spravne. Nema to byt reklama, jen upozorneni pro ty, kteri sluzby uvedene znacky vyuzivaji = vedi co je to za modry symbol
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od michal »

Změní se ta celková koncepce někdy tak, že třeba na D1 v Ostravě se jako nejvzdálenější cíl objeví Praha (D1 tam končí), a nikoliv jen Brno? Chápu, že místními by to mohlo být chápáno téměř jako provokace, ale přišlo by mi to logické.
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od JiVi »

uz se poocita s D35, ktera bude kratsi cestou do Phy :lol:
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin_L »

michal píše:Změní se ta celková koncepce někdy tak, že třeba na D1 v Ostravě se jako nejvzdálenější cíl objeví Praha (D1 tam končí), a nikoliv jen Brno? Chápu, že místními by to mohlo být chápáno téměř jako provokace, ale přišlo by mi to logické.
V cílovém stavu po dostavbě dálniční sítě ale přece nikdo z Ostravy do Prahy po D1 nepojede, když to okolo Olomouce a Hradce Králové bude kratší i rychlejší. Praha by měla být uvedena jako první z několika cílů na první tabuli IS 8b za česko-polskou hranicí (obecně by za začátkem každé D nebo I měla být taková cedule se seznamem 4-5 významných cílů po trase včetně toho, kde komunikace končí) a jako navigační směr až od místa, kde to má nějaký dopravní smysl, tedy od Brna.
monin píše:Jen jsem se zmínil, či respektive dovolil zmínit o tom, aby to nebyly zase nějaké miniatury, a aby to mělo alespoň nějakou štábní kulturu
Což byla naprosto předčasná a zbytečná poznámka s ohledem na to, že z v té době dostupných informací se nedalo usoudit, zda-li tomu tak bude či ne. Zkrátka jako když vás někdo pozve do restaurace, vy ještě ani nevíte do které a už se obáváte, že tam bude nekvalitní jídlo, líná obsluha, zima a zápach od toalet... Zkuste někdy více číst a čekat a méně psát a možná tu nebude tolik reakcí, které se vám zdají nepochopitelné.
monin píše: i když tedy nepoznám, co značí ten modrý symbol vpravo, tak za mě dobrý
To je úkol pro provozovatele služeb, aby si navrhli kvalitní a dobře rozlišitelná loga. Prostor k tomu mají dostatečný.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Bobek »

A co konkrétně změní cílový stav s D35 na tom, že se z Ostravy na Prahu vyjíždí po D1? :)

(Jiná věc je, že by tam pak podle různě dokonalých koncepcí asi mělo viset Brno, Olomouc a Praha až pod čarou...)
Království a půl princezny za 511.
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od michal »

A je tedy šance, že by se Praha objevila třeba alespoň na návěsti u Lipníka? Nepřijde mi to jako nevýznamný cíl. Když tedy pominu fakt, že Vámi uváděná situace nastane v lepším případě za 50 - 60 let, což je doba, za kterou se značení nejspíš ještě jednou či dvakrát změní...
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od michal »

No pod čarou asi těžko, když Vás ta D1 do Prahy přímo dovede :) Je to rébus... :kladivo:
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Bobek »

No tak dvakrát, pokaždé s jinou kilometráží. :lol:
Království a půl princezny za 511.
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od adi88 »

Hlavně by stálo za hřích umístit na začátek D1 její koncový cíl. A jelikož vesnice poblíž bývalých hraničních přechodů nedává moc smysl značit, tak tam můžou vrazit rovnou Gliwice. Z Chodova nějakých 430 km, to by byl tuzemský vzdálenostní rekordman :)
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hiob »

Martin_L píše:...Praha by měla být uvedena jako první z několika cílů na první tabuli IS 8b za česko-polskou hranicí...
už je dnes ...
https://mapy.cz/s/1Ucdh
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od michal »

A nepřijde vám divné, že na první značce je a za prvním exitem už ne? https://mapy.cz/s/1UclT Mně to divné přijde. P.S. Jak na to tak koukám, tak tady už máme nějaký paralelní vesmír s jiným značením... :D https://mapy.cz/s/1Ucks
Japao Joe
Příspěvky: 1053
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Japao Joe »

To je jen seznam-vesmír. :-)
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od monin »

Martin_L píše:
monin píše:Jen jsem se zmínil, či respektive dovolil zmínit o tom, aby to nebyly zase nějaké miniatury, a aby to mělo alespoň nějakou štábní kulturu
Což byla naprosto předčasná a zbytečná poznámka s ohledem na to, že z v té době dostupných informací se nedalo usoudit, zda-li tomu tak bude či ne. Zkrátka jako když vás někdo pozve do restaurace, vy ještě ani nevíte do které a už se obáváte, že tam bude nekvalitní jídlo, líná obsluha, zima a zápach od toalet... Zkuste někdy více číst a čekat a méně psát a možná tu nebude tolik reakcí, které se vám zdají nepochopitelné.
monin píše: i když tedy nepoznám, co značí ten modrý symbol vpravo, tak za mě dobrý
To je úkol pro provozovatele služeb, aby si navrhli kvalitní a dobře rozlišitelná loga. Prostor k tomu mají dostatečný.
Dobře. Pokusím se o to. Ale zkuste naopak někdy zase Vy, třeba až budou dlouhé zimní večery, si pustit například alespoň jeden jediný díl pořadu "Ano šéfe!" A hned po pár minutách zjistíte, že ty obavy, byť i z něčeho neznámého, či nepoznaného (a je jedno, zda je to hospoda, či nějaký projekt dopravního značení), jsou u nás ještě pořád, a to i po těch 30 ti letech, rozhodně na místě. :)
A co se týče toho loga - jistě, že to je prvotní úkol provozovatele, ale když už se tedy přistoupilo na to, že se ty loga budou i součástí dopravního značení, tak jsem si snad toho tolik nedovolil, že jsem se zmínil o tom (v rámci obavy, jak u nás ještě pořád vše funguje), aby ty loga byla čitelná logicky pro všechny a nejen pro ty, kteří to logo poznají i o půlnoci na plechové ceduli. :)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin_L »

monin píše:obavy, byť i z něčeho neznámého, či nepoznaného (a je jedno, zda je to hospoda, či nějaký projekt dopravního značení), jsou u nás ještě pořád, a to i po těch 30 ti letech, rozhodně na místě.
Tato republika a lidé v ní žijící trpěli zhruba polovinu délky dvacátého století pod totalitami různého typu a nikdo nepochybuje o tom, že nás to ve srovnání s vyspělými evropskými státy nesmírně poškodilo ekonomicky, ekologicky, sociálně i politicky. Zároveň ale platí, že od roku 1990 se tu udělal ve všech ohledech obrovský kus práce a my jsme za tu dobu skočili dopředu jako se to podařilo v málokteré jiné zemi. Samozřejmě, že když se budeme porovnávat s vymazleným Bavorskem nebo Tyrolskem, kde si nikdo nedovolí nemít květníky s muškáty na balkonech, protože to patří k místnímu standardu, budeme mít asi vždycky pocit, že jsou o kus před námi a že je nemůžeme dohnat. Protože ony ty Bavory nedohnali ani Francouzi, Portugalci či Italové a to nemuseli snášet komunistickou devastaci. Ale když jsem minulý týden projížděl braniborským a saským venkovem, tak jsem při rozhlížení se neměl pocit, že bychom se po třiceti letech od revoluce museli u nás pořád za něco stydět a mít u všeho neustálý předpojatý pocit, že to dopadne blbě, protože to je české. Česko je vyjádřeno ekonomickými ukazateli z asi 90% vyspělou západoevropskou zemí, takže méně pesimismu a sebemrskačství a těch zbývajících 10% by se mohlo dostavit rychleji.
michal píše:A je tedy šance, že by se Praha objevila třeba alespoň na návěsti u Lipníka? Nepřijde mi to jako nevýznamný cíl.
Tím, že byla D1 slepena s bývalou D47, tak nastala unikátní situace, kdy jde o souvislý tah, po kterém ale nemá (nebo jednou nebude mít) smysl jet v celé délce, aby člověk dosáhl nejrychleji a nejkratší cestou jejího začátku či konce. To u žádné jiné dálnice neplatí, takže je otázka, jak to řešit. Můžeme si říct, že Praha jakožto významný cíl bude značena na všech dálnicích už od hranic (z Ostravy po D1, D35 a D11), anebo přijmout myšlenku, že Brno je místem, které funkčně dělí D1 na dva úseky a proto má smysl značit jej z Prahy a Ostravy.
hh píše:vzdálenost je od této značky k té druhé odpočívce, 2) je tam fixně neměnící se vzdálenost mezi těmi odpočívkami. V návrhu prošla dvojka, myslím, že je to vcelku jedno a oboje je správně.
Ano, oboje je správně a jde jen o to si vybrat a zvyknout si používat tu zvolenou variantu. Ale mělo by to být i nějak srozumitelně prezentováno veřejnosti, aby řidiči věděli...
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od michal »

Tak z hlediska tranzitu PL-AT tím místem Brno skutečně je. Ale pro cestu východ - západ od Ostravy v rámci naší země (i pro případný tranzit tímto směrem) je podle mě tím místem funkčního dělení až ta Praha :D Ještě můžeme uvažovat o Lipníku nad Bečvou a múk s D35, budeme-li chtít uvažovat o několik desítek let dopředu. Ovšem kdybych ten Lipník akceptoval jako místo funkčního dělení, pak bych to promítnul i do značení, to znamená mělo by být jasné, kudy na Prahu a kdy změnit číslo dálnice, abych se tam dostal. Podotýkám, že uvažuji analogicky i pro Prahu, t. z. na Chodově bych očekával nejvýš na návěstích Ostravu, pod ní Brno. Samozřejmě pro cestu z Prahy po D1 je ta situace jednodušší, protože pochybuji, že by přes exitem 10 vedly návěsti směr Ostrava na DO a dále po D11 a D35. Už proto, že by řidiči ztratili dost z toho dvaceti či třiceti kilometrového rozdílu obou tras. A už pro ten nepatrný rozdíl mi to přijde zbytečně komplikované, měnit trasu, když mě ta konkrétní dálnice do cíle dovede.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od monin »

Martin_L: tak v tom samozřejmě tak nějak teoreticky souhlas. Jen bych zmínil hlavně tedy i morální devastaci, mnohdy horší, než tu materiální. A o tom pokroku rozhodně také žádná, stydět se rozhodně nemusíme, také aby ještě ne, vždyť už to bude skoro 30 let. Být hrdý určitě, ale s pokorou a s nohama na zemi, a ne z toho dělat druhý extrém, "my jsme teď ti nejlepší" a ostatní je "fuj fuj" (viz. hh & spol. a jeho smýšlení o novém SK značení), to je také zhovadilost. Ale jinak samozřejmě nejde o nějaké truhlíky a pelargonie, to je asi to poslední, co by mě trápilo. Protože ani desetitisíce truhlíků s nějakými fuchsiemi nezachrání mnohdy příšernou úroveň služeb a mnoha a mnoha dalších věcí u nás. Samozřejmě je 1000+1 míst, kde tam úroveň minimálně dosahuje, či v mnoha případech i překračuje úroveň "západu", ale ten degeš je pořád zatím bohužel u nás v přesile.
Jinak co se týče té D1 a té Ostravy/Brna/Prahy, jsem toho názoru, že D1 měla zůstat v původní trase tedy Praha-Brno-SK, nejen kvůli sentimentu, ale hlavně toto hození směrem "nahoru" na tu Ostravu, je nepřirozená umělotina, a je to vidět i na tom nyní diskutovaném směrovém dz. Myslím, že Ostravaci, by to přežili i s nějakou D47.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
JAnD
Příspěvky: 419
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od JAnD »

Ještě by mohla vláda kvůli prioritě D1 na opačné straně prodloužit na trasu plánované D3 :-D
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin_L »

monin píše:Být hrdý určitě, ale s pokorou a s nohama na zemi, a ne z toho dělat druhý extrém, "my jsme teď ti nejlepší" a ostatní je "fuj fuj" (viz. hh & spol. a jeho smýšlení o novém SK značení), to je také zhovadilost
A to si zase myslím, že hh & spol. trochu křivdíte. Rozumím tomu, že se nové slovenské dopravní značení někomu nelíbí. Okopírovat něčí model doslova i s chlupama (tedy chybami a nedokonalostmi), vytvořit tím během krátké doby už asi čtvrtou podobu systému a přitom přehlížet některé systémové záležitosti, které jsme třeba my dokázali elegantně vyřešit (rozlišování D/R) já nepovažuju za následování hodný model. U nás se od přebarvení směrových tabulí od 1.1.1990 průběžně vylepšuje stále jeden systém a přes některé jednotlivé úkroky stranou nebo nazpět (zrušení názvů MÚK na tabulích) je to pořád čím dál lepší. Z vás trochu čiší na všechny nekritický obdiv k tomu, co Slováci provedli a chápu, že to může někoho, kdo to vidí podobně jako já, třeba přimět k ironické reakci.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“